Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Tää koppa on taas loppu. Tällä hinnalla tota oikeasti kannattaa ostella. Ja edelleen tuossa on väärät kuvat.


Ja muutenkin tuntuu että erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella olevaa tavaraa on monesti huonosti varastossa sen lisäki että viestintä on retuperällä ja tuotteiden saanti venyy monilla. Tämä näkyy jatkuvana kyselynä missä tilaukset menee. Ei tälläistä ollut jimsin ketjussa. Siellä kyllä jimsin takuukäsittely sai kuulla kunniansa ja ihan aiheesta, mutta ei jouduttu kyselemään tilausten perään.


Niin ja tämä psu on 11 miinuksilla.


Tästä ei ole kuulunut mitään, vaikka jo n. 3 viikkoa on mennyt.
Koppaa tosiaan tuli tässä kuussa jo 5 kpl erä ja se tosiaan meni jo. Laitoimme 10 kpl lisää tulemaan.

Me kyllä pyrimme parhaamme mukaan suosittuja tuotteita ostamaan varastoon. Toki tässä on parannettavaa mutta tänäänkin on käyty läpi ostoehdotelmia ja tehty kovasti tilauksia myös varastoon. Toki pyrimme aina ostamaan tuotteita silloin kun ne ovat ns. vihreällä eli hinta sama tai halvempi kun meidän varaston hinta ja taas jos tuote on kalliimpaa niin koitamme odotella parempaa hetkeä.

Tähän PSU:n ylempänä jo vastasinkin. Tätä pitää selvittää. Jostain syystä noi ei nyt ole meille lähtenyt vaikka ne on tilattu. Sama tukkuri viimeeksi tänään lähettänyt meille lähetyksen... Mutta ei virtalähteitä...
 
Tuntuis että asiakaspalvelu on tosi vaihtelevaa, tuntuisi että joskus täällä palstalla esim keskustelee henkilö isommassa "asemassa" ja vastaa aktiivisesti viesteihin yötä myöten, sit välillä tuntuu että vastaaminen on jätetty sijaisen tms huoleksi ja silloin vastaukset on lyhyempiä muutaman sanan vastauksia.

Tämä toki pelkkiä oletuksia ja sivusta seuraamisen oletuksia.

Toki tuntuisi täällä kyselyiden mukaan tilausjärjestelmässä olevan parantamisen varaa ja selkeyttämistä esim maililla saatavaan infoon tilausta koskien.

Kuten jonkun verran ylempänä todettu niin erään ison atk liikkeen ongelmien takia mahdollisuudet on nousta todella hyville jalansijoille suomen mittakaavassa, jos saa kaiken toimimaan jouhevasti.
Toki meillä useampi vastaa tänne, mutta sijaiset eivät tänne vastaile :) Me olemme keskustelleet vastausten laadukuudesta myös ja olemme samaa mieltä, että välillä vastaukset ovat liian lyhyitä ja ytimekkäitä. Pyrimme tätä myös parantamaan.
Meillä kun on otettu käyttöön tikettijärjestelmä niin meidän mielestä laatu on kuitenkin selvästi parantunut.
 
Sivusta pakko kommentoida sen verran, että Tuuchenin viestien perusteella ette ole tarjonneet vastaavaa tuotetta vaan huonompaa tilalle.
Meidän mielestämme kun katsotaan korttien suorituskykyä niin nämä kaksi korttia jotka on tarjottu vaihdossa niin ovat nimenomaan lähimpänä saman suorituskyvyn tarjoavia kortteja.
 
Käsitykseni mukaan nyt olet siis halunnut tämän jäihin ja KKV:n kannan asiaan. Meillä tosiaan aina toimitetaan korvaava kortti eikä palauteta rahoja, varsinkin kun kortti on ollut pitkään käytössä. Tämä on laajasti käytössä oleva toimintamalli ja tästä myös me pidämme kiinni. Tuotteet ei kuulu myöskään olla parempi kun alkuperäinen tuote vaan vastaava. Toki tästä voi aina käydä keskustelua ja mielelämme sitä keskustelua käymme mikä on vastaava. Normaalisti emme myöskään lähde käyttöhyötykeskusteluihin, koska meidän ajatuksemme on, että asiakas saa korvaavan yhtä hyvän tuotteen. Jos kaupanpurku tulisi ainoaksi vaihtoehdoksi niin tällöin myös käyttöhyötyä olisi huomioitava.
Kuten aikaisemmin kirjoitin -- ja tekin varmasti ymmärrätte -- kyseiselle takuuseen toimitetulle tuotteelle ei tällä hetkellä löydy suoraan korvaavaa tuotetta, joten ei tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa kauppa. 4070 Ti ei ole vastaava tuote kuin 3090 Ti.. Tai itseasiassa, kysytään näin, millä perustelette, että olisi? Millä perustelette, ettei näyttömuistin määrällä ole väliä raskaammissa sovelluksissa, kuten 3D mallinnuksessa? Eikä sillä ole asiakkaan kannalta väliä, hajoaako tuote yhden vai kolmen vuoden kuluessa, kun laitteessa on takuu voimassa. Tilalle tulee saada vastaava tuote -- ei huonompi. Kun menetellään takuun jälkeisen virhevastuun mukaan, niin silloin ok tehdä laskelmia käyttöhyödyn suhteen.

Ja mainitsen nyt vielä tähän: vaikka RTX 4070 Ti on uudempi kortti, niin 3090 Ti:n suurempi muistimäärä tekee siitä edelleen arvokkaamman. Eikä eroa ole pelkästään muistin määrässä, vaan myös kaistanleveydessä. Näin paljon muistia ei löydy kuin Nvidian aivan kalliimista korteista, ja muistista on oikeasti hyötyä silloin kun tehdään vaativaa 3D-työskentelyä. Siis luulisi teidän IT-puljuna nyt tämän ymmärtävän, ettei tässä ole kyse vastaavista tuotteista.
 
Meidän mielestämme kun katsotaan korttien suorituskykyä niin nämä kaksi korttia jotka on tarjottu vaihdossa niin ovat nimenomaan lähimpänä saman suorituskyvyn tarjoavia kortteja.

Ei se mikään mielipideasia ole.

RTX 3090 Ti
NVIDIA CUDA -ytimiä10 752
Vahvistettu kellotaajuus1,86 GHz
Muistin koko24 Gt
Muistin tyyppiGDDR6X



RTX 4070 ti Super

VRAM 16GB
CUDA coret: 8448

RX7900XTX ei ole Nvidia tuote.
 
Nythän jostain hyllyn välistä on löytynyt sivuston mukaan varastossa oleva 3090ti:
Ikävä kyllä ei ole. Tämä on nyt virhekirjaus liittyen juurikin tähän takuucaseen. Eli korjaamme tuon pois.
 
Nythän jostain hyllyn välistä on löytynyt sivuston mukaan varastossa oleva 3090ti:
Jos tällanen jostain hyllyn välistä löytyy eikä ole mikään asiakaspalautus tai demo tms, niin tänne vaan, saadaan saga päätökseen :)
 
Ei se mikään mielipideasia ole.

RTX 3090 Ti
NVIDIA CUDA -ytimiä10 752
Vahvistettu kellotaajuus1,86 GHz
Muistin koko24 Gt
Muistin tyyppiGDDR6X



RTX 4070 ti Super

VRAM 16GB
CUDA coret: 8448

RX7900XTX ei ole Nvidia tuote.
Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä, koska niin tilanne ei voi olla, että kukaan voisi käyttää korttia 2,5 vuotta (esimerkiksi) ja saada 100% rahat takaisin. Sitä ei ole myöskään lainsäätäjä asiassa tarkoittanut, jonka takia käyttöhyöty asia on lainsäädännössä huomioitu.
 
Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä, koska niin tilanne ei voi olla, että kukaan voisi käyttää korttia 2,5 vuotta (esimerkiksi) ja saada 100% rahat takaisin. Sitä ei ole myöskään lainsäätäjä asiassa tarkoittanut, jonka takia käyttöhyöty asia on lainsäädännössä huomioitu.

Itse olen aikanaan palauttanut verkkikseen hajonneet kuulokkeet vuoden vai kahden jälkeen mutta kuitenkin takuuajalla. Samaa mallia ei ollut saatavilla niin sain alkuperäisen hinnan verran hyvitystä ja hain myymälästä sillä rahalla uudet toisen malliset tilalle. Käytännöt näköjään vaihtelee. Asiasta ei tarvinnut vääntää vaan tämä oli suoraa heidän ehdotus.
 
Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä, koska niin tilanne ei voi olla, että kukaan voisi käyttää korttia 2,5 vuotta (esimerkiksi) ja saada 100% rahat takaisin. Sitä ei ole myöskään lainsäätäjä asiassa tarkoittanut, jonka takia käyttöhyöty asia on lainsäädännössä huomioitu.

On teillä tukkureilla hyllyt täynnä RTX4090 korttia mikäli rahojen palautus tuntuu noin hankalalta.
 
Itse olen aikanaan palauttanut verkkikseen hajonneet kuulokkeet vuoden vai kahden jälkeen mutta kuitenkin takuuajalla. Samaa mallia ei ollut saatavilla niin sain alkuperäisen hinnan verran hyvitystä ja hain myymälästä sillä rahalla uudet toisen malliset tilalle. Käytännöt näköjään vaihtelee. Asiasta ei tarvinnut vääntää vaan tämä oli suoraa heidän ehdotus.
Meillä takuukäsittely on lähes aina tuotteen toimitus, harvoin rahojen palautus. Toki tämä vaihtelee toimijoittain. Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä. Se ei ole ollut lainsäätäjän tarkoitus takuukäsittelyissä.
 
Meillä takuukäsittely on lähes aina tuotteen toimitus, harvoin rahojen palautus. Toki tämä vaihtelee toimijoittain. Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä. Se ei ole ollut lainsäätäjän tarkoitus takuukäsittelyissä.

Mikäli yhtään seurasitte Turkulaisen kilpailijanne ketjua tai olette olleet mukana PC-raudan keskustelussa toisella alustalla niin ymmärtänette minkälaisia mahdollisia vaikutuksia tämän kaltaisilla kommenteilla on.
 
Mikäli yhtään seurasitte Turkulaisen kilpailijanne ketjua tai olette olleet mukana PC-raudan keskustelussa toisella alustalla niin ymmärtänette minkälaisia mahdollisia vaikutuksia tämän kaltaisilla kommenteilla on.
Voisitko avata mitä tarkoitat tällä? Mehän emme pyri tässä välttelemään takuuvastuuta. Tai emme väitä että esim. tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa.
Takuun idea ei ole ollut alunperinkään se, että 2 vuoden päästä tuotteen ostamiesta saisi olennaisesti paremman tuotteen. Vaan vastaavan tuotteen tai niissä harvoissa tapauksissa jossa näin ei voida toimia on sitten mahdollista käyttöhyötyä näissä myös arvioida.

Eihän se voi olla mitenkään järkevää, että aiheutetaan ylimääräisiä kustannuksia, joita lainsäätäjä ei ole tarkoittanut, ja joita ei oikeudenmukaisen takuuprosesin käsittelyn kannalta ole tarpeellista toteuttaa koska ne kustannukset menevät aivan kaikkien maksettavaksi. Minun mielestäni se ei ole edes oikeustajun mukaan oikein näin toimia. Meidän mielestämme olemme tässä aivan reiluja ja oikeudenmukaisia.
 
Voisitko avata mitä tarkoitat tällä? Mehän emme pyri tässä välttelemään takuuvastuuta. Tai emme väitä että esim. tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa.
Takuun idea ei ole ollut alunperinkään se, että 2 vuoden päästä tuotteen ostamiesta saisi olennaisesti paremman tuotteen. Vaan vastaavan tuotteen tai niissä harvoissa tapauksissa jossa näin ei voida toimia on sitten mahdollista käyttöhyötyä näissä myös arvioida.

Eihän se voi olla mitenkään järkevää, että aiheutetaan ylimääräisiä kustannuksia, joita lainsäätäjä ei ole tarkoittanut, ja joita ei oikeudenmukaisen takuuprosesin käsittelyn kannalta ole tarpeellista toteuttaa koska ne kustannukset menevät aivan kaikkien maksettavaksi. Minun mielestäni se ei ole edes oikeustajun mukaan oikein näin toimia. Meidän mielestämme olemme tässä aivan reiluja ja oikeudenmukaisia.

Tuon perusteella ymmärtäisin käyttöhyödyn vaikutuksen vaihdossa eri tavalla:

"Jos virhe oikaistaan tavara vaihtamalla, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta."

Virheen seuraamukset - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
 
Voisitko avata mitä tarkoitat tällä? Mehän emme pyri tässä välttelemään takuuvastuuta. Tai emme väitä että esim. tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa.
Takuun idea ei ole ollut alunperinkään se, että 2 vuoden päästä tuotteen ostamiesta saisi olennaisesti paremman tuotteen. Vaan vastaavan tuotteen tai niissä harvoissa tapauksissa jossa näin ei voida toimia on sitten mahdollista käyttöhyötyä näissä myös arvioida.

Eihän se voi olla mitenkään järkevää, että aiheutetaan ylimääräisiä kustannuksia, joita lainsäätäjä ei ole tarkoittanut, ja joita ei oikeudenmukaisen takuuprosesin käsittelyn kannalta ole tarpeellista toteuttaa koska ne kustannukset menevät aivan kaikkien maksettavaksi. Minun mielestäni se ei ole edes oikeustajun mukaan oikein näin toimia. Meidän mielestämme olemme tässä aivan reiluja ja oikeudenmukaisia.

Näiden viestien perusteella mitä ketjussa on


Jees, nyt tuli vastaus - jälleen 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa, joten seuraavaksi mun vastaukseen reagoidaan taas joskus päivien päästä - ehkä kun tuun uudelleen foorumille huutelemaan. Mutta ei tämän pitäisi mennä näin, että täytyy tulla foorumille laittamaan ns. julkisesti viestiä, että saa yhteyden.

Oon siis 15.7 laittanut RTX 3090 Ti kortin teille takuuseen. 6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus, 3090, 4070 Ti Super, 7900 XTX. Mikään näistä ei ole suoranaisesti korvaava tuote, sillä 4070 Ti ei vastaa 3090 Ti:tä, koska vramia puuttuu noin puolet. Oon ostanut Nvidian kortin ja G-Sync näytön, joten olisin toivonut että korvaava tuote löytyy Nvidian tuoteperheestä.

Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu, ja vaihtoehdot ovat edelleen 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Koitin soittaa saman tien perään, että neuvotellaan tähän joku ratkaisu. Ehdotin puhelimessa 4080 Superia, joka oli täysin saman hintainen kuin ehdotettu 7900 XTX, mutta puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.

20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy,
vaihtoehdot: 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Uutta viestiä perään, ja taas jäädään odottamaan..

Nyt on sen verran tatti otsassa, että pistetään tämä homma jäihin ja mä laitan KKV:lle viestiä, ettei tilanteessa yksinkertaisesti löydy ratkaisua tai suoraan korvaavaa tuotetta, joten kauppa täytyy purkaa, eli rahojen palautus. En nyt tiedä onko kovin kohtuullista että asiakkaalla on kone viikosta toiseen levällään kun teillä vastausviiveet on mitä on. Me oltiin jo sovittu rahojen palautuksesta, joten ehdin hommaamaan toisaalta kortin tilalle kun huomasin että tässä varmaan alkaa kestämään, joten olisi ihan hyvä että sovituista asioista pidetään kiinni. Ihan ylimääräistä hässäkkää nyt kumallekin osapuolelle.

Oon koittanut neuvotella, ja olisin voinut tohon 4080 Superiin suostua, mutta kestää ja kestää ja samoista asioista veivataan, joten homma on nyt mun puolesta niin, että kaupan purku koska korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla ja that's it. Piste.

TLDR: 15.7 kortti takuuseen --> 20.8 edelleen tilanne päällä.

6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus
Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu
puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.
20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy


" Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä,"

" Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä."

Käyttöhyötyä.. Entä käyttöhaittaa kun kortti ollut reilun kuukauden huollossa? Ei kuukausi varmaan sinänsä paha ole, mutta teiltä on 6.8 jo luvattu rahojen palautus? Paljonko tuollainen RTX3090ti kortti mahtoi ostohetkellä kustantaa? Ei varmaan Tuuchenilla toista samanlaista ole huollon ajaksi laittaa koneeseen.

Tätähän voi jatkaa loputtomiin, mutta kyllä tämä aika vahvan signaalin antaa, että tämän hintaisen tuotteen ostaessa onkin sitten pulassa kun se takuuaikana leviää :)

Eikä siinä mitään. Mikäli se kortti on särki niin tunkkaatte sen valmistajalle tehdashuoltoon ja se sieltä aikanaan palautuu sitten käyttäjälle korjattuna. Mikäli se taas ei ole jostain syystä mahdollista niin valmistaja kyllä palauttaa jälleenmyyjälle tuotteen arvon ja jälleenmyyjä voi sitten palauttaa sen puolestaan asiakkaalle. Mikäli tuostakin löytyy nyt jokin epäkohta niin tukkurilla kyllä löytyy se vastaava tuote. Se on RTX4090.
 
Tuon perusteella ymmärtäisin käyttöhyödyn vaikutuksen vaihdossa eri tavalla:

"Jos virhe oikaistaan tavara vaihtamalla, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta."

Virheen seuraamukset - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Kyllä juuri näin. Sen takia meillä lähes aina vaihdetaan tuote. Emme ole vielä toistaiseksi firman historian aikana joutunut laskemaan käyttöhyötyä.
 
Tuon perusteella ymmärtäisin käyttöhyödyn vaikutuksen vaihdossa eri tavalla:

"Jos virhe oikaistaan tavara vaihtamalla, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta."

Virheen seuraamukset - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Tässä on puhuttu käyttöhyödystä kaupan purun yhteydessä, ei vaihdon yhteydessä.

Mutta tuolla samaisessa linkissä myöhemmin on "Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Eli takuuaikana kaiketi valmistajan pitäisi tuo myyjälle korvata, jos ei kerta sopivaa vaihdokkia sieltäkään löydy ja täten DT ei tässä omaa lompakkoa joudu kaivamaan?
 
Näiden viestien perusteella mitä ketjussa on




6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus
Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu
puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.
20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy


" Katsomme tuota kokonaisuuten ja sitä minkä suorituskyvyn kortit tarjoavat ja kokonaisarvioissahan 4070ti super 16 gb muistilla on jo nopeampi. Nissä harvoissa tapauksissa joissa mikään vastaavaa suorituskykyä tarjoava kortti ei kelpaa joudutaan sitten tutkimaan käyttöhyötyä,"

" Meillä kyllä pyritään aina siihen että takuukäsittely on reilua ja emme jätä ihmisiä pulaan. Silti emme halua, että takuuvaihdolla voi olennaisesti hyötyä teknisesti kehityksestä."

Käyttöhyötyä.. Entä käyttöhaittaa kun kortti ollut reilun kuukauden huollossa? Ei kuukausi varmaan sinänsä paha ole, mutta teiltä on 6.8 jo luvattu rahojen palautus? Paljonko tuollainen RTX3090ti kortti mahtoi ostohetkellä kustantaa? Ei varmaan Tuuchenilla toista samanlaista ole huollon ajaksi laittaa koneeseen.

Tätähän voi jatkaa loputtomiin, mutta kyllä tämä aika vahvan signaalin antaa, että tämän hintaisen tuotteen ostaessa onkin sitten pulassa kun se takuuaikana leviää :)
Meillä on myös lainata näytönohjaimia vaikkei ihan noin hyviä takuukäsittelyn ajaksi. Tunnistamme hyvin sen harmillisen asian, että takuukäsittelystä asiakas kärsii. Teemme parhaamme, että käsittelyt menisivät sujuvasti, mutta erityisesti näissä kalliimmissa osissa meidän on pyydettävä myös valmistajan kanta asiaan, jossa hieman kestää. Tästä syystä näitä lainalaitteita meillä myös on.

Käyttöhyötyä ei tosiaan tähän mennessä ole firman historiassa jouduttu laskemaan, mutta tämmöisessä tapauksessa se voisi nimenomaan tulla kyseeseen. Mehän nimenomaan emme halua jättää asiakasta pulaan, mutta ei sekään ole oikein, että takuuhajoamisesta saisi olennaista hyötyä. Kyllä meidän mielestämme tässä nyt toimitaan ihan reilusti ja oikein.
 
Tässä on puhuttu käyttöhyödystä kaupan purun yhteydessä, ei vaihdon yhteydessä.

Mutta tuolla samaisessa linkissä myöhemmin on "Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Eli takuuaikana kaiketi valmistajan pitäisi tuo myyjälle korvata, jos ei kerta sopivaa vaihdokkia sieltäkään löydy ja täten DT ei tässä omaa lompakkoa joudu kaivamaan?
Meillekin iso osa maahantuojista/tukkureista jo tekee vähennyksiä iän mukaan, mutta se on toki meidän ongelma :) Takuuaikana ensisijainen tapa on korjata tai vaihtaa tuote. Tätä me käytämme. Tässä oli kyse siitä, että jos sitten kuitenkin päädytään rahapalutukseen ohi sen, että me pystymme toimittamaan korvaavan tuotteen, niin tässä tapauksessa ylitetään se minimivaatimus jokatapauksessa.

Mutta minusta tässä olisi nyt hyvä odottaa kuluttajaneuvojan kantaa asiaan, koska asiakas nimenomaisesti sitä haluaa nyt kysyä ja palaa meille asiasta.
 
Mitenkäs tässä tilanteessa, että on jo asiakkaan mukaan luvattu rahojen palautus?

Jos se on todennettavissa keskusteluhistoriasta, niin IMHO Datatronicin pitäisi todeta sisäisesti että nyt tuli tehtyä lapsus, luvattiin jotain mitä ei ehkä olisi pitänyt, antaa asiakkaalle rahat kuten on luvattu ja käydä sisäinen kehityskeskustelu aiheesta.
 
KKV:n ohjeistus on kyllä aika selkeä mitä tulee käyttöhyötyyn jos tuote rikkoutuu takuuaikana. Ainahan myyjä voi tarjota lyhyempää takuuta jos esimerkiksi kolme vuotta katsotaan liian isoksi riskiksi.

Odotan kyllä ihan mielenkiinnolla mitä kuluttajaneuvoja sanoo. Itsekin näkisin, etä 20 GB:n VRAM-kortin tilalle tarjottu 16GB ei ole vastaavaa vaikka yleisimmissä testeissä olisikin ~yhtä tehokas.
 
Mitenkäs tässä tilanteessa, että on jo asiakkaan mukaan luvattu rahojen palautus?

Jos se on todennettavissa keskusteluhistoriasta, niin IMHO Datatronicin pitäisi todeta sisäisesti että nyt tuli tehtyä lapsus, luvattiin jotain mitä ei ehkä olisi pitänyt, antaa asiakkaalle rahat kuten on luvattu ja käydä sisäinen kehityskeskustelu aiheesta.

Itse mietin enemmän, että miten uskalletaan tonnilla (RTX4070ti Super 900e vs RTX4090 1985e) heittää tällaisia kommentteja tänne kaikkien ihmeteltäväksi.
 
KKV:n ohjeistus on kyllä aika selkeä mitä tulee käyttöhyötyyn jos tuote rikkoutuu takuuaikana. Ainahan myyjä voi tarjota lyhyempää takuuta jos esimerkiksi kolme vuotta katsotaan liian isoksi riskiksi.

Odotan kyllä ihan mielenkiinnolla mitä kuluttajaneuvoja sanoo. Itsekin näkisin, etä 20 GB:n VRAM-kortin tilalle tarjottu 16GB ei ole vastaavaa vaikka yleisimmissä testeissä olisikin ~yhtä tehokas.
Nini mekin :)

Mutta siis 4070ti super 16 gb muistillahan on siis jopa vähän parempi ja sen lisäksi vielä täysin uusi kortti jolla on vielä täysi takuukin :)

Käyttöhyötylogiikka jota tässä nyt pohdin perustuu siihen, että kynnyksen vähäistä suuremmasta virheestä ei voisi enää toteutua, kun vaihto on tehty ja tällöin kyse ei ole enää takuusta, koska korvaava tuote toimii vaan toimivan tuotteen kaupan purusta.
 
Hei, kone saapui perille. Jäi mietityttämään saako noita Nvidian kampanjoiden pelikoodeja teidän tilauksissa? UQKQXOSKY
 
Odotan kyllä ihan mielenkiinnolla mitä kuluttajaneuvoja sanoo. Itsekin näkisin, etä 20 GB:n VRAM-kortin tilalle tarjottu 16GB ei ole vastaavaa vaikka yleisimmissä testeissä olisikin ~yhtä tehokas.

3090 Ti:ssä on vramia 24GB
 
Mitenkäs tässä tilanteessa, että on jo asiakkaan mukaan luvattu rahojen palautus?

Jos se on todennettavissa keskusteluhistoriasta, niin IMHO Datatronicin pitäisi todeta sisäisesti että nyt tuli tehtyä lapsus, luvattiin jotain mitä ei ehkä olisi pitänyt, antaa asiakkaalle rahat kuten on luvattu ja käydä sisäinen kehityskeskustelu aiheesta.
No tämä on kyllä hyvä pointti, että meillä asiakaspalvelija oli tätäkin vaihtoehtoa pohtinut juurikin tämän muistimäärän takia, mutta se on kyllä meidän ohjeistuksen vastaista. Kyllä näissä tuotevaihdoilla mennään. Mutta ensisijaiesti on kyllä kokoajan tarjottu tuotevaihtoa. Tämä rahapalautus on ollut toissijainen vaihtoehto kokoajan.
 
Itse mietin enemmän, että miten uskalletaan tonnilla (RTX4070ti Super 900e vs RTX4090 1985e) heittää tällaisia kommentteja tänne kaikkien ihmeteltäväksi.
Minä en nyt ymmärrä mitä tarkoitat tällä lauseella? Voisitko hieman avata tätä vielä.
Me kyllä mielellämme käymme näitä keskusteluja ja onkin hyvä että myös yhteisön mielipidettä saamme kuulla. Tarkoitus on tosiaankin että olemme oikeudenmukaisia kaikille ja emme jätä ketään pulaan.
 
No tämä on kyllä hyvä pointti, että meillä asiakaspalvelija oli tätäkin vaihtoehtoa pohtinut juurikin tämän muistimäärän takia, mutta se on kyllä meidän ohjeistuksen vastaista. Kyllä näissä tuotevaihdoilla mennään. Mutta ensisijaiesti on kyllä kokoajan tarjottu tuotevaihtoa. Tämä rahapalautus on ollut toissijainen vaihtoehto kokoajan.
On teillä tukkureilla hyllyt täynnä RTX4090 korttia mikäli rahojen palautus tuntuu noin hankalalta.
Tässähän se oikea ja reilu ratkaisu olisi.
 
Mutta siis 4070ti super 16 gb muistillahan on siis jopa vähän parempi ja sen lisäksi vielä täysin uusi kortti jolla on vielä täysi takuukin :)

Takuu alkaminen alusta kuulostaa aika oudolta ehdolta takuuvaihdon yhteydessä. En kyllä itse tiedä, että mikään muu käyttämäni kauppa toimisi noin. Toki jos kauppa puretaan kokonaan ja asiakas ostaa rahoilla uuden kortin esim välirahan kera suuntaan tai toiseen niin silloin uuden tuotteen takuu alkaa alusta.
 
Minä en nyt ymmärrä mitä tarkoitat tällä lauseella? Voisitko hieman avata tätä vielä.
Me kyllä mielellämme käymme näitä keskusteluja ja onkin hyvä että myös yhteisön mielipidettä saamme kuulla. Tarkoitus on tosiaankin että olemme oikeudenmukaisia kaikille ja emme jätä ketään pulaan.

Yhdelläkään valmistajalla ei kestä kuukautta ilmoittaa jälleenmyyjälle onnistuuko huolto vai ei. Mikäli kestää / ei onnistu niin silloin se jää jälleenmyyjän vahingoksi.
Onko teillä unohtunut kokonaan kuinka paljon alkoi ostot suuntautumaan teille päin foorumilla sen jälkeen kun Turkulainen alkoi keksiä ties mitä käytäntöjä emolevyjen takuukeisseihin. Voin itse kertoa, että en ostanut sieltä enää ensimmäistäkään emolevyä.

Minkälaisen signaalin teidän mielestä annatte sillä, että tarjoatte huonompaa tuotetta tilalle? Millä tavoin se on oikeudenmukainen tai reilu. Tässä tapauksessa, jos Tuuchen tarvitsee yli 20vRAM korttia editointiin tai Cuda-coreja AI-hommiin niin millä tavoin ette jätä asiakasta pulaan näillä teidän korvaavilla tuotteilla?

Tarjoatte asiakkaalle rahanpalautusta. Sitten eväätte sen viikon jälkeen sekä pyörrätte puheenne. Millä tavoin tämä on reilu käytäntö?

Jos ostan teiltä Iphone 14 Pro maxin ja se hajoaa eikä valmistaja korvaa sitä. Vaihdatteko sen uudempaan ei-Pro malliin, koska se on vastaava?

Onko nämä viestit teidän myymäläpäällikön kirjoittamia?

Voin vain arvailla miltä Tuuchenista tuntuu lukea näitä teidän kirjoitteluja ja selityksiä.
 
Yhdelläkään valmistajalla ei kestä kuukautta ilmoittaa jälleenmyyjälle onnistuuko huolto vai ei. Mikäli kestää / ei onnistu niin silloin se jää jälleenmyyjän vahingoksi.
Onko teillä unohtunut kokonaan kuinka paljon alkoi ostot suuntautumaan teille päin foorumilla sen jälkeen kun Turkulainen alkoi keksiä ties mitä käytäntöjä emolevyjen takuukeisseihin. Voin itse kertoa, että en ostanut sieltä enää ensimmäistäkään emolevyä.

Minkälaisen signaalin teidän mielestä annatte sillä, että tarjoatte huonompaa tuotetta tilalle? Millä tavoin se on oikeudenmukainen tai reilu. Tässä tapauksessa, jos Tuuchen tarvitsee yli 20vRAM korttia editointiin tai Cuda-coreja AI-hommiin niin millä tavoin ette jätä asiakasta pulaan näillä teidän korvaavilla tuotteilla?

Tarjoatte asiakkaalle rahanpalautusta. Sitten eväätte sen viikon jälkeen sekä pyörrätte puheenne. Millä tavoin tämä on reilu käytäntö?

Jos ostan teiltä Iphone 14 Pro maxin ja se hajoaa eikä valmistaja korvaa sitä. Vaihdatteko sen uudempaan ei-Pro malliin, koska se on vastaava?

Onko nämä viestit teidän myymäläpäällikön kirjoittamia?

Voin vain arvailla miltä Tuuchenista tuntuu lukea näitä teidän kirjoitteluja ja selityksiä.
Jep, ihmettelen että onko tällainen näkyvyys yritykselle lopulta tämän arvoista. Mä veikkaan myös että jos kirjallisesti luvataan rahojen palautus, ja se perutaan, niin tämä on varmaan jonkinlainen sopimusrike asiakkaan suuntaan. 3090 Ti kortteja on tosiaan vaihdettu 4090 kortteihin. Jos olisi tehty rahojen palautus kuten sovittiin, niin kaikki olisi hyvin ja elämä jatkunut. Nyt on kaikilla paha mieli, eikä näytä hyvältä myöskään yrityksen näkökulmasta, oli lopputulos mikä tahansa. 3090 Ti --> 4090 on ihan validi argumentti ja mä olen samaa mieltä. Valitettavasti 4070 Ti Super korttia en hyväksy korvaavaksi tuotteeksi, tässä on selkeästi nyt ymmärtämättömyyttä yrityksen suunnalta.
 
Viimeksi muokattu:
@Datatronic Otetaan esimerkki automaailmasta. Maajussi ostaa teiltä John Deeren traktorin. Parin vuoden päästä traktori hajoaa ja te tarjoatte tilalle Nissan Micraa. Teidän mielestä Nissan Micra on monelta osin jopa paljon parempi tuote kuin maajussin ostama John Deeren traktori, sehän kuluttaa paljon vähemmän polttoainetta satasella ja se myös kulkee nopeammin, lisäksi sillä voi ajaa moottoritiellä, toisin kuin John Deeren traktorilla.

Tässä kohtaa olette kovin yllättyneitä, kun maajussi ei ole tyytyväinen, vaikka saisi tilalle täysin uuden Nissan Micran, joka on monilta ominaisuuksiltaan paljon parempi, kuin John Deeren traktori, jonka hän teiltä alunperin ostu.

Ette te millään voi väittää, että 24 GB näyttömuistilla oleva kortti on "yhtä nopea" kuin 16 GB näyttömuistilla oleva kortti. Ihan niin kuin se traktori, niin se tehty aivan eri käyttötarkoitukseen. Ei kai IT-alan firmalle pitäisi alkaa selittämään ihan yksinkertaisia tietotekniikkaan liittyviä asioita, kyllä meidän pitää luottaa siihen, että edes perusasiat ovat hallussa.

Mitä tulee tähän käyttöhyötyyn, niin ostin aikoinaan eräästä Turkulaisesta SER-kaupasta yli 500 euron emolevyn. Reilu kaksi vuotta myöhemmin emolevy hajosi, eikä samaa tai vastaava tuotetta ollut saatavilla, joten ilman yhtään mitään säätämistä tilille palautui aivan identtinen summa, mitä olin siitä aikoinaan maksanut. Aivan vastaavia tapauksia on tapahtunut myös Gigantissa ja Verkkokaupassa. Nämä siis tilanteita, joissa tuotteessa on ollut takuu voimassa ja se menee rikki, eikä korvaavaa tuotetta ole tarjolla.

Ymmärän kyllä, että se saattaa tuntua teistä erikoista, että asiakas saa tavallaan käyttää tuotetta "ilmaiseksi", mutta KKV:n sivuilla on kyllä ihan selvästi kerrottu "Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää." Ei tätä minusta tämän selvemmin enää voi sanoa, mutta hyvä tietenkin, jos asia nyt vielä uudestaan varmistetaan KKV:sta.

Mutta on kyllä harvinaisen huonoa asiakaspalvelua, jos asiakkaalle on jo luvattu rahojen palautus ja sitten kun asiakas on käynyt ostamassa uuden näytönohjaimen, niin sanotaankin aprillia, ei me mitään rahoja sinulle tästä hyvitetä.
 
Hei,

Mikä tilanne? TBUQMRTYX. Eilen tuli viesti, että lähetetty jonka jälkeen tuli viesti koneen olevan kasausjonossa. Kaikki komponentit oli aluksi varattu tilaukselle ja nyt muistit näyttää toimitusarvio 4-6 päivää??
 
Yhdelläkään valmistajalla ei kestä kuukautta ilmoittaa jälleenmyyjälle onnistuuko huolto vai ei. Mikäli kestää / ei onnistu niin silloin se jää jälleenmyyjän vahingoksi.
Onko teillä unohtunut kokonaan kuinka paljon alkoi ostot suuntautumaan teille päin foorumilla sen jälkeen kun Turkulainen alkoi keksiä ties mitä käytäntöjä emolevyjen takuukeisseihin. Voin itse kertoa, että en ostanut sieltä enää ensimmäistäkään emolevyä.

Minkälaisen signaalin teidän mielestä annatte sillä, että tarjoatte huonompaa tuotetta tilalle? Millä tavoin se on oikeudenmukainen tai reilu. Tässä tapauksessa, jos Tuuchen tarvitsee yli 20vRAM korttia editointiin tai Cuda-coreja AI-hommiin niin millä tavoin ette jätä asiakasta pulaan näillä teidän korvaavilla tuotteilla?

Tarjoatte asiakkaalle rahanpalautusta. Sitten eväätte sen viikon jälkeen sekä pyörrätte puheenne. Millä tavoin tämä on reilu käytäntö?

Jos ostan teiltä Iphone 14 Pro maxin ja se hajoaa eikä valmistaja korvaa sitä. Vaihdatteko sen uudempaan ei-Pro malliin, koska se on vastaava?

Onko nämä viestit teidän myymäläpäällikön kirjoittamia?

Voin vain arvailla miltä Tuuchenista tuntuu lukea näitä teidän kirjoitteluja ja selityksiä.
Ikävä kyllä kestää. Näissä kestää hämmästyttävän kauan minkä takia usein nykyisin me vaihdamme tuotteita omalla riskillämme mutta kalleimissa tuotteissa odotamme vastauksia valmistajalta. Tässä prosessissa ensiksi tuote lähetetään maahantuojalle/tukkurille joka lähettää sen valmistajalle. Usein myös korvaamme tuotteen, vaikka valmistajalta tulisi hylky, koska valmistajien hylyt ovat meidänkin mielestä välillä kyseenalaisia.

Tässähän on tarjottu myös vastaavalla muistimäärällä olevaa AMD:n korttia. 4090 ei ole kyllä korvaava kortti 3090 kortille. Ne ovat ihan eritasoiset kortit.

Meidän mielestämme korvaavan tuotteen, joka on samantasoinen pitäisi riittää ja tässä on useampia vaihtoehtoja tarjottu ja edelleen olemme avoimia vastaavia kortteja tarjoamaan. Mutta ei ne voi olla parempia. Ja rahojen palautus on aina takuukeisseissä se viimesijainen vaihtoehto.

Minusta tämä on reilu ehdotus...

Täällä kirjoittaa siis ihan yrittäjä nyt, koska tämä nyt eskaloitui minulle asti.
 
@Datatronic Otetaan esimerkki automaailmasta. Maajussi ostaa teiltä John Deeren traktorin. Parin vuoden päästä traktori hajoaa ja te tarjoatte tilalle Nissan Micraa. Teidän mielestä Nissan Micra on monelta osin jopa paljon parempi tuote kuin maajussin ostama John Deeren traktori, sehän kuluttaa paljon vähemmän polttoainetta satasella ja se myös kulkee nopeammin, lisäksi sillä voi ajaa moottoritiellä, toisin kuin John Deeren traktorilla.

Tässä kohtaa olette kovin yllättyneitä, kun maajussi ei ole tyytyväinen, vaikka saisi tilalle täysin uuden Nissan Micran, joka on monilta ominaisuuksiltaan paljon parempi, kuin John Deeren traktori, jonka hän teiltä alunperin ostu.

Ette te millään voi väittää, että 24 GB näyttömuistilla oleva kortti on "yhtä nopea" kuin 16 GB näyttömuistilla oleva kortti. Ihan niin kuin se traktori, niin se tehty aivan eri käyttötarkoitukseen. Ei kai IT-alan firmalle pitäisi alkaa selittämään ihan yksinkertaisia tietotekniikkaan liittyviä asioita, kyllä meidän pitää luottaa siihen, että edes perusasiat ovat hallussa.

Mitä tulee tähän käyttöhyötyyn, niin ostin aikoinaan eräästä Turkulaisesta SER-kaupasta yli 500 euron emolevyn. Reilu kaksi vuotta myöhemmin emolevy hajosi, eikä samaa tai vastaava tuotetta ollut saatavilla, joten ilman yhtään mitään säätämistä tilille palautui aivan identtinen summa, mitä olin siitä aikoinaan maksanut. Aivan vastaavia tapauksia on tapahtunut myös Gigantissa ja Verkkokaupassa. Nämä siis tilanteita, joissa tuotteessa on ollut takuu voimassa ja se menee rikki, eikä korvaavaa tuotetta ole tarjolla.

Ymmärän kyllä, että se saattaa tuntua teistä erikoista, että asiakas saa tavallaan käyttää tuotetta "ilmaiseksi", mutta KKV:n sivuilla on kyllä ihan selvästi kerrottu "Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää." Ei tätä minusta tämän selvemmin enää voi sanoa, mutta hyvä tietenkin, jos asia nyt vielä uudestaan varmistetaan KKV:sta.

Mutta on kyllä harvinaisen huonoa asiakaspalvelua, jos asiakkaalle on jo luvattu rahojen palautus ja sitten kun asiakas on käynyt ostamassa uuden näytönohjaimen, niin sanotaankin aprillia, ei me mitään rahoja sinulle tästä hyvitetä.
Meidän mielestä tässä nyt John Deereä korvataan nimenomaan John Deerellä vaikkakin eri sukupolven tuotetta. Jonka takia ne eivät ole suoraan verrannollisia.

Nimeomaan jos kauppa puretaan takuuaikana, mutta me kovasti tässä olemme pyrkineet saamaan asiakkaalle korvaavaa, yhtä tehokasta tuotetta tilalle.
 
Hei,

Mikä tilanne? TBUQMRTYX. Eilen tuli viesti, että lähetetty jonka jälkeen tuli viesti koneen olevan kasausjonossa. Kaikki komponentit oli aluksi varattu tilaukselle ja nyt muistit näyttää toimitusarvio 4-6 päivää??
Kaikki komponentit löytyy. Tämä meinattiin ensiksi näköjään lähettää ilman kasausta. Mutta siirrettiin sitten kasausjonoon. Jostain syystä, kun tilaus on kasausjonossa niin nämä tuotteet ei näy enää aina oikein tilauksella. Tilaukset on kuitenkin aina silloin kokonaan kerättyinä ja erikseen viety huollon tiloihin kun se on jo kasausjonossa.
 
Tässähän on tarjottu myös vastaavalla muistimäärällä olevaa AMD:n korttia. 4090 ei ole kyllä korvaava kortti 3090 kortille. Ne ovat ihan eritasoiset kortit.

Niin on myös 4070 ti super eri kortti ja niin myös AMD:t. Eikö olisi järkevintä palauttaa vain rahat, kun yksimielisyyttä ei löydy korvaavasta tuotteesta?
 
Meidän mielestämme kun katsotaan korttien suorituskykyä niin nämä kaksi korttia jotka on tarjottu vaihdossa niin ovat nimenomaan lähimpänä saman suorituskyvyn tarjoavia kortteja.
1. Kun kerta luvattiin rahojen palautus, niin kyllä se pitäisi olla vaihtoehto.
2. Entä jos vähennätte 4090 himnasta 3090ti:n ostohinta ja @Tuuchen maksaa erotuksen.
Meidän mielestä tässä nyt John Deereä korvataan nimenomaan John Deerellä vaikkakin eri sukupolven tuotetta. Jonka takia ne eivät ole suoraan verrannollisia.
Jos @Tuuchen Tarvii sen 24 gb muistia ja cudan, niin silloin hän tarvii ne, eikä 7900xtx kelpaa kun ei ole cuda ja 4070 ti superissa on liian vähän muistia.

Lisäksi ihmeellistä ettei 7900 xtx hintainen 4080 super kelpaa teille, niin niin tästä ei tarvitsisi tapella.
 
Itse olen aikanaan palauttanut verkkikseen hajonneet kuulokkeet vuoden vai kahden jälkeen mutta kuitenkin takuuajalla. Samaa mallia ei ollut saatavilla niin sain alkuperäisen hinnan verran hyvitystä ja hain myymälästä sillä rahalla uudet toisen malliset tilalle. Käytännöt näköjään vaihtelee. Asiasta ei tarvinnut vääntää vaan tämä oli suoraa heidän ehdotus.

Näin toimii myös Proshopilla kahden takuukeissin kokemuksella. Ihan omasta aloitteestaan palauttivat ostohinnan vähentämättömänä.
 
Ikävä kyllä kestää. Näissä kestää hämmästyttävän kauan minkä takia usein nykyisin me vaihdamme tuotteita omalla riskillämme mutta kalleimissa tuotteissa odotamme vastauksia valmistajalta. Tässä prosessissa ensiksi tuote lähetetään maahantuojalle/tukkurille joka lähettää sen valmistajalle. Usein myös korvaamme tuotteen, vaikka valmistajalta tulisi hylky, koska valmistajien hylyt ovat meidänkin mkyseenalaisia.

Tässähän on tarjottu myös vastaavalla muistimäärällä olevaa AMD:n korttia. 4090 ei ole kyllä korvaava kortti 3090 kortille. Ne ovat ihan eritasoiset kortit.

Meidän mielestämme korvaavan tuotteen, joka on samantasoinen pitäisi riittää ja tässä on useampia vaihtoehtoja tarjottu ja edelleen olemme avoimia vastaavia kortteja tarjoamaan. Mutta ei ne voi olla parempia. Ja rahojen palautus on aina takuukeisseissä se viimesijainen vaihtoehto.

Minusta tämä on reilu ehdotus...

Täällä kirjoittaa siis ihan yrittäjä nyt, koska tämä nyt eskaloitui minulle asti.

Selvä.

Kumpikaan noista teidän tarjoamistanne korteista ei ole vastaava. Toinen jää 8GB vajaaksi ja toinen ei ole NVIDIA tuote.

Tossa jokunen käyttäjä ja kaverikin on ostoksensa suosituksestani teille suunnannut niin täytyypä toivoa et kestää koneet takuuajan kerta tällaista menoa on mahdollisesti luvassa.
 
1. Kun kerta luvattiin rahojen palautus, niin kyllä se pitäisi olla vaihtoehto.
2. Entä jos vähennätte 4090 himnasta 3090ti:n ostohinta ja @Tuuchen maksaa erotuksen.

Jos @Tuuchen Tarvii sen 24 gb muistia ja cudan, niin silloin hän tarvii ne, eikä 7900xtx kelpaa kun ei ole cuda ja 4070 ti superissa on liian vähän muistia.

Lisäksi ihmeellistä ettei 7900 xtx hintainen 4080 super kelpaa teille, niin niin tästä ei tarvitsisi tapella.
Niin asiakkaallehan ei ole muistista tämä kiinni koska hän on meille ehdottanut 4080 korttia, mutta oikeasti suorituskykynäkökulmasta 4070ti olisi oikea vaihtoehto ja muistiahan näissä on yhtä paljon. Sen takia tässä meidän mielestä nyt pyritään saamaan aiheetonta hyötyä saamalla vain parempi kortti tilalle..

Toki vaihtoehto 2 kävisi. Mutta nuo ovat huomattavan erihintaiset kortit. Tässä 3090ti on ostettu kuitenkin ihan maltilliseen hintaan eikä niillä järjettömillä hinnoilla joita välillä oli markkinoilla.

En ole löytänyt meidän kirjeenvaihdosta sitä että miten tuo rahapalautusasia on ollut tapetilla koska siitä ei näytä olevan mitään kirjallista. Ehkäpä puhelimessa sitten tästä ollut keskustelua, mutten voi sitä nyt tarkemmin kommentoida.

Mutta uskoisin, että tämä tavalla tai toisella saadaan maaliin. Asiakkaan reklamaatio on nyt pöydälläni ja käyn sen läpi.
 
Selvä.

Kumpikaan noista teidän tarjoamistanne korteista ei ole vastaava. Toinen jää 8GB vajaaksi ja toinen ei ole NVIDIA tuote.

Tossa jokunen käyttäjä ja kaverikin on ostoksensa suosituksestani teille suunnannut niin täytyypä toivoa et kestää koneet takuuajan kerta tällaista menoa on mahdollisesti luvassa.
Mutta asiakkaan ehdottamassa 4080 superissa ja meidän ehdottamassa 4070 ti superissa on saman verran muistia eli 16 gb. Eli muistimäärä asiakkaalle kelpaa. Kysymys on siitä, että mikä on suorituskyky joka pitää korvata.

Kyllä me takuuasiat hoidamme kunnialla. Katsotaan nyt rauhassa tilanteet kuntoon.
 
Mutta asiakkaan ehdottamassa 4080 superissa ja meidän ehdottamassa 4070 ti superissa on saman verran muistia eli 16 gb. Eli muistimäärä asiakkaalle kelpaa. Kysymys on siitä, että mikä on suorituskyky joka pitää korvata.

Kyllä me takuuasiat hoidamme kunnialla. Katsotaan nyt rauhassa tilanteet kuntoon.

Takuukäsittely sujuu just niin hyvin kuin viimeinen keissi. Ehkä se RTX4080S oli samanlainen ajattelematon viesti kuin teidän rahojen palautus? Kuluttajalle tämä näyttäytyy niin, että te yritätte saada asiatonta hyötyä? Myydään Porche ja vaihdetaan se johonkin skoodaan lopuksi.

Jep, ihmettelen että onko tällainen näkyvyys yritykselle lopulta tämän arvoista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 259
Viestejä
4 506 733
Jäsenet
74 346
Uusin jäsen
jonppaasi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom