Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Hei,
Mikähän tämän tilauksen tilanne on?
SGRFEBDDW
Hei kaikki muut ovat valmiina paitsi emolevy joka tulee meille ensi viikon alkupuolella. Tässä on ollut kieltämättä pitkä toimitusaika.
Tilauksessa oleva asennuspalvelu ei sisällä prosessorinjäähdyttimen asennusta.
 
WFACPFMGT - tilattuna 14-07-24. Saisko ETA tälle?

Edit: nyt tuli sähköpostia että tilaus on tulossa!
 
Viimeksi muokattu:
Hei, myymälässä pystyy maksamaan jonon ohituksen.
Huollon kesto on vaikea määritellä etukäteen kun pelkät muistitestit kestävät parhaimmillaan tunteja.
Eikai kuitenkaan kestä päivää pidempää? Paras vaihtoehto minulle olisi varmaan tuoda kone sinne ja odottaa sitä huoltoa jossei siinä kestä koko päivää. Edit: ei mitään sittenkään paras on varmaan että tuon koneen ja se saa sitten odottaa huolto vuoroa, mietityttää vielä se että silloin kun konetta huolletaan niin minkä välityksellä kommunikoidaan yleensä? Mihin vioista kerrotaan, minkä välityksellä sovitaan mitä koneelle tehdään ja niin?
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Tilausnumero: TBUQMRTYX, tilattu 14.8. En pääse kirjatumaan jostain syystä sivulle tarkistamaan, niin kyselen täällä tilannetta?
 
Viimeksi muokattu:
Noniin oma ensimmäinen tilaus saatu päätökseen eli kokonaisuutena miten meni. Tilaus sisään yksi tuote puuttuu 3-5 päivää arvio erikseen kysyttäessä konepaketin toimitusarvio 2 viikkoa. Viikkoa myöhemmin puuttuva osa tullut toinen osa muuttunut puuttuvaksi arvio 3-10 päivää tälle. Seuraava viikko puuttuvana ja sitä seuraavan viikon maanantaina kaikki osat vihreänä. Perjantaina puhelu mikä homma vastaus tyyliä "katoppa vaan pistetään kasaukseen jotain tossa käynyt" jne jne. Seuraavana maanantaina kasattu ja lähetetty tosin lähetyskoodiakin piti erikseen kysyä soittamalla asentaja/lähettäjä unohtanut jne ja automaattinen maili kehotti noutamaan nopeasti pakettiautomaatista vaikka tilattu kotiinkuljetuksella turhaa sekaannusta. Schenker toi muutamaa päivää myöhemmin eli todellinen toimitusaika 2 päivää vaille tasan kuukausi eli melkein tuplat arviosta. Kone vaikuttaa hyvin kasatulta ei ainakaan kaapelit roiku. Lähetetty kopan laatikossa koneen kylkien suojana muutaman millin pahvi ja ilmatila. Voimapaperia tai kuplamuovia pari myttyä antaisi paremmin hyvin pakatun kuvan. Katselin aikaisemmin tallennettua ostoskoria jossa oheistarvike romua. Suurinta osaa ei enää ole ja lopuissa se kuuluisa 3-5 päivää. Bonuksia ei ole aktivoitu kuukaudessa niin siinäkin tarvittaisiin taas asiakkaan impulssia. Jää ikävä kyllä tämä kauppa nyt kategoriaan tsekkaillaan black fridayt yms tai takuuhommat tarvittaessa. Lahtelainen kaveri suositteli kauppaa minulle ehkä homma toimii paremmin face to face asioiden paikan päällä tai jotain.
 
Tjoo, itellä kans muuttui ensin yhden tuotteen varastovirheeksi ja nyt sitten toinenkin oli loppu, kun eka puuttuva saatiin. Pikkasen heikoilla kantimilla tuntuu olevan varastosaldot.
Tilauksesta 2 viikkoa.
 
Tässä itselläkin ensikertalaisena Datatronicin asiakkaana, tilasin RAM tikkuja ja jotenkin joku onnistunut töhöilemään tilauksessa ja sain 16GB tikun 32GBn sijaan.
Aika uskomatonta kieltämättä, kun erikseen vielä tukkurilta tilattu omaan tilaukseen.

Jäi kyllä heti aika katkera maku suuhun tästä. Tekee mieli tukea Suomalaista, mutta ei Jimmsiä. Valintana oli Datatronic ja en tiedä jatkaako enää tämän jälkeen.
 
Eikai kuitenkaan kestä päivää pidempää? Paras vaihtoehto minulle olisi varmaan tuoda kone sinne ja odottaa sitä huoltoa jossei siinä kestä koko päivää. Edit: ei mitään sittenkään paras on varmaan että tuon koneen ja se saa sitten odottaa huolto vuoroa, mietityttää vielä se että silloin kun konetta huolletaan niin minkä välityksellä kommunikoidaan yleensä? Mihin vioista kerrotaan, minkä välityksellä sovitaan mitä koneelle tehdään ja niin?
Hei,
kovin vaikea arvioida huollon kestoa. Huoltojonoa meillä on käytännössä aina ja ei ole varmaa että kone ehtii huoltoon heti samana päivänä.
Puhelimitse tai spostitse sovitaan asiakkaan ja teknikon kanssa mitä koneelle sitten vian selvitessä tehdään.
 
Hei,

Tilausnumero: TBUQMRTYX, tilattu 14.8. En pääse kirjatumaan jostain syystä sivulle tarkistamaan, niin kyselen täällä tilannetta?
Hei, huomenna 20.8 paketti lähtee keräilyyn ja kasausjonoon. Eiköhän se tällä viikolla päästä lähettämään :)
 
Moro, mikähän mahtaa olla tilanne tilaukseni (EFGPZBSMW) suhteen, lähinnä tuon Seasonicin virtalähteen? Näyttäisi olevan kyllä muualla ihan hyvin saatavilla?
 
Hei,
kovin vaikea arvioida huollon kestoa. Huoltojonoa meillä on käytännössä aina ja ei ole varmaa että kone ehtii huoltoon heti samana päivänä.
Puhelimitse tai spostitse sovitaan asiakkaan ja teknikon kanssa mitä koneelle sitten vian selvitessä tehdään.
Kun pakkaan koneen kirjotanko sisälle lapun missä lukee vioista ja puhelinnumeron niin pystyy ottamaan yhteyttä? Ja miten olisi paras pakata näytönohjain kun se on irti koneesta, se ei taida mahtua siihen alkuperäiseen kone pakkaukseen?
 
Kun pakkaan koneen kirjotanko sisälle lapun missä lukee vioista ja puhelinnumeron niin pystyy ottamaan yhteyttä? Ja miten olisi paras pakata näytönohjain kun se on irti koneesta, se ei taida mahtua siihen alkuperäiseen kone pakkaukseen?

Hei,

Laitan teille yksityisviestiä!
 
Heii anteeksi tällein tulen tiedustelemaan kun en ollut varma saako aspaan miten yhteyttä sähköpostitse, mutta täällä vaikutatte olevan aktiivisia. Tilausviite olisi YRSXVNLCL ja näyttäisi kaikki osat olevan varattuina, miten on ehtiikö perille ennen viikonloppua? En tietenkään haluaisi vaikuttaa hätäiseltä mutta kävi niin että vanha kone lahosi kasaan ennen aikojaan niin teki mieli tulla nopsaan kysäisemään, kiitos! :)
 
Taas jälleen keraan loistavaa palvelua tilasin wd850x 2tb tikun tikun noutoon.Samalla onneksi kyselin et sattuisiko jo olla Samsung 2tb 990 tullut niin oli kuulemma tänään just tullut hyllyyn täytettä.Vaihto kävi kyllä kivuttomasti.Eli jatkossakin käyn aina puolen päivän aikaan siellä kun osa kuormista on just silloin saapunut.En edes olisi ottanut tavaroita noutoon kun asustelen Vantaalla mut satuin vaimon kanssa just tänään käydä serkkujen ja maailman parhaan tädin kanssa syömässä.
 
Tässä itselläkin ensikertalaisena Datatronicin asiakkaana, tilasin RAM tikkuja ja jotenkin joku onnistunut töhöilemään tilauksessa ja sain 16GB tikun 32GBn sijaan.
Aika uskomatonta kieltämättä, kun erikseen vielä tukkurilta tilattu omaan tilaukseen.

Jäi kyllä heti aika katkera maku suuhun tästä. Tekee mieli tukea Suomalaista, mutta ei Jimmsiä. Valintana oli Datatronic ja en tiedä jatkaako enää tämän jälkeen.

Tarina ei kerro, onko Datatronic sekoittanut kit of two kaltaisen paketin 16GB:n kampaa. On samaa tapahtunut muissakin liikkeissä ja monilla yksityisilläkin. Esim 16GB/2 ja tarkoittaa yksi tikku on siis 8GB. Voi olla siis kyse ihan inhimmillisestä virheestä.
 
Tarina ei kerro, onko Datatronic sekoittanut kit of two kaltaisen paketin 16GB:n kampaa. On samaa tapahtunut muissakin liikkeissä ja monilla yksityisilläkin. Esim 16GB/2 ja tarkoittaa yksi tikku on siis 8GB. Voi olla siis kyse ihan inhimmillisestä virheestä.
Tilasin siis 2x 1 x 32GB, enkä sellaista kit of two.

Ymmärrän kyllä, että voi olla inhimillinen virhe, mutta jo ensimmäisessä tilauksessani Datatronicilta?

Jimms ei koskaan epäonnistunut tilauksissani ja olin sielä asiakkaana tosi pitkään.

Nyt odottelen jo toista vuorokautta, eikä sähköpostiini ole vastattu. Jimmsillä vastataan viikonloppuna keskellä yötä. Sanonpahan vaan että palvelu näiden kahden välillä on ihan täysin eri sfääreissä.
 
Tilasin tuossa taannoin yhden tuotteen ja pyysin sähköpostilla nopeaa toimitusta. Sellainen luvattiin ja sain hetken päästä seurantakoodin postiin.
Isot plussat @Datatronic !
 
Nopsaan tuli itellekin lopulta paketti, kun peruttiin puuttuva tuote. Ennen neljää lähti eilen ja oli täällä klo 11.
 
Tällä hetkellä yhteys Datatronicin kanssa on toooooodella hidasta. Sovituissa asioissa/aikatauluissa ei oikein pysytä. Varmaankin sairastapauksia, kesälomat painaa edelleen päälle, tai tilauksia paljon. Täytyy varmaan suunnata Lahteen kiviajalkaan, että asiat menee eteenpäin..
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä yhteys Datatronicin kanssa on toooooodella hidasta. Sovituissa asioissa/aikatauluissa ei oikein pysytä. Varmaankin sariastapauksia, kesälomat painaa edelleen päälle, tai tilauksia paljon. Täytyy varmaan suunnata Lahteen kiviajalkaan, että asiat menee eteenpäin..
Itselleni vastasi myymäläpäällikkö, en kyllä tiedä että pitäisikö kyseisen hepun olla asiakaspalvelun tehtävissä, mutta hyvä että nyt sai vastauksen.

Annan toisen mahdollisuuden lafkalle, mutta toivottavasti sielä nyt korjataan tilanne eikä jätetä asiakkaita roikkumaan. Niillä on nyt hyvä säkä, kun ihmiset boikotoi Jimmsiä.
 
Ihan avoimena palautteena:

Datatronic kun hommaa kommunikaation/asiakaspalveulun kuntoon, niin siitä on jo valtava ryppy korjattu.
Fronttia tietenkin voisi vähän kaunistaa.

Tässä on mahdollisuus kaapata paljon vanhoja asiakkaita!
 
Heii anteeksi tällein tulen tiedustelemaan kun en ollut varma saako aspaan miten yhteyttä sähköpostitse, mutta täällä vaikutatte olevan aktiivisia. Tilausviite olisi YRSXVNLCL ja näyttäisi kaikki osat olevan varattuina, miten on ehtiikö perille ennen viikonloppua? En tietenkään haluaisi vaikuttaa hätäiseltä mutta kävi niin että vanha kone lahosi kasaan ennen aikojaan niin teki mieli tulla nopsaan kysäisemään, kiitos! :)
Hei, tottakai laitetaan tämä ennen viikoloppua :)
 
Tilasin siis 2x 1 x 32GB, enkä sellaista kit of two.

Ymmärrän kyllä, että voi olla inhimillinen virhe, mutta jo ensimmäisessä tilauksessani Datatronicilta?

Jimms ei koskaan epäonnistunut tilauksissani ja olin sielä asiakkaana tosi pitkään.

Nyt odottelen jo toista vuorokautta, eikä sähköpostiini ole vastattu. Jimmsillä vastataan viikonloppuna keskellä yötä. Sanonpahan vaan että palvelu näiden kahden välillä on ihan täysin eri sfääreissä.
Hei,
tässä oli ihan inhimillinen virhe pakkauspisteellä. Uusi oikea komponentti on jo laitettu menemään teille päin.
Pahoittelut sekoilusta
 
Tällä hetkellä yhteys Datatronicin kanssa on toooooodella hidasta. Sovituissa asioissa/aikatauluissa ei oikein pysytä. Varmaankin sairastapauksia, kesälomat painaa edelleen päälle, tai tilauksia paljon. Täytyy varmaan suunnata Lahteen kiviajalkaan, että asiat menee eteenpäin..

Hei,

Laitatko tilausviitteen tai tikettinumeron niin selvitän tilanteen.
 
@Datatronic - miten tilauksen ZCLEPSVUG suhteen pitäisi ajatella kun katsoo tuotekoodia SM-X210NZAAEUB ?
Kaksi laitetta samalla koodilla? Jossa toisessa -2 ja ei tietoa saatavuudesta, toisessa +25 tukkurilla?
@Datatronic - teillä on nyt taas sama tilanne tuon SM-X210NZAAEUB kanssa? Kaksi eri hintaa samalle(?) koodille...
(tosin nyt omalla tilauksella ei ole edes mitään tietoja milloin kyseinen laite olisi saapumassa? Kun aikasemmin oli päivämäärä joka meni)

Onko mitään mahdollisuutta että saan tilaukseni ensi viikolla? Olisi lahjana tulossa ja henkilön synttärit ovat kuun lopussa...
 
Hei,

Laitatko tilausviitteen tai tikettinumeron niin selvitän tilanteen.
Jees, nyt tuli vastaus - jälleen 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa, joten seuraavaksi mun vastaukseen reagoidaan taas joskus päivien päästä - ehkä kun tuun uudelleen foorumille huutelemaan. Mutta ei tämän pitäisi mennä näin, että täytyy tulla foorumille laittamaan ns. julkisesti viestiä, että saa yhteyden.

Oon siis 15.7 laittanut RTX 3090 Ti kortin teille takuuseen. 6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus, 3090, 4070 Ti Super, 7900 XTX. Mikään näistä ei ole suoranaisesti korvaava tuote, sillä 4070 Ti ei vastaa 3090 Ti:tä, koska vramia puuttuu noin puolet. Oon ostanut Nvidian kortin ja G-Sync näytön, joten olisin toivonut että korvaava tuote löytyy Nvidian tuoteperheestä.

Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu, ja vaihtoehdot ovat edelleen 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Koitin soittaa saman tien perään, että neuvotellaan tähän joku ratkaisu. Ehdotin puhelimessa 4080 Superia, joka oli täysin saman hintainen kuin ehdotettu 7900 XTX, mutta puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.

20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy, vaihtoehdot: 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Uutta viestiä perään, ja taas jäädään odottamaan..

Nyt on sen verran tatti otsassa, että pistetään tämä homma jäihin ja mä laitan KKV:lle viestiä, ettei tilanteessa yksinkertaisesti löydy ratkaisua tai suoraan korvaavaa tuotetta, joten kauppa täytyy purkaa, eli rahojen palautus. En nyt tiedä onko kovin kohtuullista että asiakkaalla on kone viikosta toiseen levällään kun teillä vastausviiveet on mitä on. Me oltiin jo sovittu rahojen palautuksesta, joten ehdin hommaamaan toisaalta kortin tilalle kun huomasin että tässä varmaan alkaa kestämään, joten olisi ihan hyvä että sovituista asioista pidetään kiinni. Ihan ylimääräistä hässäkkää nyt kumallekin osapuolelle.

Oon koittanut neuvotella, ja olisin voinut tohon 4080 Superiin suostua, mutta kestää ja kestää ja samoista asioista veivataan, joten homma on nyt mun puolesta niin, että kaupan purku koska korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla ja that's it. Piste.

TLDR: 15.7 kortti takuuseen --> 20.8 edelleen tilanne päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaanpa tänne omakin päin persettä menevä tapaus, jossa koitan saada NVMe levyn vaihdettua toiseen.
10.7. Laitettu viestiä Datatronicille ja sovittu, että laitetaan Mushkinin (Vortex Redline 1 Tb) levy vaihtoon, kun se ei toimi PCIe 3.0 paikassa. Kirjoitin lapulle mukaan perus selvityksen ongelmasta ja minkä vaihtoehtoisen tuotteen haluan tilalle (plus Datatronicin tuotekoodi).
11.7. Viety paketti Postiin.
16.7. Tulee sähköpostia, että asia takuukäsittelyssä.
5.8. Lähetetty uusi NVMe minulle, arvatkaapa mikä levy tulee sitten aiemmin sovitusta takuukäsittelystä. Samallainen Mushkinin levy, kuin olin aiemmin heinäkuussa lähettänyt takuuseen. Eli on vain tilattu uusi Mushkin eikä otettu huomioon yhtään mitään, mitä aiemmin oli sovittu. :thumbsup:
9.8. Testattu tuo uusi, jos vaikka olisikin ollut vain viallinen tuote, no eipä ole vaan Mushkin on vain surkea tukemaan PCIe standardia taaksepäin. PS. Kingston KC3000 toimii nätisti PCIe 3.0 paikassa.
9.8. Lähetetty viestiä taas Datatronicille ja laitettu nyt ihan linkki Datatronicin sivuille minkä tuotteen haluan tilalle ja maksan välisummat ym.
9.8. Datatronic vastaa, että taas asia sopii ja laita takuuseen.
12.8. Viety taas pakettia Postiin.
16.8. Laitan taas viestiä, että Posti on näköjään kämminyt ja laittanutkin kirjepostina tulemaan eikä pakettina. Sekä kyselen onkohan tullut perille, tähän viestiin ei ole vastattu.
19.8. Laitettu viestiä ja kyselty perään, että mikähän on tilanne. Sekä Postin kuitti liitteeksi mukaan, että on viety sinne ja näin.
20.8. Eipä ole mitään takaisinpäin kuulunut. Yli kuukausi mennyt tähän mennessä tämän kanssa.

Tässä kun on keskustelua seurannut, niin alkaa jotenkin homma menemään huonompaan suuntaan ja ihmettelen asiaa aika paljon, että onko tämä nyt joku teidän järjestelmän ongelma vai kenties liian vähän porukkaa esim. asiakaspalvelussa? Ei niin mitään järkeä, että täälläkin sivu kaupalla ihmiset kyselee tilausten tietoja, kun nämä pitäisi selvitä mahdollisimman selvästi tuolta kotisivuilta. Ja tämä rasittaa myös sitä asiakaspalvelua, nämä kyselyt ja tuotteiden väärät tiedot ym.
 
Hei,

Laitatko tilausviitteen tai tikettinumeron niin selvitän tilanteen.


Laitan tämän viestini nyt tähän uudelleen lainauksen kera, jospa saisi huomiota enemmän.

Moro, mikähän mahtaa olla tilanne tilaukseni (EFGPZBSMW) suhteen, lähinnä tuon Seasonicin virtalähteen? Näyttäisi olevan kyllä muualla ihan hyvin saatavilla?
 
Tää koppa on taas loppu. Tällä hinnalla tota oikeasti kannattaa ostella. Ja edelleen tuossa on väärät kuvat.


Ja muutenkin tuntuu että erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella olevaa tavaraa on monesti huonosti varastossa sen lisäki että viestintä on retuperällä ja tuotteiden saanti venyy monilla. Tämä näkyy jatkuvana kyselynä missä tilaukset menee. Ei tälläistä ollut jimsin ketjussa. Siellä kyllä jimsin takuukäsittely sai kuulla kunniansa ja ihan aiheesta, mutta ei jouduttu kyselemään tilausten perään.


Niin ja tämä psu on 11 miinuksilla.


Tästä ei ole kuulunut mitään, vaikka jo n. 3 viikkoa on mennyt.
En tiedä kuinka iso juttu olisi tuotteen saldon välitön/lähes välitön päivittyminen kun tuote ostetaan.

Yöllä sitten saldojen varmistus, jos tarvetta.
 
Laitan tämän viestini nyt tähän uudelleen lainauksen kera, jospa saisi huomiota enemmän.

Moro, mikähän mahtaa olla tilanne tilaukseni (EFGPZBSMW) suhteen, lähinnä tuon Seasonicin virtalähteen? Näyttäisi olevan kyllä muualla ihan hyvin saatavilla?
Hei, näitä on tilattu meille ihan hyvä määrä tukkurilta jo jonkin aikaa sitten.
Tulossa ovat ja laitetaan tukkurille kyselyä että rekka voisi ajella tänne Suomeen hieman lujempaa :)
 
Tuntuis että asiakaspalvelu on tosi vaihtelevaa, tuntuisi että joskus täällä palstalla esim keskustelee henkilö isommassa "asemassa" ja vastaa aktiivisesti viesteihin yötä myöten, sit välillä tuntuu että vastaaminen on jätetty sijaisen tms huoleksi ja silloin vastaukset on lyhyempiä muutaman sanan vastauksia.

Tämä toki pelkkiä oletuksia ja sivusta seuraamisen oletuksia.

Toki tuntuisi täällä kyselyiden mukaan tilausjärjestelmässä olevan parantamisen varaa ja selkeyttämistä esim maililla saatavaan infoon tilausta koskien.

Kuten jonkun verran ylempänä todettu niin erään ison atk liikkeen ongelmien takia mahdollisuudet on nousta todella hyville jalansijoille suomen mittakaavassa, jos saa kaiken toimimaan jouhevasti.
 
Jees, nyt tuli vastaus - jälleen 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa, joten seuraavaksi mun vastaukseen reagoidaan taas joskus päivien päästä - ehkä kun tuun uudelleen foorumille huutelemaan. Mutta ei tämän pitäisi mennä näin, että täytyy tulla foorumille laittamaan ns. julkisesti viestiä, että saa yhteyden.

Oon siis 15.7 laittanut RTX 3090 Ti kortin teille takuuseen. 6.8 tuli vastaus, että samanlaista ei saa tilalle, vaihtoehdot: rahojen palautus, 3090, 4070 Ti Super, 7900 XTX. Mikään näistä ei ole suoranaisesti korvaava tuote, sillä 4070 Ti ei vastaa 3090 Ti:tä, koska vramia puuttuu noin puolet. Oon ostanut Nvidian kortin ja G-Sync näytön, joten olisin toivonut että korvaava tuote löytyy Nvidian tuoteperheestä.

Hyväksyin rahojen palautuksen 8.8, ja se oli OK. Jäin odottamaan, ja 16.8 tulee viesti, ettei rahojen palautus onnistu, ja vaihtoehdot ovat edelleen 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Koitin soittaa saman tien perään, että neuvotellaan tähän joku ratkaisu. Ehdotin puhelimessa 4080 Superia, joka oli täysin saman hintainen kuin ehdotettu 7900 XTX, mutta puhelimessa sanotaan että takuukäsittelijä ei ole töissä - palataan maanantaina. No yllätys, maanantaina ei kuulu mitään.

20.8 tulee viesti juuri ennen sulkemisaikaa, ettei käy, vaihtoehdot: 4070 Ti Super tai 7900 XTX. Uutta viestiä perään, ja taas jäädään odottamaan..

Nyt on sen verran tatti otsassa, että pistetään tämä homma jäihin ja mä laitan KKV:lle viestiä, ettei tilanteessa yksinkertaisesti löydy ratkaisua tai suoraan korvaavaa tuotetta, joten kauppa täytyy purkaa, eli rahojen palautus. En nyt tiedä onko kovin kohtuullista että asiakkaalla on kone viikosta toiseen levällään kun teillä vastausviiveet on mitä on. Me oltiin jo sovittu rahojen palautuksesta, joten ehdin hommaamaan toisaalta kortin tilalle kun huomasin että tässä varmaan alkaa kestämään, joten olisi ihan hyvä että sovituista asioista pidetään kiinni. Ihan ylimääräistä hässäkkää nyt kumallekin osapuolelle.

Oon koittanut neuvotella, ja olisin voinut tohon 4080 Superiin suostua, mutta kestää ja kestää ja samoista asioista veivataan, joten homma on nyt mun puolesta niin, että kaupan purku koska korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla ja that's it. Piste.

TLDR: 15.7 kortti takuuseen --> 20.8 edelleen tilanne päällä.
Käsitykseni mukaan nyt olet siis halunnut tämän jäihin ja KKV:n kannan asiaan. Meillä tosiaan aina toimitetaan korvaava kortti eikä palauteta rahoja, varsinkin kun kortti on ollut pitkään käytössä. Tämä on laajasti käytössä oleva toimintamalli ja tästä myös me pidämme kiinni. Tuotteet ei kuulu myöskään olla parempi kun alkuperäinen tuote vaan vastaava. Toki tästä voi aina käydä keskustelua ja mielelämme sitä keskustelua käymme mikä on vastaava. Normaalisti emme myöskään lähde käyttöhyötykeskusteluihin, koska meidän ajatuksemme on, että asiakas saa korvaavan yhtä hyvän tuotteen. Jos kaupanpurku tulisi ainoaksi vaihtoehdoksi niin tällöin myös käyttöhyötyä olisi huomioitava.
 
Laitetaanpa tänne omakin päin persettä menevä tapaus, jossa koitan saada NVMe levyn vaihdettua toiseen.
10.7. Laitettu viestiä Datatronicille ja sovittu, että laitetaan Mushkinin (Vortex Redline 1 Tb) levy vaihtoon, kun se ei toimi PCIe 3.0 paikassa. Kirjoitin lapulle mukaan perus selvityksen ongelmasta ja minkä vaihtoehtoisen tuotteen haluan tilalle (plus Datatronicin tuotekoodi).
11.7. Viety paketti Postiin.
16.7. Tulee sähköpostia, että asia takuukäsittelyssä.
5.8. Lähetetty uusi NVMe minulle, arvatkaapa mikä levy tulee sitten aiemmin sovitusta takuukäsittelystä. Samallainen Mushkinin levy, kuin olin aiemmin heinäkuussa lähettänyt takuuseen. Eli on vain tilattu uusi Mushkin eikä otettu huomioon yhtään mitään, mitä aiemmin oli sovittu. :thumbsup:
9.8. Testattu tuo uusi, jos vaikka olisikin ollut vain viallinen tuote, no eipä ole vaan Mushkin on vain surkea tukemaan PCIe standardia taaksepäin. PS. Kingston KC3000 toimii nätisti PCIe 3.0 paikassa.
9.8. Lähetetty viestiä taas Datatronicille ja laitettu nyt ihan linkki Datatronicin sivuille minkä tuotteen haluan tilalle ja maksan välisummat ym.
9.8. Datatronic vastaa, että taas asia sopii ja laita takuuseen.
12.8. Viety taas pakettia Postiin.
16.8. Laitan taas viestiä, että Posti on näköjään kämminyt ja laittanutkin kirjepostina tulemaan eikä pakettina. Sekä kyselen onkohan tullut perille, tähän viestiin ei ole vastattu.
19.8. Laitettu viestiä ja kyselty perään, että mikähän on tilanne. Sekä Postin kuitti liitteeksi mukaan, että on viety sinne ja näin.
20.8. Eipä ole mitään takaisinpäin kuulunut. Yli kuukausi mennyt tähän mennessä tämän kanssa.

Tässä kun on keskustelua seurannut, niin alkaa jotenkin homma menemään huonompaan suuntaan ja ihmettelen asiaa aika paljon, että onko tämä nyt joku teidän järjestelmän ongelma vai kenties liian vähän porukkaa esim. asiakaspalvelussa? Ei niin mitään järkeä, että täälläkin sivu kaupalla ihmiset kyselee tilausten tietoja, kun nämä pitäisi selvitä mahdollisimman selvästi tuolta kotisivuilta. Ja tämä rasittaa myös sitä asiakaspalvelua, nämä kyselyt ja tuotteiden väärät tiedot ym.
Tosiaan onhan tässä ollut huolimattomuutta matkassa. 99% kerroista vaan lähetetään takuusta sama tuote, mutta tässä tosiaan oli sovittu poikkeava ratkaisu. Ja se ei nyt sitten prosesseissa toiminut toivotulla tavalla. Pahoittelut. Nyt on siis toinen kierros menossa ja toivotaan, että posti nyt pikaisesti tämän meille kiikuttaisi. Kirjeposti on joskus yllättävän hidas tulemaan perille.

EDIT: Takuuvaihto tehty ja laitettu matkaan!
 
Viimeksi muokattu:
Käsitykseni mukaan nyt olet siis halunnut tämän jäihin ja KKV:n kannan asiaan. Meillä tosiaan aina toimitetaan korvaava kortti eikä palauteta rahoja, varsinkin kun kortti on ollut pitkään käytössä. Tämä on laajasti käytössä oleva toimintamalli ja tästä myös me pidämme kiinni. Tuotteet ei kuulu myöskään olla parempi kun alkuperäinen tuote vaan vastaava. Toki tästä voi aina käydä keskustelua ja mielelämme sitä keskustelua käymme mikä on vastaava. Normaalisti emme myöskään lähde käyttöhyötykeskusteluihin, koska meidän ajatuksemme on, että asiakas saa korvaavan yhtä hyvän tuotteen. Jos kaupanpurku tulisi ainoaksi vaihtoehdoksi niin tällöin myös käyttöhyötyä olisi huomioitava.

Sivusta pakko kommentoida sen verran, että Tuuchenin viestien perusteella ette ole tarjonneet vastaavaa tuotetta vaan huonompaa tilalle.
 
Saatteko tämän hintaa tiputettua?

Turussa 36 euroa halvempi, vaikka sieltä en periaatteesta edes harkitse tilaavani.

Ja oliko teillä myös 3v takuu?

Menty samaan hintaan ainakin nyt toistaiseksi, mutta on tuo kyllä hurjan kova hinta :)

Kyllä on sama takuu!
 
Laitan tämän viestini nyt tähän uudelleen lainauksen kera, jospa saisi huomiota enemmän.

Moro, mikähän mahtaa olla tilanne tilaukseni (EFGPZBSMW) suhteen, lähinnä tuon Seasonicin virtalähteen? Näyttäisi olevan kyllä muualla ihan hyvin saatavilla?
Selvitämme tätä. Nämä Fokukset ovat tosiaan paljon miinuksella ja yhdellä tukkurilla nämä ovat edelleen hyvän hintaisia ja isolla saldolla. Ko. tukkurilta tänäänkin lähtenyt meille lähetys, mutta siinäkään ei ole näitä virtalähteitä. Meilä on siellä yksi isompi tilaus. Mutta selvitämme nyt siis heidän kanssaan että miksi tämä meidän Fokus tilaus ei etene. Kyseiseltä tukkurilta tilaukset tehdään perinteisesti sähköpostilla eli vähän epäilisin inhimillistä virhettä heidän päässään...
 
Tää koppa on taas loppu. Tällä hinnalla tota oikeasti kannattaa ostella. Ja edelleen tuossa on väärät kuvat.


Ja muutenkin tuntuu että erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella olevaa tavaraa on monesti huonosti varastossa sen lisäki että viestintä on retuperällä ja tuotteiden saanti venyy monilla. Tämä näkyy jatkuvana kyselynä missä tilaukset menee. Ei tälläistä ollut jimsin ketjussa. Siellä kyllä jimsin takuukäsittely sai kuulla kunniansa ja ihan aiheesta, mutta ei jouduttu kyselemään tilausten perään.


Niin ja tämä psu on 11 miinuksilla.


Tästä ei ole kuulunut mitään, vaikka jo n. 3 viikkoa on mennyt.
Koppaa tosiaan tuli tässä kuussa jo 5 kpl erä ja se tosiaan meni jo. Laitoimme 10 kpl lisää tulemaan.

Me kyllä pyrimme parhaamme mukaan suosittuja tuotteita ostamaan varastoon. Toki tässä on parannettavaa mutta tänäänkin on käyty läpi ostoehdotelmia ja tehty kovasti tilauksia myös varastoon. Toki pyrimme aina ostamaan tuotteita silloin kun ne ovat ns. vihreällä eli hinta sama tai halvempi kun meidän varaston hinta ja taas jos tuote on kalliimpaa niin koitamme odotella parempaa hetkeä.

Tähän PSU:n ylempänä jo vastasinkin. Tätä pitää selvittää. Jostain syystä noi ei nyt ole meille lähtenyt vaikka ne on tilattu. Sama tukkuri viimeeksi tänään lähettänyt meille lähetyksen... Mutta ei virtalähteitä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 922
Viestejä
4 560 986
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom