Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Nyt tuli taas jotain outoa, jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla sen etupaneelin poistaminen vain heikentää sitä.

Viileä ilmahan pitäisi saada koteloon kuin tuuletus hormiin, toisesta päästä sisään ja toisesta ulos jos sen oikein yksinkertaisesti esittää.

Sen että siihen putkeen sitten tehdään keskelle aukko, ei pitäisi kovin positiivista efektiä antaa.

Jos näin tapahtuu kaikki on jo alunperin pielessä.
Täh? :confused: Nimenomaan tässä aukaistiin sitä "tuuletushormin" alkupäätä isommaksi sen takia, että noista alkuperäisistä tuuletusaukoista ei kulkenut tarpeeksi ilmaa jäähdyttämään radeja.

Et ymärtänyt pointtia, operaatio oli ihan järkevä ja uusi itse tehty etupaneeli näyttää hienolta, muttä miksi aina näihin projekteihin valitaan kotelo ulkonäön tms. muotoseikan perustella, kun voitaisiin jo etukäteen tutkia onko kotelo tarkoitettu vesijäähdytykseen ja onko se suunniteltu niin että ilma kiertää esteettömästi.

Tiesin että tästä saatetaan ottaa herne nenään, mutta miksi joka toinen valitsee sellaisen kotelon, a) jossa ei ole tilaa ilman kiertoon, b) syyläreitä ja muita loopin osia on mahdotonta sijoittaa niin että ilma pääsisi vapaasti kulkemaan ja myös tuulettimille löytyisi järkevät paikat.

Jos etupanelissa tai kyljissä on paikat tuulettimille, niiden edessä ja takana pitää aina olla sellainen ritilä jonka läpi ilma pääsee helposti kulkemaan ja mielellään vielä vakiona helposti putsattavat pölysuodattimet.
 
Et ymärtänyt pointtia, operaatio oli ihan järkevä, muttä miksi aina näihin projekteihin valitaan kotelo ulkonäön tms. muotoseikan perustella, kun voitaisiin jo etukäteen tutkia onko kotelo tarkoitettu vesijäähdytykseen ja onko se suunniteltu niin että ilma kiertää esteettömästi.

Tiesin että tästä saatetaan ottaa herne nenään, mutta miksi joka toinen valitsee sellaisen kotelon, a) jossa ei ole tilaa ilman kiertoon, b) syyläreitä ja muita loopin osia on mahdotonta sijoittaa niin että ilma pääsisi vapaasti kulkemaan ja myös tuulettimille löytyisi järkevät paikat.
No tämä on hyvä ja erittäin järkevä pointti. Itse opin tuon ihan kokemuksesta ja opin samalla että esimerkiksi koteloarvosteluita katsoessa niissä ei juurikaan custom-loop ominaisuuksia ajatella (korkeintaan että pumppu ja pari radia mahtuu) ja niissä korostetaan estetiikkaa ihan liikaa. Lisäksi tuo "hiljaisuus" on koteloissa noussut viime vuosina muotiin ja valitettavasti sitä toteutetaan umpinaisilla etu- ja kattopaneeleilla ja ilman pitäisi sitten päästä kiertämään riittävästi jossain sivuissa olevista ritilöistä tms. Tämä toimii vielä ilmajäähyjärjestelmillä joskin niilläkin huomaa usein että esimerkiksi näyttiksen rasituslämmöt tippuu 5-10 astetta avaamalla tai poistamalla etuluukun, ja custom loopeilla ilmankierto käytännössä tukehtuu kun radit ovat itsessäänkin niin kovia esteitä ilman kululle.
 
Saimpa juuri viimesimmän projektin valmiiksi. Alkoi sen verran työtä tehdessä harmittaa että päätin seuraavaks ostaa semmosen kotelon mitä jaksaa pyöritellä ja AIO-ratkasun. Oli hauskaa näpertelyä alkuun, mutta kun pikkuhiljaa on laajentanu ja korjaillu kytkentöjä niin joka kerta toivoo vaan enemmän että homma vaan toimisi :D

Asuksen emolevy muuten kestää ihan hyvin vettä :D
 
[QUOTE="Archey, post: 2086333, member: 13628"
No mutta, olisiko sulla ideoita miten lähteä jäähdyttämään tästä 35asteesta kun huoneen lämpötila on 20astetta?? Jos sinulla on ideoita ja todellakin sellasia mitkä toimii niin vastaanotan. 1,31v i7 7700k ja vesi 1080.


Huoneen lämpötila 20C, onko tuo 35 astetta veden lämpötila idlessä vai rasituksessa?
 
Et ymärtänyt pointtia, operaatio oli ihan järkevä ja uusi itse tehty etupaneeli näyttää hienolta, muttä miksi aina näihin projekteihin valitaan kotelo ulkonäön tms. muotoseikan perustella, kun voitaisiin jo etukäteen tutkia onko kotelo tarkoitettu vesijäähdytykseen ja onko se suunniteltu niin että ilma kiertää esteettömästi.

Tiesin että tästä saatetaan ottaa herne nenään, mutta miksi joka toinen valitsee sellaisen kotelon, a) jossa ei ole tilaa ilman kiertoon, b) syyläreitä ja muita loopin osia on mahdotonta sijoittaa niin että ilma pääsisi vapaasti kulkemaan ja myös tuulettimille löytyisi järkevät paikat.

Jos etupanelissa tai kyljissä on paikat tuulettimille, niiden edessä ja takana pitää aina olla sellainen ritilä jonka läpi ilma pääsee helposti kulkemaan ja mielellään vielä vakiona helposti putsattavat pölysuodattimet.
No tuossa on pointtia. Tuossa alkuperäisessä kommentissa ei vaan kyllä selväksi käynyt mitä haet.
Toki tuo kotelo kannattaa valita tarkkaan omaan käyttöön. Jokaisella on toki omat mieltymyksensä ja hyvä modaaja tekee sopivan aihion itselleen mistä tahansa peltipöntöstä.
 
Huoneen lämpötila 20C, onko tuo 35 astetta veden lämpötila idlessä vai rasituksessa?
Täydessä rasituksessa. Alunperin kotelo tuli hankittua esteettisistä syistä ilmajäähdytykseen kunnes tähän custom loopin ihmeelliseen maailmaan tuli tutustuttua. Tämä nyt lähti tavallaan ohi aiheen alunperinkin, pahoittelut siitä. Totta puhut, varmaan kaikki parhaat vesijäähdytykseen olevat kotelot olisi täysin avonaisia jolloin ei mitään ylimääräsiä esteitä ilman kululle, sellainenkin mielessä jos vaikka jaksaisi itse vääntää, laserleikattuna saisi tehtyä jos jonkin näköistä levyä/putkea. :D
 
Tollanen tuli nyt rakenneltua. Joku mietti meneekö define c:hen 45mm radi eteen niin mahtuu 270mm pitkä näyttis juuri ja juuri, pari milliä peli varaa. Tämä siis define mini c.

IMG_1525.JPG
 
lga 1151 kiinnike.jpg
Vanha Swiftech GTZ saa siirtyä kaapin perältä jäähdytteleen tulevaa i5-8400:sta.
Tais jäähdytellä viimeksi jotain lga 775 prossua. Eiköhän se edelleen hommansa hoida.
Pienet jatkopätkät piti hitsata ja taas sopii. Taidan jättää piruuttani ton näköiseksi.
 
Nyt tuli taas jotain outoa, jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla sen etupaneelin poistaminen vain heikentää sitä.

Viileä ilmahan pitäisi saada koteloon kuin tuuletus hormiin, toisesta päästä sisään ja toisesta ulos jos sen oikein yksinkertaisesti esittää.

Sen että siihen putkeen sitten tehdään keskelle aukko, ei pitäisi kovin positiivista efektiä antaa
Luin ton useita kertoja lopulta ymmärtäen sen niin, että oletat ilmavirran kulkevan alunperin alhaalta ylös ja etupaneelin poistaminen nyt jotenkin häiritsee sitä :confused: jos nyt edes tarkoitit Ryydmanin koppaa? ("jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla")


muttä miksi aina näihin projekteihin valitaan kotelo ulkonäön tms. muotoseikan perustella, kun voitaisiin jo etukäteen tutkia onko kotelo tarkoitettu vesijäähdytykseen ja onko se suunniteltu niin että ilma kiertää esteettömästi.
Uskon että monille harrastajille funktionaalisuus ja optimaalinen ilmavirta yms. seikat ei ole niin tärkeitä jos sen vuoksi joutuu valitsemaan kopaksi epäesteettisen ja tilaa vievän "radiaattorihallin" jossa toki ilma kiertää ja tuulettimia mahtuu yllinkyllin muuallekin kuin radeihin.
Ainakin itsellä menee nämä hommat (vielä) ei niin tosissaan ja kokonaisuuden on miellytettävä vähintään omaa silmää kerran ikkuna kopasta löytyy. Ymmärrän, että S340 kaltainen koppa on vakio etupaneelilla huono valinta vesijäähykäyttöön, mutta tällaiset pikkumodit on mielestäni tän harrastuksen suola, eikä syy lytätä! Ei kaikki harrasta samalla tavalla eikä kaikki halua 4+ radin EATX-kaappia pöydälleen, jos tällaisella suht sirolla setilläkin saa veden lämmöt noin mallikkaisiin lukemiin (tuuletinmeluista en tiedä). Minäkin olen menossa pienempään päin, mutta vähän erikoisemmalla ratkaisulla... :happy:
 
Luin ton useita kertoja lopulta ymmärtäen sen niin, että oletat ilmavirran kulkevan alunperin alhaalta ylös ja etupaneelin poistaminen nyt jotenkin häiritsee sitä :confused: jos nyt edes tarkoitit Ryydmanin koppaa? ("jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla")

Esimerkiksi niin... tai sitten, että etupaneelissa on valmiiksi riittävän väljillä ritilöillä varustetut paikat vähintään kahdelle 120/140mm tuularille ja mahdollisesti vakiona myös pölysuodatus.

Kehottaisin hankkimaan kotelon, jossa on mahdollisuus asentaa radiaattorit ja tuulettimet a) sivulle, b)pohjaan sekä c)kattoon, olettaen, että vain yksi sivu on varattu ikkunalle.

Uskon että monille harrastajille funktionaalisuus ja optimaalinen ilmavirta yms. seikat ei ole niin tärkeitä jos sen vuoksi joutuu valitsemaan kopaksi epäesteettisen ja tilaa vievän "radiaattorihallin" jossa toki ilma kiertää ja tuulettimia mahtuu yllinkyllin muuallekin kuin radeihin.
Ainakin itsellä menee nämä hommat (vielä) ei niin tosissaan ja kokonaisuuden on miellytettävä vähintään omaa silmää kerran ikkuna kopasta löytyy. Ymmärrän, että S340 kaltainen koppa on vakio etupaneelilla huono valinta vesijäähykäyttöön, mutta tällaiset pikkumodit on mielestäni tän harrastuksen suola, eikä syy lytätä! Ei kaikki harrasta samalla tavalla eikä kaikki halua 4+ radin EATX-kaappia pöydälleen, jos tällaisella suht sirolla setilläkin saa veden lämmöt noin mallikkaisiin lukemiin (tuuletinmeluista en tiedä). Minäkin olen menossa pienempään päin, mutta vähän erikoisemmalla ratkaisulla... :happy:

Sen isomman kotelon voi sijoittaa myös lattialle, räkkiin jossa muitakin toiminnallisia ominaisuuksia, kuten stereot aikoinaan tai pyörillä varustetulle telineelle työpöydän alle ja se voi silti olla tyylikäs ratkaisultaan.
Riittää myös että siihen saa kaksikin 360/480mm jäähdytintä, jotka ovat jo overpower ratkaisu sekä GPU:n että CPU:n jäähdyttämiseen.

Jos sinulla on tietokonepöydän alla tavallinen toimistolaatikosto, sekin vie usein tuplaten enemmän tilaa, eikä sen silti katsota pilaavan sisustusta.
Jos olohuonetta ihan sellaisenaan ajatellaan, niin jo tietokonepöytä on vaikea sijoittaa sinne niin, että se näyttäisi kuuluvan paikalleen, puhumattakaan jostain 60" televisiosta joka ei missään nimessä ole sen esteettisempi.

Jos taas kone on työhuoneessasi, sitä parempi mitä komeampi.
 
@Jahve3 olisi ehkä hyvä laittaa aloituspostaukseen vielä, että miten tulisi putsata kierto kokonaisuudessaan ja mitkä on eri vaihtoehdot tähän (vaikuttaako pehmeät/kovat putket) yms. Itse koitin äsken tietoa etsiä ja ei sitä helposti ainakaan suomeksi löytynyt?
 
Tuli rakenneltua ensimmäinen custom looppi tuossa muutama päivä sitten joka näyttää tältä:

kone.jpeg

Tällä hetkellä tuulettimet pyörii siten, että kaikki tuulettimet on liitetty aquacomputerin splitty9 splitteriin joka on liitetty yhteen emolevyn tuuletinpaikoista,
jota ohjaan speedfanin kautta. Olen huomannut että aina välillä tuulettimet nostaa kierrokset huomattavasti korkeammalle kuin mitä speedfan sanoo pieneksi hetkeksi ja laskee takaisin normaaliin vaikkei speedfanissa olisi automaattinen ohjaus päällä. Tuulettimet on kaikki EK vardar 120ER tuulettimia.

Jos jollain on vastaavasta kokemusta tai joku tietää miten ratkaista kyseisen ongelman niin kiitos jo etukäteen.
 
Jaksaakohan Noctuan NF-A14 PWM chromax tuulettimet työntää ilmaa CE 280 radin läpi?
 
Hyvin mahtuu define R3 sisään 420 ja 280 radit ku powerin siirtää eteen ja jotai muuta... Oli muuten mukavaa ton näyttis blokin kanssa kun ei suoraan käyny vaikka piti, sai vähän dremeliä näyttää sille.
IMG_20171229_211030.jpg

Onkohan mitä tuo letku, jos saan kysyä? :geek:
 
Joo porukka kovasti aliarvioi noita kiinteitä etupaneeleita koteloissa mutta niillä on yllättävän iso vaikutus huolimatta siitä ajetaanko vesijäähyillä vai ilmajäähdytettynä. Todella hieno lopputulos ja noiden muttereiden kanssa tommonen jännä mutta hieno teollinen "look". Hyvää työtä, pistä tonne kotelo-osioon ketju jos sulta löytyy työstövaiheesta kuvia :)
Vesijäähy taitaa vielä korostaa tuota kun jos iso kenno on sen etupaneelin takana niin kuinka iso ilman virtaus menee läpi sen kennon keskeltä kun kennon päiden lähellä oleva alue voi jo vaatia sen ilmanvirtauksen joka kohtuudella sen etupaneelin päistä sen taakse pääsee (puhun nyt omasta koteloistani josa on aukot vain ylhäällä ja alhaalla).

Itse kun epäilen että silloin kun tuo mun kotelo on täysin kiinni taitaa sen kotelon sisältä siirtyä ilmaa etupanelin taakse ja siitä takaisi kotelon sisään sen radin läpi niin että kaikki ilman ei vaihdu kotelossa vaan osa kiertää ympyrää kotelon sisällä.
 
Huomasin saman omassa itx-virityksessä. Taipuu mukavasti tiukkoihinkin paikkoihin menemättä lyttyyn.
Mainostan perään, että kirkkaista duraclear on vastaavaa. Nyt vuoden olleet eikä ole samentuneetkaan.
 
Laitoin tilaukseen Nemesis GTS 360 radin Watercooling UK:lta ja loput osat hardline looppiin EK:lta. Pelkälle CPU:lle looppi tähän hätään. Alkuperäinen suunnitelma oli laittaa CE 280-radi Phanteks EVOLV ATX-kotelon eteen, mutta silloin ilmeisesti tulisi vaikeuksia saada EK:n REVO D5 mahtumaan. Päädyin siis tuohon, 360mm kattoon. Pitänee vielä laajentaa GPU:lle heti kun lompakko antaa myöten.
 
Jep niin kuin Kuunmies jo kerkeskin vastaamaan niin EK:n ZMT-letkua 16/10. Todella taipuisaa saa melkee mihin muotoon vaan, suosittelen.

Kiitos tiedosta, molemmille.
Pitääpä alkaa metsästämään tuota 19/13 koossa.
Yks perhonen tämä koko, aina joutuu jostain hevonjiirasta tilata letkut :rage:
 
Itsellä vesikierto toteutettu mahdollisimman nopealla purku mahdollisuudella. Ei tarvise ottaa vesiä ulos ollenkaan kun purkaa loopin pois paikasta. Nuo isot möhkö liittimet on Koolancen QD3 pikaliittimiä, jotka on varustettu pisaralukoilla. Saa otettua kaikki erikseen irti näppärästi.

Huollon helppous on se 5/5 juttu :rofl:

nOo5F7ql.jpg

JQxozNbl.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoitetaan nyt tännekin, että Jimms ei saa VUE+ nesteitä omiin valikoimiinsa ollenkaan. Toisinsanoen menee ulkomailta tilauluksi. :sori:
 
Olen aikeissa rakentaa uuden koneen parin kuukauden päästä ja olen päättänyt tehdä siihen custom jäähdytyksen. Siihen liittyen tarvitsisin apuja. Ensiksi rittääkö paksu 360 edessä ja ohut 280/360 jäähdytin katossa 8700k + 1080 ti tasoiselle yhdistelmälle? Toiseksi kannattaako liittimiksi ottaa suoria vai 45 asteen kulmalla olevia, jos käyttää pehmeitä putkia? Ja lopuksi kiinnostaisi kuulla aiheuttaako nuo värjätyt vedet ongelmia? Niitä näyttää yllättävän monella olevan käytössä kuvien perusteella
 
Olen aikeissa rakentaa uuden koneen parin kuukauden päästä ja olen päättänyt tehdä siihen custom jäähdytyksen. Siihen liittyen tarvitsisin apuja. Ensiksi rittääkö paksu 360 edessä ja ohut 280/360 jäähdytin katossa 8700k + 1080 ti tasoiselle yhdistelmälle? Toiseksi kannattaako liittimiksi ottaa suoria vai 45 asteen kulmalla olevia, jos käyttää pehmeitä putkia? Ja lopuksi kiinnostaisi kuulla aiheuttaako nuo värjätyt vedet ongelmia? Niitä näyttää yllättävän monella olevan käytössä kuvien perusteella

Radit riittää helposti. Kulmien käyttö riippuu ihan miten letkut menee, ei oikeastaan muuten mitään väliä.
Värjätyt vedet aiheuttaa aina "ongelmia", jos ei muuta niin ainakin värjää blokkeja ja letkuja.
 
Toiseksi kannattaako liittimiksi ottaa suoria vai 45 asteen kulmalla olevia, jos käyttää pehmeitä putkia?
Tämä riippuu vähän siitä kuinka pitkiä vedot ovat, jos on lähekkäin niin aina parempi jos liitin vähän antaa oikeaa suuntaa, enkä sulkis 90 asteisiakaan vielä pois.
Noissa kulmaliittimissä kannattaa huomioida, että ne tarvitsevat rotaation jotta saa varmasti kohdistettua oikein ja osa niistä on vain "adaptereita" eli tarvitsevat normi ruuviliittimen kaverikseen. Esim. tämä on adapteri eikä kulmallinen ruuviliitin.
 
Eikä kannatakaan. Siinä saa melkoisen soossin kiertoon aikaiseksi ajankuluessa.
Pahenpi ongelma on se että kun on kuparia ja alumiinia samassa kierrossa niin huonolla tuurilla siihen alumiiniin voi syöpyä pieni (koko neulankärki) läpi reikä hyvinkin nopeasti ts se alkaa vuotaa alumiinin läpi.

Tuollaisen reijän syöpyminen ei ole visiin kovin yleistä (reijän halkaisijan täytyy olla juuri sopiva että prosessi käynnistyy mutta kun se on kerran käynnsitynyt se etenee suht nopeasti läpiasti) mutta se voi sattua.
 
Itse odottelen tässä vieläkin kopan kattoa vesileikkuusta. Sain vihdoin tiedostot kuntoon, pitäisi tulla custom kuvio Enthoo Evolvin kattoon. Saman tyyppinen kuin Jayz2centsin kuvio mutta välikohta tekstillä. Saa nähdä miten paljon kuristaa sitten lämpötilaa. Mutta pakko se on todeta ettei 2x240 riitä tuolle setille tuossa kopassa. Katto irti ja silti käydään liian kuumana omaan makuun ja tuulettimet huutavat. Pitää ostaa joko paksu 240 tai suoraan 360 kun tilaa olisi. Onko kokemuksia mitä veikkaisitte noin ahdistavassa kotelossa sigin kokoonpanon tarvitsevan rad pinta-alaa että saisi tuulettimet pysymään alle 1200rpm.
 
Itse odottelen tässä vieläkin kopan kattoa vesileikkuusta. Sain vihdoin tiedostot kuntoon, pitäisi tulla custom kuvio Enthoo Evolvin kattoon. Saman tyyppinen kuin Jayz2centsin kuvio mutta välikohta tekstillä. Saa nähdä miten paljon kuristaa sitten lämpötilaa. Mutta pakko se on todeta ettei 2x240 riitä tuolle setille tuossa kopassa. Katto irti ja silti käydään liian kuumana omaan makuun ja tuulettimet huutavat. Pitää ostaa joko paksu 240 tai suoraan 360 kun tilaa olisi. Onko kokemuksia mitä veikkaisitte noin ahdistavassa kotelossa sigin kokoonpanon tarvitsevan rad pinta-alaa että saisi tuulettimet pysymään alle 1200rpm.
Mulla on sama kotelo ja olen harkinnut josko laserilla (työpaikalle tuli sellanen) tekisi nykyisen 360 kattoradin kohdalle reiän [€: Ja tämän jälkeen laittaisi pölyfiltterin tyyliin uusi moduvent define r6:ssa kattoon]

Onko sulla kuvaa tuosta vesileikkuusta et millainen on tulossa ja missä teetät sen? Paljon hinta?
 
Mulla on sama kotelo ja olen harkinnut josko laserilla (työpaikalle tuli sellanen) tekisi nykyisen 360 kattoradin kohdalle reiän [€: Ja tämän jälkeen laittaisi pölyfiltterin tyyliin uusi moduvent define r6:ssa kattoon]

Onko sulla kuvaa tuosta vesileikkuusta et millainen on tulossa ja missä teetät sen? Paljon hinta?
Hinta mallia suhteet. Mutta leikkuu tiedosto on. Kyseinen kuva on siis katon se suora pinta. Se kohdistetaan takaosasta käsin keskelle ja leikataan kuvan kuvio. Optimoitu 240/280radeille eli ei tulle kovin eteen muistaakseni. Tuostakin on jo niin monta variaatiota että en ole edes varma oliko tuo ns se final versio pituuden suhteen jottei mene virtanappi vituiksi. Isoissa kulmissa pyöristykset. Ja tosiaan suoritetaan olemassa olevaan kattokappaleeseen eikä niin että tehtäisiin koneistamalla uusi kappale.

EDIT: Ja jos laser on käytössä niin kiinnostusta olisi moistakin kokeilla tuohon etupaneeliin jos katon muokkaus ei auta tarpeeksi. Jos vaan ei ole suhteita niin ovat mallia liian kalliita suhteessa vaivaan. Vesileikkaus suhteilla on sentään vielä järkevä toteuttaa ja jälki PITÄISI olla hyvää. Mutta laser on toki aina laser. Etenkin jos miettii noita monimutkaisempia kuvioita.

IMG-20171207-WA0000.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hinta mallia suhteet. Mutta leikkuu tiedosto on. Kyseinen kuva on siis katon se suora pinta. Se kohdistetaan takaosasta käsin keskelle ja leikataan kuvan kuvio. Optimoitu 240/280radeille eli ei tulle kovin eteen muistaakseni. Tuostakin on jo niin monta variaatiota että en ole edes varma oliko tuo ns se final versio pituuden suhteen jottei mene virtanappi vituiksi. Isoissa kulmissa pyöristykset. Ja tosiaan suoritetaan olemassa olevaan kattokappaleeseen eikä niin että tehtäisiin koneistamalla uusi kappale.

IMG-20171207-WA0000.jpg
Jeps mulla olis kanssa tarkoitus suorittaa nykyiseen kattokappaleeseen mutta itse olin vielä ajattelut vain suht laiskasti, että vetäisi tosiaan siihen 360 pitkän radin ylle sen aukon koko 360x120^^ Siihen päälle sitten hitsaisi ei näkyvälle puolelle pienet kulmat ja magneetin ja laittaisi niiden päälle esim tälläiset Silverstone 120mm pöly-/sormisuoja, hienojakoinen, magneettikiinnitys - 7,90€ mutta idea ei ole vielä niin loppuun viety kun laser otetaan helmikuussa käyttöön... :D

€: Toki tuohon voisi laittaa myös vaan Akasa 120mm pöly-/sormisuoja, alumiiniverkko - 4,50€ mutta sitten niitä ei saisi näppärästi irti. Haluan sen hitsauksen sen takia tehdä sinne alapuolelle tai oikeastaan kuvion sisään, että se jäisi sitten kannen tasoon eikä tulisi sen yläpuolelle :E

Tuon kotelon katon suunnittelu on periaatteessa hyvä jos se toimisi :D Vähän jäänyt puolitiehen customlooppia varten.. Toi 360 radi puhaltaa aika miedosti mutta se alumiinikansi lämpenee niin rajusti.. huh!
 
Jeps mulla olis kanssa tarkoitus suorittaa nykyiseen kattokappaleeseen mutta itse olin vielä ajattelut vain suht laiskasti, että vetäisi tosiaan siihen 360 pitkän radin ylle sen aukon koko 360x120^^ Siihen päälle sitten hitsaisi ei näkyvälle puolelle pienet kulmat ja magneetin ja laittaisi niiden päälle esim tälläiset Silverstone 120mm pöly-/sormisuoja, hienojakoinen, magneettikiinnitys - 7,90€ mutta idea ei ole vielä niin loppuun viety kun laser otetaan helmikuussa käyttöön... :D
Itse pistin kaverin joka on entinen graaffinen suunnittelija tekemään designin (kun nyt leikellään niin tehdään nyt jotain ns edes vähän normista poikkeavaa), tuttu koneistaja teki kuvat oikeaan formaattiin ja varmisti mittasuhteet sekä mallin toimivuuden. Ja itse sitten rakentelen kun saan leikkurista. Olettaen ettei joku kuse.

Onko tuo laser minkämoinen? Pystyisikö tuo kotelon etupaneeliin ja jos kyllä niin missä hinnoissa olisi 1kpl muokattuja etupaneeli edes suurinpiirtein. Olisi hauska kokeilla vesileikkuun ja laserin erot.
 
Minulla täysin sama ongelma Evolv kanssa. Itse ajelen tuota kokoonpanoa toistaiseksi ilman kattopaneelia 360 radilla. Tuohon omaan kattopaneeliin ja etupaneeliin on myös tarkoitus tehdä reiät.

Ostin myös etukäteen jo sopivan kokoisen sarjan DEMCiflex Corsair Obsidian 450D -pölysuodatinsarja, musta - 37,00€ suodattimia, että saisin nämä näppärästi paneelin sisäpuolelle kiinni. Mutta eihän magneetti pysy alumiinissa, niin se meni puihin...

Todennäköisesti tulen laittamaan jotain muuta verkkoa tuohon eteen ja toteutan kiinnityksen liimalla/ jollain pienillä kiinnikkeillä.
 
Itse pistin kaverin joka on entinen graaffinen suunnittelija tekemään designin (kun nyt leikellään niin tehdään nyt jotain ns edes vähän normista poikkeavaa), tuttu koneistaja teki kuvat oikeaan formaattiin ja varmisti mittasuhteet sekä mallin toimivuuden. Ja itse sitten rakentelen kun saan leikkurista. Olettaen ettei joku kuse.

Onko tuo laser minkämoinen? Pystyisikö tuo kotelon etupaneeliin ja jos kyllä niin missä hinnoissa olisi 1kpl muokattuja etupaneeli edes suurinpiirtein. Olisi hauska kokeilla vesileikkuun ja laserin erot.


Laser on mallia tämä. Kyllähän tuohon etupaneeliinkin on ollut ajatuksena mulla laittaa 240x120 aukko samalla periaatteella:) Tosin etupaneeliin tuollainen graafinen design voisi olla helvetisti hienomman näköinen.
 


Laser on mallia tämä. Kyllähän tuohon etupaneeliinkin on ollut ajatuksena mulla laittaa 240x120 aukko samalla periaatteella:) Tosin etupaneeliin tuollainen graafinen design voisi olla helvetisti hienomman näköinen.

Hei, miten olisi diili? Minä järjestän grafiikan, sinä järjestät leikkuun :D?

EDIT: Mietiskelen tässä jo sopivaa graaffista ulkoasua joka näyttäisi siltä että koppa olisi voinut tulla tehtaalta moisena mutta omaisi silti jotain omintakeista. Tekisi mieli meinaan teettää tuo etulevy tekniikalla kuin tekniikalla ihan vaan jotta olisi kerrankin rehdisti pro custom koppa vs itse dremelöity :D
 
Viimeksi muokattu:
Minulla täysin sama ongelma Evolv kanssa. Itse ajelen tuota kokoonpanoa toistaiseksi ilman kattopaneelia 360 radilla. Tuohon omaan kattopaneeliin ja etupaneeliin on myös tarkoitus tehdä reiät.

Ostin myös etukäteen jo sopivan kokoisen sarjan DEMCiflex Corsair Obsidian 450D -pölysuodatinsarja, musta - 37,00€ suodattimia, että saisin nämä näppärästi paneelin sisäpuolelle kiinni. Mutta eihän magneetti pysy alumiinissa, niin se meni puihin...

Todennäköisesti tulen laittamaan jotain muuta verkkoa tuohon eteen ja toteutan kiinnityksen liimalla/ jollain pienillä kiinnikkeillä.
Demcifilter.com | Computers & Electronics Dust Filters

Kysy tuolta tuohon settiin "non-ferrous" -tarroja. Elikkä magneettista tarraa joka on tuon kehyksen kokoinen ja liimataan ensin muoviseen/alumiiniseen koteloon ja siihen sitten nuo filtterit.

Itse tilasin omien mittojen mukaisia filttereitä tuolta keväällä juurikin alumiiniseen koteloon, ja hyvin tuntuu pysyvän tarrat kotelossa ja filtterit tarroissa.

Hinnankaan ei pitäisi olla ihan kauhia.
 
Hei, miten olisi diili? Minä järjestän grafiikan, sinä järjestät leikkuun :D?

EDIT: Mietiskelen tässä jo sopivaa graaffista ulkoasua joka näyttäisi siltä että koppa olisi voinut tulla tehtaalta moisena mutta omaisi silti jotain omintakeista. Tekisi mieli meinaan teettää tuo etulevy tekniikalla kuin tekniikalla ihan vaan jotta olisi kerrankin rehdisti pro custom koppa vs itse dremelöity :D
Täältä löytyy sama koppa. Itse olen etupaneeliin tehnyt "washer modin", jolla sain sitä hieman kauemmaksi kotelosta = ilma kulkee hitusen paremmin. Kunhan saan nestejäähykamat ja loopin kasaan, taidan ottaa kotelon katon irti ja jättää kannakkeilleen, jolloin ilman pitäisi kulkea paremmin katosta ulos. Tuosta radiator bracketistahan kannattaa teipata kaikki reiät tukkoon, ettei lämmin ilma pääse kiertämään takaisin. Tähän koteloon kannattaa myös ostaa mahdollisimman ohuet/ vähän ilmanvirtaa vastustavat radit, tai tulee ongelmia.

Loppujen lopuksi tähänkin saa suhteellisen hyvän ilmankierron, mutta se vaatii paljon suunnittelua. ModMyModsilla on tähän valmiiksi leikattuja katto- ja etupaneeleita. Olen vähän harkinnut kattopaneelin ostamista, mutta aika suolainen hinta, 80$ jo ilman postikuluja.
 
Täältä löytyy sama koppa. Itse olen etupaneeliin tehnyt "washer modin", jolla sain sitä hieman kauemmaksi kotelosta = ilma kulkee hitusen paremmin. Kunhan saan nestejäähykamat ja loopin kasaan, taidan ottaa kotelon katon irti ja jättää kannakkeilleen, jolloin ilman pitäisi kulkea paremmin katosta ulos. Tuosta radiator bracketistahan kannattaa teipata kaikki reiät tukkoon, ettei lämmin ilma pääse kiertämään takaisin. Tähän koteloon kannattaa myös ostaa mahdollisimman ohuet/ vähän ilmanvirtaa vastustavat radit, tai tulee ongelmia.

Loppujen lopuksi tähänkin saa suhteellisen hyvän ilmankierron, mutta se vaatii paljon suunnittelua. ModMyModsilla on tähän valmiiksi leikattuja katto- ja etupaneeleita. Olen vähän harkinnut kattopaneelin ostamista, mutta aika suolainen hinta, 80$ jo ilman postikuluja.
Ei se noiden tekokaan suomessa halpaa ole. Tuo 80dollaria olisi normi tilanteessa varsin hyvä hinta. Etenkin kun orkkis katto jäisi jäljelle.

Itsellä on tuo washer mod tehty, teippaus tehty mutta tuota pitää vielä parannella. Letkut pitää kokeilla vetää uutta reittiä jne. Lisäksi mietinnässä että tosiaan pamauttaisi jonkun 240-360 PE:tä paksumman radin tuohon eteen ns katto olisi sitten PE240 tai SE240. Lisäksi pitäisi leikata tuo takaosan ritilä pois tuulettimen edestä ja vaihtaa tuuletin Noctuan tai muun laadukkaaseen vastaavaan.

Onko kenelläkään kommentoida mikä olisi paras rad setti tuohon. 1x360 ja 1x 240 mahtuvat mutta mitkä paksuudet. Mieluusti pitäisin tuon etuosan 240 koon joka rajoittaisi katon radin pituuden 240 maks pituuteen mutta helpottaisi vetoja eikä tarvitsisi sijoittaa pumppua uudelleen.
 
Ei se noiden tekokaan suomessa halpaa ole. Tuo 80dollaria olisi normi tilanteessa varsin hyvä hinta. Etenkin kun orkkis katto jäisi jäljelle.

Itsellä on tuo washer mod tehty, teippaus tehty mutta tuota pitää vielä parannella. Letkut pitää kokeilla vetää uutta reittiä jne. Lisäksi mietinnässä että tosiaan pamauttaisi jonkun 240-360 PE:tä paksumman radin tuohon eteen ns katto olisi sitten PE240 tai SE240. Lisäksi pitäisi leikata tuo takaosan ritilä pois tuulettimen edestä ja vaihtaa tuuletin Noctuan tai muun laadukkaaseen vastaavaan.

Onko kenelläkään kommentoida mikä olisi paras rad setti tuohon. 1x360 ja 1x 240 mahtuvat mutta mitkä paksuudet. Mieluusti pitäisin tuon etuosan 240 koon joka rajoittaisi katon radin pituuden 240 maks pituuteen mutta helpottaisi vetoja eikä tarvitsisi sijoittaa pumppua uudelleen.
Tilasin itselleni HWLabsin GTS 360 radin, koska pitäisi olla kokoluokassaan tehokkain radi. EK vissiin keskiluokkaa tehoiltaan? En ole mikään expertti, mutta älä laita ainakaan paksumpaa kuin PE. Huonoja kokemuksia vaan ihmisillä paksuista radeista tässä kotelossa. Parhaimmat tulokset taisi olla kahdella 30mm GTS 360 radilla. Lähtisin ilmankierron parantamisesta, joka onnistuukin tuolla katon leikkauttamisella. Monilla laskenut veden lämpötila ~6-8C luokkaa "pelkällä" katon leikkaamisella.

Mullehan tuo 80$ on suolanen, vaikkei se ylihintainen todellakaan ole tuosta leikkauksesta. Hyvä työjälki maksaa, näinhän se on. Ja tosiaan kun oma paneeli jää lisäksi vaikka varalle. Pitää selvittää postikulut tuolta ja harkita laitanko tilaukseen.
 
Tilasin itselleni HWLabsin GTS 360 radin, koska pitäisi olla kokoluokassaan tehokkain radi. EK vissiin keskiluokkaa tehoiltaan? En ole mikään expertti, mutta älä laita ainakaan paksumpaa kuin PE. Huonoja kokemuksia vaan ihmisillä paksuista radeista tässä kotelossa. Parhaimmat tulokset taisi olla kahdella 30mm GTS 360 radilla. Lähtisin ilmankierron parantamisesta, joka onnistuukin tuolla katon leikkauttamisella. Monilla laskenut veden lämpötila ~6-8C luokkaa "pelkällä" katon leikkaamisella.

Mullehan tuo 80$ on suolanen, vaikkei se ylihintainen todellakaan ole tuosta leikkauksesta. Hyvä työjälki maksaa, näinhän se on. Ja tosiaan kun oma paneeli jää lisäksi vaikka varalle. Pitää selvittää postikulut tuolta ja harkita laitanko tilaukseen.
Hm... Meinaatko että saisin parempaa aikaa 1x360se/pe+240pe kuin esim yhdellä paksulla 240+240pe? Ahdistaa niin paljon tuo virtaus? Ja jos saisin 6-8c alas vedenlämpöä niin olis eeppistä koska tuo sallisi omassa varsin siedettävät lämmöt.
 
Hm... Meinaatko että saisin parempaa aikaa 1x360se/pe+240pe kuin esim yhdellä paksulla 240+240pe? Ahdistaa niin paljon tuo virtaus? Ja jos saisin 6-8c alas vedenlämpöä niin olis eeppistä koska tuo sallisi omassa varsin siedettävät lämmöt.
EK:n SE radeista kuullut vain pahaa. Ei tunnu pärjäävän muille samankokoisille radeille jäähytystehoissa. Siisti ja sopivan minimalistinen ulkonäöltään, mutta vaihdoin itse suunnitelmaani SE 360:sta 360 GTS:ään. Omasta mielestäni olisi paljon järkevämpi valinta ohuemmat, mutta tehokkaammat radit.

EK CoolStream SE 360mm Radiator Review - Page 5 of 6 - ExtremeRigs.net

Tuolta katselin vertailuja. GTS vaikutti erittäin pätevältä.
 
Juu samaa lukenut mutta tuo se240 oli ainoa toinen radi mikä vanhaan mahtui ja oli hyllyssä.
 
Mikä olisi hyvää kirkasta 13/10mm letkua?

Nykynen jotain Jimm'sin perus kamaa & imo en tykkää yhtään. :D vähäänkään jos taittaa, niin heti "kinkkaa"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom