Cyberpunk 2077

Corpo aloitusella peli kautuillut ja pari kertaa ja tuskin päässy vielä mihinkään.
 
5h peliä takana. Kertaakaan ei ole vielä kaatunut. Suurin harmituksen aihe on kun mapin saa auki M- kirjaimella niin se ei sulkeudu samasta napista. Muutama bugi näkynyt mutta lähinnä visuaalisia. Hyvin korjasi tuo Day1 patchi. Performance DLSS auttoi kummasti fps:ään
 
Mistä lähtien 2080S ollut peruna :D
Koita myös etsiä joku muu AAA peli parin viime vuoden ajalta, missä 2080S + 1440p antaa sinulle suorastaan silmiä hivelevän 45fps sulavan nautinnon mitä korjataan g-syncillä ettei se vaikuttaisi tökkivän naaman edessä niin pahasti.
 
Laskin RTX:n Ultralle Psycho:sta eli maksimista. FPS nousi night cityn kaduilla 55:sta n. 65. En tiedä tosin miten muut leikkaukset vaikuttavat.


Onkohan tässä tullut kermaperseydyttyä liikaa. Tuntuu että jos FPS käy kertaakaan alle 60 niin ollaan sietokyvyn rajoilla ja ihmisoikeuksia on loukattu. Samaan aikaan monet ovat tyytyväisiä 30, 45, 50. :cigar:

Saattaa mahdollisesti johtua siitä että kun lyö 800eskoa riviin ja hankkii näyttiksen niin odotukset ovat sen mukaiset.

edit: Ja varsinkin jos miettii kuinka perunalla doomin ethernal pyörii kivasti, niin toki optimointia on edessä melkoisesti cdpr porukalla.
 
Mutta eikös se nimenomaan ole hyvä homma, että peli on vaativa kovemmilla asetuksilla? Eikö tämä ole sitä, mitä PC-pelaajat haluavat, grafiikoiden puskua äärirajoille? Sitä vaan on ihmiset toki tottunut, että joka peli pyörii täysillä kalliimmilla korteilla, kun pelintekijät eivät graffoja puske tulevaisuutta ja tulevia kortteja huomioon ottaen, vaan pääasia että pyörii tämän hetken kärkikorteilla ja sitten valitetaan, kuinka peli ei näytä siltä mitä on mainostettu tai jos näyttää, on peli huonosti optimoitu.
 
Mites toi kumiluotimeininki noissa ammuskeluissa? Katsoin striimiä, jossa pelaaja ampui pistoolilla vihuja päähän monen monta kertaa ennen kuin noutaja tuli. Riippuuko tuo aseen ominaisuuksista, vai onko kaikissa aseissa kumiluodit?
 
Mutta eikös se nimenomaan ole hyvä homma, että peli on vaativa kovemmilla asetuksilla? Eikö tämä ole sitä, mitä PC-pelaajat haluavat, grafiikoiden puskua äärirajoille? Sitä vaan on ihmiset toki tottunut, että joka peli pyörii täysillä kalliimmilla korteilla, kun pelintekijät eivät graffoja puske tulevaisuutta ja tulevia kortteja huomioon ottaen, vaan pääasia että pyörii tämän hetken kärkikorteilla ja sitten valitetaan, kuinka peli ei näytä siltä mitä on mainostettu tai jos näyttää, on peli huonosti optimoitu.

Sen mitä itse ymmärrän yrityksen tuotteen markkinoinnista:

Jos haluaa mahdollisimman paljon ostajia/maksavia asiakkaita/tavaraa saada myydyksi, kannattaa tuote tehdä sellaiseksi että se on valtaväestölle myöskin sopiva. Ihmisiä on erilaisia, erilaisilla tarpeilla, taloudellisilla tilanteilla ja mieltymyksillä.

Tuo rimpsu on jotenkin vaikea sulattaa yhteen siihen että peliin tarvitaan keskusyksikkö joka löytyy korkeintaan 1% tietokonepelaajista, joiden näytönohjain maksaa pelkästään melkein tonnin tai ylitse, että pääset edes lähelle muiden myydyimpien tietokonepelien suorituskykylukemia. Kummasti muiden pelitalojen peleissä pystyy säätämään tätä skaalaa että löytyy melkein pelikoneelle kuin pelikoneelle sopivat asetukset, mutta jostain syystä tässä pelissä on ainoastaan sellaiset joustamattomat versiot että pitää mahduttaa tietokoneen rauta tuohon alle prosentin ryhmään.

Jos sanoo että tämä johtuu siitä että peli on silmiähivelevän kaunis ja syy löytyy siitä, niin ei ole pelannut kyllä yhtäkään muuta peliä viimiseen kahdeksaan vuoteen. Tämä peli on kaunis, mutta ainoastaan tonnin näyttis + 500€ prosessori yhdistelmällä nykykunnossaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mites toi kumiluotimeininki noissa ammuskeluissa? Katsoin striimiä, jossa pelaaja ampui pistoolilla vihuja päähän monen monta kertaa ennen kuin noutaja tuli. Riippuuko tuo aseen ominaisuuksista, vai onko kaikissa aseissa kumiluodit?

Tämä riippuu hahmon kyvyistä ja skillsseistä, aseesta(sen modeista) sekä vihollisen levelistä ja resistanssista näin nyt alkajaisiksi. Varmaan borderlands on hyvä vertailukohta tälle sillä samankaltaista mekaniikkaahan tuossa on haettu.
 
Taitaa jäädä kyllä täällä cyberi odottelee seuraavia patcheja, 3h aikana kaatui peli 4 kertaa. Onneks nyt ei vielä mitenkää kriittisissä kohissa noilla tunneilla mutta melko ärsyttävää siitä huolimatta. Myös jotain optimointia toivottavasti tulossa, rt on ja dlss eri asetuksilla ei mitään vaikutusta fps vaikka qualityn ja ultra performance asetuksen välillä selvästi kuvanlaatu ottaa hittiä. Muutenkin tuo rt on jännä, kunhan sulla on toinen näistä kahdesta optiosta päällä niin fps tippuu samaan lukumäärään kuin jos sekä varjot että heijastukset olisivat päällä.

Tuntuu kyllä muutenkin vahvistuvan oma fiilis että ei tuo rt ole vielä kauhean pelivalmista tekniikkaa, syö fps ihan jumalattomasti ja tosiaan varjoissa en ole huomannut juuri mitään eroa, heijastuksia tuleekin sit lisää mutta jotenkin nämä hyppäävät liikaa silmillä jostain lätäköistäkin maassa. En edes huomannut yhdessä kohtaa että maassa oli vettä mutta ihmettelin että mitenkä vastapäinen talo heijastuu maasta. Tarkemmalla tutkiskelulla siinä maan päällä oli ehkä milli vettä mutta siltikin se talo heijastui sieltä täydellisenä omiin silmiin :D

Koneessa rautana 2700x, rtx3080 ja 16gb ram. Peli myös asennetuu SSD
 
Sen mitä itse ymmärrän yrityksen tuotteen markkinoinnista:

Jos haluaa mahdollisimman paljon ostajia/maksavia asiakkaita/tavaraa saada myydyksi, kannattaa tuote tehdä sellaiseksi että se on valtaväestölle myöskin sopiva. Ihmisiä on erilaisia, erilaisilla tarpeilla, taloudellisilla tilanteilla ja mieltymyksillä.

Tuo rimpsu on jotenkin vaikea sulattaa yhteen siihen että peliin tarvitaan keskusyksikkö joka löytyy korkeintaan 1% tietokonepelaajista, jonka näytönohjain maksaa pelkästään melkein tonnin tai ylitse, että pääset edes lähelle muiden myydyimpien tietokonepelien suorituskykylukemia. Kummasti muiden pelitalojen peleissä pystyy säätämään tätä skaalaa että löytyy melkein pelikoneelle kuin pelikoneelle sopivat asetukset, mutta jostain syystä tässä pelissä on ainoastaan sellaiset joustamattomat versiot että pitää mahduttaa tietokoneen rauta tuohon alle prosentin ryhmään.

Elin siinä uskossa, että peli pyöris hyvin alemmilla asetuksilla ja ylemmät asetukset olis sitten räätälöity yläkanttiin kovemmalle raudalle ja ihmiset valittavat kun ei jokainen asetus tapissa pyöri 4k 60fps. Mutta jos ei asetuksia laskemallakaan saa heikommalle raudalle sopivaksi niin sitten on kyllä jossain kustu peliä tehdessä.
 
Elin siinä uskossa, että peli pyöris hyvin alemmilla asetuksilla ja ylemmät asetukset olis sitten räätälöity yläkanttiin kovemmalle raudalle ja ihmiset valittavat kun ei jokainen asetus tapissa pyöri 4k 60fps. Mutta jos ei asetuksia laskemallakaan saa heikommalle raudalle sopivaksi niin sitten on kyllä jossain kustu peliä tehdessä.
Metro Exodus oli ihan hyvä esimerkki. Kovimmat asetukset olivat aivan liian raskaat sen hetken tehokkaimmallekin raudalle, mutta peli pyörii ja on ihan nätin näköinen halvemmallakin raudalla.

Cyberpunkissa on nyt joku ihan selkeästi pielessä kun sliderit muuttavat kaikkea tarvittaessa rumemmaksi mutta suorituskyky ei parane ollenkaan/merkittävästi. Tai sitten puolalaiset ovat vaan taas lunkia porukkaa..
 
Viimeksi muokattu:
Metro Exodus oli ihan hyvä esimerkki. Kovimmat asetukset oli aivan liian kovat sen hetken raudalle, mutta peli pyörii ja on ihan nätin näköinen halvemmallakin raudalla.

Cyberpunkissa on nyt joku ihan selkeästi pielessä kun sliderit muuttavat kaikkea tarvittaessa rumemmaksi mutta suorituskyky ei parane ollenkaan. Tai sitten puolalaiset ovat vaan taas lunkia porukkaa..
Oletko pelannut peliä vai mutuiletko vain? Kyllä mulla ainakin sliderit vaikuttaa FPS:n positiivisessa ja negatiivisessa muodossa. Riippuu siitä toki kumpaan suuntaan sitä kääntää.
 
Mutta eikös se nimenomaan ole hyvä homma, että peli on vaativa kovemmilla asetuksilla? Eikö tämä ole sitä, mitä PC-pelaajat haluavat, grafiikoiden puskua äärirajoille? Sitä vaan on ihmiset toki tottunut, että joka peli pyörii täysillä kalliimmilla korteilla, kun pelintekijät eivät graffoja puske tulevaisuutta ja tulevia kortteja huomioon ottaen, vaan pääasia että pyörii tämän hetken kärkikorteilla ja sitten valitetaan, kuinka peli ei näytä siltä mitä on mainostettu tai jos näyttää, on peli huonosti optimoitu.
No periaatteessa kyllä, mutta kuten Shakal sanoikin jo niin ei tässä nyt kaikkea voi laittaa sen piikkiin että oltaisiin "käytetty tulevaisuuden tekniikoita yadayadayaa" vaan ihan puhtaasti kyse on myös paskasta optimoinnista, kun asetuksia säätämälläkään ei saa kohtuullista suorituskykyä. Lähes kaikki (kaikki?) jotka tätä jollain kohtuullisilla asetuksilla pelaavat, joutuvat pelaamaan DLSS päällä ja sekin kertoo jo jotakin kun ei edes natiiviresolla voi pelata.

Eikös pelit (elokuvat, musiikki) kuitenkin ole tarkoitettu nautittavaksi juuri sillä hetkellä ja pitkäikäisyys on vain plussaa, eikä se päätavoite.
 
Mutta eikös se nimenomaan ole hyvä homma, että peli on vaativa kovemmilla asetuksilla? Eikö tämä ole sitä, mitä PC-pelaajat haluavat, grafiikoiden puskua äärirajoille? Sitä vaan on ihmiset toki tottunut, että joka peli pyörii täysillä kalliimmilla korteilla, kun pelintekijät eivät graffoja puske tulevaisuutta ja tulevia kortteja huomioon ottaen, vaan pääasia että pyörii tämän hetken kärkikorteilla ja sitten valitetaan, kuinka peli ei näytä siltä mitä on mainostettu tai jos näyttää, on peli huonosti optimoitu.
Ei. Tämäkään ei näytä kolme kertaa raskaammalta kuin joku BF V, mutta on. Eihän tämä mikään Control ole, mutta näkyy pelimoottorin ikä ja se, että on tehty nuo vanhat konsolit silmällä pitäen ja liimailtu päälle efektejä melkein kuin Fallouteissa.
 
Oletko pelannut peliä vai mutuiletko vain? Kyllä mulla ainakin sliderit vaikuttaa FPS:n positiivisessa ja negatiivisessa muodossa. Riippuu siitä toki kumpaan suuntaan sitä kääntää.
Heräsin kahdelta yöllä pelaamaan ja tässä vielä ollaan. Muodostamat argumenttini eivät perustu vain yhden esimerkkikoneen tuottamaan suorituskykyyn. Toki myönnän että iso osa siitä on myös esimerkiksi täältä lukemaani, jossa ihmiset pelaavat tonnin näytönohjaimella DLSS päällä kun natiiviresolla "ei pysty". Midtier korteilla katsotaankin suheroa ruutua 40-50fps
 
Viimeksi muokattu:
Rätiseekö äänet kellään muulla? Käytössä Strix Soar äänikorttina. Muuten aika vähän bugeja tullut vastaan tähän mennessä.
 
Tää koko viesti on täysin ristiriidassa omien kokemusten kanssa. Samoilla osilla vielä mitä itellä. Lähden väittämään paskapuheeks, ei tää pyöri RT tapissa, 4k resolla ja DLSS Balancedilla millään vehkeellä 80-100fps "suurimman osan ajasta".
Jep. Noin puolet tuosta eli 40-50fps on todellinen lukema mainituilla asetuksilla RTX3080:lla.
 
Ryzen 3600 + 6800XT kombolla 1440p ultra presetillä parin ekan pelitunni aikana 0.1% low 69fps, average 93fps. Ihan mukavasti tuntuu pyörivän, joskin tällä kortilla niin kuuluukin.
 
Olihan se pitäny arvata että joku taas kusee :rage: :rage: Gigantista Peli tulossa ja tilaus tiedoissa osoite on oikein.
Screenshot_20201210-122703.jpg
 
Alotin corpolla ja heti pisti silmään oudot graafiset bugit? tms ihmisten vaatteissa sekä lattialla, jotain ihme aaltoja/väriseviä linjoja. Mistähän helvetistä tuo voi johtua? Jos joku nyt ymmärsi edes mistä kyse .. RTX3090 / 5800X käytössä että suorituskyvystä ei ole puutetta, ja kaikki asetukset on tapissa.
Noita näkyy mullakin. Ikään kuin moirea. Voimistuu sitä mukaa kun resoluutio laskee.
Tarkoitattekohan lens flarea? Sehän tekee noita sateenkaarikuvioita kuvaan, kun matkii linssiheijastuksia. Saa pois asetuksista.
 
Jep. Noin puolet tuosta eli 40-50fps on todellinen lukema mainituilla asetuksilla RTX3080:lla.

Prkl, oikeassa olitte. Näytön "FPS Counter" näyttää jostain syystä frameraten tuplana.. Steamin fps-laskurin mukaan fps on juurikin tuossa 40-50 välillä kaikki tapissa DLSS Balanced-modessa. DLSS Ultra Performancella päästään 80 fps:n.

Kummasti aamuyöllä pelatessa kun katsoi näytön lukemaa, tuntui ihan smoothilta tuo 40-50 fps. :) Ehkä piilotan vaan tuon fps-laskurin ja pelailen tyytyväisenä, sen verran hienolta tuo näyttää kaikki karkit päällä.
 
Katsoin arvostelun juuri, jossa oli tuosta crash bugista.


Heidän mukaansa korjautuu ilmeisesti GoG asetusten muutoksella ja liittyy jotenkin GoG / CP2077 ongelmaan. Heidän mukaansa tämä muutos korjasi sen ongelman eikä ilmaantunut enää uudestaan. Ilmeisesti GoG palstalla on ohjeet tähän. Ehkäpä kannattaa vilkaista, jos siis peli on ladattu GoGin kautta.
 
Ryzen 3600 + 6800XT kombolla 1440p ultra presetillä parin ekan pelitunni aikana 0.1% low 69fps, average 93fps. Ihan mukavasti tuntuu pyörivän, joskin tällä kortilla niin kuuluukin.

Itsellä 5600X+6800XT ja saman suuntaiset lukemat ultra asetuksilla 1440p, ei valittamista :)
 
Ei tuu mieleen et oisin kauppakeskuksessa bongannut aiemmin valomainosta tietokonepelistä. Varmaan jotain EA:n änäriä on mainosteltu mut ainaki itelle tää oli eka kerta. Oli joka valotaulussa tuo sama mainos.

cp2077.jpg
Täytyy sanoo, että oli kyllä Prismassakin CP myyntitiski aika hyvin esillä.
 
Juuri käynnistin pelin ja hiiri tuntuu tulevan jäljessä. Aivan kuin joku mouse smoothing asetus olisi päällä! Katselin pari sivua taaksepäin eikä kukaan muu ole valittanut samasta. Google löysi muka jonkun neuvon juuri tuohon, mutta tuohan on gamepadille.
 
Prkl, oikeassa olitte. Näytön "FPS Counter" näyttää jostain syystä frameraten tuplana.. Steamin fps-laskurin mukaan fps on juurikin tuossa 40-50 välillä kaikki tapissa DLSS Balanced-modessa. DLSS Ultra Performancella päästään 80 fps:n.

Kummasti aamuyöllä pelatessa kun katsoi näytön lukemaa, tuntui ihan smoothilta tuo 40-50 fps. :) Ehkä piilotan vaan tuon fps-laskurin ja pelailen tyytyväisenä, sen verran hienolta tuo näyttää kaikki karkit päällä.
Joo tämän takia ei kannata katella, 40fps tuntuu smoothilta kun ei näe sitä mistään ;)
 
Katsoin arvostelun juuri, jossa oli tuosta crash bugista.


Heidän mukaansa korjautuu ilmeisesti GoG asetusten muutoksella ja liittyy jotenkin GoG / CP2077 ongelmaan. Heidän mukaansa tämä muutos korjasi sen ongelman eikä ilmaantunut enää uudestaan. Ilmeisesti GoG palstalla on ohjeet tähän. Ehkäpä kannattaa vilkaista, jos siis peli on ladattu GoGin kautta.

Poistin jo aiemmin gog overlayn mutta ei ainakaan mun tapauksessa ollut apua kaatuiluun. Peli tuossa nyt latautuu toiseen kertaan, ja jos tuo ei ongelmaa ratkaise, niin pitää ruveta poistelemaan kellotuksia prossun ja muistien osalta.
 
mannis.png

Tämän sukupolven crysis. 5% pelimarketista kiittää. Luulis studioinen oppineen crysiksestä ja unitystä että ihmiset haluaa pelailla peliä heti eikä vasta tulevaisuudessa paremmilla koneilla. Toki sitten xbox x ja ps5 pelaajat saattaa saada hyvän kokemuksen sitten joskus kun niiden versio tulee.
 
Poistin jo aiemmin gog overlayn mutta ei ainakaan mun tapauksessa ollut apua kaatuiluun. Peli tuossa nyt latautuu toiseen kertaan, ja jos tuo ei ongelmaa ratkaise, niin pitää ruveta poistelemaan kellotuksia prossun ja muistien osalta.

Niin taitaa olla myös suositus ettei olisi ylikellotuksia käytössä sillä sekin voi olla syy kaatuiluun. Samoin myös ilmeisesti (Nvidian) uusimmat ajurit ovat korjanneet performancea ja mahdollista kaatuilua. Toisaalta todella ikävää jos et saa tuota korjaantumaan.
 
Humms. Ite oon pelannu nyt 5h+, eikä oo tullu vielä crasheja tai suurempia bugeja vastaan.
Omaan aika mopon koneen, ja omalla raudalla pelatessa fps:t huiteli low/medium-asetuksilla jossain 16-25 välissä, ja lisäks peli näytti ihan New Vegasilta. Geforce NOW testiin, kaikki grafiikka-asetukset tappiin 1080p:llä, ja sehän rupes kulkemaan. Aika-ajoin pientä pätkimistä (johtuen luultavasti premium 4g-nettiyhteydestäni), mutta kyllä tuota ennemmin tuon läpi pelaa ko omalla Xeon E5-1607 +1050ti-combolla. Puristeilla varmaan puskis hikeä ja kyyneliä, mut näillä mennään.
Pelistä oon myös tykänny tähän asti.
 
i5-9600k/2060 mopolla default asetuksella "High" pelattava n. 60 FPS resolla 1080p. Kokeilin RTX mutta otin pois.
 
Tämä peli ei taida olla samanlainen seikkailupuisto kuin vaikka R*:n GTAV. Lienee pääpointti on keskittyä juoneen ja olla rellestämättä kaupungissa.

Onko muilla sama, että jos ajat tuhatta ja sataa toisen auton keulaan, niin vain omaan autoon tulee vaurioita? Jos nyt ylipäätänsä saat kunnon nokkakolaria. Tuntuu, että puolessa yrityksistä oma auto vain sukelsi NPC:n alta...

Muuten ei ole tunnelmassa valittamista.
 
Taitaa julkaisu bugien määrässä vetää vertoja Bethesdan tekeleille. Katellaan tuossa 1-3kk:n päästä jos olisi jo bugit korjattu, niin voisi aloittaa pelailut. Keskittyy muihin peleihin sillä välin.

Onneksi VPN kikkailuiden takia ei tarvinnut täyttä hintaa maksaa. :)
Olisiko antaa vinkkiä miten onnistuit? Ei viitsisi myöskään tuota 60:iä työntää peliin, kun itseni tuntien peliaika voi jäädä yksittäisiin tunteihin..
 
Tämän sukupolven crysis. 5% pelimarketista kiittää. Luulis studioinen oppineen crysiksestä ja unitystä että ihmiset haluaa pelailla peliä heti eikä vasta tulevaisuudessa paremmilla koneilla. Toki sitten xbox x ja ps5 pelaajat saattaa saada hyvän kokemuksen sitten joskus kun niiden versio tulee.
Onko se jotenkin sinulta pois, jos high-end laitteistosta otetaan kaikki irti? Onhan se itsestään selvää, että high endillä saa paremman pelikokemuksen kuin mopolaitteilla. Käsittääkseni tämä peli kuitenkin on pelattavissa myös konsoleilla ja low end laitteilla nyt, eikä tulevaisuudessa. Se on typerää, jos aina mennään hitaimpien laitteiden ehdoilla. Silloin on onnistuttu, jos high endistä saadaan kaikki irti, mutta silti low endillä pääsee mukaan (laaja skaalautuvuus). Vähän on sellaista katkeruutta nyt ilmassa, kun kokemusta ei ole "lanattu" kaikille samanlaiseksi.
 
Itse ainakin pelaan pelejä sen juonen ja miellyttävyyden vuoksi. Grafiikka nyt on aika toissijainen juttu. Pelaan CS:ääkin 800x600 resolla :O

CS:ä ei kyllä ole juonta :D
 
Olisiko antaa vinkkiä miten onnistuit? Ei viitsisi myöskään tuota 60:iä työntää peliin, kun itseni tuntien peliaika voi jäädä yksittäisiin tunteihin..

Vpn ku laitto sijainnin Puolaan niin sai ostettua iha gog storesta 45

Edit. Tämä siis freedomen ilmaisella kokeilulla.
 
Onko se jotenkin sinulta pois, jos high-end laitteistosta otetaan kaikki irti? Onhan se itsestään selvää, että high endillä saa paremman pelikokemuksen kuin mopolaitteilla. Käsittääkseni tämä peli kuitenkin on pelattavissa myös konsoleilla ja low end laitteilla nyt, eikä tulevaisuudessa. Se on typerää, jos aina mennään hitaimpien laitteiden ehdoilla. Silloin on onnistuttu, jos high endistä saadaan kaikki irti, mutta silti low endillä pääsee mukaan (laaja skaalautuvuus). Vähän on sellaista katkeruutta nyt ilmassa, kun kokemusta ei ole "lanattu" kaikille samanlaiseksi.
Ihmisiltä on pois jos he eivät voi pelata huonoilla pc:llä tai vanhoilla konsoleilla. Nyt vaikuttaa että peli tehtiin pelattavaksi 3080:lla rtx ja dlss päällä kun nvme ssd syöttää dataa ja siitä sitten on huonosti saatu skaalattua versiot toisille alustoille koska alkulähtökohta liian korkealla. Paras idea olisi ollut joko tehdä vain uusille konsoleille ja menettää paljon asiakkaita, tai alentaa grafiikoita että peli kulkee paremmilla fps kaikille nyt kun pitää saada ps4 omistajien rahat taskuun.
Noh, cdpr sijoittajat kärsii kun tulee palautuksia.
 
Joku 4h ehtinyt nyt pelaamaan. Peli ei ole ainakaan kaatunut kertaakaan ja pariin bugiin olen törmännyt (leijuva NPC ja leijuva auto). Jätin kaikki oikeastaan vakiolle, RTX Ultra, DLSS Auto jne. ja peli pyörii siinä 50-60 fps. Välillä ulkona tippuu 30 fps. Rautana on 3600 ja 3060Ti 1440p:llä. Täytyy tuota performance DLSS:ää vielä testata.

Sisätiloissa ja hämärässä peli on kyllä todella nätti. Yksityiskohtia on aivan tolkuttomasti ja valaistusefektit ovat hienoja. Pelattavuus on toistaiseksi ihan hyvää. Juonesta tai muustakaan tekemisestä on paha sanoa vielä yhtään mitään, kun olen vasta niin alussa. Kaikkea tuntuu olevan vain niin paljon ja maailma on täynnä mielenkiintoista koettavaa ja nähtävää. Musiikeista ja soundtrackista vielä iso plussaa. Luovat tunnelmaa todella hienosti.

Täytyy koittaa seuraavaan viestiin keksiä jotain valittamisen aihettakin :)
 
Onko se jotenkin sinulta pois, jos high-end laitteistosta otetaan kaikki irti? Onhan se itsestään selvää, että high endillä saa paremman pelikokemuksen kuin mopolaitteilla.
Melko turhaa joko-tai -ajattelua aiheesta missä muut pelitalot ovat kyllä onnistuneet.

Onko se sinulta mitenkään pois jos saat syödä vain jauhelihaa mutta rikkaat ainoastaan kokolihaa? Samalle ajatusmallille voisi heittää esimerkkejä loputtomiin.

Jos tuote on tehty myytäväksi kapitalismin asuttamassa yhteiskunnassa, kuten Cyberpunk on peliyhtiön tuotteena, niin eiköhän tärkeintä heidänkin näkökulmasta ole että muutkin kuin se alle 1% pääsee sitä pelaamaan ja näinollen tuotteen ostamaan. Jos omaa itse elitistisen näkökannan kyseiseen mielensä ykssarviseen niin se on asennevamma eikä osaa ajatella kuin itseään.

Tuskin kenelläkään on vasta-argumenttia sille väittämälle että tämäkin kyseinen peli on tehty kaikille pelaajille mahdollisimman paljon myytäväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tässä on kun ei anna dlss:ää laittaa ollenkaan päälle ja jos rt:n laittaa päälle peli kaatuu ja täytyy usersettings-tiedosto poistaa että saa pelin käyntiin uudelleen? Muuten on kyllä toiminut hyvin, 6 tuntia kellossa eikä ole kaatunut muuten kuin noiden asetusten takia ja pahempia bugejakaan ei ole vielä vastaan tullut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom