Eli pointti oli se että peliä on useaan otteeseen verrattu GTA-pelisarjaan. Muun muassa myös tämä Neurovelhon kirjoittaja.
Cyberpunk Pioneer William Gibson Slams 'Cyberpunk 2077' As GTA Clone
Cyberpunk Pioneer William Gibson Slams 'Cyberpunk 2077' As GTA Clone
Toistan itseäni, mutta minusta meidän täytyy pysyä kriittisenä loppuun asti. Osa teistä on jo siellä HYPE-junassa ja jokainen lause joka vähänkin nakertaa sitä illuusiota ärsyttää teitä. Tekijätiimi on itse kertonut vierailleensa Los Angelesissa, hiekkarannoilla, palmujen ja rantatuolien lomassa. He ovat itse kertoneet että haluavat jotain tällaista peliin.
Sitten on tämä ehkä maailman kuuluisin pelisarja, GTA, joka on myynyt käsittämättömiä määriä pelejä. Onko pelaajien keskuudessa edes sitä kaveria joka ei ole koskaan pelannut yhtäkään sarjan osaa... itseltä löytyy tuosta hyllystä edelleen esim peli GTA1 (cd 1 kpl, tehty vuonna 1997). Scifin ja Kyberpunkin ystävänä sitä toivoo että peli ei lähtisi sinne massoja viihdyttävälle linjalle. Se vaara tässä on...
Kaikki mitä olemme nähneet ja kuulleet toistaiseksi on ollut melko positiivista, mutta on ollut niitäkin jotka ovat suoraa sanoneet: "tuli sellainen fiilis että olen jo useasti aikaisemmin pelannut vastaavaa peliä, mutta kaikki on nyt yksityiskohtaisempaa ja jotenkin graafisesti upeampaa, teknisesti toimivampaa" ... mutta ... puheista kuultaa pieni pettymys.
Itse en koskaan HYPE-junaan nouse kyytiin, jolloin en myöskään pety. Odotan kömpelöä ja hidasta FPS-ammuskelua, erittäin rikasta tarinaa ja dialogia. Yksityiskohtaista maailmaa, jota on mukava tutkia kävellen ja ajoneuvoilla, ihan kuin GTA:ssa. Hakkerointi kiinnostaa, scifi ja sen alalaji Kyberpunkki. Olen siinä mielessä suuri fani. Äänimaailma on varmasti hieno ja viimeisintä huutoa. Graafisesti hieno aina välivideoita myöten.
Toki salaa toivon että FPS-pelaaminen olisi todella hyvää, mutta pääpaino ei ole siinä. Pelin voi läpäistä nirhaamatta ketään, joka on aivan loistava uutinen. Cyberpunk 2077 julisteen aion hommata ja seinälle kehystää. Erikoisversiot hankkia varmaankin molemmille, pc + xo. Fyysiset versiot ja sitten digiversiot. Tämä on valtava julkaisu jota olen seurannut jo pienen ikuisuuden.
"The trailer for Cyberpunk 2077 strikes me as GTA skinned-over with a generic 80s retro-future, but hey, that's just me." -William Gibson
"NIGHT City - too bright, too Californian and way too small for my taste. I mean just look..."