Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Jos tätä kautta saisi jotain tietoa, EVGAN 3070 FTW3 ULTRAN tilattuani toimitus-aika katosi sivuilta..

Tukkurilla kuitenkin +25 mittarissa. Mitenkäs muiden kokemukset tukkurilta tulleissa tilauksissa?

Datatronicille voin yvnä laittaa lisätietoja tilauksesta jos tähän joskus vastaus tulee!

Älä missään nimessä laita etukäteen, voisi saada vastauksen vaikka samantien ilman erilliskysymyksiä
 
Jos tätä kautta saisi jotain tietoa, EVGAN 3070 FTW3 ULTRAN tilattuani toimitus-aika katosi sivuilta..

Tukkurilla kuitenkin +25 mittarissa. Mitenkäs muiden kokemukset tukkurilta tulleissa tilauksissa?

Datatronicille voin yvnä laittaa lisätietoja tilauksesta jos tähän joskus vastaus tulee!
Tämä tulee verrattain hitaalta tukkurilta eli ensiviikon loppupuolella tai pari arkipäivää sen jälkeen. Tuo on aika uusi tukkuri ja pitääkin lisätä siihen kyllä pari päivää tuohon 5-7 pvä arvioon tämän tukkurin kohdalta.
 
Kuinka pitkään yleensä menee että rahat tulee takasin palautuksesta, postin mukaan eilen toimitettu perille.
 
Kuinka pitkään yleensä menee että rahat tulee takasin palautuksesta, postin mukaan eilen toimitettu perille.
Rahan palautumisessa itsessään ei mene kuin pari päivää. Palautuneet tuotteet pitää käsitellä eli tutkia että toimivat jos paketti avattu, eli sen pitää mennä meidän huoltoon vielä läpikäytäväksi. Uskoisin että nyt lauantaina se laitetaan huoltojonoon ja varmaankin ensiviikon puolessa välissä se on tutkittu. Kun tuote on havaittu toimivaksi niin palautus lähtee heti ja siinä menee noin 2-3 päivää että paytrail palautuksen tekee.
Jos tuote on avaamaton niin palautus on huomattavasti nopeampi.
 
Onko lähetyspuolella ollut ruuhkaa kun torstaina tehdyllän tilauksella ei ole vielä seurantakoodia ja tuotteet oli hyllystä löytyviä?
 
Onko lähetyspuolella ollut ruuhkaa kun torstaina tehdyllän tilauksella ei ole vielä seurantakoodia ja tuotteet oli hyllystä löytyviä?
Kyllä me eilen saimme kaikki lähtemään jotka heti löytyi, laitatko privaattiviestinä lisätietoja. Ainakin yhtä HDD levyä on kadoksissa 20 kpl jota koitamme kovasti löytää. Nyt kun on ollut varsin kiireistä niin meillä on varastoinnissakin joudutti välillä käyttämään luovuutta ja se vaikeuttaa välillä tuotteiden löytymistä. Mutta ensiviikolla on tiloihin tehty merkittäviä muutoksia jonka jälkeen tilaa tavaralle on huomattavasti enemmän.
 
Olisi muutama kysymys liittyen, kun teiltä aion konepaketin tilata ja samalla sitten sen kasaus palvelun niin.
- Miten kokoamispalvelun erityistoiveet sovitaan tilausta tehtäessä?
- Toimitetaanko osien pakkaukset/lisämateriaalit ostajalle?
 
Onko teillä sähköposti vielä pahasti tukossa? Laittanut viestiä 27.11 ja 15.12 huollossa olleesta koneesta.
 
Onko teillä sähköposti vielä pahasti tukossa? Laittanut viestiä 27.11 ja 15.12 huollossa olleesta koneesta.
Ei varmastikaan ole kovin tukossa. Itse tiedustelin joulunalusviikolla maanantai-iltana erästä asiaa sähköpostitse ja tiistai-iltana sain vastauksen. Kannattanee siis tiedustella asiasta uudelleen.
 
Ajattelin antaa muutaman kommentin koskien verkkosivujanne:

Tilasin 25.11. teiltä emolevyn ASUS TUF GAMING B550M PLUS AMD B550 Kanta AM4 mikro ATX. Kannustimena tilauksen tekoon varastosaldonne näyttäessä nollaa oli se, että hinta.fi sivuston mukaan sitä oli tulossa, ja tuotesivunne näytti sitä tukkureilla. Valitettavasti molemmat tiedot osoittautuivat harhaanjohtaviksi. Tuotetta ei ollutkaan tulossa, vaan jouduitte itse tilaamaan sen, ja myöhemmin kävi ilmi ettei sitä tukkureillannekaan ollut. Ennakoimaani pidemmän odotuksen aikana olin jo alkanut kantamaan huolta siitä olenko saamassa tuotetta lainkaan, mikä on aina epämieluisaa, vaikkei toimitus sinänsä ollutkaan aikakriittinen. Loppujen lopuksi 30.12. sain vihdoin emolevyn käsiini, ja tätä kirjoittaessa se on jo asennettu toimimaan, joten olen kohtalaisen tyytyväinen. Kun nyt kuitenkin vielä vilkaisen tuotesivua, luulen jo saamani kappaleen edelleen sisältyvän negatiiviseen varastosaldoonne, ja alati muuttumaton tukkurisaldo ei koko aikana ole heijastellut todellisuutta.

Yleisenä havaintona tuotevalikoiman organisointi vaikuttaa hankalalta/epäluotettavalta, ja tuotteiden löytäminen saattaa vaatia hieman luovuutta, varsinkin jos ei ole aivan tiettyä tuotetta hakemassa:

Uteliaisuuttani yritin löytää AMD Ryzen 7 5800X3D:n listoiltanne. Huomasin sen kyllä löytyvän koko prosessorivalikoimasta, mutta relevanteilta vaikuttavat valintakriteerit "AMD Ryzen 7" tai "Kanta AM4" poistavat sen näkyvistä.

Viimeksi yritin hakea USB-liitännäistä ulkoista CD/DVD asemaa. Tuoteryhmä Oheislaitteet/Tallennusvälineet ei edes sisällä valintakriteeria "DVD" tai vastaavaa, vaikka etsimällä hakutermillä "USB DVD" moisiakin tuotteita siitä löytyy. Löytyisikö hakutermiä vaihtelemalla lisääkin jäi tällä kertaa kokeilematta.
 
Viimeksi muokattu:
Kulkeeko 1-2 kpl SSD levyjä kirjepakettina vai pitääkö hakea noutopisteestä paketissa?
 
Olisi muutama kysymys liittyen, kun teiltä aion konepaketin tilata ja samalla sitten sen kasaus palvelun niin.
- Miten kokoamispalvelun erityistoiveet sovitaan tilausta tehtäessä?
- Toimitetaanko osien pakkaukset/lisämateriaalit ostajalle?
Kyllä me pyrimme toivomukset ottamaan huomioon. Niistä voi kirjoittaa sekä tilauksen yhteydessä että myöhemmin verkkokaupan viestitoiminnolla jotta se varmasti seuraa tilauksen mukana.
Toimitamme oletuksena emolevypaketin ja sinne laitamme kaikki muiden osien lisäosat mm powerista. Pyydettäessä voidaan toimittaa kaikki paketit.
 
Onko teillä sähköposti vielä pahasti tukossa? Laittanut viestiä 27.11 ja 15.12 huollossa olleesta koneesta.
Ei kyllä pitäisi olla. Epäilen että nyt tämä huoltoasia on ollut haasteellinen eikä mahdollisesti ole vielä ratkennut. Laitatko privaattiviestillä tarkemmat tiedot niin selvitän asian.
 
Ajattelin antaa muutaman kommentin koskien verkkosivujanne:

Tilasin 25.11. teiltä emolevyn ASUS TUF GAMING B550M PLUS AMD B550 Kanta AM4 mikro ATX. Kannustimena tilauksen tekoon varastosaldonne näyttäessä nollaa oli se, että hinta.fi sivuston mukaan sitä oli tulossa, ja tuotesivunne näytti sitä tukkureilla. Valitettavasti molemmat tiedot osoittautuivat harhaanjohtaviksi. Tuotetta ei ollutkaan tulossa, vaan jouduitte itse tilaamaan sen, ja myöhemmin kävi ilmi ettei sitä tukkureillannekaan ollut. Ennakoimaani pidemmän odotuksen aikana olin jo alkanut kantamaan huolta siitä olenko saamassa tuotetta lainkaan, mikä on aina epämieluisaa, vaikkei toimitus sinänsä ollutkaan aikakriittinen. Loppujen lopuksi 30.12. sain vihdoin emolevyn käsiini, ja tätä kirjoittaessa se on jo asennettu toimimaan, joten olen kohtalaisen tyytyväinen. Kun nyt kuitenkin vielä vilkaisen tuotesivua, luulen jo saamani kappaleen edelleen sisältyvän negatiiviseen varastosaldoonne, ja alati muuttumaton tukkurisaldo ei koko aikana ole heijastellut todellisuutta.

Yleisenä havaintona tuotevalikoiman organisointi vaikuttaa hankalalta/epäluotettavalta, ja tuotteiden löytäminen saattaa vaatia hieman luovuutta, varsinkin jos ei ole aivan tiettyä tuotetta hakemassa:

Uteliaisuuttani yritin löytää AMD Ryzen 7 5800X3D:n listoiltanne. Huomasin sen kyllä löytyvän koko prosessorivalikoimasta, mutta relevanteilta vaikuttavat valintakriteerit "AMD Ryzen 7" tai "Kanta AM4" poistavat sen näkyvistä.

Viimeksi yritin hakea USB-liitännäistä ulkoista CD/DVD asemaa. Tuoteryhmä Oheislaitteet/Tallennusvälineet ei edes sisällä valintakriteeria "DVD" tai vastaavaa, vaikka etsimällä hakutermillä "USB DVD" moisiakin tuotteita siitä löytyy. Löytyisikö hakutermiä vaihtelemalla lisääkin jäi tällä kertaa kokeilematta.
Tässä tuotteessa taitaa nyt olla jonkinlaista vikaa koska nyt sen todellinen saldo on +2 meidän varastossa. Kiitoksia tästä huomiosta ja tutkimme missä on vikaa.
Tukkurisaldot vaihtelevat todella rajusti ja vaikka pyrimme aina tilaamaan tuotteet tukkurilta jonka pitäisi saada ne ensimmäisenä niin joskus niitä ilmestyy toiselle tukkurille ja me emme välttämättä sitä havaitse vaikka käymmekin toki läpi tilauslistoja ja miinussaldoja.
Tutkimme myös prosessorin filtteröinnistä huomaamasi virheen. Tuotteiden ns. Ominaisuudet tulevat katalogitoimittajaltamme ja olemme hieman heidän armoilla myös näiden osalta.
Tallennusvälineisiin liittyvään ongelmaan olemme jo pohtineet ratkaisuja ja tänne meidän pitää luoda lisää alakategorioita vaikka meidän tavoite on ollut vähäinen määrä kategorioita ja hyvä filtteröinti.
Kiitoksia erinomaisista huomioista ja pahoittelut että tilauskokemus oli heikko.
 
Onko antaa toimitusarviota, jos tänään illasta teiltä tilailee koneen osina kasauksella ja yhtä komponenttia koneesta ei näytä teillä olevan mutta tukkureilla on 2kpl. Nii miten kauan yleensä kestää kun muut osat paitsi ramit on datatronicilla heti saatavilla.
edit. nämä ramit siis kyseessä mitä ei heti ole saatavilla teillä
 
Miksen saa vastauksia sähköposteihin? Voiko ne mennä spämmiosastolle vai mikä mättää?

Edit. Vastaukset kysymyksiin saatu! Asiallista palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
... tavoite on ollut vähäinen määrä kategorioita ja hyvä filtteröinti.
Kiitoksia erinomaisista huomioista ja pahoittelut että tilauskokemus oli heikko.
Kiitos vastauksesta.

Mitä tuotehakuun tulee, niin vaikka kyseessä onkin sisäinen juttunne, asiakkaan perspektiivistä (yrittämättä ottaa kantaa tekniseen toteutettavuuteen ja ylläpidettävyyteen) voisin ehkä kommentoida näin:

Jos tuotteet ovat niputettuina alakategorioihin, voin aina yrittää arvata oikean alakategorian tai etsiä sen yleisen tuotehaun avulla silloinkin jos ryhmittely ei vastaa odotuksiani. Oikean alakategorian löydettyäni voin aika pitkälti luottaa siinä olevan kaupan tekemän sijoittelun jäljiltä suunnilleen kaikki relevantti eikä suhteettoman paljon ylimääräistä, jolloin on mahdollista ryhtyä vertaamaan, valitsemaan ja ostamaan.

Jos tuotteet ovat isossa kasassa suodattimen takana, olen sen varassa ja voimaton hakemaan haluamiani tuotteita elleivät suodatuskriteerit ole kunnossa. Jos en voi luottaa suodatushaun oikeellisuuteen ja kattavuuteen, kynnys ryhtyä vertaamaan, valitsemaan ja ostamaan kasvaa, ja mieli herkästi halajaa alakategorioita hyödyntävään kauppaan.

Asiakkaan kannalta on todennäköisesti olemassa optimitaso jolle kannattaa mennä kategorioiden kautta turvautuen sen jälkeen suodattimiin. Tuo optimi voi hyvinkin olla suurin laajuus, jossa asiakas saattaisi haluta tehdä hintavertailuja, tai ehkä hieman laajempikin, jos se auttaa tuomaan uusia relevantteja tuotevaihtoehtoja asiakkaan tietoon.

Tähän nyt ei enää tarvitse vastata. Kunhan aikani kuluksi kommentoin lumitöihin lähtöä vitkutellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tilattuihin konepaketteihin mahdollista tehdä muutoksia oston jälkeen?

Ostin teiltä konepaketin ja olin valinnut väärän näytönohjaimen tilaukseen, sähläsin oikein huolella. Lähetin sähköpostia heti tilauksen tehtyä asiasta.
 
Onko tilattuihin konepaketteihin mahdollista tehdä muutoksia oston jälkeen?

Ostin teiltä konepaketin ja olin valinnut väärän näytönohjaimen tilaukseen, sähläsin oikein huolella. Lähetin sähköpostia heti tilauksen tehtyä asiasta.
Soittaisin kyllä heti tuollaisessa tilanteessa.
 
Tuli ensimmäistä kertaa tilattua täältä rompetta Sönkkerin kotiinkuljetuksella, mutta en saanut seurantakoodia? Onko normaali käytäntö? Tilaus lähetetty ja siitä tuli mailia.
 
Onko antaa toimitusarviota, jos tänään illasta teiltä tilailee koneen osina kasauksella ja yhtä komponenttia koneesta ei näytä teillä olevan mutta tukkureilla on 2kpl. Nii miten kauan yleensä kestää kun muut osat paitsi ramit on datatronicilla heti saatavilla.
edit. nämä ramit siis kyseessä mitä ei heti ole saatavilla teillä
Hei
Nuo tulevat keskihyvältä tukkurilta :) Eli se on sen 4-5 arkipäivää ja laitoin itseasiassa nyt 2 kpl tulemaan jotka tukkureilta löytyi. Ilmeisen harvinainen muisti ja toinen niistä on jo myytykin.
 
Nää on kyl vähän hupsuja nämä tuotetiedot:


Ehkä näissä kannattaisi lopettaa automaatio ja tuoda käsin vain tuotteet joita oikeasti ostetaan? Asiakkaankin kannalta etu jos on kuratoitu hyvä tuotevalikoima, loput sitten aspan kautta.
Asiakkaat ostavat yllättävän laajalla otannalla tuotteita. Vaikka 90% on ns. tuttuja tuotteita joita myös varastoimme niin silti se 10% hajaantuu käsittämättömän laajalle, kun voi olla spesifejä tarpeita. Olemme halunneet tarjota aika laajan valikoiman, mutta silti jokainen tuote hyväksytään manuaalisesti eli massana emme ota tuotteita valikoimaan. Teemme töitä tuotetietojen parantamiseksi.
 
Onko tilattuihin konepaketteihin mahdollista tehdä muutoksia oston jälkeen?

Ostin teiltä konepaketin ja olin valinnut väärän näytönohjaimen tilaukseen, sähläsin oikein huolella. Lähetin sähköpostia heti tilauksen tehtyä asiasta.
Kyllä me näihin teemme muutoksia ja tarvittaessa teemme lisämaksusta maksulinkin tai palautamme rahaa. Voit myös laittaa tänne viestiä, niin voin asiaa selvittää. (privaattiviesti mielellään kun laitat tilaustunnuksen)
 
Tuli ensimmäistä kertaa tilattua täältä rompetta Sönkkerin kotiinkuljetuksella, mutta en saanut seurantakoodia? Onko normaali käytäntö? Tilaus lähetetty ja siitä tuli mailia.
Hei
Ei ole. Voitko laittaa privaattiviestillä tilaustunnuksesi niin selvitän onko meillä tehty virhe vai mistä on kyse. Toki on mahdollistä että se on eksynyt roskapostikansioon, mutta sekin on arvokasta tietoa, jotta voimme pohtia miten spämmifiltterit ohitetaan.
 
Onko teillä valistunutta arviota jos olen tilaamassa osia+kokoamispalvelua ja näytönohjaimeksi valikoituisi PowerColor Fighter Radeon RX 6600, jota teillä -7 ja tukkurilla 2 tämän hetken tilanteen mukaan, kuinka kauan koneen saamisessa suunnilleen menisi? Millainen tilanne kyseisen näytönohjaimen saatavuuden kanssa yleisesti on?
 
Sielä näköjään datatronicin porukka painaa duunia yöhön asti, kun lähetetty sähköpostia tulee tähän aikaa yöstä. :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä valistunutta arviota jos olen tilaamassa osia+kokoamispalvelua ja näytönohjaimeksi valikoituisi PowerColor Fighter Radeon RX 6600, jota teillä -7 ja tukkurilla 2 tämän hetken tilanteen mukaan, kuinka kauan koneen saamisessa suunnilleen menisi? Millainen tilanne kyseisen näytönohjaimen saatavuuden kanssa yleisesti on?
Näitä on meille varattuna 20 kpl tukkurilla, mutta niiden hinta on nyt vielä väärä ja joudumme odottamaan ensiviikkoon asti, että AMD saa tuon kuntoon. Eli varmaan ensiviikon loppupuolella tuotteet ovat meillä.
 
Nyt on tarjolla näitä johtoja, saatiin ihan hyvä erä:


Valkoisenakin pienempi määrä:


Ja vielä tämmöisiäkin:

 
Jos ostan teiltä powerline-adapterin, sopiiko sitä testata käytännössä toimiiko netti toisessa huoneessa tarpeeksi nopeasti, ilman että palautusoikeus menisi? Ei siinä mitään naarmuja ainakaan pitäisi syntyä kun palikat pistorasiaan ja johdot kiinni. Huonosti toimivaa ratkaisua ei ole varaa ostaa eikä toisaalta nyt mitään kalliimpaa meshiä, kun taloyhtiön hallitus paljasti tuovansa yhtiökokoukseen kuituverkkoon liittymisen ja mahdollisen sisäverkon uusinnan, joten pitäisi nyt jollain yrittää selvitä kunnes selviää mitä tapahtuu.

Tämän ajattelin tilata:
 
Jos ostan teiltä powerline-adapterin, sopiiko sitä testata käytännössä toimiiko netti toisessa huoneessa tarpeeksi nopeasti, ilman että palautusoikeus menisi? Ei siinä mitään naarmuja ainakaan pitäisi syntyä kun palikat pistorasiaan ja johdot kiinni. Huonosti toimivaa ratkaisua ei ole varaa ostaa eikä toisaalta nyt mitään kalliimpaa meshiä, kun taloyhtiön hallitus paljasti tuovansa yhtiökokoukseen kuituverkkoon liittymisen ja mahdollisen sisäverkon uusinnan, joten pitäisi nyt jollain yrittää selvitä kunnes selviää mitä tapahtuu.

Tämän ajattelin tilata:
Tärkeää on, että kaikki osat sekä paketti ovat hyvässä kunnossa ja että ne on mahdollista b-stock tuotteena myydä. Ei tuommoinen kokeilu siis estä palautusta.
 
Tulossa muutama 4090 ensiviikolla:
Nytkin saldoilla yksi KFA:n mutta tuo MSI toki tunnetumpi tapaus :)

Lisäksi tulossa 4070ti korteista Gigabyten Eaglea ja Gaming oc:ta. Hinnat suunnilleen 1050 euroa Eaglesta ja Gaming oc:sta muutama kymppi enemmän.
 
Mikähän on oikea saatavuustilanne tukkurilta Sapphiren Radeon 6950 XT -sarjan OC-korteille (Nitro+ ja Nitro+ Pure)?

Pitäisi kuulemma tulla varastoon alkuviikosta kun tilaukseni perään soittelin ja tilaukseni seuranta sanoo samaa (1-7 pv), mutta nyt tuotesivujen mukaan noissa saatavuus 12-20 pv?
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämmösten tarkoitus ilmestyä sivuille? 400,00 € | Tilauksen HPLFBVKWG tuotevaihdot
1673184211235.png

EDIT: Löytyi uutuuksista ensimmäisenä
 
Mikähän on oikea saatavuustilanne tukkurilta Sapphiren Radeon 6950 XT -sarjan OC-korteille (Nitro+ ja Nitro+ Pure)?

Pitäisi kuulemma tulla varastoon alkuviikosta kun tilaukseni perään soittelin ja tilaukseni seuranta sanoo samaa (1-7 pv), mutta nyt tuotesivujen mukaan noissa saatavuus 12-20 pv?
Näissä on ollut hyvin huono saatavuus, mutta vanhaan tilaukseen ei suoraan liity verkkosivujen saatavuusoletus eli se tieto koskee uusia tilauksia. Eli vanhaan tilaukseen on varmastikin saatu tilattua tuote toiselta tukkurilta jonka toimitusaika oletus on parempi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 608
Viestejä
4 512 681
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom