Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Onko näin, että jos ToriDiilillä myymä lähetys palautuu minulle, koska ostaja ei nouda sitä, minulle ei tule siitä maksettavaa pakettia noutaessa? ToriDiilin ehdoissa ei tuosta mainita, vaan se että raha kuuluu myyjälle.
Samaa juuri itse etsiskelin kun ostaja ei ole viestejä edes nähnyt saati vastannut.
Ymmärsin, että jos palautuneen tuotteen haluaa vastaanottaa, siitä voi postikulut joutua maksamaan, mutta kauppahinta maksetaan myyjälle otit tuotteen takaisin tai et.
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama viimeisimmistä viesteistä. Varmaan tässä on edessä kauppojen purku, koska en pysty myöskään todistamaan millään, että latausportti toimi ennen kauppojen tekemistä?

Ostaja:
Me tultiin nyt siihen tulokseen, että halutaan perua kaupat tämän osalta. Se ongelma on tuossa portissa, ja vaikka vielä lataa aina välillä, se luultavasti pidemmällä juoksulla lakkaa toimimasta, jolloin lataaminen ei onnistu enää lainkaan.

Minä:
Ymmärrän tilanteen, mutta tässä on nyt se ongelma, että kone lähti täältä mielestäni täysin toimivana, eikä latausportissa ollut silloin mitään havaittavaa vikaa. Koska läppäri on ollut jo teillä käytössä, en voi olla varma, onko ongelma syntynyt vasta myöhemmin. Nykykunnossa kone ei enää vastaa sitä, mitä myin. Tuon tyyppistä latausporttia ei valitettavasti helposti vaihdeta, mikä vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon. Tämän vuoksi kauppojen peruminen on vähän vaikeaa.

Ostaja:
Ymmärrän myös sinun pointin tässä. Haettaessa kuitenkaan me ei testattu latausportin toimivuutta, eikä sitä siinä teidän pihalla olisikaan ollut mahdollista testata? Läppäri oli ladattu valmiiksi täyteen, ja ainoastaan katsottiin että päällisin puolin toimii, ei ole isompia kolhuja ulkopinnassa, koneessa on mainitut komponentit, sekä akunkesto kunnossa. Portin vika ei millään ole voinut tulla esimerkiksi kuljetuksen aikana.

En yleensä tykkää heittää tätä korttia kehiin, mutta olen itse it-alalta kouluttautunut ja tehnyt lähes 10 vuotta töitä koneiden parissa. Ongelma ei siis myöskään ole käyttäjässä, tai siinä, että latauspistoketta olisi runnottu koneen sisään voimalla tai vääntäen.


Minä:
Tuo on totta, olisi sen latausportin voinut testata noudon yhteydessä, mutta en silloin ajatellut asiaa. Ennen ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan.

En myöskään epäile taitojasi koneen käyttäjänä. Lähinnä mietin, että olisiko vaurio latausporttiin voinut syntyä äitisi miehen yrittäessä saada läppäriä latautumaan? Ymmärtääkseni et ollut paikalla, kun hän yritti saada läppärin latautumaan? Jatketaan keskustelua huomenna.


Ostaja:
Jatkan keskustelua aiheesta. Minä laitoin äidin miehelle koneen paikalleen, näytöt, näppikset, laturijohdot kiinni. Laittaessani koneen asetuksia kuntoon, katsoin vain koneen olevan virransäästötilassa, enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota siihen, lataako kone vai ei. Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä, eikä uskaltanut edes irroittaa koneesta johtoja. Joten ei, äitini mies ei ole itse työntänyt laturijohtoa väkivalloin sisään.

Ymmärrän kyllä, ettet ole välttämättä huomannut ongelmaa, jos kone ja latausjohto ovat olleet koko ajan fyysisesti staattisessa asennossa - tällöinhän kone luultavasti on ladannut. Mutta kyllä sinun myyjänä ja elektroniikkaa huoltavana pitää ottaa oma vastuusi siitä, että kuntoon ja myyntiin laittamasi kone ei sitten välttämättä olekaan kondiksessa. Läppärin pohjan ruuveista näkyy myös selkeästi se, että läppäri on jossain kohtaa avattu. Eikä me voida sitä tietää, mitä komponentteja sinä olet sieltä mahdollisesti vaihtanut, tai onko portti silloin vaurioitunut. Tai onko ollut jo tätä ennen rikki.

Itseäni harmittaa se, että jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle. Miten tämä siis eroaa siitä? Joten, oletko nyt valmis kauppojen purkuun ja ottamaan vastuusi siitä, ettei myymäsi kone ollutkaan myyntikunnossa?
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama viimeisimmistä viesteistä. Varmaan tässä on edessä kauppojen purku, koska en pysty myöskään todistamaan millään, että latausportti toimi ennen kauppojen tekemistä?

Ostaja:
Me tultiin nyt siihen tulokseen, että halutaan perua kaupat tämän osalta. Se ongelma on tuossa portissa, ja vaikka vielä lataa aina välillä, se luultavasti pidemmällä juoksulla lakkaa toimimasta, jolloin lataaminen ei onnistu enää lainkaan.

Minä:
Ymmärrän tilanteen, mutta tässä on nyt se ongelma, että kone lähti täältä mielestäni täysin toimivana, eikä latausportissa ollut silloin mitään havaittavaa vikaa. Koska läppäri on ollut jo teillä käytössä, en voi olla varma, onko ongelma syntynyt vasta myöhemmin. Nykykunnossa kone ei enää vastaa sitä, mitä myin. Tuon tyyppistä latausporttia ei valitettavasti helposti vaihdeta, mikä vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon. Tämän vuoksi kauppojen peruminen on vähän vaikeaa.

Ostaja:
Ymmärrän myös sinun pointin tässä. Haettaessa kuitenkaan me ei testattu latausportin toimivuutta, eikä sitä siinä teidän pihalla olisikaan ollut mahdollista testata? Läppäri oli ladattu valmiiksi täyteen, ja ainoastaan katsottiin että päällisin puolin toimii, ei ole isompia kolhuja ulkopinnassa, koneessa on mainitut komponentit, sekä akunkesto kunnossa. Portin vika ei millään ole voinut tulla esimerkiksi kuljetuksen aikana.

En yleensä tykkää heittää tätä korttia kehiin, mutta olen itse it-alalta kouluttautunut ja tehnyt lähes 10 vuotta töitä koneiden parissa. Ongelma ei siis myöskään ole käyttäjässä, tai siinä, että latauspistoketta olisi runnottu koneen sisään voimalla tai vääntäen.


Minä:
Tuo on totta, olisi sen latausportin voinut testata noudon yhteydessä, mutta en silloin ajatellut asiaa. Ennen ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan.

En myöskään epäile taitojasi koneen käyttäjänä. Lähinnä mietin, että olisiko vaurio latausporttiin voinut syntyä äitisi miehen yrittäessä saada läppäriä latautumaan? Ymmärtääkseni et ollut paikalla, kun hän yritti saada läppärin latautumaan? Jatketaan keskustelua huomenna.


Ostaja:
Jatkan keskustelua aiheesta. Minä laitoin äidin miehelle koneen paikalleen, näytöt, näppikset, laturijohdot kiinni. Laittaessani koneen asetuksia kuntoon, katsoin vain koneen olevan virransäästötilassa, enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota siihen, lataako kone vai ei. Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä, eikä uskaltanut edes irroittaa koneesta johtoja. Joten ei, äitini mies ei ole itse työntänyt laturijohtoa väkivalloin sisään.

Ymmärrän kyllä, ettet ole välttämättä huomannut ongelmaa, jos kone ja latausjohto ovat olleet koko ajan fyysisesti staattisessa asennossa - tällöinhän kone luultavasti on ladannut. Mutta kyllä sinun myyjänä ja elektroniikkaa huoltavana pitää ottaa oma vastuusi siitä, että kuntoon ja myyntiin laittamasi kone ei sitten välttämättä olekaan kondiksessa. Läppärin pohjan ruuveista näkyy myös selkeästi se, että läppäri on jossain kohtaa avattu. Eikä me voida sitä tietää, mitä komponentteja sinä olet sieltä mahdollisesti vaihtanut, tai onko portti silloin vaurioitunut. Tai onko ollut jo tätä ennen rikki.

Itseäni harmittaa se, että jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle. Miten tämä siis eroaa siitä? Joten, oletko nyt valmis kauppojen purkuun ja ottamaan vastuusi siitä, ettei myymäsi kone ollutkaan myyntikunnossa?
Itsellä on käynyt vähän vastaavasti iotechissä: lähettämäni läppäri oli toimiva ja ostaja kun avasi laatikon, olikin näyttö mennyt rikki. Laatikko oli ehjä ja koneessa ei ulkoisia jälkiä. -> Otin koneen palautuksena, mutta ostaja hävisi tuplapostikulujen verran, sillä hän maksoi palautuspostit ja lähetysposteja en palauttanut. Tämä oli siis kompromissi, vaikka ei ollut tietoa missä kone oikeasti hajosi. Itse tiedän, että kone oli toimiva lähetettäessä ja ostaja suostui tähän "diiliin". Myin sitten koneen seuraavalle rikkinäsenä ~puoleen hintaan, eli takkiin tuli jotain kymppejä.

Mielestäni on reilua sovitella, jos ostaja heti ilmoittaa viasta. 2 päivää on kyllä vähän siinä ja tässä, olisiko jotakin voinut jo käydä niin ettei vika ole myyjän. Melkeinpä suosittelisin tarjoamaan jotain osaa hinnapalautuksena, laittaa vahingon sitten vaikka kotivakuutukseen tms. Mutta kuitenkin kompromisseja nuo on aina, jos haluaa sovitella. Yksityisten välillä kun voi vaan sanoa myös "perävalotakuu, harmi että se meni teillä noin nopeasti rikki"

Jos perut kaupat, niin oleellista lienee, ettet palauta rahoja ennenkuin kone on sinulla takaisin. Konehan voikin olla toimiva -huijareitakin kun on liikkeellä
 
Voit ottaa laitteen tarkistettavaksi ja katsoa onko siinä vikaa vai ei, sitten vasta palautat rahat.
Toki yksityisten välillä on perävalotakuu, että ostajankin pitäisi se ymmärtää ja tarkistaa tuote.

Itselläni oli vastaava tapaus kuin myin läppäriä ilman Windowsia ja ostaja sen silti osti. Sitten alkoikin itkeminen, että ei osaakaan asentaa Windowsia ja halusi perua kaupat. Varmaan tunti sen ostamisen jälkeen. No peruin, asensin Windowsin ja myin sitten taas voitolla eteenpäin.
 
Tuossa tapauksessa kun ammattimaisemmin noita koneita kasaillaan sekä jälleenmyydään huollettuna ja testattuna rautaan nähden varsin kovillakin hinnoilla, niin palauttaisin ostajalle rahat. Jos täältä esimerkiksi ostaa läppärin alle kympillä ja laittaa heti parin viikon sisään päälle satasella eli 22-kertaisella hinnalla myyntiin niin se alkaa olemaan hieman siinä kiikun kaakun että millaisen määrän huomautettavaa kehtaa koneelta odottaa vaikka kyseessä onkin yksityishenkilöiden välinen kauppa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa tapauksessa kun ammattimaisemmin noita koneita kasaillaan sekä jälleenmyydään huollettuna ja testattuna rautaan nähden varsin kovillakin hinnoilla, niin palauttaisin ostajalle rahat.
Joo, jos tuollaisesta on kyse, niin vaikka toinen rauta asiakkaalle tai kauppojen peruutus lienee järkevimmät
 
Tuossa tapauksessa kun ammattimaisemmin noita koneita kasaillaan sekä jälleenmyydään huollettuna ja testattuna rautaan nähden varsin kovillakin hinnoilla, niin palauttaisin ostajalle rahat.
En kannettavia mitenkään kovin ammattimaisesti myy, lähinnä tykkään testailla vähän eri kannettavia ja myydä vanhan sitten aina seuraavan tieltä pois. Tässäkin tapauksessa kannettava oli ollut minulla jonkin aikaa käytössä, enkä koneelle ollut mitään muuta tehnyt kuin avannut takakannen ja putsannut pölyt pois ennen myyntiä. Tietysti Windowsin ja ajurit yms. olin asentanut uudelle omistajalle valmiiksi. Muutoin tämä tietotekniikka on vain harrastus.
 
Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä
jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle

Harmillinen tilanne. Kommentoin vain sen verran, että ostaja on väärässä ToriDiilin palautusmahdollisuudesta - siinä ostajalla on 24h aikaa tavaran vastaanottamisen jälkeen tarkastaa tavara ennen kuin rahat lähtee myyjälle. Kyseisessä tapauksessa vika havaittu parin päivän käytön jälkeen.
Jos Ostaja huomaa, että tavarat poikkeavat sovitusta, Ostajan on ilmoitettava siitä Myyjälle ja keskeytettävä maksu. Ostajalla on 24 tuntia aikaa tarkastaa tavarat vastaanoton jälkeen.
 
Ihmettelen mun Amazon.de tilausta. Sunnuntaina tein tilauksen ja vieläkään ei ole dispatched-statusta tullut. Koskaan ei ole näin kauaa kestänyt. Mites muilla, onko viime aikoina tehtyjä tilauksia?
 
Ihmettelen mun Amazon.de tilausta. Sunnuntaina tein tilauksen ja vieläkään ei ole dispatched-statusta tullut. Koskaan ei ole näin kauaa kestänyt. Mites muilla, onko viime aikoina tehtyjä tilauksia?

Aina noissa on ratkaisevana se, että koska on se luvattu toimitus perille?

Hyvin ovat pitäneet, vaikka tyyliin edellisenä päivänä on ollut varsinainen lähetys.
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama viimeisimmistä viesteistä. Varmaan tässä on edessä kauppojen purku, koska en pysty myöskään todistamaan millään, että latausportti toimi ennen kauppojen tekemistä?

Ostaja:
Me tultiin nyt siihen tulokseen, että halutaan perua kaupat tämän osalta. Se ongelma on tuossa portissa, ja vaikka vielä lataa aina välillä, se luultavasti pidemmällä juoksulla lakkaa toimimasta, jolloin lataaminen ei onnistu enää lainkaan.

Minä:
Ymmärrän tilanteen, mutta tässä on nyt se ongelma, että kone lähti täältä mielestäni täysin toimivana, eikä latausportissa ollut silloin mitään havaittavaa vikaa. Koska läppäri on ollut jo teillä käytössä, en voi olla varma, onko ongelma syntynyt vasta myöhemmin. Nykykunnossa kone ei enää vastaa sitä, mitä myin. Tuon tyyppistä latausporttia ei valitettavasti helposti vaihdeta, mikä vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon. Tämän vuoksi kauppojen peruminen on vähän vaikeaa.

Ostaja:
Ymmärrän myös sinun pointin tässä. Haettaessa kuitenkaan me ei testattu latausportin toimivuutta, eikä sitä siinä teidän pihalla olisikaan ollut mahdollista testata? Läppäri oli ladattu valmiiksi täyteen, ja ainoastaan katsottiin että päällisin puolin toimii, ei ole isompia kolhuja ulkopinnassa, koneessa on mainitut komponentit, sekä akunkesto kunnossa. Portin vika ei millään ole voinut tulla esimerkiksi kuljetuksen aikana.

En yleensä tykkää heittää tätä korttia kehiin, mutta olen itse it-alalta kouluttautunut ja tehnyt lähes 10 vuotta töitä koneiden parissa. Ongelma ei siis myöskään ole käyttäjässä, tai siinä, että latauspistoketta olisi runnottu koneen sisään voimalla tai vääntäen.


Minä:
Tuo on totta, olisi sen latausportin voinut testata noudon yhteydessä, mutta en silloin ajatellut asiaa. Ennen ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan.

En myöskään epäile taitojasi koneen käyttäjänä. Lähinnä mietin, että olisiko vaurio latausporttiin voinut syntyä äitisi miehen yrittäessä saada läppäriä latautumaan? Ymmärtääkseni et ollut paikalla, kun hän yritti saada läppärin latautumaan? Jatketaan keskustelua huomenna.


Ostaja:
Jatkan keskustelua aiheesta. Minä laitoin äidin miehelle koneen paikalleen, näytöt, näppikset, laturijohdot kiinni. Laittaessani koneen asetuksia kuntoon, katsoin vain koneen olevan virransäästötilassa, enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota siihen, lataako kone vai ei. Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä, eikä uskaltanut edes irroittaa koneesta johtoja. Joten ei, äitini mies ei ole itse työntänyt laturijohtoa väkivalloin sisään.

Ymmärrän kyllä, ettet ole välttämättä huomannut ongelmaa, jos kone ja latausjohto ovat olleet koko ajan fyysisesti staattisessa asennossa - tällöinhän kone luultavasti on ladannut. Mutta kyllä sinun myyjänä ja elektroniikkaa huoltavana pitää ottaa oma vastuusi siitä, että kuntoon ja myyntiin laittamasi kone ei sitten välttämättä olekaan kondiksessa. Läppärin pohjan ruuveista näkyy myös selkeästi se, että läppäri on jossain kohtaa avattu. Eikä me voida sitä tietää, mitä komponentteja sinä olet sieltä mahdollisesti vaihtanut, tai onko portti silloin vaurioitunut. Tai onko ollut jo tätä ennen rikki.

Itseäni harmittaa se, että jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle. Miten tämä siis eroaa siitä? Joten, oletko nyt valmis kauppojen purkuun ja ottamaan vastuusi siitä, ettei myymäsi kone ollutkaan myyntikunnossa?
Mä ehkä kallistuisin tässä kuitenkin maksimissaan osittaiseen hinnanpalautukseen jos siinäkään, kuten yllä jo mainittiinkin, ostaja vetoaa toridiilin palautusmahdollisuuteen, mutta se on kuitenkin vain 24h eikä tässä ole edes toridiili kyseessä. jos olet siinä uskossa että laturi toimi ennen myyntiä, ei tosiaan ole mitään takeita etteikö se ostajalla itsellä olisi mennyt epähuomiossa rikki, ja aikaakin jo kaksi päivää kulunut ennen ilmoituksesta.
 
Mä ehkä kallistuisin tässä kuitenkin maksimissaan osittaiseen hinnanpalautukseen jos siinäkään, kuten yllä jo mainittiinkin, ostaja vetoaa toridiilin palautusmahdollisuuteen, mutta se on kuitenkin vain 24h eikä tässä ole edes toridiili kyseessä. jos olet siinä uskossa että laturi toimi ennen myyntiä, ei tosiaan ole mitään takeita etteikö se ostajalla itsellä olisi mennyt epähuomiossa rikki, ja aikaakin jo kaksi päivää kulunut ennen ilmoituksesta.
Ja onko laturi testattu toisella koneella tms? Tässä on ollut kuitenkin ukkosta ilmassa (tietämättä yhtään missä kyseiset henkilöt asuvat) eri puolilla Suomea ja sitä kautta voinut laturikin hajota?

@Lucki
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama
Slight offtopic: kokeilisin ensin puhdistaa sitä porttia. Paineilmalla ensin irtoroskat ja sitten vaikka CRC electronic cleaneria reilusti perään. Sellaista laatua halvat liittimet nykyään että hapettuvat nopeasti.
 
Mielestäni on reilua sovitella, jos ostaja heti ilmoittaa viasta. 2 päivää on kyllä vähän siinä ja tässä, olisiko jotakin voinut jo käydä niin ettei vika ole myyjän. Melkeinpä suosittelisin tarjoamaan jotain osaa hinnapalautuksena, laittaa vahingon sitten vaikka kotivakuutukseen tms. Mutta kuitenkin kompromisseja nuo on aina, jos haluaa sovitella. Yksityisten välillä kun voi vaan sanoa myös "perävalotakuu, harmi että se meni teillä noin nopeasti rikki"

Jos perut kaupat, niin oleellista lienee, ettet palauta rahoja ennenkuin kone on sinulla takaisin. Konehan voikin olla toimiva -huijareitakin kun on liikkeellä
Harmillinen tilanne. Kommentoin vain sen verran, että ostaja on väärässä ToriDiilin palautusmahdollisuudesta - siinä ostajalla on 24h aikaa tavaran vastaanottamisen jälkeen tarkastaa tavara ennen kuin rahat lähtee myyjälle. Kyseisessä tapauksessa vika havaittu parin päivän käytön jälkeen.
Mä ehkä kallistuisin tässä kuitenkin maksimissaan osittaiseen hinnanpalautukseen jos siinäkään, kuten yllä jo mainittiinkin, ostaja vetoaa toridiilin palautusmahdollisuuteen, mutta se on kuitenkin vain 24h eikä tässä ole edes toridiili kyseessä. jos olet siinä uskossa että laturi toimi ennen myyntiä, ei tosiaan ole mitään takeita etteikö se ostajalla itsellä olisi mennyt epähuomiossa rikki, ja aikaakin jo kaksi päivää kulunut ennen ilmoituksesta.
Ja onko laturi testattu toisella koneella tms? Tässä on ollut kuitenkin ukkosta ilmassa (tietämättä yhtään missä kyseiset henkilöt asuvat) eri puolilla Suomea ja sitä kautta voinut laturikin hajota?
Ostaja kuulemman testasi läppäriin toista toimivaa laturia ja ongelma pysyi.

Mainitsin ostajalle tuosta ToriDiilin 24h palautusmahdollisuudesta ja hän myönsi minun olevan oikeassa siinä. Tällä hetkellä yritetään päästä kompromissiin tapauksesta. Ajatuksena on, että jos ostaja haluaa pitää läppärin, hyvitän jonkun siivun hinnasta, tai jos ostaja haluaa palauttaa läppärin, hyvitän osan hinnasta.
 
Tällä hetkellä yritetään päästä kompromissiin tapauksesta. Ajatuksena on, että jos ostaja haluaa pitää läppärin, hyvitän jonkun siivun hinnasta, tai jos ostaja haluaa palauttaa läppärin, hyvitän osan hinnasta.
Tapaus saatiin päätökseen, ostaja päätti pitää läppärin ja aikoo kuulemman vaihtaa portin uuteen itse. Hyvitin 1/3 hinnasta takaisin.
 
Mites teillä muilla muuten kauppa käy nykyisin? Entäs tuleeko miten katselukertoja/viestejä ilmoituksiin?
torista varmaa puhuit? Huutonetissä oon harvinaisempaa kamaa myynyt viimeviikot ja saa kyl paremmin katselukertoja, ku laittaa vain vuorokaudeksi kerrallaan myyntiin. Huuto.net vissii jotenki noita sulkeutuvia nostaa paremmin esiin.

e: enkä ihmettelis, jos toridiili artikkelit sais kans enemmän näyttökertoja.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin heikosti kun ei ole toridiiliä käytössä. Tosin en voi olla täysin varma johtuuko siitä, mutta sellainen kutina on.

torista varmaa puhuit? Huutonetissä oon harvinaisempaa kamaa myynyt viimeviikot ja saa kyl paremmin katselukertoja, ku laittaa vain vuorokaudeksi kerrallaan myyntiin. Huuto.net vissii jotenki noita sulkeutuvia nostaa paremmin esiin.

e: enkä ihmettelis, jos toridiili artikkelit sais kans enemmän näyttökertoja.

Toridiilillä tehnyt viimeisimmät kaupat ja mutu on että myy paremmin. Ei tosin pyyntihintaa saa mistään.

Hyvin on kauppa käynyt ilman toridiiliä, kaikki on mennyt mitä torissa oon myynyt. Riippuu tuotteesta ja hinnasta varmaan.

En seuraa katselukertoja. Myyntejä tälle vuodelle 16 kpl joista 10 diilillä.

Sillä kysyi, kun teimme juuri kaverin kanssa pienen vertailun. Itse olen tunnistautunut Torissa, mutta en käytä Toridiiliä, hän taas ei ole edes tunnistautunut, eikä siten myöskään diili käytössä. Itse saan jonkin verran katselukertoja ja suosikiksi lisäilyjä, mutta viestejä ei ollenkaan, joten ei kauppojakaan. Kaveri ei taas saa edes katselukertoja omille tuotteilleen saati myyntejäkään. Tuotteita on kuitenkin laidasta laitaan, hinnat myös kohdillaan.

Jokin tuolla Torissa on muuttunut, joko käyttäjäkunta suurimmaksi osaksi hävinnyt tai sitten Toridiililäisiä suositaan jotenkin..? Foorumeilta kun lukee, niin aika negatiivistä palautetta siellä on, kauppa ei tunnu käyvän enää oikein kenelläkään.
 
Sillä kysyi, kun teimme juuri kaverin kanssa pienen vertailun. Itse olen tunnistautunut Torissa, mutta en käytä Toridiiliä, hän taas ei ole edes tunnistautunut, eikä siten myöskään diili käytössä. Itse saan jonkin verran katselukertoja ja suosikiksi lisäilyjä, mutta viestejä ei ollenkaan, joten ei kauppojakaan. Kaveri ei taas saa edes katselukertoja omille tuotteilleen saati myyntejäkään. Tuotteita on kuitenkin laidasta laitaan, hinnat myös kohdillaan.

Jokin tuolla Torissa on muuttunut, joko käyttäjäkunta suurimmaksi osaksi hävinnyt tai sitten Toridiililäisiä suositaan jotenkin..? Foorumeilta kun lukee, niin aika negatiivistä palautetta siellä on, kauppa ei tunnu käyvän enää oikein kenelläkään.
Se tunnistautuminen on itselle ostaessa ykkösjuttu. Itse olen myös tunnistautunut mutta mitään ylimääräisiä tietoja en jaa norjalaiselle firmalle. Siksi ei Toridiili kiinnosta.
 
Tietenkin vaikuttaa paljon mitä kaupittelee.

Elektroniikkapuolta kun katselee niin näyttäisi että jos retrorautaa ja pelejä kaupittelee niin Huuto.netistä löytyy ostajia kyllä mutta ns. "tavallisten" komponenttien osalta siellä ei kauppa käy läheskään niin hyvin kuin Torissa. Viimeaikoina kun olen konetta päivitellyt niin ei niitä vanhoja osia kukaan Huuto.netissä osta vaan kaupat tehdään Torin kautta eikä tarvita edes Toridiiliä. eBaykin on viimevuosina ollut paikoitellen paremmin kauppoihin johtava sivusto kuin Huuto.net vaikka postitushan maksaa melkoisesti jos vähänkään isompi tavara kyseessä, näin siis itsellä ainakin. Pienempiä kauppasivustojakin on joihin olen vaivautunut listaamaan samat rojut mutta periaatteessa Toriin laittaminen riittäisi kun ei noista muista tule yhteydenottoja.
 
Tinkaaminen kuuluu aina asiaan, mutta nykyään menee vittuilun puolelle nuo "tarjoukset"... Palaa lakki välillä kun tavara on jo sopivasti hinnoiteltu niin silti näitä huutokauppakeisareita ilmaantuu jotka tarjoaa jopa alle puolet hinnasta.

Röyhkeää tosiaankin.

Ihan sama mitä myy, nettiauto, tori jne. Ja on hinta sitten 10€ vai 35000€.
ai onko
 
Viimeisin ostos torissa meni täysin sujuvasti. Ilmoitin, että ostan puhelimen max 100e, merkki/malli nn ja värillä ei väliä. Puolen tunnin päästä tyyppi soittaa ja sanoo että olis just tuommonen joutavana ja vieläpä paketissa, kaikki hilppeet mukana ja vaan puoli vuotta vanha. Sanoin siihen että ok, mitäpä hinta olisi. Myyjä vastasi että oisko satanen, voin tuoda kotiovelle kun oon tulossa kaupunkiin muutenkin asioille. Sehän sopii, rahat sulle ja tavara mulle.

Kotiinkuljetuksen takia maksoin mielellään sen täyden pyyntihinnan.

Mutta toki varsinkin pe-la iltaisin on näitä jotka tarjoaa 10-40 euron tavarasta sitä puolta pyynnistä, joka alunperinkin on jiirissä yleiseen hintatasoon nähden +tavara ehjää ja kunnollista, eikä mitään kaatopaikkakamaa.
kalja ajaa yhteiskuntaa rappiolle jotku myy ku pitää saada kalajaa
 
Täällä näkyy aika paljon olevan melko naiivia porukkaa, mitä tulee näihin petoksien tehtailijoiden hommiin. Kannattaa liittyä facessa edes yhteen sellaiseen ryhmään, jossa näitä pettureita paljastetaan, omilla nimillä ja kuvilla sekä tuhansilla aliasnimillä joita he käyttävät, niin alkaa se todellisuus tulla silmille ihan eri tavalla.
tai hommaa elämä ai niin köyhä
 
Enemmän kuin sitä ja noissa kuvitteellisissa skenaarioissa sekään ei pelasta kun sen kuvaamisen jälkeen voi tehdä jotain muuta sille laatikolle. Hauska sattuma, että Teukku mainitsi juuri nintendo switchin kun se oli toisessa noissa huijauksissa kyseessä. Siinä huijari juuri myönsi, että laite hänellä kyllä on muttei aijo sitä lähettää ja käräjillä sai tuomion jonka jälkeen todettiin varattomaksi switchin omistajaksi.
jotku kuvaa paskalla käynin ja moljoonat runkkaa sille
 
Ei mikään huijausyritys, mutta kovasti viestitti, että "vie nyt nopeasti postiin". Sitten tuote saapui ostajalle tyyliin tiistaina ja se haettiin postista vasta perjantai-lauantaina. Sitten, koska toridiili toimii niin, näin rahat vasta seuraavalla viikolla. Vähän negatiivinen kauppakokemus, mutta koska sain rahat, niin pistin 10/10 palautteen.

Siis pientä kitkaa..

--

Ja Toridiilissä on parasta ne postikulut. Tuon myin Torissa tänään:

Siinä olisi postit 11€, joka on ~50€ tuotteelle aivan sikapaljon. Joskus maksan itse postit, niin kaupat etenee paljon nopeammin, mutta aivan varmasti tuokin maksoi alle 10€ postittaa Torissa..
tää halonen koitti huijata ku ei käynyt haku nytki muyynnis vähän käytetty mahtitimppa käyny vain neekerin perseessä ja nuollu puhtaax
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 333
Viestejä
4 885 350
Jäsenet
78 800
Uusin jäsen
Iltamyöhä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom