Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Kysytääs että onko nämä sopivia o-renkaita esim ek:n tai barrowin G1/4 liittimille:

O-Ring 11,1 x 1,6mm (G1/4 inch)

Phobya O-Ring 11,1 x 2mm (G1/4 Inch) – UV-reactive blue 10pcs.

Onko tolla merkitystä että onko 1.6mm vai 2mm?? Kuinka usein näitä kuuluu ylipäätään vaihtaa liittimissä uusiin??

Täältä Aquatuningilta löytyi ruuveja:
screw DIN 912 M4 x 30 hexagon socket (4pcs)

Muistaakseni ainakin biltemasta ja varmaan muualtakin saa 1/4" sopivia orenkaita ja tietty jostain hydrauliikka osia myyvistä alan kaupoista.
 
JA noita m4x30mm ruuveja??
Itse olen sattumalta löytänyt ihan hyvin varustellusta Prismasta M3x30 ruuveja pikkupusseissa. Motoneteissa tms. saatetaan myydä peräti kilohinnalla :confused: M4-koosta en tiedä, mutta jos ne on Alphacoolin radiin (mainitsit UT60), niin eikö siinä ole M3-kierteet?
Nyt kun miettii, niin "turhaan" olen kai noita ostanut varastoon, kun kaikissa radeissa ollut mukana omat, joten voisin noi periaatteessa myydä sulle jos kerran tarvetta löytyy!?
 
Itse olen sattumalta löytänyt ihan hyvin varustellusta Prismasta M3x30 ruuveja pikkupusseissa. Motoneteissa tms. saatetaan myydä peräti kilohinnalla :confused: M4-koosta en tiedä, mutta jos ne on Alphacoolin radiin (mainitsit UT60), niin eikö siinä ole M3-kierteet?
Nyt kun miettii, niin "turhaan" olen kai noita ostanut varastoon, kun kaikissa radeissa ollut mukana omat, joten voisin noi periaatteessa myydä sulle jos kerran tarvetta löytyy!?

No täytyypi käydä joku kerta vähän syvellisemmin läpi Prisman valikoimaa jos sieltäkin voi noita löytää.

Itseäni ärsyttää kun noita 35mm:siä on joka paikassa itellä mutta ei ne vaan käy kun ei prikkojakaan ole. Liian vähän niitä 30mm vaan tulee radien mukana ja käytettynä ostettaessa ei senkään vertaa ellei ole uusi.

Pistä yv:tä ruuveista vaan, ostelen vaikka sitten omaan varastooni kun ei sitä koskaan tiedä millon niitä tarvii ja kun tarvii ---> ei niitä ole sitten missään =)

E1. Olihan ne M3:sia eikä M4, my bad :/
 
Itse olen sattumalta löytänyt ihan hyvin varustellusta Prismasta M3x30 ruuveja pikkupusseissa. Motoneteissa tms. saatetaan myydä peräti kilohinnalla :confused: M4-koosta en tiedä, mutta jos ne on Alphacoolin radiin (mainitsit UT60), niin eikö siinä ole M3-kierteet?
Nyt kun miettii, niin "turhaan" olen kai noita ostanut varastoon, kun kaikissa radeissa ollut mukana omat, joten voisin noi periaatteessa myydä sulle jos kerran tarvetta löytyy!?
Ei löydy M3:sia kilohyllyistä.
Kattele kiinan tarjonta jos ei älytön kiire.
Muistaakseni oli M3x5 100kpl alle 4€ postilaatikkoon toimitettuna.
 
Bauhausista löytyy M3x30 ruuveja (jos nyt niiden ruuvisekamelskasta nyt yleensä mitään löytää). Ovat vaan aika pienellä kannalla, joten tarvii prikat. Taisin laittaa M4 prikat, kun M3:n prikat meinas mennä Fractalin R6:n rei`istä läpi.
 
Kannattaa kiertää rautakaupat, motonet, biltema yms. puljut missä sekalaista metallikamaa myynnissä. Luulis jostain löytyvän.

Mihkäs asti täällä porukka antaa veden lämpötilan nousta rasituksessa? Oma 280x60 noctuoilla höystettynä päästää nykyisellä tuuletinprofiililla veden sinne 35 asteeseen pelaillessa, eli näyttis 100% rasituksella ja prossu semmosella puolikkaalla.

34 asteessa nousee 60% flektit, ja siina pysyy niin sinänsä ihan sopiva profiili löytynyt. Mietin vaan minkälaista lukemaa muut pitää.
 
Olisikohan täällä asiantuntevammalla porukalla ehdotuksia, mitä kokeilla seuraavaksi tällaisessa tilanteessa? Ongelmana on jo pidempään ollut se, että Intelin 7700k:n corejen lämpötilat heiluu esim. BFV:tä pelatessa jatkuvasti 75-95 asteen välillä (corejen välillä myös isoja eroja, mikä ilmeisesti kohtuu yleinen ongelma 7700k:n kanssa). Jos aquasuitesta iskee pumpun 100% ja molempien radien (5 * 140mm) tuulettimet täysille, niin laskevat tuosta vähän, mutta edelleen lämpötilat on jatkuvasti todella korkealla siihen nähden, mitä luulisi olevan tällä jäähdytyssysteemillä. GPU:n lämpötila pysyy samalla kuitenkin ihan järkevällä tasolla (max 50 astetta).

Custom loopissa on seuraavat komponentit ja jäähdytysvehkeet:

CPU: Intel 7700k @ 4.9GHz, 1.265v (EKWB:n Supreme Evo -blokki). CPU on delidattu ja CL Liquid Ultraa välissä.
GPU: Nvidia GTX 1080 @ 2100/5500MHz (EKWB:n blokki)
Pumppu: EKWB D5 combo
Radiatorit: 1 * Black Ice GTS 420, 1 * Black Ice GTX 280

Loopin järjestys: pumppu -> GPU -> CPU -> 420 rad -> 280 rad -> res

Kertaalleen on tullut jo tyhjennettyä looppi ja tarkistettua, että CPU-blokissa on kaikki oikein päin ja samalla tarkistettua tahnat, mutta ei tästäkään lopulta apua ollut. Tiedä sitten, pitäisikö IHS:n sisäpinnalle kohdalle myös laittaa kerros liquid ultraa, jos kontakti tuossa välissä jostain syystä huono. Toisaalta viime kerralla irrottaessa kyllä oli coren kohdalla melko selkeästi jäljet siinä sisäpinnassakin eli luulisi sen kontaktin olevan ihan ok jo tällaisenaan. Ei vaan keksi, mikä tässä on pielessä tällä hetkellä.
 
Olisikohan täällä asiantuntevammalla porukalla ehdotuksia, mitä kokeilla seuraavaksi tällaisessa tilanteessa? Ongelmana on jo pidempään ollut se, että Intelin 7700k:n corejen lämpötilat heiluu esim. BFV:tä pelatessa jatkuvasti 75-95 asteen välillä (corejen välillä myös isoja eroja, mikä ilmeisesti kohtuu yleinen ongelma 7700k:n kanssa). Jos aquasuitesta iskee pumpun 100% ja molempien radien (5 * 140mm) tuulettimet täysille, niin laskevat tuosta vähän, mutta edelleen lämpötilat on jatkuvasti todella korkealla siihen nähden, mitä luulisi olevan tällä jäähdytyssysteemillä. GPU:n lämpötila pysyy samalla kuitenkin ihan järkevällä tasolla (max 50 astetta).

Custom loopissa on seuraavat komponentit ja jäähdytysvehkeet:

CPU: Intel 7700k @ 4.9GHz, 1.265v (EKWB:n Supreme Evo -blokki). CPU on delidattu ja CL Liquid Ultraa välissä.
GPU: Nvidia GTX 1080 @ 2100/5500MHz (EKWB:n blokki)
Pumppu: EKWB D5 combo
Radiatorit: 1 * Black Ice GTS 420, 1 * Black Ice GTX 280

Loopin järjestys: pumppu -> GPU -> CPU -> 420 rad -> 280 rad -> res

Kertaalleen on tullut jo tyhjennettyä looppi ja tarkistettua, että CPU-blokissa on kaikki oikein päin ja samalla tarkistettua tahnat, mutta ei tästäkään lopulta apua ollut. Tiedä sitten, pitäisikö IHS:n sisäpinnalle kohdalle myös laittaa kerros liquid ultraa, jos kontakti tuossa välissä jostain syystä huono. Toisaalta viime kerralla irrottaessa kyllä oli coren kohdalla melko selkeästi jäljet siinä sisäpinnassakin eli luulisi sen kontaktin olevan ihan ok jo tällaisenaan. Ei vaan keksi, mikä tässä on pielessä tällä hetkellä.
Huono kontakti. Eikö sitä nestemetallia pitäis nimenomaan laittaa molemmille pinnoille?
 
Kertaalleen on tullut jo tyhjennettyä looppi ja tarkistettua, että CPU-blokissa on kaikki oikein päin ja samalla tarkistettua tahnat, mutta ei tästäkään lopulta apua ollut. Tiedä sitten, pitäisikö IHS:n sisäpinnalle kohdalle myös laittaa kerros liquid ultraa, jos kontakti tuossa välissä jostain syystä huono. Toisaalta viime kerralla irrottaessa kyllä oli coren kohdalla melko selkeästi jäljet siinä sisäpinnassakin eli luulisi sen kontaktin olevan ihan ok jo tällaisenaan. Ei vaan keksi, mikä tässä on pielessä tällä hetkellä.

Laita vaan suoraan kummallekin pinnalle. Itsekin joskus ajelin niin etten erikseen laittanut IHS:n sisäpinnalle ja kävi selkeästi kuumempana kun kontakti ei ollut kunnossa. Näytti kyllä siltä että hyvin tarraisi kiinni, mutta heti muuttui kun sen korjasi. Itsellä nyt rullaa 8700k 4,8GHz 1,2v ja lämmöt ~50c (240+280radit).
 
Huono kontakti. Eikö sitä nestemetallia pitäis nimenomaan laittaa molemmille pinnoille?

Laita vaan suoraan kummallekin pinnalle. Itsekin joskus ajelin niin etten erikseen laittanut IHS:n sisäpinnalle ja kävi selkeästi kuumempana kun kontakti ei ollut kunnossa. Näytti kyllä siltä että hyvin tarraisi kiinni, mutta heti muuttui kun sen korjasi. Itsellä nyt rullaa 8700k 4,8GHz 1,2v ja lämmöt ~50c (240+280radit).

Kiitos näistä. Pitääpä lisätä nestemetallit myös IHS:n sisäpinnalle ja tarkistaa tilanne sen jälkeen uudelleen.
 
Tuli laitettua toinenkin 1080ti looppiin, ihmettelyn aiheena nyt se, että alempi kortti joka oli aiemminkin loopissa käy nyt n. 5c viileämpänä kuin ennen :confused: aiemmin lämmöt olleet parin tunnin pelisessioiden aikana 50-52, nyt 45-47. Ylempi kortti taas vastaavasti 49-51.
CB202E94-B7DF-4073-A085-2E9CDF95F991.jpeg E48CF884-A015-4E1C-9416-A4A35E4DAB2D.jpeg
 
Tuli laitettua toinenkin 1080ti looppiin, ihmettelyn aiheena nyt se, että alempi kortti joka oli aiemminkin loopissa käy nyt n. 5c viileämpänä kuin ennen :confused: aiemmin lämmöt olleet parin tunnin pelisessioiden aikana 50-52, nyt 45-47. Ylempi kortti taas vastaavasti 49-51.
CB202E94-B7DF-4073-A085-2E9CDF95F991.jpeg E48CF884-A015-4E1C-9416-A4A35E4DAB2D.jpeg
Epäilisin, että neste virtaa hieman kovempaa toisen blokin läpi, joten lämpötilat hieman pienemmät. Eihän blokkiin olisi päässyt kertymään ilmaa jossain vaiheessa?
 
Epäilisin, että neste virtaa hieman kovempaa toisen blokin läpi, joten lämpötilat hieman pienemmät. Eihän blokkiin olisi päässyt kertymään ilmaa jossain vaiheessa?

Muistaakseni itellä oli ihan vastaava homma, epäilen että kuormitus ei mene ihan 50:50 joka aiheuttaa myös eroa lämmöissä.
 
Jep, SLI:ssä ei taida mennä kuormitus tasan. Toinen kortti tekee aina jotakin ylimääräistä.
Gpu usage molemmilla korteilla lähes koko ajan 100% kun pelailen 4K nupit kaakossa, noista viileämpi kortti on tuo ns. pääkortti joka on fyysisesti alempana.
 
@Jahve3 voisit lisätä tuohon suositeltaviin letkuihin jo EKWB:n duraclearin tuon primochillin lisäksi. Hieman kalliimpaa, mutta säilyttää kirkkauden erinomaisesti eikä irtoa mitään tauhkaa looppiin. Onnistuu jyrkemmätkin mutkat ja hiustenkuivaajalla hieman lämmittämällä ottaa muodon nopeasti. :tup:
 
Tänään saapui tuo heatkiller iv pro nikkelöity kupari AM4 blokki B-laatu. En kyllä huomaa mitään fibaa itse blokissa vaikka siinä piti olla ulkonäköongelmia. No en valita.
 
Onko kenelläkään kokemuksia noista alphacoolin värillisistä nesteistä kierrossa, sotkeeko se blokit tukkoon?

Ekwb duraclear letkua tuli tilattua ja samalla sitten tuota kusen keltaista nestettä kokeilu mielessä. Alphacoolin "kirkasta" letkua ei voi kyllä suositella ollenkaan, alle 5kk ja ei läpi näy enään.
 
Lopultakin nesteet sisällä ja vuototesti ohi. Eipä tuo vuotanut... Kolme perustuuletinta pitää vielä vaihtaa kunnollisiin, esim. Vardareihin. Muutoin olen tähän ihan tyytyväinen.

IMG_20180911_205112.jpg

Pumppu on edelleen vinossa, pitää etsiä sille vielä sopiva tuki jostakin...
 
Lopultakin nesteet sisällä ja vuototesti ohi. Eipä tuo vuotanut... Kolme perustuuletinta pitää vielä vaihtaa kunnollisiin, esim. Vardareihin. Muutoin olen tähän ihan tyytyväinen.

IMG_20180911_205112.jpg

Pumppu on edelleen vinossa, pitää etsiä sille vielä sopiva tuki jostakin...
Ihan siistihän tuosta tuli :tup: Mulla kans toi samainen EK:n pumppu-säiliö on vähän vinossa normaalisti. Mä ratkaisin sen laittamalla tohon pumpun kiinnityksen ylempiin ruuvireikiin semmoiset n 2mm paksut kumiset holkit jotka tuli jonkun kotelosysteemin mukana niin sen verran työntää sitä että on tasassa. Joku samankaltainen systeemi vois toimia sullekin eikä oo kovin hankala tehdä.
 
Yli 15vuoden "harrastamisen" jälkeen itsekkin siirryin nesteisiin. Pikainen kysymys: Onko hintansa arvoinen vai turha hankinta: HEATKILLER® GPU-X³ Core 60 DIY

Näytönohjaimena Palitin 1080 TI GameRock johon ei blokkeja tahdo löydy mistään. Sinäänsä tuo ei ole paha sijoitus työssä käyvälle ihmiselle, mutta eipä sitä viitsi ostaa jos hyöty jää hyvin pieneksi.
 
Kellään kokemusta noista phanteksin glacier gpu blokeista? Lähinnä mietityttää kun oma 1080ti on FE piirilevysuunnittelulla, mutta tässä ei ole FE taustalevyä. Mitä kattelin phanteksin manuaalia ni siinä ei ole mitään mainintaa asennuksesta ilman taustalevyä, vaikka tämä kyseinen kortti (zotac 1080ti blower) onkin yhteensopivuuslistassa mainittu.

Muut vesiroinat löytyy jo ja polte olisi kova päästä settiä laittamaan kasaan ja noita glaciereja olisi jimmyllä suoraan hyllyssä. Toki EK blokki + backplate olisi varma valinta ja tulisi halvemmaksikin, mutta ei millään malttaisi odotella paria viikkoa :)
 
Viimeksi muokattu:
Not like. Tossa blokissa on äärettömän suuri mahdollisuus sopivuuden kanssa. Tuossa kortti ei saa olla normaalia leveämpi, pitää käyttää yleinsä ilman baseplatea ja siksi ilman backplatea jota en suosittele.

Tämä oli tarkoitettu Jezetukselle siis..

EK-VGA Supremacy - Acetal – EK Webshop

Tuota siis suosittelen.
 
Viimeksi muokattu:
Yli 15vuoden "harrastamisen" jälkeen itsekkin siirryin nesteisiin. Pikainen kysymys: Onko hintansa arvoinen vai turha hankinta: HEATKILLER® GPU-X³ Core 60 DIY

Näytönohjaimena Palitin 1080 TI GameRock johon ei blokkeja tahdo löydy mistään. Sinäänsä tuo ei ole paha sijoitus työssä käyvälle ihmiselle, mutta eipä sitä viitsi ostaa jos hyöty jää hyvin pieneksi.
Aliexpress.com : Buy BYKSKI Water Radiator Block use for Palit GTX1080TI GameRock/MAXSUN GTX1080Ti Super JetStream/Full Cover GPU Copper Block RGB from Reliable graphics card water cooling suppliers on bykski Pro Store

Onko toi sopiva?
Omassa gaming-X:ssä sama (eri malli tietty siis, mutta muuten "sama") blokki ja lämmin suositus.
 

No Alista ei tullutkaan katsottua :) Kyllä tuo pitäisi olla oikea! Suuret suuret kiitokset sinne, lähdenkin tutkimaan tätä lisää! :happy:
 
Samalla kannattaa myös katsella cpu blokkia, pumppua ja varsinkin sovitteita ja liittimiä. Barrow & bykski on laatumerkkejä.
 
Tekisi kovasti mieli rakentaa Custom-loop vesijäähdytysjärjestelmä alkuun ainakin prosessorille, myöhemmin myös näytönohjain mukaan.
Specseinä: i7 8700k, taichi, gtx 980 (vaihtuu 1080/ti).
Kotelona tällä hetkellä vanha fractal design r4, joka vaihtuu todennäköisesti lian li pc-011 air:iin.

Tuossa aliexpressin ihmeellistä maailmaa tuli jo selattua, kaikki muu vaikuttaa ihan selkeältä paitsi nuo liittimet. Niitten kanssa menee kyllä sormi suuhun että minkälaista häkkyrää ja käkkyrää sieltä kannattaa tilata mukaan? Näin alottelijana letkuna varmaan järkevin perus pvc, mutta minkä kokoisena? Kannattaako letkut ottaa suomesta vai tilata myös kiinasta?
Radi suomesta vai kiinasta?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen, osaan näihin varmaan löytyisi vastaus ketjusta mutta ei nyt jaksa plärätä kaikkea läpi.
 
Tekisi kovasti mieli rakentaa Custom-loop vesijäähdytysjärjestelmä alkuun ainakin prosessorille, myöhemmin myös näytönohjain mukaan.
Specseinä: i7 8700k, taichi, gtx 980 (vaihtuu 1080/ti).
Kotelona tällä hetkellä vanha fractal design r4, joka vaihtuu todennäköisesti lian li pc-011 air:iin.

Tuossa aliexpressin ihmeellistä maailmaa tuli jo selattua, kaikki muu vaikuttaa ihan selkeältä paitsi nuo liittimet. Niitten kanssa menee kyllä sormi suuhun että minkälaista häkkyrää ja käkkyrää sieltä kannattaa tilata mukaan? Näin alottelijana letkuna varmaan järkevin perus pvc, mutta minkä kokoisena? Kannattaako letkut ottaa suomesta vai tilata myös kiinasta?
Radi suomesta vai kiinasta?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen, osaan näihin varmaan löytyisi vastaus ketjusta mutta ei nyt jaksa plärätä kaikkea läpi.

Hienoa jos päätät vesileikkeihin ryhtyä! Liittimet letkun koon mukaan eli jos otat vaikka perus 13/10mm (varmaankin suosituin EK-Waterblocks EK-DuraClear 9,5/12,7mm PVC-letku, kirkas - 15,60€) letkun halkasialla ei oikeastaan ole lämmöille mitään eroa. melkeen tilaisin myös radit suomesta/eu:sta ei niin surta hinta eroa kuitenkaan. Kirkasta nestettä (akkuvettä) kiertoon ja ehkäpä joku levän esto aine viellä siihen!
 
Tekisi kovasti mieli rakentaa Custom-loop vesijäähdytysjärjestelmä alkuun ainakin prosessorille, myöhemmin myös näytönohjain mukaan.
Specseinä: i7 8700k, taichi, gtx 980 (vaihtuu 1080/ti).
Kotelona tällä hetkellä vanha fractal design r4, joka vaihtuu todennäköisesti lian li pc-011 air:iin.

Tuossa aliexpressin ihmeellistä maailmaa tuli jo selattua, kaikki muu vaikuttaa ihan selkeältä paitsi nuo liittimet. Niitten kanssa menee kyllä sormi suuhun että minkälaista häkkyrää ja käkkyrää sieltä kannattaa tilata mukaan? Näin alottelijana letkuna varmaan järkevin perus pvc, mutta minkä kokoisena? Kannattaako letkut ottaa suomesta vai tilata myös kiinasta?
Radi suomesta vai kiinasta?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen, osaan näihin varmaan löytyisi vastaus ketjusta mutta ei nyt jaksa plärätä kaikkea läpi.
Liittimissä suosittelen Barrowia, laadukasta tavaraa ilman räikeitä logoja ihan kohtuulliseen hintaan.

Kannattaa suunnitella loopin kulku etukäteen niin saat vähän arvailtua etenkin kulmaliittimien yms. erikoisempien määrää etukäteen. Ja tilatessa kannattaa napata muutama ylimääräinen liitin siltä varalta että suunnitelma ei ihan toimikaan vaan johonkin on pakko saada kulma-, jatko- tai mikälie pala. Liittimiin sopivia o-renkaita kans jokunen, ihan siltä varalta että tulee telottua asentaessa. Kympin tai parin investoinnilla saatat säästyä viikkojen lisäodotukselta.

Komppaan ylläolevaa, radeissa ei ole niin massiivista hintaeroa että välttämättä kannattaa ostaa kiinasta. Letkuja en ole vertaillut, mutta eipä niitäkään välttämättä kannata Kiinasta rahdata, ne on suhteellisen halpoja muutenkin.
 
Tekisi kovasti mieli rakentaa Custom-loop vesijäähdytysjärjestelmä alkuun ainakin prosessorille, myöhemmin myös näytönohjain mukaan.
Specseinä: i7 8700k, taichi, gtx 980 (vaihtuu 1080/ti).
Kotelona tällä hetkellä vanha fractal design r4, joka vaihtuu todennäköisesti lian li pc-011 air:iin.

Tuossa aliexpressin ihmeellistä maailmaa tuli jo selattua, kaikki muu vaikuttaa ihan selkeältä paitsi nuo liittimet. Niitten kanssa menee kyllä sormi suuhun että minkälaista häkkyrää ja käkkyrää sieltä kannattaa tilata mukaan? Näin alottelijana letkuna varmaan järkevin perus pvc, mutta minkä kokoisena? Kannattaako letkut ottaa suomesta vai tilata myös kiinasta?
Radi suomesta vai kiinasta?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen, osaan näihin varmaan löytyisi vastaus ketjusta mutta ei nyt jaksa plärätä kaikkea läpi.
Edellisiin vastauksiin vielä lisänä, että varmista jotta kaikki blokit ja radit ovat samaa materiaalia (esim. kuparia), noita kun ei tulisi sotkea keskenään (alumiini & kupari).
 
Ite kans totesin, että letkuissa turha säästää, ja radeja ei tainnut oikein 140mm koossa edes löytyä, niin molemmissa käännyin jimmsin puoleen, mutta kaikki muu tuli alista. Duraclear ainakin hyvä valinta.
 
Kuinka luotettava tuo ekwb custom konfiguraattori on? Mietin, että tarjoaa sopivat osat sen mukaan mitä on laittanut omia osia.

Paljonko väliä on putken sisähalkaisijalla väliä onko se 10mm tai 12mm?

Tarkoitus olisi aloittaa cpu jäähdytys ja sen jälkeen ehkä myöhemmin GPU.
 
Putkella ei väliä. Letkulla vaikuttaa taivutettavuuteen "suuresti" letkussa suosittelen 10/16. Putkella se on kumpi näyttää silmään paremmalta. Noi kitit maksaa (mulle 100e pro kitti tms) sen verran paljon, että kokoa ei tahdo ihan heti vaihtaa :D
 
Kuinka luotettava tuo ekwb custom konfiguraattori on? Mietin, että tarjoaa sopivat osat sen mukaan mitä on laittanut omia osia.

Paljonko väliä on putken sisähalkaisijalla väliä onko se 10mm tai 12mm?

Tarkoitus olisi aloittaa cpu jäähdytys ja sen jälkeen ehkä myöhemmin GPU.
Ei muuta väliä, kuin kosmeettinen ero. Toki esim. itelläkin kun on 10/16 letkua, niin seinämän paksuus on jo 3mm, niin letku on aika jöötiä. Mutkia helpompi vetää kun tietää, ettei ainakaan mene lyttyyn.
Käytännössä voit valita mitä hyvänsä, ja vaan sopivat letkuliittimet letkulle/putkelle.
 
Kellään kokemusta noista phanteksin glacier gpu blokeista? Lähinnä mietityttää kun oma 1080ti on FE piirilevysuunnittelulla, mutta tässä ei ole FE taustalevyä. Mitä kattelin phanteksin manuaalia ni siinä ei ole mitään mainintaa asennuksesta ilman taustalevyä, vaikka tämä kyseinen kortti (zotac 1080ti blower) onkin yhteensopivuuslistassa mainittu.

Muut vesiroinat löytyy jo ja polte olisi kova päästä settiä laittamaan kasaan ja noita glaciereja olisi jimmyllä suoraan hyllyssä. Toki EK blokki + backplate olisi varma valinta ja tulisi halvemmaksikin, mutta ei millään malttaisi odotella paria viikkoa :)
Täältä löytyy 1080 ti strixistä kyseinen bloki.Mukana ei tuu taustalevyy,itsellä orkkis taustalevy paikallaan.
 
Putkella ei väliä. Letkulla vaikuttaa taivutettavuuteen "suuresti" letkussa suosittelen 10/16. Putkella se on kumpi näyttää silmään paremmalta. Noi kitit maksaa (mulle 100e pro kitti tms) sen verran paljon, että kokoa ei tahdo ihan heti vaihtaa :D

Ei muuta väliä, kuin kosmeettinen ero. Toki esim. itelläkin kun on 10/16 letkua, niin seinämän paksuus on jo 3mm, niin letku on aika jöötiä. Mutkia helpompi vetää kun tietää, ettei ainakaan mene lyttyyn.
Käytännössä voit valita mitä hyvänsä, ja vaan sopivat letkuliittimet letkulle/putkelle.
Kiitoksia vahvistuksesta. Pitää vaan tsekkailla mitä hankkii.
 
Täältä löytyy 1080 ti strixistä kyseinen bloki.Mukana ei tuu taustalevyy,itsellä orkkis taustalevy paikallaan.
Omassa kortissa ei ole taustalevyä ollenkaan. Lähinnä mietityttää miten tuo sitten sopii. Käytetäänkö pelkästään GPU:n ympärille tulevat ruuvit blokin omia ja loput blokin kiinnitykset sitten kortin omilla ruuveilla?
 
Omassa kortissa ei ole taustalevyä ollenkaan. Lähinnä mietityttää miten tuo sitten sopii. Käytetäänkö pelkästään GPU:n ympärille tulevat ruuvit blokin omia ja loput blokin kiinnitykset sitten kortin omilla ruuveilla?
Äkkiseltään vois kuvitella, ettei sillä levyn olemassaololla niin väliä. Ilman taustalevyä pitää vaan piirilevyä vasten tulla muoviset prikat, ja koko jäähy pidetään paikoillaan niillä ruuveilla. Kannathan on joka tapauksessa siellä takapuolella, oli backplatea tai ei.

Esim. tossa mainostamassani bykskin blokissa homma menee niin, että blokissa on syvät kierteet, ja mukana tulee pitkät ruuvit jotka mahdollistaa kiinnityksen takapuolelta joko backplaten kanssa tai ilman. Mielestäni oli erittäin hyvää designia, plagioitua tai ei. Jätin oman backplaten paikoilleen, ja kiristin blokin normaalisti.
 
Tossa glacierissa ei tule mukana manuskan mukaan kun 4 ruuvia GPU:n ympärille + muutama pultti & mutteri. Eli käytännössä muut kiinnityskohdat pitäisi laittaa kortin alkp ruuveilla kiinni & tässäkohtaa alkaakin sit se osuus joka mietityttää. FE kortissa on sellaiset ruuvit jossa toisella puolella ständit FE taustalevylle, melko hankala tietää mahtaako tässä omassa zotacissa olla samalla kierteellä olevat ruuvit kun FE kortissa kun ei ole vertailukohtaa. Tämä kortti on mainittu yhteensopivuuslistassa sopivaksi, mutta ihmetyttää miksi manuaalissa ei ole mitään mainintaa miten asennus tapahtuu jos taustalevyä ei ole, kuitenkin listattu yhteensopivaksi useamman kortin kanssa jossa ei ole taustalevyä.

Mutta joo, taitaa olla vaan paras tilata tuttu ja turvallinen EK blokki + EK backplate vaikka sitten joutuukin sen pari viikkoa odottelemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
20180913_210744.jpg


Nyt tarvis jeesiä. Eli d5 pumppu johon kytkin inletin extend g1/4 liittimeen Eisbaerin pikaliitin letkun g1/4 letkun mutta ei mene liitin pohjaan saakka ja tiputtaa. Mitäs neuvoksi?? O_o
 
20180913_210744.jpg


Nyt tarvis jeesiä. Eli d5 pumppu johon kytkin inletin extend g1/4 liittimeen Eisbaerin pikaliitin letkun g1/4 letkun mutta ei mene liitin pohjaan saakka ja tiputtaa. Mitäs neuvoksi?? o_O
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta otat tuon vuotavan välipalan pois, ja paat letkun kiinni pumppuun?
 
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta otat tuon vuotavan välipalan pois, ja paat letkun kiinni pumppuun?

Joo otin pois ja näytti mahtuvan just ja just siihen "koloon" ilman sitä laajenninta eikä vuoda. Hyvä näitä on testaus vaiheessa huomata :D

Problem solved and case closed
 
Onkos muuten sitä mm d5 pumppujen mukana tullutta mustaa ympyrän näköistä suodatinta pakko käyttää pohjalla ja jos on niin mistä niitä saisi ostettua uusia??
 
Onkos muuten sitä mm d5 pumppujen mukana tullutta mustaa ympyrän näköistä suodatinta pakko käyttää pohjalla ja jos on niin mistä niitä saisi ostettua uusia??
Ei ole pakollinen. Se on sitä varten jos vesi pyörteilee liikaa mutta jos tätä ei esiinny niin ei tarvii ollenkaan.
 
Ei ole pakollinen. Se on sitä varten jos vesi pyörteilee liikaa mutta jos tätä ei esiinny niin ei tarvii ollenkaan.
Eli vaikuttaako se johonkin kavitaation estämiseen tms, kun kavitaatiohan aiheuttaisi herkästi melua ja pumpun syöpymistä jos sitä tapahtuisi.
 
Eli vaikuttaako se johonkin kavitaation estämiseen tms, kun kavitaatiohan aiheuttaisi herkästi melua ja pumpun syöpymistä jos sitä tapahtuisi.
Ei. Se vaimentaa siitä pyörteilystä seuraavaa ääntä. Ei mitään sen kummempaa.
 
Eka custom loopin rakentelu edessä.
Kokeilin Bykskin pumppua hieman että toimii ja ei vuoda mistään, liitin siihen vain 280 radin kiertoon ja virtaa syötin vanhalla powerilla.
Kaikki nämä siis ihan pöydällä eikä kopan sisällä, nesteeksi akkuvettä.
Kun ei ole tuota pwm ohjausta niin pumppu pyörii 100%, en antanut pyöriä tyhjänä, mutta onkohan ihan normaalia että pumppu pysähtyi noin 10sek päästä?
Käynnistyi kyllä uudestaan kun virrat käytti pois/päälle kytkimestä.
 
Huuhtelitko jäähdyttimen huolellisesti ennen käyttöä? itellä aikanaan yksi DDC pumppu hajosi luultavasti sen takia kun oli jäänyt jotain mujua radiin. Kävi juurikin noin että pysähtyi ensin, toimi taas kun laittoi virrata pois/päälle mutta hajosi parin päivän käytön jälkeen lopullisesti. Avatessa oli sitten pumpun impellerissä kunnon jälkeä ja nesteiden mukana tuli ulos työstöroipetta.
 
Viimeksi muokattu:
Eka custom loopin rakentelu edessä.
Kokeilin Bykskin pumppua hieman että toimii ja ei vuoda mistään, liitin siihen vain 280 radin kiertoon ja virtaa syötin vanhalla powerilla.
Kaikki nämä siis ihan pöydällä eikä kopan sisällä, nesteeksi akkuvettä.
Kun ei ole tuota pwm ohjausta niin pumppu pyörii 100%, en antanut pyöriä tyhjänä, mutta onkohan ihan normaalia että pumppu pysähtyi noin 10sek päästä?
Käynnistyi kyllä uudestaan kun virrat käytti pois/päälle kytkimestä.
Laitas tietoja pumpusta. Barrowilla on ainakin potikka, jonka 0-asennossa on pwm moodi, siitä eteenpäin manuaalinen säätö. Pirun kätevä keksintö nimittäin. Ei täyttäessä tarvi vetää täysillä, niin ehtii kaatelemaan hyvin sitä mukaa kun looppi täyttyy
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom