Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Tuli laitettua tilaukseen Alphacool:in Nexxos st30 360 radi,ek-uni pumpun kiinnike(140mm tuuletinpaikkaan,joutuu modaamaan).
Tuo 360 pitäisi olla n.15mm ohuempi kuin tuo nykyinen ek:n 240,ehkä saa pumppu/säiliö combon mahtumaan näyttiksen ja eturadin
väliin paremmin.Näyttistäkin pitäisi päivittää...
Jimms:in ostoskorissa käväisi jo hardline tarpeet,maltoin kuitenkin mieleni vielä.
 
Paljonko alphacool kustantaa? Saksan amazonissa tech monster myy hwlabsin radeja. Esim gts joka on saman paksuinen ja kuuluu parhaimistoon slimradeissa. Postit näytti eilen olevan alle 6€.
 
@Kuunmies mikä pumppu sulla on ja paljonko pumppaat l/h?

Pumppauksista ei mitään hajua, Xspc-brändätty D5 vario EK:n X-top revo kannella, pyörii ykkösnopeudella. Täytyy vielä hienosäätää tota tuuletinkäyrää, jos sillä saisi jotain aikaiseksi. Ei jaksaisi näyttistä alkaa vaihtelemaan, kun en ole himopelaaja :D
 
Pumppauksista ei mitään hajua, Xspc-brändätty D5 vario EK:n X-top revo kannella, pyörii ykkösnopeudella. Täytyy vielä hienosäätää tota tuuletinkäyrää, jos sillä saisi jotain aikaiseksi. Ei jaksaisi näyttistä alkaa vaihtelemaan, kun en ole himopelaaja :D
"Maximum Flow: 1200 lph (12V)" Arviolta 200-300l/h varmaan tuolla 1 vaihteella? Itse olen huomannut omalla XTOP Revolla, että 50% asti (teoreettisesti 750l/h) tuolla pumppauksella on jotain merkitystä täydessä rasituksessa (IBT+Furmark). Toki tuo varmaan paljolti riippuu loopista.
 
73,90 jimms:in hinta.Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 360 -jäähdytin - 73,90€
Edit.
45 tai60 mm paksun olisin mielummin laittanut mutta tilaa ei ole riittävästi.
Tuossa infoa tosta 360 GTS radista. Eli paras slimmi. Alphacool st ei oikein pärjää testeissä. Jos ei parista kympistä ole budjetti kiinni niin jättäisin alphacoolin pois. Radiator Review Round Up 2016 - Page 10 of 10 - ExtremeRigs.net
Tältä kauppiaalta olen tilannut ja tosiaan todella halvat postit. https://www.amazon.de/s?merchant=A1EAFB7VLN7U8K&fallThrough=1
 
Kiitos @peksuu linkistä.No radi mulla jo tulossa,joten senpuoleen ei varmaan tähän koppaan/projektiin enää
jäähypuolelle muuta isompaa.:jd:
Seuraava projekti sitten vähän pienemmällä kiireellä niin kerkeää kaikki osat muutamaan kertaan funtsia.
 
Kiitos @peksuu linkistä.No radi mulla jo tulossa,joten senpuoleen ei varmaan tähän koppaan/projektiin enää
jäähypuolelle muuta isompaa.:jd:
Seuraava projekti sitten vähän pienemmällä kiireellä niin kerkeää kaikki osat muutamaan kertaan funtsia.
Aivan. Ajattelin että se oli vasta tilauksessa kun jimmssi näytti 10-20 päivää toimitukselle.
 
Ketään PK-seudulla (Järvenpää) asuvaa, joka voisi hieman henkilökohtaisemmin neuvoa ekan customin kanssa? Tiedän, että youtube on täynnä ohjeita ja kittejä (ja perusidean hiffaan hyvin), mutta mieluusti ottaisin opetusta vastaan henkilökohtaisesti ettei homma mene vahingossakaan perseelleen. Korvataan asianmukaisesti vaiva. YV:llä tavoittaa.
 
Ketään PK-seudulla (Järvenpää) asuvaa, joka voisi hieman henkilökohtaisemmin neuvoa ekan customin kanssa? Tiedän, että youtube on täynnä ohjeita ja kittejä (ja perusidean hiffaan hyvin), mutta mieluusti ottaisin opetusta vastaan henkilökohtaisesti ettei homma mene vahingossakaan perseelleen. Korvataan asianmukaisesti vaiva. YV:llä tavoittaa.
Tuota pitää hieman tarkentaa. Homma on kuitenkin suhteellisen yksinkertainen prosessi, joka ei jätä virheen mahdollistuutta muuhun kuin liitosten fyysiseen toteutukseen.
 
Tuota pitää hieman tarkentaa. Homma on kuitenkin suhteellisen yksinkertainen prosessi, joka ei jätä virheen mahdollistuutta muuhun kuin liitosten fyysiseen toteutukseen.
Samaa mieltä. Looppia pyörittelee ulkoisella virtalähteellä ja suorittaa vuototestit niin ei jää mitään arvailujen varaan.
 
No olenhan minä siis 90% varma, että homma onnistuu. Aina vain hieman jännittää että jotain ryssii ja vesi + elektroniikka on aina vähän huono yhdistelmä. Voisihan jotain tuollaista EK:n valmissettiä katsoa. Lähinnä jos joku olisi huudeilla asunut ja varmistanut että homma ei mene ihan reisilleen. Olen siis kasaamassa ihan nollasta uutta kokoonpanoa korvaamaan nykyistä.
 
No olenhan minä siis 90% varma, että homma onnistuu. Aina vain hieman jännittää että jotain ryssii ja vesi + elektroniikka on aina vähän huono yhdistelmä. Voisihan jotain tuollaista EK:n valmissettiä katsoa. Lähinnä jos joku olisi huudeilla asunut ja varmistanut että homma ei mene ihan reisilleen. Olen siis kasaamassa ihan nollasta uutta kokoonpanoa korvaamaan nykyistä.
Jos letkujen kanssa toteutat tuon customloopin niin se on varsin helppoa. Jos hommasta on jotain kysyttävää niin täältä vastauksia saa muutamissa minuuteissa. Katsot ohjeet tarkasti niin siinä ei voi epäonnistua, jollei ihan kädetön ole.
 
Jos letkujen kanssa toteutat tuon customloopin niin se on varsin helppoa. Jos hommasta on jotain kysyttävää niin täältä vastauksia saa muutamissa minuuteissa. Katsot ohjeet tarkasti niin siinä ei voi epäonnistua, jollei ihan kädetön ole.

Kyllä ihan letkujen kanssa tekemässä. Ei into riitä putken kanssa opetteluun. Onko esim. tämä: EK-Waterblocks EK-KIT P280 -vesijäähdytyspaketti prosessorille - 354,90€ järkevä paketti? Setti on tulossa Fractalin Define Mini C -koppaan, johon pitäisi eteen 280 radi mahtua?
 
Kyllä ihan letkujen kanssa tekemässä. Ei into riitä putken kanssa opetteluun. Onko esim. tämä: EK-Waterblocks EK-KIT P280 -vesijäähdytyspaketti prosessorille - 354,90€ järkevä paketti? Setti on tulossa Fractalin Define Mini C -koppaan, johon pitäisi eteen 280 radi mahtua?
Setti sinällään ok, mutta kannattaa huomioida, että saatko tuon pumppu-säiliö combon mitenkään järkevästi koppaan. Kuitenkin aika tilaa vievä ja Define C:n omistavana tiedän, että sitä ei pystyyn tuosta noin vaan heitetä ja Define C minissä saattaa vieläkin tiukempaa tehdä. Etuosaan saattaa mahtua riippuen näyttiksen pituudesta, ja radi kattoon. Kannattaa mittanauha kädessä vähän sommitella ennen kuin tilaa mitään.
 
No olenhan minä siis 90% varma, että homma onnistuu. Aina vain hieman jännittää että jotain ryssii ja vesi + elektroniikka on aina vähän huono yhdistelmä. Voisihan jotain tuollaista EK:n valmissettiä katsoa. Lähinnä jos joku olisi huudeilla asunut ja varmistanut että homma ei mene ihan reisilleen. Olen siis kasaamassa ihan nollasta uutta kokoonpanoa korvaamaan nykyistä.
Kopan sisuskaluista kuva ja sitten vaikka paintilla(3D) pirtämään hahmotelmia loopin osien sijainnista.Mitä tarkemmin saat osat mittakaavaan
sen parempi.Kun osat pöydällä sitten mallailemaan,myös letkujen vedot jos kovin tiukka paketti saattaa joutua pari eri versiota kokeilemaan.
Kasauksessa malttia ja tarkistaa liittimet että kiinni.Näppimomentti riittää.
 
Letkutukset kannattaa tosiaan suunnitella tarkasti jos on ahdasta. Omaan looppini näyttiksien ja prossun blokkien letkuvetoja tuskailin yhden illan ja puolikkaan kaljalaatikon verran ennen kuin löytyi versio joka oli tilan puolesta mahdollista toteuttaa, kaikilla kolmella näyttiksellä kun on erilaiset blokit. Opetus: Seuraavalla kerralla kaikille näyttiksille identtiset blokit.
 
Laitetaas tänekkin. Oma kokoonpano muuttunut aika paljon. Ylhäällä 240mm radi, D5 pumppu, Fury-X blokki ja 7 Maglevia. Ekalla sivulla kuva vanhasta setupista.

IMG_20170422_185856.jpg
 
Hankin tässä uudet 16/10mm liittimet (Barrow), eikä EK:n ZMT-letku mene noihin kuin väkivaltaa käyttäen, jos silloinkaan. Toisaalta jokin halpa 16/10mm UV-letku meni suhteellisen vaivattomasti.

Tarkoitus oli alunperin vaihtaa letkut ZMT:stä EK:n Duracleariin, mutta koska tuo taitaa olla samaa kokoa ZMT:n kanssa, pitää nyt löytää jokin muu hyvä läpinäkyvä letku. Mitä läpinäkyvää letkua käytätte? Suosituksia?

Kiertoon tosiaan tulossa värjättyä nestettä, joten olisi kiva jos itse letkut eivät värjäytyisi kovin helposti/nopeasti.
 
Taitaa ongelma olla tuo zmt letkun pinta. Itellä vastusteli kans. Löytyy kyllä duraclearia ja primochilliä niin voisi koettaa onko yhtä hankala.
 
Primochillin Advanced LRT 16/10mm letkussa oli myös aikamoinen tunkeminen noihin Barrowin liittimiin, etenkin niitä "hattuja" kiinni ruuvatessa.
 
Taitaa ongelma olla tuo zmt letkun pinta. Itellä vastusteli kans. Löytyy kyllä duraclearia ja primochilliä niin voisi koettaa onko yhtä hankala.
Olisi kyllä hienoa jos voisit kokeilla onko duraclear yhtä vaikea saada mahtumaan kuin ZMT.
Monsoonin liittimiin se oli vaivalloinen, mutta noihin Barrowin liittimiin käytännössä mahdotonta.
 
Olisi kyllä hienoa jos voisit kokeilla onko duraclear yhtä vaikea saada mahtumaan kuin ZMT.
Monsoonin liittimiin se oli vaivalloinen, mutta noihin Barrowin liittimiin käytännössä mahdotonta.
Omasta kokemuksestakin se on todella jäykkää myös EK:n omiin liittimiin. Vinkkinä sanon, että kannattaa lämmittää letkun päätä vaikka hiustenkuivaajalla ja painaa letkua liittimeen vaikka pöytää vasten. Muutamissa kohdissa, jossa täytyi saada letku liittimeen kiinni koneen sisällä, käytin liitintä kiinni jo koneen ulkopuolella, jotta tuo letku vähän venyisi ja menisi siistimmin paikalleen koneen sisällä.

Edit: Tarkennan, eli duraclearista puhutaan.
 
Paljonko alphacool kustantaa? Saksan amazonissa tech monster myy hwlabsin radeja. Esim gts joka on saman paksuinen ja kuuluu parhaimistoon slimradeissa. Postit näytti eilen olevan alle 6€.

Itsellä yksi tuo hwlabsin nemesis 360gts ja on kyl pätevä radi. Alphacoolissa ainakin xt45 ärsytti tuo tulppien määrä kun joutui kopan ja radin väliin laittaa 5mm muovi prikat jottei jäänyt noista tulpista kantamaan.
 
Omasta kokemuksestakin se on todella jäykkää myös EK:n omiin liittimiin. Vinkkinä sanon, että kannattaa lämmittää letkun päätä vaikka hiustenkuivaajalla ja painaa letkua liittimeen vaikka pöytää vasten. Muutamissa kohdissa, jossa täytyi saada letku liittimeen kiinni koneen sisällä, käytin liitintä kiinni jo koneen ulkopuolella, jotta tuo letku vähän venyisi ja menisi siistimmin paikalleen koneen sisällä.

Ainakin 16/12 koossa oli primochill kankeeta ekn liittimiin. Saippua vesi kans helppaa tuossa kiinni laitossa.
 
Ainakin 16/12 koossa oli primochill kankeeta ekn liittimiin. Saippua vesi kans helppaa tuossa kiinni laitossa.
Mulla oli primochillin letkua tuota ennen ja hieman helpompi oli omasta mielestä, kuin duraclear ja 16/10 koossa.
 
Ja taas on osaa vaihdettu.Asuksen gtx 1060 3G väistyi Asuksen gtx 680 sli parin tieltä.
Ny on näyttistäkin loopissa,ei pääse enää overkill-kierroksi haukkumaan...Mopoksi ehkä:rofl:
sli.jpg
 
Mainittakoon vinkkinä em aiheeseen, että ruuviliittimet on hanurista :D ja niiden kanssa kannattaa käyttää lämmintä vettä muutenkin siihen pehmittämiseen & taivutteluun insertin kera. Aika hyvin saa mutkat esim tuon primochill A LRT kanssa tehtyä (esim emolta cpulle n100mm mutka onnistuu, jopa pienempi kun jaksaa keittää muutamaan kertaan ja laittaa suoraan kylmään veteen. Insertti oli joku paikallisen rautakaupan jousi.. Kun dippaa letkun veteen ja painaa paikoilleen menee helpommin eikä ole niin suuri riski pyöräyttää blokilla tms emoa paskaksi, tai kierteitä. Samoin saa paremmin suunnattua noi taivutellut mutkatkin.

Samoin vesilasillinen lämmintä vettä ja tippa fairia saa ihmeitä aikaan, tosin tarkkana saa olla, että letku ei myöskään tule liittimestä ulos ja saa kuivaa rauhassa, jollon tuo kitka alkaa vasta toimimaan taas.
 
Primochillin sivuilla näemmä myös varoitetaan mahdollisista ongelmista:
Note: Due to a lack of tolerances in fitting design, we have seen some minor issues when using LRT tubing along with strict size brands such as Bitspower.

Taitaa nyt siis olla Duraclear ja PrimoFlex poissa vaihtoehdoista... Onko kellään kokemuksia Alphacoolin Alphatubesta? Taitaa olla aika uusi tulokas:
Alphacool tubing AlphaTube HF 16/10 (3/8"ID) - clear
 
@Merkath
Testasin nyt duraclearin ja primochillin niin pyörihän se kiristysosa paljon paremmin tuossa durassa. On vain helvetin jäykkää muuten eli vaikein työntää letku paikoilleen. Parhaiten siis kiristyy noista kolmesta, mutta ei juuri veny.
 
Onko kukaan teistä kasannut looppia Jonsbon UMX4 -koppaan? Tuli tuollainen hommattua ja olisi suunnitelmissa loopin rakennus.

Kattoon mahtuu radi+tuuletincombo jonka yhteenlaskettu paksuus max. 52mm. Pohjaan mahtuu paksumpikin radi koska mulla on mATX emo, mutta siihen radiin tulevat tuulettimet taitaa saada pelkästään pulliin, koska radin kiinnitys koppaan tapahtuu joillakin ihan ihme sormiruuveilla ja tonne välikköön ei ruuvimeisseli mahdu, niin kapea se tila siellä on. Nyt mulla on tossa pohjassa Eisbaerin AIO kiinni ja jo sen asennus oli aikamoisen taistelun takana. Taakse saa ihan normaalisti 120 radin vaikka pushpulliin.

Ajatuksena olisi siis laittaa prossu ja näyttis looppiin, ja radeina olis joko 240 radi slim-ropeleilla pushina ja toinen 240 45mm paksu radi pohjaan, pelkkänä pullina. Tai sitten vain jompikumpi noista ja 120 radi pushpullina lisäks.

2x240 tai 240+120 radien pitäisi vissiin riittää kellotetuille 7700K+1080Ti, mutta onko mitään järkeä laittaa 45mm paksuun radiin pelkästään imeviä ropeleita?
 
45mm paksulle radille riittää ihan hyvin vielä pelkkä push tai pull 60mm+ paksuuksille alkaa sitten olka push-pull tarpeellinen jos halutaan pitää ropellien kierrosnopeudet matalina. Toki myös radivalinta vaikuttaa paksuuden lisäksi, lähinnä FPI-lukeman osalta.
 
Senverran sanon ettei kyllä riitä kellotetuille osille jos haluat pitää inhimilliset kierrokset tuulettimissa. Ainakin käy vesi lämpimänä ja komponentit sen mukaan.
 
Senverran sanon ettei kyllä riitä kellotetuille osille jos haluat pitää inhimilliset kierrokset tuulettimissa.
No ihan varmasti riittää, R9 295X2:n vakiojäähyssä on 1x120mm kenno ja ~500w lämpökuormaa.

Edit: Tuossa @Lihanpyörittelijä setissä olisi kuitenkin tuohon r9 295x2 verrattuna pienempi lämpökuorma ja 3-4x kennopinta-alaa, en nyt ulkoa muista että kuinka paksu 295x2:n kenno on.
 
Viimeksi muokattu:
No ihan varmasti riittää, R9 295X2:n vakiojäähyssä on 1x120mm kenno ja ~500w lämpökuormaa.

Edit: Tuossa @Lihanpyörittelijä setissä olisi kuitenkin tuohon r9 295x2 verrattuna pienempi lämpökuorma ja 3-4x kennopinta-alaa, en nyt ulkoa muista että kuinka paksu 295x2:n kenno on.
Kyllä se on ihan nyrkkisääntö että suositellaan 240 per kellotettu komponentti. En alkais vertailemaan mitää aio settejä customlooppiin kun kierrossa on prossu ja näyttis.
 
Mää olen kyllä kuullut nyrkkisäännön että 120 per komponentti. Jonku 7700K:n lämmöntuotto ei kellotettunakaan nouse kuin muutaman kymmenen wattia. Ja ei sillä ole mitään merkitystä että onko se AIO vai customlooppi, ihan samalla periaatteella niissä kummassakin lämpö haihtuu huoneilmaan. Ja tuossahan on nimenomaan tulossa 2kpl 240 kennoja, kyllä sillä sen <400W kevyesti jäähdyttää mitä tuo 1080ti ja 7700K tuottaa lämpöä.
 
Mää olen kyllä kuullut nyrkkisäännön että 120 per komponentti. Jonku 7700K:n lämmöntuotto ei kellotettunakaan nouse kuin muutaman kymmenen wattia. Ja ei sillä ole mitään merkitystä että onko se AIO vai customlooppi, ihan samalla periaatteella niissä kummassakin lämpö haihtuu huoneilmaan. Ja tuossahan on nimenomaan tulossa 2kpl 240 kennoja, kyllä sillä sen <400W kevyesti jäähdyttää mitä tuo 1080ti ja 7700K tuottaa lämpöä.

Niin, vakiona. Kellotettuna 240. Katsoimpa huvikseni kuinka lämpimänä tuo 295x2 käy ja onhan tuo ihan liian kuuma customloopin lämmöiksi. Tarkoituksena on kyllä pitää lämmöt jossain 50 asteen paikkeilla maksimissaan. D5 pumpun suositeltu vedenlämpötilakin on vain 50 astetta.
 
Huoh. Lämmöntuotto nousee kellotettuna miltei osalla kuin osalla korkeintaan sen 30-40%, AMD:n FX-prossut ehkä merkittävimpänä poikkeuksena. Nesteen pitämiseen samanlämpöisenä kuin vakiotaajuuksilla tarvitaan siis vain 30-40% enemmän kennopinta-alaa, ei tuplasti. En jaksa enää vääntää kun jankkaat vain samaa asiaa etkä suostu ymmärtämään mun pointtia mitenkään.
 
@Merkath
Testasin nyt duraclearin ja primochillin niin pyörihän se kiristysosa paljon paremmin tuossa durassa. On vain helvetin jäykkää muuten eli vaikein työntää letku paikoilleen. Parhaiten siis kiristyy noista kolmesta, mutta ei juuri veny.

Kuumaa vettä kattilaan, sitten dippaat sitä letkun päätä hetkeksi veteen ennen asennusta. Menee huomattavasti helpommin paikalleen.
 
Huoh. Lämmöntuotto nousee kellotettuna miltei osalla kuin osalla korkeintaan sen 30-40%, AMD:n FX-prossut ehkä merkittävimpänä poikkeuksena. Nesteen pitämiseen samanlämpöisenä kuin vakiotaajuuksilla tarvitaan siis vain 30-40% enemmän kennopinta-alaa, ei tuplasti. En jaksa enää vääntää kun jankkaat vain samaa asiaa etkä suostu ymmärtämään mun pointtia mitenkään.
Ei ole mitään pointtia. Totean vain että 240+120 on riittämätön jos haluaa pitää järkevät kierrokset tuulettimissa. Onko sulla kokemusta customloopista vai mutuiletko vain? Mulla on ollu käytössä 240+360 radit 6700k+980ti kamoille jotka oli kellotettu tappiinsa. Eipä riittänyt alle 1000rpm että komponenttien lämmöt ois pysyny alle 50 astetta.
 
Mulla on custom-loopissa 4930K ja 3x GTX 680. Vedenlämmöt pelatessa 40C kieppeillä ja ~800rpm. Aiemmalle 3570K ja 2x GTX 680 riitti oikein hyvin 140 + 280 kennot.
 
Eihän se 295x2 jäähy ollut edes riittävä ja oma kortti throttlasi jatkuvasti. Throttlauslämpötila oli suht alhainen ettei pumppu leikkaisi kiinni.
 
Niin, vakiona. Kellotettuna 240. Katsoimpa huvikseni kuinka lämpimänä tuo 295x2 käy ja onhan tuo ihan liian kuuma customloopin lämmöiksi. Tarkoituksena on kyllä pitää lämmöt jossain 50 asteen paikkeilla maksimissaan. D5 pumpun suositeltu vedenlämpötilakin on vain 50 astetta.

Huoh... Nesteen lämmöt ja komponenttien lämmöt sujuvasti sekaisin kaiken muun kera... Loopille suositellaan, että NESTEEN lämpötila pysyttelee alle 40 astetta, ym mikrobituotannon takia. 50 asteinen nestekkin menisi, mutta ongelmia on tiedossa pumpun käyttöiän sekä mikrobikasvun johdosta. Komponenttien lämpötilaksi riittää vakaus eli se, että onko sun gpu lämpötila 40 vai 95 on just ja vitun sama - jos on samat kellot ja kone on vakaa. Ero toki muodostuu siinä, että jälkimmäisessä tuulettimien kierrosluku on inhimillinen.

Kyllä se 120 riittää per komponentti ja 480-600 on optimi tuuletinmäärä huomioiden - mikäli kennot on aseteltu niin, että toisen lämmin ilma ei yritä jäähdyttää toista kennoa...

Mitä taas p&p/push/pull konffeihin tulee, niin hyvillä tuulettimilla erot on pieniä ja myös lisää tuulettimia tarkoittaa enemmän resonointia ja enemmän ääntä. 4kpl 1200rpm tuulettimia on täysin eri asia kun yksi samanlainen. Tästä syystä tuo push&pull menettää myös hyötyä. Pull taas on huonompi ratkaisu - varsinkin jos käyttää jotain tuuletinta, joka muuten olisi hyvä mutta alkaa pitää ääntä pullissa, esim. e-loop.

Kuka nyt edes harkitsee muuta kun alphacoolin st/ut sarjaa? :D niillä st on aika hyvä kompromissi varsinkin jos ei tilaa ole ja ut taas loistaa muilla ominaisuuksillaan kuten esim 1200-1800GT kierrosalueella, täyttö/tyhjennysporttimahdollisuuksilla jne.
 
Tarkoitatko että jos gpu lämmöt on 95 astetta niin nesteen lämpötila olisi vielä terveissä lukemissa? Olettaen että kontakti kunnossa.
Noh itse laittaisin lihanpyörittelijän tilanteessa koteloon kuitenkin niin paljon radipintaa kuin sinne järkevästi saa. Ei mitään järkeä alimitoittaa jäähdytystä vain todetakseen, että lisää tarvitaan.

Alphacoolin st sarja ei kyllä ole mikään kaksinen sarja, mutta toki aika harvassa vastaavat ovat. Toiseksi huonoin slimmi silti esimerkiksi extremerigsin testeissä.
 
Mitenköhän isot erot on EKWB SE 240 (tai joku muu alle 27mm paksu radi) + 2x corsairin ML 120 ropelit vs. Alphacoolin ST30 + 2x jotain slim-ropeleita (pushina molemmat)? Toinen noista comboista tulee varmaan hommattua. Toiseksi radiksi sitten varmaan joku Alphacoolin XT45 johon pullina 2x ML 120, luulis noiden kahden 240 radin riittävän jäähdyttämään.

Onko nuo EKWBn pumppusäiliöcombot mistään kotoisin vai kannattaako mielummin hommata joku erillinen pumppu ja säiliö?
 
Jos kotelossa ei hirveästi löydy tilaa combon sijoittaminen haasteellista.
 
Mitenköhän isot erot on EKWB SE 240 (tai joku muu alle 27mm paksu radi) + 2x corsairin ML 120 ropelit vs. Alphacoolin ST30 + 2x jotain slim-ropeleita (pushina molemmat)? Toinen noista comboista tulee varmaan hommattua. Toiseksi radiksi sitten varmaan joku Alphacoolin XT45 johon pullina 2x ML 120, luulis noiden kahden 240 radin riittävän jäähdyttämään.

Onko nuo EKWBn pumppusäiliöcombot mistään kotoisin vai kannattaako mielummin hommata joku erillinen pumppu ja säiliö?
Hyviä nuo combot on. Riippuu toki siitä millainen kotelo sinulla on ja kuinka olet suunnitellut loopin toteutuksen.
 
Pumppusäiliö-kombot on kyllä omastakin mielestä hyviä ihan jo letkuvetojen pienemmän määrän takia. Ja totta tuo mitä @Eramaankettu sanoi, push/pull/push-pull erot on pieniä, ainut missä push-pullista oikeasti saa hyötyä on joku 60mm+ paksu radi ja matalat nopeudet tuulettimilla. Alphacoolin radeille itseltänikin ääni, varsinkin noissa paksummissa tosi hyvin paikkoja letkuliittimille ja toteuttaa ilmaus/täyttö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 795
Viestejä
4 499 134
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom