Jaan oman kokemukseni oman kylän kaupasta, vaikkei tämä positiivisuutta taida täysin henkiäkkään.
Kävin myymälässä asioimassa lähimenneisyydessä, tarkoituksenani tilata Fractal North kotelo (tämän tilaus taisi onnistua, ainakin puhelinnumero otettiin talteen). Samassa yhteydessä meidän piti katsoa koteloon soveltuva jäähy prossulle. Myyjän kanssa pohdittiin pariakin vaihtoehtoa ja lopulta sain suosituksen 240mm Arcticin AIO:on, kerran sellainen pitäisi mahtua kotelon yläosaan asennettuna. Ostin AIO:n matkaaan ja olin tyytyväinen - tässä hetkessä.
Koteloa sitten myöhemmin netistä kuolanneena ja muita kotelon tuulettimia suunnitellessani huomasin, ettei kattoon tuo AIO mahdukkaan kuin 35mm korkeilla muisteilla, eikä sittenkään todennäköisesti, koska emolevyn VRM:kin on tiellä jo Arcticin paksuuden vuoksi. Näin ollen kattoasennus ei onnistukkaan, vaikka alunperin näin minulle kuvailtiin. Eteen asennettuna tämä taas kaventaa näytönohjain valikoimaa melkoisesti, eikä koteloon enää mahdukkaan esim. RTX 4080/4090. Kotelon pointti myös katoaa, kun lämmintä ilmaa pitää puskea radin läpi sisälle sen sijaan, että edestä virtaisi tuoretta ilmaa.
AIOn olin ehtinyt tietenkin asentamaan tilapäisesti nykykoteloon odottaessa, jonka vuoksi palautusta ei enää hyväksytty. Kaikkiaan palautuskeskustelusta jäi itselleni mielikuva, että itseppähän et tutkinut asiaa aiemmin (totta tavallaan tämäkin).
Peräänkuuluttaisin tässä nyt kuitenkin myyjän vastuuta asiasta. Asiakkaana olin kertonut selvästi tarpeeni ja kokoonpanon - näiden tietojen pohjalta minulle kuitenkin myytiin nyt lopulta tarpeettomaksi jäävä jäähdytin. En voi siis olla tyytyväinen saamaani palveluun - vaikka siinä hetkessä AIOn hintaan olinkin.
Palvelu ei siis ainakaan näillä meriiteillä yllä minun mielessäni parhaaksi.