Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Tämä. Olin tulossa sanomaan että kyllä 360 radi varmaan riittää, mutta 1080ti:n ja 3930K:n kanssa voi kyllä loppua kesken, varsinkin jos tuokin on muiden AIO-jäähyjen radien tapaan alumiinia.
Minulle kerrottiin että radia voi olla vain liian vähän,ei liikaa:vihellys:
Jos tila ja lompakko antaa myöden niin 2 x Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360 jäähdytin - 109,90€
Ja toinen radi pari: Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360 jäähdytin - 109,90€+Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 240 jäähdytin - 83,90€
D5 pumppua seuraavaksi päivityslistalle jne...kohta huomaat että uusiksi meni kaikki ja lisääkin tuli laitettua:D
 
D5 pumppua seuraavaksi päivityslistalle jne...kohta huomaat että uusiksi meni kaikki ja lisääkin tuli laitettua:D
Tuo on kyllä paha... Mutta tuo 3930K + 1080Ti kombo melkein vaatii lisää radia, ja sitten tulee ongelmaksi pumpun tehon riittävyys, kun ainakin Fractalin sivujen perusteella tuo Kelvinin pumppu on melko tehoton tapaus.
Jimmsiltä tämä: Phobya DC12-400 PWM 12-voltin pumppu - 46,90€ on varmaan halvimmasta päästä pumppuja joita mitenkään uskallan suositella.
 
Kyllä jos budjetti antaa myöteen niin kelvin mäkeen ja cpu block ja pumppu ja radi vielä tuohon.
 
Kiitoksia kaikille ehdotuksista ja ideoista!

Kyllähän tuo S36 aika orpo on, tarkoitus kuitenkin olisi mennä budjettilinjalla ja laajentaa tätä järjestelmää kunnes X299 tulee ja sitten vetää kaikki uusiksi 420 + 280 radilla ja omalla pumpulla.

Onko tuo 10/13 letku OK kun paljon näkyy olevan myös 10/16 letkua käytössä?
 
Kiitoksia kaikille ehdotuksista ja ideoista!

Kyllähän tuo S36 aika orpo on, tarkoitus kuitenkin olisi mennä budjettilinjalla ja laajentaa tätä järjestelmää kunnes X299 tulee ja sitten vetää kaikki uusiksi 420 + 280 radilla ja omalla pumpulla.

Onko tuo 10/13 letku OK kun paljon näkyy olevan myös 10/16 letkua käytössä?
On se ok. Seinän paksuus ohuempi ja taipuu helpommin. Samalla se myös menee lyttyyn jyrkissä mutkissa helpommin kuin 16/10.
 
Piti ekaa kertaa testata laittaa pumput ja tuularit täysille ja furmark pyörimään. Hyvin näyttää pysyvän nestekin alle 30c.

20170429_175108.jpg
 
Niin sitä vain taipui taas vesijäähyyn vaikka totesin viimeksi "ei enää"..

Osiksi 2 x EK 280 kennoja, EK Supremacy Evo blokki, Asus 1080 Ti Strix blokki ja backplate, EK DDC 140mm säiliö + 35X pumppu, EK:n mustaa letkua, kasa EK:n liittimiä. :lol:
 
Niin sitä vain taipui taas vesijäähyyn vaikka totesin viimeksi "ei enää"..

Osiksi 2 x EK 280 kennoja, EK Supremacy Evo blokki, Asus 1080 Ti Strix blokki ja backplate, EK DDC 140mm säiliö + 35X pumppu, EK:n mustaa letkua, kasa EK:n liittimiä. :lol:
Näytönohjaimen coolerin huutoa kuunnellessa sitä nestekiertoa alkaa kaipaamaan aina kummasti. :rofl:
 
Näytönohjaimen coolerin huutoa kuunnellessa sitä nestekiertoa alkaa kaipaamaan aina kummasti. :rofl:
Pieni jännitys että mahtuuko nuo Air 540 koteloon kun Strix on sen verran pitkä ja kenno 45mm paksu, menee millipeliksi..:btooth:
 
Pieni jännitys että mahtuuko nuo Air 540 koteloon kun Strix on sen verran pitkä ja kenno 45mm paksu, menee millipeliksi..:btooth:

Noh, eiköhän se pienellä kikkailulla sinne uppoa. Dremeliä antaa, jos ei muuta ;)
 
Noh, eiköhän se pienellä kikkailulla sinne uppoa. Dremeliä antaa, jos ei muuta ;)
Ei taida Dremel auttaa jos tila kotelon sisällä vaan loppuu, eihän tuossa ole mahis kuin operoida kennoa, jota ei suositella.:geek:
 
Ei taida Dremel auttaa jos tila kotelon sisällä vaan loppuu, eihän tuossa ole mahis kuin operoida kennoa, jota ei suositella.:geek:
Etupaneelia pari senttiä eteenpäin ja tuulettimet paneelin ja etuseinän väliin. Radi sitten kopan puolelle. Nojoo, helpommalla pääset, kun hankit isomman kotelon. Onhan se kiva, kun pöntön ulkonäkökin muuttuu sillon tällöin (3kk välein vähintään).:rolleyes:
 
Suunnittelen vesijäähdytystä Bitfenix Shinobi -kotelooni (vaatii aika raskasta modaamista.).
4oH7AOU.jpg

Kumpi tapa olisi parempi laittaa tuulettimet, vaiko jokin muu? Katossa 280mm radi, edessä 240mm.
 
Oliko tuo viesti tarkoitettu minulle? Tarkoituksenani on laittaa 7700K ja MSI 1080Ti Gaming X vesille.

Looppi tulee Jonsbon UMX4 koppaan ja siihen tulee mitä luultavimmin kuulumaan EKWBn 240 SE kattoon pushina ja Alphacoolin 240 XT45 pullina pohjaan. Blokeiksi prossulle joko Heatkiller IV tai EK Supermacy EVO. Näyttikselle EKWBn full cover kunhan saavat tuon MSI Gaming X:n version ulos joskus toukouussa. Pumppu/resocombo EKWB XRES 100 Revo D5. Letkuiksi varmaankin jotain primochilliä ja liittimiksi varmaan kelpaa jotkut ihan geneeriset paskat. Lisäksi tonne tulee varmaan joku lämpötila-anturi mittaamaan nesteen lämpötilaa, ja mahdollisesti drain port. Tuulettimet Corsairin ML-sarjaa, niitä kun löytyy reilusti jo valmiiksi.

Budjettia ei varsinaisesti ole, mutta ei loopin hinnan nyt välttämättä yli 500€ tartteis mennä.

Ja ensimmäistä custom looppiani olen väsäämässä. Siksi nuo kyselyt.

Näillä pääsee jo pidemmälle. Kovot puuttuu vielä listasta eli lähinnä 2.5" vai 3.5" limppuja ja mihin ne sijottaa. Jos ei tule kun 2.5" lättyjä, niin tuolla on hyvin tilaa.

Letkuissa jos pysytellään pehmeellä puolella, niin 10/16 primochill advanced LRT (20€), ja alphacoolin fat boy karat jousikuormaisilla kiristimillä on sijottamisen arvoset. Helpompi asentaa kun ruuvit ja eräiden testien perusteella kaikkein varmimmat vuotojen suhteen. (vastaavia on toisillakin brändeillä, mutta alphacoolilla paras työstö ja parhaat o-renkaat)

Itse ottaisin kaikki blokit kuparilla, mutta en ole varma saako noita FC blokkeja enää kuparisina, ja ennen kun se on edes julkastu ei voi kun spekuloida.

Sitä en ymmärrä miksei tuulettimia saa pushiin alas? Kennojen ei tarvitse olla sika lujaa kiinni, riittää kun on riittävästi :) Tuonne taakse on vain vähän vaikea päästä laittamaan mitään väliin, joten voi tosiaan olla, että ei onnistu. Varsinkaan jos ei halua modata yhtään. esim poraamalla reijät tuonne pohjaan 4.5:lla, laittamalla pidemmät ruuvit läpi paikoilleen, tuulettimet päälle ja kenno niiden päälle. Bitkititn bitillä ja jakarilla kiristää ruuvit paikoilleen. Onnistunee varmasti, mutta ei välttämättä ole miellyttävä asentaa. Kokeilisin kutenkin ensin miten toi ML sarja tykkää vastuksesta tuulettimen edessä, ettei mitään ylimääräisiä pörinöitä tule.

Mitä taas tuohon ylläolevaan pöly keskusteluun tulee, niin pölyä on ilmassa aina ja se menee just sinne mihin tuuletin sen painaa. Ei ole olemassa mitään muuta kun myyttejä siitä, että ei kannata laittaa tuulettimia "alhaalta ylöspäin tai kotelon pohjaan kun sieltä tulee pölyä", ei kannata laittaa katosta alaspäin kun sinne laskeutuu pöly :D Tää oli uus juttu... Jos sulla on aktiivinen ilmanvaihto ja tuulettimet niin kyllä se loota kerää pölyä sieltä mistä ne tuulettimet puhaltaa, ei ole ikinä tullut mieleenkään laittaa kattoon pölysuodatusta jos tuulettimet puhaltaa ulos mutta siksi tuota hienopölyä varmaan tuolla kotelossa aina on ollutkin (vaikka katto on kokonaan blokattu, R5 panelit paikallaan)... Huoh.
 
Suunnittelen vesijäähdytystä Bitfenix Shinobi -kotelooni (vaatii aika raskasta modaamista.).
4oH7AOU.jpg

Kumpi tapa olisi parempi laittaa tuulettimet, vaiko jokin muu? Katossa 280mm radi, edessä 240mm.

Laittaisin kanssa A:n, mutta niin että ylemmät radit alas.

Niin että radeille tulee raikasta ilmaa ulkoa ja lämmin ilma häivytetään takaa ja ylhäältä pois.

Klassinen kylmää sisään ja kuumaa ulos setti :)
 
Laittaisin kanssa A:n, mutta niin että ylemmät radit alas.

Niin että radeille tulee raikasta ilmaa ulkoa ja lämmin ilma häivytetään takaa ja ylhäältä pois.

Klassinen kylmää sisään ja kuumaa ulos setti :)

Ei mahdu 280 radi muualle kuin kattoon.

E: Mitä jos laittaisi a:n mutta pohjan puhaltamaan myös sisään. Tuleeko liikaa ylipainetta?
 
Laittaisin kanssa A:n, mutta niin että ylemmät radit alas.

Niin että radeille tulee raikasta ilmaa ulkoa ja lämmin ilma häivytetään takaa ja ylhäältä pois.

Klassinen kylmää sisään ja kuumaa ulos setti :)

Eikö tuo ole juurikin lämpö sisään kuuma ulos. Omalla kokemuksella paras overall kun radeista pihalle ja kylmää sisään. Ylempänä omat lämmöt ja jäähdytys tuolla B tavalla toteutettu.
 
Näillä pääsee jo pidemmälle. Kovot puuttuu vielä listasta eli lähinnä 2.5" vai 3.5" limppuja ja mihin ne sijottaa. Jos ei tule kun 2.5" lättyjä, niin tuolla on hyvin tilaa.

Letkuissa jos pysytellään pehmeellä puolella, niin 10/16 primochill advanced LRT (20€), ja alphacoolin fat boy karat jousikuormaisilla kiristimillä on sijottamisen arvoset. Helpompi asentaa kun ruuvit ja eräiden testien perusteella kaikkein varmimmat vuotojen suhteen. (vastaavia on toisillakin brändeillä, mutta alphacoolilla paras työstö ja parhaat o-renkaat)

Itse ottaisin kaikki blokit kuparilla, mutta en ole varma saako noita FC blokkeja enää kuparisina, ja ennen kun se on edes julkastu ei voi kun spekuloida.

Sitä en ymmärrä miksei tuulettimia saa pushiin alas? Kennojen ei tarvitse olla sika lujaa kiinni, riittää kun on riittävästi :) Tuonne taakse on vain vähän vaikea päästä laittamaan mitään väliin, joten voi tosiaan olla, että ei onnistu. Varsinkaan jos ei halua modata yhtään. esim poraamalla reijät tuonne pohjaan 4.5:lla, laittamalla pidemmät ruuvit läpi paikoilleen, tuulettimet päälle ja kenno niiden päälle. Bitkititn bitillä ja jakarilla kiristää ruuvit paikoilleen. Onnistunee varmasti, mutta ei välttämättä ole miellyttävä asentaa. Kokeilisin kutenkin ensin miten toi ML sarja tykkää vastuksesta tuulettimen edessä, ettei mitään ylimääräisiä pörinöitä tule.

Mitä taas tuohon ylläolevaan pöly keskusteluun tulee, niin pölyä on ilmassa aina ja se menee just sinne mihin tuuletin sen painaa. Ei ole olemassa mitään muuta kun myyttejä siitä, että ei kannata laittaa tuulettimia "alhaalta ylöspäin tai kotelon pohjaan kun sieltä tulee pölyä", ei kannata laittaa katosta alaspäin kun sinne laskeutuu pöly :D Tää oli uus juttu... Jos sulla on aktiivinen ilmanvaihto ja tuulettimet niin kyllä se loota kerää pölyä sieltä mistä ne tuulettimet puhaltaa, ei ole ikinä tullut mieleenkään laittaa kattoon pölysuodatusta jos tuulettimet puhaltaa ulos mutta siksi tuota hienopölyä varmaan tuolla kotelossa aina on ollutkin (vaikka katto on kokonaan blokattu, R5 panelit paikallaan)... Huoh.
Kiitos selvennyksestä ja karasuosituksista. Pari kyssäriä vielä.

Tuota näyttiksen full coveria ei tosiaan tule saamaan kuin joko nikkeli tai nikkeli/asetaaliversiona. (Official list of EK water blocks for GeForce® GTX 1080 Ti Series - ekwb.com, All blocks will be available in our classic Nickel and Acetal+Nickel edition.) Onko siis järkevämpää ottaa prossunkin blokki nikkelisenä, vai onko siitä mitään haittaa jos prossun blokki on kuparia ja näyttiksen nikkeliä?

Kyllähän se varmaan parempi olisi jos pohjan tuulettimet saisi suoraan pohjaan kiinni pöhisemään radin läpi ilmaa kotelon sisälle, mutta kun tuon kotelon pohjan ruuvikoloihin ei vaan pääse tosta noin vaan käsiksi, ellei koko koteloa pura osiin. Siksi pullina radin päälle. Ellet sitten meinannut sitä että laittaisin ne pushina puhaltamaan radin läpi ilmaa kotelosta ulos?
 
Kun ei tullut vappuna lutrattua bissen kanssa niin sitten Ekoolantin:D
Kovalevykelkka mäkeen,pumppu/säiliö combo kiinnitystelineen kera tilalle.Letkuja taas kerran uuteen järjestykseen ja
tulipa tyhjennysletkukin hanalla varustettuna asennettua.Taas saa tovosen ajella ilmoja pihalle kierrosta.Jos viitsisi rälläkkää
kotelolle näyttää niin tuonne pohjalle,pumpun alle saisi yhden 120mm tai jopa 140mm kotelotuulettimen laitettua.
Tässä kuva tämänhetkisestä kokoonpanosta:
vappuna_1.jpg
 
Eikö tuo ole juurikin lämpö sisään kuuma ulos. Omalla kokemuksella paras overall kun radeista pihalle ja kylmää sisään. Ylempänä omat lämmöt ja jäähdytys tuolla B tavalla toteutettu.

Joo kyllähän tuo toimii varmasti noinkin päin, sullahan oli testailut jo tehty. Riippuu tosiaan vähän setistä.

Usein kyllä pyritään saamaan radeille viilein mahdollinen ilma, ei välttämättä aina paras jos lämmenneellä kotelon sisäilmalla koittaa jäähdyttää radeja.
 
Ei mahdu 280 radi muualle kuin kattoon.

E: Mitä jos laittaisi a:n mutta pohjan puhaltamaan myös sisään. Tuleeko liikaa ylipainetta?

Joo voi olla ettei lämmennyt ilma poistu kunnolla.

Testaamalla olis paras kokeilla, mutta kiasus sitä säätämistä kun kasaa purkailee edes takas :wtf:
 
Joo voi olla ettei lämmennyt ilma poistu kunnolla.

Testaamalla olis paras kokeilla, mutta kiasus sitä säätämistä kun kasaa purkailee edes takas :wtf:

Tietysti jos vaan onnistuu/mahtuu niin kokeilee kääntää vaan tuulareita. Eli tuularit kotelon sisäpuolelle.
 
Tietysti jos vaan onnistuu/mahtuu niin kokeilee kääntää vaan tuulareita. Eli tuularit kotelon sisäpuolelle.

Jepu, jos vaan aikaa ja tarmoa piisaa niin hyvä ois kokeilla mikä toimii missäkin kokoonpanossa parhaiten. Teikäläisenkin hirmu-PC:tä ei pelkällä kylkeen puhaltamalla saada aisoihin :)
 
Kiitos selvennyksestä ja karasuosituksista. Pari kyssäriä vielä.

Tuota näyttiksen full coveria ei tosiaan tule saamaan kuin joko nikkeli tai nikkeli/asetaaliversiona. (Official list of EK water blocks for GeForce® GTX 1080 Ti Series - ekwb.com, All blocks will be available in our classic Nickel and Acetal+Nickel edition.) Onko siis järkevämpää ottaa prossunkin blokki nikkelisenä, vai onko siitä mitään haittaa jos prossun blokki on kuparia ja näyttiksen nikkeliä?

Kyllähän se varmaan parempi olisi jos pohjan tuulettimet saisi suoraan pohjaan kiinni pöhisemään radin läpi ilmaa kotelon sisälle, mutta kun tuon kotelon pohjan ruuvikoloihin ei vaan pääse tosta noin vaan käsiksi, ellei koko koteloa pura osiin. Siksi pullina radin päälle. Ellet sitten meinannut sitä että laittaisin ne pushina puhaltamaan radin läpi ilmaa kotelosta ulos?

Tässä tapauksessa ratkaisu on herran käsissä :( Suosin itse kuparia ja acetalia siksi, että nikkelinä ei voi ottaa kaikkea ja nikkelin kiinni pysyminen on ollut _ennen_ ongelma. Myös noita uusia EK "electroless nickel plating" tms on raportoitu rapisevan veke. Kennoja kun et voi saada kun kuparisena, niin ongelma muodostuu aina. Jostain emoblokeista olen suolahapolla poistanut nikkelit elektrolyysillä, enkä todellakaan tajua miksi ne ei halua enää myydä copper/acetal blokkeja. Nikkelissä ei sinällään ole mitään vikaa, vaan ongelma muodostuu jos ja kun nikkelöinti ties koska pettää. Eli teit miten tahansa, et voi olla 100% varma siitä, että ongelmia ei tule. Tosin saattaa näyttis vaihtua jo ennen ongelmien ilmenemistä. Tuskin mitään ensimmäisten vuosien aikana siis odotettavissa, mutta +3v alkaa jo olla toinen tarina. Martinin suositus on myös liquid labsissa, että eri metalleja (varsinkaan pinnotteita) ei sotkettaisiin.

En meinannut, kuvittelin, että tossa lootassa on noin 20mm tilaa tuolla alla, josta mahtuu laittamaan ja jouduin googlettelemaan esimerkkikuvia :D
jonsbo乔思伯 Tuolla on "real producs" kategorian alla kuvia, jossa tuulettimet on pushissa. Suosittelen ottamaan huomioon myös ton PSU asettelussa sen, että vaikka on hyvä ettei PSU läpi puhalleta lämmintä ilmaa, niin mikäli lootassa on hurja alipaine ja powerina on joku fiksu, jossa on tuulettimen automaattinen profiili / semipassiivi funktio, aiheuttaa tämä sen, että powerin läpi tulee lootaan suodattamatonta ilmaa.

Hiukan kun tuota pureskelee, niin on tulettimet sitten kummin päin tahansa (push tai pull) laittaisin varmaan silti kehotuksista huolimatta ylemmältä kennolta sisään, alemmalta kennolta sisään, takaata ulos ja powerista ulos. Tällänen setuppi tosin edellyttää 600rpm min kennotuulettimilta, jotta sisään painettava ilma ei ole yli 30 asteista ja näin poweri ei ime sisään ilmaa... Et ole helpointa koteloa ainakaan valinnut. Harkitsisin myös kulmapaloja, siitä huolimatta nuo karat ovat käyttökelpoisia, tuossa tulee vain väkisinkin tiukkoja kurveja.
 
Oma pölyinen settini:


Katossa Alphacoolin UT60 480mm
Blokkeina EK Supremacy Evo AMD ja EK 1080 FTW FC
Pumppu Alphacool VPP655 (D5)
Säiliö EK XRes 100
Tuulettimet Noiseblockerin Nb-eLoop 12-2
Tuulettimia säätää Aquaero 5 Pro
 
Porasin joo. Ei ihan mahtunut tuo säiliö näyttiksen oikealle puolelle, tuohon missä olisi ollut reiät valmiina. Letkutkin sai vedettyä siistimmin tuolta alempaa.

Juu, itellä sama kotelo niin pisti silmään. ite värkkäsin kovokelkan kylkeen.
 
Itellä on Fractal Design R5 kotelo, johon suunnittelin vesijäähyt laittaa. Mitä suosittelisitte radeiksi; PE360 kattoon ja PE240 eteen, vai XE360 kattoon ja XE240 eteen, vai joku näiden välimuoto..? Mietin vaan nuita XE-sarjan radeja, että meneekö ruman näköseksi nuin paksuilla (60mm+tuulettimet) radeilla vai olisko niin paljon siistimmän näkönen PE-sarjalaisilla(38mm+tuulettimet) että kannattais jäähyteho vaihtaa ulkonäköön..?
 
Itellä on Fractal Design R5 kotelo, johon suunnittelin vesijäähyt laittaa. Mitä suosittelisitte radeiksi; PE360 kattoon ja PE240 eteen, vai XE360 kattoon ja XE240 eteen, vai joku näiden välimuoto..? Mietin vaan nuita XE-sarjan radeja, että meneekö ruman näköseksi nuin paksuilla (60mm+tuulettimet) radeilla vai olisko niin paljon siistimmän näkönen PE-sarjalaisilla(38mm+tuulettimet) että kannattais jäähyteho vaihtaa ulkonäköön..?
Suurta eroa ei jäähdytystehon puolesta saa, ellet sitten meinaa huudattaa tuulettimia ainakin +800rpm, tai vastaavasti push/pull conffilla. Ainakin näin olen itse ymmärtänyt kun aiemmin laskin omaan looppiin tarvittavaa jäähdytysmäärää, jolloin nykyiset 420x30 + 280x30 jäähdyttivät 700-800rpm teholla yhtä tehokkaasti mitä paksummatkin radit. Vasta kun korkeampiin nopeuksiin mentiin niin eroa löytyi. Jotkun viisaammat voi korjata jos väärässä olen, kuitenkin tuolta voi lukea tietoa, löytyy filet alphacoolin ja ekn radeille ainakin. Radiator Size Estimator.
 
Mutta sillä saa suurta eroa, että laittaako tuulettimet puhaltamaan edestä sisään ja katosta ulos, jollon jäähdytysteho on enemmän tai vähemmän 360 kanssa tasoissa alta 1000rpm. Näin ollen paras ratkasu tossa lootassa on 360 mod eteen. Tai heittämällä kattoon.
 
Nyt on tilaus sisällä custom looppien maailmaan ja odottelu alkakoon, vaihdoin lopulta kuitenkin 16/10 letkuun.

0c5z1on.png
 
Ja meinaat, että metri letkua riittää? Muutoinkin suosittelen imo omien kokemusten perusteella primochill advanced lrt:tä.

e. olisin toki voinut myös perustella, eli lrt pysyy kirkkaana pidempään..
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä kuin @Eramaankettu ota suosiolla reilusti letkua. Ja mieti etukäteen että miten toteutat loopin tyhjennyksen, kiität itseäsi kun sen aika tulee.
 
Samaa mieltä kuin @Eramaankettu ota suosiolla reilusti letkua. Ja mieti etukäteen että miten toteutat loopin tyhjennyksen, kiität itseäsi kun sen aika tulee.
Ajatuksena oli laittaa säiliön pohjalle 90 asteen kulma jonka perään sulkuventtiili johon voi sitten ruuvata letkun kun tarvitsee tyhjätä järjestelmä.

Edit: Metri laitettu lisää letkua tulemaan, todennäköisesti saa muutakin vielä tilailla kun eka looppi kyseessä, mutta ehkä näillä pääsee liikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Jep letkua lisää.huomaat kun muutaman kerran purat ja teet pikku muutoksia looppiin että letku muuttuu kasaksi pikku pätkiä [emoji16]

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Viikonloppuna olisi vihdoin tarkoitus pistää letkut vaihtoon ja kromattua kupariputkea tilalle. Saapa nähdä tuleeko yhtään mitään. Onneksi töistä saa kunnon vehkeet putken käsittelyyn. :nb:
 
Tänään lähti tilaukseen alphacoolin triple 180 kenno, AP182 tuularit moiselle ja demciflexin filsu kennolle. Polttelee vääntää jo pääkone kovaputkille ja saas nähdä mitä jimm's vastaa kyselyn osalta. Haluan taas EVGA 1080 TI FTW mallin, niin pärjää taas pelkällä gpu blokilla ja löytyy backplatet, baseplatet yms valmiina. Voi tosin olla, että joutuu taas tilata saksasta valitettavasti :7

Tosin toi asuksen fe tarjousk kyllä houkutteli myös, mutta moni ei ota huomioon sitä, että siihen joutuis hommata backplaten ja FC blokin, josta tulis hintaa kuitenkin ~150€ lisää sekä käyttöarvo jälkeenpäin nolla, vaikeempi myydä ilman takuuta ja huonolla blower jäähyllä.

Asuksen FE, 850€-144 psu ~ 750€
  1. Huonompi virransyöttö yms kellotus ominaisuudet
  2. Vaatisi käytännössä fullcover blokin ostamista ja pelkän coreblokin käyttö ei olisi suositeltavaa koska ei ole base/backplatea auttamassa virransyötön jäähdyttämistä ja tukemassa korttia. (150€)
  3. Takuu raukeaa kun ruuvarin kaivaa kouraan
  4. Jälleenmyyntiarvo takuuttomalla ja blower kortilla heikompi, tosin voi koittaa myydä blokillisena, mutta blokeille ei kovin paljon arvoa anneta hinnassa käytetyissä korteissa pienen käyttäjäkunnan takia
EVGA 1080 TI FTW ~900€
  1. Sarjan paras virransyöttö asuksen ja aoruksen samanhintaisten verrokkien kanssa
  2. Voi käyttää coreblokin kanssa, koska toimitetaan base/backplaten kera, coreblok on ollut mulla käytössä nyt jo ainakin 770, 970, 980, 1070 korteissa ja on maksanut muistaakseni uutena 60€, joskin virransyöttöä varten järjestetty tuki ja tuuletin maksoi sen 40€, mutta ovat edelleen käytössä
  3. Takuu säilyy jäähyä vaihtaessa
  4. Jälleenmyyntiarvo takuun ja paremman jäähyn takia parempi
Herättikö em emmintäni mitään fiiliksiä tai ajatuksia miten vesijäähdytys kannattaa toteuttaa ;) Painotan edelleen, että imo yksi tärkeimmistä asioista ja vähiten huomioitu on, mille kortille blokin ottaa. mm asus ja gigabyte tippui kilvasta lähinnä takuun takia ja baseplaten muoto saattaa häiritä gpu blokin asennusta tai vaatia modaamista, joten taas kerran lisää työtä ja riskialtista sellaista.
 
Tänään lähti tilaukseen alphacoolin triple 180 kenno, AP182 tuularit moiselle ja demciflexin filsu kennolle. Polttelee vääntää jo pääkone kovaputkille ja saas nähdä mitä jimm's vastaa kyselyn osalta. Haluan taas EVGA 1080 TI FTW mallin, niin pärjää taas pelkällä gpu blokilla ja löytyy backplatet, baseplatet yms valmiina. Voi tosin olla, että joutuu taas tilata saksasta valitettavasti :7

Tosin toi asuksen fe tarjousk kyllä houkutteli myös, mutta moni ei ota huomioon sitä, että siihen joutuis hommata backplaten ja FC blokin, josta tulis hintaa kuitenkin ~150€ lisää sekä käyttöarvo jälkeenpäin nolla, vaikeempi myydä ilman takuuta ja huonolla blower jäähyllä.

Asuksen FE, 850€-144 psu ~ 750€
  1. Huonompi virransyöttö yms kellotus ominaisuudet
  2. Vaatisi käytännössä fullcover blokin ostamista ja pelkän coreblokin käyttö ei olisi suositeltavaa koska ei ole base/backplatea auttamassa virransyötön jäähdyttämistä ja tukemassa korttia. (150€)
  3. Takuu raukeaa kun ruuvarin kaivaa kouraan
  4. Jälleenmyyntiarvo takuuttomalla ja blower kortilla heikompi, tosin voi koittaa myydä blokillisena, mutta blokeille ei kovin paljon arvoa anneta hinnassa käytetyissä korteissa pienen käyttäjäkunnan takia
EVGA 1080 TI FTW ~900€
  1. Sarjan paras virransyöttö asuksen ja aoruksen samanhintaisten verrokkien kanssa
  2. Voi käyttää coreblokin kanssa, koska toimitetaan base/backplaten kera, coreblok on ollut mulla käytössä nyt jo ainakin 770, 970, 980, 1070 korteissa ja on maksanut muistaakseni uutena 60€, joskin virransyöttöä varten järjestetty tuki ja tuuletin maksoi sen 40€, mutta ovat edelleen käytössä
  3. Takuu säilyy jäähyä vaihtaessa
  4. Jälleenmyyntiarvo takuun ja paremman jäähyn takia parempi
Herättikö em emmintäni mitään fiiliksiä tai ajatuksia miten vesijäähdytys kannattaa toteuttaa ;) Painotan edelleen, että imo yksi tärkeimmistä asioista ja vähiten huomioitu on, mille kortille blokin ottaa. mm asus ja gigabyte tippui kilvasta lähinnä takuun takia ja baseplaten muoto saattaa häiritä gpu blokin asennusta tai vaatia modaamista, joten taas kerran lisää työtä ja riskialtista sellaista.
Ostat EVGA:n tai odottelet, että jostain löydät tarjouksesta sellaisen.
 
Kulkupuolta on ihan turha miettiä jos vesille lyö. Oma fe kulkee sen mitä muutkin customit eikä virransyötöllä ole merkitystä niin kauan kuin biossit on lukossa. Tuo asuksen fe olisi kyllä mainio valinta jos takuu ei menisi kun laittaa blokin kiinni.
 
MSI olisi tavallaan vaihtoehto. Tosin, ei ole MSI kortteja ollut, joten en osaa sanoa saako backplaten kiinni baseplateen ilman jäähyä (näyttäis, että backplate tulee jäähyyn kiinni) jollon sen funktio jää turhemmaksi. Samoin kun baseplate ei käytännössä jäähdytä samalla tavalla vrm, jollon tuulettimen lisääminen virransyötön päälle olisi enemmän kun tarvittavaa (koska muuta jäähdytystä ei tuohon käytännössä tule, kun tuulettimen irroittaa). MSI takuu on tosin foorumilta luettu politiikka ei firman takuupolitiikkaan kirjattu juttu? Mutta kyllä, puntaroin myös em korttia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 679
Viestejä
4 492 283
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom