Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyse ei olekaan pelifirmojen työntekijöiden lomista, vaan siitä milloin pelit myyvät hyvin. Kesäaikaan ihmisillä on tapana tehdä vapaa-ajallaan muita asioita, jolloin pelimyynti kärsii. Ei ole sattumaa, että isoja julkaisuja hyvin harvoin nähdään kesällä.Tripla A firmoilla ei kesälomia ennen isoa julkaisua pidetä, noiden loma on todennäköisemmin 70h/vk töitä kuin lomailua. Tosin voihan olla että tuolla Puolassa saavat pidettyäkin, vaikka muualla ei moista tapaa olekaan.
Äh, aivan totta juu.Kyse ei olekaan pelifirmojen työntekijöiden lomista, vaan siitä milloin pelit myyvät hyvin. Kesäaikaan ihmisillä on tapana tehdä vapaa-ajallaan muita asioita, jolloin pelimyynti kärsii. Ei ole sattumaa, että isoja julkaisuja hyvin harvoin nähdään kesällä.
Tässä nyt kuitenkin pysyttiin aiheessa aika tiukasti, kun kaikki sanottu liittyi aiheena olevan pelin julkaisuaikatauluun. Jos siihen liittyy yleisiä pelijulkaisuihin vaikuttavia seikkoja, niin eikö niistä saa silloin puhua?Palataas sieltä pelifirmojen kesälomista aiheeseen, ennen kuin karkaa pahemmin...![]()
Kunhan liittyy aiheeseen, niin saa jatkaaTässä nyt kuitenkin pysyttiin aiheessa aika tiukasti, kun kaikki sanottu liittyi aiheena olevan pelin julkaisuaikatauluun. Jos siihen liittyy yleisiä pelijulkaisuihin vaikuttavia seikkoja, niin eikö niistä saa silloin puhua?
Sinähän näet tässä vain pahaa, sori vain mutta kyllä mekin CDPR "fanit" tiedostettaan sekin fatka että ilman tuloja nämä pelit eivät pyöri.Moninpelin kaukaisuudesta tai siitä että sitä ei olisi suunniteltu jo pitempään olisin hieman eri mieltä, jos sallitaan, kun Puolan valtion pelinkehitysrahoitusta on jo vähintään vuodesta 2016 nautittu CD Projekt Redin toimesta muun muassa koodisanoilla city-creation, seamless multiplayer, cinematic feel sekä animation excellence. GTA Onlinen huippumenestys tuskin on saanut pörssifirmaa ainakaan hillitsemään suuntaamista moninpelipuolelle.
Eikö tämä ollut täysin pelin julkaisijan hommia minkä cdpr pysäytti mahdollisimman nopeasti?CDPR on kerran käynyt pelaajia vastaan mutta siihen paskamyrksyyn tuskin on lähtemässä toisten, toisin kuin muut yhtiöt niin siellä tiedostettiin väärä oma toiminta.
(Witcher 2 piratismi ceissi)
Ainakin käyttivät termiä "myöhemmässä päivityksessä" kunhan saavat yksinpelidelsut alta pois.CDPR on tosin Witcher 2 ajoista kasvanut firmana niin paljon, että niillä on kulut aivan eri luokkaa kuin silloin, ja tuloja pitää tulla moninkertaisesti. Mutta eiköhän niillä ole W3:sta vielä hyvin pesämunaa jäljellä. Cyberpunkin jälkeen tosin tarvitsevat nopeammin rahaa mitä Cyberpunkin aikataulu oli, ja siihen tuo moninpeli voi tulla tarpeen.
Onko se moninpeli muuten samassa pelissä muka, kuvittelin että se on ihan erillinen peli eikä ollenkaan sama tuote, vaikka samaan maailmaan sijoittuvatkin?
Sen muistan että siellä tekijä joukoissa joku uhkasi että lähtevät piraattien perään ja tuostahan se paskamyrksy nousi ja sittemin CDPR on linjaansa muuttanut.Eikö tämä ollut täysin pelin julkaisijan hommia minkä cdpr pysäytti mahdollisimman nopeasti?
CDPR moninpelit niiden PR puheiden takia ei voi ikinä olla yhtä tuottavia kuin Rockstar/EA/activisionin.
Jokin malli missä peli maksaa 30€ (60€ rajoittaisi pelaajamääriä liikaa) + kosmeetikat varmaan toimis. Mutta ne loottiboksi miljardit jää pois.
Eiköhän tässä ole vain haukattu liian iso pala, hyvä että vähän edes lykkäsivät julkaisua niin ei tule ihan niin buginen peli ulos. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että julkaisua olisi pitänyt lykätä lisää: Cyberpunk 2077 Delay Won't Reduce Crunch, As Long Hours Still Planned
Jos lähtökohtaisesti kyse on kuitekin pelin viimeistelystä, eli varmistetaan pelin olevan valmis julkaisuun, niin miksi myöhästyminen ei olisi hyvä asia? Olisiko parempi vaihtoehto julkaista buginen ja viimeistelemätön peli?
Nykypäivänä julkaistaan bugisia tekeleitä todella usein.
Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.
Hauska kyllä lukea Redditistä, ku porukka vihaisena, kun tullut lomapäivät asetettua vanhan julkaisun mukaan ja ny enään ei voi muuttaa, että hukkaan menee
Joillekin vähän liian tärkeä asia joku peli, tottakai ymmärrän että työssä käyvänä ei aikaa ole niin paljoa, mutta joku raja sentään pitäisi olla.
Ainakin käyttivät termiä "myöhemmässä päivityksessä" kunhan saavat yksinpelidelsut alta pois.
Kun vain koodarit tajuisivat joukkovoimansa.
Miten julkaisematon peli voi edustaa yhtään mitään? Jotenkin semmonen fiilis, että joku tippuu melko kovaa maanpinnalle, riippumatta siitä minkälainen peli sieltä lopulta tulee..Joku peli? Olen itse pelannut yli 30-vuotta. Pelit ovat itselleni aina olleet vakava harrastus, kuten elokuvien keräily, legojen rakentelu. Minulla on uskokaa tai älkää, elämää myös kilpeni ulkopuolella.
Pelit on todella kova juttu. Kyperpunkki edustaa sen absoluuttista kärkeä, jotain mitä ei ole koskaan ennen luotu. Näin ainakin haluan ajatella. Tähän kun lisää suuren rakkauteni scifiä kohtaan, ai että. Ja vielä kyberpunkkia, tuota scifin yhtä alalajia. Halkean.
Tähän voi vastata lainauksella: "Tässä taas yksi kaveri, joka on suorastaan innoissaan siitä että peli myöhästyy."
Miten julkaisematon peli voi edustaa yhtään mitään? Jotenkin semmonen fiilis, että joku tippuu melko kovaa maanpinnalle, riippumatta siitä minkälainen peli sieltä lopulta tulee..
Itsekin odotan innolla julkaisua (ennakkotilauskin tehty jo n.6kk sitten), mutta en näe mitään järkeä lähteä hypettämään/odottamaan "jumalpeliä" ja rakentelemaan erilaisia fantasioita pääni sisällä, johon yksikään peli ei voi realistisesti vastata. Pettymystä itselleen tuolla vain petaa..
Itse uskon siihen että kyseessä on tarinapeli jossa on yhdistelty muutamia eri pelityylejä kuten perinteisemmissä ropeissa ja esim systemshokeissa ja vanhemmissa jedipeleissä.Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
Missä tahansa julkaisemattomassa pelissä on "loputon potentiaali", siihen asti kunnes se julkaistaan. Itse odotan CDPR:n aiemman toiminnan perusteella erittäin hyvää ja mukaansatempaavaa peliä ilman nykypäivän rahastuksia, muu sen päälle on vaan boonusta.no siis olen pitkään toivonut sellaista peliä, joka ihan muuttaisi pelialaa. Nostaisi kaikkien tulevien (vastaavien) pelien tasoa.
näen kyperpunkissa lähes loputtoman potentiaalin. Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
Edit. Jaa, taitaa taas hetken joutua odottelemaan vastausta tähän.![]()
tuossahan se 5 viestiä ylempänä onMitä ihmettä
Onhan tässä käynyt ilmi että välillä tahtoo homma lähteä ns laakalentoon, mutta ois kyllä hauska tietää mistä lippu banaanisaarille leimattiin![]()
Niinpäs onkin, varoitus napsahtanut. Ei kait tuosta bannivasara voi heilua? Noh, oli miten oli.tuossahan se 5 viestiä ylempänä on
Foorumin säännöissä on että kun saat X määrän varoituksia tietyssä ajassa niin tulee aina piteneviä banneja. kun kärsit yhden ne vanhat ei lähe pois jolloin olet "ehollisessa" seuraavan kuukauden/puoltoista. Silloin jokaisesta varoituksesta tulee bannia ja aina pidempi aika. Jossain tuolla Ohjeita/FAQ sisällä tuo tieto on.Niinpäs onkin, varoitus napsahtanut. Ei kait tuosta bannivasara voi heilua? Noh, oli miten oli.
Väkisin on tämän pelin osalta toiveet korkealla. Itse toivon yhtä isoa elämystä kuin mitä firman edellinen eepos tarjosi - siihen tosin tarvinnee parallella edellisestä. Jollain tapaa reaktiivisempi ja elävämpi pelimaailma olisi hienoa. Ei tarvi olla realistinen simulaatio korttelista, joka mahdollistaa monenlaisia tapahtumakulkuja, vähempikin riittäisi.
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
No, Cyberpunk 2013 julkastiin vuonna 1988 (sijoittui 25 vuoden päähän siis), Cyberpunk 2020 vuonna 1990 (30 vuoden päähän) ja mikäli tämä nyt saadaan tänä vuonna pihalle, niin onhan tuo 57 vuoden väli varsin runsaskätinen noihin P&P-versioiden näkemyksiin verrattuna.Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Itseasiassa tämän hetkisiin tietoihin perustuen uskaltaisin väittää, että 2577 olisi aivan liian pitkä väli. 57 vuotta vaikuttaa hyvinkin realistiselta, sillä siinä ajassa kehitystä ehtii kuitenkin tapahtua mielettömiä määriä.Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Muutoin olen kyllä viestistäsi samaa mieltä, mutta tästä en. Scifi ei genrenä todellakaan tarkoita sitä, että ei pyrittäisi realistisuuteen. Toki kun puhutaan tulevaisuudesta, niin voi vain arvailla miten asiat kehittyvät, mutta siitä huolimatta voidaan pyrkiä arvioimaan tulevaisuutta realistisesti. Toki aina ei näin scifin kanssa ole, mutta usein on.Kyseessä kuitenki Scifi -genre, jossa nyt ei olekaan tavoitteena realismi.
Sanoneet että pelin voi läpäistä ilman tappamista mutta toivon mukaan tuo koskee ainoastaan ng+ koska aika liian helpolta kuulostaa peli jos jo ekalla kierroksella saat kehitettyä hahmosta ylijumalan stealth/puhumiseen.Tietty myös toivoisin että tehtävät voisi suorittaa monella eri tapaa, eikä olis aina vaan jotain tiettyä "oikeaa" tapaa suorittaa tehtäviä.
Arvaisin että ongelmia tulee tarinankerron puolesta, hahmo joka eläessään aiheuttaisi ongelmia pelaajalle pitää hoitaa pois tarinasta jotenkin. Jos pelaaja jättää hahmon henkiin sitten sen npc kaveri tappaa sen, tai se pidätetään jne.Kyllähän Deus Exitkin pystyi läpäisemään tappamatta ketään, ei kai tuo ny mitenkään hankala skenaario ole toteuttaa.
Puhuminen/sniikkailu/tainnuttaminen/harhauttaminen, noilla nyt pääsee varmasti jo aika pitkälle.
Tuohan onnistuu esim kingdom comessa, voit myrkyttää jonkun rosvo koplan keiton yöllä ja odottaa aamulla että syövät itsensä hengiltä.Meinasin juuri tuolla monta eri tapaa suorittaa tehtäviä just sitä, että jos on esim. tehtävä jossa joku pitää saada hengiltä niin siihen ei ole mitään erikseen lukittua tapaa millä se pitää tapahtua. Erilaisia vaihtoehtojahan on monia: Ampuminen, myrkyttäminen, autolla yliajo tms.
Onhan tuo vaikeaa koodin puolesta, mutta vois olla mielenkiintoista miettiä erilaisia vaihtoehtoja.
The Witcher -peleistä tunnetuksi tullut CD Projekt Redin seuraava työ on Cyberpunk 2077. Hiljan kenttäsuunnittelija Philipp Weber ja kenttäsuunnittelija Miles Tost puhuivat saksalaiselle Game Starille. Tulevan pelin tehtäviä koskeva osuus jaettiin Redditissä.
Cyberpunkin tehtävissä olisi monimutkaisuutta 3-5 kertaa sen verran kuin The Witcher 3:ssa. Weber selvensi lausumaansa sanoen, että haasteita ja tehtäviä pystyy suorittamaan aiempaa monipuolisemmin (3-5 eri tavalla). Tehtävät voivat myös päättyä eri tavoilla riippuen siitä, miten homman suorittaa.
Witcher-sarjalla on kyllä historiaa tapauksista, joissa pelaaja saa päättää tappaako hahmon vai ei ja tällä sitten on vaikutuksia jälkikäteen.Arvaisin että ongelmia tulee tarinankerron puolesta, hahmo joka eläessään aiheuttaisi ongelmia pelaajalle pitää hoitaa pois tarinasta jotenkin. Jos pelaaja jättää hahmon henkiin sitten sen npc kaveri tappaa sen, tai se pidätetään jne.
Non-lethal on pelimäinen konsepti mikä olis pitänyt jättää pois ja antaa kirjoitus tiimille enemmän vapauksia.
Itse toivon enemmän sitä että tuota ropelluspuolta ei oo vesitetty aivan täysin vaan tekisi kunniaa tuota 2020 tabletoppia kohtaan.
Tietty myös toivoisin että tehtävät voisi suorittaa monella eri tapaa, eikä olis aina vaan jotain tiettyä "oikeaa" tapaa suorittaa tehtäviä.
Esim. Deus Ex: Mankind divided oli mun mielestä vähän turhan simppeli noiden augmentaatioiden osalta.
karsivat sen samalla lailla joka alustalle, jotta kaikki saavat yhtenevän pelikokemuksen
Toivottavasti optimoivat ja karsivat sen samalla lailla joka alustalle, jotta kaikki saavat yhtenevän pelikokemuksen. Eiköhän se sieltä lopulta tänä vuonna ulos tule...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.