- Liittynyt
- 29.11.2020
- Viestejä
- 264
Ihan hyvin se on toiminut minulla ainakin. Eipä ole muuttunut miksikään ajan saatossa.ahaa, harmi kun kerkesin jo jimmssiltä ek: tilata
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan hyvin se on toiminut minulla ainakin. Eipä ole muuttunut miksikään ajan saatossa.ahaa, harmi kun kerkesin jo jimmssiltä ek: tilata
Osat irti ja vanha hammasharja kaveriksi. Prossublokin saa varmasti avattua.Meni jäähdytys tukkoon. Jotain kertynyt putkiin ja kaikkialle. Prossublokin läpi ei varsinkaan kierrä yhtään. Onko ideoita puhdistukseen. Nyt kierrätellyt vettä edestakaisin läpi.
Radit etikka plus lämmin vesi 50/50 seoksella muljutella ja kaikki muutkin paljaisiin kupari osiin tepsii parhaiten sitruunahappo tai edellä mainittu. Nikkeli osat vaikka fairylla hinkata.Meni jäähdytys tukkoon. Jotain kertynyt putkiin ja kaikkialle. Prossublokin läpi ei varsinkaan kierrä yhtään. Onko ideoita puhdistukseen. Nyt kierrätellyt vettä edestakaisin läpi.
Radit etikka plus lämmin vesi 50/50 seoksella muljutella ja kaikki muutkin paljaisiin kupari osiin tepsii parhaiten sitruunahappo tai edellä mainittu. Nikkeli osat vaikka fairylla hinkata.
Raadin mielipiteitä. Oisko tässä järkevä ratkaisu ?
Epäilen, että tuo pumpun outletista tuleva putki osuu kotelon sivupaneeliin/lasiin ilman 90 asteen adapteria. Pitäisi melkein putket piirtää kanssa, että voi antaa isompaa kommenttia.
Kai tässäkin paljon vaikuttaa se mitä Radeja ovat ne 360, ohuita vai paksuja? Vedenlämpö liian korkea vai osat liian kuumat?Monelle radille ja Moralle (360) yksi D5 pumppu riittää "järkevillä" kierroksilla? Nyt sisällä 3 360 radia, mutta lämmöt ei ihan sitä mitä haluan niin lisätään soppaan vielä Mora auttamaan tilannetta. Ajatuksena näillä näkymin tiputtaa ehkä yksi sisäinen radi pois, eli käyttöön jäisi 2 360 radia + Mora, eli riittääkö näille yksi D5 vai kannattaako hankkia toinen Moran kylkeen?
Heivaa ne jäähyt kotelon sisältä kokonaan pois, ne haittaavat vain tilannetta jos käytät samalla myös ulkoista jäähdytintä. Saat paremman ilmankierron kopan sisälle sekä matalemmat lämmöt sekä komponenteille että vedelle.
Monelle radille ja Moralle (360) yksi D5 pumppu riittää "järkevillä" kierroksilla? Nyt sisällä 3 360 radia, mutta lämmöt ei ihan sitä mitä haluan niin lisätään soppaan vielä Mora auttamaan tilannetta. Ajatuksena näillä näkymin tiputtaa ehkä yksi sisäinen radi pois, eli käyttöön jäisi 2 360 radia + Mora, eli riittääkö näille yksi D5 vai kannattaako hankkia toinen Moran kylkeen?
Kaveri varmaan tarkoitti, että koppaan sisään tuleva ilma ei olisi radin valmiiksi lämmittämää.Mihin tämä perustuu? Mulla on ulkonen ja 2x 420 radia ja ne on kaikki peräkkäin jos sillä on mitään väliä. Ilma tulee kaikkiin koneen ulkopuolelta eli huoneilmaa. Miten enemmän radipinta-alaa on huonompi, jos neste on rasituksessa esim. 33c ja huone ilma 22c?
Kaveri varmaan tarkoitti, että koppaan sisään tuleva ilma ei olisi radin valmiiksi lämmittämää.
Olisiko tässä mitää järkeä ? oli vanhoja putkia ja alkoi näyttämään siltä että suunnitelmat meni uusiks ja kuvassa nyt tuorein visio. Jos neste tuli takaisin säiliöön tuolta yläkautta niin saisin tuon toisen portin alhaalla käyttöön tyhjennysventtiilille.
Olisiko tässä mitää järkeä ? oli vanhoja putkia ja alkoi näyttämään siltä että suunnitelmat meni uusiks ja kuvassa nyt tuorein visio. Jos neste tuli takaisin säiliöön tuolta yläkautta niin saisin tuon toisen portin alhaalla käyttöön tyhjennysventtiilille.
Hyvältä näyttää ja siisti tuo taivutus tuossa säiliön päällä
Tyhjennysventtiilin sijaintia harkitsisin vielä tai sitten laittaisin kaksi; saat kyllä säiliön ja yläradin helposti tyhjäksi, mutta GPU/alaradi on aikamoista kallistelua ellet laita vaikka splitteriä siihen alaradin sisääntuloon ja siihen toinen tyhjäykseen.
Joo tuskailin tyhjennyksen kanssa ku mietin noita putkia. Elikkä alaradiin tämä palikka --> EK-Waterblocks T-haaroitin, 3x G1/4 sisäkierre, musta - 9,90€
Ja siihen porttiin mikä osoittaa sivulasiin niin tulee tämä --> EK-Waterblocks EK-Quantum Torque Drain Valve - Black -tyhjennysventtiili - 21,90€
Jees. Muista vielä väliin: EK-Waterblocks EK-Quantum Torque Extender Rotary MM 14 - Black Nickel -jatkopala - 6,20€ tai jokin vastaava "rotary".
Muuten tuo T-haaroitin voi osoittaa ihan mihin sattuu, koska sen suunta riippuu kiristäessä siitä miten nuo kierteet on siinä radissa. Ja tietysti väliin tarvitset joka tapauksessa jonkun extenderin kun tuossa haaroittimessa on vain sisäkierre.
- Hyvä homma. Aivan varmasti olisi tämä liitin unohtunut. Saako tuoho drainvalveen kytkettyä stc liittimen jolla saisin pehmeelle letkulla kätevästi aineet astiaan ?
- Lisäksi vielä haluisin kysyä pumpun toiminnasta. (D5 kinetic) Ymmärtääkseni pumppua ei kannata käyttää täysillä. Eli sata liittimen lisäksi pitää kytkeä tämä pwm liitin. Kytkin sen AIO_PUMP pinneihin. Emolevyn ohje Z690-A Strix D4 kuitenkin sanoo että se toimisi täysiä aina. Voiko tämän pinnin asetusta muuttaa biossista että pystyy säätämään nopeutta niinkuin nuo muutkin pinnit. CPU_FAN_OPT ohjaan yläradin tuulettimia ja CHA_FAN3 ohjaan alaradin tuulettimia.
Kyllä, EK:n drain valven "ulkopäädyssä" korkin alla on tavallinen sisäkierre, johon voit kytkeä normaalilla G1/4-liittimellä päätetyn letkun. Minulla on samanlainen tyhjennysventtiili, johon kytken letkun tarvittaessa.
Minulla ei ole kokemusta juuri tuosta emolevystä, mutta sanoisin, että todennäköisesti kyllä pystyt säätämään AIO_PUMP-liittimen PWM-asetusta BIOS setupista. Voi olla, että sen liittimen säädöt ovat yksinkertaisemmat kuin emolevyn varsinaisissa tuuletinliittimissä, mutta en näe tuota ongelmana, varsinkaan pumpun säädön yhteydessä. Ennen kaikkea kannattaa tarkistaa, että pumppua säätävä liitin on asetettu käyttämään PWM-säätöä eikä jännitteen säätöä (DC).
Eihän kellään ole jäänyt 1mm tai 2mm Arctic tai vastaavaa lämpötyynyä jemmaa reilusti? Tulossa siis 3080ti kortin backplate puolelle. Lahdessa asun mutta pääsen tästä kyllä ~100km säteellä liikkumaan.
Kun itselläni ei ole kun 1.5mm enää...
Katohan!! Kiitos paljon, naapurissa tuo ja ennenkin suosinut kauppaa, en tiennyt vaan että niillä on. Tai tajunnut katsoa..Onko liian kaukana?16,90 € | ARCTIC Thermal Pad Sininen
Jäähdytys / ARCTIC TP-2 (APT2560), Lämpöalusta, Silikoni, Sininen, 145 mm, 1 mm, 145 mmdatatronic.fi
Kannattaa vaan laittaa heti ostaen kun ei ollut kuin 2 kpl varastossa.Itse kanssa olen alkanut suosimaan samaa kauppaa.Katohan!! Kiitos paljon, naapurissa tuo ja ennenkin suosinut kauppaa, en tiennyt vaan että niillä on. Tai tajunnut katsoa..
Joo ostin ne jo, haen huomenna myymälästä.Kannattaa vaan laittaa heti ostaen kun ei ollut kuin 2 kpl varastossa.Itse kanssa olen alkanut suosimaan samaa kauppaa.
Itse leikkailin perus rautasahalla.Millä olette leikanneet akryyliputkia? Semmoset tulossa ensi kertaa. Hienohampaisia sahoja näkyy suositeltavan, mutta mikä olisi tuolle hyvä? Onko rautasaha liian hieno ja esim. selkä/jiirisaha sitten jo liian karkea?
Alanko todella tulemaan vanhaksi, vai jakaako joku muukin samat ongelmat. Miten hiton vaikea SSUPD Meshroom S -kotelosta on saada tolkkua miten sinne olisi sovitettavissa 2 x 240 jäähdyttimet? Niiden kotisivuilla pyörii nopea animaatio jäähdyttimien sijainnista, mutta logiikkani mukaan tuossa tuo kyljessä oleva blokkaisi täysin näytönohjaimelle varatun tilan? Manuaalissa on muutamia tärppejä esim. pumppua varten, mutta kovin hataralla pohjalla mennään.
Jes, kiitos. Nettisivujen kautta löytyi myös Additional information -dokkari, johon on itseasiassa dokumentoitu erinomaisesti juuri askarruttaneet asiat ja paljon muuta. https://cdn.shopify.com/s/files/1/0504/5652/7032/files/MeshroomS_Guide_add.pdf?v=1661486543Nettisivuilla on kotelon tekniset tiedot.
Eli blokillinen näyttis tarvii asentaa kylkiradin alle, jolloin radi ei hengitä kovin vapaasti?Jes, kiitos. Nettisivujen kautta löytyi myös Additional information -dokkari, johon on itseasiassa dokumentoitu erinomaisesti juuri askarruttaneet asiat ja paljon muuta. https://cdn.shopify.com/s/files/1/0504/5652/7032/files/MeshroomS_Guide_add.pdf?v=1661486543
Rautasaha tai monitoimityökalu jos enemmän putkia pätkittävänä. Putkileikkuri pirstoo kunnollisen putken, se toimii hyvänä testinä. Jos kirkkaan kovan putken saa katkaistua siististi leikkurilla, putken voi heittää suoraan roskiin.Millä olette leikanneet akryyliputkia? Semmoset tulossa ensi kertaa. Hienohampaisia sahoja näkyy suositeltavan, mutta mikä olisi tuolle hyvä? Onko rautasaha liian hieno ja esim. selkä/jiirisaha sitten jo liian karkea?
Kiitos, täytyykin testata multitoolilla myösRautasaha tai monitoimityökalu jos enemmän putkia pätkittävänä. Putkileikkuri pirstoo kunnollisen putken, se toimii hyvänä testinä. Jos kirkkaan kovan putken saa katkaistua siististi leikkurilla, putken voi heittää suoraan roskiin.
Uus näyttis odottaa asennusta ja pitää vanha ottaa loopista pois ja ohittaa näyttis kierrossa siks aikaa että malttaa / saa blokkia uuteen.
(kohta myynnissä ASUS TUF OC 3090 EK:n tuliterällä blockilla: EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi & EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 Backplate - Black )
Letkua vaan putkien sekaan väliaikaisesti.
Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.
Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.
Itse joskus olen kyllä säilyttänyt kaapissa valolta suojattuna EK omissa pulloissa, viikonkin ja hyvin toiminut senkin jälkeen.Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.
Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.
Uus näyttis odottaa asennusta ja pitää vanha ottaa loopista pois ja ohittaa näyttis kierrossa siks aikaa että malttaa / saa blokkia uuteen.
(kohta myynnissä ASUS TUF OC 3090 EK:n tuliterällä blockilla: EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi & EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 Backplate - Black )
Letkua vaan putkien sekaan väliaikaisesti.
Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.
Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.
Oon ite ottanu talteen ja ikean muovikulhoon ja pullottanu takasin pulloon suppilolla ja suodatinpussin läpi En ole säilyttänyt hapettomassa tilassa enkä aina valolta suojattunakaan. Ei ole mitään ongelmia ollut ek cryofuelin kanssa vaikka edelliset oli reilut 6kk uudelleen käytön jälkeen. Ennen sitä vain hetken ja siksi tähän ratkaisuun päädyinkin.
Akryyli sirpaloituu, PETG katkeaa nätisti. Corsair on viksu eikäKiitos, täytyykin testata multitoolilla myös
Avaatko vähän lisää tuota pirstoutumattomuutta? Onko putki siinä tapauksessa PETGiä = roskaa vai vain huonolaatuista/vääränlaista akryylia?
Corsairin mustaa 12 millistä tulee.
Ei jumalauta taas, mitä juttua . Itse tyhjensin loopin viimeksi puoli vuotta sitten, ja laskin nesteet takaisin alkup pulloon. Kasatessa pullosta kamat takaisin kiertoon, ja kovaa ajoa. Neste on valkoista ja blokit akryylia, ja mitään paskaa ei kierrossa näy. Kyllä siellä nesteessä on itsessään hyvät myrkyt. Kiertoa et muutenkaan bakteereista vapaaksi saa.