Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Ja tosiaan kuten toiset kertoivat, niin primen tulille laiton jälkeen lämmöt ampuvat melkoisella vauhdilla lähelle max-arvoa. Oli korkattu vekotin tai korkkaamaton, oli vesijäähdytys tai ilma.

Prime95 ver 29.2 tunnin testi @5Ghz ja sinä aikana kuumipana käyneen coren max lämpötila 73C ei kuulosta miltään suorittimen maksimilämmöiltä.
Ennen korkkausta olisi pyörinyt 95C kieppeillä.

Eli kyllä sillä korkkauksella oikeasti on vaikutusta.
 
Itsellä on 280 45mm radissa nyt 2 x 140mm EK:n Vardar Evoa. Nämä ei noussut esille fani keskustelussa, mikä on mielipide Vardareista paineen tuotossa suhteessä ääneen? Omassa buildissani yli 1000rpm nämä alkavat kuulumaan yli muun kokoonpanon ja 1300 rpm on jo suht äänekäs. Saako jollain muilla faneilla huomattavasti hiljaisemman lopputuloksen?
Vardarit on pääsääntöisesti erittäin hyviä tuulettimia mutta niissä on tyyppivikana semmoista ininää nimenomaan alhaisilla kierroksilla. Itsellä ei pääkoppa kestäny sitä yhtään vaikka itse tuulettimina ovat hyviä.

Voit itse katsoa specsit noista.
ML120 PRO 120mm PWM Premium Magnetic Levitation Fan
https://www.bequiet.com/en/casefans/722

Joo harva mitään täysillä huudattaa. itse todennut että alle 800rpm alkaa olee sellanen siedettävä tuulettimelle kuin tuulettimelle. Makuasioitahan nämä on ja itsekin montasataa eskoa kuluttanut tuulareihin kun kaikissa tuppaa oleman aina jokin itseä ärsyttävä "ominaisuus".
ML120 maksimikierrokset ovat 2400rpm ja ne pyörivät noin 800rpm kun tuulettimen profiili on säädetty noin 33% nopeuteen. SW3 maksimikierrokset ovat 1450 ja niissä 800rpm lukemaan päästään noin 55-60% nopeudella. Oletko oikeasti ajanut molempia tuolla samalla kierrosnopeudella vai samalla nopeusprosentilla jolloi ML:t pyörivät selvästi nopeammin? Lisäksi jos haluat saman painetuoton niin SW3:sia pitää pyörittää noin 60% nopeudella että tuottavat yhtä paljon painetta kuin ML:t 30% profiililla.

Netistä löytyy aika vitusti ihan faktaa kuvaajineen ja muineen pwm tuuletinten tehoista. Pääsääntöisesti melkein kaikki seuraavat samaa linjaa missä se äänen desibelitaso nousee yhtä lineaarisesti nopeuden noustessa kuin muiden. Noiseblockerit ovat pienenä erona tässä mutta ne ovatkin 4mm paksumpia kuin muut ja voivat täten tuottaa painetta pienemmillä nopeuksilla kuin muut yleisesti saatavat 25mm paksut tuulettimet. Yleisesti ottaen tähän tuuletinasiaan olen huomannut että ääniprofiili merkitsee enemmän kuin se itse desibelimäärä/rpm. Vardarit ovat hyviä tuulettimia mutta jumalauta minkälaista ininää yhdestä tuli jollain 600-800rpm PWM säädöllä jolloin en jaksanut sitä kuunnella. Mun mielestä Noctuat taas on lähes äänettömiä mutta yksi kaveri kitisee että kuulostavat ihan paskalta kun sillä on Fractalin R5:ssä NH-D15 ja kuulee kuulemma sen läpikin. Ei näihin ole jotain yhtä vastausta vaan ne pitää melkein testata itse.

9 x 140 ML:t nykysetupissa (MO-RA 420) pitävät niin matalaa huminaa 400-500rpm ettei kiinnosta vaihtaa niitä koska ainoat ääniprofiilissa kilpailevat ovat Noctuat (rumia kuin seinät), Vardarit (selitin jo miksi eivät nappaa) ja Noiseblockerit jotka maksavat per tuuletin melkein tuplahinnan nykysetuppiin.
 
Vardarit on pääsääntöisesti erittäin hyviä tuulettimia mutta niissä on tyyppivikana semmoista ininää nimenomaan alhaisilla kierroksilla. Itsellä ei pääkoppa kestäny sitä yhtään vaikka itse tuulettimina ovat hyviä.
Tuo vininä koskee PWM ohjausta. DC:llä tuota ei kuulu.
 
Tuo vininä koskee PWM ohjausta. DC:llä tuota ei kuulu.
Juu tämä totta, tietysti lähtökohtaisesti suurin osa varmaan lähtee noita 4pin tuulettimia ohjaamaan PWM:llä plus kaikki emot Asuksen lisäksi eivät välttämättä tarjoa mahdollisuutta vaihtaa noiden tilojen välillä.
 
Juu tämä totta, tietysti lähtökohtaisesti suurin osa varmaan lähtee noita 4pin tuulettimia ohjaamaan PWM:llä plus kaikki emot Asuksen lisäksi eivät välttämättä tarjoa mahdollisuutta vaihtaa noiden tilojen välillä.
Jep. Lähinnä vinkkasin, jos jollakin täällä sama ongelma.
 
Ei oo osunu silmiin tällainen asia eikä tahronu googlellakaan löytyä, eli pitäisi laittaa nyt näyttis mukaan vesille. Mutta tässä pääs käymään niin, että valmis EKn neste loppuu, tai ei riitä kokonaan seuraavaan täyttöön. Akkuvettä saisi työpaikan kautta, ja suunnittelin että käyttäisi tuota Ekn valmista ja jatkaa sitä tuolla akkuvedellä. Suhde olisi 5dl Ek ja pari desiä varmaan menisi akkuvettä.
 
Ei oo osunu silmiin tällainen asia eikä tahronu googlellakaan löytyä, eli pitäisi laittaa nyt näyttis mukaan vesille. Mutta tässä pääs käymään niin, että valmis EKn neste loppuu, tai ei riitä kokonaan seuraavaan täyttöön. Akkuvettä saisi työpaikan kautta, ja suunnittelin että käyttäisi tuota Ekn valmista ja jatkaa sitä tuolla akkuvedellä. Suhde olisi 5dl Ek ja pari desiä varmaan menisi akkuvettä.

Toimii kyllä noin. Itsellä oli toisessa loopissa EK:n punaista ja jatkoin sitä akkuvedellä ihan onnistuneesti. Samaa taisin täältä silloin kysellä itsekin ja vastaus oli myöntävä. :)
 
Ainahan ne täytyy olla vesiliukoisia ja silloin toimivat jatkettuinakkin. Luultavasti liuoksen lämmönsiirtokyky parrani 0.5C alkuperäiseen kiisseliin verrattuna :D
 
Komento takaisin. Laitetaan sittenkin kattoon ja pohjalle radit
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, looppi olis kasassa. Tuli tuossa huomattua kun laitto tuulettimet pyörimään nesteen lämpötilan mukaan niin tuo emon (z270f) thermal sensor näyttää kyllä nesteen lämpötilan biossissa mutta HW64info ilmoittaa vaan viivaa, onko muilla ollut samoja ongelmia?
 

Liitteet

  • IMG_20171219_202945.jpg
    IMG_20171219_202945.jpg
    2,5 MB · Luettu: 69
Noniin, looppi olis kasassa. Tuli tuossa huomattua kun laitto tuulettimet pyörimään nesteen lämpötilan mukaan niin tuo emon (z270f) thermal sensor näyttää kyllä nesteen lämpötilan biossissa mutta HW64info ilmoittaa vaan viivaa, onko muilla ollut samoja ongelmia?
Ootko antanu Hwinfolle lupaa käyttää Asuksen ec sensorilukemia?
 
Se "Asus EC" pitää tosiaan sallia että sitä HWiNFO suostuu lukemaan. Ilmoittaa varmaan siinä samalla, että voi aiheuttaa epävakautta. En tiedä miten Z270 emoissa tämän vakauden kanssa on sitten, mutta ainakin X370-PRO (AM4) kippaa 100% varmuudella itsellä 24h sisään jos sen sallii jatkuvasti päälle lukemaan ko. sensoria.
 
Se "Asus EC" pitää tosiaan sallia että sitä HWiNFO suostuu lukemaan. Ilmoittaa varmaan siinä samalla, että voi aiheuttaa epävakautta.
Siitähän se tosiaan varoittaakin. Mulla on ollu sen verran hyvä tuuri ettei toi oo koskaan aiheuttanu ongelmia ja tällä C6H:lla Hwinfo on mulla aina päällä taustalla, samoin ollu edellisilläkin Asuksen emoilla.
 
Tuosta tunnin uniginen jälkeen vähän tuloksia:
1080gtx @ 2100mhz 40astetta
i7 7700k @ 4,9ghz 45astetta
Nesteet 37astetta
Aika kohtuu hyvin pelkillä 280x30 ja 120x30 xflow radilla. Tuulareina Corsairin ML pushina ja maksimi pyörimisnopeus siellä 70%.
Ja kiitoksia tuosta vinkistä koskien Asus EC, eipä moinen olisi tullut mieleenkään! :tup:
 
Niille joilla tuo HWiNFOn kautta lukeminen aiheuttaa sitä epävakautta, niin voi myös lukea SIV ohjelmalla ilman kaatumisia: SIV - System Information Viewer

Aika erilainen ohjelma, mutta ajaa asian kun haluaa tuota sensoria seurata.
 
Fractal Design Define R6 review
Olisipa muuten melko hyvän oloinen aihio customloopille. Pohjaan 240mm radi, kattoon 360mm poistoon, edestä sisään ja takaa ulos raitista. :drool:
Just katoin Jayn videon aiheesta:
Nyt on looppi R5:ssa ja tässä R6:ssa on oikeastaan kaikki päivitykset mitä itse kaipaillut. Tosin mielessä ollut että josko tuon mahduttaisi vielä pienempään ATX-caseen, esim Define C TG mutta kyllä tämä R6 alkoi kiinnostamaan.
 
Just katoin Jayn videon aiheesta:
Nyt on looppi R5:ssa ja tässä R6:ssa on oikeastaan kaikki päivitykset mitä itse kaipaillut. Tosin mielessä ollut että josko tuon mahduttaisi vielä pienempään ATX-caseen, esim Define C TG mutta kyllä tämä R6 alkoi kiinnostamaan.

Itellä Define C ja pieni koppa johon saa paljon mahtumaan. Nyt kuitenkin tekisi mieli laajentaa ja hankkia isompi kotelo niin saisi tilaa enemmän. Jossain vaiheessa tänään tulee techin artikkelikin julki. :tup:
 
Itellä Define C ja pieni koppa johon saa paljon mahtumaan. Nyt kuitenkin tekisi mieli laajentaa ja hankkia isompi kotelo niin saisi tilaa enemmän. Jossain vaiheessa tänään tulee techin artikkelikin julki. :tup:
Mahtuuko Define C:hen etupaneelin 45mm radin ja gpu:n (290mm) väliin reservoir vai pitääkö säätää? Varmaan push/pull ei mahdu ainakaan mutta mahtuuko push? Tämä on ehkä näissä pienissä ATX-koteloissa se rajaava tekijä itsellä.
 
Eli tarkoitat, että säiliö olisi pystyssä tuossa radi/tuuletin combon ja näyttiksen välissä? Ei mahdu. Tuon säiliön joutuu laittamaan pitkittäin välipohjan päälle.
 
Mahtuuko Define C:hen etupaneelin 45mm radin ja gpu:n (290mm) väliin reservoir vai pitääkö säätää? Varmaan push/pull ei mahdu ainakaan mutta mahtuuko push? Tämä on ehkä näissä pienissä ATX-koteloissa se rajaava tekijä itsellä.
Meinaatko passiivisena ajella? :D:D C on niin lyhyt, että 45mm radi mahtuu juuri ja juuri 290mm näyttiksen kanssa... ja tuulettimet joutuu laittamaan etupaneelin sisään joka ahdistaa ilmavirtaa paljon! Vaihdoin C:stä pois tämän takia...

E: 315mm siis tilaa näyttikselle (ja radille) jos edessä normisti 25mm tuulari. EK slimradi + slim tuulari mahtuu ton näyttiksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Eli tarkoitat, että säiliö olisi pystyssä tuossa radi/tuuletin combon ja näyttiksen välissä? Ei mahdu. Tuon säiliön joutuu laittamaan pitkittäin välipohjan päälle.
Juu, juuri sitä tarkoitin. Nyt kun mittailee niin ei kyllä paljon pienempi voi olla kun tuo R5 että radi ja tankki mahtuu väliin.
 
Mulla kävi taas mielessä jokin esim. HTPC vahvarin näköinen kotelo (tai jokin muu desinglelu) johon vaikka kattoon reikä josta säiliö tai kaks ulos hot rod henkisesti. Erikseen hirviömäinen mora viereen pikaliittimillä, vaikka kylkeen pumppu ja pikkuradi jos tarve.

Ei missään nimessä järkevä tai käytännöllinen mutta vois saada omalaatuisen näköisen :lol:

Silverstone Grandia GD08 HTPC-kotelo, E-ATX, musta - 158,00€

Edit: ja tuollaiselle lasinen räkki mallia high end -stereot. Näkyvälle paikalle, räkin alempi taso koostuu muutamista radeista vain, lämpöhässäkät pois kotelosta.

Edit2: ja vehkeen taustalle seinään metrin suikale tummaa sisustuskiveä, kattoon ledispotti valausemaan, lattia puusepän tekemää parkettia ja samalla niin että puuseppä tekee ovien, ikkunoiden, ja parketti-seinä rajat niin ettei tarvi käyttää listoja pilaamaan fiilistä. Kaikki ylimääräinen mancavesta pois ja PC huoneen keskipisteeksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko Define C:hen etupaneelin 45mm radin ja gpu:n (290mm) väliin reservoir vai pitääkö säätää? Varmaan push/pull ei mahdu ainakaan mutta mahtuuko push? Tämä on ehkä näissä pienissä ATX-koteloissa se rajaava tekijä itsellä.

Ei mitenkään. 30mm radi, push tai pull, ei push/pull, ja 270mm gpu on aikalailla maksimi.
 
Laitoin radien (360+120) kaikki 4 tuularia PWM chassis fan paikkoihin, joista yksi splitterillä kahdelle tuulettimelle. Siinä vain toisesta tietty saa RPM näkyviin mutta PWM ohjaus toimii kummallekin. Ymmärtääkseni.
Piti disaploida cpu_fan ja cpu_opt että boottasi.

Pumppu tietty AIO_Pump liittimessä.

Rauhoittui tuo Cpu_fan paikassa olleen tuulettimen boostailu. Hiljainen on kyllä setti, mutta kuten tuossa aiemmin juttua olikin niin kyllä MagLevit tuhinaa pitää jos kierrokset nousee, ilmeisesti siis radien läpi paineella virtaava ilma näin tekee.

Pumpulle en löydä edelleenkään Apexissa asetusta että tottelee Cpu sensoria, mahtaa olla PWM modessa kuitenkin ok. Pitää myöhemmin hiukan keittää prossua niin näkee että ottaa kierroksia tarpeeksi.

Laitoin myös M.2 portin Samsung SSD:n EKn lämpösiilen, jos HWmonitorin oikeita arvoja kattelin, niin siili + SSD:n siirto tuon Apex emon kehikon toiselle puolelle, muisteista kauemmas, pudotti lämpöjä 20-30 astetta?....?

Hurja ero ja ilman mitään kummosempaa SSDn rasitusta. Jos muistan alkup arvot oikein tuosta numeroviidakosta.
 
Voiko olla vaan Intellin paskaliimojen syytä, että EK:n PE360 custom radin asennuksen jälkeen lämmöt ei laske juuri yhtään CPU:lle, verrattuna Noctuan prosessorin jäähyyn? Vaihoin tahnatki, ku aattelin, että tahnat meni huonosti, mutta lämmöt ei juurikaan pudonnu. Eli voiko juuri olla, että korkkaamatta prossua en hyötyny vesille menosta juuri yhtään..?
 
Voiko olla vaan Intellin paskaliimojen syytä, että EK:n PE360 custom radin asennuksen jälkeen lämmöt ei laske juuri yhtään CPU:lle, verrattuna Noctuan prosessorin jäähyyn? Vaihoin tahnatki, ku aattelin, että tahnat meni huonosti, mutta lämmöt ei juurikaan pudonnu. Eli voiko juuri olla, että korkkaamatta prossua en hyötyny vesille menosta juuri yhtään..?

Itsellä sama tilanne ja ihmettelin sitä tuossa edellisellä sivulla. Näin se tuntuisi olevan.
 
Voiko olla vaan Intellin paskaliimojen syytä, että EK:n PE360 custom radin asennuksen jälkeen lämmöt ei laske juuri yhtään CPU:lle, verrattuna Noctuan prosessorin jäähyyn? Vaihoin tahnatki, ku aattelin, että tahnat meni huonosti, mutta lämmöt ei juurikaan pudonnu. Eli voiko juuri olla, että korkkaamatta prossua en hyötyny vesille menosta juuri yhtään..?
Ei epäilystäkään. Jos se lämpö ei johdu niin ei se johdu. Näytä työkalua sille niin tulee kerralla 20 astetta alaspäin
 
Pari kuvaa omasta kokoonpanosta. Ensimmäistä kertaa vesileikeissä, joten olen kohtuu tyytyväinen lopputulokseen. Pari putkea menee kuitenkin uusiksi kun seuraavan kerran tyhjennän loopin.

2Uox6m3r.jpg

neuG4rC_d.jpg
Takakautta ilmeisesti täyttö? Todella hyvännäköinen :tup:
 
Pari kuvaa omasta kokoonpanosta. Ensimmäistä kertaa vesileikeissä, joten olen kohtuu tyytyväinen lopputulokseen. Pari putkea menee kuitenkin uusiksi kun seuraavan kerran tyhjennän loopin.

2Uox6m3r.jpg

neuG4rC_d.jpg
Onko sulla se putken pätkä pumpun imussa? Ilman niitä lisäosia en saanu pumppua pelaan kyljellään. Enkä jaksanut koittaa muuten.
 
Onko sulla se putken pätkä pumpun imussa? Ilman niitä lisäosia en saanu pumppua pelaan kyljellään. Enkä jaksanut koittaa muuten.

Joo vaatii sen putken pätkän, ilman sitä on kierrossa hauska kupla-efekti:D nytkin jos laittaa 100% kierrokset niin tulee aavistus pyörrettä, mutta 75% tai alle toimii hienosti.
 
Loopin kanssa nyt tovi tullu oltua, tuli tuossa koitettua miten NZXT S340 vaikuttaa etupaneeli lämpöihin, ilman paneelia jopa 5asteen tiputus nesteissä Heaven testin aikana! :eek: 38->33
Joten jotainhan oli tehtävä ja lopputulos olis sitten tuossa, 3mm alumiinista laserleikattuna uusi etupaneeli.
 

Liitteet

  • IMG_20171225_113031.jpg
    IMG_20171225_113031.jpg
    2,3 MB · Luettu: 141
Loopin kanssa nyt tovi tullu oltua, tuli tuossa koitettua miten NZXT S340 vaikuttaa etupaneeli lämpöihin, ilman paneelia jopa 5asteen tiputus nesteissä Heaven testin aikana! :eek: 38->33
Joten jotainhan oli tehtävä ja lopputulos olis sitten tuossa, 3mm alumiinista laserleikattuna uusi etupaneeli.
Joo porukka kovasti aliarvioi noita kiinteitä etupaneeleita koteloissa mutta niillä on yllättävän iso vaikutus huolimatta siitä ajetaanko vesijäähyillä vai ilmajäähdytettynä. Todella hieno lopputulos ja noiden muttereiden kanssa tommonen jännä mutta hieno teollinen "look". Hyvää työtä, pistä tonne kotelo-osioon ketju jos sulta löytyy työstövaiheesta kuvia :)
 
Joo porukka kovasti aliarvioi noita kiinteitä etupaneeleita koteloissa mutta niillä on yllättävän iso vaikutus huolimatta siitä ajetaanko vesijäähyillä vai ilmajäähdytettynä. Todella hieno lopputulos ja noiden muttereiden kanssa tommonen jännä mutta hieno teollinen "look". Hyvää työtä, pistä tonne kotelo-osioon ketju jos sulta löytyy työstövaiheesta kuvia :)
Harmi kun ei tullut otettua juurikaan kuvia. Kävi mielessä että jättänyt noi kuuskolopultit pois mutta päädyin tohon. Tuokin modaus tuli tehtyä niin että saa takasin alkuperäisen näköiseksi, takana oleva muovi on kyllä mahdoton enää saada normaaliksi mutta eipä tuo haittaa.. Kotelossa jo muutenkin reikä katossa täyttöä varten. :vihellys:
 
Noniin ystäväiset hyvät, onko jotain essentiaalia mitä olisi laitettavissa 5.25" paikkaan?

Työkaveri suositteli tätä:
Aquacomputer aquaero 6 XT black/red USB Fan-Controller, Grafik-LCD, Touch-Bedienung, IR-Fernbedienun

Ideahan lähti siitä, kun tuli ennakkotilattua tuo uusi FD Define R6 gunmetal TG edition ja tässä on nyt 2 päivää pohdittu mitä laittaisi EKWB tilaten kun sieltä tuli joulun pyhiksi myös -15% alennuskjuponki ;)

Tullut tässä pohdittua josko laittaisin tuon EKWB 45×360mm radin, push pullina eteen sekä takapaneeliin sitten 30×140mm radin. Tässä vielä koko ostoskori ja vähän mielipiteitä teiltä toivoisin :)

EK-RES X3 250 RGB – EK Webshop
EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi (incl. sleeved pump) – EK Webshop
EK-CoolStream CE 140 (Single) – EK Webshop
EK-CoolStream XE 360 (Triple) – EK Webshop

Näiden lisäksi olisi tulossa looppiin:
Phobya Lämpötila-anturi Phobya G1/4 sisä- ja ulkokierre - 9,90€
Aquacomputer Virtausmittari, G1/4 sisäkierteet, High Flow - 39,20€

Onko jotain mitä voisin vielä miettiä toisin tai tehdä paremmin?

Neste on siis vielä clear concentraitti ekwb:ltä ja liittimet tulee black nickel värillä.

Haluaisin siis hyödyntää tuota R6 toppiin sijoitettua "fill" reikää minkä kautta tekisin täytön ja haluaisin myös pitää kannen kiinni, että ei pölyä menisi sisään.

Nykyinen kotelo on siis Phanteks Enthoo Evolv TG Edition ja tuossa tuli ongelmaksi ylös sijoitettu 360 radiaattori, vaikka tuo kattopaneeli on tuossa kotelossa tehty siten, että ilma sieltä kulkisi niin eihän se kulje ja tästä syystä paneeli on katosta irti ja pöly tulee sisään.

Jos jotain kiinnostaa niin hinta tälle olisi liittimeineen 457.64€ halvimmalla toimituksella kun kiire ei ole johtuen FD DR6 aikataulusta. (80€ alennusta)

Jäähdytettävänä on siis siis tulevaisuuden z390 + Gtx 1080ti
 

Liitteet

  • Screenshot_20171225-145819.jpg
    Screenshot_20171225-145819.jpg
    1 MB · Luettu: 75
Viimeksi muokattu:
Ideahan lähti siitä, kun tuli ennakkotilattua tuo uusi FD Define R6 gunmetal TG edition ja tässä on nyt 2 päivää pohdittu mitä laittaisi EKWB tilaten kun sieltä tuli joulun pyhiksi myös -15% alennuskjuponki ;)

Taitaapa itsekkin tulla tilattua lisää kamaa...
 
Ei epäilystäkään. Jos se lämpö ei johdu niin ei se johdu. Näytä työkalua sille niin tulee kerralla 20 astetta alaspäin

Korkkasin prossun ja jep, normi thermal pasteilla (Grizzly Hydronaut) nii lähti se >10C pois lämpöjä. Ku saan tilattua nestemetallit ja ne vielä vaihdan tuonne nii varmaa aletaan olla siinä 20C kevyemmissä lämmöissä.

EDIT: 20C tai en ihmettelisi vaikka olisi 30C, kun oli niin hirveät knöölit Intelin mustaa paskaa. Pahinta/parhainta oli myös huomata kuinka epätasaisesti sitä oli, toisella laidalla selkeästi enemmän kuin toisella, harmi kun jäi kuvat ottamatta...
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten kenelläkään kokemusta tuosta säätöpaneelista?

LC-Power LC-CFC-2 5.25" tuuletinsäätöpaneeli kosketusnäytöllä, musta - 49,90€

En oo löytäny mitään kunnon arvostelua mistään, mutta näyttää hyvältä ja sisältää enemmän kuin yhden lämpösensorin, joka olisi kiva olla, jos kerran on tuommosta kontrolleria laittamassa. Toinen varteen otettava vaihtoehto on NZXT Sentry 3, mutta siinä ei oo paikkaa ku yhelle sensorille..

Ja vielä toinenkin kysymys; kestääkö kaikki lämpötilasensorit upotuksen veteen? (siis sen sensoripään upotuksen, ei johtoinen päivineen)
 
Korkkasin prossun ja jep, normi thermal pasteilla (Grizzly Hydronaut) nii lähti se >10C pois lämpöjä. Ku saan tilattua nestemetallit ja ne vielä vaihdan tuonne nii varmaa aletaan olla siinä 20C kevyemmissä lämmöissä.

EDIT: 20C tai en ihmettelisi vaikka olisi 30C, kun oli niin hirveät knöölit Intelin mustaa paskaa. Pahinta/parhainta oli myös huomata kuinka epätasaisesti sitä oli, toisella laidalla selkeästi enemmän kuin toisella, harmi kun jäi kuvat ottamatta...
Kannattaa huomata, että se tökötti intelillä on kovaa huoneenlämmössä, mutta lämmetessään se muuttuu tahnamaiseksi. Korkatessa tuo kovahko purkka liikkuu IHSn mukana ja se menee hieman toiselle laidalle, joten todellisuudessa se tahna on kohtuu hyvin siellä ollut.
 
No empä tullu ajatelleeksi, että voisi olla näinkin; aina oppii uutta :)

Mutta tosissaan uskomatonta, että pakko oli korkata jotta sai mitään hyötyjä vesijäähyistä... V***n Intel :D
 
Loopin kanssa nyt tovi tullu oltua, tuli tuossa koitettua miten NZXT S340 vaikuttaa etupaneeli lämpöihin, ilman paneelia jopa 5asteen tiputus nesteissä Heaven testin aikana! :eek: 38->33
Joten jotainhan oli tehtävä ja lopputulos olis sitten tuossa, 3mm alumiinista laserleikattuna uusi etupaneeli.

Nyt tuli taas jotain outoa, jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla sen etupaneelin poistaminen vain heikentää sitä.

Viileä ilmahan pitäisi saada koteloon kuin tuuletus hormiin, toisesta päästä sisään ja toisesta ulos jos sen oikein yksinkertaisesti esittää.

Sen että siihen putkeen sitten tehdään keskelle aukko, ei pitäisi kovin positiivista efektiä antaa.

Jos ilma kotelossa jää "seisomaan" kaikki on jo alunperin pielessä.

- Jep, avoimessa kotelossa on hyvä ilmankierto, mutta silloinkin kunnon pöytätuulettimen puhaltaessa siihen komponenttien tuottama lämpö saadaan nopeammin siirtymään pois.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli taas jotain outoa, jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla sen etupaneelin poistaminen vain heikentää sitä.

Viileä ilmahan pitäisi saada koteloon kuin tuuletus hormiin, toisesta päästä sisään ja toisesta ulos jos sen oikein yksinkertaisesti esittää.

Sen että siihen putkeen sitten tehdään keskelle aukko, ei pitäisi kovin positiivista efektiä antaa.

Jos ilma kotelossa jää "seisomaan" kaikki on jo alunperin pielessä.

- Jep, avoimessa kotelossa on hyvä ilmankierto, mutta silloinkin kunnon pöytätuulettimen puhaltaessa siihen komponenttien tuottama lämpö saadaan nopeammin siirtymään
[QUOTE="Archey, post: 2086333, member: 13628"
No mutta, olisiko sulla ideoita miten lähteä jäähdyttämään tästä 35asteesta kun huoneen lämpötila on 20astetta?? Jos sinulla on ideoita ja todellakin sellasia mitkä toimii niin vastaanotan. 1,31v i7 7700k ja vesi 1080.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli taas jotain outoa, jos kotelon ilmankierto saadaan toimimaan kunnolla sen etupaneelin poistaminen vain heikentää sitä.

Viileä ilmahan pitäisi saada koteloon kuin tuuletus hormiin, toisesta päästä sisään ja toisesta ulos jos sen oikein yksinkertaisesti esittää.

Sen että siihen putkeen sitten tehdään keskelle aukko, ei pitäisi kovin positiivista efektiä antaa.

Jos ilma kotelossa jää "seisomaan" kaikki on jo alunperin pielessä.

- Jep, avoimessa kotelossa on hyvä ilmankierto, mutta silloinkin kunnon pöytätuulettimen puhaltaessa siihen komponenttien tuottama lämpö saadaan nopeammin siirtymään pois.
Täh? :confused: Nimenomaan tässä aukaistiin sitä "tuuletushormin" alkupäätä isommaksi sen takia, että noista alkuperäisistä tuuletusaukoista ei kulkenut tarpeeksi ilmaa jäähdyttämään radeja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom