Nykyinen koppani on ATX kokoluokan Fractalin erittäin pätevä Arc Midi, jossa on jo custom looppi. Tämä on kuitenkin hieman tönkön näköinen ja mielestäni turhan kookas omaan makuuni. Pitkään olen miettinyt siirtyväni nykytrendin mukaisesti pienempään koteloon ja mATX joukkueeseen. Olen etsinyt kompaktimpaa koteloa, jonka voisin sijoittaa lattian sijasta pöydälle. Tämä asettaa korkeat vaatimukset myös ulkonäölle, ja lisäksi en halunnut luopua nestejäähdytyksen tuomista eduista hiljaisuudelle ja jäähdytysteholle.
Projektini alkoi puolisen vuotta sitten, kun hankin käytettynä asuksen VII Gene -emolevyn, joka on mATX -kokoinen. Lisäksi tavoitteenani oli päivittää GTX780ti SLI -setti vähemmän lämpökuormaa tuottavampaan GTX1070 -näytönohjaimeen, jotta pienemmän kotelon aiheuttamat haasteet jäähdytykselle olisi helpommin kontrolloitavissa. Näyttispäivitys on suoritettu, kun foorumilta löytyi sopiva MSI:n sea hawk EK -kortti, josta tein kaupat.
Koitti päivä jolloin Phanteks julkaisi Enthoo Evolv mATX Tempered Glass -kotelon. HardwareCanucks julkaisi pian tämän jälkeen
rewikan, josta selvisi, että tuohon saattaisi mahtua järkevästi kunnon looppi. Hyvin pian videon julkaisun jälkeen oli selvää, että seuraava koppani tulisi olemaan tämä ja laitoin sen jimmyltä ennakkotilaukseen.
Olen viimekuukausina tilaillut tarjouksista
Corsairin ML -tuulettimia, jotka ovat sekä näyttäviä, että laadukkaita. Tämän lisäksi olen hankkinut käytettynä niin ikään foorumilta Alphacoolin NexXxoS XT45 Full Copper 360 -jäähdyttimen, jonka olen ajatellut laittavani kopan eturadiksi.
Olin ajatellut ottavani nykyisestä kokoonpanosta
Koolance RP-452X2 Dual 5.25" rev.2.0 -säiliön, mutta kotelon haettuani ja hieman mittailtuani selvisi, ettei se tulisi mahtumaan suunnittelemaani paikkaan virtalähteen ja eturadiaattorin väliin.
Tästä seurasi uusi jimmyreissu, josta nappasin mukaani
EK-XRES 100 Revo D5 nestesäiliön, joka on nyt sitten saatava mahtumaan koteloon. Lisäksi nappasin heräteostoksena käyttislevyksi Sampan 500GB 960 EVO SSD -levyn, jolla saan hyödynnettyä M.2 -liitännän ja NVMe -tekniikan tuomat edut. Lisäksi Phanteksin rgb ledinauhaa tuli pari kpl, jotka saattavat päätyä koppaan.
Tähän väliin laitan osalistauksen mitä buildiin tulee. Listalla olevat tuotteet joita ei ole tässä kappaleessa mainittu tulevat nykyisestä kokoonpanostani tai ovat muuten vain jo omistuksessani.