- Liittynyt
- 27.06.2018
- Viestejä
- 596
Tämä on yleinen väite mutta pätee vain digitaalilaitteiden välillä. DAC joka on äänenlaadun kannalta analogilaite, ja silloin digikaapelia voi ajatella analogikaapelina. Se siirtää häiriöitä DACin analogipuolelle lähdelaitteelta ja ilmeisesti myös ilmasta antennina. Näillä ei varmaan merkitystä jos kyseessä on halpa perus-DAC, mutta läpinäkyvämmillä laitteilla iso PITA.
Just kuuntelen FiiOn halpaa DAC/AMP (50€) vastaan FiiO SH-9 + THX AAA vahvari (800€). Pitää olla oikeasti laillisesti kuuro ettei eroa kuulemiltähän kuulostas joku vahvarikin ,ku ois valmistettu pelkällä mittaustuloksella
Eroa on joka alueella, bassot on napakammat, soundstagessa on oikeasti eroa, halpiksella se loppuu just korvien tasolle ja tuolla kalliimmalla setillä se on kämpän seinästä seinään.
Halpiksella istrumentit siinä stagella on yhtenä klönttinä joko keskellä, oikealla tai vasemmalla. Niiden paikkaa ei erota toistaan millään. Kalliilla setillä ne on erikseen, viulut on tuossa 1.5 metriä vasemmalla ja niiden takana 2 metriä on kontrabasso, soolokitaran on oikealla 3 metriä takana ja sen edessä on pianisti. Laulaja on keskellä 3 metriä sinusta eteenpäin ja kuoro laulaa hänen takanaan 6 metrissä levittäytetyneenä 4 metrin alueelle. Tämä on se ero kunnon kamoissa ja halpis kamoissa. No joo kuulokkeina hifiman anandat eli myökään mitkään 15€ Lidlin kannut.. Vaikka laitteet mittautuu liki samalla lailla (taajussvaste 100% sama, särötkin 0.005% tarkkuudella samat) milläs tuon stagen je erottelevuuden mittaat???