Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
#1 Harvemmin joutunut tekemään muuta kuin hiukan kääntelemään koteloa niin ilma lähtee virtauksen mukana eteen päin aina säiliölle asti.Loistaa työtä tämän threadin kanssa!
Nyt kun on tilaisuus kysyä asioita, niin kysynhän minä:
- Mites tommoisen custom kokoonpanon ilmaus suoritetaan, tarviiko jotain poppakonsteja ja mitkä asiat pitää ottaa huomioon?
- Mites noiden valmisnesteiden väriaineet, ainakin ennen vanhaan niillä oli taipumus tukkia tiukemmat raot noista blockeista?
- Mikä on ton nesteen vaihtoväli vai mennäänkö sillä seuraavaan komponenttipäivitykseen asti?
- Onko letkuliittimien kartioissa käytetty jotain tiivisteainetta vai kiinni kuivana?
- Onko vesisäiliön koolla jotain merkitystä?
- Olen ymmärtänyt, että halpakomponenntien (Kiina) käyttö ei olisi suositeltavaa?
Tuohon on vaikea vastata mitään järkevää. Hyvin nuo tuntuu pitävän pienilläkin kierroksilla koneen viileänä. Tuolla 50% puhalluksella kuuluu vaimea humina, mutta se nyt kuuluu joka tapauksessa, koska radiaattori on suurehko vastus. Itse olen tyytyväinen eikä mitään ylimääräisiä tikityksiä ole kuulunut.@Mr Nano, oletko ollut tyytyväinen Noctuoihin? Jos tulkitsen oikein, niin NF-P12 ja NF-P14S on mainioita valintoja ainakin korkeilla RPM lukemilla? Mitenkäs alhaisilla?
Muokkaa tuo FAQ osion kiinakomponenttikysymys niin, että vastaus on quote minun postauksesta + lisää Barrowin liittimistä, että ovat rebrändättyjä Bitspower liittimiä. Omasta mielestä laadultaan todella hyvän tuntuisia.Juu, kerätään vaan. Laittelen nuo tuonne alotuspostaukseen. @vaiski75 lisätty myös tekijöihin, kun kysymykset menivät FAQ-osioon.
Mitä nyt olen seurannut veden lämpötilaa Rustia pelaillessa niin se pyörii siinä 34 tuntumassa. Tuulettimet pyörii tuolloin ~50%. Sehän riippuu ihan siitä millaiseen veden DT pyrkii. Jos sallii hiukan suuremman DT:n niin kyllä noiden tuulettimien kierroksia voi laskea. Voin tässä joku päivä testailla millainen ero veden lämpötilassa on kierrosnopeuksilla 35% - 50%. 35% on käytännössä äänetön ja 50% lievä humina, mutta tuokin on niin käyttäjäriippuvainen, että mitä pitää lievänäTattis! Kyllä on ikävä vesijäähyjä kun katselee noita @Mr Nanon lämpötiloja Kyllä tästä vielä omakin projekti alkaa realisoitumaan.
Enpä tajunnut tuota mainita...Paljonko on tuulettimien rpm noilla prosenteilla?
Tuli shoppailtua Ebaysta vesiromuja testimielessä:
random vesiblokkeja
Paljonko kustansi? työstöjälki vaikuttais olevan vähän.. noh, karkea
Kokeilitko jo pumppua millasta ääntä pitää?Se unohtukin eli : ~10€ per blokki ja pumppu oli 15€. Kuulema kannattaa pumppujen speksit jakaa kahdella jotta päästään realistisiin tuloksiin.
Koneistus jälki blokeissa on tosiaan joksenkin karkeaa. Jos mielenkiinto riittää niin saatan hioa nuo/ viedä koneistettavaksi.
E:
Tuollaisilla ruuveilla tulee kiinni ja prossublokkia testatessa vaikutti ihan asialliselta ottaen huomioon että vesiblokkia ei tarvitse välttämättä yhtä lujaa kiinnittää toisin kuin jäätävänkokoisten ilmajäähyjen kohdalla jotka vetää painonsa vuoksi emolveyn mutkalle ilman järeää kiinnitystä.
Kokeilitko jo pumppua millasta ääntä pitää?
Kokeilitko jo pumppua millasta ääntä pitää?
*snip*
Hyvältä näyttää! Kiitos infosta pumpun suhteen
Auttaisko semmonen ohut kuparilevy ton blokin kanssa?
Nyt olis itellä pikkuhiljaa tarkoitus tilailla vesivermeitä. Muuten oon jo enimmäkseen kattonu (EKWB:ltä) kamppeet valmiiksi mutta 280 radia ei ole niillä saatavana eikä näytä olevan jälleenmyyjillä. Onko kellään suositella muiden valmistajien 40-45mm paksuista 280 radia? Alphacoolilla on kai ihan ok mutta netistä on vähän ollu hankala löytää vertailua miten se pärjää vaikka tota EKWB:n 45mm 280 radia vastaan.
Onko väki tilannu suoraan tuolta EKWB:n kaupasta ja jos on niin tuleeko postin vai DHL kautta? Ei jaksais sitä v**un ärsyttävää "ensimmäinen käynti, ovea ei avattu" rumbaa kun tulee oltua päivät töissä... Tuolta sais kuitenkin oman setin mikä näyttäis olevan siinä 500 euron pintaan reilusti halvemmalla kuin jos Jimmsiltä tilaisi samat osat.
Motonetistä ajattelin ostaa akkuvettä (värilliset letkut niin en laita värillisiä nesteitä) mutta pitääkö siihen lisätä jotain biocide juttua vai kelpaako akkuvesi sellaisenaan? En laita mitään silver coilia kun niiden tehoista tuntuu olevan enemmän mutua kuin faktaa ja netti on siitäkin aiheesta juupas-eipäs väittelyä pullollaan.
Mulla kun tulee sekä prossu että näyttis looppiin mihin tulee 2 radia niin voinko toisen radin pwm tuulettimet lyödä haaroittimen kanssa cpu_fan liittimeen ettei tietokone rupea kiukuttelemaan prossutuulettimen puutteesta vai pitääkö siinä olla vain yksi tuuletin kiinni?
Edit: korjailin kieliasua vähän, en osaa kirjoittaa osa 4
Mä oon noita EK:n osia kyttäilly syksyn mittaan ja toi aina vaan siirtyy toi "expected" päivä. Viimeks se tais olla jotain lokakuun 25. päivä ja nyt se on sit ens viikolla. En luota että sais vielä 11. tätä kuuta ja siks rupesin miettimään muita saman koon radeja.Tuolle radille väittävät "Expected date of availability: 11 November 2016" eli vaikka haluaisitkin nimenomaan EK:lta kaikki vehkeet niin tuskimpa kauaa joudut odottamaan.
Heh kauanko meni tota väsätessä? Melkein vois sanoo että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty Oma custom loop suunnitelma pehmeillä letkuilla oli noin 3 minuutissa valmis ja jotain tätä luokkaa
Heh kauanko meni tota väsätessä? Melkein vois sanoo että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty Oma custom loop suunnitelma pehmeillä letkuilla oli noin 3 minuutissa valmis ja jotain tätä luokkaa
Tilasin eilen kaikki vermeet joten veikkaan että tohon jää vähän sovellettavaakin Osasin kuitenkin etukäteen varautua loopin tyhjennykseen tyhjennysportin ja t-liittimen avulla. Katotaan sit parin viikon päästä kun pääsee askartelemaan.
Heetkinen. Alumiini-kupari mixit ei nestettä haittaa vaan niitä sun komponentteja. Ei semmosta nestettä ookkaan joka estäis noiden oksidien leviämisen, vaikka olis kuinka korroosionestoo.
Allekirjoittanut raati ehdottaa ettet käytä sekaisin alumiinikomponentteja ja kuparikomponentteja.
@akselic suunnitelma omasta koneestani oli about samaa luokkaa
Kuitenkin AIO valmistajat selviää tuosta ihan hyvin, logiikassasi on aukko, esimerkiksi autoissa on alumiinia ja kuparia sekasin ja ei ole ongelmia. Kyseessä on vain se, että nesteessä on kemikaaleja, jotka vähentää korroosiota muokkaamalla sähkönjohtuvuutta. Veikkaan, että perus murokemikalisti ei siihen pysty vastaamaan täsmällisesti, mitenkä alumiini ja kupari saadaan pelaamaan yhteen.
Eikö edes 30mm mene slimmi tuulareilla?ei mahdu kupari radit
EK:n SE sarjakaan ei ole ulkomitoiltaan kuin 26mm +-0,5mm. Jonkun 12mm slimmin kans alle 40mm kokonaisuus.
Itselläni kyseessä on "ghetto" eli 10€:lla ostettua ser-jätettä
Nyt kun omat vermeet on tilattu niin seuraavat pari kysymystä:
Tiedän että radit pitää huuhdella mutta mitenkä gpu ja cpu blokit? Pitääkö ne huuhdella etukäteen erikseen? Lisäksi kannattaako looppi pyöräyttää akkuvedellä ja tyhjätä ennen "lopullista täyttöä" vai riittääkö että radien huuhtelun jälkeen lätkäisee akkuvedet kiertoon ja testailee ettei ole vuotoja?
Nyt kun omat vermeet on tilattu niin seuraavat pari kysymystä:
Tiedän että radit pitää huuhdella mutta mitenkä gpu ja cpu blokit? Pitääkö ne huuhdella etukäteen erikseen? Lisäksi kannattaako looppi pyöräyttää akkuvedellä ja tyhjätä ennen "lopullista täyttöä" vai riittääkö että radien huuhtelun jälkeen lätkäisee akkuvedet kiertoon ja testailee ettei ole vuotoja?
Vähän yllättävää mutta kai se kokemus puhuu. Radit taidan joka tapauksessa huuhdella koska ei siitä haittaakaan ole. Toinen tulevista radeista on Alphacoolin ja netissä on aika paljon juttua että niistä on usein huuhdellessa tullu mitälie työstökamaa ulos. Ei kai se haittaa saada nekin vähät pois niin eipä mene kierron mukana prossun tai näyttiksen blokkeihinKymmenen vuoden vesijäähdytyskokemuksella:
- Ikinä en ole huuhdellut looppia mitenkään ennen käyttöönottoa - heti lopulliset liemet sisään ja menoksi
- Jos porinaa ja lutinaa kuuluu niin kannattaa pyöritellä radia ja jos mahdollista vaihdella pumpun nopeutta - kuplat poistuu
- nesteelläkään ei ole niin väliä: olen pyörittänyt loopissa alkoholia, glygolia, kraanavettä, akkuvettä ja nykyään EK:n sotkua akkuveden kanssa
Ps. alkoholi tosin haurasti letkut, mutta ihan loppuun asti ne kestivät.
Kiitoksia, näin taidan itsekin toimia.Itse laskin radista läpi keitettyä vettä ja hanasta niin kuumaa kuin tulee. Öljyistä litkua tuli vähän ulos. Blokkeja en huuhdellut millään.
...Ei kai se haittaa saada nekin vähät pois niin eipä mene kierron mukana prossun tai näyttiksen blokkeihin
Kiitoksia, näin taidan itsekin toimia.