Tup3x
ツ
Olen itsekin ajatellut tuon E30:n hommaamista. Läppäristä pitäisi saada ääni siedettävästi ulos... Odottelen kyllä hieman että mahdolliset lastentaudit saadaan pois. Ominaisuuksien puolesta tuo vastaisi hyvin omaa tarvetta.Sellainen fiilis on syntymässä, että lähtee tämä Topping E30 tilaukseen. Ei oikeastaan haittaa, vaikka sattuisi kuulostamaan Khadas Tone Boardiin verrattuna hieman pehmeämmältä. Toinen päätyy joka tapauksessa olohuoneeseen. Kuulokkeilla en oikein huomaa DAC:ien eroja, mutta Marantz PM6005:een liitettynä totesin, että Marantzin oma Cirrus Logic toteutus ja IFI Zen DAC:in Burr Brown kuulostavat Buchardt S200 kaiuttimilla hyvin samanlaisilta. Khadas Tone Board on noihin verrattuna selkeä parannus äänen ilmavuuden osalta. Normaalisti tuo Marantz työntää ääntä noilla kaiuttimilla melko kapeasti suoraan eteenpäin ja äänessä on ikään kuin loudness-asetus koko ajan läsnä. Alataajuudet ovat myös aika hitaat ja kumisevat helposti. Khadaksella ääni avautuu ja kuuntelu on helpompaa kovemmallakin äänenvoimakkuudella. Alataajuudet ovat nopeammat ja ikään kuin hieman vaisummat hyvällä tavalla. Ääni myös leviää paremmin kaiuttimista sivuille päin. Vaimokin ihmetteli, mitä olen tehnyt, kun kokkaillessa kuulee musiikkia paremmin ilman, että sitä tarvitsee huudattaa kovalla. Marantz on varmaankin tehnyt DAC:istaan tarkoituksella tuollaisen painostavan, jotta ääni tuntuisi menevältä ja iskevältä. Olin jo vahvistinta vaihtamassa, mutta vahvistinpuoli on itseasiassa ihan miellyttävä, kunhan ei käytä Marantzin omaa DAC:ia.
Noilta on tulossa myös kuulokevahvistin (L30), joka olisi varsin hyvä tuon kaveriksi. Kiva tosin olisi jos tulisi yhdistetty version, niin säästyisi pöytätilaa ja johtohässäkkä pienenisi.