Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

eli jos 50€ laittaa ostoskoriin niin paljonko sitten siitä pitää kaikkia maksuja maksella että onko sittenkin lopulta suomesta halvempaa---nopeampaa---varmempaa---takuut yms. ?
Laitoin Aliexpressissä koriin liittimiä ja petg-putkea noil 50€ edestä. Toimituksineen Aliexpress Standard shippingillä kokonaisuudessaan maksaa noin 70€. Siihen päälle 24% ALV, joten kokonaissumma noin 80-90€.

Lisäsin vastaavat EK:n tuotteet Jimmsissä ostoskoriin ja hinnaksi tulee 139€.

Säästöä tulee siis likimain 30-40%
 
Mutta jos ajattelee että säästää nesteissä kun ottaa värillisen putken johon on sitten halvempi ostaa tuota ek:n kirkasta nestettä niin ei oikein passaa sitten yhteen jos ostaa ek:n kirkasta putkea ja juuri tuo kysymys että sopiiko barrow ja ek keskenään, vähän riskipeliksi menee. eli jos ei ulkomailta saa tarpeeksi pitkää putkea on se pakko tilata jimmssiltä ek:n putket 1m. 2kpl ja että on sama koko niin vielä 2 kpl. 500mm ek:n putket niin sitten jos ei ole varmuutta että onko barrow ja ek yhteensopivia niin ei voi niitäkään ulkomailta tilata eli tilattavaksi jää vain sisätuubi taivutusta varten putkileikkuri, putkenpäänpyöristäjä ja taivutustyökalut. Että noissa ei ehkä hirveästi säästä mutta ehkä vähän jos malttaa sen kuukauden odotella.
Itse en ikävä kyllä pääse kokeilemaan sopivatko yhteen, kun osat ovat eri kaupungissa. Myöhemmin joulukuussa varmaan pääsisin testaamaan, jos ei hirveä kiire ole. Oletusarvoisesti pitäisi sopia yhteen, kun ovat samaa mittaa, mutta itse olen todennut kokoerot bykskin ja barrowin kesken, joten en voi varmaksi sanoa.

Suoraan sanottuna itsekin saatan olla kusessa jos EK:n putki ei mene Barrowin liittimiin :D
 
Mutta jos ajattelee että säästää nesteissä kun ottaa värillisen putken johon on sitten halvempi ostaa tuota ek:n kirkasta nestettä
Ymmärsinkö jotain väärin. EK:n kirkas neste maksaa saman verran kuin EK:n värilliset nesteet.
 
Mutta jos ajattelee että säästää nesteissä kun ottaa värillisen putken johon on sitten halvempi ostaa tuota ek:n kirkasta nestettä niin ei oikein passaa sitten yhteen jos ostaa ek:n kirkasta putkea ja juuri tuo kysymys että sopiiko barrow ja ek keskenään, vähän riskipeliksi menee.
Niin ja eihän EK:n nesteet ole eri hintaisia riippuen väristä? Muistaakseni kaikki EK:n nesteet maksaa sen kympin litra väristä riippumatta. Vai olisikohan jotkut solid värit olleet euron pari kalleempia..
 
PETG-putki on helpompaa työstää kuin akryyli, mutta se naarmuuntuu helpommin. Itse olen PETG-putkea käyttänyt. Ehkä seuraavaan sitten voisi tehdä akryylistä.
 
Putkea kannattaa tilata muutama ylim. jos tulee harjoituskappaleita, samoin kuin liittimiä ja jatkopaloja ym. Harmittaa kun kasatessa huomaa että taivutus meni vituix ja putket loppu. Itellä ainakin tuli tarpeeseen 6-8mm extender jatkot ja 90 kulmat.
 
onko tätä putkea ? eli tätä saa metrisenä jimmssiltä joten riittää pituus mulle ja tähänkö käy barrowin liittimet ?
Mulla on näitä 12mm ulkohalkaisialla olevia.

Mitkä Barrowin liittimet sulla tarkalleen ottaen on? Niitäkin on kuitenkin muutamaa eri mallia nykyään.

€ 17,25 7%OFF | 8pcs/lot OD12/14/16mm Hard Tube Fitting Water Cooling Metal Connector G1/4'' OD12mm 14mm OD16mm Hand Compression Brass Fitting

Näitä on.
 
Mulla on näitä 12mm ulkohalkaisialla olevia.



€ 17,25 7%OFF | 8pcs/lot OD12/14/16mm Hard Tube Fitting Water Cooling Metal Connector G1/4'' OD12mm 14mm OD16mm Hand Compression Brass Fitting

Näitä on.
Okei joo. Nuo on vissiin niitä 2+1 o-renkaan malleja. Jorkkako tuossa yllä linkitti liittimet, jotka minullakin on ja ne ovat 3+1 o-renkaalla.

Olettaisin kyllä sopivan noihin toisiinkin liittimiin jos kerta sulla hyvin sopii.
 
Oijoi, kuulostaisi kyllä hyvältä :)
Ilmeisesti pitäisi myös tulla tietoa mahdollisista toimitusajoista, kun kysyin onko mahdollista saada jouluksi kotiin. Toivotaan nyt että maanantaina tulisi ja oikeasti tuotettakin olisi olemassa hyvin.

Suosittelen vilkuilemaan facebook/twitter/ekwb.com akselia joka päivä muutamaan kertaan. Innokkaita tilaajia on vissiin melkoisen paljon, joten tätä F5 kisaa et varmaan halua hävitä :D
 
Ilmeisesti pitäisi myös tulla tietoa mahdollisista toimitusajoista, kun kysyin onko mahdollista saada jouluksi kotiin. Toivotaan nyt että maanantaina tulisi ja oikeasti tuotettakin olisi olemassa hyvin.

Suosittelen vilkuilemaan facebook/twitter/ekwb.com akselia joka päivä muutamaan kertaan. Innokkaita tilaajia on vissiin melkoisen paljon, joten tätä F5 kisaa et varmaan halua hävitä :D
Jep täytyy yrittää olla vikkelä :) tnx :)

edit. Jaa muistuikin mieleen että mullahan on seuraajana se yks EK:n tyyppi instanssa, kysäsempä häneltä myös :)
 
Itsellä on ollut kokoajan ekn putkea 10/12 koko, liittiminä on ekn omia, barrowia ja formulamodin omia eikä ole kyllä putken ja liittimen välistä kertaakaan vuotanut. Jos kasausvaiheessa on vuoto ilmenenyt niin kyllä se on ollu yleensä liittimen ja viereisen kappaleen tai liittimen välistä tullut (liian löysällä tai huono tiiviste).
Muistelisin että barrowin letkuliittimissä oli vähän huono kierre jossakin satsissa jonka tilasin mutta ei mitään muuta häikkää. Samoten on ollu käytössä kaikkien kolmen firman + alphacoolin 90 asteen kulmia ja muita lisäpalikoita eikä senkummempaa valittamista tule mieleen.
Alphacoolin radeissa tosin oli huonohkot kiinnityspulttikierteet mitkä oli puolet paskana heti ja niissä on eri kierrekoko kuin ekn ja hwlabsin vastaavissa.
Alphacoolin ja ekn pikaliittimiä myös molempia ollut ja kummatkin toimineet hyvin, muistelisin et joidenki pikaliittimien kanssa väellä ollut täällä ongelmaa...
Ainut iso valittaminen jonkin valmistajan tuotteeseen itsellä on ollut yllättäen ekn reservoiri mikä tuppas vuotamaan putken ja pohjan välistä vaikka kuinka sääti tiivistettä, kierti putkea tiukemmalle yms. Aika nopeasti putken kierteet sitten korkkas ja koko reservoiri paskana
 
aina vaan kysymyksiä riittää. tälläinen 90 asteen kulmapala, mihin asentoon tämä sitten jää kun kiristää kiinni eli saako tämän suuntaamaan sinne minne itse haluaa ?
Siinä on ns rotarykiinnitys eli kun on kiinni niin sitä voi pyörittää ns akselinsa ympäri
 
Ilmeisesti pitäisi myös tulla tietoa mahdollisista toimitusajoista, kun kysyin onko mahdollista saada jouluksi kotiin. Toivotaan nyt että maanantaina tulisi ja oikeasti tuotettakin olisi olemassa hyvin.

Suosittelen vilkuilemaan facebook/twitter/ekwb.com akselia joka päivä muutamaan kertaan. Innokkaita tilaajia on vissiin melkoisen paljon, joten tätä F5 kisaa et varmaan halua hävitä :D

Onko ollut mitään puhetta sopiiko toi kortin oma backplate blokin kanssa vai pitääkö tossa F5 kisassa vielä lisätä toi backplate mukaan? En oo noita ek:n blokkeja ikinä käyttänyt. Toisaalta eipä se omasta kotelosta näkyisi vaikka jäisi ilman peltiä takapuoli.
 
Onko ollut mitään puhetta sopiiko toi kortin oma backplate blokin kanssa vai pitääkö tossa F5 kisassa vielä lisätä toi backplate mukaan? En oo noita ek:n blokkeja ikinä käyttänyt. Toisaalta eipä se omasta kotelosta näkyisi vaikka jäisi ilman peltiä takapuoli.
Tietääkseni jokaisessa 1000-sarjan, 2000-sarjan ja 3000-sarjan EK:n blokeissa vakio backplate ei virallisesti sovi blokin kanssa. Modaamalla varmaan saisi kiinni jos ei muuten. Itse aion ostaa nikkelöidyn levyn, kun se muutenkin on tosi hieno omaan silmään.
 
aina vaan kysymyksiä riittää. tälläinen 90 asteen kulmapala, mihin asentoon tämä sitten jää kun kiristää kiinni eli saako tämän suuntaamaan sinne minne itse haluaa ?
Tuo taitaa olla sellainen, jossa on molemmissa päissä niin sanottu rotary-kiinnitys. Eli pyörii oman akselinsa ympäri, jolloin liittimen saa osoittamaan haluttuun suuntaan. Poikkeuksellisesti tosiaan tuossa on molemmissä päissä rotary.

Sitten on näitä perinteisempiä yhden pään rotarylla olevia 90 asteen liittimiä: Barrow TWT90-v2.5, G1/4'' Thread 90 Degree Rotary Fittings, Seasonal Hot Sales,One Of The Most Practical Water Coolling Fittings

Huomioi, että myös näihin kulmaliittimiin tarvitsee lisäksi normaalin putkiliittimen, eli et voi liittää putkea pelkästään tuohon kulmaliittimeen.
 
Pientä lauantai väköstelyä ja mittilointia kakkoskoneelle... Ahtaaksi käy lianli pc-o11 air näiden 2x240 + 1x280 radien kanssa varsinkin kun ei ole pumppureservoir comboo ja liittimet ja kiinnitysraudat vähän vähissä.
20201205_221743_HDR~2.jpg
 
Tulipa laitettua vihdoin näyttiskin vesille. Huono kyllä ku tuossa näytisblokissa ei ole mitään merkintää kumpi on in ja kumpi out, eikä ohjekirjassakaan mainittu asiasta mitään, piti kattoa akryyliblokin kuvasta miten ne kanavat menee siellä.
Mukavasti putosi Time Spy:ssä näytiksen lämmöt 72 °C --> 45 °C. Vähän täytyy vielä säätää tuuletinkurveja, Furmarkkia ajellessa veden lämmöt kipusi 35 °C, eikä tuulettimet pahemmin kiihtyneet.
(Ja tiedän että prossusta radille vievässä letkussa on joku lommo, mutta ei se ole tähänkään mennessä mitään haitannut niin en jaksanut tehdä sille mitään.)
IMG_20201126_195543.jpg
Sait 6800(XT?) blokin jo ennen 26.11. EK:lta? o_O Itse päädyin laittamaan Jimmsin kautta tilauksen ajatellen, että jos 27.11. alkavat EK:lta lähettää niitä ympäriinsä niin 4.12. olisi ollut realistinen saapumisarvio (silloin oli muutakin EK:n tavaraa tulossa). Eipä tullut siinä kuormassa ja ei ole Jimmsin aspa ehtinyt vastailemaan koko viikkoon kun kyselin tilauksen perään. Tänään tai eilen ilmestynyt arvio, että saapuu 17.12. eli tässä vaiheessa on jo sitten turhaa vaihtaa tilausta EK:lle, kun 26€ posteillakin sais enää päivän aikasemmin blokin käsiinsä kuin Jimmsiltä. Noh, tulipa säästettyä vähän väärässä paikassa, mutta toisaalta en välttämättä olis ennen joulun välipäiviä tuota ehtinyt vesittää muutenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Mutta jos ajattelee että säästää nesteissä kun ottaa värillisen putken johon on sitten halvempi ostaa tuota ek:n kirkasta nestettä niin ei oikein passaa sitten yhteen jos ostaa ek:n kirkasta putkea ja juuri tuo kysymys että sopiiko barrow ja ek keskenään, vähän riskipeliksi menee. eli jos ei ulkomailta saa tarpeeksi pitkää putkea on se pakko tilata jimmssiltä ek:n putket 1m. 2kpl ja että on sama koko niin vielä 2 kpl. 500mm ek:n putket niin sitten jos ei ole varmuutta että onko barrow ja ek yhteensopivia niin ei voi niitäkään ulkomailta tilata eli tilattavaksi jää vain sisätuubi taivutusta varten putkileikkuri, putkenpäänpyöristäjä ja taivutustyökalut. Että noissa ei ehkä hirveästi säästä mutta ehkä vähän jos malttaa sen kuukauden odotella.
Noita putkia voi myös jatkaa, kun korvaa jonkun taivutuksen 45 tai 90 asteen kulmapalalla, tai vaikka keskelle vetoa suoralla jatkolla, jossa molemmissa päissä putkiliitin. Esim. joku noista, ja siihen sitten liittimet.
Eri valmistajien putket ja liittimet voi sopia yhteen, tai sitten ei. Jotain pientä heittoa noissa mitoissa välillä on - käyttäskö jotkut tuumamittoja ja toiset taas mm..?

Edit. Tossa vielä esimerkki 90 kulmasta, johon kannattaa varautua laittamaan pienet jatkot, jottei putkiliittimet blokkaa toisiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä osottautui myös putkilla tehdessäni hintaansa arvokkaammaksi, kun en millään meinannut tuota vuotoa löytää ennen loopin täyttöä, mutta se olikin sitten yhden 45 asteen kulman tossa rotary osassa. Olisi sama tietysti ollut edessä letkuilla, mutta jostain syystä hommasin tämän vasta, kun aloin putkilla leikkiä ja nyt hätäsesti letkuilla tehtyä looppia en edes muistanut tätä käyttää. Jostain syystä kuvittelen tuon putkien kanssa tehdyn loopin olevan herkempi vuotamaan.

 
Pientä lauantai väköstelyä ja mittilointia kakkoskoneelle... Ahtaaksi käy lianli pc-o11 air näiden 2x240 + 1x280 radien kanssa varsinkin kun ei ole pumppureservoir comboo ja liittimet ja kiinnitysraudat vähän vähissä.
20201205_221743_HDR~2.jpg
Onhan sulla joku (sfx?) poweri piilossa tuolla säiliön takana?
 
Onhan sulla joku (sfx?) poweri piilossa tuolla säiliön takana?
Lian li pc-o11 koteloissa on dualchamber eli poweri on emon takana, säiliön takana on toinen 240 radi tuulettimineen...
Tuo kopan air versio on käytännössä dynamic mutta etupaneeli ei oo lasia eli saa radin eteenki ja vähän eri mitat sivuradin asennukseen muistaakseni
 
Kertokaas miten fiksulla tavalla tyhjennän custom loopin ilman, että sen joutuu joka kerta irroittamaan kotelosta?

Olen ajatellut laittaa toisen radin lattiaan, mutta en keksi miten saisin loopin alinpaan pisteeseen tyhjäysliitintä. Ilmaus / täyttö on helppo järjestää kotelon kattoon, mutta lattiaradin letkuliittimet tulevat tietenkin osoittamaan ylöspäin, eivätkä täten ole kierron alimmassa kohdassa. Jos pistän lattiaradin sisäänmenoon haaroituksen ja siihen avattavan venttiilin, niin se itse pohjaradin tyhjennys on edelleen melkolailla mahdotonta ilman radin irroitusta kotelosta ja koko loopin katkaisua.

Letkuilla tämä nyt on vielä jotenkin askarreltavissa kun radin saa todennäköisesti ainakin osittain ulos kotelosta ilman kierron katkaisua, mutta kovilla putkilla tuo nestettä täynnä olevan pohjaradin käsittely olisi nähdäkseni aika tuskallista.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas miten fiksulla tavalla tyhjennän custom loopin ilman, että sen joutuu joka kerta irroittamaan kotelosta?

Olen ajatellut laittaa toisen radin lattiaan, mutta en keksi miten saisin loopin alinpaan pisteeseen tyhjäysliitintä. Ilmaus / täyttö on helppo järjestää kotelon kattoon, mutta lattiaradin letkuliittimet tulevat tietenkin osoittamaan ylöspäin, eivätkä täten ole kierron alimmassa kohdassa. Jos pistän lattiaradin sisäänmenoon haaroituksen ja siihen avattavan venttiilin, niin se itse pohjaradin tyhjennys on edelleen melkolailla mahdotonta ilman radin irroitusta kotelosta ja koko loopin katkaisua.
Ruuvaa irti pumpun, kennon tai prossublokin ja kääntää kotelon sopivaan asentoon pöydän reunalla ja laskee vedet ämpäriin. Tietokoneen kotelossa on kuusi suorakulmaista sivua, joiden varassa kotelo pysyy pystyssä. Tämä tuntuu useasti unohtuvan.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas miten fiksulla tavalla tyhjennän custom loopin ilman, että sen joutuu joka kerta irroittamaan kotelosta?

Olen ajatellut laittaa toisen radin lattiaan, mutta en keksi miten saisin loopin alinpaan pisteeseen tyhjäysliitintä. Ilmaus / täyttö on helppo järjestää kotelon kattoon, mutta lattiaradin letkuliittimet tulevat tietenkin osoittamaan ylöspäin, eivätkä täten ole kierron alimmassa kohdassa. Jos pistän lattiaradin sisäänmenoon haaroituksen ja siihen avattavan venttiilin, niin se itse pohjaradin tyhjennys on edelleen melkolailla mahdotonta ilman radin irroitusta kotelosta ja koko loopin katkaisua.

Letkuilla tämä nyt on vielä jotenkin askarreltavissa kun radin saa todennäköisesti ainakin osittain ulos kotelosta ilman kierron katkaisua, mutta kovilla putkilla tuo nestettä täynnä olevan pohjaradin käsittely olisi nähdäkseni aika tuskallista.
Niinku tuossa jo mainittiinkin niin kopankääntelyllä. Itse käytän kyllä kovaputki setin tyhjäämiseen apuna paria letkuliitintä ja letkua. Pitää vaan kasaus vaiheessa muistaa huomioida paikka mistä vois tyhjää ja sijoittaa haarotin yms sulku venttiili.
Oman kovaputkisetin toinen tyhjäys toimii näin
20201206_140728.jpg
 
Niinku tuossa jo mainittiinkin niin kopankääntelyllä. Itse käytän kyllä kovaputki setin tyhjäämiseen apuna paria letkuliitintä ja letkua. Pitää vaan kasaus vaiheessa muistaa huomioida paikka mistä vois tyhjää ja sijoittaa haarotin yms sulku venttiili.
Oman kovaputkisetin toinen tyhjäys toimii näin
20201206_140728.jpg
Noin se kait pitää tehdä - mutta kyllä esim. tuossa setissä näen hirväen vaikeaksi saada koko kierron tyhjäksi, kun ei tuo tyhjäysliitin ole missään asennossa kierron alin paikka. Johonkin mutkaan jää väkisin nesteet.
 
Noin se kait pitää tehdä - mutta kyllä esim. tuossa setissä näen hirväen vaikeaksi saada koko kierron tyhjäksi, kun ei tuo tyhjäysliitin ole missään asennossa kierron alin paikka. Johonkin mutkaan jää väkisin nesteet.
Juu ei se aina ihan optimipaikkaan onnistukkaan eikä tuotakaan ihan tyhjäksi saa mutta niin tyhjäksi että radia voi sitten jo liikuttaa helposti ja muu looppi on tyhjä. Pientä pakkokompromissia ku tekee itselleen vaikeaksi ja änkee 2 erillistä looppia koteloon ja yrittää saada vielä jotenki mahdolliseksi tyhjää ja purkaa ne jollakin inhimillisellä keinolla.
Ja yllättäen kyllä alkaa 719 kopastakin tuleen ahdas 3 radilla jos käyttää edes yhtä 60mm radia
 
Tulipa laitettua vihdoin näyttiskin vesille. Huono kyllä ku tuossa näytisblokissa ei ole mitään merkintää kumpi on in ja kumpi out, eikä ohjekirjassakaan mainittu asiasta mitään, piti kattoa akryyliblokin kuvasta miten ne kanavat menee siellä.
Mukavasti putosi Time Spy:ssä näytiksen lämmöt 72 °C --> 45 °C. Vähän täytyy vielä säätää tuuletinkurveja, Furmarkkia ajellessa veden lämmöt kipusi 35 °C, eikä tuulettimet pahemmin kiihtyneet.
(Ja tiedän että prossusta radille vievässä letkussa on joku lommo, mutta ei se ole tähänkään mennessä mitään haitannut niin en jaksanut tehdä sille mitään.)
IMG_20201126_195543.jpg

Jos GPU blokissa ei ole merkintää kumpi on in ja out niin silloin virtaussuunnalla ole suurta merkitystä. EKWB GPU blokeissa ei ole erikseen in ja out. EKWB:n omassa testissä lämpötilaero on alle 2 astetta "käänteisessä" virtausuunnassa. EKWB blogissa kerrottu aiheesta.
 
Mitkä olisivat syyt valita 10/16 tai 12/16mm letkut 10/13:sen sijaan?

Ajattelin, että 10/13 on helpompi vetää paikoilleen. Se lienee vähän taipuisampaa kuin nuo paksummat?

Onko letkuvalmistajilla väliä? Haluaisin luonnollisesti mahdollisimman huoltovapaan kierron, jossa muovit eivät sotke veden / nesteen laatua, bakteerit eivät menesty jne. Tilaan todennäköisesti suoraan EKWB:n verkkokaupasta jotain, joten samalla vaivalla tulisi 3 metrin pätkä heidän duracleariaan.
 
Mitkä olisivat syyt valita 10/16 tai 12/16mm letkut 10/13:sen sijaan?

Ajattelin, että 10/13 on helpompi vetää paikoilleen. Se lienee vähän taipuisampaa kuin nuo paksummat?

Onko letkuvalmistajilla väliä? Haluaisin luonnollisesti mahdollisimman huoltovapaan kierron, jossa muovit eivät sotke veden / nesteen laatua, bakteerit eivät menesty jne.
Ulkonäkö. Eipä noilla muuten taida mitään käytännön eroa olla niissä pituuksissa, joita loopeissa tulee - pidemmissä vedoissa ehkä saattais sisähalkaisija vaikuttaa virtausnopeuteen ja - vastukseen, mutta en usko näissä hommissa olevan kuin teoreettinen vaikutus. :hmm:
 
Suoraan sanottuna itsekin saatan olla kusessa jos EK:n putki ei mene Barrowin liittimiin :D
EK:n 12mm petg oli melko helposti irrotettavissa omista Barrowin liittimistä (TYKN K12v4)
Haluaisin luonnollisesti mahdollisimman huoltovapaan kierron, jossa muovit eivät sotke veden / nesteen laatua, bakteerit eivät menesty jne.
Tämä puoltaisi EK ZMT:n valitsemista, jota ei tietääkseni löydy 13/10-koossa. Ei Duraclearikaan huonoa ole, mutta kaikissa kirkkaissa letkuissa on olemassa riski, että pehmentimiä irtoaa kiertoon
 
Mitkä olisivat syyt valita 10/16 tai 12/16mm letkut 10/13:sen sijaan?

Ajattelin, että 10/13 on helpompi vetää paikoilleen. Se lienee vähän taipuisampaa kuin nuo paksummat?

Onko letkuvalmistajilla väliä? Haluaisin luonnollisesti mahdollisimman huoltovapaan kierron, jossa muovit eivät sotke veden / nesteen laatua, bakteerit eivät menesty jne. Tilaan todennäköisesti suoraan EKWB:n verkkokaupasta jotain, joten samalla vaivalla tulisi 3 metrin pätkä heidän duracleariaan.
Jos haluat mahdollisimman huoltovapaan kierron, niin EK:n ZMT on ainea vaihtoehto. kaikki nuo taipuisat letkut päästävät kiertoon paskaa ajan myötä.
 
Olikos muuten väliä sotkeeko kiertoon eripaksuista letkua sekaan?

Itellä nyt tuota puutarhaletkua ja jos tulee uusittua kiertoa ja lyhyttä jyrkkää mutkaan ei välttämättä onnistu 13/19. Vois olla pakko vetää joku kurvi ohuemmalla.

Onhan se kierto täynnä ”pullonkaulaa” blokista ja radeista lähtien, mutta pitääkö niihin päästä sama määrä nestettä kuin pois, jos jossain kohtaa mutka oliskin kaposempaa letkua.
 
Olikos muuten väliä sotkeeko kiertoon eripaksuista letkua sekaan?

Itellä nyt tuota puutarhaletkua ja jos tulee uusittua kiertoa ja lyhyttä jyrkkää mutkaan ei välttämättä onnistu 13/19. Vois olla pakko vetää joku kurvi ohuemmalla.

Onhan se kierto täynnä ”pullonkaulaa” blokista ja radeista lähtien, mutta pitääkö niihin päästä sama määrä nestettä kuin pois, jos jossain kohtaa mutka oliskin kaposempaa letkua.
Eihän siinä, virtaa vaan siinä kohdassa suuremmalla paineella, mutta näyttää vähän kummalliselta ehkä osa 13/19 ja osa sitten pienempää, en sitten tiedä. Eikö jollain kulmaliittimillä olisi helpompaa?
 
Eihän siinä, virtaa vaan siinä kohdassa suuremmalla paineella, mutta näyttää vähän kummalliselta ehkä osa 13/19 ja osa sitten pienempää, en sitten tiedä. Eikö jollain kulmaliittimillä olisi helpompaa?

En vielä edes varma millainen mutka tulossa mutta kiikarissa uus kotelo johon saisi 2 x 360 radit niin niiden väliin tuleva letku menee varmaan aika kikkailuksi 13/19 letkulla. Noh, pitää tarkkailla.

Pelkillä liittimillä varmaan pientä tuuriakin että osuu kohdille vai mitä mienasit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 936
Viestejä
4 483 465
Jäsenet
74 036
Uusin jäsen
Janezky

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom