Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Korkkasin prossun ja jep, normi thermal pasteilla (Grizzly Hydronaut) nii lähti se >10C pois lämpöjä. Ku saan tilattua nestemetallit ja ne vielä vaihdan tuonne nii varmaa aletaan olla siinä 20C kevyemmissä lämmöissä.

EDIT: 20C tai en ihmettelisi vaikka olisi 30C, kun oli niin hirveät knöölit Intelin mustaa paskaa. Pahinta/parhainta oli myös huomata kuinka epätasaisesti sitä oli, toisella laidalla selkeästi enemmän kuin toisella, harmi kun jäi kuvat ottamatta...

Vähän ihme homma, mutta nyt nakkoo pelissä yhtäkkiä lämmöt 96c.. Puotin reilusti core voltteja etttei sula koko paska :D Tilasin kunnon tahnat (Conductonaut IHS ja sirun väliin ja Kryonaut IHS ja vesiblokin väliin) ja täytyy vaan toivoa, että asia korjaantuu.. Suuri lämpötilaero oli myös ytimien välillä, mikä ainakin minun tiedoilla vittaisi siihen, että hydronautti ei vaan joko oo hyvä tahna sirun ja IHS:n väliin tai levitin sen vaan huonosti.
 
Vähän ihme homma, mutta nyt nakkoo pelissä yhtäkkiä lämmöt 96c.. Puotin reilusti core voltteja etttei sula koko paska :D Tilasin kunnon tahnat (Conductonaut IHS ja sirun väliin ja Kryonaut IHS ja vesiblokin väliin) ja täytyy vaan toivoa, että asia korjaantuu.. Suuri lämpötilaero oli myös ytimien välillä, mikä ainakin minun tiedoilla vittaisi siihen, että hydronautti ei vaan joko oo hyvä tahna sirun ja IHS:n väliin tai levitin sen vaan huonosti.
Minkälaisilla asetuksilla ajat?
 
Minkälaisilla asetuksilla ajat?

No vedin jo kellot reilusti alas (nyt 1,325V ja 4,6GHz kaikki coret), mutta muistaakseni oli 1.core 4,8GHz, 2. 4,8, 3. 4,7GHz ja 4. 4,6GHz. Ja voltit oli jotain ~1,375.

Ei todellakaan mitkään optimikellot (odottelin, että Jimmssile tulee Grizzlyjä varastoon ennen kuin sen kummemmin kellottelen). Nuo kuitenkin alussa pelitti ihan ok (oli stabiili), max lämmöt ~75c. Nyt ilman mitään hardware tai softa kikkailuja kuitenkin nousi lämmöt samoilla kelloilla 96c pelissä (CIV6, mikäli sillä nyt mitään väliä on).. Noh, päätin että optimoin ainakin vähän core voltteja, että ei nuin kuumana käy. Laskin jonkin verran, ja jo Cinbench testissä veti yli 100c lämmöt..

Tällä hetkellä nuilla 1,325V ja 4,6GHz kaikilla coreilla ja lämmöt vetelee benchmarkeissa 85-86c maksimit.
 
No vedin jo kellot reilusti alas (nyt 1,325V ja 4,6GHz kaikki coret), mutta muistaakseni oli 1.core 4,8GHz, 2. 4,8, 3. 4,7GHz ja 4. 4,6GHz. Ja voltit oli jotain ~1,375.

Ei todellakaan mitkään optimikellot (odottelin, että Jimmssile tulee Grizzlyjä varastoon ennen kuin sen kummemmin kellottelen). Nuo kuitenkin alussa pelitti ihan ok (oli stabiili), max lämmöt ~75c. Nyt ilman mitään hardware tai softa kikkailuja kuitenkin nousi lämmöt samoilla kelloilla 96c pelissä (CIV6, mikäli sillä nyt mitään väliä on).. Noh, päätin että optimoin ainakin vähän core voltteja, että ei nuin kuumana käy. Laskin jonkin verran, ja jo Cinbench testissä veti yli 100c lämmöt..

Tällä hetkellä nuilla 1,325V ja 4,6GHz kaikilla coreilla ja lämmöt vetelee benchmarkeissa 85-86c maksimit.
Nuo lämmöt ei kyllä normaalit ole. Tuossa täytyy olla pahasti jotain vialla kontaktissa tai sitten loopissa. CB ei missään nimessä ole kovinkaan raskas kuorma, joten ota nyt ihmeessä ihs pois ja katso mitä sieltä löytyy.
 
Nuo lämmöt ei kyllä normaalit ole. Tuossa täytyy olla pahasti jotain vialla kontaktissa tai sitten loopissa. CB ei missään nimessä ole kovinkaan raskas kuorma, joten ota nyt ihmeessä ihs pois ja katso mitä sieltä löytyy.

Ei olekkaan normaalit. Ja CB:tä raskaammalla en ole tänään uskaltanu testatakkaan.

Lämpötahnan (Hydronaut) levitin Thermal Grizzlyn muovilastalla sinne IHS:n ja sirun väliin, joka ei meinannu levitä nätisti ei sitten millään, veikkaan että vika löytyy sieltä. IHS:n ja blokin väliin pistin ihan vaan klöntin ja veikkaan, että se leves kyllä ihan ok sinne väliin. Ihmetystä vaan aiheuttaa, että miksi vika oireilee vasta muutaman viikon päästä levityksestä..
 
Ei olekkaan normaalit. Ja CB:tä raskaammalla en ole tänään uskaltanu testatakkaan.

Lämpötahnan (Hydronaut) levitin Thermal Grizzlyn muovilastalla sinne IHS:n ja sirun väliin, joka ei meinannu levitä nätisti ei sitten millään, veikkaan että vika löytyy sieltä. IHS:n ja blokin väliin pistin ihan vaan klöntin ja veikkaan, että se leves kyllä ihan ok sinne väliin. Ihmetystä vaan aiheuttaa, että miksi vika oireilee vasta muutaman viikon päästä levityksestä..

Aivan ihme homma. Nyt kun ajoin (n. tuntia myöhemmin samat CB testit [muutaman kerran cputesti]), niin max tempit taas 73c :D

Oliskohan ollu joku ilmakupla kriittisessä paikkaa, joka lähti liikenteeseen..?
 
Kehtaako sitä vetää tuon swiftechin gtz blokin kiinni ilman backplatea?
Asus strix Z370-F olis lauta.
Jossain välissä kyllä tekasen tuosta orkkis 775 mallista tähän sopivan, mutta se ottaa ehkä vähän aikaa, koska on kuitenkin melko tarkka tuo mitoitus sen kohdalla.
 
Minkälainen tyhjennys ratkaisu olisi järkevä kiertoon, jossa radit tulisivat ilman kierron kannalta parhaiten eli alas sekä eteen, jolloin ylös saisi ilman poisto tuulettimet? Vai onko se lämpötila ero normaaliin radit ylös ja eteen ratkaisuun niin pieni, että parempi pysyä siinä ja laittaa tyhjennys sulku alimpaan kohtaan kiertoa
 
Minkälainen tyhjennys ratkaisu olisi järkevä kiertoon, jossa radit tulisivat ilman kierron kannalta parhaiten eli alas sekä eteen, jolloin ylös saisi ilman poisto tuulettimet? Vai onko se lämpötila ero normaaliin radit ylös ja eteen ratkaisuun niin pieni, että parempi pysyä siinä ja laittaa tyhjennys sulku alimpaan kohtaan kiertoa
Lämpötilaero tuossa tapauksessa imo on aika pieni, jos edes on. Tuo loopin tyhjennyskin on vähän niin ja näin, vaikka esim tyhjennys on alimmassa paikkaa niin silti pystyssä oleviin radeihin jää n. 40% nestettä. Jos saat tyhjennyksen pohjassa olevan radin alapuolelle niin tämähän olisi kaikkein paras. Tämä vain oma mielipide kun järjellä yrittää miettiä.
 
Minkälainen tyhjennys ratkaisu olisi järkevä kiertoon, jossa radit tulisivat ilman kierron kannalta parhaiten eli alas sekä eteen, jolloin ylös saisi ilman poisto tuulettimet? Vai onko se lämpötila ero normaaliin radit ylös ja eteen ratkaisuun niin pieni, että parempi pysyä siinä ja laittaa tyhjennys sulku alimpaan kohtaan kiertoa
Itse laittaisin esim; 1# T-adapterin sekä myös T- hanan pumpun sisääntulo (G1/4) paikkaan. 2# Laittaisin pohja radiin t-adapterin ja sen perään t-hana kiinni. Suosittelen käyttää tässä vaiheessa multiport radiattoria jos on mahdollista ostaa. Koska sieltä löytyy aina ylimäärästä G1/4 paikkaa ja helpottaa paljon.

Tosiaan, voit myös vaihtaa t-hanan paikkoja. Jos kääntelet koteloa ja vaihdat eri asentoon vuodon estämiseksi kun vaihdat t-hanan paikkoja.
 
Aivan ihme homma. Nyt kun ajoin (n. tuntia myöhemmin samat CB testit [muutaman kerran cputesti]), niin max tempit taas 73c :D

Oliskohan ollu joku ilmakupla kriittisessä paikkaa, joka lähti liikenteeseen..?
Tuotahan voi käsinkin tunnustella, jos blokin kupari on kuumaa mutta prossu ei meinaa viiletä niin sitten voi olla vesikierrossa häikkää eli ilmakupla jossain tms. Jos taas blokki ei lämpene niin sitten on kontaktissa ongelmia.
 
Katselin sunnuntain kuluksi kuvia viime vuodelta ja vastaan tuli kuva ensimmäisestä loopistani niin en voi olla laittamatta sitä näytille.
Mitkään hilppeet eivät mahtuneet koppaan sisälle ja letkua oli erittäin rajallisesti mutta pakko oli päästä kokeilemaan.

Nyt kierrossa 7600k ja 1080. Radeja 2x240 st30, 240 monsta ja Phobyan xtreme 200.
Kaikki jäähdytysosat käytettynä haalittuja
Kuvien väli noin kymmenen kuukautta, vähän on homma kirvonnut kintaasta.
445210267_42958.jpg 2018-01-07 13.18.31.jpg
 
@copter tavallaan joo mutta käytännössä ei
2x240 st30, 240 monsta ja Phobyan xtreme 200. Kuten kirjoitin ja lisää haaveilen.
Letkutuksista saa olla montaa mieltä mutta omaan silmään toimii.
Ajellut tässä sivussa Heavenia ropelien puhaltaessa alle taustamelun ja neste 25c, huoneilma 18c.
 
Jaahas, saipahan mielenkiintoista dataa tuosta Enthoo Evolvista. 1. Teippimod on must myös eteen. 2.Push pull on varsin kiva juttu jopa slimi radille tässä. Tein nimittäin heräteostoksen lisätuulettimista ja löin aluksi 2kpl lisää koppaan (fan headerit ja tila meinaavat loppua kesken) 1kpl S240:lle, 1kpl PE240:lle. Gpu lämmöt putosivat 7c tuon puolikkaan push pull setupin ja teippien avulla. Lisäksi tuulettimien kierrokset putosivat varsin paljon...
 
EKWB:n Duraclearille täältä ääni.

Onko mitään mikä olisi yhtä hyvää & nopeasti/helposti saatavilla? ;)
Kaikki putiikit näyttää duraclearille aikalailla eioota, tai sitten on joku 2-3vk toimitusaika. (13/10).

16/10 olis muuten passeli, mutta sitten joutuisi ostamaan uudet liittimet & eihän nyt sellainen tähän budjettin käy :cigar:
 
Onko mitään mikä olisi yhtä hyvää & nopeasti/helposti saatavilla? ;)
Kaikki putiikit näyttää duraclearille aikalailla eioota, tai sitten on joku 2-3vk toimitusaika. (13/10).

16/10 olis muuten passeli, mutta sitten joutuisi ostamaan uudet liittimet & eihän nyt sellainen tähän budjettin käy :cigar:
Primochillin letkut ovat myös hyviä.
 
Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
 
Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
Osaa ainakin minulla uudemmassa emossa.
 
Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
Kyllä osaa...itse ainakin mennyt ihan uefin qfan controllilla ja sit fanexpertillä. Ainakin omassa emossa saa kaikkiin paitsi cpu fan liittimiin valita mitä lämpötilaa käyttää. Ja itselläkin tuo phobyan anturi kierrossa.
 
Mitä litkua porukka on käyttänyt radiaattoreiden ja blokkien putsaukseen?

Näyttäs olevan jotain ylimmääräistä töhnää kertynyt noihin, jos saisi edes osan jollain aineella pois.
 
Mitä litkua porukka on käyttänyt radiaattoreiden ja blokkien putsaukseen?

Näyttäs olevan jotain ylimmääräistä töhnää kertynyt noihin, jos saisi edes osan jollain aineella pois.
Fairy toimii oikein hyvin ainakin omalla kohdalla.
 
Mitä litkua porukka on käyttänyt radiaattoreiden ja blokkien putsaukseen?

Näyttäs olevan jotain ylimmääräistä töhnää kertynyt noihin, jos saisi edes osan jollain aineella pois.

Ei, vain etikkaa ja kuumaa vettä! Ravista jäähdyttimet kunnolla ja toista tämä 2-3 kertaa saadaksesi metallisirpaleet/roskat pois. Sen jälkeen huuhdele astianpesuaineella muutama kerta ja se on käyttövalmis.
 
Etikka on sitten no-no jos on nikkelöidyt blokit. Samoin sitruunahappo. Nikkelille vain mekaaninen hankaava puhdistus saippuavedellä.
 
Ja kysymyksestä seuraavaan..
Minkä valmistajan värillisiä nesteitä/"tiivisteitä" suosittelisitte?
Kunhan olisi mahd. pitkäikäinen, pienellä värjäytymisellä ei nyt ole mitään väliä. (kunhan ei tuki blokkeja/radeja yms)
 
Etikka on sitten no-no jos on nikkelöidyt blokit. Samoin sitruunahappo. Nikkelille vain mekaaninen hankaava puhdistus saippuavedellä.

Ei tietenkään blokkeille. Ylhäällä mainitsemani ohje tarkoitettu vain radiattoreille. Blokkia ei tarvitse huuhdella heti ensimmäisessä käytössä. Blokit voidaan myöhemmin tietyn ajan jälkeen puhdista esim mikrokanavat hammasharjalla +hammastahnalla.
 
Ja kysymyksestä seuraavaan..
Minkä valmistajan värillisiä nesteitä/"tiivisteitä" suosittelisitte?
Kunhan olisi mahd. pitkäikäinen, pienellä värjäytymisellä ei nyt ole mitään väliä. (kunhan ei tuki blokkeja/radeja yms)
Valitse mahdollisimman vaaleat nesteet väriltään, sillä bakteeristot tykkää kasvaa tummemmassa ja "pimeämmässä" nesteessä. EK:n valkoinen ainakaan ei itsellä ole värjännyt mitään osia. Tosin koko sarja EK:n osia. Primochillin uusimpia nesteitä on myös kehuttu.
 
Vittu ensimmäinen vesivahinko. Jonkin verran vettä gpu:lle ja kovolle kun tyttö tuli looppia kasatessa tönäisemään. Vitun vittu. Toivotaan että gpu ei kosahtanut. Kovoja saa aina lisää. Kuivasin kaiken ja föönillä puhaltelin. Mitään veikkauksia miten pitkään antaa kuivua ja toimiiko. Tuossa vaiheessa kun oli virrat jo kiinni.
 
Vittu ensimmäinen vesivahinko. Jonkin verran vettä gpu:lle ja kovolle kun tyttö tuli looppia kasatessa tönäisemään. Vitun vittu. Toivotaan että gpu ei kosahtanut. Kovoja saa aina lisää. Kuivasin kaiken ja föönillä puhaltelin. Mitään veikkauksia miten pitkään antaa kuivua ja toimiiko. Tuossa vaiheessa kun oli virrat jo kiinni.
Täytit koneen päälläollessa? Kyllä se kuivunut on, jos siinä ei silmin näy mitään kosteutta. Kannattaa jollain alkoholilla pyyhkäistä, jos siinä nesteessä oli muutakin kuin puhdasta vettä.
 
Täytit koneen päälläollessa? Kyllä se kuivunut on, jos siinä ei silmin näy mitään kosteutta. Kannattaa jollain alkoholilla pyyhkäistä, jos siinä nesteessä oli muutakin kuin puhdasta vettä.
Lisäsin vettä päällä ollessa. On vaikea ilmattava ja ilmaa tulee vielä huomennakin. Ek cryofuelia oli. Ja tietenkin msi reiällinen backplate.
 
Lisäsin vettä päällä ollessa. On vaikea ilmattava ja ilmaa tulee vielä huomennakin. Ek cryofuelia oli. Ja tietenkin msi reiällinen backplate.
Ei sen pitäisi kyllä rikkoa mitään. Jos backplaten saa irti niin sitä voi toki käyttää irti ja katsoa, että ei jämiä jää alle.
 
Åitää katsoa miten irtoaa ja vaatiiko mitä kaikkea muuta.
 
Vittu ensimmäinen vesivahinko. Jonkin verran vettä gpu:lle ja kovolle kun tyttö tuli looppia kasatessa tönäisemään. Vitun vittu. Toivotaan että gpu ei kosahtanut. Kovoja saa aina lisää. Kuivasin kaiken ja föönillä puhaltelin. Mitään veikkauksia miten pitkään antaa kuivua ja toimiiko. Tuossa vaiheessa kun oli virrat jo kiinni.

Njooh nämä on aina ikäviä sattumuksia kyllä.

Omasta kokemuksesta voin kertoa että se kuivuminen saattaa helposti kestää viikkoja normaalissa huoneenlämmössä. Jos nimittäin sitä vettä holahtaa enemmissä määrin, niin kapilaari-ilmiö pitää huolen siitä, että mitä pienempiä rakoja löytyy, sitä syvemmälle ne sitä vodaa imaisee. Ja sieltä minne ei aurinko paista, ei vesikään nopeasti kuivu.

Itsellä kävi tuossa vuosi sitten semmoinen v-mainen vesivahinko että tuli kaadettua tuopillinen vettä suoraan koneen katolle. Kone kun oli pöydän vieressä lattialla ja kotelon katto pelkkää verkkoa. Helevetillinen pamaus ja se oli sitten siinä. Viikon kuivattelin huoneenlämmössä eikä sen jälkeen toiminut mikään. Uudestaan atomeiksi koko paska ja pannuhuoneeseen kolmeksi viikoksi (jossa siis normaalisti reilu 40 astetta lämmintä kesäaikaan).

Sen jälkeen kaikki paitsi näytönohjain lähti toimimaan. Tarkempi tutkimus paljasti että näyttiksestä oli kosahtanu muutama vastus ja konkka virtapuolelta kun käytännössä suoraan sen näyttiksen päälle suurin osa siitä vesilastista holahti.

Mutta tosiaan kunnon kuivatuksen jälkeen kaikki muu pelittää. Mylly on siis custom vesiloopilla, mutta eihän sitä tosiaan avovedellä jäähdytettäväksi ole tarkoitettu...

Eli suosittelen tosiaan purkamaan niin paljon kun mahdollista ja kuivattelemaan huolella vaikka saunassa tms lämpimämmässä paikassa ennen kun ees yrittää starttailla.

Ps. Eipä ole enää kone lattialla... ikinä...
 
Mulla vuosi Swiftechin vesijäähy Asus GTX680:n päälle, availin sen ja putsailin nesteet sieltä alkoholilla pois. Kone ei edes ottanut kyttyrää missään vaiheessa. Myin näyttiksen kaverille ja kuulemma toimii edelleen hienosti.
 
Juu ja olen joskus kaatanut litroja bettä koneesta joka oli vesivahingossa ja kone toimi lopun leasing ajan täysin. Mutta tuuristahan se vähän ainaaonai kiinni.
 
Mikä on paras tapa ohjata radin tuulettimia ja pumppua veden lämmön mukaan? Osaako emon temp_sensor pinni lukea esim. tuon Phobyan inline anturin suoraan oikein ja näkyykö biosissa? Asuksen Z170 Pro Gaming emo kyseessä.
Aquaero LT.. Ei ole parempaa aikojen saatossa tullut vastaan.
 
100% samaa mieltä, emolevyjen softalla tapahtuvat säädöt toimii jos sattuu toimimaan. Aquaero toimii "ilman" softaakin. Toimii siis säädetyllä asetuksella ihan standalone.

Yksi suunnaton etu on myös tuo työpöytä josta tarvittavia tietoja voi träkätä - jos kiinnostaa. Helpottaa - helpotti ainakin itseäni hakemaan optimaaliset asetukset. Meitä on moneen. Nyt varmaan myisin tuon panelin ja ostaisin tuon XT mallin. Taitais olla paremmat hallinnat tuulettimille pwm kanssa. Noh, jokatapauksessa em laitokseen kannattaa tutustua.
 
Kuka tietää, tai luulee tietävänsä, että tohtiiko tuohon ekwb:n xres 140 pumppuun laittaa sisään menevän putken ainoastaan siitä kannen täyttöportista?
Ja että tohtiiko tällöin tulpata sen IN-portin kokonaan kiinni?

Ko olen muutaman nähnyt tällä periaatteella tehtyjä looppeja, mutta eivät ole EK pumppuja, ja siellä ohjepläjäyksestä saa sellaisen kuvan, että olis pelkkä täyttöreikä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista :geek:
 
Kuka tietää, tai luulee tietävänsä, että tohtiiko tuohon ekwb:n xres 140 pumppuun laittaa sisään menevän putken ainoastaan siitä kannen täyttöportista?
Ja että tohtiiko tällöin tulpata sen IN-portin kokonaan kiinni?

Ko olen muutaman nähnyt tällä periaatteella tehtyjä looppeja, mutta eivät ole EK pumppuja, ja siellä ohjepläjäyksestä saa sellaisen kuvan, että olis pelkkä täyttöreikä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista :geek:
The top of this combo unit can be used as an inlet by adding the EK-RES X3 - Multiport TOP and an EK-RES X3 - Internal Tube with the corresponding length to your reservoir size. The Internal Tube is important to prevent the splashing sound of the coolant inside the reservoir and to prevent coolant foaming. It is recommended that the end of the internal inlet tube is submerged in coolant.

Näin lukee valmistajan sivuilla.
 
Yksi suunnaton etu on myös tuo työpöytä josta tarvittavia tietoja voi träkätä - jos kiinnostaa. Helpottaa - helpotti ainakin itseäni hakemaan optimaaliset asetukset. Meitä on moneen. Nyt varmaan myisin tuon panelin ja ostaisin tuon XT mallin. Taitais olla paremmat hallinnat tuulettimille pwm kanssa. Noh, jokatapauksessa em laitokseen kannattaa tutustua.
Ihtellein on tulossa uuteen kokoonpanoon juurikin Aquacomputer aquaero 6 XT black/blue USB Fan-Controller, Grafik-LCD, Touch-Bedienung, IR-Fernbedienu ja kuullut sekä lukenut pelkkää hyvää. Huomenna vissiin tulee myös kotelo niin pääsee asennusta miettiin X)
 
Harkitsen vahvasti ensimmäisen nestejäähdytys setupin kasaamista, koska evgan 1080 pitää hirveetä mekkalaa ja käy kuumana, sekä onhan se tietysti aina kiva rakennella.

Kiinnostaa siis kovasti mitä haittapuolia on nestejäähdytyksessä? Ilmeisesti vaatii jonkinlaista huoltoa? Entä onko kovin yleistä, että alkaa jostain vuotamaan, ja vie muita komponentteja mukana?
 
The top of this combo unit can be used as an inlet by adding the EK-RES X3 - Multiport TOP and an EK-RES X3 - Internal Tube with the corresponding length to your reservoir size. The Internal Tube is important to prevent the splashing sound of the coolant inside the reservoir and to prevent coolant foaming. It is recommended that the end of the internal inlet tube is submerged in coolant.

Näin lukee valmistajan sivuilla.

Jep.
Mutta oliko tuo yhteensopiva tämän tankin kanssa, kun en löytänyt sitä siitä listasta?

Eli sen tohtii laittaa, jos pitää loopissa tarpeeksi nestettä :D
Akkuvesi ei käsittääkseni vaahtoudu, toivottavasti.

On niin pirullinen paikka saada tuo pumppu sillai siististi paikalleen, ilman, että neste tulis tuosta päältä.
No, pitää ilmeisesti laittaa kyljelleen se tai funtsia asiaa taas pari päivää :(
 
Harkitsen vahvasti ensimmäisen nestejäähdytys setupin kasaamista, koska evgan 1080 pitää hirveetä mekkalaa ja käy kuumana, sekä onhan se tietysti aina kiva rakennella.

Kiinnostaa siis kovasti mitä haittapuolia on nestejäähdytyksessä? Ilmeisesti vaatii jonkinlaista huoltoa? Entä onko kovin yleistä, että alkaa jostain vuotamaan, ja vie muita komponentteja mukana?
Jos äänetöntä ja vaivatonta halut niin päivitä ilmajäähyt kuntoon. Jos haluat rakennella, paikoin saada hermoromahduksia ja välillä huoltaa etkä tee tyhmyyksiä niin miksipä ei vesille. Hauskaa rakentelua, pähkäilyä ja oikein toimiessaan erinomainen tapa jäähdyttää kone. Hinnaksta tosin.

Mitä omaan settiin, puhdisteltu mitä pystytty, kone kasaan, loopin huuhtelu ja nesteiden vaihto vielä kertaalleen ja kone ainakin nyt on jauhanut 10min Furmarkkia ongelmitta. Toivottavasti backplate otti pahimmat ja kuivaus olisi onnistunut. Kova polte oli kyllä lyödä yöllä vielä virrat ja katsoa mitä tapahtuu mutta totesin että antaa olla ja kuivua rauhassa.
 
Harkitsen vahvasti ensimmäisen nestejäähdytys setupin kasaamista, koska evgan 1080 pitää hirveetä mekkalaa ja käy kuumana, sekä onhan se tietysti aina kiva rakennella.

Kiinnostaa siis kovasti mitä haittapuolia on nestejäähdytyksessä? Ilmeisesti vaatii jonkinlaista huoltoa? Entä onko kovin yleistä, että alkaa jostain vuotamaan, ja vie muita komponentteja mukana?

Olen huomannut, tässä ku olen pari looppia omaksi murheekseni rakentanut, että siihen saa menemään tosi paljon rahaa. :eek:
Se taitaakin olla ainoa haittapuoli.

Huollon osalta riittää vähäisten pölyjen puhallus ja nestetasapainon ylläpito.
Isomman huollon osalta en osaa sanoa, kun oma pyörinyt vuoden verran, ja kaksi kertaa paloitellut sitä niin huolto tehty siinä sivussa.

Pitää olla kyllä valmistusvirhe, inhimillinen erehdys tai joku muu isompi homma jos alkaa käydessä vuotamaan.

:tup:
 
Jos äänetöntä ja vaivatonta halut niin päivitä ilmajäähyt kuntoon. Jos haluat rakennella, paikoin saada hermoromahduksia ja välillä huoltaa etkä tee tyhmyyksiä niin miksipä ei vesille. Hauskaa rakentelua, pähkäilyä ja oikein toimiessaan erinomainen tapa jäähdyttää kone. Hinnaksta tosin.

Mitä omaan settiin, puhdisteltu mitä pystytty, kone kasaan, loopin huuhtelu ja nesteiden vaihto vielä kertaalleen ja kone ainakin nyt on jauhanut 10min Furmarkkia ongelmitta. Toivottavasti backplate otti pahimmat ja kuivaus olisi onnistunut. Kova polte oli kyllä lyödä yöllä vielä virrat ja katsoa mitä tapahtuu mutta totesin että antaa olla ja kuivua rauhassa.
Näytönohjaimen jäähdytyksen kannalta vaihtoehdot on varmaan pitkälti joko Arctic accelero xtreme tai sitten vesille. Ja ensin mainittu on IMO todella typerän näköinen möhkö, kun on muuten suhteellisen näyttävän näköinen kokoonpano lasiseinällä :D Prossusta huolehtii nykyisellään h110i..

Pubgia hieman pelatessa on kyllä selvää, että jäähdytys ei nykyisellään riitä. Näyttis huitelee siellä lämpörajoilla.
 
Olen huomannut, tässä ku olen pari looppia omaksi murheekseni rakentanut, että siihen saa menemään tosi paljon rahaa. :eek:
Se taitaakin olla ainoa haittapuoli.

Huollon osalta riittää vähäisten pölyjen puhallus ja nestetasapainon ylläpito.
Isomman huollon osalta en osaa sanoa, kun oma pyörinyt vuoden verran, ja kaksi kertaa paloitellut sitä niin huolto tehty siinä sivussa.

Pitää olla kyllä valmistusvirhe, inhimillinen erehdys tai joku muu isompi homma jos alkaa käydessä vuotamaan.

:tup:

Ei vesijäähdytys välttämättö niin kallista ole ;)

Oman gtx 1080 custom looppi kustansi ehkä 100-150€

D5 kannella 45€
St30 240 radi 40€
Säiliö ~25€
+ Letkut ja liittimet, nesteenä ihan akkuvettä

Tietysti mainittakoot, että osat käytettynä & 1080 oli blokki valmiiksi kiinni, eli siitäkään ei tullut lisäkuluja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom