Cyberpunk 2077

Itse en usko mitään hypeä tästä ja odotan arvosteluita. RDR2 oli semmoinen kasa ripulia mihin hyppäsin sokkona että ei enää toistamiseen. Paska peli on paska peli vaikka kuinka fanipojat silmät kiinni kehuvat lemppari peliään.
Rdr2 isoin "ongelma" on se että se on todella rauhallinen ja fiilistelyyn perustuva peli, joka ei todellakaan ole kaikille samalla lailla kuin gta on.
Itse rakastan kyseistä peliä, mutta ymmärrän hyvin miksi monet eivät siitä tykkää.
Mitä tähän cyberpunkkiin tulee niin todennäköisesti tulee käymään samalla lailla. Tämäkään ei tule olemaan kaikille, mutta ne jotka tykkäävät rpg peleistät jotka oikeasti vaativat sitä roolipelaamista nautinnolliseen pelikokemukseen tulevat rakastamaan tätä.
 
Tehtävät eivät mielestäni voi koko pelin sisältö olla, jos oikeasti avoimia maailmoja ja kaupunkeja haluaa toteuttaa.
Tää on kaksiteräinen miekka. Jos tehtävät on suunniteltu ja toteutettu vasemmalla kädellä, niin ei niissä avoimen maailman peleissä jaksa loputtomiin pyöriä pelkästään häröilemisen ilosta. Pelkkiä hiekkalaatikkopelejä on julkaistu vaikka kuinka paljon mutta ne "kaatuvat" aina lopulta siihen, ettei motivaatio riitä tekemään mitään koska mitään ei ole pakko tehdä.
 
Tää on kaksiteräinen miekka. Jos tehtävät on suunniteltu ja toteutettu vasemmalla kädellä, niin ei niissä avoimen maailman peleissä jaksa loputtomiin pyöriä pelkästään häröilemisen ilosta. Pelkkiä hiekkalaatikkopelejä on julkaistu vaikka kuinka paljon mutta ne "kaatuvat" aina lopulta siihen, ettei motivaatio riitä tekemään mitään koska mitään ei ole pakko tehdä.
Samoilla linjoilla: laadukkaat tehtävät ja niistäkin rakentuva tarina on ykkösasia, ja tällä Wihtori erottui edukseen, imo. Mutta olisihan se kerrassaan mahtavaa jos noita edellä kuvattuja hiekkalaatikko-ominaisuuksiakin olisi mukana ja hyvin toteutettuna. Reaktiivinen pelimaailma nostaisi kovasti immersiota.
 
"V will only have one apartment and stay there. [...] unfortunately there is no way to decorate your apartment."
"V will only have one apartment and stay there. [...] You have an apartment and you can put different vehicles in your garage, but unfortunately there is no way to decorate your apartment."

Oliskohan jotain tekemistä scriptattujen tilanteiden kanssa?
Esim tarinassa on jotain mocap animaatioita mitkä tapahtuu useaan kertaan V:n asunnossa ja ei voi sen takia customoida?
Voi olla, tai sitten peli käyttää esirenderöityjä välipätkiä, jolloinka customisaatio ei ole mahdollista. Mocap animaatioista huolimatta, kuitenkin pitäisi helposti pystyä seiniä yms koristelemaan, kun eivät vaikuta animaatioihin.
Huolettutavasti cyberpunk elementit alkaa puuttumaan pelistä.

Mitä helvettiä. :D

Onkohan tästä uusi "Crysis" tulossa?


Huh. :swhew:
Kuten sanottu ei virallisia, mutta Digital foundry sanoi, että tämä uusin gameplay demo oli lukittuna 30 fps ja fps dippaili välillä. Eli kyllähän toi huolestuttavaa on. Ja rtx jutut ei ollut päällä. Eli joo, näyttäisi tulevan uus crysis. Toki onhan tässä aikaa optimointiin, mutta eiköhän nää näytetyt alueet on jo kohtuullisesti optimoitu. Voin vain kuvitella, että millanen homma on optimoida konsoleille jos joku huippuluokan näyttis yskii tämän kanssa.:confused2: Olihan tässä joskus juttua jossakin artikkelissa, että cdprojektilla ois ongelmia konsoli optimointien kanssa. Dynaamisia tapahtumia jos maailma pullollaan, niin kyllähän siinä konsolien jaguaarit varmasti yskii.
 
Voi olla, tai sitten peli käyttää esirenderöityjä välipätkiä, jolloinka customisaatio ei ole mahdollista.
En usko. Milloin peleissä on viimeksi käytetty esirenderöintiä välinäytöksiin? Eikös kaikki tehdä nykyään pelimoottorilla?

Onhan tuo kämpän koristelun puute pettymys. Luulisi että roolipelissä on ilman muuta tuon tasoinen ominaisuus mukana. Ehkä kämppä räjähtää tms. jossain vaiheessa, ja rauniot on suunniteltu vaan tietty sisustus mielessä? Tai sitten asunnon rooli on muuten vaan pieni, eikä pelaajien toivota käyttävän aikaa ja resursseja sen kustomointiin.
 
Henk. koht pidän sitä hyvänä ettei aikaa ja resurssia käytetä minkään kämpän kustomointiin. Toki ei haittaa jos sinne jotain näkyvää muutosta tulee pelin aikana, mut ainaki jo se Witcherinki kämpän tuunailu tuntu melko päälleliimatulta.
 
Henk. koht pidän sitä hyvänä ettei aikaa ja resurssia käytetä minkään kämpän kustomointiin. Toki ei haittaa jos sinne jotain näkyvää muutosta tulee pelin aikana, mut ainaki jo se Witcherinki kämpän tuunailu tuntu melko päälleliimatulta.
Witcherissä kämpän tuunailu ?
 
Witcherissä kämpän tuunailu ?
Blood and winessä.

Edit:Tuosta tulikin mieleeni että kun aloin päivittämään taloa niin sitten päätin että Roachille parasta mitä löytyy ja geralti sanoi saman pelissä.
Tuossa on yksi asia mistä pitää nostaa hattua CDPR:lle ei ne varsinaiset tarinat mutta ne hahmot ja kuinka ne tuotiin esille... Siihen ei moni ole pystynyt, Bioware ehkä lähin haastaja.
 
Itse toivoisin kyllä juurikin elävämpää maailmaa tähän, mitä witcher 3:ssa. Se "päämäärätön haahuilu" on juuri parasta hyvin tehdyissä olen world peleissä. Witcher 3:ssa se ei oikein palkitse mitenkään tuon melko tyhjän ja staattisen maailman takia. Maailma tuntuu siinä enemmän isolta kulissilta tarinalle.
 
Itse toivoisin kyllä juurikin elävämpää maailmaa tähän, mitä witcher 3:ssa. Se "päämäärätön haahuilu" on juuri parasta hyvin tehdyissä olen world peleissä. Witcher 3:ssa se ei oikein palkitse mitenkään tuon melko tyhjän ja staattisen maailman takia. Maailma tuntuu siinä enemmän isolta kulissilta tarinalle.

Olenkohan pelannut eri witcheriä kun taas minusta tuossa löytyy vaikka mitä mielenkiintoista kun lähtee haahuilemaan ympäriinsä. Varsinkin alussa.
 
Olenkohan pelannut eri witcheriä kun taas minusta tuossa löytyy vaikka mitä mielenkiintoista kun lähtee haahuilemaan ympäriinsä. Varsinkin alussa.
Tarkoitti varmaan sellaista että mihin voi itse vaikuttaa tai ei voi vaikuttaa sekä että.
Maailma eläisi Geraltin ympärillä ja Geralti voisi vaikuttaa maailmaan muutenkin kuin tehtävien kautta.

Mutta tehtävien kautta pystyi mielestäni hyvin vaikuttaa maailmaan siten että vartijat kohteli sinua eritavalla kuinka suoritit tehtäviä ja kommentit/käyttymiset olivat erilaisia.

Suosittelen katsomaan:


Omaan makuun witcher 3 teki asiat tarpeeksi hyvin että illusio säilyi ainakin omaan makuun ja geralti kuin on hyvä kaveri niin ei voi tappaa kylää jos haluaa tehdä niin.
 
Niin no, jos vaihtoehdot on nämä:
  • Maailma on "simuloitu" ja mukautuu pelaajaan siinä määrin, että voi vaikka tappaa koko kylän tai varastaa joka kahvikupin, MUTTA tehtävät on yksinkertaista ja lineaarista tapa ja hae -höttöä (Skyrim)
  • Maailma on periaatteessa vain näyttämö tehtäville ja on vaikea lähteä sooloilemaan rakennetun sisällön ulkopuolelle, MUTTA tehtävät on pitkiä, haarautuvia, hyvin kirjoitettuja ja tukee erilaisia pelityylejä (Witcher 3)
otan jälkimmäisen milloin vain. Käsintehty sisältö on minulle aina mielenkiintoisempaa ja mielekkäämpää kuin hiekkalaatikkosekoilu. Täydellisessä pelissä tietysti molemmat olisi hyvin tehtyjä.
 
Niin no, jos vaihtoehdot on nämä:
  • Maailma on "simuloitu" ja mukautuu pelaajaan siinä määrin, että voi vaikka tappaa koko kylän tai varastaa joka kahvikupin, MUTTA tehtävät on yksinkertaista ja lineaarista tapa ja hae -höttöä (Skyrim)
  • Maailma on periaatteessa vain näyttämö tehtäville ja on vaikea lähteä sooloilemaan rakennetun sisällön ulkopuolelle, MUTTA tehtävät on pitkiä, haarautuvia, hyvin kirjoitettuja ja tukee erilaisia pelityylejä (Witcher 3)
otan jälkimmäisen milloin vain. Käsintehty sisältö on minulle aina mielenkiintoisempaa ja mielekkäämpää kuin hiekkalaatikkosekoilu. Täydellisessä pelissä tietysti molemmat olisi hyvin tehtyjä.
Ihan kuin olisit kirjoittanut minun ajatukseni.

Itse uskon ja luotan siihen että nytten CDPR saa luoda sellaisen pelin mitä ikinä haluavatkaan ja ottivat jopa ihkun Keanun mukaan kun budjetti ei ole ainakaan esteenä.

Jos cyperistä jostain syystä tulee floppi niin se ei ole ainakaan siitä kiinni että olisi raha/aika tullut vastaan.

Edit: ja enkä tarkoita nytten sitä että jos peli ei saa 10/10 arvosteluita niin olisi floppi mutta jos oikeasti tehdään sellainen peli mistä ei tule mitää tunteita kuten witcher 3 esitti.
 
Kuten sanottu ei virallisia, mutta Digital foundry sanoi, että tävmä uusin gameplay demo oli lukittuna 30 fps ja fps dippaili välillä. Eli kyllähän toi huolestuttavaa on. Ja rtx jutut ei ollut päällä. Eli joo, näyttäisi tulevan uus crysis. Toki onhan tässä aikaa optimointiin, mutta eiköhän nää näytetyt alueet on jo kohtuullisesti optimoitu. Voin vain kuvitella, että millanen homma on optimoida konsoleille jos joku huippuluokan näyttis yskii tämän kanssa.:confused2:
Ei kyllä 10kk etukäteen voi sanoa mitään pelin perffistä E3 demon perusteella. Ei peleissä pelkästään alueita optimoida vaan pelimoottori itsessään ja kaikki muutkin ominaisuudet. Tämän lisäksi E3 demot todennäköisesti räätälöidään omaa tarkoitustaan varten emopelistä. Jos esim. joku perffisyöppö ominaisuus tai kohta, joka hiotaan vasta esim. kuukausien päästä, halutaan väkisillä demoon niin sitten se tradeoff hyväksytään.

Maltti on valttia mitä perffiin tulee, mutta jos peli yskii tykkiraudalla vielä pari kk ennen julkaisua niin sitten voi ehkä alkaa oikeasti jo huolestua.

Olihan tässä joskus juttua jossakin artikkelissa, että cdprojektilla ois ongelmia konsoli optimointien kanssa. Dynaamisia tapahtumia jos maailma pullollaan, niin kyllähän siinä konsolien jaguaarit varmasti yskii.
En tiedä tarkemmin miten CDPR hoitaa konsolihommat, mutta ovathan he nytkin tuomassa Witcher 3:sta Switch:lle mikä on onnistuessaan lienee yksi pelaamisen historian suurimpia ellei suurin tekninen saavutus. Toki sanomattakin selvää että se tulee näyttämään aivan kauhealta ja viittävaille pelikelvottomalta kuten muutkin Switch porttaukset, mutta on se silti aika käsittämätön temppu jos he saavat sen tehtyä ilman että Switch sulaa käsiin kesken pelin.
 
Onko meillä tietoa CDPR suuruudesta... varallisuus, työntekijöiden määrä, montako projektia samaan aikaan menossa entä tiedämmekö tekevätkö he yhteistyötä muiden yritysten kanssa, eli osa koodauksesta, efekteistä tehtäisiin jossain muualla... ovatko kaikki yrityksen työntekijät Puolalaisia... hmm... koska soraääniä on ilmassa:

"Then, there’s the thing that CD Projekt Red is showing behind closed doors: a good-looking but generic shooter-RPG hybrid with an ‘80s retro-futuristic sensibility and a grab bag of William Gibson references."

...

CDPR

"Cyberpunk 2077 is being developed by CD Projekt Red, an internal studio within CD Projekt, using the REDengine 4 game engine. They launched a new division in Wrocław and partnered with Digital Scapes to assist production. Over 400 total staff members were involved with the development, exceeding the number that worked on the studio's previous game, The Witcher 3: Wild Hunt. Cyberpunk 2020 creator Mike Pondsmith consulted on the project, while actor Keanu Reeveshas a starring role." - Lähde: Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa olla taas spekulaatiot kohdallaan. Witcher kolmosesta liikkui samanlaisia huhuja. Joku "studiolta lähtenyt" kirjoitteli nettiin, että koko pelimoottori on ihan floppi, resurssit loppuvat kesken eikä peli ole lainkaan samanlainen kuin promovideoilla. Kuinka sitten kävikään?

CDPR on pörssiyritys ja henkilömäärät, liikevaihdon, merkittävät projektit jne voit lukea vaikka tiedotteista.
 
Eiköhän tuo vaadi oikeastikin enemmän tehoja kuin Witcher 3. Noihin minimeihin en usko, ja resoa tiputtamalla eiköhän 970 jne toimi. Mutta valaistus ja materiaalit on eri tasoa Witcherin kanssa, ja ne vievät tehoa. Lisäksi peli on fps perspektiivistä, jota varten modeleissa on enemmän polygoneja mitä tps modelit kaipaavat. Tosin polygonit on nykyään aika triviaaleja, valaistus se suurimmat tehot vie, ja joku Gtx 760 kin jaksaa pelkkiä polygoneja pyöritellä.
 
Eiköhän tuo vaadi oikeastikin enemmän tehoja kuin Witcher 3. Noihin minimeihin en usko, ja resoa tiputtamalla eiköhän 970 jne toimi. Mutta valaistus ja materiaalit on eri tasoa Witcherin kanssa, ja ne vievät tehoa. Lisäksi peli on fps perspektiivistä, jota varten modeleissa on enemmän polygoneja mitä tps modelit kaipaavat. Tosin polygonit on nykyään aika triviaaleja, valaistus se suurimmat tehot vie, ja joku Gtx 760 kin jaksaa pelkkiä polygoneja pyöritellä.

Ei Witcher vieläkään huonolta näytä 4v vanhaksi peliksi HD reworked project + lightning modin kanssa. Spoilereissa pari äsken räpsittyä kuvaa. :geek:

 
Olisi kiinnostava tietää mitä odotatte Cyberpunkilta? Huomaa että ainakin osa The Witcher -pelaajia, jolloin uskoisi että ainakin odotukset realistisella tasolla siitä mitä tulossa.

Itse odotan edelleen sitkeästi myös hyvää FPS-pelaamista, taistelut, aseiden tuntuma, kustomointi, efektit, äänet...
 
Olisi kiinnostava tietää mitä odotatte Cyberpunkilta? Huomaa että ainakin osa The Witcher -pelaajia, jolloin uskoisi että ainakin odotukset realistisella tasolla siitä mitä tulossa.

Itse odotan edelleen sitkeästi myös hyvää FPS-pelaamista, taistelut, aseiden tuntuma, kustomointi, efektit, äänet...
Vähän vaikea sanoa mitä tarkalleen odotan. Wihtori3:n jälkeen toiveet on taivaissa, ja sitä myöten pelko persiissä että peli ei räjäytäkään pankkia. Tismalleen tällaiset fiilikset oli Wihtori2:n jälkeen, kun W3:sta odottelin. Ja kun W3 sitten vastoin pelkoja lunastikin ne odotukset, sen jälkeen on CDPR:n suuntaan ollut shut-up-and-take-my-money.

Mutta toiveissa olisi samat vahduudet kuin W-sarjassa, ja lisäksi toivon että combat on tehty erityisen hyvin, on noita first person shoottereita tullut joskus pelattua, ja hiirituntuma tähtäyksessä on tärkeä. Graafisesti peli on melkein varmuudella näyttävä.

Sit tietysti ne aurinkotuolit ja tuulessa huojuvat puut.
 
Vähän vaikea sanoa mitä tarkalleen odotan. Wihtori3:n jälkeen toiveet on taivaissa, ja sitä myöten pelko persiissä että peli ei räjäytäkään pankkia. Tismalleen tällaiset fiilikset oli Wihtori2:n jälkeen, kun W3:sta odottelin. Ja kun W3 sitten vastoin pelkoja lunastikin ne odotukset, sen jälkeen on CDPR:n suuntaan ollut shut-up-and-take-my-money.

Mutta toiveissa olisi samat vahduudet kuin W-sarjassa, ja lisäksi toivon että combat on tehty erityisen hyvin, on noita first person shoottereita tullut joskus pelattua, ja hiirituntuma tähtäyksessä on tärkeä. Graafisesti peli on melkein varmuudella näyttävä.

Sit tietysti ne aurinkotuolit ja tuulessa huojuvat puut.
Aina kannattais varauksella suhtautua, mut itse en mitenkään saa kuviteltua et tästä ei tulis oikeesti helvetin hyvää peliä. :D Oma rakkaus Cyberpunkkiin ihan "teemana" saattaa vaikuttaa tähän hyvin paljon. Toivotaan ettei joudu pettymään, vaikka se nyt on selvä että jotkut löytää jotain valitettavaa oli peli minkälainen tahansa
 
Olisi pitänyt kysyä samaan syssyyn mikä tekee The Witcher -pelisarjasta niin hyvän? Eli miksi studion uusinta lasta, Cyberpunk 2077, sitten odotetaan niin paljon, syy täytyy olla se että tekijänä CDPR. Jonkinlainen takuun merkki.
 
Ei Witcher vieläkään huonolta näytä 4v vanhaksi peliksi HD reworked project + lightning modin kanssa. Spoilereissa pari äsken räpsittyä kuvaa. :geek:

Juu ei näytä todellakaan eikä siitä edes ole kyse. Witcherissä vaan ulkoilmassa on pääasiassa 1 valon ja varjojen lähde; aurinko. Neonvalojen alla jos kaikki valonlähteet tekevät varjoja ja vesilammikot ja metalli tätä heijastavat, se vaan tuo heti moninkertaiset renderöintikustannukset. Veikkaan tosin, että tätä on Cyberpunkissa vähän pyritty rajoittamaan piirtoetäisyyksiä rajoittamalla. Tai siis niin, että maailman designissä pyritään välttämään katutasolta pitkiä näköetäisyyksiä. Onko muuten lentoautoista ollut jo kuvaa, niitäkin piti ainakin 2v sitten olla?
 
Olisi pitänyt kysyä samaan syssyyn mikä tekee The Witcher -pelisarjasta niin hyvän? Eli miksi studion uusinta lasta, Cyberpunk 2077, sitten odotetaan niin paljon, syy täytyy olla se että tekijänä CDPR. Jonkinlainen takuun merkki.
Itse en ole edes The Witcherien suurin fani. Hyvin tehtyjä pelejä, mutta itselleni kaukana täydelisistä. Fallout New Vegas ja peräti Dragons Age Origins parempia. Mutta Cyberpunk teema kiinnostaa. Shadowrun-asetelmasta tosin pidän vielä enemmän, mutta siitä tulikin jo 3 hyvää isometristä peliä. Teknisen laadun tae CDPR kyllä on, vaikken niiden hahmoista ja tarinoista niin välitäkään.
 
Mielestäni erittäin kiinnostava haastattelu. Täytyy edelleen pitää mielessä että Cyberpunk 2077 on siinä mielessä todella uniikki peli että siinä on paljon jo valmiiksi tehtyä ja mietittyä: Cyberpunk 2020, ja ilmeisesti tällä roolipelin luojalla on ollut suuri vaikutus pelinkehityksessä ja on edelleen. Vaikea tästä on olla innostumatta.







Tässä kolme hieman erilaista videota. Minusta sisältö on äärimmäisen kiinnostavaa ja kaikki hieman eri näkökulmista. Ilmeisesti V:n kaulaan on asennettu tuollainen "muistikortti" joka tosiaan sisältää "kuolemattomuuden" jos kyvyn pystyy avata. Se on asennettu vastoin V:n tahtoa.

Valitettavasti tuon sirun mukana tuli "bugi" ... Joni Hopeakäsi, joka on tuollainen haamun ja hologrammin sekoitelma, tyyppi jolla on omat tavoitteensa, tuo näky sitten ilmestyy milloin mihinkin kommentoimaan. Oliko tosiaan toiseksi eniten dialogia pelissä.

Tämä kaikki alkaa jo muistuttamaan ihan interaktiivista elokuvaa. Kyllä se taitaa nyt olla niin että myös 65" 4K tv:n kautta saa melkoiset kiksit tästä pelistä... its like a movie.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni erittäin kiinnostava haastattelu. Täytyy edelleen pitää mielessä että Cyberpunk 2077 on siinä mielessä todella uniikki peli että siinä on paljon jo valmiiksi tehtyä ja mietittyä: Cyberpunk 2020, ja ilmeisesti tällä roolipelin luojalla on ollut suuri vaikutus pelinkehityksessä ja on edelleen. Vaikea tästä on olla innostumatta.
Ei tuo nyt sen "uniikimpi" ole kuin Witcher -sarja missä suurin osa hahmoista (Vizimir, Emhyr, Ciri, jne), viholliset (Wild Hunt, eri armeijat), jne tuli suoraan "puolalaisen kynästä". Sanoisin että jopa parempi lähdemateriaali hahmojen persoonallisuuden, ym. kannalta kuin Cyberpunkin source bookit jotkat ovat enemmän ylimalkaisia ja "vanhentuneita".

Mutta se miten sitä lähdemateriaalia käsitellään onkin se juttu, ja siinä kyllä luotan CDPR:n poikiin aika lujasti. :D
 
Ei tuo nyt sen "uniikimpi" ole kuin Witcher -sarja missä suurin osa hahmoista (Vizimir, Emhyr, Ciri, jne), viholliset (Wild Hunt, eri armeijat), jne tuli suoraan "puolalaisen kynästä". Sanoisin että jopa parempi lähdemateriaali hahmojen persoonallisuuden, ym. kannalta kuin Cyberpunkin source bookit jotkat ovat enemmän ylimalkaisia ja "vanhentuneita".

Mutta se miten sitä lähdemateriaalia käsitellään onkin se juttu, ja siinä kyllä luotan CDPR:n poikiin aika lujasti. :D

Cyberpunk 2.0.2.0, niin aika vapaat kädet se antaa noille tekijöille. Välttämättä hirveästi ole mitään yhteistä koko roolipeliin. Tokihan olisi ihan jees jos roolihahmoja ja niiden kykyjä jotenkin osattaisiin huomioida pelissä. Räiskintä luultavasti ottaa aika ison roolin pelissä, joka on tavallaan sääli. Cyberpunk roolipelin lisäksi varmasti hyödynnetään muitakin aiheeseen liittyvää materiaalia (kirjallisuutta, elokuvia). Witcher kirjat varmasti paljon tiukemman pohjan antaa tietokonepelille. Siinä mielessä Witcher on haastavampi tapaus. Cyberpunk suhteen harvalla on mitään hirvittävän tiukkoja vaatimuksia mitä pitäisi olla.
 
Cyberpunk 2.0.2.0, niin aika vapaat kädet se antaa noille tekijöille. Välttämättä hirveästi ole mitään yhteistä koko roolipeliin. Tokihan olisi ihan jees jos roolihahmoja ja niiden kykyjä jotenkin osattaisiin huomioida pelissä. Räiskintä luultavasti ottaa aika ison roolin pelissä, joka on tavallaan sääli. Cyberpunk roolipelin lisäksi varmasti hyödynnetään muitakin aiheeseen liittyvää materiaalia (kirjallisuutta, elokuvia). Witcher kirjat varmasti paljon tiukemman pohjan antaa tietokonepelille. Siinä mielessä Witcher on haastavampi tapaus. Cyberpunk suhteen harvalla on mitään hirvittävän tiukkoja vaatimuksia mitä pitäisi olla.
En nyt sanoisi että räiskintä ota mitään selvää roolia jos pelin voi mennä tappamatta läpi
 
Tarkoitin sitä että jos on esim. valmiiksi luotu jengi Voodoo Boys, niin tekijätiimillä on jo valmiina paljon työtä tehtynä mikä helpottaa. Sitten vielä tämä Mike Pondsmith auttamassa, hei muuttakaa tuo jne. Mutta juu on totta että moni muukin peli perustuu jo valmiisiin asioihin, kirjoihin, elokuviin, urheiluun jne.

Täytyy varmaan hommata peli ensisijaisesti pc:lle koska peli on tulossa ilmeisesti parannettuina versioina uuden sukupolven konsoleille mahdollisesti jo loppuvuodesta 2020. Sen sijaan pelkään pahoin että joudun jo nyt alkaa säästämään uuteen peli pee cee seen... huoh... mutta juu harrastukset maksavat. Suosin 1440p resoluutiota. Ehkäpä 120fps riittävä.

Eniten itseäni kiinnostaa tässä se kun pääsee melko vapaasti tutkimaan pelin maailmaa. Kaikki muu tulee sen jälkeen. Tässä mielessä toivonkin että kaupungissa saattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Olisi myös kiinnostava hakkeroida asioita ihan huvikseen, sellaista pientä ilkivaltaa. Vaikkapa mies pyörätuolissa, niin hakkeroisi pyörätuolin ja ajaisi sillä vaikkapa poliisiauton kylkeen ja katsoisi miten he reagoivat tapahtuneeseen.

Jotain tällaista vapaata säätämistä saisi olla paljon luvassa. Esim. mitä tapahtuu jos ryöstän auton liikennevaloissa vaikkapa suoraa poliisin edessä, mitä sitten tapahtuu? Entä jos minulla on ase, voinko ampua keskellä kaupunkia jonkun ja kuinka siihen reagoidaan?

On sanomattakin selvää että mm. sellaisesta pelistä on otettu oppia kuin RDR2... tuo pelimaailman elävyys kiehtoo aivan hulluna, scifi ja kyberpunkki. Nyt vielä mukana Keanu Reeves... huh huijaa,,, pää menee pienemmästäkin sekaisin. Yritä tässä nyt olla hyppäämättä hype-junaan. Odotan innolla Games Conia... jos saisimme nähdä itse pelidemon, 50 min. Vaikka en odota siltä ihmeitä, niin silti, kiinnostaisi hulluna.
 
Kertokaas joku fiksumpi miten tämä kohtaus pelataan niin että ei listi ketään? ... pelin voi läpäistä tappamatta ketään...

 
Kannattaa myös katsastaa tämä Reddit-triidi Pondsmithin haastattelusta, jossa hän (therealmaxmike) on mukana kommentoimassa. Positiivista huomata, että herra on enemmän jalat maassa -tyyppiä eikä katso SJW-meininkiä tai muuta vastaavaa kitisemistä hyvällä.
Interview with Mike Pondsmith! : cyberpunkgame

Katsoin tämän videon juurikin asiaan liittyen...

 
Ei ole ainakan rimat alhaalla pojilla:
Cyberpunk 2077 tulee myymään 19 miljoonaa kappaletta?
Ja CDPR itsekin todennut että odottavat myyvän enemmän kuin witcher 3(yli 12miljoonaa?)
Näemmä oli vanhaa tietoa noi:
The Witcher 3: Wild Hunt myynyt yli 20 miljoonaa

The Witcher 3: Wild Hunt on mahtava peli, joka on seuraavaksi tulossa Nintendo Switchille. Tämä tarkoittaa varmasti useita miljoonia lisämyyntejä noituripelille.

CD Projekt Red on nyt varmistanut Twisted Voxelille, että The Witcher 3: Wild Hunt on myynyt yli 20 miljoonaa kappaletta, ja kokonaisuutena The Witcher -pelit ovat myyneet yli 40 miljoonaa kappaletta.
Saapi sitten nähdä että yltääkö Cyperpunk Witcherin tasolle kuten CDPR uumoili asiasta.

Kertokaas joku fiksumpi miten tämä kohtaus pelataan niin että ei listi ketään? ... pelin voi läpäistä tappamatta ketään...


Eikös noi voi hoitaa samoiten kuten deus exissä elikkä tainnutus pistooleilla/kranaateilla.

Eihän toi että pelaa peli tappamatta ketään niin että vain keskustelisit pelin läpi.
 
"Cyberpunk 2077 won't let you drive flying cars..."

sääli :/

...

Juu edelleenkään en ymmärrä miten tuo kohta läpäistään tappamatta ketään vaikka olisi niitä tainnutus kranaatteja.
 
Käys nyt testudo vaikka ulkona kävelemässä, aurinko paistaa ja on muutakin tekemistä kun spämmätä CP-ketjua. Pelin julkaisuun on oikeasti vielä se 10kk..

Jaa... miten niin spämmätä? Voihan pelistä keskustella vapaasti,,, kyllä minua kiinnostaa mitä tapahtuu kun varastan auton keskellä katua poliisin edessä.
 
Jos yhtää nytten katsonut miten CDPR haluaa luoda noi hommat elikkä sivutehtävät voivat vaikuttaa päätarinaan ja pelin luvattaan antavan mahdollisuudet päättää miten päin tahansa ja plus että päätarinalla on useita loppuja viittaisi siihen että pelin sä voit kyllä läpäistä tappamatta ketään mutta vaikuttaako se negatiivisesti sitten pelin loppuun on eriasia.

Cyberpunk 2077 sisältää useita erilaisia loppuratkaisuja

CD Projekt Redin ensi vuoden alussa ilmestyvä Cyberpunk 2077 sisältää useita eri loppuja pelaajien koluttavaksi.

Pelin tehtävävastaava Mateusz Tomaszkiewicz paljasti asian uudella E3 2019:ssä tehdyssä YongYean haastattelussa, mutta ei maininnut sen tarkemmin erilaisten loppujen lukumäärää.

Tomaszkiewiczin mukaan tekijät miettivät parhaillaan myös mahdollisen New Game+ -pelitilan lisäämistä, mikä kannustaisi pelaajia uusintayrityksille.

Viime viikolla tekijät paljastivat, että Cyberpunk 2077 on mahdollista läpäistä tappamatta ketään. Tomaszkiewicz jatkaa listaa kertomalla haastattelussaan, että peli on mahdollista läpäistä myös ottamatta yhtään modifikaatiota hahmolleen kahta prologissa automaattisesti annettavaa lukuun ottamatta.

Jkyllä minua kiinnostaa mitä tapahtuu kun varastan auton keskellä katua poliisin edessä.
Jos poliisit lähtevät pelaajan perään niin olisi GTAV klooni ja jos taas poliisit eivät tee mitään niin Witcher 3 klooni :eek:

Edit: Mutta sinuna kyllä odottaisin kunnollisia pelivideoita ja älä ainakaan lähden ennakkoontilamaan niin ei tule pettymyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu edelleenkään en ymmärrä miten tuo kohta läpäistään tappamatta ketään vaikka olisi niitä tainnutus kranaatteja.

Näkyihän tuossa non-lethal takedown -vaihtoehto, mikäli vain hiippailee ukkojen taakse. Ja mistä sen tietää, että tuonne pääsee ainoastaan alussa olevan hissin kautta, ehkä tuonne löytyy myös vaihtoehtoisia reittejä, joissa vihollisten tainnutus onnistuu helpommin.
 
Näkyihän tuossa non-lethal takedown -vaihtoehto, mikäli vain hiippailee ukkojen taakse. Ja mistä sen tietää, että tuonne pääsee ainoastaan alussa olevan hissin kautta, ehkä tuonne löytyy myös vaihtoehtoisia reittejä, joissa vihollisten tainnutus onnistuu helpommin.

Mietin lähinnä tuota suurempaa huonetta jossa useampi jengiläinen... ajattelin että pelin voi läpäistä listimättä ketään että pystyisi jotenkin ohittaa nuo "taistelukohtaukset" esim hakkeroimalla tai hmm... laukaisisi jonkun palohälyttimen ja jengiläiset joutuisivat hetkeksi poistumaan tukikohdasta, noh en osaa sanoa...

Haaveilen tosiaan edelleen hyvästä FPS-taistelusta, mutta ainakin osa 50 min demon nähneistä haukkui surkeaksi FPS-räiskinnän osalta, vaikkakin peli ei ole vielä valmis. On hidasta ja kömpelöä, jopa tylsää, geneeristä eli alkaa nopeasti toistamaan itseään... myös kulkuneuvojen etenkin prätkien ohjattavuus / pelattavuus on useasti haukuttu maanrakoon. Toivon että nämä 2 suurta osa-aluetta saavat parempaa huomiota jatkossa.
 
Mietin lähinnä tuota suurempaa huonetta jossa useampi jengiläinen... ajattelin että pelin voi läpäistä listimättä ketään että pystyisi jotenkin ohittaa nuo "taistelukohtaukset" esim hakkeroimalla tai hmm... laukaisisi jonkun palohälyttimen ja jengiläiset joutuisivat hetkeksi poistumaan tukikohdasta, noh en osaa sanoa...

Haaveilen tosiaan edelleen hyvästä FPS-taistelusta, mutta ainakin osa 50 min demon nähneistä haukkui surkeaksi FPS-räiskinnän osalta, vaikkakin peli ei ole vielä valmis. On hidasta ja kömpelöä, jopa tylsää, geneeristä eli alkaa nopeasti toistamaan itseään... myös kulkuneuvojen etenkin prätkien ohjattavuus / pelattavuus on useasti haukuttu maanrakoon. Toivon että nämä 2 suurta osa-aluetta saavat parempaa huomiota jatkossa.
Useat näistä valittajista on näitä jotka loukaantuu toisten puolesta ja haukutaan peliä ilman mitään järkevää selitystä
 
"Cyberpunk 2077 won't let you drive flying cars..."

sääli :/

...

Juu edelleenkään en ymmärrä miten tuo kohta läpäistään tappamatta ketään vaikka olisi niitä tainnutus kranaatteja.
Voisi olla, että joillain valinnoilla ei joudu kyseiseen tilanteeseen ja siten välttyy tappamiselta. Tilanne onkin eri jollain toisella tarinakululla. Vähän kuin witcher 3 muutamilla valinnoilla saattoi autioittaa jonkun kylän.
 
Useat näistä valittajista on näitä jotka loukaantuu toisten puolesta ja haukutaan peliä ilman mitään järkevää selitystä

No ei pahalla, mutta eihän tuo FPS-räiskiminen ole mistään kotoisin? Prätkä on kiikkerä ja vaikeasti hallittava? Autot kömpelöitä? Silloin täytyy meidänkin olla todella kriittisiä ja antaa palautetta > CDPR:lle ... jotta ottavat asian tosissaan ja yrittävät muuttaa sen. Olisihan se valtava pettymys jos FPS-ampuminen olisi tylsää... huonosti tehty. Iso osa peliä kuitenkin.
 
Voisi olla, että joillain valinnoilla ei joudu kyseiseen tilanteeseen ja siten välttyy tappamiselta. Tilanne onkin eri jollain toisella tarinakululla. Vähän kuin witcher 3 muutamilla valinnoilla saattoi autioittaa jonkun kylän.

Juu mutta kun tehtävä on pelastaa tyttö. Milläs menet tuonne sisään... siksi mietin hakkerointia... ehkä valepukua... vaihtoehtoista reittiä... unlikely... jotain? Voisiko ilmanvaihtoon sekoittaa jotain kaasua joka nukuttaa vihut, mutta tyttöön ei tule vaikutusta... unlikely. Jos tuo kohtaus on kokonaan pois niin melkoista. Vankina tuo tyttö on joka tapauksessa.
 
No ei pahalla, mutta eihän tuo FPS-räiskiminen ole mistään kotoisin? Prätkä on kiikkerä ja vaikeasti hallittava? Autot kömpelöitä? Silloin täytyy meidänkin olla todella kriittisiä ja antaa palautetta > CDPR:lle ... jotta ottavat asian tosissaan ja yrittävät muuttaa sen. Olisihan se valtava pettymys jos FPS-ampuminen olisi tylsää... huonosti tehty. Iso osa peliä kuitenkin.
Jäisi jokainen peli pelaamatta jos aina etsisin sen kaikista negatiivisimman uutisen ja uskoisin vain sitä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom