Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

EK Clearin kanssa itsekin mennyt ilman mitään ongelmia. Yleensähän värjäytymiset johtuu itse letkuista, täällkin on näistä letkujen eroista raportoitu. ZMT-letkut ei ole ainakaan päästänyt mitään itsestään ja säiliössä on ihan kirkkaan näköistä nestettä. :) Vuoden vaihtoväliä olen pitänyt nesteissä.
 
Meni jäähdytys tukkoon. Jotain kertynyt putkiin ja kaikkialle. Prossublokin läpi ei varsinkaan kierrä yhtään. Onko ideoita puhdistukseen. Nyt kierrätellyt vettä edestakaisin läpi.
 
Meni jäähdytys tukkoon. Jotain kertynyt putkiin ja kaikkialle. Prossublokin läpi ei varsinkaan kierrä yhtään. Onko ideoita puhdistukseen. Nyt kierrätellyt vettä edestakaisin läpi.
Osat irti ja vanha hammasharja kaveriksi. Prossublokin saa varmasti avattua.
 
Meni jäähdytys tukkoon. Jotain kertynyt putkiin ja kaikkialle. Prossublokin läpi ei varsinkaan kierrä yhtään. Onko ideoita puhdistukseen. Nyt kierrätellyt vettä edestakaisin läpi.
Radit etikka plus lämmin vesi 50/50 seoksella muljutella ja kaikki muutkin paljaisiin kupari osiin tepsii parhaiten sitruunahappo tai edellä mainittu. Nikkeli osat vaikka fairylla hinkata.
 
  • Tykkää
Reactions: Eko
Raadin mielipiteitä. Oisko tässä järkevä ratkaisu ?
 

Liitteet

  • IMG20221011120221.jpg
    IMG20221011120221.jpg
    4,2 MB · Luettu: 225
Raadin mielipiteitä. Oisko tässä järkevä ratkaisu ?

Epäilen, että tuo pumpun outletista tuleva putki osuu kotelon sivupaneeliin/lasiin ilman 90 asteen adapteria. Pitäisi melkein putket piirtää kanssa, että voi antaa isompaa kommenttia.
 
Epäilen, että tuo pumpun outletista tuleva putki osuu kotelon sivupaneeliin/lasiin ilman 90 asteen adapteria. Pitäisi melkein putket piirtää kanssa, että voi antaa isompaa kommenttia.

Juu käännän pumpun . Saa putket paremmin ja näyttää paremmalta. GPU blokki meni sit nii jämptiks etulasin kans et huh.
 

Liitteet

  • IMG20221012202923 (1).jpg
    IMG20221012202923 (1).jpg
    2,4 MB · Luettu: 110
  • IMG20221013153310.jpg
    IMG20221013153310.jpg
    3,5 MB · Luettu: 112
Monelle radille ja Moralle (360) yksi D5 pumppu riittää "järkevillä" kierroksilla? Nyt sisällä 3 360 radia, mutta lämmöt ei ihan sitä mitä haluan niin lisätään soppaan vielä Mora auttamaan tilannetta. Ajatuksena näillä näkymin tiputtaa ehkä yksi sisäinen radi pois, eli käyttöön jäisi 2 360 radia + Mora, eli riittääkö näille yksi D5 vai kannattaako hankkia toinen Moran kylkeen?
 
Monelle radille ja Moralle (360) yksi D5 pumppu riittää "järkevillä" kierroksilla? Nyt sisällä 3 360 radia, mutta lämmöt ei ihan sitä mitä haluan niin lisätään soppaan vielä Mora auttamaan tilannetta. Ajatuksena näillä näkymin tiputtaa ehkä yksi sisäinen radi pois, eli käyttöön jäisi 2 360 radia + Mora, eli riittääkö näille yksi D5 vai kannattaako hankkia toinen Moran kylkeen?
Kai tässäkin paljon vaikuttaa se mitä Radeja ovat ne 360, ohuita vai paksuja? Vedenlämpö liian korkea vai osat liian kuumat?

Itse pyöritän 1x EK TBE 200 D5: GPU, CPU, RAM Blokkeja ja Radeja 2x XE360 (60mm) ja 2x XE480 (60mm) ja hyvin on riittänyt. :)

EDIT: Monesti se toinen pumppu on vähän turvana ollut näissä Loopeissa jos toinen leikkaa kiinni.
 
Heivaa ne jäähyt kotelon sisältä kokonaan pois, ne haittaavat vain tilannetta jos käytät samalla myös ulkoista jäähdytintä. Saat paremman ilmankierron kopan sisälle sekä matalemmat lämmöt sekä komponenteille että vedelle.
 
Heivaa ne jäähyt kotelon sisältä kokonaan pois, ne haittaavat vain tilannetta jos käytät samalla myös ulkoista jäähdytintä. Saat paremman ilmankierron kopan sisälle sekä matalemmat lämmöt sekä komponenteille että vedelle.

Mihin tämä perustuu? Mulla on ulkonen ja 2x 420 radia ja ne on kaikki peräkkäin jos sillä on mitään väliä. Ilma tulee kaikkiin koneen ulkopuolelta eli huoneilmaa. Miten enemmän radipinta-alaa on huonompi, jos neste on rasituksessa esim. 33c ja huoneilma 22c?

Monelle radille ja Moralle (360) yksi D5 pumppu riittää "järkevillä" kierroksilla? Nyt sisällä 3 360 radia, mutta lämmöt ei ihan sitä mitä haluan niin lisätään soppaan vielä Mora auttamaan tilannetta. Ajatuksena näillä näkymin tiputtaa ehkä yksi sisäinen radi pois, eli käyttöön jäisi 2 360 radia + Mora, eli riittääkö näille yksi D5 vai kannattaako hankkia toinen Moran kylkeen?

Ja hyvin pyörii yhdellä pumpulla.
 
Mihin tämä perustuu? Mulla on ulkonen ja 2x 420 radia ja ne on kaikki peräkkäin jos sillä on mitään väliä. Ilma tulee kaikkiin koneen ulkopuolelta eli huoneilmaa. Miten enemmän radipinta-alaa on huonompi, jos neste on rasituksessa esim. 33c ja huone ilma 22c?
Kaveri varmaan tarkoitti, että koppaan sisään tuleva ilma ei olisi radin valmiiksi lämmittämää.
 
Kaveri varmaan tarkoitti, että koppaan sisään tuleva ilma ei olisi radin valmiiksi lämmittämää.

Riippuu tietenkin kokoonpanosta toi ”matalemmat lämmöt sekä komponenteille että vedelle.” Omassa kokoonpanossa varmasti veden lämpötila nousisi, jos laittaisin vain ulkoisen käyttöön.
 
Olisiko tässä mitää järkeä ? oli vanhoja putkia ja alkoi näyttämään siltä että suunnitelmat meni uusiks ja kuvassa nyt tuorein visio. Jos neste tuli takaisin säiliöön tuolta yläkautta niin saisin tuon toisen portin alhaalla käyttöön tyhjennysventtiilille.
 

Liitteet

  • kierto.jpg
    kierto.jpg
    1,1 MB · Luettu: 142
Olisiko tässä mitää järkeä ? oli vanhoja putkia ja alkoi näyttämään siltä että suunnitelmat meni uusiks ja kuvassa nyt tuorein visio. Jos neste tuli takaisin säiliöön tuolta yläkautta niin saisin tuon toisen portin alhaalla käyttöön tyhjennysventtiilille.

Hyvältä näyttää ja siisti tuo taivutus tuossa säiliön päällä :P

Tyhjennysventtiilin sijaintia harkitsisin vielä tai sitten laittaisin kaksi; saat kyllä säiliön ja yläradin helposti tyhjäksi, mutta GPU/alaradi on aikamoista kallistelua ellet laita vaikka splitteriä siihen alaradin sisääntuloon ja siihen toinen tyhjäykseen.
 
Olisiko tässä mitää järkeä ? oli vanhoja putkia ja alkoi näyttämään siltä että suunnitelmat meni uusiks ja kuvassa nyt tuorein visio. Jos neste tuli takaisin säiliöön tuolta yläkautta niin saisin tuon toisen portin alhaalla käyttöön tyhjennysventtiilille.


Todnäk vaikea tyhjentää, pitää käännellä konetta:hmm: Saatko jonnekkin ilmaus tulpan?
 
Hyvältä näyttää ja siisti tuo taivutus tuossa säiliön päällä :p

Tyhjennysventtiilin sijaintia harkitsisin vielä tai sitten laittaisin kaksi; saat kyllä säiliön ja yläradin helposti tyhjäksi, mutta GPU/alaradi on aikamoista kallistelua ellet laita vaikka splitteriä siihen alaradin sisääntuloon ja siihen toinen tyhjäykseen.

Joo tuskailin tyhjennyksen kanssa ku mietin noita putkia. Elikkä alaradiin tämä palikka --> EK-Waterblocks T-haaroitin, 3x G1/4 sisäkierre, musta - 9,90€

Ja siihen porttiin mikä osoittaa sivulasiin niin tulee tämä --> EK-Waterblocks EK-Quantum Torque Drain Valve - Black -tyhjennysventtiili - 21,90€
 
Joo tuskailin tyhjennyksen kanssa ku mietin noita putkia. Elikkä alaradiin tämä palikka --> EK-Waterblocks T-haaroitin, 3x G1/4 sisäkierre, musta - 9,90€

Ja siihen porttiin mikä osoittaa sivulasiin niin tulee tämä --> EK-Waterblocks EK-Quantum Torque Drain Valve - Black -tyhjennysventtiili - 21,90€

Jees. Muista vielä väliin: EK-Waterblocks EK-Quantum Torque Extender Rotary MM 14 - Black Nickel -jatkopala - 6,20€ tai jokin vastaava "rotary".

Muuten tuo T-haaroitin voi osoittaa ihan mihin sattuu, koska sen suunta riippuu kiristäessä siitä miten nuo kierteet on siinä radissa. Ja tietysti väliin tarvitset joka tapauksessa jonkun extenderin kun tuossa haaroittimessa on vain sisäkierre.
 
hmm... Alphacoolin uudet blokit ovat nikkelöidyn kuparin sijaan kromattua kuparia. Jospa tuo kromi pysyisi blokeissa paremmin kiinni kuin nikkeli.


EDIT: EK on myös näköjään saanut nuo AM5 ruuvitkin julkaistua. Jimmyllä jo listoilla: EK-Waterblocks EK-Quantum Velocity UNC Standoffs - AM5 Nickel, 4 kpl - 3,90€
 
Viimeksi muokattu:
Jees. Muista vielä väliin: EK-Waterblocks EK-Quantum Torque Extender Rotary MM 14 - Black Nickel -jatkopala - 6,20€ tai jokin vastaava "rotary".

Muuten tuo T-haaroitin voi osoittaa ihan mihin sattuu, koska sen suunta riippuu kiristäessä siitä miten nuo kierteet on siinä radissa. Ja tietysti väliin tarvitset joka tapauksessa jonkun extenderin kun tuossa haaroittimessa on vain sisäkierre.

- Hyvä homma. Aivan varmasti olisi tämä liitin unohtunut. Saako tuoho drainvalveen kytkettyä stc liittimen jolla saisin pehmeelle letkulla kätevästi aineet astiaan ?

- Lisäksi vielä haluisin kysyä pumpun toiminnasta. (D5 kinetic) Ymmärtääkseni pumppua ei kannata käyttää täysillä. Eli sata liittimen lisäksi pitää kytkeä tämä pwm liitin. Kytkin sen AIO_PUMP pinneihin. Emolevyn ohje Z690-A Strix D4 kuitenkin sanoo että se toimisi täysiä aina. Voiko tämän pinnin asetusta muuttaa biossista että pystyy säätämään nopeutta niinkuin nuo muutkin pinnit. CPU_FAN_OPT ohjaan yläradin tuulettimia ja CHA_FAN3 ohjaan alaradin tuulettimia.
 

Liitteet

  • Screenshot_128.png
    Screenshot_128.png
    140,9 KB · Luettu: 19
- Hyvä homma. Aivan varmasti olisi tämä liitin unohtunut. Saako tuoho drainvalveen kytkettyä stc liittimen jolla saisin pehmeelle letkulla kätevästi aineet astiaan ?

Kyllä, EK:n drain valven "ulkopäädyssä" korkin alla on tavallinen sisäkierre, johon voit kytkeä normaalilla G1/4-liittimellä päätetyn letkun. Minulla on samanlainen tyhjennysventtiili, johon kytken letkun tarvittaessa.

- Lisäksi vielä haluisin kysyä pumpun toiminnasta. (D5 kinetic) Ymmärtääkseni pumppua ei kannata käyttää täysillä. Eli sata liittimen lisäksi pitää kytkeä tämä pwm liitin. Kytkin sen AIO_PUMP pinneihin. Emolevyn ohje Z690-A Strix D4 kuitenkin sanoo että se toimisi täysiä aina. Voiko tämän pinnin asetusta muuttaa biossista että pystyy säätämään nopeutta niinkuin nuo muutkin pinnit. CPU_FAN_OPT ohjaan yläradin tuulettimia ja CHA_FAN3 ohjaan alaradin tuulettimia.

Minulla ei ole kokemusta juuri tuosta emolevystä, mutta sanoisin, että todennäköisesti kyllä pystyt säätämään AIO_PUMP-liittimen PWM-asetusta BIOS setupista. Voi olla, että sen liittimen säädöt ovat yksinkertaisemmat kuin emolevyn varsinaisissa tuuletinliittimissä, mutta en näe tuota ongelmana, varsinkaan pumpun säädön yhteydessä. Ennen kaikkea kannattaa tarkistaa, että pumppua säätävä liitin on asetettu käyttämään PWM-säätöä eikä jännitteen säätöä (DC).
 
Kyllä, EK:n drain valven "ulkopäädyssä" korkin alla on tavallinen sisäkierre, johon voit kytkeä normaalilla G1/4-liittimellä päätetyn letkun. Minulla on samanlainen tyhjennysventtiili, johon kytken letkun tarvittaessa.



Minulla ei ole kokemusta juuri tuosta emolevystä, mutta sanoisin, että todennäköisesti kyllä pystyt säätämään AIO_PUMP-liittimen PWM-asetusta BIOS setupista. Voi olla, että sen liittimen säädöt ovat yksinkertaisemmat kuin emolevyn varsinaisissa tuuletinliittimissä, mutta en näe tuota ongelmana, varsinkaan pumpun säädön yhteydessä. Ennen kaikkea kannattaa tarkistaa, että pumppua säätävä liitin on asetettu käyttämään PWM-säätöä eikä jännitteen säätöä (DC).

Näyttäisi ainakin tämän kaavion perusteella että identtinen olisi muiden liittimien kanssa
 

Liitteet

  • emo.png
    emo.png
    301,8 KB · Luettu: 34
Eihän kellään ole jäänyt 1mm tai 2mm Arctic tai vastaavaa lämpötyynyä jemmaa reilusti? Tulossa siis 3080ti kortin backplate puolelle. Lahdessa asun mutta pääsen tästä kyllä ~100km säteellä liikkumaan.

Kun itselläni ei ole kun 1.5mm enää...
 
Eihän kellään ole jäänyt 1mm tai 2mm Arctic tai vastaavaa lämpötyynyä jemmaa reilusti? Tulossa siis 3080ti kortin backplate puolelle. Lahdessa asun mutta pääsen tästä kyllä ~100km säteellä liikkumaan.

Kun itselläni ei ole kun 1.5mm enää...
Onko liian kaukana?
 
Katohan!! Kiitos paljon, naapurissa tuo ja ennenkin suosinut kauppaa, en tiennyt vaan että niillä on. :) Tai tajunnut katsoa..
Kannattaa vaan laittaa heti ostaen kun ei ollut kuin 2 kpl varastossa.Itse kanssa olen alkanut suosimaan samaa kauppaa.
 
Millä olette leikanneet akryyliputkia? Semmoset tulossa ensi kertaa. Hienohampaisia sahoja näkyy suositeltavan, mutta mikä olisi tuolle hyvä? Onko rautasaha liian hieno ja esim. selkä/jiirisaha sitten jo liian karkea?
 
Millä olette leikanneet akryyliputkia? Semmoset tulossa ensi kertaa. Hienohampaisia sahoja näkyy suositeltavan, mutta mikä olisi tuolle hyvä? Onko rautasaha liian hieno ja esim. selkä/jiirisaha sitten jo liian karkea?
Itse leikkailin perus rautasahalla.
 
Hienohampainen rautasaha + putken pään siistiminen pyöristys työkalulla niin hyvä tulee.

Niitä kierrettäviä putkenkatkojia koitin yhta halpis mallia ja äkkiä saha käteen. Kunnollinen sellainen voi olla asiallisempi.
 
Alanko todella tulemaan vanhaksi, vai jakaako joku muukin samat ongelmat. Miten hiton vaikea SSUPD Meshroom S -kotelosta on saada tolkkua miten sinne olisi sovitettavissa 2 x 240 jäähdyttimet? Niiden kotisivuilla pyörii nopea animaatio jäähdyttimien sijainnista, mutta logiikkani mukaan tuossa tuo kyljessä oleva blokkaisi täysin näytönohjaimelle varatun tilan? Manuaalissa on muutamia tärppejä esim. pumppua varten, mutta kovin hataralla pohjalla mennään.
 
Alanko todella tulemaan vanhaksi, vai jakaako joku muukin samat ongelmat. Miten hiton vaikea SSUPD Meshroom S -kotelosta on saada tolkkua miten sinne olisi sovitettavissa 2 x 240 jäähdyttimet? Niiden kotisivuilla pyörii nopea animaatio jäähdyttimien sijainnista, mutta logiikkani mukaan tuossa tuo kyljessä oleva blokkaisi täysin näytönohjaimelle varatun tilan? Manuaalissa on muutamia tärppejä esim. pumppua varten, mutta kovin hataralla pohjalla mennään.

Nettisivuilla on kotelon tekniset tiedot. Siitä poimin seuraavan kohdan:

Right side radiator

4 slots GPU mode: 1 x 240 radiator (20 mm thick) with 25 mm thick fans allow 1.8 slot (38 mm) thick GPU;
1 x 240 radiator (28 mm thick) with 25 mm thick fans allow 1.4 slot (30 mm) thick GPU;
1 x 240 radiator (28 mm thick) with 15 mm thick fans allow 1.9 slot (40 mm) thick GPU​

Nähdäkseni tuo data yhdessä esittelykuvien kertoman tarinan kanssa tarkoittaa, että kahden jäähdyttimen asennuksessa toinen jäähdytin ja näytönohjain tulevat kotelon kyljestä päin tarkasteltuna suunnilleen samaan kohtaan siten, että jäähdytin on lähempänä kylkeä ja näytönohjain sen takana piilossa. Tuo lainattu kohta kertoo, kuinka paksuille näytönohjaimille ja jäähdyttimille on tilaa.
 
Jes, kiitos. Nettisivujen kautta löytyi myös Additional information -dokkari, johon on itseasiassa dokumentoitu erinomaisesti juuri askarruttaneet asiat ja paljon muuta. https://cdn.shopify.com/s/files/1/0504/5652/7032/files/MeshroomS_Guide_add.pdf?v=1661486543
Eli blokillinen näyttis tarvii asentaa kylkiradin alle, jolloin radi ei hengitä kovin vapaasti?

Itse vaihtamassa saman firman Meshlicioukseen, mutta jatketaan ulkoisella jäähyllä, niin ei tarvii ihan niin paljoa miettiä mahtumisia. CPU-blokin 90° lähdöt joutunee nostamaan jatkoilla melkein kylkeen kiinni, että päästään putkilla RAMien yli ja läpivientien paikat näkee sitten kun pääsee näyttiksen kanssa mallailemaan. Sielläkin puolella aika tiukkaa, varsinkin jos toteutan standoff-modin.
 
Millä olette leikanneet akryyliputkia? Semmoset tulossa ensi kertaa. Hienohampaisia sahoja näkyy suositeltavan, mutta mikä olisi tuolle hyvä? Onko rautasaha liian hieno ja esim. selkä/jiirisaha sitten jo liian karkea?
Rautasaha tai monitoimityökalu jos enemmän putkia pätkittävänä. Putkileikkuri pirstoo kunnollisen putken, se toimii hyvänä testinä. Jos kirkkaan kovan putken saa katkaistua siististi leikkurilla, putken voi heittää suoraan roskiin.
 
Rautasaha tai monitoimityökalu jos enemmän putkia pätkittävänä. Putkileikkuri pirstoo kunnollisen putken, se toimii hyvänä testinä. Jos kirkkaan kovan putken saa katkaistua siististi leikkurilla, putken voi heittää suoraan roskiin.
Kiitos, täytyykin testata multitoolilla myös :thumbsup:

Avaatko vähän lisää tuota pirstoutumattomuutta? Onko putki siinä tapauksessa PETGiä = roskaa vai vain huonolaatuista/vääränlaista akryylia?

Corsairin mustaa 12 millistä tulee.
 
Uus näyttis odottaa asennusta ja pitää vanha ottaa loopista pois ja ohittaa näyttis kierrossa siks aikaa että malttaa / saa blokkia uuteen.

(kohta myynnissä ASUS TUF OC 3090 EK:n tuliterällä blockilla: EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi & EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 Backplate - Black )

Letkua vaan putkien sekaan väliaikaisesti.

Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.

Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.
 
Uus näyttis odottaa asennusta ja pitää vanha ottaa loopista pois ja ohittaa näyttis kierrossa siks aikaa että malttaa / saa blokkia uuteen.

(kohta myynnissä ASUS TUF OC 3090 EK:n tuliterällä blockilla: EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi & EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 Backplate - Black )

Letkua vaan putkien sekaan väliaikaisesti.

Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.

Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.

Pitäis olla hapetomassa ja valolta suojattuna jotta pysyin paremmin kuosissa. Suosiolla vaihtaisin nesteet niin ei tule yllätyksiä. Vois potuttaa jos just vaihdettu 4090 plokki ja muu looppi jumissa levästä.
 
Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.
Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.
Itse joskus olen kyllä säilyttänyt kaapissa valolta suojattuna EK omissa pulloissa, viikonkin ja hyvin toiminut senkin jälkeen.

PS. Jotenkin ei ollut vaikea arvata että sinä olet ensimmäisenä ostamassa sitä 4090.. :D Miten maltat odottaa että saat blokin siihen? :geek:
 
Niin siis laitan ne tyhjennetyt nesteet heti takas kiertoon kun saan purettua vanhan näyttiksen blokkeineen, 4090 menee ilmalla näin alkuun.

Eli nesteet hetkeksi astiaan ja sitte takas kun looppia muokattu niin että pelkästään prossu kierrossa :)

Sitten kun saa INNO:n korttiin EK blockia (toiv liittimien paikat menee edelleen linjassa) niin uudet nesteet toki sisään, kun pitää taas purkaa looppi. Tuonne Moralle menee muistaakseni pari litraa ainakin tota Cryofuelia ja 20€ pullo niin ei viitti pesuvetenä käyttää (asentaessa satasella kaljaa kyllä hyväksytään) :D
 
Uus näyttis odottaa asennusta ja pitää vanha ottaa loopista pois ja ohittaa näyttis kierrossa siks aikaa että malttaa / saa blokkia uuteen.

(kohta myynnissä ASUS TUF OC 3090 EK:n tuliterällä blockilla: EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi & EK-Quantum Vector TUF RTX 3080/3090 Backplate - Black )

Letkua vaan putkien sekaan väliaikaisesti.

Mutta taidan ottaa nyt kierrossa olevan EK Croyfuelin talteen kun loopin tyhjentää ja laittaa takas. Kunnes uus näyttis menee kiertoon niin sitten vasta uudet nesteet.

Onko ihan ok laskea nesteet johon pestyyn astiaan ja siittä sitte takas? Jos sinne jotain epäpuhtauksia pääsee niin Cryofuelin myrkyt pitää kuitenkin kaikki meduusaa pienemmät kurissa.

Oon ite ottanu talteen ja ikean muovikulhoon ja pullottanu takasin pulloon suppilolla ja suodatinpussin läpi :lol: En ole säilyttänyt hapettomassa tilassa enkä aina valolta suojattunakaan. Ei ole mitään ongelmia ollut ek cryofuelin kanssa vaikka edelliset oli reilut 6kk uudelleen käytön jälkeen. Ennen sitä vain hetken ja siksi tähän ratkaisuun päädyinkin.
 
Oon ite ottanu talteen ja ikean muovikulhoon ja pullottanu takasin pulloon suppilolla ja suodatinpussin läpi :lol: En ole säilyttänyt hapettomassa tilassa enkä aina valolta suojattunakaan. Ei ole mitään ongelmia ollut ek cryofuelin kanssa vaikka edelliset oli reilut 6kk uudelleen käytön jälkeen. Ennen sitä vain hetken ja siksi tähän ratkaisuun päädyinkin.

Joo eiköhän se tätä siedä. Onhan mullakin ollut vanhoja aukastuja pulloja josta lisäyllyt tai käyttänyt loppuun, hyvin toiminut.
 
Ei jumalauta taas, mitä juttua :lol:. Itse tyhjensin loopin viimeksi puoli vuotta sitten, ja laskin nesteet takaisin alkup pulloon. Kasatessa pullosta kamat takaisin kiertoon, ja kovaa ajoa. Neste on valkoista ja blokit akryylia, ja mitään paskaa ei kierrossa näy. Kyllä siellä nesteessä on itsessään hyvät myrkyt. Kiertoa et muutenkaan bakteereista vapaaksi saa.
 
Kiitos, täytyykin testata multitoolilla myös :thumbsup:

Avaatko vähän lisää tuota pirstoutumattomuutta? Onko putki siinä tapauksessa PETGiä = roskaa vai vain huonolaatuista/vääränlaista akryylia?

Corsairin mustaa 12 millistä tulee.
Akryyli sirpaloituu, PETG katkeaa nätisti. Corsair on viksu eikä tuota myy PETG:iä lainkaan.
 
Ei jumalauta taas, mitä juttua :lol:. Itse tyhjensin loopin viimeksi puoli vuotta sitten, ja laskin nesteet takaisin alkup pulloon. Kasatessa pullosta kamat takaisin kiertoon, ja kovaa ajoa. Neste on valkoista ja blokit akryylia, ja mitään paskaa ei kierrossa näy. Kyllä siellä nesteessä on itsessään hyvät myrkyt. Kiertoa et muutenkaan bakteereista vapaaksi saa.

Jep, eikai tämä mitään laboratorio-olosuhteita vaadi. Alkup tyhjiä pulloja ei enää ole niin joutuu laittaa johonkin astiaan vähäksi aikaa.

Oli oma eka viesti hiukan epäselvä, varmaan ajatus ettei kuitenkaan kannata säilyttää nestettä pitempään missään kulhossa jossa on viimeksi tehty lettutaikinaa :)
 
+ jos siellä sattuu esim. katkaisusta jäänyttä akryyliputua, EDPM:n hippusia tai muuta vastaavaa olemaan, niin ne saa aika kätevästi pois kahvinsuodattimella. Siinä saattaa olla jonkinlainen riski suspensiovärihiukkasten filtteröitymiseen myös.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom