- Liittynyt
- 19.07.2017
- Viestejä
- 4 000
Tämä eksynyt pelikoneet kategoriaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Toki meillä useampi vastaa tänne, mutta sijaiset eivät tänne vastaile Me olemme keskustelleet vastausten laadukuudesta myös ja olemme samaa mieltä, että välillä vastaukset ovat liian lyhyitä ja ytimekkäitä. Pyrimme tätä myös parantamaan.Tuntuis että asiakaspalvelu on tosi vaihtelevaa, tuntuisi että joskus täällä palstalla esim keskustelee henkilö isommassa "asemassa" ja vastaa aktiivisesti viesteihin yötä myöten, sit välillä tuntuu että vastaaminen on jätetty sijaisen tms huoleksi ja silloin vastaukset on lyhyempiä muutaman sanan vastauksia.
Tämä toki pelkkiä oletuksia ja sivusta seuraamisen oletuksia.
Toki tuntuisi täällä kyselyiden mukaan tilausjärjestelmässä olevan parantamisen varaa ja selkeyttämistä esim maililla saatavaan infoon tilausta koskien.
Kuten jonkun verran ylempänä todettu niin erään ison atk liikkeen ongelmien takia mahdollisuudet on nousta todella hyville jalansijoille suomen mittakaavassa, jos saa kaiken toimimaan jouhevasti.
Korjaamme! Kiitos huomiosta!
Tämä eksynyt pelikoneet kategoriaan
Meidän mielestämme kun katsotaan korttien suorituskykyä niin nämä kaksi korttia jotka on tarjottu vaihdossa niin ovat nimenomaan lähimpänä saman suorituskyvyn tarjoavia kortteja.Sivusta pakko kommentoida sen verran, että Tuuchenin viestien perusteella ette ole tarjonneet vastaavaa tuotetta vaan huonompaa tilalle.
Kuten aikaisemmin kirjoitin -- ja tekin varmasti ymmärrätte -- kyseiselle takuuseen toimitetulle tuotteelle ei tällä hetkellä löydy suoraan korvaavaa tuotetta, joten ei tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa kauppa. 4070 Ti ei ole vastaava tuote kuin 3090 Ti.. Tai itseasiassa, kysytään näin, millä perustelette, että olisi? Millä perustelette, ettei näyttömuistin määrällä ole väliä raskaammissa sovelluksissa, kuten 3D mallinnuksessa? Eikä sillä ole asiakkaan kannalta väliä, hajoaako tuote yhden vai kolmen vuoden kuluessa, kun laitteessa on takuu voimassa. Tilalle tulee saada vastaava tuote -- ei huonompi. Kun menetellään takuun jälkeisen virhevastuun mukaan, niin silloin ok tehdä laskelmia käyttöhyödyn suhteen.Käsitykseni mukaan nyt olet siis halunnut tämän jäihin ja KKV:n kannan asiaan. Meillä tosiaan aina toimitetaan korvaava kortti eikä palauteta rahoja, varsinkin kun kortti on ollut pitkään käytössä. Tämä on laajasti käytössä oleva toimintamalli ja tästä myös me pidämme kiinni. Tuotteet ei kuulu myöskään olla parempi kun alkuperäinen tuote vaan vastaava. Toki tästä voi aina käydä keskustelua ja mielelämme sitä keskustelua käymme mikä on vastaava. Normaalisti emme myöskään lähde käyttöhyötykeskusteluihin, koska meidän ajatuksemme on, että asiakas saa korvaavan yhtä hyvän tuotteen. Jos kaupanpurku tulisi ainoaksi vaihtoehdoksi niin tällöin myös käyttöhyötyä olisi huomioitava.
Meidän mielestämme kun katsotaan korttien suorituskykyä niin nämä kaksi korttia jotka on tarjottu vaihdossa niin ovat nimenomaan lähimpänä saman suorituskyvyn tarjoavia kortteja.
RTX 3090 Ti | |
---|---|
NVIDIA CUDA -ytimiä | 10 752 |
Vahvistettu kellotaajuus | 1,86 GHz |
Muistin koko | 24 Gt |
Muistin tyyppi | GDDR6X |
Ikävä kyllä ei ole. Tämä on nyt virhekirjaus liittyen juurikin tähän takuucaseen. Eli korjaamme tuon pois.Nythän jostain hyllyn välistä on löytynyt sivuston mukaan varastossa oleva 3090ti:
Näytönohjaimet - RTX 40-sarja on täällä!
Löydät meiltä lähes kaikki RTX sarjan suosituimmat näytönohjaimet. GPU-sarjaa laajentaa myös AMD Radeon RX-sarja. Näytönohjaimia suoraan varastosta!datatronic.fi
Jos tällanen jostain hyllyn välistä löytyy eikä ole mikään asiakaspalautus tai demo tms, niin tänne vaan, saadaan saga päätökseenNythän jostain hyllyn välistä on löytynyt sivuston mukaan varastossa oleva 3090ti:
Näytönohjaimet - RTX 40-sarja on täällä!
Löydät meiltä lähes kaikki RTX sarjan suosituimmat näytönohjaimet. GPU-sarjaa laajentaa myös AMD Radeon RX-sarja. Näytönohjaimia suoraan varastosta!datatronic.fi
Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä, koska niin tilanne ei voi olla, että kukaan voisi käyttää korttia 2,5 vuotta (esimerkiksi) ja saada 100% rahat takaisin. Sitä ei ole myöskään lainsäätäjä asiassa tarkoittanut, jonka takia käyttöhyöty asia on lainsäädännössä huomioitu.Ei se mikään mielipideasia ole.
RTX 3090 Ti NVIDIA CUDA -ytimiä 10 752 Vahvistettu kellotaajuus 1,86 GHz Muistin koko 24 Gt Muistin tyyppi GDDR6X
RTX 4070 ti Super
VRAM 16GB
CUDA coret: 8448
RX7900XTX ei ole Nvidia tuote.
Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä, koska niin tilanne ei voi olla, että kukaan voisi käyttää korttia 2,5 vuotta (esimerkiksi) ja saada 100% rahat takaisin. Sitä ei ole myöskään lainsäätäjä asiassa tarkoittanut, jonka takia käyttöhyöty asia on lainsäädännössä huomioitu.
Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä, koska niin tilanne ei voi olla, että kukaan voisi käyttää korttia 2,5 vuotta (esimerkiksi) ja saada 100% rahat takaisin. Sitä ei ole myöskään lainsäätäjä asiassa tarkoittanut, jonka takia käyttöhyöty asia on lainsäädännössä huomioitu.
Meillä takuukäsittely on lähes aina tuotteen toimitus, harvoin rahojen palautus. Toki tämä vaihtelee toimijoittain. Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä. Se ei ole ollut lainsäätäjän tarkoitus takuukäsittelyissä.Itse olen aikanaan palauttanut verkkikseen hajonneet kuulokkeet vuoden vai kahden jälkeen mutta kuitenkin takuuajalla. Samaa mallia ei ollut saatavilla niin sain alkuperäisen hinnan verran hyvitystä ja hain myymälästä sillä rahalla uudet toisen malliset tilalle. Käytännöt näköjään vaihtelee. Asiasta ei tarvinnut vääntää vaan tämä oli suoraa heidän ehdotus.
Meillä takuukäsittely on lähes aina tuotteen toimitus, harvoin rahojen palautus. Toki tämä vaihtelee toimijoittain. Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä. Se ei ole ollut lainsäätäjän tarkoitus takuukäsittelyissä.
Voisitko avata mitä tarkoitat tällä? Mehän emme pyri tässä välttelemään takuuvastuuta. Tai emme väitä että esim. tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa.Mikäli yhtään seurasitte Turkulaisen kilpailijanne ketjua tai olette olleet mukana PC-raudan keskustelussa toisella alustalla niin ymmärtänette minkälaisia mahdollisia vaikutuksia tämän kaltaisilla kommenteilla on.
Voisitko avata mitä tarkoitat tällä? Mehän emme pyri tässä välttelemään takuuvastuuta. Tai emme väitä että esim. tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa.
Takuun idea ei ole ollut alunperinkään se, että 2 vuoden päästä tuotteen ostamiesta saisi olennaisesti paremman tuotteen. Vaan vastaavan tuotteen tai niissä harvoissa tapauksissa jossa näin ei voida toimia on sitten mahdollista käyttöhyötyä näissä myös arvioida.
Eihän se voi olla mitenkään järkevää, että aiheutetaan ylimääräisiä kustannuksia, joita lainsäätäjä ei ole tarkoittanut, ja joita ei oikeudenmukaisen takuuprosesin käsittelyn kannalta ole tarpeellista toteuttaa koska ne kustannukset menevät aivan kaikkien maksettavaksi. Minun mielestäni se ei ole edes oikeustajun mukaan oikein näin toimia. Meidän mielestämme olemme tässä aivan reiluja ja oikeudenmukaisia.
Voisitko avata mitä tarkoitat tällä? Mehän emme pyri tässä välttelemään takuuvastuuta. Tai emme väitä että esim. tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa.
Takuun idea ei ole ollut alunperinkään se, että 2 vuoden päästä tuotteen ostamiesta saisi olennaisesti paremman tuotteen. Vaan vastaavan tuotteen tai niissä harvoissa tapauksissa jossa näin ei voida toimia on sitten mahdollista käyttöhyötyä näissä myös arvioida.
Eihän se voi olla mitenkään järkevää, että aiheutetaan ylimääräisiä kustannuksia, joita lainsäätäjä ei ole tarkoittanut, ja joita ei oikeudenmukaisen takuuprosesin käsittelyn kannalta ole tarpeellista toteuttaa koska ne kustannukset menevät aivan kaikkien maksettavaksi. Minun mielestäni se ei ole edes oikeustajun mukaan oikein näin toimia. Meidän mielestämme olemme tässä aivan reiluja ja oikeudenmukaisia.
Jees, nyt tuli vastaus - jälleen 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa, joten seuraavaksi mun vastaukseen reagoidaan taas joskus päivien päästä - ehkä kun tuun uudelleen foorumille huutelemaan. Mutta ei tämän pitäisi mennä näin, että täytyy tulla foorumille laittamaan ns. julkisesti viestiä, että saa yhteyden.
Oon siis 15.7 laittanut RTX 3090 Ti kortin teille takuuseen. 6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus, 3090, 4070 Ti Super, 7900 XTX. Mikään näistä ei ole suoranaisesti korvaava tuote, sillä 4070 Ti ei vastaa 3090 Ti:tä, koska vramia puuttuu noin puolet. Oon ostanut Nvidian kortin ja G-Sync näytön, joten olisin toivonut että korvaava tuote löytyy Nvidian tuoteperheestä.
Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu, ja vaihtoehdot ovat edelleen 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Koitin soittaa saman tien perään, että neuvotellaan tähän joku ratkaisu. Ehdotin puhelimessa 4080 Superia, joka oli täysin saman hintainen kuin ehdotettu 7900 XTX, mutta puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.
20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy, vaihtoehdot: 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Uutta viestiä perään, ja taas jäädään odottamaan..
Nyt on sen verran tatti otsassa, että pistetään tämä homma jäihin ja mä laitan KKV:lle viestiä, ettei tilanteessa yksinkertaisesti löydy ratkaisua tai suoraan korvaavaa tuotetta, joten kauppa täytyy purkaa, eli rahojen palautus. En nyt tiedä onko kovin kohtuullista että asiakkaalla on kone viikosta toiseen levällään kun teillä vastausviiveet on mitä on. Me oltiin jo sovittu rahojen palautuksesta, joten ehdin hommaamaan toisaalta kortin tilalle kun huomasin että tässä varmaan alkaa kestämään, joten olisi ihan hyvä että sovituista asioista pidetään kiinni. Ihan ylimääräistä hässäkkää nyt kumallekin osapuolelle.
Oon koittanut neuvotella, ja olisin voinut tohon 4080 Superiin suostua, mutta kestää ja kestää ja samoista asioista veivataan, joten homma on nyt mun puolesta niin, että kaupan purku koska korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla ja that's it. Piste.
TLDR: 15.7 kortti takuuseen --> 20.8 edelleen tilanne päällä.
Kyllä juuri näin. Sen takia meillä lähes aina vaihdetaan tuote. Emme ole vielä toistaiseksi firman historian aikana joutunut laskemaan käyttöhyötyä.Tuon perusteella ymmärtäisin käyttöhyödyn vaikutuksen vaihdossa eri tavalla:
"Jos virhe oikaistaan tavara vaihtamalla, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta."
Virheen seuraamukset - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Tässä on puhuttu käyttöhyödystä kaupan purun yhteydessä, ei vaihdon yhteydessä.Tuon perusteella ymmärtäisin käyttöhyödyn vaikutuksen vaihdossa eri tavalla:
"Jos virhe oikaistaan tavara vaihtamalla, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta."
Virheen seuraamukset - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Meillä on myös lainata näytönohjaimia vaikkei ihan noin hyviä takuukäsittelyn ajaksi. Tunnistamme hyvin sen harmillisen asian, että takuukäsittelystä asiakas kärsii. Teemme parhaamme, että käsittelyt menisivät sujuvasti, mutta erityisesti näissä kalliimmissa osissa meidän on pyydettävä myös valmistajan kanta asiaan, jossa hieman kestää. Tästä syystä näitä lainalaitteita meillä myös on.Näiden viestien perusteella mitä ketjussa on
6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus
Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu
puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.
20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy
" Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä,"
" Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä."
Käyttöhyötyä.. Entä käyttöhaittaa kun kortti ollut reilun kuukauden huollossa? Ei kuukausi varmaan sinänsä paha ole, mutta teiltä on 6.8 jo luvattu rahojen palautus? Paljonko tuollainen RTX3090ti kortti mahtoi ostohetkellä kustantaa? Ei varmaan Tuuchenilla toista samanlaista ole huollon ajaksi laittaa koneeseen.
Tätähän voi jatkaa loputtomiin, mutta kyllä tämä aika vahvan signaalin antaa, että tämän hintaisen tuotteen ostaessa onkin sitten pulassa kun se takuuaikana leviää
Meillekin iso osa maahantuojista/tukkureista jo tekee vähennyksiä iän mukaan, mutta se on toki meidän ongelma Takuuaikana ensisijainen tapa on korjata tai vaihtaa tuote. Tätä me käytämme. Tässä oli kyse siitä, että jos sitten kuitenkin päädytään rahapalutukseen ohi sen, että me pystymme toimittamaan korvaavan tuotteen, niin tässä tapauksessa ylitetään se minimivaatimus jokatapauksessa.Tässä on puhuttu käyttöhyödystä kaupan purun yhteydessä, ei vaihdon yhteydessä.
Mutta tuolla samaisessa linkissä myöhemmin on "Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Eli takuuaikana kaiketi valmistajan pitäisi tuo myyjälle korvata, jos ei kerta sopivaa vaihdokkia sieltäkään löydy ja täten DT ei tässä omaa lompakkoa joudu kaivamaan?
Mitenkäs tässä tilanteessa, että on jo asiakkaan mukaan luvattu rahojen palautus?
Jos se on todennettavissa keskusteluhistoriasta, niin IMHO Datatronicin pitäisi todeta sisäisesti että nyt tuli tehtyä lapsus, luvattiin jotain mitä ei ehkä olisi pitänyt, antaa asiakkaalle rahat kuten on luvattu ja käydä sisäinen kehityskeskustelu aiheesta.
Nini mekinKKV:n ohjeistus on kyllä aika selkeä mitä tulee käyttöhyötyyn jos tuote rikkoutuu takuuaikana. Ainahan myyjä voi tarjota lyhyempää takuuta jos esimerkiksi kolme vuotta katsotaan liian isoksi riskiksi.
Odotan kyllä ihan mielenkiinnolla mitä kuluttajaneuvoja sanoo. Itsekin näkisin, etä 20 GB:n VRAM-kortin tilalle tarjottu 16GB ei ole vastaavaa vaikka yleisimmissä testeissä olisikin ~yhtä tehokas.
Hei, laitettu juuri spostia teille!@Datatronic SM-X210NZAAEUB piti tulla tilaukselle ZCLEPSVUG 13.8. Siitä on viikko eikä vieläkään mitään?
Taitaa mennä lahjan toimitus syyskuulle
Odotan kyllä ihan mielenkiinnolla mitä kuluttajaneuvoja sanoo. Itsekin näkisin, etä 20 GB:n VRAM-kortin tilalle tarjottu 16GB ei ole vastaavaa vaikka yleisimmissä testeissä olisikin ~yhtä tehokas.
No tämä on kyllä hyvä pointti, että meillä asiakaspalvelija oli tätäkin vaihtoehtoa pohtinut juurikin tämän muistimäärän takia, mutta se on kyllä meidän ohjeistuksen vastaista. Kyllä näissä tuotevaihdoilla mennään. Mutta ensisijaiesti on kyllä kokoajan tarjottu tuotevaihtoa. Tämä rahapalautus on ollut toissijainen vaihtoehto kokoajan.Mitenkäs tässä tilanteessa, että on jo asiakkaan mukaan luvattu rahojen palautus?
Jos se on todennettavissa keskusteluhistoriasta, niin IMHO Datatronicin pitäisi todeta sisäisesti että nyt tuli tehtyä lapsus, luvattiin jotain mitä ei ehkä olisi pitänyt, antaa asiakkaalle rahat kuten on luvattu ja käydä sisäinen kehityskeskustelu aiheesta.
Tukkuri ilmoittaa että odottavat 2 viikon päästä:WGCZKYUGQ
YLAMNJETS
Minä en nyt ymmärrä mitä tarkoitat tällä lauseella? Voisitko hieman avata tätä vielä.Itse mietin enemmän, että miten uskalletaan tonnilla (RTX4070ti Super 900e vs RTX4090 1985e) heittää tällaisia kommentteja tänne kaikkien ihmeteltäväksi.
No tämä on kyllä hyvä pointti, että meillä asiakaspalvelija oli tätäkin vaihtoehtoa pohtinut juurikin tämän muistimäärän takia, mutta se on kyllä meidän ohjeistuksen vastaista. Kyllä näissä tuotevaihdoilla mennään. Mutta ensisijaiesti on kyllä kokoajan tarjottu tuotevaihtoa. Tämä rahapalautus on ollut toissijainen vaihtoehto kokoajan.
Tässähän se oikea ja reilu ratkaisu olisi.On teillä tukkureilla hyllyt täynnä RTX4090 korttia mikäli rahojen palautus tuntuu noin hankalalta.
Mutta siis 4070ti super 16 gb muistillahan on siis jopa vähän parempi ja sen lisäksi vielä täysin uusi kortti jolla on vielä täysi takuukin
Minä en nyt ymmärrä mitä tarkoitat tällä lauseella? Voisitko hieman avata tätä vielä.
Me kyllä mielellämme käymme näitä keskusteluja ja onkin hyvä että myös yhteisön mielipidettä saamme kuulla. Tarkoitus on tosiaankin että olemme oikeudenmukaisia kaikille ja emme jätä ketään pulaan.
Jep, ihmettelen että onko tällainen näkyvyys yritykselle lopulta tämän arvoista. Mä veikkaan myös että jos kirjallisesti luvataan rahojen palautus, ja se perutaan, niin tämä on varmaan jonkinlainen sopimusrike asiakkaan suuntaan. 3090 Ti kortteja on tosiaan vaihdettu 4090 kortteihin. Jos olisi tehty rahojen palautus kuten sovittiin, niin kaikki olisi hyvin ja elämä jatkunut. Nyt on kaikilla paha mieli, eikä näytä hyvältä myöskään yrityksen näkökulmasta, oli lopputulos mikä tahansa. 3090 Ti --> 4090 on ihan validi argumentti ja mä olen samaa mieltä. Valitettavasti 4070 Ti Super korttia en hyväksy korvaavaksi tuotteeksi, tässä on selkeästi nyt ymmärtämättömyyttä yrityksen suunnalta.Yhdelläkään valmistajalla ei kestä kuukautta ilmoittaa jälleenmyyjälle onnistuuko huolto vai ei. Mikäli kestää / ei onnistu niin silloin se jää jälleenmyyjän vahingoksi.
Onko teillä unohtunut kokonaan kuinka paljon alkoi ostot suuntautumaan teille päin foorumilla sen jälkeen kun Turkulainen alkoi keksiä ties mitä käytäntöjä emolevyjen takuukeisseihin. Voin itse kertoa, että en ostanut sieltä enää ensimmäistäkään emolevyä.
Minkälaisen signaalin teidän mielestä annatte sillä, että tarjoatte huonompaa tuotetta tilalle? Millä tavoin se on oikeudenmukainen tai reilu. Tässä tapauksessa, jos Tuuchen tarvitsee yli 20vRAM korttia editointiin tai Cuda-coreja AI-hommiin niin millä tavoin ette jätä asiakasta pulaan näillä teidän korvaavilla tuotteilla?
Tarjoatte asiakkaalle rahanpalautusta. Sitten eväätte sen viikon jälkeen sekä pyörrätte puheenne. Millä tavoin tämä on reilu käytäntö?
Jos ostan teiltä Iphone 14 Pro maxin ja se hajoaa eikä valmistaja korvaa sitä. Vaihdatteko sen uudempaan ei-Pro malliin, koska se on vastaava?
Onko nämä viestit teidän myymäläpäällikön kirjoittamia?
Voin vain arvailla miltä Tuuchenista tuntuu lukea näitä teidän kirjoitteluja ja selityksiä.
Ikävä kyllä kestää. Näissä kestää hämmästyttävän kauan minkä takia usein nykyisin me vaihdamme tuotteita omalla riskillämme mutta kalleimissa tuotteissa odotamme vastauksia valmistajalta. Tässä prosessissa ensiksi tuote lähetetään maahantuojalle/tukkurille joka lähettää sen valmistajalle. Usein myös korvaamme tuotteen, vaikka valmistajalta tulisi hylky, koska valmistajien hylyt ovat meidänkin mielestä välillä kyseenalaisia.Yhdelläkään valmistajalla ei kestä kuukautta ilmoittaa jälleenmyyjälle onnistuuko huolto vai ei. Mikäli kestää / ei onnistu niin silloin se jää jälleenmyyjän vahingoksi.
Onko teillä unohtunut kokonaan kuinka paljon alkoi ostot suuntautumaan teille päin foorumilla sen jälkeen kun Turkulainen alkoi keksiä ties mitä käytäntöjä emolevyjen takuukeisseihin. Voin itse kertoa, että en ostanut sieltä enää ensimmäistäkään emolevyä.
Minkälaisen signaalin teidän mielestä annatte sillä, että tarjoatte huonompaa tuotetta tilalle? Millä tavoin se on oikeudenmukainen tai reilu. Tässä tapauksessa, jos Tuuchen tarvitsee yli 20vRAM korttia editointiin tai Cuda-coreja AI-hommiin niin millä tavoin ette jätä asiakasta pulaan näillä teidän korvaavilla tuotteilla?
Tarjoatte asiakkaalle rahanpalautusta. Sitten eväätte sen viikon jälkeen sekä pyörrätte puheenne. Millä tavoin tämä on reilu käytäntö?
Jos ostan teiltä Iphone 14 Pro maxin ja se hajoaa eikä valmistaja korvaa sitä. Vaihdatteko sen uudempaan ei-Pro malliin, koska se on vastaava?
Onko nämä viestit teidän myymäläpäällikön kirjoittamia?
Voin vain arvailla miltä Tuuchenista tuntuu lukea näitä teidän kirjoitteluja ja selityksiä.
Meidän mielestä tässä nyt John Deereä korvataan nimenomaan John Deerellä vaikkakin eri sukupolven tuotetta. Jonka takia ne eivät ole suoraan verrannollisia.@Datatronic Otetaan esimerkki automaailmasta. Maajussi ostaa teiltä John Deeren traktorin. Parin vuoden päästä traktori hajoaa ja te tarjoatte tilalle Nissan Micraa. Teidän mielestä Nissan Micra on monelta osin jopa paljon parempi tuote kuin maajussin ostama John Deeren traktori, sehän kuluttaa paljon vähemmän polttoainetta satasella ja se myös kulkee nopeammin, lisäksi sillä voi ajaa moottoritiellä, toisin kuin John Deeren traktorilla.
Tässä kohtaa olette kovin yllättyneitä, kun maajussi ei ole tyytyväinen, vaikka saisi tilalle täysin uuden Nissan Micran, joka on monilta ominaisuuksiltaan paljon parempi, kuin John Deeren traktori, jonka hän teiltä alunperin ostu.
Ette te millään voi väittää, että 24 GB näyttömuistilla oleva kortti on "yhtä nopea" kuin 16 GB näyttömuistilla oleva kortti. Ihan niin kuin se traktori, niin se tehty aivan eri käyttötarkoitukseen. Ei kai IT-alan firmalle pitäisi alkaa selittämään ihan yksinkertaisia tietotekniikkaan liittyviä asioita, kyllä meidän pitää luottaa siihen, että edes perusasiat ovat hallussa.
Mitä tulee tähän käyttöhyötyyn, niin ostin aikoinaan eräästä Turkulaisesta SER-kaupasta yli 500 euron emolevyn. Reilu kaksi vuotta myöhemmin emolevy hajosi, eikä samaa tai vastaava tuotetta ollut saatavilla, joten ilman yhtään mitään säätämistä tilille palautui aivan identtinen summa, mitä olin siitä aikoinaan maksanut. Aivan vastaavia tapauksia on tapahtunut myös Gigantissa ja Verkkokaupassa. Nämä siis tilanteita, joissa tuotteessa on ollut takuu voimassa ja se menee rikki, eikä korvaavaa tuotetta ole tarjolla.
Ymmärän kyllä, että se saattaa tuntua teistä erikoista, että asiakas saa tavallaan käyttää tuotetta "ilmaiseksi", mutta KKV:n sivuilla on kyllä ihan selvästi kerrottu "Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää." Ei tätä minusta tämän selvemmin enää voi sanoa, mutta hyvä tietenkin, jos asia nyt vielä uudestaan varmistetaan KKV:sta.
Mutta on kyllä harvinaisen huonoa asiakaspalvelua, jos asiakkaalle on jo luvattu rahojen palautus ja sitten kun asiakas on käynyt ostamassa uuden näytönohjaimen, niin sanotaankin aprillia, ei me mitään rahoja sinulle tästä hyvitetä.
Kaikki komponentit löytyy. Tämä meinattiin ensiksi näköjään lähettää ilman kasausta. Mutta siirrettiin sitten kasausjonoon. Jostain syystä, kun tilaus on kasausjonossa niin nämä tuotteet ei näy enää aina oikein tilauksella. Tilaukset on kuitenkin aina silloin kokonaan kerättyinä ja erikseen viety huollon tiloihin kun se on jo kasausjonossa.Hei,
Mikä tilanne? TBUQMRTYX. Eilen tuli viesti, että lähetetty jonka jälkeen tuli viesti koneen olevan kasausjonossa. Kaikki komponentit oli aluksi varattu tilaukselle ja nyt muistit näyttää toimitusarvio 4-6 päivää??
Tässähän on tarjottu myös vastaavalla muistimäärällä olevaa AMD:n korttia. 4090 ei ole kyllä korvaava kortti 3090 kortille. Ne ovat ihan eritasoiset kortit.
1. Kun kerta luvattiin rahojen palautus, niin kyllä se pitäisi olla vaihtoehto.Meidän mielestämme kun katsotaan korttien suorituskykyä niin nämä kaksi korttia jotka on tarjottu vaihdossa niin ovat nimenomaan lähimpänä saman suorituskyvyn tarjoavia kortteja.
Jos @Tuuchen Tarvii sen 24 gb muistia ja cudan, niin silloin hän tarvii ne, eikä 7900xtx kelpaa kun ei ole cuda ja 4070 ti superissa on liian vähän muistia.Meidän mielestä tässä nyt John Deereä korvataan nimenomaan John Deerellä vaikkakin eri sukupolven tuotetta. Jonka takia ne eivät ole suoraan verrannollisia.
Itse olen aikanaan palauttanut verkkikseen hajonneet kuulokkeet vuoden vai kahden jälkeen mutta kuitenkin takuuajalla. Samaa mallia ei ollut saatavilla niin sain alkuperäisen hinnan verran hyvitystä ja hain myymälästä sillä rahalla uudet toisen malliset tilalle. Käytännöt näköjään vaihtelee. Asiasta ei tarvinnut vääntää vaan tämä oli suoraa heidän ehdotus.
Ikävä kyllä kestää. Näissä kestää hämmästyttävän kauan minkä takia usein nykyisin me vaihdamme tuotteita omalla riskillämme mutta kalleimissa tuotteissa odotamme vastauksia valmistajalta. Tässä prosessissa ensiksi tuote lähetetään maahantuojalle/tukkurille joka lähettää sen valmistajalle. Usein myös korvaamme tuotteen, vaikka valmistajalta tulisi hylky, koska valmistajien hylyt ovat meidänkin mkyseenalaisia.
Tässähän on tarjottu myös vastaavalla muistimäärällä olevaa AMD:n korttia. 4090 ei ole kyllä korvaava kortti 3090 kortille. Ne ovat ihan eritasoiset kortit.
Meidän mielestämme korvaavan tuotteen, joka on samantasoinen pitäisi riittää ja tässä on useampia vaihtoehtoja tarjottu ja edelleen olemme avoimia vastaavia kortteja tarjoamaan. Mutta ei ne voi olla parempia. Ja rahojen palautus on aina takuukeisseissä se viimesijainen vaihtoehto.
Minusta tämä on reilu ehdotus...
Täällä kirjoittaa siis ihan yrittäjä nyt, koska tämä nyt eskaloitui minulle asti.
Niin asiakkaallehan ei ole muistista tämä kiinni koska hän on meille ehdottanut 4080 korttia, mutta oikeasti suorituskykynäkökulmasta 4070ti olisi oikea vaihtoehto ja muistiahan näissä on yhtä paljon. Sen takia tässä meidän mielestä nyt pyritään saamaan aiheetonta hyötyä saamalla vain parempi kortti tilalle..1. Kun kerta luvattiin rahojen palautus, niin kyllä se pitäisi olla vaihtoehto.
2. Entä jos vähennätte 4090 himnasta 3090ti:n ostohinta ja @Tuuchen maksaa erotuksen.
Jos @Tuuchen Tarvii sen 24 gb muistia ja cudan, niin silloin hän tarvii ne, eikä 7900xtx kelpaa kun ei ole cuda ja 4070 ti superissa on liian vähän muistia.
Lisäksi ihmeellistä ettei 7900 xtx hintainen 4080 super kelpaa teille, niin niin tästä ei tarvitsisi tapella.
Mutta asiakkaan ehdottamassa 4080 superissa ja meidän ehdottamassa 4070 ti superissa on saman verran muistia eli 16 gb. Eli muistimäärä asiakkaalle kelpaa. Kysymys on siitä, että mikä on suorituskyky joka pitää korvata.Selvä.
Kumpikaan noista teidän tarjoamistanne korteista ei ole vastaava. Toinen jää 8GB vajaaksi ja toinen ei ole NVIDIA tuote.
Tossa jokunen käyttäjä ja kaverikin on ostoksensa suosituksestani teille suunnannut niin täytyypä toivoa et kestää koneet takuuajan kerta tällaista menoa on mahdollisesti luvassa.
Mutta asiakkaan ehdottamassa 4080 superissa ja meidän ehdottamassa 4070 ti superissa on saman verran muistia eli 16 gb. Eli muistimäärä asiakkaalle kelpaa. Kysymys on siitä, että mikä on suorituskyky joka pitää korvata.
Kyllä me takuuasiat hoidamme kunnialla. Katsotaan nyt rauhassa tilanteet kuntoon.
Jep, ihmettelen että onko tällainen näkyvyys yritykselle lopulta tämän arvoista.
Mitä tuo lause tarkoittaa?Itse mietin enemmän, että miten uskalletaan tonnilla (RTX4070ti Super 900e vs RTX4090 1985e) heittää tällaisia kommentteja tänne kaikkien ihmeteltäväksi.
Mitä tuo lause tarkoittaa?