Kommentoin toimitusaikoja yleisemminkin, että jälleenmyyjät ovat pitkälti riippuvaisia maahantuojien varastotilanteesta ja tuotteiden saatavuudesta maailmalta meille päin. Välillä on niinkin hassuja tilanteita, että jotakin tuotetta löytyy Eurooppalaisten verkkokauppojen varastosta runsaasti, mutta samaan aikaan tuote-erää ei saada Suomeen millään ja toimitusaika jää täydelliseksi mysteeriksi. Tavallaan ymmärrän, ettei verkkokaupoilla ole aikaa selvitellä yksitellen jokaisen tuotteen saatavuutta, mutta saisivat mielestäni tiedottaa kuluttajille paremmin, jos eivät voi taata minkäänlaista toimitusaikaa.
Hifitalo maahantuo Toppingin tuotteet suoraan Kiinasta ja niitä tulee aina suurempi erä kerrallaan. Eli "väärään" aikaan tilatessa tuotetta voi joutua odottelemaan hyvinkin viikoista pariin kuukauteen. Sama koskee esimerkiksi Fiion tuotteita sekä ZMF:n kuulokkeita, joita ei toimiteta Yhdysvalloista yksitellen, vaan tulevat suurempana eränä 2-3 kertaa vuodessa. Olen odotellut omaa Calderaa nyt noin 2,5 kuukautta, eikä tunnu missään, kun tiedän tilanteen.
Kaikki tämä saisi kuitenkin olla kerrottuna selkeästi tilausvaiheessa, jottei syntyisi epävarmuutta siitä, onko mitään koskaan tulossa vai menikö rahat kankkulan kaivoon.
Itse olen tavannut Hifitalon yrittäjät ja muutaman muunkin työntekijän ja ihan rehdeiltä vaikuttavat. Veikkaisin jonkinlaista kiirettä tai muuta toimintahäiriötä asiakaspalvelupuolella, jos ei vastausta tule muutamaan päivään.
Fiiolla on itseasiassa ollut ainakin Suomeen päin jonkinlaisia toimitusongelmia, joten vieläköhän jatkuvat.