Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Mikähän mahtaisi olla ARCTIC S4028-15K 5 pack ja ARCTIC S8038-10K 4 packkien tila?

Tullut tilattua pari näitä ja esim 40mm piti tulla jo kuukausi sitten.

Ei kiireitä silleen, mutta kuitenkin vähän mietityttää :tup:
Hei, valitettavasti nämä molemmat ovat tukkureilta loppu ja he eivät anna tuotteille mitään toimitusaikaa.
 
Oliskos tsänssiä että ottaisitte Scythen Mugen 6 dual fan black edition jäähyn myyntiin?
 
Ubiquiti Cloud Gateway Maxia onko tulossa valikoimaan, joko 512gb mallia tai ilman tallennustilaa?
Offtopic, mutta ymmärtääkseni niin kauan kun Ubiquitilla on out-of-stock omasta nettikaupasta (tai kysyntää riittää siellä) niin valuu huomattavasti vähempi jälleenmyyjille tavaraa. Ai mistäkö tiedän? Yleensä muutamien kuukausien päästä julkistuksesta rupeaa tavaraa olemaan hyllyssä jälleenmyyjillä.
 
Laitetaanpa tänne omakin päin persettä menevä tapaus, jossa koitan saada NVMe levyn vaihdettua toiseen.
10.7. Laitettu viestiä Datatronicille ja sovittu, että laitetaan Mushkinin (Vortex Redline 1 Tb) levy vaihtoon, kun se ei toimi PCIe 3.0 paikassa. Kirjoitin lapulle mukaan perus selvityksen ongelmasta ja minkä vaihtoehtoisen tuotteen haluan tilalle (plus Datatronicin tuotekoodi).
11.7. Viety paketti Postiin.
16.7. Tulee sähköpostia, että asia takuukäsittelyssä.
5.8. Lähetetty uusi NVMe minulle, arvatkaapa mikä levy tulee sitten aiemmin sovitusta takuukäsittelystä. Samallainen Mushkinin levy, kuin olin aiemmin heinäkuussa lähettänyt takuuseen. Eli on vain tilattu uusi Mushkin eikä otettu huomioon yhtään mitään, mitä aiemmin oli sovittu. :thumbsup:
9.8. Testattu tuo uusi, jos vaikka olisikin ollut vain viallinen tuote, no eipä ole vaan Mushkin on vain surkea tukemaan PCIe standardia taaksepäin. PS. Kingston KC3000 toimii nätisti PCIe 3.0 paikassa.
9.8. Lähetetty viestiä taas Datatronicille ja laitettu nyt ihan linkki Datatronicin sivuille minkä tuotteen haluan tilalle ja maksan välisummat ym.
9.8. Datatronic vastaa, että taas asia sopii ja laita takuuseen.
12.8. Viety taas pakettia Postiin.
16.8. Laitan taas viestiä, että Posti on näköjään kämminyt ja laittanutkin kirjepostina tulemaan eikä pakettina. Sekä kyselen onkohan tullut perille, tähän viestiin ei ole vastattu.
19.8. Laitettu viestiä ja kyselty perään, että mikähän on tilanne. Sekä Postin kuitti liitteeksi mukaan, että on viety sinne ja näin.
20.8. Eipä ole mitään takaisinpäin kuulunut. Yli kuukausi mennyt tähän mennessä tämän kanssa.

Tässä kun on keskustelua seurannut, niin alkaa jotenkin homma menemään huonompaan suuntaan ja ihmettelen asiaa aika paljon, että onko tämä nyt joku teidän järjestelmän ongelma vai kenties liian vähän porukkaa esim. asiakaspalvelussa? Ei niin mitään järkeä, että täälläkin sivu kaupalla ihmiset kyselee tilausten tietoja, kun nämä pitäisi selvitä mahdollisimman selvästi tuolta kotisivuilta. Ja tämä rasittaa myös sitä asiakaspalvelua, nämä kyselyt ja tuotteiden väärät tiedot ym.
No niin tämä saaga saatiin päätökseen.
21.8.2024 Datatronic vastaa ettei lähettämääni pakettia ole tullut ja pyydetään tuntomerkkejä, että Posti saa paketin yrittää etsiä.
21.8.2024 Datatronic lähettää sovitun Kingstonin KC3000 NVMe-aseman minulle ja en joudu maksamaan erotusta. :thumbsup:
22.8.2024 Datatronic ilmoittaa, että lähettämäni Mushkin on saapunut heille ja tällä homma on nyt taputeltu kasaan.
23.8.2024 Paketti haettu ja tuote oli se mikä oli sovittukin. Tällä kertaa paketointiin oli käytetty reilusti isompaa laatikkoa kuin aiemmin. :D

Kiitokset Datatronicille siitä, että kun asia vihdoin lähti etenemään, niin se eteni vauhdilla ja päästiin haluttuun lopputulokseen. Toivon että jatkossa asiat selviää järkevämmällä aikataululla ja nettisivujen kautta olisi riittävästi tietoa saatavilla ettei joutuisi niin paljon perään kyselemään.

Sekä mahdollisuuksien mukaan asiakaspalvelu ilmoittaisi asiakkaan suuntaan tilanne tietoa esim. jos tilaus on 1-2 viikkoa seisonut avoinna, niin asiakaspalvelusta sitten pyrittäisiin tilannetta edistämään. Näin tehtiin eräässä toki Service Desk työpaikassa, jossa oltiin asiakkaisiin yhteydessä jos ei ensimmäisellä kerralla saatu asiaa hoidettua ja muistaakseni 3 kertaa yritettiin tätä. Muistaakseni järjestelmä näistä myös ilmoitteli, että tiketti on avoinna tee jotain sille.
 
Tuotetta on odotettu jo kolmatta viikkoa... Ensimmäinen tilaus tästä liikkeestä ja pitkästä toimitusajasta jäi negatiivinen vaikutelma.
 
Tuotetta on odotettu jo kolmatta viikkoa... Ensimmäinen tilaus tästä liikkeestä ja pitkästä toimitusajasta jäi negatiivinen vaikutelma.
Hei, laitatko vaikka yksityisviestillä tilausviitteen niin tutkitaan mitä on tapahtunut
 
Tämä viimeisin kohta on varmasti juuri se tärkeä palaute. Meillä on hyvä työkalu jolla seurata tilauksia ikäjärjestyksessä ja sen seuranta on tärkeää. Tätä myös tehdään, mutta selvästi liian vähän. Usein aspassa sähköpostit ja puhelimet vievät sen huomion ja proaktiivinen seuranta joskus jää vähemmälle huomiolle. Tähän ehdottomasti pitää kiinnittää huomiota!
 
Täältä kans kiitokset.
Tilaus ZCLEPSVUG tuli perille vähän säädön jälkeen ja saan lahjan toimitettua ensi viikon lopussa.
 
Tämä viimeisin kohta on varmasti juuri se tärkeä palaute. Meillä on hyvä työkalu jolla seurata tilauksia ikäjärjestyksessä ja sen seuranta on tärkeää. Tätä myös tehdään, mutta selvästi liian vähän. Usein aspassa sähköpostit ja puhelimet vievät sen huomion ja proaktiivinen seuranta joskus jää vähemmälle huomiolle. Tähän ehdottomasti pitää kiinnittää huomiota!
Lisää tekijöitä, sitten jää enemmän aikaa myös noille.
 
Noniin. Koneenkasauspalvelussa on lueteltu mitä tehdään ja mistä maksetaan. Huomasin että ostamani osa ei toimi sillä tasolla mitä pitäisi ja perään tunteja itseopiskelua googlesta ja täältä. Kaikki viittasi hommaan mikä lueteltu kasauspalvelussa. Yhteyttä dataan ja vastaus oli "varmaan unohtunut tässä ohjeet et voit tehdä itse". Unohtelu näköjään aika normaalia toimintaa oliko kolmas asia jo mikä laitettiin unohduksen piikkiin YHDESSÄ tilauksessa. Ei se pakollinen homma toimii ilmankin mutta pointti on se että maksoin sen tekemisestä ja nimenomaan kasauksen idea on ettei minunlaiseni kallun näissä asioissa tarvitse itseopiskella vaan käyttää huoletta tuotetta koska ammattilaiset kasannu ja säätänyt maksua vastaan. Nythän tämä menee siihen että itseopiskellaan monta päivää ja tarkistellaan tuotetta että kaikki on kunnossa koska huolehtijaluonne.

Voiko @Datatronic vastata tähän että JOS muokkaan itse asetuksia biossissa mikä periaatteessa on ylikellottamista (XMP) säilyykö takuu koska ei ole teidän experttien tekemä niin ei tarvitsisi mailailla nyt enempää lisää tai soitella ensiviikolla vähän kyllästyttää jo? Jääpähän vastaus internettiin samalla eli paras takuu tämän langan perusteella.

Ja tuntuu että tulee aina negatiivista asiaa niin positiivisena on että maileihin aina vastattu muutaman tunnin sisään (niitä on ollut monta) ja puhelimeen ekalla yrityksellä minuutin sisään.
 
Voiko @Datatronic vastata tähän että JOS muokkaan itse asetuksia biossissa mikä periaatteessa on ylikellottamista (XMP) säilyykö takuu koska ei ole teidän experttien tekemä niin ei tarvitsisi mailailla nyt enempää lisää tai soitella ensiviikolla vähän kyllästyttää jo?
Riippuu mitä asetuksia ja miten muokkaat. Pelkän xmp:n laitto ei saisi sitä takuuta evätä. Esim Gamersnexsus on tota testannut eikä esim intel evännyt takuuta.


Toisaalta, jos manuaalisesti laitat tappovoltit, niin takuu ei tätä kata.

@Datatronic vahvistanee tämän vielä myöhemmin.
 
Nostan tämän vielä, taisi hukkua tuon tapahtuman sekaan.

Vielä vähän uuden näyttiksen harkinnat kesken mutta saatteko tuotteistettua näitä:

GV-N407SGAMING-OC-12GD
GV-N407SWF3OC-12GD
GV-N407SEAGLE-OC-12GD
 
Nostan tämän vielä, taisi hukkua tuon tapahtuman sekaan.
tuolta löytyy
 
Tuotekoodi: FOCUS-GX-850 sekä WDS200T3X0E
Molemmissa lukee "toimitus viivästynyt, piti tulla 18.8."

Onko tästä mitään faktatietoa olemassa että miten paljon nämä viivästyy ?
 
Noniin. Koneenkasauspalvelussa on lueteltu mitä tehdään ja mistä maksetaan. Huomasin että ostamani osa ei toimi sillä tasolla mitä pitäisi ja perään tunteja itseopiskelua googlesta ja täältä. Kaikki viittasi hommaan mikä lueteltu kasauspalvelussa. Yhteyttä dataan ja vastaus oli "varmaan unohtunut tässä ohjeet et voit tehdä itse". Unohtelu näköjään aika normaalia toimintaa oliko kolmas asia jo mikä laitettiin unohduksen piikkiin YHDESSÄ tilauksessa. Ei se pakollinen homma toimii ilmankin mutta pointti on se että maksoin sen tekemisestä ja nimenomaan kasauksen idea on ettei minunlaiseni kallun näissä asioissa tarvitse itseopiskella vaan käyttää huoletta tuotetta koska ammattilaiset kasannu ja säätänyt maksua vastaan. Nythän tämä menee siihen että itseopiskellaan monta päivää ja tarkistellaan tuotetta että kaikki on kunnossa koska huolehtijaluonne.

Voiko @Datatronic vastata tähän että JOS muokkaan itse asetuksia biossissa mikä periaatteessa on ylikellottamista (XMP) säilyykö takuu koska ei ole teidän experttien tekemä niin ei tarvitsisi mailailla nyt enempää lisää tai soitella ensiviikolla vähän kyllästyttää jo? Jääpähän vastaus internettiin samalla eli paras takuu tämän langan perusteella.

Ja tuntuu että tulee aina negatiivista asiaa niin positiivisena on että maileihin aina vastattu muutaman tunnin sisään (niitä on ollut monta) ja puhelimeen ekalla yrityksellä minuutin sisään.


Hei, tässähän on vain laitevalmistajien itse luotujen profiilien päälle laittaminen. Joten ette itse siis säädä mitään mitä valmistajat eivät ole itse optimoinut tuotteelle ja tästä syystä takuu pysyy täysin normaalina. Nämä ram nopeudet täytyy aina käydä säätämässä biosista ja tämän itse tekeminen on aina hyvä tietotaito koska jos tulee tarvetta vaihtaa osaa ym tämä täytyy käydä tekemässä koska uudet tuotteet eivät välttämättä tunnista aiempaa profiilia.

Nyt kasaajana voin sanoa että tämä on harvinaista ettei profiilia ei ole laitettu päälle, mutta pelkään että tässä on käynyt niin että bios päivityksen jälkeen tietokone on bootannut suoraan windows asennustikkuun jonka jälkeen xmp profiilin päälle laittaminen on unohtunut.
Normaalisti en edes yhdistä tikkua koneelle ennen kuin bios on kunnossa, joten teidän tapauksessa harmillisesti jäänyt windows vaiheen jälkeen tämä tekemättä, mikä siis normaalisti tehdään jo ennen kuin käyttöjärjestelmä asennettaan.

Annoin teille ohjeet koska tämä on itsessään simppeli prosessi suorittaa itse vaikkei olisi IT velho ja tässä vältytään siltä ettei konetta tarvitse lähetellä paikasta toiseen.
 
Hei, tässähän on vain laitevalmistajien itse luotujen profiilien päälle laittaminen. Joten ette itse siis säädä mitään mitä valmistajat eivät ole itse optimoinut tuotteelle ja tästä syystä takuu pysyy täysin normaalina. Nämä ram nopeudet täytyy aina käydä säätämässä biosista ja tämän itse tekeminen on aina hyvä tietotaito koska jos tulee tarvetta vaihtaa osaa ym tämä täytyy käydä tekemässä koska uudet tuotteet eivät välttämättä tunnista aiempaa profiilia.

Nyt kasaajana voin sanoa että tämä on harvinaista ettei profiilia ei ole laitettu päälle, mutta pelkään että tässä on käynyt niin että bios päivityksen jälkeen tietokone on bootannut suoraan windows asennustikkuun jonka jälkeen xmp profiilin päälle laittaminen on unohtunut.
Normaalisti en edes yhdistä tikkua koneelle ennen kuin bios on kunnossa, joten teidän tapauksessa harmillisesti jäänyt windows vaiheen jälkeen tämä tekemättä, mikä siis normaalisti tehdään jo ennen kuin käyttöjärjestelmä asennettaan.

Annoin teille ohjeet koska tämä on itsessään simppeli prosessi suorittaa itse vaikkei olisi IT velho ja tässä vältytään siltä ettei konetta tarvitse lähetellä paikasta toiseen.

Kiitos vastauksesta ja selvä homma. Pääasia että takuu säilyy itsetehtynä niin se riittää mulle piti nyt vaan varmistella :)
 
Tuotekoodi: FOCUS-GX-850 sekä WDS200T3X0E
Molemmissa lukee "toimitus viivästynyt, piti tulla 18.8."

Onko tästä mitään faktatietoa olemassa että miten paljon nämä viivästyy ?
Hei,
uusin tieto meillä on että FOCUS-GX-850 tulee keskiviikkona.
WDS200T3X0E tulee muutaman päivän sisällä
Edit: WDS200T3X0E näitä tuli tänäänkin 15 kpl, mutta saldo jäi vielä miinukselle. Seuraavaksi tulee isompi 150 kpl erä.
 
Viimeksi muokattu:
Kauanko menee että sähköposteihin vastataan? 5 päivää sitten laitettu sähköpostia.
 
@Datatronic
Teillä näyttäisi olevan ilmeisesti vahingossa tullut saman tuotteen tiedot kahdelle eri tuotteelle:


Ostin äsken tuon 36772 mukaisen, tavoitteena saavani 2m vaikka tuotesivulla lukee 3m joka kohdassa.
Lindyn luettelon mukaan 36772 on 2m. 36773 sivu näyttäisi olevan kunnossa. Muuten ihan samat speksit.
Laitoin samat huomiot tilaukselle.

@Datatronic
Mikä on tilauksen XBUNPXVTD status?
Huomenna eletään kolmatta viikkoa tilauksesta ja tukkurilla ollut tilauksesta asti 25+ ja toimitusarviona 5-7 pv.
Lainatun viestin mukainen tuotesivuongelma myös yhä korjaamatta.
 
Mikähän teillä mahtaa olla jonotilanne kun konepaketista kyselee tarjousta? Ei ainakaan luvatussa 3 arkipäivässä tule mitään vastausta.
 
Eikö kannattaisi palkata yksi henkilö hoitamaan aspaa pelkästään? Ei kovin ammattimaista kuvaa anna tuollainen toiminta, että täällä pitää asiakkaitten kysellä ostosten perään kokoajan. Ja tätä on jatkunut jo pitempään. ja myytäviin tavaroihin voisi laittaa realistisen arvion toimitusajasta, kun se ei tilaustavaroille tunnu pitävän paikkaansa.

Itse olen välttänyt tilaamasta täältä juuri tuon takia kun toimituksissa kestää ja kestää.
 
Hei, hätähousu täällä kyselee, että mikä on tilauksen MPOIMMQBV tilanne? Näkyi jo useamman päivän ajan, että kaikki osat olisivat "Varattu tilaukselle", mutta nyt tuo jäähy on jostain syystä pudonnut takaisin "Toimitus 8pv päästä eli 5.9."?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän teillä mahtaa olla jonotilanne kun konepaketista kyselee tarjousta? Ei ainakaan luvatussa 3 arkipäivässä tule mitään vastausta.
Tämä ei ollutkaan ihan tavanomainen konepaketti vaan vähän järeämpi juttu. Tästä syystä tästä oli kysytty myös tarjouksia tukkureilta tietyistä tuotteista ja sen takia kesti. Mutta saanet piakkoin vastauksia. Tarjouskäsittelyssä ei ole jonoa.
 
Eikö kannattaisi palkata yksi henkilö hoitamaan aspaa pelkästään? Ei kovin ammattimaista kuvaa anna tuollainen toiminta, että täällä pitää asiakkaitten kysellä ostosten perään kokoajan. Ja tätä on jatkunut jo pitempään. ja myytäviin tavaroihin voisi laittaa realistisen arvion toimitusajasta, kun se ei tilaustavaroille tunnu pitävän paikkaansa.

Itse olen välttänyt tilaamasta täältä juuri tuon takia kun toimituksissa kestää ja kestää.
Näin se onkin eli lähes kokoajan yksi henkilö hoitaa pelkästään aspaa. Aspa on siis kyllä ihan ajatasalla eli siellä ei ole kun selvitettäviä tapauksia avoinna eli korkeintaan muutaman tunnin vanhoja viestejä, joita ei ole käsitelty ollenkaan.
Aiemmin meillä oli pahempi jono eli alkuvuodesta ja tällöin ehkä täällä kysely oli tehokkaampaa. Mutta nyt vastaus saattaa viipyä vain sen takia että asiaa selvitetään.
 
Hei, hätähousu täällä kyselee, että mikä on tilauksen MPOIMMQBV tilanne? Näkyi jo useamman päivän ajan, että kaikki osat olisivat "Varattu tilaukselle", mutta nyt tuo jäähy on jostain syystä pudonnut takaisin "Toimitus 8pv päästä eli 5.9."?
Kun katson logia, niin tässä phanton spiritssä on tehty aika monta kirjausta ja mm tilaukselta poistoa yms, pahoin pelkään että tuo järjestelmä on välillä näyttänyt väärin, koska tätä tuotetta ei missään vaiheessa pitäisi olla ollut sinun tilauksellasi. Kun teit tilauksen oli tuote -4 tilassa ja nyt on tullut muutama kpl. Niitä on kyllä tulossa ihan näinä päivinä lisää.
 
Tämä ei ollutkaan ihan tavanomainen konepaketti vaan vähän järeämpi juttu. Tästä syystä tästä oli kysytty myös tarjouksia tukkureilta tietyistä tuotteista ja sen takia kesti. Mutta saanet piakkoin vastauksia. Tarjouskäsittelyssä ei ole jonoa.

Juu ei tosiaan varmasti ole ihan jokapäivä vastaan tuleva tarjouspyyntö, ja ymmärrän jos asiaa vähän joutuu selvitellä. Eikä asialla nyt ole sinällään mikään tulipalokiire edes. Mutta mikäli antaa tarjouspyyntövaiheessa tiedon, että viimeistään 3 arkipäivän sisällä vastaillaan, niin yleensä on ihan kohteliasta viestitellä edes että asia on selvityksen alla, eikä sitten vasta puolitoista viikkoa myöhemmin reagoida kun asiakas kyselee asian perään...
 
Jees, kiitoksia nopeasta vastauksesta! Sitten vain kiltisti odotellaan, pääasia että noita on piakkoin tulossa lisää. :giggle:
 
Juu ei tosiaan varmasti ole ihan jokapäivä vastaan tuleva tarjouspyyntö, ja ymmärrän jos asiaa vähän joutuu selvitellä. Eikä asialla nyt ole sinällään mikään tulipalokiire edes. Mutta mikäli antaa tarjouspyyntövaiheessa tiedon, että viimeistään 3 arkipäivän sisällä vastaillaan, niin yleensä on ihan kohteliasta viestitellä edes että asia on selvityksen alla, eikä sitten vasta puolitoista viikkoa myöhemmin reagoida kun asiakas kyselee asian perään...
Näin on. Tätä oli nyt palloteltu ihmiseltä toiselle ja vasta kolmas otti kopin vastaan. Sen takia tuossa meni hukkaan monta päivää. Pahoittelemme ja koitamme tehdä oikein hyvän tarjouksen tämäkin ylimääräinen viive huomioiden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 723
Viestejä
4 555 494
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom