Cyberpunk 2077

Ihme kitinää täällä joillain ikään kuin olisi koko peli jo nähty tämän yhden demon perusteella, vaikka ei sentään ihan niin aivotonta kitinää kuin Reseteran foorumeilla joissa jotkut mielensäpahoittajat valittaa kun pelin hahmot käyttää tuhmia sanoja kuten "cocksucker" ja "cunt" tai siitä kun on vain kaksi sukupuolta hahmonluonnissa, eikä voi tehdä "genderfluidia" pelihahmoa, mitä sitten ikinä tarkoittakaan.
 
Tässä pelissähän (siis Cyberpunkissa ropena) olisi periaatteessa mahdollista tehdä hahmo joka aamulla sängystä noustessaan valitsee fiiliksen mukaan päivän vehkeet ja asentaa ne paikalleen. Miksipä ei siis 2077:ssakin.
 
Mahtavalta näyttää (ja etenkin kuulostaa!). Cyperpunk-kamaa ei vielä liikaa ole ja nyt sen tekee oikea pelitalo.
Katsoin tuon tunnin pelivideon ja tykkäsin pirukseen. First Person sopii tähän sillä itselleni sillä se on enemmän henkilökohtaisempi
pelikokemus, kuin että tuijottaa hahmon selkää. Kysehän on roolipelistä eli olla sen luomansa hahmon "sisuksissa".
Jossain Tomb Raiderissa toinen juttu kun siinä pelaan Laraa enkä kuvittele itseäni maailmaan.
Pelitalo teki oikean ratkaisun kamerakulmasta.

Witcherit jäi kesken kun en oikein ole miekkajuttujen suurin fani mutta tämä on se odotetuin peli itselleni.
Väliin toki ehtii Seuraava Tomb Raider ja riippuen 2077:n julkaisuajankohdasta, jokunen muukin.
Ai niin, Metrohan pitää myös katsastaa.
 
Tässä pelissähän (siis Cyberpunkissa ropena) olisi periaatteessa mahdollista tehdä hahmo joka aamulla sängystä noustessaan valitsee fiiliksen mukaan päivän vehkeet ja asentaa ne paikalleen. Miksipä ei siis 2077:ssakin.

Tai jos mennään yhden laajennos kirjan (alkup. rope siis) mukaan niin jos on tarpeeks tuohta niin valitsee sen KEHON jota käyttää :) (En nyt kirveelläkään muista mikä se laajennos oli nimeltään jossa tuli full body cyberit)
 
Pidin kyllä näkemästäni. Sen yhden tehtävän pituisen videon perusteella en keksi tähän hätään mitään moitittavaa. Jos vielä pelissä olisi edes jossain määrin mahdollista edetä tarinaa hiiviskelemällä, niin meikäpoika kusee hunajaa :drool: Pelkkä räiskintäkään ei sinänsä haittaa, jos se ja taustalla pyörivä tarina on toteutettu tarpeeksi monipuolisesti ja mielenkiintoisesti.

Erityisesti Deus exät tulivat demosta mieleen. Toivonkin, että juonesta löytyisi samankaltaisia salaliittokiemuroita. Luotto on kuitenkin korkealla, kun viimeisimpään Witcheriinkin sai upotettua yli sata tuntia hetkeksikään kyllästymättä. CDPR onkin varmaan yksi parhaista peliyhtiöistä, mitä tiedän.
 
Olipahan käsittämätön Demo. Tuntuu että tässä pelissä on kaikkea mitä haluan peliltä: tiukkaa first person toimintaa, rpg elementtejä, open world, VAIHTOEHTOJA, hyvä miljöö (varsinkin cyberpunk toimii)

Mielenkiintoisia kommentit tästä pelistä kuten "ei tässä ole mitään mitä ei ole jo nähty"? Otan mielelläni vastaan listan peleistä joka täyttää kaikki nämä tunnusmerkit

Alkuun olin aika skeptinen mitä CDPR saisi aikaan 1st personista, mutta nyt demon nähtyä kun esim. pystyi painamaan pieniä nappeja verhojen availusta ja colan tilauksesta ymmärtää ettei se olisi toiminut 3rd personista
 
Näyttää Borderlands 3:lta tai Divisionilta hyppivine damage numeroineen.

Ei jatkoon.
 

Cyberpunk creator Mike Pondsmith breaks down the world of Cyberpunk 2020 and 2077

En nyt jaksa tarkistaa onko tätä ollut ennen mutta tämäkin on mielenkiintoinen varsinkin jos on alkuperäistä pelannut.
 
Miiiiiinkä helvetin takia noita hyppiviä damagenumeroita pitää tunkea peleihin ? Toivottavasti nuo saa pois päältä tämän pelin osalta :D Muuten kyllä näytti oikein mainiolta ja satavarmasti menee ostoon! :)

Edit: vai onko ne jotain lukuja paljon saa expaa tjms mutta turhia silti :P
 
No, onhan ne hyppivät damaget nyt roolipelimäisempiä... Ja hyvin todennäköisesti UI:n saa kustomoida mieleisekseen. Itse otan nykyään aina maastossa leijuvat quest markerit pois päältä, tykkään suunnistaa mieluummin itse.
 
Eiköhän ne saa päältä pois, onhan näissä tän lafkan peleissä ollut ihan hyvä säädettävyys. Jännä et jaksetaan moisestakin alkaa mököttään 2v ennen pelin julkasua "En pellaa! *kädet puuskaan naama mutrulle*"
 
Eiköhän ne saa päältä pois, onhan näissä tän lafkan peleissä ollut ihan hyvä säädettävyys. Jännä et jaksetaan moisestakin alkaa mököttään 2v ennen pelin julkasua "En pellaa! *kädet puuskaan naama mutrulle*"

Se on tässä vaiheessa ihan tyypillistä että pelin kehitystä seuraamattomat tai pelistä juuri mitään tietämättömät tulee pahoittamaan mielensä. :rolleyes:
Ja jos ei ole cyberpunkin ja/tai sci-fin fani niin tuskin tämä peli sitten kauheasti mitään tarjoaakaan. :)
 
Toivottavasti ei ole Witcher 3 -tyylisesti skaalautuva lootti, niin että olet jatkuvasti vaihtamassa yhtä haulikkoa toiseen samanlaiseen joka tekee kaksi pistettä enemmän vahinkoa sitä mukaa kun omat tasopisteet nousee tai vaihtoehtoisesti kun saat craftattua jonkun spesiaalipyssyn niin sen jälkeen kaikki lootti on vain rihkamaa jota raahataan kauppialle eurodollareiden toivossa. Olis kiva jos aseet ja varusteet tuntuisi jollain tapaa uniikeilta ja samaa pyssyä vois käyttää vaikka koko pelin, mutta vaan modata tai päivittää sitä paremmaksi tai esim. jollain erikoisammuksilla saisi niistä tehokkaampia tai vaikkapa taitopisteet jotenkin vaikuttaisi siihen sen sijaan että aseilla olisi oma leveli joka skaalautuu pelaajan levelin mukaan.
 
Eiköhän ne saa päältä pois, onhan näissä tän lafkan peleissä ollut ihan hyvä säädettävyys. Jännä et jaksetaan moisestakin alkaa mököttään 2v ennen pelin julkasua "En pellaa! *kädet puuskaan naama mutrulle*"
Kuvittelisi varsinkin kun ei ole denuvot ja muut mielensäpahoittaja DRM kiusaamassa modaamista niin vähintään modeilla saadaan pois noita.

Witcher 3 monta asiaa sai paranettua modeilla.
 
Ehkä sillä pelivideon naisella oli modatut silmät. Tai siis olikin, kun yhdessä kohdassa kävi hakemassa päivityksiä. Jos niissä vaikka olisi damagea simuloiva ominaisuus :cigar2:
 
Tuostahan idea: pelin UI näkyy vain niille jotka hankkivat hahmon silmiin modin ja 3rd person aukeaa jos hankkii dronen silmien modin lisäksi... :D
 
Ehkä sillä pelivideon naisella oli modatut silmät. Tai siis olikin, kun yhdessä kohdassa kävi hakemassa päivityksiä. Jos niissä vaikka olisi damagea simuloiva ominaisuus :cigar2:
Olet oikeassa, alkupuolella scavengereita ampuessa ei näy mitään damage-numeroita, upgraden jälkeen seuraavassa questissa näkyy.
 
Olet oikeassa, alkupuolella scavengereita ampuessa ei näy mitään damage-numeroita, upgraden jälkeen seuraavassa questissa näkyy.

Ääh. Piti käydä tarkastamassa ja oli siellä ne damage-luvut myös siinä alussa. Joka tapauksessa sillä on modatut silmät, kun ne hohtaa pimeässä.
 
Ääh. Piti käydä tarkastamassa ja oli siellä ne damage-luvut myös siinä alussa. Joka tapauksessa sillä on modatut silmät, kun ne hohtaa pimeässä.
Muistin vain että lopussa välkky keltaiset numerot enkä nopeasti katottuna nähny alussa niitä. Itseäni ei haittaa numerot koska niistä näkee heti mikä ase toimii mitenkin. Jos tässä pelissä tarvitsee hankkia ammuksia niin sillä on suurikin merkitys.
 
Keltaiset tais olla osumia siihen critical pointtiin exoskeletonin selkäpuolella.
 

44:29 -> jos linkitys ei onnistunut

Ei se hiiri tuossa auta, jos tarkoitus on ampua nurkantaa :)

Tämä on kyllä odotuslistalla korkealla, vielä paremman näköstä mitä itse 90-luvun alussa pystyi edes pelissä kuvittelemaan.

Sinä vain korostit sitä että turvaudutaan padi tyhmäilyyn, se ricoset (kimmoke) tähtäys voi olla hurjasti parempi jos se vaatisi oikeaa tähtäämistä eikä padi sohimista.

Sitäpaitsi sinä sotkit sen kimmoketähtäysampumisen ja sen automaatiähtäysampumisen toisiinsa ne oli kaksi eri ominaisuutta ei yksi ja sama.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi minä olen kunnon padilla sohija tälläisissä niin kyllä kelpaa. Laitoin juuri viimeisimmän Deus Exän tässä hypen vallassa asentumaan. Pitää päästä vähän fiilistelemään edes sinne päin. :)
 
Hmm onkohan Cyberpunk tulossa next gen vai nykyisille konsoleille? Jotenkin kuvittelisin että jos saataisiin next genille niin olisi teknisesti huomattavasti parempi kuin mitä nykyajan ps4 pro ja xbone x pääsee. Esim. PS5 on tulossa Navi näyttis ja varmaan aika hyvä prossu kans kylkeen. Saas nähdä.
Tuon demon perusteella se on mitoitettu tämän sukupolven konsoleja silmälläpitäen niin että vaikka tulisi seuraavan sukupolven konsoleille tulee se myös tämän sukupolven konsoleille.
 
Vähän OT:ksi menee, mutta siis mitä onko tuo jo julkaistu? Tai onko se jo suurimmilta osin jo valmis ja pelattava?
Ei mutta siitä on julkaistu vastaava demo kuin mitä tämä Cyberpunk 2077 demo oli ja se SQ42 demo on julkaistu paljon aikaisemmin ja oli paljonvakuuttampi siitä että peliä ollaan tekemässä PC peliksi ei konsolipeliksi
(CIG kertoi myös hyvin selvästi missävaiheessa SQ42 kehitys oli demon julkaisun aikaan eli ei jäänyt arvailutarvetta niin kuin tämä Cyberpunk demo jättää).
 
Viimeksi muokattu:
Ihme kitinää täällä joillain ikään kuin olisi koko peli jo nähty tämän yhden demon perusteella, vaikka ei sentään ihan niin aivotonta kitinää kuin Reseteran foorumeilla joissa jotkut mielensäpahoittajat valittaa kun pelin hahmot käyttää tuhmia sanoja kuten "cocksucker" ja "cunt" tai siitä kun on vain kaksi sukupuolta hahmonluonnissa, eikä voi tehdä "genderfluidia" pelihahmoa, mitä sitten ikinä tarkoittakaan.
Muuten tuohon mielensä pahottajiin liityen, koska tämä peli tullaan julkaisemaan konsoleille ja ikä luokitus halutaan pienemmäksi kuin k18 noin runsasta sanavarstoa ei tulla näkemään lopullisesa pelissä (eka demossa se on hyvä tehokeino kun ikäluokitusrajojen realiteeteista ei vielä tarvi välitää).
 
Näyttää Borderlands 3:lta tai Divisionilta hyppivine damage numeroineen.

Ei jatkoon.
Miiiiiinkä helvetin takia noita hyppiviä damagenumeroita pitää tunkea peleihin ? Toivottavasti nuo saa pois päältä tämän pelin osalta :D Muuten kyllä näytti oikein mainiolta ja satavarmasti menee ostoon! :)

Edit: vai onko ne jotain lukuja paljon saa expaa tjms mutta turhia silti :p

Tuosta on vähän typerä valittaa kun se on just sen yhden asennetun augmentaation yksi ominaisuus jota saattoi käyttää tai jätää käyttämättä eli sille oli varsin hyvä inlore selitys miksi niitä numeroita näkee jos näkee.

Ts ne ei olleet mitään mystisesti ilmaantuvia "damagenumeroita koska peli" vaan cyber augmentation tuoma lisäominaisuus/kyky.
 
Sinä vain korostit sitä että turvaudutaan padi tyhmäilyyn, se ricoset (kimmoke) tähtäys voi olla hurjasti parempi jos se vaatisi oikeaa tähtäämistä eikä padi sohimista.

Sitäpaitsi sinä sotkit sen kimmoketähtäysampumisen ja sen automaatiähtäysampumisen toisiinsa ne oli kaksi eri ominaisuutta ei yksi ja sama.

No siksipä sanoin että yritin linkata kohtaan missä on smart gun käytössä... Sitä tarkoitin, hakeutuvia ammuksia. Ne on tosin yleensä konsolipelin ominaisuus, ei ohjaimesta riippuva juttu :D

Ricochet targeting system on tässä

Kohdassa 39:35 ->
 
Muuten tuohon mielensä pahottajiin liityen, koska tämä peli tullaan julkaisemaan konsoleille ja ikä luokitus halutaan pienemmäksi kuin k18 noin runsasta sanavarstoa ei tulla näkemään lopullisesa pelissä (eka demossa se on hyvä tehokeino kun ikäluokitusrajojen realiteeteista ei vielä tarvi välitää).

Pelissä tulee olemaan täyttä alastomuutta, "very romantic relationships" ja "very sexual relationships". Puhumattakaan kielenkäytöstä ja väkivallasta, jonka avulla pystyy ampumaan ihmiseltä jalat ja pään irti. Sitäpaitsi onhan myös Witcher 3 k18 eikä se estänyt suosion kasvua. En millään usko, että yrittävät saada Cyberpunkia alle PEGI 18 ikäsuosituksen.
 
Pelissä tulee olemaan täyttä alastomuutta, "very romantic relationships" ja "very sexual relationships". Puhumattakaan kielenkäytöstä ja väkivallasta, jonka avulla pystyy ampumaan ihmiseltä jalat ja pään irti. Sitäpaitsi onhan myös Witcher 3 k18 eikä se estänyt suosion kasvua. En millään usko, että yrittävät saada Cyberpunkia alle PEGI 18 ikäsuosituksen.
Näin se pitää ollakkin. K18 on ja pysyy. Lapset pelatkoon sitten lasten pelejä.
 
Yhdysvalloissa elokuva puolella pakotettaan sitä k-13 hömppää että pennutkin pääsee katsomaa elokuvia ja näin tuo tuohta leffayhtiöiden pöytään.

Peleissä taas studiot eivät ole vielä keksineet tuota että merkittävästi huonontaisi tulosta.

Toisin Batman Arkham Knightissa Rocksteady oli joutunut perustelemaan WB:lle että miksi peli tulee olemaan K-18 toisin kun edeltävät Batmanit.
Cyberpunkin kohdalla tuskin kukaan ole edes ajattelut pelin olevan muuta kuin K-18 leimalla oleva aikuisten iltasatu.
 
Jostain syystä muistui mieleen kun Dreamcastille ilmestyi Nomad Soul :)
? GOG PC Omikron: The Nomad Soul

Piti ostaa koska Bowie (tai siis GOG antoi sen minulle ilmaiseksi kun se oli toivelistalla ja ostin muuta)

325b63fb4b6ad6dcea168901bcc37ee65fdd4140b4f8701bab17efaa1693b472_product_card_screenshot_600.jpg



PS The Witcher series up to -85%
 
Viimeksi muokattu:
Sinä vain korostit sitä että turvaudutaan padi tyhmäilyyn, se ricoset (kimmoke) tähtäys voi olla hurjasti parempi jos se vaatisi oikeaa tähtäämistä eikä padi sohimista.

Sitäpaitsi sinä sotkit sen kimmoketähtäysampumisen ja sen automaatiähtäysampumisen toisiinsa ne oli kaksi eri ominaisuutta ei yksi ja sama.
Eiköhän toi tähtäys snäppää magneetin tapaan molempien kanssa. Taino - ööh.

Ihan pirullista olisi jos pitäisi pikselin tarkasti vetää headshotteja/osumaa jostain kimmokkeesta - ellei sit kyse jostain avustusviivoista, jokka kertoisi minne se luoti kimpoo siitä seinästä. Hyvänä esimerkkinä Doom2016 jonka gunplay toimii yllättävän hyvin niin hiirellä kuin pädillä.

Toivottavasti CP2077:aa voi jauhaa räiskintäpelien tyyliin hiirulaisen kanssa, ja fiiliksistä riippuen nautiskellen pädillä sohvan pohjalta.

CP2077 demon kohdalla ihan selkeesti pelattu pädillä, kun tasaisempaa kuvaa. Ja aika hyvin toi tyyppi veti kimmokkeesta noi tapot.
 
Eiköhän toi tähtäys snäppää magneetin tapaan molempien kanssa. Taino - ööh.

...
Just niin pelin tähtäys kehitetään kosolien padien ehdoila ja myös PC pelaajat joutuu kärsimään siitä konsoli tähtäyksestä.

Juuri tästä on kyse kun puhutaan siitä että pelit kehitetään padien ehdoilla.

...
Ihan pirullista olisi jos pitäisi pikselin tarkasti vetää headshotteja/osumaa jostain kimmokkeesta
...
Puhdas padi pelaaja voi olettaa tuolaista jos ei ole koskaan pelannut ampumapeliä joka on kehitetty nimenomaan hiiritähtäystä silmälläpitäen nimitäin tuollainen on todella hauskaa sellaisessa pelissä joka on kehitety hiiritähtäykselle (ilman padi automaagi arpomisia).

Padi tähtäys ja hiiritähtäys pelissä täytyy myös niiden vastustajien käyttäytymisen olla sellaisat että se simuloisi sitä että vastustaja tähtäisi padi sohlolla tai tarkalla (hiiri) tähtäyksellä, ts hiiritähtäyspelissä myös niiden tietokonevastustajien täytyy toimia niin kuin niedenkin tarvisi oikeasti tähdätä.

Ts jos teet paditähtäys peliin kunnollisen hiiritähtäyksen mutta et muuta niiden vastustajien toimintaa homma ei toimi, juuri tätä tarkoitin kuin sanoin että Cyberpunk näyttää kehitetyn paditähtäystä varten
(kärjistäen vastustajat seistä töröttää keskellä avointa kenttää ja ampuu pitkin seiniä aivan samoin kuin se padi pelaaja)
.
 
Viimeksi muokattu:
Just niin pelin tähtäys kehitetään kosolien padien ehdoila ja myös PC pelaajat joutuu kärsimään siitä konsoli tähtäyksestä.
Voisit jo lopettaa tän paskamutuilun. CD Project Red on tehny tähän asti jokaisen pelinsä PC:tä varten. Witcher 3:n kanssa totesivat että ilman konsoleita sen kehitys ei olisi ollut mahdollista mutta se tehtiin silti niin hyvin PC:lle kuin voitiin. Ja se olikin oman genrensä heittämällä parhaita pelejä miesmuistiin. Kyllä tulevaa Cyberpunkiakin aivan pomminvarmasti tullaan kehittämään konsoleita varten mutta toisin kuin sinä, en perusta tietojani luulotautiin vaan odotan jotain faktaa ennen kuin tuomitsen sen paskaksi konsoliportiksi.

Tuossa 48 minuuttisessa videossa hahmon liikkuminen oli todella samankaltaista kuin Witcher 3:ssa kun sitä pelasi ohjaimella. Silti W3:ssa oli ihan raudanluja pelattavuus hiirellä ja näppiksellä.

Tuon videon pohjalta hyväksyn sen jos joku kritisoi pelimaailmaa tms (vaikka sekin tulee vielä elämään kehityksessä) mutta ennen kuin saat tuon pelin omiin käsiisi niin olisin ihan hiljaa sen ohjattavuudesta koska noiden puheiden pohjalle sulla ei ole mitään faktaa.
 
No kyllä mä ite tykkään esim Destiny2:sen kohdalla että voin swapata lennosta pädin ja hiiren välillä.

Doom 2016:sen tai MEA:n tai Warframen tai Destiny2:n (jne) kohdalla, kun jauhat ja vertaat pelikokemusta toisiinsa (hiiri/pädi), kumpikaan noista ei varsinaisesti sukkaa, vaan se on erilaista. Sä lähestyt vihuja eri tavalla, sä käytät erilaisia aseita jotka sopii ko. pelityyliin.

Mä ite toivon että CP2077 ois just tämmönen: rentouttavaa sohvanpohja -pelaamista tai sit ihan täysin pikselintarkkaa räiskintää fiiliksestä riippuen.

Noi em. pelit, erityisesti warframe ja doom ja destiny2, kunnioittaa pc pelaajia (suom. hiiri). Ja pärjäät ihan samalla tavalla pädin kanssa. Se on vain erilaista (toki; pädillä hitaampaa toi TKK). Nyt puhe siis single-player/coop härpäkkeistä, ei puhtaasta pvp:stä.

Edit: joo, ja myönnän et esim Tomb Riderit (tää uus sarja) ei kunnioita pc pelaajia samalla tavalla aimin suhteen. Mut toisaalta -- se ei poista sitä pelinautintoa, jos hyvin tehty.
 
Viimeksi muokattu:
... olisin ihan hiljaa sen ohjattavuudesta koska noiden puheiden pohjalle sulla ei ole mitään faktaa.
En puhunut vain ohjattavuudesta niin kuin sinä haluat asian vääntää.

Sen ohjattavuuden muuttaminen pelissä kehityksen kuluessa on halppoa, joten sen hiiri ohjauksen teko on helppoa.

Mutta padi ja hiiripelin suurin ero ei ole oman pelihahmon ohjattavuus vaan koko pelin rakenne ja vastustajien toiminta (joka riippuu niiden vastustajien AI:sta) nämä on sen tason juttuja etä niitä ei tuostavaan muuteta kesken pelinkehityksen koska niillä on suuria kerranaisvaikutuksia esim. pelikentän rakenteen kehitykseen ja hahmojen animaatioiden toteutukseen eli kyse ei ole edes pelkästä NPC hahmojen AI:n uudelleen suunnittelusta joka sekään ei ole pikkujuttu.

... liikkuminen oli todella samankaltaista kuin Witcher 3:ssa kun sitä pelasi ohjaimella. Silti W3:ssa oli ihan raudanluja pelattavuus hiirellä ja näppiksellä. ...

Juu pelin voi suunitella siten että se on mielekäs sekä padilla että hiirellä pelaten mutta se ei tarkoita että mikätahansa peli olisi mielekäs sekä että ja itse näen tuon demon peusteella että Cyberpunkissa on painotettu enempi padiohjausta kuin aikaisemmissa saman kehittäjän peleissä.

Witchereisä on suhteellisen vähän tarkkoja ampua ase tyylisiä aseita (spellit ei ole sellaisia) ja paljon meele aseita (jotka sopii hyvin padi sohimiseen) joten siinä on vain rajallinen määrä aseita jotka on tehtävissä todella mielenkiintoisiksi hiiripelaajalle ja niissä ampuama ase tilanteissa (jousipyssy yms) vastustaja ei ole yleensä erityisen lähellä eikä erityisen agressiivinen joten padillakin pärjää.

Mutta Cyberpunkisa on jo lähtökohtaisesti enempi ampuamsetyylisiä aseita ja sellalsia tilanteita jossa ampumaaseita käytetään ahtaamissa tiloissa usempaa vastusatjaa vastaan tällaisissa tilanteissa on iso ero siinä miten peli toteutetaan padi ja miten se toteutetaan hiiri ohajukselle.

Eli Cyberpunk 2077 on mailmastaan johtuen jo lähtökohtaisesti sellainen että peliäkehittäessä joutuu tekemään päätöksen kumpaa painotetaan enempi padi ohjausta vai hiiri ohjausta koska siinä on elementejä joita ei voi tehdä niin että peli olisi yhtänautittava sekä padi että hiiri ohjauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Juu pelin voi suunitella siten että se on mielekäs sekä padilla että hiirellä pelaten mutta se ei tarkoita että mikätahansa peli olisi mielekäs sekä että ja itse näen tuon demon peusteelal että Cyberpunkissa on painotettu enempi apdiohjausta kuin aikaisemmissa saman kehittäjän peleissä.
Ole vain sitä mieltä mutta ei sulla ole vieläkään tuon pohjaksi mitään muuta kuin mutuilua.

Noin yleisesti se on ihan sama mitä CDPR tekee jotkut eivät tule tästä pelistä pitämään niin kuin monet eivät Witcher 3:sta (tai muista sen sarjan peleistä). Pelitalon tietäen odotan että tässä mennään aika vahvasti tarinankerronnan pohjalta ja odotan myös laadukkaita sivutehtäviä. Tuo ohjattavuus ja taistelu tulee jakamaan mielipiteitä kuten pelitalon aiemmissakin peleissä. Avoin pelimaailma on aina avoin pelimaailma ja siinä on omat haasteensa sen puolesta miten se vaikuttaa "elävältä". En ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt yhteenkään avoimen maailman peliin missä nimenomaan se maailma ei jossain vaiheessa tuntuisi tyhjältä tai siltä että turhaa täytettä on liikaa. Tämä koskee niin W3:sta kuin vaikkapa Skyrimiäkin. Aivan varmasti sama tulee vaivaamaan Cyberpunkiakin mutta odottelisin lopullista tuomiota siihen asti että nähdään minkälainen se maailma ihan oikeasti on yhden videon sijaan joka pyrkii esittelemään aika suoraviivaisesti pari tehtävää ja niidenkin suorittamiseen vain yhden tavan kuhunkin.

Itsehän tykkäsin W3:sta kuin hullu puurosta pääosin juuri tarinankerronnan ja vaihtelevien sivutehtävien takia. Jos Cyberpunk esittelee yhtään samanlaista tai parempaa laatua niin siitä tulee epäilemättä omissa kirjoissa jälleen kerran kova tekele.
 
PRllä on niin kova status luotettavana tekijänä, vielä enemmän kuin Blizzardilla, että ne ei paskaa peliä ulos pistä. Jos vaikuttaa paskalta, peli viivästyy. Niillä on varaa venyttää pelin julkaisua siihen asti, että se on hyvä. Ja vasta nythän sitä tosissaan on alettu tekemään, että turha laskea että "sitä on tehty jo X vuotta".

Mitä ohjauksiin tulee, kyllähän Witcher 2 jo tehtiin täysin konsoliohjauksia huomioiden. Ei pitäisi enää tässä vaiheessa olla isokaan porun aihe. Paitti se tietty, että kun ammuskelu on iso osa peliä, niin sen toki soisi olevan hyvin tehty, eikä kankeaa ja aneemista maalitauluammuntaa huonoilla ohjauksilla ja vihollisilla.
 
-snip-
Juu pelin voi suunitella siten että se on mielekäs sekä padilla että hiirellä pelaten mutta se ei tarkoita että mikä tahansa peli olisi mielekäs sekä että ja itse näen tuon demon peusteelal että Cyberpunkissa on painotettu enempi apdiohjausta kuin aikaisemmissa saman kehittäjän peleissä.
-snip-
No toivotaan että toi tarjois meille kaikille jotain ton ohjauksen kannalta. Et se ois molemmilla (pädi/hiiri) "Erilaista", ja että se tarjois sulle avoimen mahdollisuuden, niin et "lähestyt vihuja eri tavalla ja käytät erilaisia aseita, jotka sopii ko. pelityyliin".

Tyyliin: Doom2016 kohdalla kun törmäät imppiin pädillä, vedät haulikon esiin ja posautat sen helvettiin, kun hiirellä sä nappaset pistoolin ja lataat secondaryn täpöille ja hutaset headshotin säästääkses ammuksia parempia vihuja vastaan. Ja perkkien kanssa: pädillä vetäset raskaan rynkyn mini-raketit ja pamautat kaiken pasoks, kun hiirellä vetäset rynkyn snipun ja ammut sen v*tuiks --tyyliin...

Jokaiselle jotakin?
 
Viimeksi muokattu:
Yleensähän nämä gameplay demot vedetään jostain syystä juuri sillä helpoimmalla vaikeustasolla ja padilla pelaten, jolloin helposti tulee väärä kuva pelistä. Esim ensimmäisistä Doom 2016 pelivideoista jäi itselle tosi "konsolimainen" jälkimaku, kun lopputulos olikin tosi tiukka, nopea ja palkitseva first person shootteri.

Esim. AI saattaa hyvinkin käyttäytyä järkevämmin vaikeammilla vaikeusasteilla, healthia ja ammuksia vähemmän, ohjautuvat ammukset voivat olla vähän "vähemmän ohjautuvia" jne.. Ja kuten tuossa videossa näytettiin, ei niitä ohjautuvia ammuksia pakko ole käyttää. Helposti voi olla ihan erilainen kokemus kuin mitä video antaa ymmärtää. Ei ehkä kannata vielä tuomita pelkäksi "konsolipeliksi".
 
Ole vain sitä mieltä mutta ei sulla ole vieläkään tuon pohjaksi mitään muuta kuin mutuilua.

Noin yleisesti se on ihan sama mitä CDPR tekee jotkut eivät tule tästä pelistä pitämään niin kuin monet eivät Witcher 3:sta (tai muista sen sarjan peleistä). Pelitalon tietäen odotan että tässä mennään aika vahvasti tarinankerronnan pohjalta ja odotan myös laadukkaita sivutehtäviä. Tuo ohjattavuus ja taistelu tulee jakamaan mielipiteitä kuten pelitalon aiemmissakin peleissä. Avoin pelimaailma on aina avoin pelimaailma ja siinä on omat haasteensa sen puolesta miten se vaikuttaa "elävältä". En ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt yhteenkään avoimen maailman peliin missä nimenomaan se maailma ei jossain vaiheessa tuntuisi tyhjältä tai siltä että turhaa täytettä on liikaa. Tämä koskee niin W3:sta kuin vaikkapa Skyrimiäkin. Aivan varmasti sama tulee vaivaamaan Cyberpunkiakin mutta odottelisin lopullista tuomiota siihen asti että nähdään minkälainen se maailma ihan oikeasti on yhden videon sijaan joka pyrkii esittelemään aika suoraviivaisesti pari tehtävää ja niidenkin suorittamiseen vain yhden tavan kuhunkin.

Itsehän tykkäsin W3:sta kuin hullu puurosta pääosin juuri tarinankerronnan ja vaihtelevien sivutehtävien takia. Jos Cyberpunk esittelee yhtään samanlaista tai parempaa laatua niin siitä tulee epäilemättä omissa kirjoissa jälleen kerran kova tekele.
Kaikki on hyvn ja mistään ei saa spekuloida ... asia selvä.
 
Tää on kyl edellee nii harvinaista, etten tiä jaksanko enää uskoa tähän missää pelissä ellei se oo pelin ainoa asia mistä hehkutetaan.

Onhan se kyllä näinkin. Pointti kai oli, että ei nyt kannata hirveästi vielä lukea tuota gameplay pätkää. Varsinkin kun julkaisu on vielä vuoden tai parin päässä. Itseä ei kyllä haittaisi vaikka tästä tulisikin enemmän RPG kuin FPS peli. Kiinnostaa kyllä miten aikovat lopulta toteuttaa statsien vaikutuksen esim. damageen. Tekeekö haulikko maagisesti enemmän damagea kun Strenghtiä kasvattaa?
 
Yleensähän nämä gameplay demot vedetään jostain syystä juuri sillä helpoimmalla vaikeustasolla ja padilla pelaten, jolloin helposti tulee väärä kuva pelistä. Esim ensimmäisistä Doom 2016 pelivideoista jäi itselle tosi "konsolimainen" jälkimaku, kun lopputulos olikin tosi tiukka, nopea ja palkitseva first person shootteri.

Esim. AI saattaa hyvinkin käyttäytyä järkevämmin vaikeammilla vaikeusasteilla, healthia ja ammuksia vähemmän, ohjautuvat ammukset voivat olla vähän "vähemmän ohjautuvia" jne.. Ja kuten tuossa videossa näytettiin, ei niitä ohjautuvia ammuksia pakko ole käyttää. Helposti voi olla ihan erilainen kokemus kuin mitä video antaa ymmärtää. Ei ehkä kannata vielä tuomita pelkäksi "konsolipeliksi".
Ei peliä voi tehdä niin että se on helpoilla vaikeustasoilla hyvä pelata padilla mutta vaikeilla vaikeustasoilla sitä pitää pelata hiirellä, jos sen teke noin niin sekä padipelaajat että hiiripelaajat haukuu sen lytyyyn paskana pelinä.

Muuten automaatitähtäyksen voi tehdä hyvin järkeväsri niin että siinä on järkeä hiirellä pelaten
(esim. realimailman snipertarkuuskiväärit joissa on Linux pohjainen käyttis hoitamassa sen automaati laukauksen sillähetkellä kun ase on siinäasennosa että ammus osuu tähdätyyn pisteeseen on hyvä esimerki just nyt realielämäsä käytössä olevasta automaatitähtäyksestä
Bullseye from 1,000 yards: Shooting the $17,000 Linux-powered rifle).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 533
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom