Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Moi!

Soitin teille perjantaina 2.2. tilaamani PC:n vikaan liittyen (tilausviite GZIKJOHTD) ja teiltä ohjeistettiin tekemään takuupalautus, jotta vika voidaan tutkia. Puhelussa mainittiin, että vian korjaus onnistuisi nopeasti. PC on saapunut teille tiistaina 6.2. Onko PC:n huollosta uutta tietoa? Onko huollossa millainen jono tällä hetkellä?

Kiitos! :)

Hei,

Tänään menee teknikolle.
 
Mites tilaukseen CBOHUXVXD liittyvä takuuhomma edistyy? Millaiset jonot takuujutuissa? Korvaavat tuulettimetkin näyttävät olevan vielä vasta tukkureilla. Tällä hetkellä kiinni ärsyttävästi uliseva Arcticci joten olisi kiva saada kone hiljaiseksi.

Tämä menee tänään käsittelyyn!
 
Otsikon ”…parempi palvelu” ehkä oli, mutta ei ole enää.
Pikkasen hävettää kun aiempien kokemusten perusteeella suosittelin kauppaanne kaverin perheelle. Ostivat pelikoneen missä toimitusaika venähti, reilusti.
 
Ikävä kyllä tälle ei ole vielä tietoa toimitusajasta, tukkuri näyttää edelleen punaista. Tätä mallia ei ole myöskään matkalla meidän isossa kuormassa, jonka tilasimme suoraan valmistajalta.

Oliko tuolle kuormalle jo arvioitua saapumisaikaa?
 
Hei! Olisiko tilaukselleni (tilausviite NCPBJQBVC) jotain arviota toimituksesta? Tilattu 19.1. ja edelleen näyttää, että odottelee tukkureilta tavaraa. Toissa viikolla kyselin asiasta ja silloin sain vastauksena, että tilauksesta puuttuvat osat tulisivat viime viikolla teille. Tilausta tammikuussa tehdessäni tsekkasin, että osia on teillä heti hyllyssä tai ainakin reippaasti tukkureilla nopealla toimitukselle, mutta ilmeisesti vähän venähtänyt tukkureilta toimitukset?
 
Nyt alkaa epäilyttää tämän firman toiminta, koska meille on tilattu CoreParts MBXHP-BA0169 kannettavan tietokoneen akku jo tammikuun puolessa välissä. Silloin kaupan sivuilla luki, että tuote on varastossa. Sitä ei alkanut kuulumaan ja sitten se olikin yhtäkkiä tukkutilaustavaraa. Siitäkin vastauksesta on jo pari viikkoa aikaa. Tilaus on maksettu ja rahojen palautukseen ei ole reagoitu millään lailla.

Kun itse katsoin tukkurin sivuilta, niin akkuja löytyy kyllä heidän varastostaan. Äsken yritin soittaa useampaan kertaan asiakaspalveluun ja siellä ei vastata puheluun.
 
Hei! Olisiko tilaukselleni (tilausviite NCPBJQBVC) jotain arviota toimituksesta? Tilattu 19.1. ja edelleen näyttää, että odottelee tukkureilta tavaraa. Toissa viikolla kyselin asiasta ja silloin sain vastauksena, että tilauksesta puuttuvat osat tulisivat viime viikolla teille. Tilausta tammikuussa tehdessäni tsekkasin, että osia on teillä heti hyllyssä tai ainakin reippaasti tukkureilla nopealla toimitukselle, mutta ilmeisesti vähän venähtänyt tukkureilta toimitukset?

Itsellä aivan sama homma! tilasin koneen 22.1 ja viimeviikolla soittelin, kerrottiin että kone pistetään postiin ennen perjantaita.... Eilen soitin ja kerrottiin että näytönohjain puuttuu? Tilauksen yksityiskohdissa viimeviikolla kaikki vihreänä ja nyt taas osa punaisella toimitusarvio 10-15pv. Aika kummallista ja taas lupaltiin että saapuu osat perjantaiksi. saas nähdä kuinka oikeasti käy.
 
Hei! Olisiko tilaukselleni (tilausviite NCPBJQBVC) jotain arviota toimituksesta? Tilattu 19.1. ja edelleen näyttää, että odottelee tukkureilta tavaraa. Toissa viikolla kyselin asiasta ja silloin sain vastauksena, että tilauksesta puuttuvat osat tulisivat viime viikolla teille. Tilausta tammikuussa tehdessäni tsekkasin, että osia on teillä heti hyllyssä tai ainakin reippaasti tukkureilla nopealla toimitukselle, mutta ilmeisesti vähän venähtänyt tukkureilta toimitukset?

Laitoin teille sähköpostia asiasta.
 
Nyt alkaa epäilyttää tämän firman toiminta, koska meille on tilattu CoreParts MBXHP-BA0169 kannettavan tietokoneen akku jo tammikuun puolessa välissä. Silloin kaupan sivuilla luki, että tuote on varastossa. Sitä ei alkanut kuulumaan ja sitten se olikin yhtäkkiä tukkutilaustavaraa. Siitäkin vastauksesta on jo pari viikkoa aikaa. Tilaus on maksettu ja rahojen palautukseen ei ole reagoitu millään lailla.

Kun itse katsoin tukkurin sivuilta, niin akkuja löytyy kyllä heidän varastostaan. Äsken yritin soittaa useampaan kertaan asiakaspalveluun ja siellä ei vastata puheluun.

Tässä oli tukkurilla jäänyt tilaus jumiin. Saadaan loppuviikosta tuote.
 
Itsellä aivan sama homma! tilasin koneen 22.1 ja viimeviikolla soittelin, kerrottiin että kone pistetään postiin ennen perjantaita.... Eilen soitin ja kerrottiin että näytönohjain puuttuu? Tilauksen yksityiskohdissa viimeviikolla kaikki vihreänä ja nyt taas osa punaisella toimitusarvio 10-15pv. Aika kummallista ja taas lupaltiin että saapuu osat perjantaiksi. saas nähdä kuinka oikeasti käy.

Hei,

Saisinko tilausviiteen niin selvitän asian.
 
Viimeksi muokattu:
Vain näytönohjain puuttuu ja saadaan kone kasattua loppuviikolla.
Selvitin tätä vielä tarkemmin. Tosiaan näytönohjain on ollut varattuna tilaukselle ja 7.2 sitä on kirjattu yksi alas, kun tuotetta ei ole löytynyt :( Ilmeisesti siis tässä oli saldovirhe. Olemme tosi pahoillamme.
 
Otsikon ”…parempi palvelu” ehkä oli, mutta ei ole enää.
Pikkasen hävettää kun aiempien kokemusten perusteeella suosittelin kauppaanne kaverin perheelle. Ostivat pelikoneen missä toimitusaika venähti, reilusti.
Pahoittelut, että näin on käynyt. Yleisesti ruuhkat on kyllä selätetty, mutta tämä tilaus oli siis selvästikin epäonnistunut :(
 
Isohkot erät powereita halvalla :)




 
Mitäköhän tekisi. Reilu kolme viikkoa sitten tietokone, joka ollut reilun vuoden käytössä, alkui itsestään sammua yhtäkkiä ja aina ei saanut käynnistyttyä takaisin windowsiin vasta kun virrat kävi ottamassa pois. Muutaman kerran jäi tilaan, että tuulettimet alkoivat huutamaan ja mitään ei tapahtunut siitä. Reilut kolme päivää silloin itse selvittelin kaikenlaista ja asensin uusiksi jne ja ei mitään löytynyt. Erikoisinta just oli, että ne sammumiset tapahtuivat ihan pienellä kuormalla tai koneen käytännössä idlatessa. Vasta, kun otin virtalähteen ja sen kaapelit pois ja laitoin vanhan kaapista löytyvän virtalähteen ja sen kaapelit tilalle niin loppui nämä. Virtalähde: Corsair RM750 virtalähdeyksikkö 750 W 20+4 pin ATX ATX Musta, Tuotekoodi: CP-9020195-EU. Toimitin tämän Datatronicille takuukäsittelyyn. Vihdoin tänään sitä tutkittiin ja teknikko ilmoitti, että ei mitään vikaa, laitetaanko takaisin. Tai jos haluan, niin voidaan laittaa tukkurille vielä, mutta jos ei siellä mene takuuseen, niin 65e käsittelymaksu. Postikuluja meni jo reilu 10e toimittaa virtalähde takuukäsittelyyn ja jos 65e realisoituisi niin alettaisiin olla lähellä jo ostohintaa 89,90e.

Toisaalta itse tuskailin sen yli kolmepäivää selvittäen ja ongelma katosi vaihtamalla virtalähdettä. Toisaalta tuo worst case ja maksanut tuplasti virtalähteen ja ollut viikkoja ilman sitä. Mitä arvon kanssadataajat tekisivät?
 
Mitäköhän tekisi. Reilu kolme viikkoa sitten tietokone, joka ollut reilun vuoden käytössä, alkui itsestään sammua yhtäkkiä ja aina ei saanut käynnistyttyä takaisin windowsiin vasta kun virrat kävi ottamassa pois. Muutaman kerran jäi tilaan, että tuulettimet alkoivat huutamaan ja mitään ei tapahtunut siitä. Reilut kolme päivää silloin itse selvittelin kaikenlaista ja asensin uusiksi jne ja ei mitään löytynyt. Erikoisinta just oli, että ne sammumiset tapahtuivat ihan pienellä kuormalla tai koneen käytännössä idlatessa. Vasta, kun otin virtalähteen ja sen kaapelit pois ja laitoin vanhan kaapista löytyvän virtalähteen ja sen kaapelit tilalle niin loppui nämä. Virtalähde: Corsair RM750 virtalähdeyksikkö 750 W 20+4 pin ATX ATX Musta, Tuotekoodi: CP-9020195-EU. Toimitin tämän Datatronicille takuukäsittelyyn. Vihdoin tänään sitä tutkittiin ja teknikko ilmoitti, että ei mitään vikaa, laitetaanko takaisin. Tai jos haluan, niin voidaan laittaa tukkurille vielä, mutta jos ei siellä mene takuuseen, niin 65e käsittelymaksu. Postikuluja meni jo reilu 10e toimittaa virtalähde takuukäsittelyyn ja jos 65e realisoituisi niin alettaisiin olla lähellä jo ostohintaa 89,90e.

Toisaalta itse tuskailin sen yli kolmepäivää selvittäen ja ongelma katosi vaihtamalla virtalähdettä. Toisaalta tuo worst case ja maksanut tuplasti virtalähteen ja ollut viikkoja ilman sitä. Mitä arvon kanssadataajat tekisivät?

Otat sen virtalähteen takaisin ja jos on vikaa niin sitten uudestaan huoltoon. Muussa tapauksessa SERriin.
 
Takuukorjauksen pitää olla kuluttajalle ilmaista, ja vianetsinnästä takuuaikana voi laskuttaa vain, jos asiakas on toimittant laitteen korjaukseen selvästi turhaan (esim. itse rikkonut sen).


Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
 
Takuukorjauksen pitää olla kuluttajalle ilmaista, ja vianetsinnästä takuuaikana voi laskuttaa vain, jos asiakas on toimittant laitteen korjaukseen selvästi turhaan (esim. itse rikkonut sen).


Sehän on Datatronicilla ilmaista. Ja juurihan tuolla linkkaamallasi sivustolla sanotaan, että takuukorjauksen vianetsinnästä voi veloittaa jos se on selvästi tuotu takuukorjaukseen turhaan. Ilmeisen monessa paikaa veloitetaan vianetsinnästä jos tuotteessa ei olekkaan vikaa. Ja tuo 65 euroahan pamahtaa maksuun vain jos siinä ei ole takuunalaista vikaa.
 
Mitäköhän tekisi. Reilu kolme viikkoa sitten tietokone, joka ollut reilun vuoden käytössä, alkui itsestään sammua yhtäkkiä ja aina ei saanut käynnistyttyä takaisin windowsiin vasta kun virrat kävi ottamassa pois. Muutaman kerran jäi tilaan, että tuulettimet alkoivat huutamaan ja mitään ei tapahtunut siitä. Reilut kolme päivää silloin itse selvittelin kaikenlaista ja asensin uusiksi jne ja ei mitään löytynyt. Erikoisinta just oli, että ne sammumiset tapahtuivat ihan pienellä kuormalla tai koneen käytännössä idlatessa. Vasta, kun otin virtalähteen ja sen kaapelit pois ja laitoin vanhan kaapista löytyvän virtalähteen ja sen kaapelit tilalle niin loppui nämä. Virtalähde: Corsair RM750 virtalähdeyksikkö 750 W 20+4 pin ATX ATX Musta, Tuotekoodi: CP-9020195-EU. Toimitin tämän Datatronicille takuukäsittelyyn. Vihdoin tänään sitä tutkittiin ja teknikko ilmoitti, että ei mitään vikaa, laitetaanko takaisin. Tai jos haluan, niin voidaan laittaa tukkurille vielä, mutta jos ei siellä mene takuuseen, niin 65e käsittelymaksu. Postikuluja meni jo reilu 10e toimittaa virtalähde takuukäsittelyyn ja jos 65e realisoituisi niin alettaisiin olla lähellä jo ostohintaa 89,90e.

Toisaalta itse tuskailin sen yli kolmepäivää selvittäen ja ongelma katosi vaihtamalla virtalähdettä. Toisaalta tuo worst case ja maksanut tuplasti virtalähteen ja ollut viikkoja ilman sitä. Mitä arvon kanssadataajat tekisivät?
Takuupalautuksen meille ei kyllä pitäisi maksaa mitään. Mikäli tilaus on alunperin toimitettu Schenkerillä niin me pyydämme Schenkerin kautta palautuksen, jolloin me pyydämme Schenkeriltä "pidennystä" alkuperäiseen seurantanumeroon ja jos tuote on toimitettu postilla niin toimitamme meidän asiakaspalatusnumeromme. Molemmissa tapauksissa lähetys meille on maksuton.

Ja meillä tosiaan sitten tutkitaan tuote ja me olemme päättäneet, että nämä takuukäsittelyt ovat aina maksuttomia asiakkaalle eli vaikka tuotteessa ei olisi takuunalaista vikaa niin näistä ei veloiteta. Mutta mikäli meidän huollon arvio ei kelpaa vaan halutaan vielä valmistajan arvio niin tällöin me lähetämme sen maahantuojalle/tukkurille ja heillä on tapana veloittaa meiltä keskimäärin 65 euroa mikäli vika ei ole takuunalainen. Tästä syystä meidän mielestä on reilua, että tämä kustannus tulee asiakkaalle jos näin pääsee käymään. Mutta näitä tapahtuu kyllä harvoin.

Se on sitten hankala juttu jos me emme saa mitenkään toistettua vikaa. Tällöin myös jossain tilanteissa on meille toimitettu koko kokoonpano ja me testaamme sen siinä ja kokeilemme myös toista virtalähdettä kokoonpanossa.
 
Sehän on Datatronicilla ilmaista. Ja juurihan tuolla linkkaamallasi sivustolla sanotaan, että takuukorjauksen vianetsinnästä voi veloittaa jos se on selvästi tuotu takuukorjaukseen turhaan. Ilmeisen monessa paikaa veloitetaan vianetsinnästä jos tuotteessa ei olekkaan vikaa. Ja tuo 65 euroahan pamahtaa maksuun vain jos siinä ei ole takuunalaista vikaa.

Jep, ja sitä ei saisi veloittaa, paitsi jos kyseessä on vika minkä käyttäjänkin on pitänyt selvästi ymmärtää, että takuu ei kata sitä. Tietokonekomponenteissa asennuksessa tulleet fyysiset vikautumiset ovat varmaan yleisempiä tälläisiä (pinnit taipuivat, ruuvimeisseli osui emolevyyn jne). Jos komponentti lakkaa toimimasta ja asiakas on tehnyt vianetsintää sen mitä pystyy niin en näkisi, että myyjällä on oikeus veloittaa mitään vianetsintämaksua vaikka mitään vikaa ei lopulta löytyisi - vaikka se komponentti menisi maahantuojan/valmistajan huoltoon jossain välissä.

Toki tämä on vain oma mielipiteeni, enkä ole lakimies. Kuluttajaneuvonta varmaan ottaa kantaa tapauskohtaisesti jos myyjän ja kuluttajan välillä tulee riitaa. Datatronicin kohdalla itselläni ei ole ollut tarvetta hoitaa takuuhuoltoa tms. joten en tiedä miten DT käytännössä hoitaa nämä asiat.

Toki tässä tapauksessa jos virtalähde oli palautettu jollain eri tavalla kuin Datatronicin ohjeiden mukaan (esim. lähettänyt itse suoraan normaalilla Postipaketilla) niin näkisin, että Datatronicilla ei ole velvollisuutta korvata noita kuluja koska tarjolla oli ilmainenkin vaihtoehto kuten ylempänä kerrottiin.

edit: Edullisissa parin sadan euron laitteissa joiden tarkistus/huolto voi maksaa enemmän kuin itse laite tämä on ongelmallista. DT:n yllä kuvaama tapa kuulostaa kyllä järkevältä jos se pystyy todentamaan suuriman osan vioista. Joskus ongelmat on vain kyllä niin mystisiä tai ilmenevät satunnaisesti...
 
Viimeksi muokattu:
Postilla toimituksessa oli itsellä käynyt kämmi, että oli jäänyt palautusohjeesta huomaamatta asiakaspalautuksen rivi ja sopimusnumero. Sen takia lähetin sitten itse postilla ja vasta myöhemmin tajusin tämän kämmin. Sen takia siitä tuli itselle nuo postikulut.

Päädyin itse yön jälkeen siihen, että ilmoitin Datatronicille, että laittavat maahantuojalle/tukkurille. Tein itse kuitenkin niin paljon vianselvitystä ja varavirtalähteellä heti katosi ongelma. Nyt jälkikäteen olen lisää pohtinut mahdollista syytä. Tein eri rasitustestejä jne, joissa ei ilmennyt mitään ongelmaa. Ongelmat yleensä kevyessä käytössä tai koneen idlatessa. Eli kone on ollut jo jonkun aikaa päällä tai useamman tunnin. Mahdollisesti siis voisi liittyä, että automaattisesti toimiva tuuletin alkanut bugata ja tietyssä tilanteessa ei käynnistykään ja sitten ylikuumenemissuojaus lyö virtalähteen kiinni tjsp. Toki tämä spekulointia, koska itsellä ei ole laitteita ja keinoja tällaisen testaamiseen. Kuitenkaan en tätä virtalähdettä enää uskalla kokoonpanooni asentaa noiden ongelmapäivien jälkeen. Edetään nyt tällä ja katsotaan, mitä selviää.
 
Postilla toimituksessa oli itsellä käynyt kämmi, että oli jäänyt palautusohjeesta huomaamatta asiakaspalautuksen rivi ja sopimusnumero. Sen takia lähetin sitten itse postilla ja vasta myöhemmin tajusin tämän kämmin. Sen takia siitä tuli itselle nuo postikulut.

Päädyin itse yön jälkeen siihen, että ilmoitin Datatronicille, että laittavat maahantuojalle/tukkurille. Tein itse kuitenkin niin paljon vianselvitystä ja varavirtalähteellä heti katosi ongelma. Nyt jälkikäteen olen lisää pohtinut mahdollista syytä. Tein eri rasitustestejä jne, joissa ei ilmennyt mitään ongelmaa. Ongelmat yleensä kevyessä käytössä tai koneen idlatessa. Eli kone on ollut jo jonkun aikaa päällä tai useamman tunnin. Mahdollisesti siis voisi liittyä, että automaattisesti toimiva tuuletin alkanut bugata ja tietyssä tilanteessa ei käynnistykään ja sitten ylikuumenemissuojaus lyö virtalähteen kiinni tjsp. Toki tämä spekulointia, koska itsellä ei ole laitteita ja keinoja tällaisen testaamiseen. Kuitenkaan en tätä virtalähdettä enää uskalla kokoonpanooni asentaa noiden ongelmapäivien jälkeen. Edetään nyt tällä ja katsotaan, mitä selviää.
Koska tätä on selvästikin erittäin hyvin vikadiagnosoitu jo sinun toimesta niin vaikka virtalähde ei menisi valmistajallakaan takuuseen niin emme tätä 65 euron veloitusta kuitenkaan veloita. Tämänkaltainen vikakuvaus on hieman vaikea toistaa meillä eli vika voi hyvin olla meissäkin.
Ihmetellään sitten lisää jos se tulee hylkynä takaisin että mitä keksitään. Eihän viallinen laite tietenkään saa jäädä asiakkaan harmiksi takuuaikana.
 
Koska tätä on selvästikin erittäin hyvin vikadiagnosoitu jo sinun toimesta niin vaikka virtalähde ei menisi valmistajallakaan takuuseen niin emme tätä 65 euron veloitusta kuitenkaan veloita. Tämänkaltainen vikakuvaus on hieman vaikea toistaa meillä eli vika voi hyvin olla meissäkin.
Ihmetellään sitten lisää jos se tulee hylkynä takaisin että mitä keksitään. Eihän viallinen laite tietenkään saa jäädä asiakkaan harmiksi takuuaikana.
Kiitoksia. Toivotaan parasta tämän osalta.
 
Nyt alkaa epäilyttää tämän firman toiminta, koska meille on tilattu CoreParts MBXHP-BA0169 kannettavan tietokoneen akku jo tammikuun puolessa välissä. Silloin kaupan sivuilla luki, että tuote on varastossa. Sitä ei alkanut kuulumaan ja sitten se olikin yhtäkkiä tukkutilaustavaraa. Siitäkin vastauksesta on jo pari viikkoa aikaa. Tilaus on maksettu ja rahojen palautukseen ei ole reagoitu millään lailla.

Kun itse katsoin tukkurin sivuilta, niin akkuja löytyy kyllä heidän varastostaan. Äsken yritin soittaa useampaan kertaan asiakaspalveluun ja siellä ei vastata puheluun.
Selvittelin tätä vielä tarkemmin. Tosiaan monet varaosat tilaamme varaosatukkurilta. Me joudumme tilaamaan aina useamman tuotteen minimissään kerralla, koska me joudumme myös maksamaan tukkurilta meille toimituksen. Ja tässä tapauksessa tilaukseen oli valikoitunut myös tuote joka ei sitten saapunutkaan. Eli toinen tuote oli jumittanut tuon tilauksen toimituksen. Toki volyymien kasvaessa ja jo kun ne ovat kasvaneet, niin pystymme nopeammin ja nopeammin myös harvinaisemmilta tukkureilta tekemään tilauksia. Mutta näin tässä oli nyt silti käynyt. Pahoittelut.
 
Moi!
Osaatteko arvioida milloin tilaus EUNXYRIOE lähtee toimitukseen? Tuotteita oli varastossa, mutta paketti ei ole vielä lähtenyt. Ja onko mahdollista saada hyvitystä hintaerosta, kun tuotteen hinta laskee heti seuraavana päivänä tilauksen tekemisestä (eikä tilausta ole vielä lähetetty)?
 
Terve, pitääkö teidän sivuilla tällä hetkellä oleva tieto 15.2. teille saapuvasta uudesta erästä tätä tuotetta kutinsa: 27,90 € | ONEPLUS 12 Aramid Fiber Case

Muutamiin muihin verkkokauppoihin on tullut tätä suojakuorta varastoihin, mutta mielelläni tilaisin sen teiltä, jos toimitukset alkavat pian.
 
Terve, pitääkö teidän sivuilla tällä hetkellä oleva tieto 15.2. teille saapuvasta uudesta erästä tätä tuotetta kutinsa: 27,90 € | ONEPLUS 12 Aramid Fiber Case

Muutamiin muihin verkkokauppoihin on tullut tätä suojakuorta varastoihin, mutta mielelläni tilaisin sen teiltä, jos toimitukset alkavat pian.

27.02.24 näyttäisi tulevan tukkurin varastoon.
 
Moi!
Osaatteko arvioida milloin tilaus EUNXYRIOE lähtee toimitukseen? Tuotteita oli varastossa, mutta paketti ei ole vielä lähtenyt. Ja onko mahdollista saada hyvitystä hintaerosta, kun tuotteen hinta laskee heti seuraavana päivänä tilauksen tekemisestä (eikä tilausta ole vielä lähetetty)?

Tämä on laitettu matkaan ja hinta on korjattu!
 
Mikähän teillä takuuvaihdon osalta kestää, kun psun takuuasia ei etene vaikka cooler masterin puolelta oli selvät sävelet miten asia voitaisiin hoitaa (eli heiltä voi tukkuri? laskuttaa vaihtokappaleen). Ja tänään teiltä ei saa ketään edes puhelimella kiinni..
Tähän liittyen, asia ei edennyt Datatronicin puolelta ennen kuin soittelin asiasta tänään. Joustoa asian hoitamiseen ei ollut eikä saatu takuuhuoltoa tehtyä (koska en pysty töiden puolesta luopumaan kotelostani tässä vaiheessa). Sinänsä varsin ymmärrettävää, että koko kotelo vaaditaan takuuhuoltoon (vaikka pelkkä PSU on vaihdettava komponentti) ja tämä nyt ei sinänsä harmita, mutta en arvosta, että asian hoitaminen kestää 3kk ja vaatii jatkuvaa asiakkaan painostusta eikä viesteihin vastata kohtuullisessa ajassa. En suosittele Datatroniccia jatkossa kyllä kenellekään enkä tule ostamaan sieltä enää tämän jälkeen yhtään mitään.
 
Onko tietoa tilauksesta TVHTKOCQI ? Ei vastata s-postiin eikä puhelimeen niin kokeillaan täällä...
 
@Datatronic

Ketjua seuranneena on ilmiselvää, että teidän normi asiakaspalvelu on pettänyt täysin ja vaikuttaa edelleen erittäin ruuhkaiselta. Ei ole vain yksi tai kaksi tapausta, kun viesteihin vastaaminen kestää älyttömän kauan ja joutuu täällä kyselemään ja edistämään asiaanasa. Ihan vain vinkkinä jos vilkaisee turkulaisen kilpailijan ketjua, niin ei siellä tulla jatkuvasti kyselemään missä tilaus menee.

Ymmärrän että blackfridayna ja sen jälkeen oli haasteita valtavan tilausmäärän johdosta, jota ette osanneet ennakoida, mutta tästä on kohta 3 kuukautta, niin tämä ei kyllä enään ole hyväksyttävää ja asialle pitää tehdä jotain. Mielellään teitä suosittelisi edullisten hintojen ja ilmaisen kasauksen takia, mutta kohta pitää alkaa suositusten yhteydessä varoittelemaan asiakaspalvelun hitaudeta ja tämä ei todellakaan ole teille hyvää mainosta, niin luulisi että sielläkin olisi intresseissä tehdä jotain.

Ainoa positiivinen asia tässä on että kun tänne tulee rätisemään, niin lähes aina saa vastauksen ja hommat lähtee etenemään.
 
Tilaus XPNDXAYMJ. Mikähän mahtaa olla tilanne. Reilu kaks viikkoo sitten tilattu. Pari osaa vielä puuttuu ja poika repii pelihousunsa melkein joka päivä
 
@Datatronic

Ketjua seuranneena on ilmiselvää, että teidän normi asiakaspalvelu on pettänyt täysin ja vaikuttaa edelleen erittäin ruuhkaiselta. Ei ole vain yksi tai kaksi tapausta, kun viesteihin vastaaminen kestää älyttömän kauan ja joutuu täällä kyselemään ja edistämään asiaanasa. Ihan vain vinkkinä jos vilkaisee turkulaisen kilpailijan ketjua, niin ei siellä tulla jatkuvasti kyselemään missä tilaus menee.

Ymmärrän että blackfridayna ja sen jälkeen oli haasteita valtavan tilausmäärän johdosta, jota ette osanneet ennakoida, mutta tästä on kohta 3 kuukautta, niin tämä ei kyllä enään ole hyväksyttävää ja asialle pitää tehdä jotain. Mielellään teitä suosittelisi edullisten hintojen ja ilmaisen kasauksen takia, mutta kohta pitää alkaa suositusten yhteydessä varoittelemaan asiakaspalvelun hitaudeta ja tämä ei todellakaan ole teille hyvää mainosta, niin luulisi että sielläkin olisi intresseissä tehdä jotain.

Ainoa positiivinen asia tässä on että kun tänne tulee rätisemään, niin lähes aina saa vastauksen ja hommat lähtee etenemään.

Tämä on Timolta hyvä nosto. Edelleen käsittääkseni foorumilla omaatte hyvän kuvan yleiskuvassa kauppana, mutta tuohon asiaan kannattaisi kyllä pistää isosti paukkuja ja päivityksiä vaikka täällä asian suhteen ja asian saamista oikeasti sille tolalle että sähköposteihin ja puhelimeen vastaavuus nousisi ylös. Itsellä pelkkiä positiivisia kokemuksia, mutta silti toivon että saataisiin asiakaspalvelun vastaaminen kohdilleen jokaista käytössä olevaa reittiä pitkin ettei yleinen mielipide ala kääntymään ajankanssa.. Tuntuu kuitenkin että täällä foorumilla vastataan melkein aina kohtuullisella viiveellä.

Toivotaan päivityksiä asian suhteen ja infoa ei ole koskaan liikaa miten asiat etenee.
 
Tämä on Timolta hyvä nosto. Edelleen käsittääkseni foorumilla omaatte hyvän kuvan yleiskuvassa kauppana, mutta tuohon asiaan kannattaisi kyllä pistää isosti paukkuja ja päivityksiä vaikka täällä asian suhteen ja asian saamista oikeasti sille tolalle että sähköposteihin ja puhelimeen vastaavuus nousisi ylös. Itsellä pelkkiä positiivisia kokemuksia, mutta silti toivon että saataisiin asiakaspalvelun vastaaminen kohdilleen jokaista käytössä olevaa reittiä pitkin ettei yleinen mielipide ala kääntymään ajankanssa.. Tuntuu kuitenkin että täällä foorumilla vastataan melkein aina kohtuullisella viiveellä.

Toivotaan päivityksiä asian suhteen ja infoa ei ole koskaan liikaa miten asiat etenee.
Jep, tähän asti odottanut, että kaipa @Datatronic saa tämän korjattua ja katsonut tätä läpisormien hyvän maineen ja mielikuvan takia, mutta nyt meni tosiaan kuppi nurin näistä täysin oikeutetuista tilauskyselyistä ja ketjussa, joita ei pysty hoitaa normaaleja kanavia pitkin, kun puhelimet tuuttaa varattus ja sähköposteihin ei vastata moneen viikkoon.

Olen aikamonta konepakettiehdotusta kasannut @Datatronicin sivuilta ja kun kohta kolme kuukautta ollut tämä sama tilanne ettei asiakaspalveluun saa yhteyttä, niin kyllähän sitä alkaa pikkuhiljaa miettimään pitäisikö kumminkin niitä suosituksia alkaa turkuun kasaamaan, kun siellä sentään asiakaspalvelun saa kiinni.

Lisäksi tämä konepakettien kasaus foorumilla on selvästi keventänyt asiakaspalvelun työtä, ne samat kyselyt jos olisi tullut sähköpostiin, niin @Datatronic olisi enemmän kuin pulassa, niin senkin puolesta tuo asiakaspalvelu pitää saada kuntoon ja vastausajat kohtuulliseksi tai voi käydä niin että asiakaiden ja myynnin kaikotessa kevenee myös asiakaspalvelun työtaakka, enkä usko että ihan tällä tavalla kannattaa parantaa sitä asiakaspalvelun tavoitettavuutta.
 
Tilaus XPNDXAYMJ. Mikähän mahtaa olla tilanne. Reilu kaks viikkoo sitten tilattu. Pari osaa vielä puuttuu ja poika repii pelihousunsa melkein joka päivä
Toinen puuttuva osa eli tuuletin pitäisi saapua ihan piakkoin, mutta kotelon kohdalla on käynyt niin, että tilauksesi on 1.2 ja tukkurilla oli tavaraa juuri sinä päivänä, tilattu 2.2 automatiikalla ja nyt näen että se oli juuri silloin loppunut. Tämä on laitettu tilaukseen toiselta tukkurilta mutta se tulee nyt vasta näillä näkymin torstaina. Pahoittelut :(
 
Jep, tähän asti odottanut, että kaipa @Datatronic saa tämän korjattua ja katsonut tätä läpisormien hyvän maineen ja mielikuvan takia, mutta nyt meni tosiaan kuppi nurin näistä täysin oikeutetuista tilauskyselyistä ja ketjussa, joita ei pysty hoitaa normaaleja kanavia pitkin, kun puhelimet tuuttaa varattus ja sähköposteihin ei vastata moneen viikkoon.

Olen aikamonta konepakettiehdotusta kasannut @Datatronicin sivuilta ja kun kohta kolme kuukautta ollut tämä sama tilanne ettei asiakaspalveluun saa yhteyttä, niin kyllähän sitä alkaa pikkuhiljaa miettimään pitäisikö kumminkin niitä suosituksia alkaa turkuun kasaamaan, kun siellä sentään asiakaspalvelun saa kiinni.

Lisäksi tämä konepakettien kasaus foorumilla on selvästi keventänyt asiakaspalvelun työtä, ne samat kyselyt jos olisi tullut sähköpostiin, niin @Datatronic olisi enemmän kuin pulassa, niin senkin puolesta tuo asiakaspalvelu pitää saada kuntoon ja vastausajat kohtuulliseksi tai voi käydä niin että asiakaiden ja myynnin kaikotessa kevenee myös asiakaspalvelun työtaakka, enkä usko että ihan tällä tavalla kannattaa parantaa sitä asiakaspalvelun tavoitettavuutta.
Tähän on kyllä kiinnitetty huomiota. Tilausmäärät ovat nyt ihan tavanomaisia ja asiakaspalvelun pitäisi pysyä ihan hyvin ajantasalla ja päällisin puolin siltä näyttääkin eli nytkin lukemattomia viestejä kuitenkin vain 72 kappaletta. Tässä on nyt ennemminkin laadullista ongelmaa johon pitää nyt keskittyä. Ja siihen kyllä nyt myös keskitytään. Enään ei ole kyse kyllä ruuhkasta, sitä ei enää ole. Jonkinverran "härdelliä" aiheuttaa nyt nämä tilajärjestelyt, jossa tiloja laajennetaan. Mutta se ei toki asiakast lohduta.

Pahoittelut tilanteesta ja se oikaistaan pikaisesti.
 
Mahtaakohan tilaus VNAYMGBXZ saapua ensiviikon aikana..? Kone ollut nyt kasausjonossa jo viikon ja tilauksesta mennyt 2vk.
 
Millä mallilla mahtaa olla tilaus: RAKCVOCZP
Tuotteita oli hyllyssä, kun tilasin ja onkin varattuna tilaukselle.:hmm:
 
Onko tämän sivun maininta Matkahuollosta joku vanha jäänne?

Olisi kyllä hyvä olla käytettävissä sekin:
Matkahuollon automaatilla käynti töiden jälkeen kun tekee vain kilometrin lisän kotimatkaan ja kesäkelissä polkupyörällä ei sitäkään.
Postin noutopisteessä käynti taas tarkoittaa 10 km koukkausta.
Ja Schenkerin oletuksena arpoma noutopaikka jo ~20 km lisämatkaa/parhaimmillaan (itse valiten) sama 10 km Postin kanssa.
 
Mieluusti itse näkisin ilmaisena toimitusvaihtoehtona jonkun muun kuin DB Schenkerin. Lähin noutopiste on lähes aina täynnä ja ohjautuu kauemmas paikkaan, jonne ei ole ikinä mitään menoja.

Lisäksi DB Schenkerin verkkoseuranta on lähes aina jäljessä tai muuten vain näyttää virheellisesti paketin olinpaikan. Esimerkiksi viime tilauksen kohdalla näytti olevan vielä jossain ihan muualla vaikka oli jo noudettavissa. Onneksi tuli sentään tekstiviesti.
 
Tilaamassani konepaketissa on ollut kaikkien osien kohdalla tilana "Varattu tilaukselle" muutaman päivän ajan.
Tuleeko tilauksen tietoihin merkintä, kun konepaketti on kasausjonossa ja/tai otettu työnalle kasaukseen?
Mikäli näin ei ole, niin tässä kehitysehdotus tilausjärjestelmän parantamiseksi. En haluaisi kuormittaa asiakaspalvelua turhilla väliaikatiedusteluilla, jos tilauksen etenemisen näkisi suoraan tilauksen tiedoista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 040
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom