Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Teillä näyttää olevan jotain Powerline-adaptereita valikoimissa, mutta 2000 Mbps -mallit puuttuvat. Onko tuohon joku tietty syy, vai onko niissä saatavuusongelmia tms? Jos jollakulla on kommentteja tekniikan toimivuudesta ylipäätään, niin täällä voi jatkaa siitä.

Netgear 2000 Mbps -malli: PLP2000
TP-Link 2000 Mbps -malli: TL-PA9020P KIT V3
 
@Datatronic
Onko tämä tilattu tukkurilta arkipäiviä vai ?
1673943585128.png

Vai kuinka pitkää kestää saada hiiri? (Tuotekoodi: 910-005440)
 
Hyvin toimittu omassa tilauksessa, eileen ilmottivat et muistikitti minkä tilasin / maksoin Lauantaina päässy loppumaa hyllystä et kelpaako toinen hieman parempi kitti tilalle--> kelpas ja tänää on jo perillä / asennettu kitti
 
Huonosti toimittu omassa tilauksessa, varhain perjantaina ilmoittivat kaksi varastototuotetta (toista jouduttiin hieman ensin odottamaan varastoon) käsittävän tilauksen olevan vihdoin käsittelyssä, ja sen jälkeen mitään ei olekaan kuulunut.

Päivitys: Tiedusteltuani tilannetta sainkin tiedon lähetyksen lähtemisestä, kun varastoon saapunut tuote sieltä lopulta löytyi.
 
Viimeksi muokattu:
Teillä näyttää olevan jotain Powerline-adaptereita valikoimissa, mutta 2000 Mbps -mallit puuttuvat. Onko tuohon joku tietty syy, vai onko niissä saatavuusongelmia tms? Jos jollakulla on kommentteja tekniikan toimivuudesta ylipäätään, niin täällä voi jatkaa siitä.

Netgear 2000 Mbps -malli: PLP2000
TP-Link 2000 Mbps -malli: TL-PA9020P KIT V3
Ei tosiaan ole meidän tukkuriverkostossa tälle tuotteelle (luulen että ean: 0606449130867) toimittajaa. Vaikka monelle muulle Netgearin tuotteelle on. Sama koskee TP-linkkiä. Harmillinen juttu.
 
@Datatronic
Onko tämä tilattu tukkurilta arkipäiviä vai ?
1673943585128.png

Vai kuinka pitkää kestää saada hiiri? (Tuotekoodi: 910-005440)
Kaikki päivät tähän on huomioitu eli yleensä kun annamme tämän vihreän arvion uskomme sen tulevan viikon sisään. Näen kyllä että tässä hiiressä on jokin ongelma. Selvitän sen, koska tuotetta löytyy monelta tukkurilta vaikka kuinka paljon. Tilaus on merkitty tehdyksi ja näitä olisi pitänyt jo meille saapua.
 
Huonosti toimittu omassa tilauksessa, varhain perjantaina ilmoittivat kaksi varastototuotetta (toista jouduttiin hieman ensin odottamaan varastoon) käsittävän tilauksen olevan vihdoin käsittelyssä, ja sen jälkeen mitään ei olekaan kuulunut.

Päivitys: Tiedusteltuani tilannetta sainkin tiedon lähetyksen lähtemisestä, kun varastoon saapunut tuote sieltä lopulta löytyi.
Kerrotko mitkä tuotteet nuo ovat? Jos tilaus on muutettu statukseen "käsittelyssä" niin silloin siihen voi sisältyä jonkinlainen ongelma jota selvitellään.
 
Kerrotko mitkä tuotteet nuo ovat? Jos tilaus on muutettu statukseen "käsittelyssä" niin silloin siihen voi sisältyä jonkinlainen ongelma jota selvitellään.
Ongelmatuote oli Deltaco SATA-15 sisäinen virtakaapeli 0,1 m. Illmeisesti se oli hetken kadoksissa jonkinlaisen varastossa tapahtuneen muutoksen takia, mikä oli tietysti hieman harmillista, mutta ei kuulostanut kovin pahalta ongelmalta.

Sen sijaan tuotteen löytyminen parissa tunnissa tiedustelusta, kun käsittely on ollut jo useita vuorokausia käynnissä, voi viitata mahdollisuuteen hieman parantaa priorisointia. Ja tietoahan tilanteesta ja viiveiden syistä ei koskaan voi jakaa liikaa.

Toinen tuote olikin Kingston Technology FURY Renegade M.2 2000 GB PCI Express 4.0 3D TLC NVMe. Mainittakoon, että sille on hieman harhaanjohtavasti jätetty täysin sama tuotenimi kuin jäähyttömällä versiolla. Eron havaitsee vain kuvista tai tarkasta tuotekoodista. (Itse osaan kyllä kiinnittää eroon huomiota, kun taisin alunperin ehdottaa tätä listoille otettavaksi.)
 
Viimeksi muokattu:
Ongelmatuote oli Deltaco SATA-15 sisäinen virtakaapeli 0,1 m. Illmeisesti se oli hetken kadoksissa jonkinlaisen varastossa tapahtuneen muutoksen takia, mikä oli tietysti hieman harmillista, mutta ei kuulostanut kovin pahalta ongelmalta.

Sen sijaan tuotteen löytyminen parissa tunnissa tiedustelusta, kun käsittely on ollut jo useita vuorokausia käynnissä, voi viitata mahdollisuuteen hieman parantaa priorisointia. Ja tietoahan tilanteesta ja viiveiden syistä ei koskaan voi jakaa liikaa.

Toinen tuote olikin Kingston Technology FURY Renegade M.2 2000 GB PCI Express 4.0 3D TLC NVMe. Mainittakoon, että sille on hieman harhaanjohtavasti jätetty täysin sama tuotenimi kuin jäähyttömällä versiolla. Eron havaitsee vain kuvista tai tarkasta tuotekoodista. (Itse osaan kyllä kiinnittää eroon huomiota, kun taisin alunperin ehdottaa tätä listoille otettavaksi.)
Hei
Osaa kaapeleista tosiaan hyllytetään uuteen paikkaan, jonka takia niitä on jokin verran isoissa pahvilaatikoissa ja etsiminen vähän työlästä. Pahoittelut, että tämän toimitus viivästyi. Loputkin kaapelit ovat kohta oikeilla paikoillaan.

Meillä on projekti, jossa saamme paremmat tuotetiedot tuotua tuotteille, jolloin myös tämä ongelma ratkeaa.
 
Kaikki päivät tähän on huomioitu eli yleensä kun annamme tämän vihreän arvion uskomme sen tulevan viikon sisään. Näen kyllä että tässä hiiressä on jokin ongelma. Selvitän sen, koska tuotetta löytyy monelta tukkurilta vaikka kuinka paljon. Tilaus on merkitty tehdyksi ja näitä olisi pitänyt jo meille saapua.
Itselläkin on 5.1 aamusta tilattu 870 evo sekä Cablemodin SATA kaapeli ja status vieläkin "Tuotteet tilattu tukkurilta (1-7pv)"
 
Tässä pari hyvää tarjousta. :)




 
Viimeksi muokattu:
Moikka Datatronic.

Millaisia jälkitoimitusaikoja teillä on keskimäärin noissa 3000-sarjan näyttiksissä? Kysyin tätä aspasta ja vastauksena tullut ”Valitettavasti ei ole toimitusaikaa tässä tuotteessa” ei oikein vastannut mun kysymykseeni odotuksen keskimääräisestä kestosta.

Olisi kiva tietää edes suunnilleen odotuksen kesto, vaikka ettehän te sitä voi tietenkään päivälleen tietää.
 
Osaatteko siellä Datatronicilla ennustaa miltä lähitulevaisuus näyttää tämän kortin hinnoittelun osalta?

Olen kiltisti odotellut että RX 6700:n hinta alittaisi minun psykologisen hintakaton.
Tähän on kyllä todella vaikea vastata. Yhdellä tukkurilla näyttäisi olevan aika iso kasa näitä, mutta ne ovat myös sieltä kyllä liikkuneet.
AMD on mielenkiintoinen tapaus, heidän hinnoissa on erilaisia tukia välillä ja esim. meidän Ryzen varastot kuihtui todella pieneksi, kun heidän promootiot eivät olleet pariin viikkoon voimassa. Meni miinukselle saldoja mutta nyt on huomenna saapumassa yli 200 erilaista Ryzeniä saldoille. Mm. 50 5600 Ryzeniä.

Samoin näissä näytönohjaimissa on erilaisia tukija ja AMD jos päättää vaikkapa 3 viikon päästä räväyttää 50 dollaria tuohon tukea niin hintahan laskee, mutta jos pitäisi arvata, niin tuet eivät olisi kasvamassa, koska AMD näytönohjainten kauppa käy tällä hetkellä hyvin.
Mutta hieman lohkaisen nyt meidän katteesta pois ko. kortista :)
 
Moikka Datatronic.

Millaisia jälkitoimitusaikoja teillä on keskimäärin noissa 3000-sarjan näyttiksissä? Kysyin tätä aspasta ja vastauksena tullut ”Valitettavasti ei ole toimitusaikaa tässä tuotteessa” ei oikein vastannut mun kysymykseeni odotuksen keskimääräisestä kestosta.

Olisi kiva tietää edes suunnilleen odotuksen kesto, vaikka ettehän te sitä voi tietenkään päivälleen tietää.
Jos puhutaan 3050-3070ti korteista niin yleisesti niissä on saatavuutta, mutta jos kyse on tietystä mallista, niin silloin tilanne saattaa olla haasteellinen. Mikä kortti on kyseessä? Korteissa kun on yleisesti hyvä saatavuus eikä hinnoissa ole mitään erityisen suuria heittoja niin samantasoisia kortteja pitäisi olla myynnissä samoilla hintatasoilla.
 
Tähän on kyllä todella vaikea vastata. Yhdellä tukkurilla näyttäisi olevan aika iso kasa näitä, mutta ne ovat myös sieltä kyllä liikkuneet.
AMD on mielenkiintoinen tapaus, heidän hinnoissa on erilaisia tukia välillä ja esim. meidän Ryzen varastot kuihtui todella pieneksi, kun heidän promootiot eivät olleet pariin viikkoon voimassa. Meni miinukselle saldoja mutta nyt on huomenna saapumassa yli 200 erilaista Ryzeniä saldoille. Mm. 50 5600 Ryzeniä.

Samoin näissä näytönohjaimissa on erilaisia tukija ja AMD jos päättää vaikkapa 3 viikon päästä räväyttää 50 dollaria tuohon tukea niin hintahan laskee, mutta jos pitäisi arvata, niin tuet eivät olisi kasvamassa, koska AMD näytönohjainten kauppa käy tällä hetkellä hyvin.
Mutta hieman lohkaisen nyt meidän katteesta pois ko. kortista :)
Ilmeisesti 5 € on merkittävä osuus teidän katteissa. Kun ei ole alalta mitään tietoa, niin mielessä oli isompi lohkaisu, kun sanoit lohkaisevan hieman katteesta pois.

Älä ota tätä arvosteluna vaan lähinnä ihmettelynä että kuinka 400 € näytönohjaimessa marginaalit on näköjään varsin pieniä. Musta tää kuulostaa varsin vaikealta yhdistelmältä.
 
Jos puhutaan 3050-3070ti korteista niin yleisesti niissä on saatavuutta, mutta jos kyse on tietystä mallista, niin silloin tilanne saattaa olla haasteellinen. Mikä kortti on kyseessä? Korteissa kun on yleisesti hyvä saatavuus eikä hinnoissa ole mitään erityisen suuria heittoja niin samantasoisia kortteja pitäisi olla myynnissä samoilla hintatasoilla.
Moikka. 3090ti oli kyseessä tosiaan.
 
Ilmeisesti 5 € on merkittävä osuus teidän katteissa. Kun ei ole alalta mitään tietoa, niin mielessä oli isompi lohkaisu, kun sanoit lohkaisevan hieman katteesta pois.

Älä ota tätä arvosteluna vaan lähinnä ihmettelynä että kuinka 400 € näytönohjaimessa marginaalit on näköjään varsin pieniä. Musta tää kuulostaa varsin vaikealta yhdistelmältä.
Tällä alalla tosiaan katteet ovat pienet.
Esimerkiksi tässä tuotteessa meidän kate on tarkalleen 19,21 euroa. Näin esimerkkinä :) Ja jos tilataan vain tuo laite niin voi 5 euroa napsasta samointein rahti ja pakkauskuluihin :)
Mutta kääntöpuoli on toki se, että komponenttikauppa on volyymikauppaa.

Lisäksi toki välillä jossain tuotteessa voi olla virheellinen hinnoittelu ja silloin se voi muuttua paljon enemmän, kun siihen kiinnitetään huomiota.
 
Tällä alalla tosiaan katteet ovat pienet.
Esimerkiksi tässä tuotteessa meidän kate on tarkalleen 19,21 euroa. Näin esimerkkinä :) Ja jos tilataan vain tuo laite niin voi 5 euroa napsasta samointein rahti ja pakkauskuluihin :)
Mutta kääntöpuoli on toki se, että komponenttikauppa on volyymikauppaa.

Lisäksi toki välillä jossain tuotteessa voi olla virheellinen hinnoittelu ja silloin se voi muuttua paljon enemmän, kun siihen kiinnitetään huomiota.
Arvostan todella kuinka avoimia olette ja kerrotte paljon sellaista mitä ei muuten ymmärtäisi ja tällä te keräätte paljon goodwillliä ja hyvää mainetta. Ehdottomasti tilaan teiltä kun tulee tarvetta ja jatkan teidän suosittelua.

Lisäksi noita konepakettiehdotuksia laitellessa on huomannut teidän hintojen olevan todella kilpailukykyiset. Absoluuttista hintaakin jos koneelle hakee hinta.fi:tä käyttäen, niin ainostaaan näytönohjaimissa saattaa välillä hintaerot olla merkittäviä. Muuten erot ovat minimaalisia. Ihan vain esimerkkinä samsungin 980 ssd. Joo, sen saa vajaa 4 € halvemmalla proshopista tilatessa, mutta ihan turhaa pennin venytystä, kun teillä on tuo ilmainen kasaus, joka hyvin ohjaa ennemmin ostaa kaikki teiltä.

Jatkakaa hyvää työtä.
 
Tuo ilmainen kasauspalvelu ja kilpailukykyiset hinnat tosiaan ohjaa konepakettiketjun spekulaatioita ja pakettien kasausta tehokkaasti Datatronicin pussiin. :)
Luultavasti tuo on sellainen Win-Win tilanne myös teillekin, kun silloin yksittäisten tilausten ja toimituskulujen määrä pienenee. Ainakin tuo iotech-kasaus koodi jo ollut melko pitkään käytössä, joten ei se nyt ainakaan firmaa konkurssiin aja.
 
3090ti on todella vaikea. Näiden saatavuus on tippunut aivan olemattomaksi :(
Eipä tässä ole jäniksen selässä, tosin tilausvaiheessa näytti että tuotetta saisi suht nopeasti. Harmi jos tässä tulee kestämään pitempään. Kiitos silti vastauksesta kysymykseen.
 
Muutamia emolevyjä saatiin hyviin hintoihin:

Jo nyt saldoilla 10 ja tulossa kymmeniä lisää.

Näitä on tulossa myös 30 kpl erä hyvään hintaan. Vaikka olimme jo Suomen halvin niin kai tuotteen voi silti laittaa vielä siitäkin alennukseen :) ?

Tässä jatkuu tämä erinomainen hinta eli saimme vielä uuden erän tähän.

Näitä tulossa 20 kpl. Eli ei kovin paljoa ja saattaa mennä hyvin kaupaksi. Eli jos tämä kiinnostaa kannattaa tarttua :)

Eli saadaan näihin hintoihin välillä parempiakin alennuksia jos ja kun meillä tehdään hyvää ostotyötä :)
 
Verkkosivuista sellainen palaute, että mahtaakohan sorttauksessa tämä "Merkitys" tarkoittaa ostetuimpia tuotteita, vai jotain muuta? Tuota voisi ehkä vähän selkiyttää. @Datatronic

1674126050052.png
 
Pakko antaa kyllä plussaa toimituksen nopeudesta. Nyt toivotaan vielä että ehtii perille huomiselle! (:
1674133602585.png
 
Missäs vaiheessa teillä sähköpostit on? Laittelin lauantaina kyselyä coil whinestä eikä ole vielä tullut mitään vastausta asiasta ja piakkoin loppuu 14päivän palautusoikeuskin? Hieman kyllä harmittaa kun maksaa 2329€ näytönohjaimesta niin luulis että olisi ihan normaalisti toimiva yksikkö
 
Missäs vaiheessa teillä sähköpostit on? Laittelin lauantaina kyselyä coil whinestä eikä ole vielä tullut mitään vastausta asiasta ja piakkoin loppuu 14päivän palautusoikeuskin? Hieman kyllä harmittaa kun maksaa 2329€ näytönohjaimesta niin luulis että olisi ihan normaalisti toimiva yksikkö
Pääasiassa viestit on nyt keskiviikossa mutta pyysin nyt tarkistamaan tämän asian.
 
Verkkosivuista sellainen palaute, että mahtaakohan sorttauksessa tämä "Merkitys" tarkoittaa ostetuimpia tuotteita, vai jotain muuta? Tuota voisi ehkä vähän selkiyttää. @Datatronic

1674126050052.png
Tämmöiset kriteerit ovat tämän haun taustalla:
1674137040111.png

Tuotteita kun on verrattain vähän alennukseen merkittynä (se punainen merkintä) niin ei se kauheasti tuohon vaikuta. Eli yleisesti suurin paino että tavaraa on saatavilla ja että se myy/sitä katsotaan paljon. Lisäksi vielä vähän painoa sille, että tuotteella on kuvat.
 
Onko teillä o-renkaita jotka sopisivat seuraavan näppäimistön kanssa yhteen? Jimmssillä vaikuttaa toimitus tukkurilta kestävän.
Mitään muita tuotteita tähän ei kyllä taida meiltä eikä tukkureiltamme löytyä kun mahdollisesti tämä:
 
Mikä olisi edullisin varastossa oleva emolevy, joka tukee AMD Ryzen 3400 ja 6 sata-liitäntää?
 
Kauanko teillä yleensä kestänyt nämä käsittelyt?
Mietin vaan kun kortti ollut käsittelyssä viime Perjantaista lähtien että onko joku vialla vai onko vaan ruuhkaa.
 
Jokohan ao. korttia on saatu tukkurilta perille asti? Tilasin moisen 2.1. ja toimitusarvio oli tuolloin 1-7 pv.

1,029.00 | Sapphire NITRO+ Radeon RX 6950 XT AMD Radeon RX 6950XT 1...
Tässä nyt näyttää kyllä käyneen ihan puhdas moka eli lähetetty uudemmalle tilaukselle kortti. Sinun on ainoa avoin ja sille olisi pitänyt lähettää kortti joka saapui jo hyvän aikaa sitten... mutta sen on nyt joku virheellisesti lähettänyt uudempaan tilaukseen. Pahoittelut :(
 
Kauanko teillä yleensä kestänyt nämä käsittelyt?
Mietin vaan kun kortti ollut käsittelyssä viime Perjantaista lähtien että onko joku vialla vai onko vaan ruuhkaa.
Silloin kun tilaus on käsittelyssä tilassa on siinä jokin ongelma. Voitko laittaa YV:nä tilaustunnuksesi niin selvitän asiaa.
 
Tässä nyt näyttää kyllä käyneen ihan puhdas moka eli lähetetty uudemmalle tilaukselle kortti. Sinun on ainoa avoin ja sille olisi pitänyt lähettää kortti joka saapui jo hyvän aikaa sitten... mutta sen on nyt joku virheellisesti lähettänyt uudempaan tilaukseen. Pahoittelut :(

Kiitos tiedosta. Yritin juuri soitella tämän perään tiedustellakseni tarkemmin eikä puhelimessa osattu vahvistaa onko näin tosiaan käynyt. Selvisi vain, että 5.1. tukkurilta tilaukseen lähtenyt kortti on jälleen kerran "tulossa ensi viikolla" - oli muuten jo kolmas kerta kun saan tämän vastauksen :D

Täytyy sanoa että varsin hienosti hoidettu hommat jos todella jo toisen kerran sama moka saman tilauksen kohdalla (prossujäähyn kanssa kävi sama, päätyikin toiselle tilaukselle jonka kohdalla oli "saatavuushaasteita").

EDIT: Sama kaveri soittelikin takaisin että kortti oli sattunut tulemaan juuri tämän päivän kuormassa. Henkalle pisteet kotiin, nohevaa työtä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedosta. Yritin juuri soitella tämän perään tiedustellakseni tarkemmin eikä puhelimessa osattu vahvistaa onko näin tosiaan käynyt. Selvisi vain, että 5.1. tukkurilta tilaukseen lähtenyt kortti on jälleen kerran "tulossa ensi viikolla" - oli muuten jo kolmas kerta kun saan tämän vastauksen :D

Täytyy sanoa että varsin hienosti hoidettu hommat jos todella jo toisen kerran sama moka saman tilauksen kohdalla (prossujäähyn kanssa kävi sama, päätyikin toiselle tilaukselle jonka kohdalla oli "saatavuushaasteita").

EDIT: Sama kaveri soittelikin takaisin että kortti oli sattunut tulemaan juuri tämän päivän kuormassa. Henkalle pisteet kotiin, nohevaa työtä.
Katsoin tämän tilauksen, löysin sen ja on se kieltämättä ollut hieman Murphyn laki läsnä tässä. Onneksi tänään tosiaan saapui 3 kpl noita näytönohjaimia. Jäi pari saldoillekin.
 
Jos tilauksen käsittely on tosiasiallisesti keskeytynyt ongelman takia, niin on aika huono idea lähettää asiakkaalle täysin päinvastainen viesti tyyliin "käsittelemme parhaillaan tilaustasi". Tuollaisesta viestistä asiakas ymmärtää keräilyn, pakkaamisen ja lähettämisen olevan käynnissä ja tilauksen saapuvan tuota pikaa. Kun näin ei käykään, syntyy ihmetystä, huolta ja pettymystä.

Parempi viestittää todenmukaisesi "tilauksesi käsittely viivästyy, koska ...", eikä ymmärrettävän syyn ollessa kyseessä asiakaskaan voi pahastua. (Tosin "sori, menikin parempiin suihin" saattaa ehkä kysyä aika lailla ymmärrystä.) :)
 
Jos tilauksen käsittely on tosiasiallisesti keskeytynyt ongelman takia, niin on aika huono idea lähettää asiakkaalle täysin päinvastainen viesti tyyliin "käsittelemme parhaillaan tilaustasi". Tuollaisesta viestistä asiakas ymmärtää keräilyn, pakkaamisen ja lähettämisen olevan käynnissä ja tilauksen saapuvan tuota pikaa. Kun näin ei käykään, syntyy ihmetystä, huolta ja pettymystä.

Parempi viestittää todenmukaisesi "tilauksesi käsittely viivästyy, koska ...", eikä ymmärrettävän syyn ollessa kyseessä asiakaskaan voi pahastua. (Tosin "sori, menikin parempiin suihin" saattaa ehkä kysyä aika lailla ymmärrystä.) :)

Komppaan tätä. Omasta kokemuksesta jäi sellainen fiilis, että A) tilauksenseurantasysteemeissä oltava parantamisen varaa, jos tilaukset menee näin helposti sekaisin ja tuotteet omille teilleen ja B) seurantamenetelmät ja/tai henkilöresursointi eivät ole sellaisella tasolla että pystytään pitämään asiakkaita kärryillä todellisesta tilanteesta -> asiakas joutuu itse ottamaan yhteyttä vasta siinä vaiheessa kun tilauksesta ei kuulu arvioidussa aikataulussa - mikä taas sitoo porukkaa selvittelyhommiin ja lisää kiirettä.

Ja kyllä, kun kuulee pariin otteeseen tilaamansa tuotteen päätyneen parempiin suihin niin alkaa kummasti tehdä mieli katsella muiden kauppojen suuntaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilauksen käsittely on tosiasiallisesti keskeytynyt ongelman takia, niin on aika huono idea lähettää asiakkaalle täysin päinvastainen viesti tyyliin "käsittelemme parhaillaan tilaustasi". Tuollaisesta viestistä asiakas ymmärtää keräilyn, pakkaamisen ja lähettämisen olevan käynnissä ja tilauksen saapuvan tuota pikaa. Kun näin ei käykään, syntyy ihmetystä, huolta ja pettymystä.

Parempi viestittää todenmukaisesi "tilauksesi käsittely viivästyy, koska ...", eikä ymmärrettävän syyn ollessa kyseessä asiakaskaan voi pahastua. (Tosin "sori, menikin parempiin suihin" saattaa ehkä kysyä aika lailla ymmärrystä.) :)
Tämä on kyllä ihan totta. Tässä on ajateltu liikaa asiaa meidän näkökulmasta ja toki tässä tilassa on ollut aiemmin myös mm. kasausjonossa ja kasauksessa olevat tilaukset. Nyt Kasaus on saanut oman tilansa.
Meidän pitää pohtia, miten tekisimme tiloista paremmin asiakkaalle viestiviä.
 
Komppaan tätä. Omasta kokemuksesta jäi sellainen fiilis, että A) tilauksenseurantasysteemeissä oltava parantamisen varaa, jos tilaukset menee näin helposti sekaisin ja tuotteet omille teilleen ja seurantamenetelmät ja/tai henkilöresursointi eivät ole sellaisella tasolla että pystytään pitämään asiakkaita kärryillä todellisesta tilanteesta -> asiakas joutuu itse ottamaan yhteyttä vasta siinä vaiheessa kun tilauksesta ei kuulu arvioidussa aikataulussa - mikä taas sitoo porukkaa selvittelyhommiin ja lisää kiirettä.

Ja kyllä, kun kuulee pariin otteeseen tilaamansa tuotteen päätyneen parempiin suihin niin alkaa kummasti tehdä mieli katsella muiden kauppojen suuntaan :D
Tilausjärjestelmää on jo hurjasti parannettu viimeisen kahden kuukauden aikana ja kyllä se onneksi alkaa jo monessa asiassa näkymään. Se on totta, että järjestelmässä on todellakin ollut parantamisen tarvetta. Se toimi pienemmällä volyymillä, mutta nyt sen rajat selvästikin tuli vastaan.
Nytkin kävi sitten niin, että viimeviikonloppuna tuli tilauksia, joita järjestelmä ei siirtänyt oikein ERP:iin jonka takia taas tuli hieman selvitettävää ja näitä koitamme ratkoa. Periaatteessa silloin kun asiat toimivat niin prosessi on aika suoraviivainen. Mutta sen voin luvata, että emme istu paikoillamme vaan teemme kokoajan toimenpiteitä. Tavoitteemme on, että kaikkien meidän saldoilla olevien tilauksien tulee lähteä erittäin nopeasti.
Myös aiemmin mainitsemani tukkuritilauksiin liittyvä projekti, joka nopeuttaa tätä osaa prosessista on suunniteltu saatavaksi käyttöön kuun vaihteessa. Haluamme, että laaja tukkuriverkosto on mahdollisimman läpinäkyvästi ja tehokkaasti asiakkaiden käytössä.
 
Nykyiset yleisimmät tilauksen tilat ja niiden merkitys:
Jälkitoimitus (maksettu) = Järjestelmä on siirtänyt tilauksen jälkitoimitukseen samointein, koska jotain tuotetta ei ole saldoilla
Jälkitoimitus (osat tilattu) = Osat on tilattu eli ihminen on tilauksen käsitellyt, mutta vähintään yhdellä tuotteella ei ole saatavuutta ainakaan heti.
Tuotteet tilattu tukkurilta (1-7 pvä) = Ihminen käsitellyt ja tilannut tuotteet koska jokin tuote/tuotteet ovat puuttuneet mutta tuotetta on ollut järjestelmän tietojen mukaan saldoilla, mutta tässä on viivästynyt tieto (joitakin tunteja)
Kasauksessa = Tilaus on kasausjonossa/kasauksessa
Hyvitetty = Hyvitetty
Lähetetty = Lähetetty
Maksu hyväksytty = Tilausta ei ole vielä ihminen käsitellyt, mutta kaikelle on saldoa ja yleensä seuraava tila on lähetetty
Odottaa tuotepalautusta = Asiakas ilmaissut halunsa palauttaa tuotteen, muttei vielä saapunut/käsitelty
Peruttu = Peruttu
Takuukäsittelyssä = Takuukäsittelyssä
Toimitettu osittain = Joskus tehdään osatoimituksia, mutta näitä emme tee mielellämme, koska näissä meillä ei ole kovin toimivaa systeemiä.
Tuote varattu tilaukselle = Joskus käytetään esim. kun näytönohjaimissa oli saatavuushaaste. Nyt saldojen mukaan yleisesti tuote varautuu järjestelmässä ikäjärjestyksessä tilauksille eli toki tässä yksikin virhe voi johtaa siihen, että joltakin tilaukselta jää tuote saamatta. Tällöin myös esim. kun meillä oli iso kasa AK620 jäähyjä ja niissä oli sitten useamman kappaleen saldovirhe -> uusimmatkin tilaukset oli täytetty ja joitakin isompia konepaketteja jäi ilman jäähyä. Kuitenkin tarkoitus on lähettää kaikki tilaukset joissa järjestelmä näyttää saldoa. Toistaiseksi (ja tämä olisi iso uudistus) ei ole mahdollista varata tuotetta riveittäin tilaukselle.
Käsittelyssä = Kaikki muut... eli semmoiset mitä käymme manuaalisesti läpi.

Lisäksi on jonkin verran lisää tiloja, mutta ne ovat harvinaisia. Toivottavasti tästä on apua kun tulkitsee meidän tiloja.


Ehdotuksia otetaan vastaan miten tätä voisi parantaa! Ainakin Käsittelyssä olevaa pitää varmasti vielä purkaa pariin osaan. Eli ns. ongelmatapauksiin sekä positiivisista syistä tilassa oleviin.
 
Nykyiset yleisimmät tilauksen tilat ja niiden merkitys:
Jälkitoimitus (maksettu) = Järjestelmä on siirtänyt tilauksen jälkitoimitukseen samointein, koska jotain tuotetta ei ole saldoilla
Jälkitoimitus (osat tilattu) = Osat on tilattu eli ihminen on tilauksen käsitellyt, mutta vähintään yhdellä tuotteella ei ole saatavuutta ainakaan heti.
Tuotteet tilattu tukkurilta (1-7 pvä) = Ihminen käsitellyt ja tilannut tuotteet koska jokin tuote/tuotteet ovat puuttuneet mutta tuotetta on ollut järjestelmän tietojen mukaan saldoilla, mutta tässä on viivästynyt tieto (joitakin tunteja)
Kasauksessa = Tilaus on kasausjonossa/kasauksessa
Hyvitetty = Hyvitetty
Lähetetty = Lähetetty
Maksu hyväksytty = Tilausta ei ole vielä ihminen käsitellyt, mutta kaikelle on saldoa ja yleensä seuraava tila on lähetetty
Odottaa tuotepalautusta = Asiakas ilmaissut halunsa palauttaa tuotteen, muttei vielä saapunut/käsitelty
Peruttu = Peruttu
Takuukäsittelyssä = Takuukäsittelyssä
Toimitettu osittain = Joskus tehdään osatoimituksia, mutta näitä emme tee mielellämme, koska näissä meillä ei ole kovin toimivaa systeemiä.
Tuote varattu tilaukselle = Joskus käytetään esim. kun näytönohjaimissa oli saatavuushaaste. Nyt saldojen mukaan yleisesti tuote varautuu järjestelmässä ikäjärjestyksessä tilauksille eli toki tässä yksikin virhe voi johtaa siihen, että joltakin tilaukselta jää tuote saamatta. Tällöin myös esim. kun meillä oli iso kasa AK620 jäähyjä ja niissä oli sitten useamman kappaleen saldovirhe -> uusimmatkin tilaukset oli täytetty ja joitakin isompia konepaketteja jäi ilman jäähyä. Kuitenkin tarkoitus on lähettää kaikki tilaukset joissa järjestelmä näyttää saldoa. Toistaiseksi (ja tämä olisi iso uudistus) ei ole mahdollista varata tuotetta riveittäin tilaukselle.
Käsittelyssä = Kaikki muut... eli semmoiset mitä käymme manuaalisesti läpi.

Lisäksi on jonkin verran lisää tiloja, mutta ne ovat harvinaisia. Toivottavasti tästä on apua kun tulkitsee meidän tiloja.


Ehdotuksia otetaan vastaan miten tätä voisi parantaa! Ainakin Käsittelyssä olevaa pitää varmasti vielä purkaa pariin osaan. Eli ns. ongelmatapauksiin sekä positiivisista syistä tilassa oleviin.

Ihan järkevältä näyttää, nämä voisi laittaa vaikka johonkin FAQ-osioon sivuille kaikille asiakkaille jakoon. :)
 
Tämä on kyllä ihan totta. Tässä on ajateltu liikaa asiaa meidän näkökulmasta ja toki tässä tilassa on ollut aiemmin myös mm. kasausjonossa ja kasauksessa olevat tilaukset. Nyt Kasaus on saanut oman tilansa.
Meidän pitää pohtia, miten tekisimme tiloista paremmin asiakkaalle viestiviä.
Tilojen nimeamistä ja määrittelyä enemmän kiinnittäisin viestinnässä huomiota asiakkaalle lähetettävään sähköpostiin, jossa kirjaimellisesti todetaan "Käsittelemme parhaillaan tilaustasi". Tuo erityisesti antaa harhauttavan kuvan tilauksen etenemisestä toimitukseen, jos se onkin ongelmatilassa tai muutoin odottaa normikäsittelyä.

Tilaus voi aivan hyvin olla "käsittelyssä"-tilassa, kunhan asiakkaalle viestitään sen tarkoittavan viivästystä ja vältetään antamasta väärää mielikuvaa tilauksen etenemisestä.

(En oikeastaan aikonut jatkaa itselle ei kovin merkittävässä asiassa, mutta kun kerta tuli yöllä herättyä...)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom