Cyberpunk 2077

Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
322
...Jossain taisi olla juttua, että cdpr olisi siirtymässä unreal 5 enginen pariin tulevissa peleissä, tai ainakin miettii sitä.
Ei "olisi", vaan "on". Cyberpunkin laajennus Phantom Liberty on ilmotettu kehittäjän toimesta olevan viimenen tuote Red2-enginelle, ja kaikki jatkot tulee Unreal-enginellä. Tosin, kaikesta voidaan joustaa jos rahalla voidaan perustella, eli piikki myynneissä ja jos PL menestyy yli odotusten, niin aina voidaan tehdä lisää. Toisaalta mikään ei estä tekemästä seuraavia laajennuksia suoraan toisella pelimoottorilla jos sijainti on muualla kuin Night Cityssä eli ei tartte Red2-puolella kehitettyjä assetteja siirtää liikaa moottorilta toiselle.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 516
Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
Joko olet erittäin onnekas ja olet välttynyt bugeilta tai omaat erittäin matalat kriteerit. Kyllähän tämä oli pitkään julkaisun jälkeenkin tekniseltä toteutukseltaan höyryävä lantakasa, "pikkubugeja" ja puhtaasti pelissä etenimisen estäviä bugeja riitti kyllä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka pelin juonesta tykkäisikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
982
Pääjuonessa etenemisen estäviin bugeihin en ole itse törmännyt kertaakaan millään buildilla. Esim. se vartija hissi bugi ei itsellä tullut koskaan vastaan. Yhdessä Cyberpsycho tehtävässä on ollut yhdellä buildilla bugi jossa se muija ei nouse sieltä pakastimesta lainkaan. Kaikki t-pose jutut on kyllä olleet ym.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
274
Tämä tuli pelattua läpi hiljattain noin vuoden kestäneen tauon jälkeen, mikä on omalla kohdalla täysin ainutlaatuista. Jos peli jää kesken pidemmäksi aikaa, käytännössä ikinä en ole pelannut läpi myöhemminkään. Savefilussa oli 125h ennen keskeytystä, joten varmasti syynä oli väsyminen uuvuttavaan 100% läpäisyn tavoitteluun sivutehtävissä.

Vaikka periaatteessa tykkään edelleen avoimen maailman peleistä paljonkin, kärsivällisyys ja aika riittävät niiden kanssa yhä huonommin mitä vanhemmaksi tulen. Jälkiviisaasti olen aika varma siitä, että olisin nauttinut pelistä vielä enemmän, jos olisin pelannut pääjuonen laput silmillä nopeasti alusta loppuun. Juoni ylitti loppua kohden kaikki odotukset ja tuli katsastettua kaikki merkittävät loppuratkaisuvariaatiot sitä yhtä missattavissa olevaa lukuun ottamatta.
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
194
Tämä tuli pelattua läpi hiljattain noin vuoden kestäneen tauon jälkeen, mikä on omalla kohdalla täysin ainutlaatuista. Jos peli jää kesken pidemmäksi aikaa, käytännössä ikinä en ole pelannut läpi myöhemminkään. Savefilussa oli 125h ennen keskeytystä, joten varmasti syynä oli väsyminen uuvuttavaan 100% läpäisyn tavoitteluun sivutehtävissä.

Vaikka periaatteessa tykkään edelleen avoimen maailman peleistä paljonkin, kärsivällisyys ja aika riittävät niiden kanssa yhä huonommin mitä vanhemmaksi tulen. Jälkiviisaasti olen aika varma siitä, että olisin nauttinut pelistä vielä enemmän, jos olisin pelannut pääjuonen laput silmillä nopeasti alusta loppuun. Juoni ylitti loppua kohden kaikki odotukset ja tuli katsastettua kaikki merkittävät loppuratkaisuvariaatiot sitä yhtä missattavissa olevaa lukuun ottamatta.
En tiedä, osa sivutehtävistä täydentää tarinaa kyllä niin paljon että jos olisi pelkän pääjuonen juossut laput silmillä niin paljon olisi menettänyt.

Itsekin vasta pelin pariin löytäneenä voisin todeta että sääli kun julkaisu oli sellainen floppi kuin oli, nykykunnossa parhaita pelejä vuosiin.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
894
Itsekin vasta pelin pariin löytäneenä voisin todeta että sääli kun julkaisu oli sellainen floppi kuin oli, nykykunnossa parhaita pelejä vuosiin.
Last gen konsolit vähän vaikutti negatiivisesti koko hommaan vaikka asiat oli paremmin pc:llä.
Se oli niin negatiivista, että ihmiset varmaan välttivät pelaamista koska alitajuisesti haluavat kokea positiivisuuta pelistä puhuessa ja jos se on mahdotonta miksi edes pelata.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
3 685
20 miljoonaa myynyt. Ihan hyvin. Tänään pelasin tätä stadialla. Bugitti. Pcllä bugitti. Ja ps5lla sillä en nyt tällä kertaa huomannut bugeja. Granaatin kun pistää vihollisen laukasemaan tien lähellä nii kyllä tulee kolari suma autoilla. Olipas kiva kun sai loppupelin hahmon stadialta pclle. :) ku sais vielä ps5lle nii ois huippua. No kaikkee ei voi saada.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
322
20 miljoonaa myynyt. Ihan hyvin. Tänään pelasin tätä stadialla. Bugitti. Pcllä bugitti. Ja ps5lla sillä en nyt tällä kertaa huomannut bugeja. Granaatin kun pistää vihollisen laukasemaan tien lähellä nii kyllä tulee kolari suma autoilla. Olipas kiva kun sai loppupelin hahmon stadialta pclle. :) ku sais vielä ps5lle nii ois huippua. No kaikkee ei voi saada.
Ilmeisesti vasta juuri julkaistu tuo stadian savefilujen siirto muille alustoille? Viime viikolla ei vielä onnistunu kun tietoa tuosta stadian kohtalosta tuli ilmoille.
Oma kokemus 1.6 patchista, kaikkea pientä kivaa lisätty sekaan, kaikki toimii taas pykälän "elävämmin", mutta ainakin omalla kokoonpanolla on ilmestyny hidastelua ja stutterointia esimerkiksi mapsilta takas maailmaan siirtyessä. En haluais kovin paljoa tinkiä grafiikoista, mutta kyllä tää huutaa huomattavasti enemmän tehoa kuin 5600XT pystyy toimittamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
356
Pääjuonessa etenemisen estäviin bugeihin en ole itse törmännyt kertaakaan millään buildilla. Esim. se vartija hissi bugi ei itsellä tullut koskaan vastaan. Yhdessä Cyberpsycho tehtävässä on ollut yhdellä buildilla bugi jossa se muija ei nouse sieltä pakastimesta lainkaan. Kaikki t-pose jutut on kyllä olleet ym.
Tämä oli ainoa bugi jonka takia jouduin lataamaan puoli tuntia vanhemman saven. Aluksi oletin että se johtui siitä että törmäsin paikalle päiväsaikaan, kunnes luin että se oli julkaisuversion tunnettu bugi jos skannaili vihjeitä väärässä järjestyksessä. Noh, nopeasti korjattu eikä missään nimessä etenemistä pysäyttävä bugi.
Yhtäkään Bethesdan peliä en ole saanut pelattua läpi, ja valtaosa kesken jääneistä yrityksistä johtui oikeasti etenemisen keskeyttävistä bugeista. Viimeinen niitti oli Fallout: New Vegas joka olisi tarvinnut fanipäivityksen että sen olisi voinut läpäistä. GOTY -versio kuulemma oli enimmäkseen pelattava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
356
Joko olet erittäin onnekas ja olet välttynyt bugeilta tai omaat erittäin matalat kriteerit.
Kun on pelannut pc:llä 80-luvulta lähtien niin kaikenlaista pientä sietää, mutta pelin rikkovia bugeja en lainkaan. Suosituslaitteiston kriteerit kevyesti täyttävällä raudalla ongelmia ei oikeasti ollut. Muutaman kerran peli kaatui työpöydälle, mutta se ei kerennyt harmittamaan kun peliä pystyi jatkamaan noin 12 sekunnissa. Sekin johtui todennäköisesti omasta näytönohjaimesta joka vaihtui kesken läpipeluun, eikä kaatuilua enää ilmennyt jatkossa.

Kyllähän tämä oli pitkään julkaisun jälkeenkin tekniseltä toteutukseltaan höyryävä lantakasa, "pikkubugeja" ja puhtaasti pelissä etenimisen estäviä bugeja riitti kyllä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka pelin juonesta tykkäisikin.
Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
982
Itse taas olen pelannut useat Bethesdan pelit läpi useasti Fallout3, New Vegas. 4, Oblivion ja Skyrim. Bugeihin on tullut törmättyä Skyrimissä aika usein tuli CTD jos samoili kartan päästä päähän vähänkin vanhemmalla tallennuksella. Ainoa game breaking bugi mikä on jäänyt palavasti mieleen oli Vampire Masquarade Bloodlinesissa jonka pystyi ohittamaan vain konsolikomennolla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
4 229
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään. Rikkoo immersion aika pahasti tämmöinen köykäisyys, kun pelin ilme on kyllä monella muulla osa-alueella ihan huippulaatuista AAA-tykitystä.

Toivottavasti seuraavassa isommassa pelissään panostavat tähän osa-alueeseen vähän enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
356
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään.
Fiksummat siviilit olisi kyllä kiva, mutta aktiivisen poliisin voisi poistaa melkein kokonaan. Se on aina avoimen maailman pelien tylsintä gameplay looppia, jos npc poliisia ei voi "voittaa".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
982
Joo tuo GTA tyyppinen poliisi systeemi on vaan perseestä. GTA V:ssä nyt ainakin oli hieman mielenkiintoa poliiseilta karkuun menemisessä vaikka täydellä tähtimäärällä ei juuri pakoon päässyt kuin lentämällä. Poliiseja vastaan käymisellä pitäisi olla jotain vaikutusta koko gameplay looppiin mitä voi ja ei voi tehdä sen jälkeen jos on haku päällä. Pitäisi olla selvät Pros ja Cons jos joko tukee poliiseja tai on niitä vastaan se tekisi hommasta vähän mielenkiintoisempaa.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 516
Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes: Tuossa nyt muutama linkki, varmasti paremmin kokemuksia löydät selatessasi tätä ketjua vuoteen 2020. Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).

Jos lähteitä kaipaat:

Tuossa vähän muutamia harmillisia, vaikka ei kenties virallisesti pelin katkaisevia.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
614
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
322
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
Poliisioverhaul ja Max-Tacin läpikäynti on lupailtu 1.7 patchiin joka pitäs tulla kaiketi ennen ensi vuoden laajennusta, tai viimeistään sen yhteydessä. Alunperin noita laajjennuksia piti tosiaan olla "vähintään saman verran kuin mitä Witcher3 sai", mutta bugikorjausten ja tulipalojen sammuttelun takia se on muuttunu nyt tuohon yhteen isoon Phantom Libertyyn. Joka kyllä toisaalta on sitten kenties oikeasti iso kokonaisuus.

Mikään ei tosiaan estä palaamasta tuohon maailmaan jatko-osissa, ja CDPR onkin ilmottanu jo, että tulevat kyllä maailmaan palaamaan, on se sitten pelit, sarjakuvat, anime, elokuvat tai tv-sarjat. Ja mistä sitä tietää, vaikka Red2-moottorille tehdyt assetit, modelit, jne. ois hyvällä tuurilla siirrettävissä ainakin osittain Unrealin puolelle, jollon aikataulut lyhenis ja tuotantokustannukset uusille tuotteille laskis kunhan ensin opettelevat Unrealin käytön pelikehityksessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
356
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 041
Läpi meni tossa viime viikolla ja jäi kyllä pyörimään mieleen kuten hyvillä peleillä tapana, malta odottaa tuota lisäriä!
Pitää ennen sitä rykäistä noita sivutehtäviä varmaan, suurimman osan kyllä tein jo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
356
Kannattaa käydä muutama eri loppu läpi, osa niistä on yllättävän pitkiä ja ...erilaisia.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
894
Marcin Iwiński lopettaa ceo:na

CDPR selittää miten ympäristö ja sosiaalisesti valveutuneita he ovat osakkeenomistajien tahtojen ansiosta.

Tulevaisuus näyttää hyvältä tulevien pelien osalta.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 516
Marcin Iwiński lopettaa ceo:na

CDPR selittää miten ympäristö ja sosiaalisesti valveutuneita he ovat osakkeenomistajien tahtojen ansiosta.

Tulevaisuus näyttää hyvältä tulevien pelien osalta.
Tuohon nyt olisi voinut lisätä sen oleellisen seikan, ettei mies ole lähdössä mihinkään vaan hakee CD Projekt Redin hallintoneuvoston puheenjohtajaksi... Eiköhän hänen kädenjälkensä säily peleissä vähintään saman suuruisena kuin mitä se oli toimitusjohtajana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
356
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes:
En väittänyt etten ole kohdannut bugeja, sanoin etten törmännyt pelin katkaiseviin bugeihin. Vialliset questit ovat olleet tämän tyyppisissä peleissä valitettavasti aina normisettiä, ja CP2077:n laajuuden ja tehtävien ristiinvaikuttavuuden huomioiden niitä on ollut yllättävän vähän. Esimerkeissäsikin viitataan kahdessa uutisessa kolmesta, yhteen ja samaan reddit-viestiin ja oletettavasti kolmaskin viittaa samaan. Bugi oli korjattu noin neljässä päivässä, jota ei edes ollut julkaisuversiossa (ilmeisesti tuli päivityksessä 1.06 kolme viikkoa ennen korjausta). Ei tainnut koskea kovin montaa kun bugin löytymisessä kesti yli kaksi viikkoa.

Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).
Toistaiseksi laadukkain tämän tasoinen vastaan tullut peli. Witcher 3 oli julkaisukunnossa vielä karumpi, puhumattakaan mistään Bethesdan Fallouteista/Oblivionista/Skyrimistä tai Biowaren tekeleistä. Mikään muu open world rpg ei ole latautunut näin nopeasti, toimi ilman lataustaukoja tai sisällä näin yksityiskohtaista maailmaa. Pelaajaa lukitsematon dialogisysteemikin pitäisi olla pakollinen jatkossa kaikissa vastaavissa peleissä. Tuhoutuvaa ympäristöäkin on paljon enemmän kuin odotin.


Hieno lista täynnä geneeristä filleriä, kuten "poor performance on pc" tai "Ray tracing not available with AMD graphics cards" :lol:
Minimieffortin klikkihuorausartikkeli jollaisen voisi laatia lähes mistä tahansa suuresta julkaisusta vain vaihtamalla pelin nimen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 516
En väittänyt etten ole kohdannut bugeja, sanoin etten törmännyt pelin katkaiseviin bugeihin. Vialliset questit ovat olleet tämän tyyppisissä peleissä valitettavasti aina normisettiä, ja CP2077:n laajuuden ja tehtävien ristiinvaikuttavuuden huomioiden niitä on ollut yllättävän vähän. Esimerkeissäsikin viitataan kahdessa uutisessa kolmesta, yhteen ja samaan reddit-viestiin ja oletettavasti kolmaskin viittaa samaan. Bugi oli korjattu noin neljässä päivässä, jota ei edes ollut julkaisuversiossa (ilmeisesti tuli päivityksessä 1.06 kolme viikkoa ennen korjausta). Ei tainnut koskea kovin montaa kun bugin löytymisessä kesti yli kaksi viikkoa.
Ei, vaan väitit ettei pelissä ole ollut pelin katkaisevia bugeja. Pointtini oli ainoastaan osoittaa tuo vääräksi eli en hirveän montaa minuuttia jaksa käyttää internetissä kaksi vuotta vanhojen uutisten etsimiseen, koska yhdenkin esimerkin pitäisi riittää. Kuten sanoin niin löydät niitä enemmän tämän ketjun viesteistä vuodelta 2020.
Toistaiseksi laadukkain tämän tasoinen vastaan tullut peli. Witcher 3 oli julkaisukunnossa vielä karumpi, puhumattakaan mistään Bethesdan Fallouteista/Oblivionista/Skyrimistä tai Biowaren tekeleistä. Mikään muu open world rpg ei ole latautunut näin nopeasti, toimi ilman lataustaukoja tai sisällä näin yksityiskohtaista maailmaa. Pelaajaa lukitsematon dialogisysteemikin pitäisi olla pakollinen jatkossa kaikissa vastaavissa peleissä. Tuhoutuvaa ympäristöäkin on paljon enemmän kuin odotin.
Se että muut pelit ovat asiassa paskempia, ei tee tästä pelistä yhtään vähemmän paskaa.
Hieno lista täynnä geneeristä filleriä, kuten "poor performance on pc" tai "Ray tracing not available with AMD graphics cards" :lol:
Minimieffortin klikkihuorausartikkeli jollaisen voisi laatia lähes mistä tahansa suuresta julkaisusta vain vaihtamalla pelin nimen.
Tässä viestissä jo mainitsemani pointit pätevät myös tähän. Vain murto-osa bugeista saa maininnan jonkun "lehden" sivulla, tämän pitäisi olla itsestään selvää ja asian toteamiseen riittää näiden foorumien ja redditin lukeminen pelin julkaisun aikaan...
E: Ja hienosti poimit kirsikat kakusta noiden esimerkkien joukosta:thumbsup:
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
206
Itsellä tulee edelleen bugeja vastaan, mutta toisaalta tallennus on aloitettu alunperin julkaisussa ja se voi vaikuttaa asiaan. Eniten ärsyttää juuri pääjuoneen liittyvät, kun jokaisessa tehtävässä joku tärkeimmistä hahmoista bugittaa fyysisesti. On se sitten joku naurettava asento cutscenessä tai waypointit hahmolla ihan sekaisin, mutta onneksi ne hetken taistelun jälkeen on aina löytäneet oikean paikan niin tehtävä päässyt jatkumaan. Lisäksi fysiikkabugeja ollut tehtävien aikana ajoneuvoissa, esineissä.

Onneksi muuten on pelin bugit ja ongelmat vähentyneet. Ja nuokaan esiintyneet bugit eivät enää niin paljon haittaa pelikokemusta, kun ihan muuten pystyy pelistä jo hieman nauttimaan. Lähinnä tulee enää vain hetken pettymys laatuun ja immersio rikkoutuu, mutta sitten taas mennään eteenpäin. Odotukset ja vaatimustaso matalammalla niin se auttaa asiaan, mutta ei se tilannetta hyväksi tee!
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
90
Tää on mulla nyt odottanut pelaamista yli vuoden, kolme tuntia pelasin ja sitten jäi odottelemaan motivaatiota. Nyt meinasin aloittaa koko shitin alusta, antakaa parhaat vinkit hahmonkehitykseen ja kaikkeen muuhunkin että saan tästä mahdollisen paljon irti :cool:
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
70
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 437
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
Ainakin omalla 3700X + RTX 2070:lla rullaa sen verran huonosti varsinkin ilman DLSS:ää, että jätin pelin suosiolla odottelemaan uutta näytönohjainta. Toki resoluutiona 1440p. 1080p:lla tilanne olisi jo parempi.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
45
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
Mielestäni ihan hyvin pitäis tuolla yhdistelmällä pyöriä, varsinkin jos kyseessä 1080p.
Tuosta vähän esimakua:
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
375
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
Itse pelasin peliä 3440x1440p resolla 9900k + 1080ti-kombinaatiolla. Muistaakseni grafiikkoja piti ruuvata medium-low (eli pääosin medium ja joitakin säätöjä rullattu low/none) tasolle, jotta sai sen noin 40-50fps. Freesyncin kanssa oli ihan jees, etenkin kun alle 60fps ei itseä haittaa yksinpeleissä.

Suht matalista asetuksista huolimatta peli oli edelleen oikein nätti! Riippuu paljon resoluutiosta ja ruudunpäivitysvaatimuksista. Jos vajaa 60fps riittää, grafiikasta voi hieman tinkiä ja reso on sama tai kevyempi kuin omassa esimerkissä, niin riittää. Muussa tapauksessa katsoisin ehkä 3080:iä sillä silmällä, joko käytettynä tai ”varastonpoisto aleista” esim Evgalta suoraan.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
70
Kiitos jokaiselle vastauksista! Unohtui tosiaan mainita, että 1080p:lla olis tarkoitus pelata tätä. Ainakin ton youtube videon perusteella näyttäis toimivan oikein hyvin. Tarvittaessa voi kyllä vähän asetuksista joustaakkin. Mutta ei muuta kuin ostopöksyt jalkaan, niin on sitten jouluna jotain pelattavaa. :D
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
58
Tälläistä ilmeisesti tehty. Oli vain ajan kysymys milloin joku yrittää tuota selvittääkseen, että onko lukitus RTX 40xx -sarjalle oikeasti tarvittava vai enemmän myyntikikka. Tuskin toimii ongelmitta ja joka peleille joutunee tekemään omat confit, jotka saattavat toimia huonosti tai ei lainkaan. Tai sitten ne lakkaavat toimimasta jonkun päivityksen jälkeen. Taitaa kuitenkin frame generation (ja DLSS 3) olla enemmän softapuolen ratkaisu eikä niin rautariippuvainen kuin NVIDIA mainostaa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
1 651
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.
 

Jaurakkajärvi

Persu
Köyhä
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
788
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.
Eniten aikaa meni itsellä kai ihan fiilistelyyn pitkin mappia, kävellen ja ajellen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 486
Eniten aikaa meni itsellä kai ihan fiilistelyyn pitkin mappia, kävellen ja ajellen.
Erilaisia pelityylejä tosiaan on. En enää varmaan jaksaisi, mutta 77h näemmä mennyt Mass Effect ykköseen. Kun tutkii paikat, lukee loret ja ihmettelee mitä eroja eri valinnoilla on, niin kyllähän siinä aika vierähtää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 378
nVidian uusimmat ajurit RTX 4090 tuella sit rikko itellä ainakin kartan, heittää kunnon artifaktit ruudulle ja käytännössä käyttökelvoton. Odotellaan sit vissiin hotfixiä ajureille kun ei kyl jaksa rollbackatakkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
550
nVidian uusimmat ajurit RTX 4090 tuella sit rikko itellä ainakin kartan, heittää kunnon artifaktit ruudulle ja käytännössä käyttökelvoton. Odotellaan sit vissiin hotfixiä ajureille kun ei kyl jaksa rollbackatakkaan.
Meni 3k sarjalaisista myös :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 378
Meni 3k sarjalaisista myös :tdown:
Joo siis 3080 kortilla itekkin pelailin, en vaan versionumeroa jaksanu kaivaa (onhan se niinkin kaukana ku tossa oikealla sivupalkissa) niin sanoin et uusimmat ajurit sillä RTX 4090-tuella :dead:

Onks tää muuten oikeasti vieläkin näin raskas? 3840x1600 resolla RTX 3080 kortilla on hyvä et pääsee hikiseen 60fps RT + DLSS Performance päällä vaikka kaikki ei oo edes ruuvattu tappiinsa asti...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
550
Joo siis 3080 kortilla itekkin pelailin, en vaan versionumeroa jaksanu kaivaa (onhan se niinkin kaukana ku tossa oikealla sivupalkissa) niin sanoin et uusimmat ajurit sillä RTX 4090-tuella :dead:

Onks tää muuten oikeasti vieläkin näin raskas? 3840x1600 resolla RTX 3080 kortilla on hyvä et pääsee hikiseen 60fps RT + DLSS Performance päällä vaikka kaikki ei oo edes ruuvattu tappiinsa asti...
Taitaa olla aika raskasta tuolla resolla.
1440p täällä ja kaikki muu muistaakseni maksimilla paitsi fog, cloud ja screen space reflections, (rt ultralla). DLSS quality ja fps pyöri pikasen testin perusteella 60-80 välillä.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
918
Eipä noita ajureita kannata kovin tiuhaan päivitellä, sen verran usein niissä on jotain ongelmaa eikä niistä hyödy mitään ellei päivitys sisällä optimointeja tietylle pelille tai jotain hotfixejä jollekin uudelle pelille (tai toki tässä tapauksessa jos omistaa RTX 4090:n).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
106
Tässä nyt aloin tekemään hahmon netrunner spec:llä, ohan tää vaikeimmalla tasolla kyllä ihan jotain uskomatonta. Performance otti vissiin vähän hittiä noilla uusimmilla amd ajureilla, jotenkin tuntuu että kun tarpeeksi hyppii työpöydän ja pelin väliä niin alkaa framet tippuun ja töksähteleen.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
322
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.
Ilman fast travelia liikkuessa tulee käytettyä aikaa paikkojen ihmettelyyn, sieltä löytyy paljon kontenttia johon "vahingossa törmää". Itsellä siis kellossa joku karkea 110h ja "meet Hanako at Embers" on loistanu tehtävälistalla useamman kymmenen tuntia.

Peli ei myöskään ole liikaa pidelly kädestä cyberwaren osalta, eli erilaisten deckkien ja lisäreiden, yms. testaamiseen menee aikansa kun itse niihin tutustuu. Ite olen oppinu käyttämään ja hyödyntämään noita kunnolla vasta ihan vastikään, ekat 90h tai jotain meni täysin brute forcella aseen ja alkeellisimman tason quickhackien kanssa. Toisin sanoen, kunhan tän runin saa paketoitua, modit kehittyy vielä nykyistäkin pidemmälle, ja Phantom Liberty tulee ulos, niin eiköhän tähän peliin toinenkin 110h tule upotettua toisen läpipeluukerran muodossa :rolleyes:

Tehoista peli kyllä tykkää kun tuossa aiemmin kyseltiin. 3700X + Radeon 5600XT ei ole nautinnollisin mahdollinen kombo, iso 43" ruutu ja vaikka 60Hz, niin kyllä tää huutais RX6800(XT) / RTX3070 -tasoista korttia.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
322
Tässä nyt aloin tekemään hahmon netrunner spec:llä, ohan tää vaikeimmalla tasolla kyllä ihan jotain uskomatonta. Performance otti vissiin vähän hittiä noilla uusimmilla amd ajureilla, jotenkin tuntuu että kun tarpeeksi hyppii työpöydän ja pelin väliä niin alkaa framet tippuun ja töksähteleen.
Pelin uusin patch tuntui myös tekevän jotain, stutterointia ilmesty ainakin valikoista, mapista, jne. takasin "pelimaailmaan" poistuttaessa. Patchien mukana on tullu huomattavan paljon kaikenlaisia pieniä parannuksia ja muutoksia joista ei mainita mitään noteissa, joten voi liittyä johonkin tommoseenkin, tai sitten voi olla pelin asetuksissa jotain resetoitunu päivityksen yhteydessä. Kannattaa tarkistella näyttiksen ajuriasetukset sekä pelin valikoiden asetukset, ettei ole mitään muuttunu entisestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
17h kellossa ja vasta tein alun "baari-tehtävän" En oikein ymmärrä kun päivitin cyberdeckin siitä ensimmäisestä (biotech mk1?) parempaan Stephenson mk2:een ja RAM:n määrä ym kasvoi niin myös quickhackit vievät enemmän muistia?

LVL9 menossa ja netrunner + pyssyt mielessä buildissä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 536
Viestejä
3 397 452
Jäsenet
60 768
Uusin jäsen
altPave

Hinta.fi

Ylös Bottom