- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 4 430
EKWB:n Duraclearille täältä ääni.Mikä olisi hyvää kirkasta 13/10mm letkua?
Nykynen jotain Jimm'sin perus kamaa & imo en tykkää yhtään. vähäänkään jos taittaa, niin heti "kinkkaa"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
EKWB:n Duraclearille täältä ääni.Mikä olisi hyvää kirkasta 13/10mm letkua?
Nykynen jotain Jimm'sin perus kamaa & imo en tykkää yhtään. vähäänkään jos taittaa, niin heti "kinkkaa"
EKWB:n Duraclearille täältä ääni.
Korkkasin prossun ja jep, normi thermal pasteilla (Grizzly Hydronaut) nii lähti se >10C pois lämpöjä. Ku saan tilattua nestemetallit ja ne vielä vaihdan tuonne nii varmaa aletaan olla siinä 20C kevyemmissä lämmöissä.
EDIT: 20C tai en ihmettelisi vaikka olisi 30C, kun oli niin hirveät knöölit Intelin mustaa paskaa. Pahinta/parhainta oli myös huomata kuinka epätasaisesti sitä oli, toisella laidalla selkeästi enemmän kuin toisella, harmi kun jäi kuvat ottamatta...
Minkälaisilla asetuksilla ajat?Vähän ihme homma, mutta nyt nakkoo pelissä yhtäkkiä lämmöt 96c.. Puotin reilusti core voltteja etttei sula koko paska Tilasin kunnon tahnat (Conductonaut IHS ja sirun väliin ja Kryonaut IHS ja vesiblokin väliin) ja täytyy vaan toivoa, että asia korjaantuu.. Suuri lämpötilaero oli myös ytimien välillä, mikä ainakin minun tiedoilla vittaisi siihen, että hydronautti ei vaan joko oo hyvä tahna sirun ja IHS:n väliin tai levitin sen vaan huonosti.
Minkälaisilla asetuksilla ajat?
Nuo lämmöt ei kyllä normaalit ole. Tuossa täytyy olla pahasti jotain vialla kontaktissa tai sitten loopissa. CB ei missään nimessä ole kovinkaan raskas kuorma, joten ota nyt ihmeessä ihs pois ja katso mitä sieltä löytyy.No vedin jo kellot reilusti alas (nyt 1,325V ja 4,6GHz kaikki coret), mutta muistaakseni oli 1.core 4,8GHz, 2. 4,8, 3. 4,7GHz ja 4. 4,6GHz. Ja voltit oli jotain ~1,375.
Ei todellakaan mitkään optimikellot (odottelin, että Jimmssile tulee Grizzlyjä varastoon ennen kuin sen kummemmin kellottelen). Nuo kuitenkin alussa pelitti ihan ok (oli stabiili), max lämmöt ~75c. Nyt ilman mitään hardware tai softa kikkailuja kuitenkin nousi lämmöt samoilla kelloilla 96c pelissä (CIV6, mikäli sillä nyt mitään väliä on).. Noh, päätin että optimoin ainakin vähän core voltteja, että ei nuin kuumana käy. Laskin jonkin verran, ja jo Cinbench testissä veti yli 100c lämmöt..
Tällä hetkellä nuilla 1,325V ja 4,6GHz kaikilla coreilla ja lämmöt vetelee benchmarkeissa 85-86c maksimit.
Nuo lämmöt ei kyllä normaalit ole. Tuossa täytyy olla pahasti jotain vialla kontaktissa tai sitten loopissa. CB ei missään nimessä ole kovinkaan raskas kuorma, joten ota nyt ihmeessä ihs pois ja katso mitä sieltä löytyy.
Ei olekkaan normaalit. Ja CB:tä raskaammalla en ole tänään uskaltanu testatakkaan.
Lämpötahnan (Hydronaut) levitin Thermal Grizzlyn muovilastalla sinne IHS:n ja sirun väliin, joka ei meinannu levitä nätisti ei sitten millään, veikkaan että vika löytyy sieltä. IHS:n ja blokin väliin pistin ihan vaan klöntin ja veikkaan, että se leves kyllä ihan ok sinne väliin. Ihmetystä vaan aiheuttaa, että miksi vika oireilee vasta muutaman viikon päästä levityksestä..
Lämpötilaero tuossa tapauksessa imo on aika pieni, jos edes on. Tuo loopin tyhjennyskin on vähän niin ja näin, vaikka esim tyhjennys on alimmassa paikkaa niin silti pystyssä oleviin radeihin jää n. 40% nestettä. Jos saat tyhjennyksen pohjassa olevan radin alapuolelle niin tämähän olisi kaikkein paras. Tämä vain oma mielipide kun järjellä yrittää miettiä.Minkälainen tyhjennys ratkaisu olisi järkevä kiertoon, jossa radit tulisivat ilman kierron kannalta parhaiten eli alas sekä eteen, jolloin ylös saisi ilman poisto tuulettimet? Vai onko se lämpötila ero normaaliin radit ylös ja eteen ratkaisuun niin pieni, että parempi pysyä siinä ja laittaa tyhjennys sulku alimpaan kohtaan kiertoa
Itse laittaisin esim; 1# T-adapterin sekä myös T- hanan pumpun sisääntulo (G1/4) paikkaan. 2# Laittaisin pohja radiin t-adapterin ja sen perään t-hana kiinni. Suosittelen käyttää tässä vaiheessa multiport radiattoria jos on mahdollista ostaa. Koska sieltä löytyy aina ylimäärästä G1/4 paikkaa ja helpottaa paljon.Minkälainen tyhjennys ratkaisu olisi järkevä kiertoon, jossa radit tulisivat ilman kierron kannalta parhaiten eli alas sekä eteen, jolloin ylös saisi ilman poisto tuulettimet? Vai onko se lämpötila ero normaaliin radit ylös ja eteen ratkaisuun niin pieni, että parempi pysyä siinä ja laittaa tyhjennys sulku alimpaan kohtaan kiertoa
Tuotahan voi käsinkin tunnustella, jos blokin kupari on kuumaa mutta prossu ei meinaa viiletä niin sitten voi olla vesikierrossa häikkää eli ilmakupla jossain tms. Jos taas blokki ei lämpene niin sitten on kontaktissa ongelmia.Aivan ihme homma. Nyt kun ajoin (n. tuntia myöhemmin samat CB testit [muutaman kerran cputesti]), niin max tempit taas 73c
Oliskohan ollu joku ilmakupla kriittisessä paikkaa, joka lähti liikenteeseen..?
EKWB:n Duraclearille täältä ääni.
Primochillin letkut ovat myös hyviä.Onko mitään mikä olisi yhtä hyvää & nopeasti/helposti saatavilla?
Kaikki putiikit näyttää duraclearille aikalailla eioota, tai sitten on joku 2-3vk toimitusaika. (13/10).
16/10 olis muuten passeli, mutta sitten joutuisi ostamaan uudet liittimet & eihän nyt sellainen tähän budjettin käy
Osaa ainakin minulla uudemmassa emossa.Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
Kyllä osaa...itse ainakin mennyt ihan uefin qfan controllilla ja sit fanexpertillä. Ainakin omassa emossa saa kaikkiin paitsi cpu fan liittimiin valita mitä lämpötilaa käyttää. Ja itselläkin tuo phobyan anturi kierrossa.Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
Fairy toimii oikein hyvin ainakin omalla kohdalla.Mitä litkua porukka on käyttänyt radiaattoreiden ja blokkien putsaukseen?
Näyttäs olevan jotain ylimmääräistä töhnää kertynyt noihin, jos saisi edes osan jollain aineella pois.
Mitä litkua porukka on käyttänyt radiaattoreiden ja blokkien putsaukseen?
Näyttäs olevan jotain ylimmääräistä töhnää kertynyt noihin, jos saisi edes osan jollain aineella pois.
Etikka on sitten no-no jos on nikkelöidyt blokit. Samoin sitruunahappo. Nikkelille vain mekaaninen hankaava puhdistus saippuavedellä.
Valitse mahdollisimman vaaleat nesteet väriltään, sillä bakteeristot tykkää kasvaa tummemmassa ja "pimeämmässä" nesteessä. EK:n valkoinen ainakaan ei itsellä ole värjännyt mitään osia. Tosin koko sarja EK:n osia. Primochillin uusimpia nesteitä on myös kehuttu.Ja kysymyksestä seuraavaan..
Minkä valmistajan värillisiä nesteitä/"tiivisteitä" suosittelisitte?
Kunhan olisi mahd. pitkäikäinen, pienellä värjäytymisellä ei nyt ole mitään väliä. (kunhan ei tuki blokkeja/radeja yms)
Täytit koneen päälläollessa? Kyllä se kuivunut on, jos siinä ei silmin näy mitään kosteutta. Kannattaa jollain alkoholilla pyyhkäistä, jos siinä nesteessä oli muutakin kuin puhdasta vettä.Vittu ensimmäinen vesivahinko. Jonkin verran vettä gpu:lle ja kovolle kun tyttö tuli looppia kasatessa tönäisemään. Vitun vittu. Toivotaan että gpu ei kosahtanut. Kovoja saa aina lisää. Kuivasin kaiken ja föönillä puhaltelin. Mitään veikkauksia miten pitkään antaa kuivua ja toimiiko. Tuossa vaiheessa kun oli virrat jo kiinni.
Lisäsin vettä päällä ollessa. On vaikea ilmattava ja ilmaa tulee vielä huomennakin. Ek cryofuelia oli. Ja tietenkin msi reiällinen backplate.Täytit koneen päälläollessa? Kyllä se kuivunut on, jos siinä ei silmin näy mitään kosteutta. Kannattaa jollain alkoholilla pyyhkäistä, jos siinä nesteessä oli muutakin kuin puhdasta vettä.
Ei sen pitäisi kyllä rikkoa mitään. Jos backplaten saa irti niin sitä voi toki käyttää irti ja katsoa, että ei jämiä jää alle.Lisäsin vettä päällä ollessa. On vaikea ilmattava ja ilmaa tulee vielä huomennakin. Ek cryofuelia oli. Ja tietenkin msi reiällinen backplate.
Vittu ensimmäinen vesivahinko. Jonkin verran vettä gpu:lle ja kovolle kun tyttö tuli looppia kasatessa tönäisemään. Vitun vittu. Toivotaan että gpu ei kosahtanut. Kovoja saa aina lisää. Kuivasin kaiken ja föönillä puhaltelin. Mitään veikkauksia miten pitkään antaa kuivua ja toimiiko. Tuossa vaiheessa kun oli virrat jo kiinni.
Aquaero LT.. Ei ole parempaa aikojen saatossa tullut vastaan.Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
Aquaero LT.. Ei ole parempaa aikojen saatossa tullut vastaan.
100% samaa mieltä, emolevyjen softalla tapahtuvat säädöt toimii jos sattuu toimimaan. Aquaero toimii "ilman" softaakin. Toimii siis säädetyllä asetuksella ihan standalone.
The top of this combo unit can be used as an inlet by adding the EK-RES X3 - Multiport TOP and an EK-RES X3 - Internal Tube with the corresponding length to your reservoir size. The Internal Tube is important to prevent the splashing sound of the coolant inside the reservoir and to prevent coolant foaming. It is recommended that the end of the internal inlet tube is submerged in coolant.Kuka tietää, tai luulee tietävänsä, että tohtiiko tuohon ekwb:n xres 140 pumppuun laittaa sisään menevän putken ainoastaan siitä kannen täyttöportista?
Ja että tohtiiko tällöin tulpata sen IN-portin kokonaan kiinni?
Ko olen muutaman nähnyt tällä periaatteella tehtyjä looppeja, mutta eivät ole EK pumppuja, ja siellä ohjepläjäyksestä saa sellaisen kuvan, että olis pelkkä täyttöreikä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista
Ihtellein on tulossa uuteen kokoonpanoon juurikin Aquacomputer aquaero 6 XT black/blue USB Fan-Controller, Grafik-LCD, Touch-Bedienung, IR-Fernbedienu ja kuullut sekä lukenut pelkkää hyvää. Huomenna vissiin tulee myös kotelo niin pääsee asennusta miettiin X)Yksi suunnaton etu on myös tuo työpöytä josta tarvittavia tietoja voi träkätä - jos kiinnostaa. Helpottaa - helpotti ainakin itseäni hakemaan optimaaliset asetukset. Meitä on moneen. Nyt varmaan myisin tuon panelin ja ostaisin tuon XT mallin. Taitais olla paremmat hallinnat tuulettimille pwm kanssa. Noh, jokatapauksessa em laitokseen kannattaa tutustua.
The top of this combo unit can be used as an inlet by adding the EK-RES X3 - Multiport TOP and an EK-RES X3 - Internal Tube with the corresponding length to your reservoir size. The Internal Tube is important to prevent the splashing sound of the coolant inside the reservoir and to prevent coolant foaming. It is recommended that the end of the internal inlet tube is submerged in coolant.
Näin lukee valmistajan sivuilla.
Jos äänetöntä ja vaivatonta halut niin päivitä ilmajäähyt kuntoon. Jos haluat rakennella, paikoin saada hermoromahduksia ja välillä huoltaa etkä tee tyhmyyksiä niin miksipä ei vesille. Hauskaa rakentelua, pähkäilyä ja oikein toimiessaan erinomainen tapa jäähdyttää kone. Hinnaksta tosin.Harkitsen vahvasti ensimmäisen nestejäähdytys setupin kasaamista, koska evgan 1080 pitää hirveetä mekkalaa ja käy kuumana, sekä onhan se tietysti aina kiva rakennella.
Kiinnostaa siis kovasti mitä haittapuolia on nestejäähdytyksessä? Ilmeisesti vaatii jonkinlaista huoltoa? Entä onko kovin yleistä, että alkaa jostain vuotamaan, ja vie muita komponentteja mukana?
Harkitsen vahvasti ensimmäisen nestejäähdytys setupin kasaamista, koska evgan 1080 pitää hirveetä mekkalaa ja käy kuumana, sekä onhan se tietysti aina kiva rakennella.
Kiinnostaa siis kovasti mitä haittapuolia on nestejäähdytyksessä? Ilmeisesti vaatii jonkinlaista huoltoa? Entä onko kovin yleistä, että alkaa jostain vuotamaan, ja vie muita komponentteja mukana?
Näytönohjaimen jäähdytyksen kannalta vaihtoehdot on varmaan pitkälti joko Arctic accelero xtreme tai sitten vesille. Ja ensin mainittu on IMO todella typerän näköinen möhkö, kun on muuten suhteellisen näyttävän näköinen kokoonpano lasiseinällä Prossusta huolehtii nykyisellään h110i..Jos äänetöntä ja vaivatonta halut niin päivitä ilmajäähyt kuntoon. Jos haluat rakennella, paikoin saada hermoromahduksia ja välillä huoltaa etkä tee tyhmyyksiä niin miksipä ei vesille. Hauskaa rakentelua, pähkäilyä ja oikein toimiessaan erinomainen tapa jäähdyttää kone. Hinnaksta tosin.
Mitä omaan settiin, puhdisteltu mitä pystytty, kone kasaan, loopin huuhtelu ja nesteiden vaihto vielä kertaalleen ja kone ainakin nyt on jauhanut 10min Furmarkkia ongelmitta. Toivottavasti backplate otti pahimmat ja kuivaus olisi onnistunut. Kova polte oli kyllä lyödä yöllä vielä virrat ja katsoa mitä tapahtuu mutta totesin että antaa olla ja kuivua rauhassa.
Olen huomannut, tässä ku olen pari looppia omaksi murheekseni rakentanut, että siihen saa menemään tosi paljon rahaa.
Se taitaakin olla ainoa haittapuoli.
Huollon osalta riittää vähäisten pölyjen puhallus ja nestetasapainon ylläpito.
Isomman huollon osalta en osaa sanoa, kun oma pyörinyt vuoden verran, ja kaksi kertaa paloitellut sitä niin huolto tehty siinä sivussa.
Pitää olla kyllä valmistusvirhe, inhimillinen erehdys tai joku muu isompi homma jos alkaa käydessä vuotamaan.