Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Helpoin tapa tyhjentää looppi? Hana on pohjaradin päädyssä? Muita kikkoja?

Edit: konetta kallistelemalla? Tarviiko ylhäältä ilmaa puhallella? Eka kerta ku ois purku edessä 😭
Älä hemmetissä ainakaan itse puhalla koskaan luuppiin! Hengitysilmassa on aina jotain mikrobeja mukana, mä en ainakaan ottaisi sitä riskiä että luupissa alkaa kasvamaan levää tms. sen takia että on sinne puhkunut..

Voi olla turha pelko tai urbaania legendaa myös, mutta itse en riskiä ottaisi. Edes purkuosien kanssa.

Älä hemmetissä ainakaan itse puhalla koskaan luuppiin! Hengitysilmassa on aina jotain mikrobeja mukana, mä en ainakaan ottaisi sitä riskiä että luupissa alkaa kasvamaan levää tms. sen takia että on sinne puhkunut..

Voi olla turha pelko tai urbaania legendaa myös, mutta itse en riskiä ottaisi. Edes purkuosien kanssa.
Ite kans joskus ajattelin tätä et ei kannata itse hönkiä sinne. Nyt kuitenkin jo pitemmän aikaa laiskana puhaltanut vaan looppiin vaikka olis föönikin. Ei ole ainakaan mitään kasvanut näin 6kk nesteiden vaihtovälillä.

Tarkoitus oli koko looppi ottaa käytöstä pois, myydä osat ja rakennella syksyllä/talvella alusta alkaen uus :)

Rohkeesti vaan letkuja irti, sillähän se tyhjenee, kuivattelee sitten vaan kamat jos kerran on totaalinen purku kyseessä. Varoo lähinnä isoimmilta läikkymisiltä kun valutelee tyhjäks. Ei pienet roiskeet mitään haittaa.

Eli kannattaa ekana varmaan valuttaa mitä tulee ja sit yläradin päädystä tuo auki?

IMG_20250717_164619.jpg

IMG_20250717_164616.jpg

Tämä on ihan validi strategia. Sitten kun looppi alkaa olla tyhjähkö, niin ylhäältä alkaen varovasti purkamaan. Varovasti siksi, että johonkin mutkaan sitä nestettä jää *aina*, joten tulppia on hyvä olla sen verran että aina kun saa komponentista putket irti voi tulpata sen ainakin siksi aikaa että purkaa pois koneesta.

Statistiikka

Viestiketjuista
282 349
Jäsenet
78 394
Uusin jäsen
ijhir

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom