Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osta rebrändättyjä Bitspower liittimiä aka Barrow.No joo hauskahan noita räpellyksiä aina katsella. Toisaalta onkohan tässäkään järkeä kun itsellä pelkät liittimet maksaa parin aio:n verran.
Onkohan mulla jotain ongelmaa loopissa? Speksit :
Näyttis: Asuksen GTX 780 Ti OC
Radi: Alphacool 30mm paksu 240mm
Tuulettimet: Nocuta NF-P12 @ 800 rpm push
Blocki: EK:n fullcover nickel block.
Pumppu: EK:n SPC-60 PWM @ 2300 rpm
Eilen ajelin furmarkkia 20 min ja GPU:n lämpö oli 70 astetta. Loppuuko radista yksinkertaisesti vain teho? Tilalle on tulossa 280mm 30mm Alphacool radi ja tuulettimiksi Be Quiet Silent Wings kolmoset.
Kiitos, ihan hyviä pointteja Toi kellarikierros on ihan suunniteltu kun mulla on siellä helposti käytettävä sulkuventtiili millä saa tyhjättyä loopin kun tarvii.Ihan jeppis. Jos olisit investoinut muutaman kulman niin olisit saanut luultavasti hieman suoraviivaisemmat vedot. Esim. tuo pumpulta lähtevä letku olis voinut mennä suoraan näyttikselle eikä tarvis kiemurrella tuolta kellarin kautta. Ja itse olisin vetänyt näyttikseltä kattoradille, siitä prossulle ja prossulta eturadille, nyt tuohon prossun eteen tulee vähän tommonen käärmeenpesä.
Toi kellarikierros on ihan suunniteltu kun mulla on siellä helposti käytettävä sulkuventtiili millä saa tyhjättyä loopin kun tarvii.
Joo hyvä idea muuten. Toteutan sit kun fiksailen noi muut letkut kanssa. Tolleen en ollu ajatellu ja olis tosiaan fiksumman näköinen ja lisäks helpompi käyttää kun alhaalla ei olis niin paljon letkua ja sekä y-liitintä että sulkuventtiiliä. Tattis taas!Aivan joo, no voisko tuossa pumpun lähdössä olla t-haara, josta menis suoraan näyttikselle letku, ja alaspäin olisi sulku, ja siitä tyhjennysletku tuonne kellariin? ei sillä etteikö toimi noinkin, mutta olis hieman siistitymmän näköinen.
Siinä se sitten olisi, ensimmäinen custom loop valmiina. Pitää vielä pölyt putsailla kunnolla. En ole päättänyt minkä väriseksi laittaisin Hue+:n ledit, olkoonsa alkuun valkoisena.
CPU idlessä 30-40 astetta (2600k 4.5Ghz) ja Intel burn testillä en saa osumaan 70 asteeseen. Näyttis puolestaan noin 30 astetta idle ja rasituksessa nousee vain jonnekin 40 asteen paremmalle puolelle, ylikellotettuna 2200MHz.
Pitäisikö prossun olla viileämpi? Pumppu on aika pienillä kierroksilla hiljaisuuden vuoksi ja ilmeisesti tuon blokin läpi ei virtaa vesi kauhean helposti.
Askartelin vähän lisää kulmaliittimiä ja t-haaraa odotellessa. Halusin testata miten hyvin mun tyhjennyssysteemi toimii ja vaihdoin samalla radit päikseen ihan uteliaisuudesta. Sain samalla hyvän syyn fiksailla letkuja.
Sori perunalla otettu kuva (+ tapatalk pakkaus) mutta nyt on jo huomattavasti fiksumman näköinen ja oli myös helpompi kasata.
Taidan pitää radit nyt näin mutta eturadiin tulee joka tapauksessa ne kulmaliittimet ja t-haara (kunhan saapuvat) heti pumpun eteen niin saa ton tyhjäysletkun fiksummin.
Ei kuulu ollenkaan kun laittaa kotelon kiinni. Tuulettimet ~800rpm pitää enemmän meteliä kun toi pumppuMiten paljon pumppu pitää ääntä? Mietin että olisi kenties järkevämpi hankkia omaan looppiin samanlainen nestesäiliö-pumppu kombo.
Sama koppa on joo, katsotaan jos hommaisin samalla vaikka uuden pumpun. VPP755 kiinnostaisi, nyt siis koneesa VPP655.Ei kuulu ollenkaan kun laittaa kotelon kiinni. Tuulettimet ~800rpm pitää enemmän meteliä kun toi pumppu
Edit: Oliko sullakin Enthoo Evolve ATX koossa? Jos on niin hommaa pumppu-säiliö missä on pohjalla mounttaus eikä kyljessä. Mun piti porata koteloon pari reikää että sain ton sivumounttauksen paikoilleen.
Ei muutako rakentelemaan limsapullosta väliaikainen.Se tunne kun tilaat nestesäiliön 4.11 ja et huomaa kuukauteen, että tilasit väärän säiliön...
Huomenna oli tarkoitus kasata ja nyt puuttuu säiliö
Miltä kauppiaalta olet tilaillut Aliexpressissä?Ite huomannu saman ekn ja alphacoolin adaptereissa. Kerran sitten tilasin barrowsin 45 ja 90 kulmia niin ei ole ollut paluuta. Jos joku vielä ihmettelee kiinankamaksi niin ovat melkein 1:1 bitspowerin kanssa. Aliexpressistä olen tilaillut ja tulee reilussa viikossa.
Näitä kahta olen käyttänyt.Miltä kauppiaalta olet tilaillut Aliexpressissä?
Kas, olihan se 420 mm X-Flow olemassa:@HarriK
Jos löydät kattoon x-flow radia niin prossustakaan ei tarvitsisi vetää tolkuttoman pitkää letkua tuonne ylös.
@HarriK kääntäisin ainakin tuon etuosan radin toisin päin, eli niin että liittimet olisivat ylhäällä. Saat nätimmin vedettyä letkut yläradiaattorista. Tosin en tunne koteloa, jääkö tilaa vetää letku nestesäiliölle?
Jos löydät kattoon x-flow radia niin prossustakaan ei tarvitsisi vetää tolkuttoman pitkää letkua tuonne ylös.
Tai laittaa kattoon aftermarket pölysuojan.
Tuosta radien tuuletinasettelusta on ollu vääntöä aina, ja yleensä kehotetaan kuitenkin laittamaan niin, ettei toisella radilla lämmitettäisi toista, koska lämmitettyä ilmaa saava radi on sitten lähes hyödytön.
Ihan ajatuksen tasolla tuossa kopassahan saa myös pohjaan 280 radin joten mikset laita pienempää radia pohjaan ottamaan ilmaa sisään ja isompaa eteen myös ottamaan ilmaa sisään jolloin molemmilla sisäänotoilla olisi sekä viileää ilmaa että pölyfiltterit. Ulospuhallus sitten takaa ja jos kokee lisää tarvetta niin vaikka kattoon taakse yksi ropeli lisää jossain vaiheessa.Noiden suositusten takia suunnittelinkin molempien radien tuulettimet puhaltamaan sisään. Lisäksi kattoradin puhallus ulos tarkoittaisi negatiivista painetta koteloon ellei kikkaile tuuletinnopeuksia kohdalleen tuon suhteen tai tuuletinta imemään ilmaa sisään pohjan kautta.
Mutta voisihan noita eroja käytännössä itsekin testailla kun saan jäähyn kasaan, puhallussuunnan vaihto kun onnistuu purkamatta looppia.
Pölysuoja kattoon oli suunnitteilla jos ilmankierto on noin päin, mutta en vielä bongannut noin isoa suojaa mistään. Pitää askarrella itse pienemmistä tai sitten jostain irtomateriaalista jos ei muuten löydy. Vaihto/putsaus tulee tosin olemaan hankalaa joka tapauksessa kun tuonne ei ole normaalisti pääsyä, pitää irrottaa koko katto.