Cyberpunk 2077

Ricochet bullets modi :facepalm: muuten kyllä tykkäsin, saas nähdä mihin asti julkaisu venyy
 
Ihan hyvältähän tämä vaikuttaa. Kovasti tuli Deus Ex tästä gameplay-pätkästä mieleen. Tosin CD Projektin tuotokset tuntien mennään vielä vähän synkemmällä otteella ja vapautta on varmaankin reilusti enemmän. Katellaan nyt, tuleeko sellainen tietokoneen päivitykseen johtava peli (niinkuin Witcher 3). Hiukan ehkä haittasi tuo "edgy" tyyli dialogissa, mutta saattaahan tuo vielä muuttua.
 
-HOLY-SHIT-meme-1827.jpg


On sellainen peli että joutuu varmaan päivittämään jos ei pyöri ok 4770 + 1070 combolla :eek:
Hype on kyllä kova, tätä odotan enemmän kuin eläkepäiviä :lol:
 
Törmäsin tohon 48min videoon,niin eka ajatus oli että tää on joku feikki klikkihorotus. Mutta sitten kun näki kuka sen sinne juutuubiin on pistäny.. :jd:

Tää meni nyt odotuslistan kärkeen kirkkaasti,taitaa vaan tulla pitkä odotus..
 
Onko mitään tarkempaa tietoa onko julkaisu 2019 vai 2020.

Pondsmith oli tämän vuoden E3 messuilla haastiksessa sanonut, että joudutte odottamaan "a couple of years" mutta tulee olemaan sen arvoista. 2020-2021 varmaan realistisempi aikaikkuna.
 
Pondsmith oli tämän vuoden E3 messuilla haastiksessa sanonut, että joudutte odottamaan "a couple of years" mutta tulee olemaan sen arvoista. 2020-2021 varmaan realistisempi aikaikkuna.
Joo tulee todellakin olemaan odottamisen arvoinen. Mitä vähemmän kiirehtivät julkaisua niin sitä parempi.
 
Toivottavasti on oma SER pönttö saatu päivitettyä tehokkaammaksi julkaisun aikoihin, sen verran kiinnostavalta vaikuttaa. Tuli tosiaan niitä Deus Ex fiiliksiä tästä kuten joku muukin mainitsi ja FPS. :love:
 
Juuh katoin ton videon. En oikeen muuta osaa todeta kuin :drool::drool:
 
Häh? Toihan oli todella siisti feature, liekö missään peleissä nähty vastaavaa aiemmin. :kahvi:

Niinpä.

Ja lisäksi, tuotakaan kykyä ei ole pakko käyttää jos on liian "helppoa" ammatikseen 18h/pv tietokoneella pelaaville. Myöskään sitä aimbot-kivääriä ei liene pakko käyttää.
 
giphy-facebook_s.jpg





Juu kyllä, mutta näin omasta vinkkelistä viimeinen kenttä oli vain CS:GO:a uusilla aseilla ja kyvyillä. Mikä taas on ihan sitä samaa huttua joka oli jo 1993 alkuperäisessä DOOM:ssa. Demonia vastassa ja sitä räiskitään bazookalla. Juuh.

Mutta sitä ihmiset haluavat. Mikäs siinä.

Ensinnäkään tässä ei ole mitään kenttiä. Toisekseen tuonkin tehtävän olisi voinut pelata ilman räiskintää.
 
Juu kyllä, mutta näin omasta vinkkelistä viimeinen kenttä oli vain CS:GO:a uusilla aseilla ja kyvyillä. Mikä taas on ihan sitä samaa huttua joka oli jo 1993 alkuperäisessä DOOM:ssa. Demonia vastassa ja sitä räiskitään bazookalla. Juuh.

Mutta sitä ihmiset haluavat. Mikäs siinä.

Eli siis Shadowrun Returns olis ollu bueno? FPS mode ja kaikki on CS...
 
Onko mitään tarkempaa tietoa onko julkaisu 2019 vai 2020.

Eikös tuo nimikin kerro, et 2077 :comp:

Ei ole kyllä pitkilleen tullu itelle sellaista fiilistä, että jokin peli täytyy saada ja odottaa julkaisua, mutta tämä on sellainen. No nyt kun ollaan siirrytty "vämppyyri zombie" jutuista cyberpunkt aikakauteen, niin ei ne loputtomasti voi sitä lykätä. Tääkin aikakausi varmaan loppu aikanaan.
 
En ymmärrä miksi pitää asioista olla niin ikiriemuissaan ja jännittynyt tai sitten pitää haukkua lyttyyn, mutta tällaisena keskitien kulkijana, omilla jaloillani seisovana, ajatukseni pelivideosta ovat seuraavat:

Hyvin vähän ollaan kokonaisuutena siirrytty mihinkään The Withcer 3:n tyylistä. Hahmojen alustusta ja tarinan kerrontaa eri tavoilla on paljon. Useimmiten et voi kontrolloida hahmoasi näiden aikana. Kaupunki on vapaa kulkea, ainakin jossain määrin, mutta se tarjoaa lähinnä sivutehtäviä, turinaa ja taustatietoa maailmasta, eli melko tyypillisestä "avoimesta maailmasta" on kyse. Tehtävät itsessään eivät hirveän uskottavia merkitykseltään ollut vielä tällä videolla, mutta niiden tarkoitus onkin ohjata suoraan pelin pääpainoon, eli tarinan edistämiseen.

Takki mikä otettiin pelaajan kodin henkarista viittasi siihen että roolipelaaminen on typistettyä, kuten The Witcher 3:ssa, eli tavara mitä löydät omaa tietyt statistiikkansa ja päivän selvästi paremman löytäessäsi otat päällesi automaattisesti sen. Tämän suhteen voin olla hyvin väärässäkin, mutta oikein hyvässä roolipelissä joudut tekemään aika kiperiäkin valintoja varustuksesi suhteen. Valintoja tullaan varmaan näkemään jälleen kerran vain tarinan kulussa ja nämä hetket tuodaan pelaajalle selvästi ilmi, että nyt valintasi vaikuttaa muuttumattomasti tarinan kulkuun, mutta yleisillä dialogivalinnoilla ei näytä olevan merkitystä muuta kuin hieman erilaisen vastapuolen reaktion muodossa.

Uskoisin että taistelu on lähinnä pyssyillä ampumista, enkä usko että muuta syvällisempää tapaa voittaa vihollisesi tullaan näkemään. Jos jotain muuta pitäisi keksiä, niin varmaan se tyypillinen hiippailu ja lähitaistelu. Ajan hidastuminen ja nopeat väistöliikkeet ovat ilmeisesti osa pelillistä ydintä, mitä taisteluissa käytetään koko pelin ajan. Maailmassa pörrääminen todennäköisesti palkitsee dialogeilla ja muulla lätinällä, mikä on okei jos tykkää paljon kuunnella tarinoita.

Ääninäyttely oli ihmeen hyvää ja uskottavaa, grafiikka taas sellaista ihan miellyttävää tasoa. Tulee aika pakolla tehokkaimmillakin nykykonsoleilla tämä peli tiputtelemaan ruudunpäivitystä useahkosti suurien ihmisjoukkojen takia, ja ensimmäisillä malleilla joudutaan tekemään merkittäviä kompromisseja, etenkin Xbox Onen kanssa. PC:llä voi aina säätää onneksi asetukset mieleisekseen ja parin vuoden sisään moni on lykännyt sisään kyllin tehokasta rautaa, jottei grafiikan tasoa tarvitsisi paljon laskea.

Tiivistettynä siis melko tiukasti ohjattu tarinankerronta painotteinen räiskintäpeli tulossa, missä on löyhiä roolipelielementtejä ilman turhan syvällisiä valintoja, jotka vaivaannuttaisivat pelaajaa. Maailmaan voimakkaasti eläytyville ja katselemisesta ja kuuntelemisesta pitäville sopiva peli, muttei missään tapauksessa syvemmin roolipelaamisesta tai vaikuttavasta avoimesta maailmasta kiinnostuneilla sopiva tapaus. Itselläni jää näillä näkymin hyllyyn.

Pienenä plussana pelillisessä mielessä on pikkuisen temmotettu paremmin tuota pelaamisen ja kaikenlaisten asioiden seuraamisen välistä tahditusta ja koitettu tiivistää pahimmat lätinät tiiviimmiksi, kuten videopeleissä yleensä kannattaa, mutta ylilyöntejä tulee silti alituiseen, mikä vie mielenkiinnon nopeasti. Pelille on varmasti yleisönsä, mutta mistään mullistavasta tai varsinkaan liioin innovatiivisesta tapauksesta ei videopelihistoriassa puhuta. Siitä olen varma että mielenkiintoisen tarinan elegantein hahmoin tämä peli tulee näitä odottaville kertomaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmänen reaktio gameplay trailerista oi että ei f*ck onko tää cover-shootteri? :facepalm: mutta gunplay muuttui mielenkiintosemmaks Maelstorm jengin lymypaikassa. Tuplahypyt, quick dashit, seinäloikat, mantis -terät, slomo jne. vaikutti ihan kivalta.

Eka persoona mielestäni erinomainen valinta räiskintään.
 
Gameplay-videon viimeisessä framessa tämmöinen teksti piilotettuna:
Sorry to have kept you waiting for this for so long!

Did you like what you saw? Because for us, the fact that we're finally showing you Cyberpunk 2077 is HUGE. Please go to our forums, twitter, facebook, discord, and do tell what you think. Is the game world how you imagined? Do you see what we meant by "immersion" when we talked about CP2077 being an FPP RPG? How does our vision of "cyberpunk by day" make you feel? We really want to know.

Aside from that, we think we owe you a few words of explanation on why we're showing you this gameplay now, some time after industry professionals and media saw it at E3 and gamescom.

Each time we discussed the idea of showing the game to you (and we discussed this idea a lot), we were ending up in this "we're not 100% sure" limbo. Why? Because (for most people), when a game dev shows gameplay footage from their game, it means that this is how the game is going to look or play like. It's not the case here. Cyberpunk 2077 is deep in development. We have a lot of design ideas, a lot of mechanics being playtested, but we don't know what we'll end up with at launch. This makes publishing videos like what you just saw risky --we don't want gamers saying 'but in that previous video that gun was shooting differently', or 'why did you change the interface?'. Change is inherent to game development and there's a ton of things being modified each day. Our fear was (and kind of still is) that you'll think what you just saw is how Cyberpunk 2077 will look like.

What gave us that extra confidence to show you a work in progress game? Good initial feedback from people who are accustomed to see games at various stages of development. What they told us (and they told us they really liked what they saw) gave us the boost we needed to show the current version of Cyberpunk 2077 to the most passionate and insightful audience --you.

So here's what Cyberpunk 2077 looks like today (or rather looked like when we recorded the video). We sincerely hope you liked it.

Again, thank you for your patience and all the thoughts you shared with us.

Yours,

CD PROJEKT RED
 
Peli on vielä ihan vitun kesken. Saatiin vähän esimakua mutta kyllä se tulee muuttumaan reilusti ennen julkaisua, joka ei tule tapahtumaan aikoihin..
 
"Räiskintäpeli" ei ole kyllä se termi jolla itse lähtisin kuvailemaan tämäntyylisiä pelejä. Taistelu on toteutettu pääosin ensimmäisen persoonan ammuskeluna, mutta on selvää että pelin pääpointti on jokin aivan muu kuin itse räiskiminen.

Borderlands, CoD, PUBG ja CS:GO ovat räiskintäpelejä. Deus Ex, Fallout New Vegas, Prey, Thief ja mitä todennäköisimmin Cyberpunk eivät ole. Saa olla eri mieltä.
 
...

Silti tämä näyttää jo paljon valmiimmalle kun joku SC, johon sinä tätä peliä jostain ihmeen syystä välttämättä haluat verrata...
Vertasin vain kehitysajan suhteen joka kumallakin on samaa luokkaa.

Muuten valmiusasteesta puhuen tuosta demosta puutui(/ei ollut käytössä) selvästi merkittävä osa valaistusominaisuuksista (se selitää sen tasaisen harmauden jos joku sitä ihmetteli).

Ensimmänen reaktio gameplay trailerista oi että ei f*ck onko tää cover-shootteri? :facepalm: mutta gunplay muuttui mielenkiintosemmaks Maelstorm jengin lymypaikassa. Tuplahypyt, quick dashit, seinäloikat, mantis -terät, slomo jne. vaikutti ihan kivalta.

Eka persoona mielestäni erinomainen valinta räiskintään.
Ainoa vain että jos myös PC versiossa on tähtys systeemit tehty niin konsolien padien ehdoila kuin tuo demo näytti niin se latistaa PC:llä ensimmäisenpersoonan pelikokemusta melkoisesti
(kun on ensimmäsiessä persoonassa niin sitä jotenkin olettaa että kykenisi myös tähtäämään kunnolla tämä voi selittää myös sitä miksi konsolipelit suosii kolmannenpersoonan näkymää).
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuijakkaa, kun näyttää niin hyvältä. Tästä tulee ensimmäinen peli, jonka ennakkotilaan ihan vain tukeakseni CDPR.

Vertasin vain kehitysajan suhteen joka kumallakin on samaa luokkaa.

Eihän tätä ole kehitetty vasta kuin 2 vuotta kunnolla. Vuoteen 2016 asti tehtiin Witcher 3 ja tämä aloitettiin, kun Witcher 3 viimeinen lisäosa Blood and Wine saatiin pihalle 2016 toukokuussa.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuijakkaa, kun näyttää niin hyvältä. Tästä tulee ensimmäinen peli, jonka ennakkotilaan ihan vain tukeakseni CDPR.



Eihän tätä ole kehitetty vasta kuin 2 vuotta kunnolla. Vuoteen 2016 asti tehtiin Witcher 3 ja tämä aloitettiin, kun Witcher 3 viimeinen lisäosa Blood and Wine saatiin pihalle 2016 toukokuussa.
Eikä myöskään SC:tä olla kehitetty kunnolla vuodesta 2012 alkean vaan noin vuodesta 2015 alkean ja Cyperpunkilla on myös se etu että sitä on ollut kehittämässä alustasaakka valmis vakintunut pelitalo valmiilla henkilöstörakenteella joten liikkeellelähdön pitäisi olla hurjasti sujuvampaa.

Muuten en tehnyt tätä kehitsyaika vertailua mitenkään Cyperpunkia mollatakseni yritin vain sanoa että ison hyvän pelin kehitys ottaa oman aikansa jota sekä CIG että Red pystyy käyttämään tarvittavan määrän koska ei ole EA:n tms kaltaista hengittämässä niskaan kannattavuus taulukkolaskennan kanssa.


Ainut mitä negatiivista olen tästä peistä sanonut on kaksi seikkaa

Se on turhan tiukasti sidottu alkuperäisen RPG:n kuvauksen kaltaiseen tulevaisuuden mailmaan mikä johtaa erikoiseeen Retro Cyperpunk lopputulokseen koska se alkuperäinen RPG on tehty lankapuhelin ja V8 polttomootori aikana.

Demon perusteella peli on tehty konsoli käyttöliitymän ja konsolien (keskusmuistimäärä/GPU) ehdoilla joka ei itselleni sovi kun en ole konsoli pelaaja.


Pelillä on tietenkin noista huolimatta kaikki mahdolisuudet olla todella hyvä peli koska sitä on kehittämässä taho jolla on selvä motivaatio tehdä ensisijaisesti hyviä pelejä (hyvän pelin motivaatio voi olla syynä tiukkaan alkuperäisen RPG:n mailman toteuttamiseen vaikka se johtaa retrohenkisyyteen) ja vasta toisijaisesti tienata sitä rahaa (tai no tuo konsolivarautuminen on vähän sen rahantienauksen painottamista).


Whitzerit on hyviä pelejä mutta ne eroaa nyt nähdyn perusteella kahdella tavalla tästä Cyberpunk 2077 pelistä, ne ei yrittäneet liian orjallisesti toistaa lähdemateriaalia ja niiden käyttöliitymä/grafiikka ei ollut niin paljolti räätälöity konsoleille kun mitä Cyberpunk on demon perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa vaan että nuo hakeutuvat luodit hirveänsuurella tähtäyslaatikolla on selvästi konsolien padi ohjaustavarten, niin mitenköhän on pelin PC versio onko sitäkin tarkoitus pelata padilla (kun noin toteutetuissa hakeutuvissa luodeissa ei ole juurikaan järkeä hiiriohjauksella).


44:29 -> jos linkitys ei onnistunut

Ei se hiiri tuossa auta, jos tarkoitus on ampua nurkantaa :)

Tämä on kyllä odotuslistalla korkealla, vielä paremman näköstä mitä itse 90-luvun alussa pystyi edes pelissä kuvittelemaan.
 
Peli on vielä ihan vitun kesken. Saatiin vähän esimakua mutta kyllä se tulee muuttumaan reilusti ennen julkaisua, joka ei tule tapahtumaan aikoihin..

Uskallan olla hieman eri mieltä.. CDPR on sanonut että peli on nyt saavuttanut kehityksessä sen pisteen että se on pelattavissa alusta loppuun asti, eli tuosta voi päätellä että juoni ja pelimekaniikka on valmis, ainakin pääpiirteittäin.
Sitten kun katsotaan tuo eilinen video niin ei tuo imo kovin keskeneräiseltä näytä.
Maallikon haavekuvia mutta veikkaan ensi vuoden julkaisua. :)
 
Itse veikkaan 2020 julkaisua ja Ray-trace tuki mukana. Nuilla kieppeillä olisi jo gen2 RT kalusto nVidialtakin saatavilla ja silloin voisi hypätä kelkkaan mukaan.
 
Itse veikkaan 2020 julkaisua ja Ray-trace tuki mukana. Nuilla kieppeillä olisi jo gen2 RT kalusto nVidialtakin saatavilla ja silloin voisi hypätä kelkkaan mukaan.
Njoo, tuo mailma on semmoinen neonvalohelvetti että oikea valaistus on liki mahdotonta laskea. jos katot RT-demoja ne on muutama heikko yleisvalo ja sit joku liikkuva värivalo/tuli/suuliekit tms. Soft shadows vois koittaa mutta voi olla sekin raskas noilla valomäärillä.
 
Silmäilin tota videota, mutta eipä oikein vakuuttanut. Kaikki liikkui kuin niillä olisi ollut häjyt housuis, mikään ei vaikuttanut sulavalta ja luonnolliselta.
Ihan kuin jotain huonoa konsoli peliä olisi katsellut. Sellaiset kannattaa PCllä kiertää hyvin kaukaa, ne on köyhän miehen pelejä ne.

Minäkin mietin että mistä tämä hehkutus tulee kun demo alkoi kliseisten lattarinarkkareiden paskalla cover- shooterilla joka nyt ei tuollaisenaan nappaa yhtään. Joten hypin yli sellaisiin kohtiin jotka alkoi kiinnostamaan. Kyllä tässä on niin paljon potentiaalia ettei viitsi liikaa negailla, mutta toivottavasti pelin kohderyhmä ei ole ihan teinit koska tämä vaatii pelikehityksen johdolta aika paljon näkemystä että lopputulos on huippulaatua.
 
Aika sekoitus tuo vaikuttaa olevan, on Deus exea, GTAta jne. En tiedä onko tuossa juuri mitään omaperäistä paitsi aihepiiri ehkä.
Pääpaino on räiskinnässä, joka on jo miljoona kertaan nähty. Kaippa se sopii ajan hermolle parhaiten. Ei tarvi syvyyttä tai mitään muutakaan kun pyssyt laulaa, perus teinikamaa.
Mut sen näkee sit, luen arvostelun varmasti ennenkuin edes meinaan ostaa.
Oishan ne voinu koittaa vaikka jotain tämmöstä. Pelihahmolla olis sukkahousut jalassa baskeri päässä ja taistelun alkaessa se lausus runon ja sitten alkas soittaamaan viulua. Viholliset vastais tähän kuorolaululla. Se mikä ratkaisis taistelun voittajan niin sitä täytyy vielä miettiä.
 
Aika sekoitus tuo vaikuttaa olevan, on Deus exea, GTAta jne. En tiedä onko tuossa juuri mitään omaperäistä paitsi aihepiiri ehkä.
Pääpaino on räiskinnässä, joka on jo miljoona kertaan nähty. Kaippa se sopii ajan hermolle parhaiten. Ei tarvi syvyyttä tai mitään muutakaan kun pyssyt laulaa, perus teinikamaa.
Mut sen näkee sit, luen arvostelun varmasti ennenkuin edes meinaan ostaa.
En oikein tiedä mikä tuossa pätkässä teki tästä "teinikamaa". Se jos henkilö asentaa credit chipillä viruksen jengin palvelimeen niin tuskin niitä erimielisyyksiä sen jälkeen puhumalla tai backgammon peleillä ratkaistaisiin.
 
Jos tuo oli teinikamaa niin kiinnostaisi kyllä tietää mikä on sitten se peli ns. aikuiseen makuun. Wowiketjuun oli ainakin pikavilkaisulla postattu. :D
 
Mun mielestä gameplay videossa juuri korostui se, että ne kyvyt on se mitkä oikeasti ratkaisee (isommat) taistelut?
Yksittäisen tai vähäisen "trashin" tappaminen nyt menee ihan vaan point and shoot, mutta vaikeammissa tilanteissa taitaa juurikin ne kyvyt ratkaista eniten.
 
Itselläni RPG:n ja räiskinnän ero on (taisteluissa) siinä että ensimmäisessä lajityypissä hahmon kyvyt ratkaisevat taistelun. Jälkimmäisessä pelaajan ja ohjaimen ominaisuudet ovat ratkaisevassa asemassa. Vahvasti vaikuttaa jälkimmäiseltä tämä Cyberpunk.
Minulle taas ero on siinä, että räiskintäpelissä kaiken vastaantulevan tappaminen pyssyt laulaen on ainoa järkevä tapa edetä. Roolipeleissä pelaajalle tarjotaan vaihtoehtoja. Mielestäni jo se, että tuossa demossa pystyi yrittämään diplomaattista vaihtoehtoa, tekee Cyberpunkista enemmän kuin räiskintäpelin.

Veteen piirretty viivahan tuo on ja mielipiteet vaikuttaa vahvasti. Fallout 4 on räiskintäpeli, New Vegas roolipeli. Bioshock on räiskintäpeli, Prey roolipeli. Ero on hienovarainen.

Thief on ensimmäisen persoonan peli ja jousiampuminen riippuu sataprosenttisesti pelaajan taidoista. Onko se siis räiskintäpeli? (Noh, näin ainakin Looking Glass ajatteli 20 vuotta sitten ja tunki Thief: Dark Projectin täyteen zombeja ja dinosauruksia...)
 
Hmm onkohan Cyberpunk tulossa next gen vai nykyisille konsoleille? Jotenkin kuvittelisin että jos saataisiin next genille niin olisi teknisesti huomattavasti parempi kuin mitä nykyajan ps4 pro ja xbone x pääsee. Esim. PS5 on tulossa Navi näyttis ja varmaan aika hyvä prossu kans kylkeen. Saas nähdä.
 
Kuten @Merkath mainitsikin, CDPR julkaisi myös tämän tekstin. Aika osuva sanoma siihen, mitä täällä kommentteja lukee ;) Eli esimerkiksi ajomenkaniikka voi muuttua täysin tai aseiden käsittely

Each time we discussed the idea of showing the game to you (and we discussed this idea a lot), we were ending up in this "we're not 100% sure" limbo. Why? Because (for most people), when a game dev shows gameplay footage from their game, it means that this is how the game is going to look or play like. It's not the case here. Cyberpunk 2077 is deep in development. We have a lot of design ideas, a lot of mechanics being playtested, but we don't know what we'll end up with at launch. This makes publishing videos like what you just saw risky --we don't want gamers saying 'but in that previous video that gun was shooting differently', or 'why did you change the interface?'. Change is inherent to game development and there's a ton of things being modified each day. Our fear was (and kind of still is) that you'll think what you just saw is how Cyberpunk 2077 will look like.
 
Mulle. Tämä. Nyt. Heti.

Vaikuttaa todella mukavasti tuollaiselta Deus Ex ja Borderlandsin lapselta.
 
Olihan ne kaikki Witcherit täyttä kuraa, joten tuskinpa Cyberpunk 2077 siitä kuopasta nousee. Tässä tosiaan odotellaan kieli pitkällä Squadron 42:n ilmestymistä, jonka pitäisi periaatteessa pestä mennen tullen CDPR:n räpellykset. Osalla odottajista kun on vielä oma lehmä ojassa, niin jännityskertoimet ovat toki korkealla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 530
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom