Nyt kun featuretteja sekä kokemuksia alkaa tulla pelistä enemmän sekä youtubettajilta, jotka siis oikeasti peliä tutkivat ja arvostelevat voi jättää nämä "peli medioiden räpellykset omaan arvoonsa". Olen nyt katsonut paljon näitä näkemyksiä ja niiden, jotka odottavat RPGtä sekä Cyberpunk maailmaa odotukset peli ilmeisesti lunastaa enemmän kuin hyvin. Miinus puolena on tuo visuaalisten bugien suurehko määrä, joka todennäköisesti on näkyvissä myös lauchissa korjauksista huolimatta.
Pelin ehdottomiksi vahvuuksiksi lasketaan:
1. Skill tree ja sen customoitavuus. Pelissä on monen mukaan yksi parhaimmista hahmon kehitys rakenteista, jotka mahdollistaa monia erilaisia pelityylejä sekä optimoiteja antaen varsin monipuolisen pelielämyksen.
2. Gun play on ilmeisesti todella hyvää ja aseen käsittelyä verrattu borderlandsiin sekä FPS peleihin, mutta se on RPG elementeillä eli paranee ja kehittyy sitä mukaa kun hahmolle uusia perkkejä ja skillejä hankkii sekä käyttää niitä
3. Ajaminen on ilmeisesti kohtuu miellyttävää, kun pääsee moottoripyöriin sekä highend autoihin. Alussa olevat ajoneuvot ovat kankeita.
4. Dialogit sekä tarinat ovat usean arvostelijan myötä todella hyvät ja Witcher 3 tasoa
5. Erittäin mukautuvat maailma omiin valintoihin eli niin alun life path valinnoilla kuin sivutehtävillä on suuri merkitys miten peli etenee... ainakin 7 erilaista (todella erilaista) loppua on jo kyetty pelaamaan
6. Pelissä päätarina on noin 20 - 25 tuntua, mutta sivutarinoissa ja tehtävissä saa kulutettua helposti 100+ tuntia. Mikä parasta sivutarinat ovat vähintään yhtä hyviä kuin päätarina sekä vaikuttavat siihen
7. Musiikit ja ääninäyttely on parasta mitä peleissä on nähty
8. Grafiikat ja kaupunki ympäristö on hienointa mitä on nähty peleissä
9. Erittäin onnistunut cyberpunk fiilis ja maailma
Ainakin itse näen must hankintana ja jo täydellä hinnalla vaikka riskinä on bugeja. CDPR tuntien he kyllä varmasti antavat rakkautta pelille tulevaisuudessa ja korjaavat sekä tuottavat lisäsisältöä
Tässä nyt vielä pari hyvää näkökulmaa RPG / Cyberpunk pelimaailmaan uppoutuneelta streamaajalta(ei spoilereita):
Huomenna pääsee sitten itse katsomaan, että onko peli niin hyvä kuin on olleet odotukset, mutta minusta näyttää vahvasti sille, että tulossa on aivan huippu RPG.