Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Melko helpolla kyllä pääsee, kun kippaa vaan kaupan etikkaa (perus 10%) radiin vaikka puolilleen. Laittaa tulpat kiinni, pyörittelee. Kuumentaa kuumalla suihkulla, tai vaikka laittaa sinne kattilaan. Pyörittelee vähän lisää, lämmittää vielä toisen kierroksen ja huuhtelee hanavedellä niin kauan, ettei tule enää sinistä vettä. Lopuks huuhtelee raanaveden akkuvedellä.
Tietty jos se operaatio pitää saada tehtyä radi kiinni koneessa niin etikkaa, ja liotusta.

Ite tein myös limpparipullon korkkiin letkun mentävän reijän ja tiivistin liimalla. Nyt voi pullolla imeä ja survoa looppiin melko kätevästi pelkän limpparipullon avulla. Sillä sais varmaan näppärästi liikuteltua paikallaan olevassa radissakin etikkaa. Tein myös suoppilon samaan korkkiin kiinnitettäväksi (sahasin pullon kahtia), niin helppo täyttää sitäkin kautta looppia.
 
Tadaa...
20180903_001710.jpg

Eli karasta letku radiin...hanalla saa säätää virtausta.
 
No niin, korkkasin sitten viimein tuon 4690k:n ja laitoin Armor gtx1070:n vesille.
Prossua en käskytä enempää kuin 4.5Ghz ja näyttiksen kulku loppui 150mhz, ainakaan ei saa tulosta 3Dmarkissa.
Lämmöt on idlessä 30°C-32°C prossu ja näyttis pari astetta lämpimämpi.
Pelatessa(finalfantasy15 pari tuntia) lämmöt maksimissaan on 49°C prossulla ja 47°C näyttiksellä.
Prime95 prossun lämpö tais mennä maksimissaan 61°C.
Näyttis Unigine heavenilla 45°C.

Tärkeintä tässä oli saada kone hiljaiseksi ja sitä se on, eikä nuo lämmötkään minusta kauheat ole, kun aikaisemmin näyttis huiteli ilmalla 70°-74°C ja prossu vedellä primessa 68°-71°C mutta pelatessa vain 43°C, ja josta päästäänkin tyhmään kysymykseen, että nostaako näyttis tuon prossun lämpötilaa kun ovat samassa kierrossa?
 
No niin, korkkasin sitten viimein tuon 4690k:n ja laitoin Armor gtx1070:n vesille.
Prossua en käskytä enempää kuin 4.5Ghz ja näyttiksen kulku loppui 150mhz, ainakaan ei saa tulosta 3Dmarkissa.
Lämmöt on idlessä 30°C-32°C prossu ja näyttis pari astetta lämpimämpi.
Pelatessa(finalfantasy15 pari tuntia) lämmöt maksimissaan on 49°C prossulla ja 47°C näyttiksellä.
Prime95 prossun lämpö tais mennä maksimissaan 61°C.
Näyttis Unigine heavenilla 45°C.

Tärkeintä tässä oli saada kone hiljaiseksi ja sitä se on, eikä nuo lämmötkään minusta kauheat ole, kun aikaisemmin näyttis huiteli ilmalla 70°-74°C ja prossu vedellä primessa 68°-71°C mutta pelatessa vain 43°C, ja josta päästäänkin tyhmään kysymykseen, että nostaako näyttis tuon prossun lämpötilaa kun ovat samassa kierrossa?
Hyvältä näyttää. Ja joo. Kyllä ainakin minun järjelläni samassa loopissa olevat komponentit nostaa nesteen lämpöä ja kun neste lämpenee ja menee seuraavaan komponenttiin, niin vähemmänhän se sitä jäähdyttää. Se kuinka paljon se vaikuttaa, niin riippuu varmaan osittain kierron nopeudesta. Niin ja laita kuva loopista tänne
 
Onko kukaan foorumilaisista saanut tuollaista Nakedcore prossublokkia testiin??? tai saman tapaista, jossa blokki on suoraan prossussa kiinni?
 
Kenelläkään henk.koht kokemusta kyseisestä pumppu/blokki combosta?

Vähän tuota vilkuillut niin sais vielä minimoitua tuota rojua kotelosta,ja mahtuisi sillon toinen 240mm tuonne purkkiin tarvittaessa.

Varsinkin jos jollakin tuollainen on tai tietää missä lojuu niin saa ottaa yhteyttä,kiinnikkeillä ei väliä,teen itse vaikka tarvittaessa:vihellys:

swiftech apogee drive ii - Google-haku:
 
Hyvältä näyttää. Ja joo. Kyllä ainakin minun järjelläni samassa loopissa olevat komponentit nostaa nesteen lämpöä ja kun neste lämpenee ja menee seuraavaan komponenttiin, niin vähemmänhän se sitä jäähdyttää. Se kuinka paljon se vaikuttaa, niin riippuu varmaan osittain kierron nopeudesta. Niin ja laita kuva loopista tänne

Tässäpä tämä on, vähän vaiheessa kun ei mennyt ihan niinkuin strömsössä ja liittimet loppu kesken :)
Menee muutama viikko kun tulevat niin pääsee pistämään tuon ikkunan kiinni.
Ja tuohon näyttikseen pitäis käydä taivuttaan pellistä semmoinen pala ettei se roiku pelkästään tuosta takaa ko ei ole thermaltaken oma huippu raiser kaapeli vaan kiinalainen kökkö.IMG_20180904_201429__01.jpg
 
Onko kukaan foorumilaisista saanut tuollaista Nakedcore prossublokkia testiin??? tai saman tapaista, jossa blokki on suoraan prossussa kiinni?
I will contact all backers after 27.08 with details how production going. This will be the good time to predict realistic shipment date.

Vielä ei ole kuulunut mitään. :speak:
 
Tässäpä tämä on, vähän vaiheessa kun ei mennyt ihan niinkuin strömsössä ja liittimet loppu kesken :)
Menee muutama viikko kun tulevat niin pääsee pistämään tuon ikkunan kiinni.
Ja tuohon näyttikseen pitäis käydä taivuttaan pellistä semmoinen pala ettei se roiku pelkästään tuosta takaa ko ei ole thermaltaken oma huippu raiser kaapeli vaan kiinalainen kökkö.IMG_20180904_201429__01.jpg
Onks sulla tuossa VRM jäähykin?
 
Josko vaan monoblock prossulle? Hoituisi samalla prossu ja emon virransyöttö, eikä tarvitsisi montaa erillistä blokkia (parempi virtaavuus ja vähemmän vastusta pumpulle). Plussana myös prossun lämmöt voivat tippua vs Pelkkä prossublokki.
Kyllähän minä mielellään sellaisen laittaisinkin, mutta kun tuohon minun emoon ei taida monoblokkia olla olemassakaan
 
Pakko sanoa, että ihailen rohkeuttanne ulkoiseen radiin. Ohessa oma pläni jossa täyttöä varten voi nostaa koko höskän pystyyn. Jättääköhän vaimo moisen hirviön vuoksi. Näyttis on 1070, jossa on ihan hyvä ilmajäähdytin. Jos ostan uuden näyttiksen niin hommaan varmaan sille oman blokin. Any comments?
Voi olla,että pumppu/säiliö-kombo ei mahdu tohon ja joudun sen kotelon taakse asentamaan.

HIRVIÖ.png
Jos vaimo jättää koneen jäähdytyksen takia, niin sit saa jättääkkin. :D:D:D
 
Tulipas looppi tyhjennettyä helposti eli D5 säiliön korkin tulppa pois ja siihen 90, 45 ja suoraliitin pienellä pätkällä letkua. Sitten hana auki jossa myöskin letku joka tuli ulos kopasta. Sitten vaan ensin mainitusta letkusta säiliön päältä paine ilmaa kompuralla looppiin ja johan tyhjeni, sopivalla paineella :) SUURIN osa tuli siis todella vaivattomasti heiluttamatta koppaa yhtään =)
 
Tulipas looppi tyhjennettyä helposti eli D5 säiliön korkin tulppa pois ja siihen 90, 45 ja suoraliitin pienellä pätkällä letkua. Sitten hana auki jossa myöskin letku joka tuli ulos kopasta. Sitten vaan ensin mainitusta letkusta säiliön päältä paine ilmaa kompuralla looppiin ja johan tyhjeni, sopivalla paineella :) SUURIN osa tuli siis todella vaivattomasti heiluttamatta koppaa yhtään =)
Hyvin suunniteltu looppi on kaiken A ja O ;) säästää aikaa ja hermoja :D
 
Mahtuisiko sit ilman 280 radia? Melkeen myisin Eisbaerin eteenpäin ja Raystormiin AM4-kiinnike kerta D5 myös löytyy.
:think:[/QUOTE]

Ei mahdu kun liian korkea.
Tilasin heatkillerin IV Pro blokin, kun tsekkasin hintoja. Sain b-erän blokin halvalla. Odotettavissa on jotain värifiboja / pieniä naarmuja blokissa mutta pitäisi olla ihan toimiva muuten.
 
Tulipas looppi tyhjennettyä helposti eli D5 säiliön korkin tulppa pois ja siihen 90, 45 ja suoraliitin pienellä pätkällä letkua. Sitten hana auki jossa myöskin letku joka tuli ulos kopasta. Sitten vaan ensin mainitusta letkusta säiliön päältä paine ilmaa kompuralla looppiin ja johan tyhjeni, sopivalla paineella :) SUURIN osa tuli siis todella vaivattomasti heiluttamatta koppaa yhtään =)
Hitto kun ois itsekkin tajunnut noin tehdä toissa päivänä, niin olisi selvinnyt paljon vähemmällä päänvaivalla. Itse toissapäivänä tyhjensin loopin tyhjennysventtilistä ja kääntelin enimmät pois. Sitten otin putket irti ja rupesin jostain syystä siirtämään koteloa paremmin valoon, niin ei kerennyt kuin kaksi askelta, kun kuului veden lorinaa kotelosta kun viimeiset vedet tuli yläradista pihalle suoraan emolevylle sekä virtalähteelle. Onneksi oli edes näytönohjain irti siinä vaiheessa. No ei muutakun äkkiä kuivaamaan paperilla roiskeet ja virtalähde irti ja se pannuhuoneeseen kuivumaan pariksi päiväksi. Nyt sitten pistin takas läjään ja onneksi kaikki toimi normaalisti :beye: IMG_20180906_210701.jpg
 
Hitto kun ois itsekkin tajunnut noin tehdä toissa päivänä, niin olisi selvinnyt paljon vähemmällä päänvaivalla. Itse toissapäivänä tyhjensin loopin tyhjennysventtilistä ja kääntelin enimmät pois. Sitten otin putket irti ja rupesin jostain syystä siirtämään koteloa paremmin valoon, niin ei kerennyt kuin kaksi askelta, kun kuului veden lorinaa kotelosta kun viimeiset vedet tuli yläradista pihalle suoraan emolevylle sekä virtalähteelle. Onneksi oli edes näytönohjain irti siinä vaiheessa. No ei muutakun äkkiä kuivaamaan paperilla roiskeet ja virtalähde irti ja se pannuhuoneeseen kuivumaan pariksi päiväksi. Nyt sitten pistin takas läjään ja onneksi kaikki toimi normaalisti :beye: IMG_20180906_210701.jpg

Aika paha, joskus itel kans kävi osittain samalla tavalla eli lähti pienen ylitäytön johdosta hiukan valumaan 5,25" paikasta letkua pitkin kopan pohjalle ja siitä hitusen powerin johtojen tai niiden liittimien ympärille. Heti vaan kuivaus ja odottelua. Tärkeintä on saada kuivaksi ja jos joku vahinko käy niin olisi virrat pois.
Taitaa nämä valmiit litkut olla silti aika vähän johtavaa tavaraa ettei varmaan siltinkään mitään grande katastrofia kävisi vaikka sitä kaatuisi virtojen ollessa päällä esim joku letkuliitin alkaisi vuotamaan kesken käytön.

Joo en tiedä miksi vasta nyt kekkasin ton kompura homman, ennen kyllä ihmetellyt kun täyttöpulloista sanotaan että voi imeä ja täyttää ja jotenkin en ole sisäistänyt sitä imemis tms puhallus hommaa. Siksi varmaan en ole miettinyt asiaa pidemmälle. Aika suttaavaa se yleensä on ollut mutta hyvin se on aina mennyt, mitä nyt talouspaperia on kulunut IHAN REILUSTI, eipä enää :D Voisi melkein käyttää Lampi wc paperi sanontaa "vain yksi arkki riittää" =)
 
Kantsii vaan muistaa, että ainakaan akryyli ei sitä painetta ihan kauheesti kestä. Eli kun painetta täräyttää sinne looppiin, niin maltti on valttia siinäkin.
 
Mitäs tämä akryyli loopissa on? Pleksilliset blokit vai?
Jep. Ja varmaan myös säiliö, eli riippuen vähän mistä sitä ilmaa työntää, ja mistä sen pitäisi päästä ulos niin sen mukaan kannattaa päästellä.

Ite en kyllä uskaltais. Tosin teinkin välineet siihen imemiseen ja pumppailuun sillä limpparipullolla, mistä varmaan edelliseltä sivulta löytyy lätinää.
 
Jep. Ja varmaan myös säiliö, eli riippuen vähän mistä sitä ilmaa työntää, ja mistä sen pitäisi päästä ulos niin sen mukaan kannattaa päästellä.

Ite en kyllä uskaltais. Tosin teinkin välineet siihen imemiseen ja pumppailuun sillä limpparipullolla, mistä varmaan edelliseltä sivulta löytyy lätinää.

Joo semmosetkin vois väkertää mutta meni noinkin ja niin helposti. Ite painoin menemään säiliön päältä sisälle looppiin, ensin se säiliö valui tyhjäksi ja sitten kun valui mitä valui, sitten paineilmaa. Toki ei mitään ON OFF painalluksia vaan pikkusen vaan ja pari vähän isompaa rykäsyä lopuksi kun oli jo käytännössä tyhjä. Kyllähän pumppukin tekee painetta jo itsessään loopille eli ei nyt luulisi tommosesta "maalaisjärjellä" painetta kompuralla painelustakaan moksiskaan olevan. Enkä itse harrasta pleksejä, yleensä on cuparia acetaalilla, musta on tyylikästä ;)
 
Joo semmosetkin vois väkertää mutta meni noinkin ja niin helposti. Ite painoin menemään säiliön päältä sisälle looppiin, ensin se säiliö valui tyhjäksi ja sitten kun valui mitä valui, sitten paineilmaa. Toki ei mitään ON OFF painalluksia vaan pikkusen vaan ja pari vähän isompaa rykäsyä lopuksi kun oli jo käytännössä tyhjä. Kyllähän pumppukin tekee painetta jo itsessään loopille eli ei nyt luulisi tommosesta "maalaisjärjellä" painetta kompuralla painelustakaan moksiskaan olevan. Enkä itse harrasta pleksejä, yleensä on cuparia acetaalilla, musta on tyylikästä ;)
Ei se kyllä itseasiassa juurikaan tee. Koitin asiaa googlata muttei tuohon oikein faktaa löytynyt. Osa pumpuista kestää 1bar paineen kierrossa, voisi olettaa ettei pumppu tuota lähellekään tuota painetta itse.

Esit: messinkiosilla kestää max 1.0 bar ja muovisella 1.5bar. näin sanoo laingin pdf.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se kyllä itseasiassa juurikaan tee. Koitin asiaa googlata muttei tuohon oikein faktaa löytynyt. Osa pumpuista kestää 1bar paineen kierrossa, voisi olettaa ettei pumppu tuota lähellekään tuota painetta itse.

Esit: messinkiosilla kestää max 1.0 bar ja muovisella 1.5bar. näin sanoo laingin pdf.

Itelläni ek d5 ja kierrossa pelkästään cuparia ja ei muistaakseni mittarin mukaan ainakaan yli 1.5baria tullut painettua kun sitä seurasin painettaessa. En silti jaksa uskoa että tosta haittaa olisi. Toki jos napin olis painanu pohjaan kuten auton rengasta täyttäessä, sillon varmaan.
Ei ketään haluaisi käytännössä kokeilla että mitä nämä OIKEASTI kestävät ;)

Niin ja eihän siellä kierrossa kauheasti voi haittaavaa painetta olla oikeastaan vaikka mittari enemmän näyttäisi. Sanoiko tuo lang ohje että looppi ummessa ja jostain sisälle se 1.5baria vai jostai kohtaa looppi auki 1.5baria. Siinä on eroa...
 
Tuli hommattua kaksi powercolor LCS R9 290X näyttistä joista toisesta tulee "särisevää" kuvaa.
Voiko se toimia crossfirekorttina alempana korttina? jos tuosta customloopin saisin väsättyä.
 
Itelläni ek d5 ja kierrossa pelkästään cuparia ja ei muistaakseni mittarin mukaan ainakaan yli 1.5baria tullut painettua kun sitä seurasin painettaessa. En silti jaksa uskoa että tosta haittaa olisi. Toki jos napin olis painanu pohjaan kuten auton rengasta täyttäessä, sillon varmaan.
Ei ketään haluaisi käytännössä kokeilla että mitä nämä OIKEASTI kestävät ;)

Niin ja eihän siellä kierrossa kauheasti voi haittaavaa painetta olla oikeastaan vaikka mittari enemmän näyttäisi. Sanoiko tuo lang ohje että looppi ummessa ja jostain sisälle se 1.5baria vai jostai kohtaa looppi auki 1.5baria. Siinä on eroa...
Käsittääkseni looppi ummessa. Mut eiköhän tähänkin päde sama fakta kuin ihan nesteenkin kanssa, se tulee ulos ensimmäisestä paikasta mistä helposti pääsee (blokki, radin pääty) eikä jää odottamaan jossain edessäpäin olevaa reikää mikäli reilusti ylipainetta mukana.
Vesikierto on lähes paineeton pumpun tuottamalla virtauksella.
 
Noniin, nyt olis kone jäähyn osalta modattu uudelleen. Vanha setti oli 280x140x45+14x14x60 radi. Nyt on 280x140x45 +280x140x45. Kummatkin blokit samassa loopissa sekä radiaattorit. Toinen radi on edessä ja toinen pohjassa. Uskomaton tulos!!!!
 
Käsittääkseni looppi ummessa. Mut eiköhän tähänkin päde sama fakta kuin ihan nesteenkin kanssa, se tulee ulos ensimmäisestä paikasta mistä helposti pääsee (blokki, radin pääty) eikä jää odottamaan jossain edessäpäin olevaa reikää mikäli reilusti ylipainetta mukana.
Vesikierto on lähes paineeton pumpun tuottamalla virtauksella.

Joo looppi ummessa olisikin pahempi juttu laittaa ilmaa kompuralla sisään. Tosiaankin noinhan se menee eli sieltä mistä helpoiten pääsee, juurikin sieltä mistä sitä on tarkoituskin tyhjentää. Eipä tommosessa kierrossa paljon mikään hanttiin pistä, näin ollen melko kivuttomastihan se ilmakin siellä liikkuu :)

Tätähän voisi verrata hyvin vaikka pieneen ilmapalloon. Vetää keuhkot täyteen ja puhaltaa palloon jolloinka se voi puhjeta/räjähtää. Jos taas tekee reiän palloon ennen puhaltamista niin ilma menee reiästä eikä tee pallolle mitään hallaa :)
 
Huh, pikkuhiljaa alkaa tulla valmista... Vielä hieman piuhojen vetoa ja piilottamista, mutta muuten tämä alkaa olla valmis täyttöä ja vuototestausta varten... Sitten vielä tuenta pumpulle/säiliölle ja näytönohjaimelle lisävirta...
Täytön ajaksi käännän kotelon pystyyn etupaneeliaan vasten.

Niinhän ne isot pojat sanoo, että keskeneräistä ei pidä näyttää hullulle eikä herralle, mutta menköön... :)


IMG_20180908_005342.jpg
 
Huh, pikkuhiljaa alkaa tulla valmista... Vielä hieman piuhojen vetoa ja piilottamista, mutta muuten tämä alkaa olla valmis täyttöä ja vuototestausta varten... Sitten vielä tuenta pumpulle/säiliölle ja näytönohjaimelle lisävirta...
Täytön ajaksi käännän kotelon pystyyn etupaneeliaan vasten.

Niinhän ne isot pojat sanoo, että keskeneräistä ei pidä näyttää hullulle eikä herralle, mutta menköön... :)


IMG_20180908_005342.jpg
En kyllä vuototestin ajaksi laittaisi edes emoon kiinni 24-pin virtakaapelia. PSU jumper-adapteri tai vaikka paperiklipsu jolla hyppystarttaat powerin.
 
Olisiko täällä joku Ryzen prossun omaava henkilö, jolla olisi kellotukset päällä? Haluaisin tietää onko tässä jo Ryzen OC bugi korjattu. Eli se että äänet pätkii ja välillä häviää kokonaan. Sama vika on kolmosessa, nelosessa ja ykkösessä. Ongelma on tekijän tiedossa, mutta mitään korjauksia asian suhteen ei ole tehty.

En kyllä vuototestin ajaksi laittaisi edes emoon kiinni 24-pin virtakaapelia. PSU jumper-adapteri tai vaikka paperiklipsu jolla hyppystarttaat powerin.

Vähän samoilla linjoilla olen. Itse olen hommannut ihan erillisen powerin näitä ilmaus ajoja varten ja 24 liittimeen sellaisen ihan erillisen liitettävän liittimen jossa on hyppylanka :) Sitten jos on käytössä pumppu esim ac eisbaer niin olen käyttänyt tuuletinpaneelia jonka pumppuun kytkemällä saa kierroksia säädettyä 3-4pin liittimestä portaattomasti.
 
Itelläkin pieni projekti käynnissä tohon Bitfenix Prodigy ITX:ään (ei näy kuvassa mutta on musta jossa etuverkossa reikiä) johon tulee kuvassa näkyvä AC Eisbaer pumppu säiliö combo prossulle, AC UT60 240mm radi ja EKWB cupari acetaali blokki näyttikseen. Letkuna EKn kirkasta 10/13mm, liittiminä Barrowia + EK ja litkuna EK Cryofuel kirkasta.

Vaatimaton kone noin muuten mutta ajaa pelkästään LANi kone virkaa: i5 4570, 2x4gb ddr 1600mhz & gtx 780.

Hommahan alko UT60 radin perusteellisella etikka akkuvesi läträyksellä että sai valkosen väriaineen pois. Sitten tuossa kuvassa näkyvä pumppu combo näyttis setin puhdistus ajo akkuvedellä. Sen jälkeen tuon pumpun täys purku ja putsaus. Sen jälkeen vielä toistakymmentä liitintä etikka akkuvesi putsaukseen nekin, jokaisesta ensin tiivisteet pois.
Näissä pelkissä putsaus hommissa mennyt aikaa jotain +4h, aikamoista väkerrystä ollut ja voi sitä etikan "tuoksua" :D

Tuossa se erillinen psu ja tuuletinsäädin, vähän sekaselta näyttää mutta työpiste mikä työpiste, Iittalan lautaset hyviä etikka ja akkuvesi lautasiksi liittimien lilluttamiseen :D

Nippelitietoa: UT60 240mm radiin meni 400ml nesteitä, siitä voi laskea mitä menee muihin kokoihin :)

20180907_145221.jpg 20180907_153413.jpg 20180907_161041.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä vuototestin ajaksi laittaisi edes emoon kiinni 24-pin virtakaapelia. PSU jumper-adapteri tai vaikka paperiklipsu jolla hyppystarttaat powerin.

Tietysti irrotan virrat vielä, se sisältyy noihin "johtotehtäviin" mitä mainitsin. Saatanpa käyttää kokonaan eri virtalähdettäkin. Kiitos silti hyvästä huomiosta! Ensimmäistä kertaa olen asialla, niin on syytä tehdä asiat oikein!
 
Vähän samoilla linjoilla olen. Itse olen hommannut ihan erillisen powerin näitä ilmaus ajoja varten ja 24 liittimeen sellaisen ihan erillisen liitettävän liittimen jossa on hyppylanka :) Sitten jos on käytössä pumppu esim ac eisbaer niin olen käyttänyt tuuletinpaneelia jonka pumppuun kytkemällä saa kierroksia säädettyä 3-4pin liittimestä portaattomasti.

Tuo erillinen 24-pin liitin löytyy. Erillinen virtalähdekin käväisi mielessä testauksen ajaksi. Kiitoksia vinkeistä!
 
Viimeksi muokattu:
Laitanpa tähän muutaman kuvan omasta kokoonpanostani, vaikkei kuvat nyt olekkaan kovin hääppösiä!!!

20180907_210313.jpg 20180908_182920.jpg 20180908_183037.jpg 20180908_183108.jpg
 
Be Quiten kotelossa on nerokasta Qi lataus!!!

20180908_183207.jpgKokoonpano jäähyssä siis: 2X280x140X45 radia, virtausmittari sekä tuularit Noctuan Industry 2000 PWM 4kpl. Pumppuna toimii D5 ja Blokit EK:n kamaa. Liquid ultra prossun välissä ja näyttiksessä Thermal Grizzly Gryonout. Toimii kuin junan vessa vanhaan aikaan
 
Viimeksi muokattu:
Be Quiten kotelossa on nerokasta Qi lataus!!!

20180908_183207.jpgKokoonpano jäähyssä siis: 2X280x140X45 radia, virtausmittari sekä tuularit Noctuan Industry 2000 PWM 4kpl. Pumppuna toimii D5 ja Blokit EK:n kamaa. Liquid ultra prossun välissä ja näyttiksessä Thermal Grizzly Gryonout. Toimii kuin junan vessa vanhaan aikaan

Jotenkin hassusti ilmotat tuon "2X280x140X45 radia" eli onko sulla toisin sanoen 2kpl 280mm radia joiden paksuus on 45mm? Niin ja miksi käytät liquid ultraa prossun HS päällä vai tarkoitatko että olet deliddanut prossusi ja HS & sirun välissä Liquidia?? :)

Ei siinä, hyvä jos pelittää. Olisko kuvaa sisältäkin?

Itellä tuli pieni tenkka poo tuon Prodigy ITX:n kanssa tänään kun asettelin ut60 240mm radia eteen 2kpl tuulettimen kanssa. Meni hiukan yli ylhäältä eli toisen tuulettimen ylim ruuveja ei saanut verkon läpi kiinnitettyä. Silti netissä sanotaan että eteen menee 2x120mm tuulettimet...waat ? O_o
 
Be Quiten kotelossa on nerokasta Qi lataus!!!

20180908_183207.jpgKokoonpano jäähyssä siis: 2X280x140X45 radia, virtausmittari sekä tuularit Noctuan Industry 2000 PWM 4kpl. Pumppuna toimii D5 ja Blokit EK:n kamaa. Liquid ultra prossun välissä ja näyttiksessä Thermal Grizzly Gryonout. Toimii kuin junan vessa vanhaan aikaan

Kysynpä sellaista, että kuuluuko sulta siitä industry tuulettimesta sellainen "rallatus" pienillä kierroksilla?
Koska mulla kuuluu, ja se on muistaakseni 2 kertaa vaihdettu takuuseen jimmsiltä.
 
Kysynpä sellaista, että kuuluuko sulta siitä industry tuulettimesta sellainen "rallatus" pienillä kierroksilla?
Koska mulla kuuluu, ja se on muistaakseni 2 kertaa vaihdettu takuuseen jimmsiltä.
No en ole kyllä moista kuullut!!! Hiljaiset ja pirun tehokkaat
 
Jotenkin hassusti ilmotat tuon "2X280x140X45 radia" eli onko sulla toisin sanoen 2kpl 280mm radia joiden paksuus on 45mm? Niin ja miksi käytät liquid ultraa prossun HS päällä vai tarkoitatko että olet deliddanut prossusi ja HS & sirun välissä Liquidia?? :)

Ei siinä, hyvä jos pelittää. Olisko kuvaa sisältäkin?

Itellä tuli pieni tenkka poo tuon Prodigy ITX:n kanssa tänään kun asettelin ut60 240mm radia eteen 2kpl tuulettimen kanssa. Meni hiukan yli ylhäältä eli toisen tuulettimen ylim ruuveja ei saanut verkon läpi kiinnitettyä. Silti netissä sanotaan että eteen menee 2x120mm tuulettimet...waat ? o_O
Joo on siis 2kpl 280 radeja :D ja siis prossun ja ihs:n (kuparisen)välissä, mut kuvaa ei ole siitä.
 
Nyttehä mä sen vasta hokasin ku löysin yhen Linuksen vesijäähy videon. Multahan puuttuu tuo 5.25" paikasta se levy missä on puuttuvat toisen 120mm:sen tuulettimen kiinnityspaikat :/

Ei kellään olisi ylimääräisenä sitä JA noita m3x30mm ruuveja?? :)

20180908_173401.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Nyttehä mä sen vasta hokasin ku löysin yhen Linuksen vesijäähy videon. Multahan puuttuu tuo 5.25" paikasta se levy missä on puuttuvat toisen 120mm:sen tuulettimen kiinnityspaikat :/

Ei kellään olisi ylimääräisenä sitä JA noita m4x30mm ruuveja?? :)

20180908_173401.jpg
Peltilätkä vaan tuosta molempien ruuvien kautta toiselle puolen tukemaan niin eiköhän tuo tuossa pysyne. :)
 
Peltilätkä vaan tuosta molempien ruuvien kautta toiselle puolen tukemaan niin eiköhän tuo tuossa pysyne. :)

Joo, joku patentti siihen tarvii kehitellä, taitaa se noinkin jo pysyä että ei siinä :)

Noita ruuveja enemmänkin kaipailisin jos jollain niitä olisi, toki maksua vastaan :)
 
Joo, joku patentti siihen tarvii kehitellä, taitaa se noinkin jo pysyä että ei siinä :)

Noita ruuveja enemmänkin kaipailisin jos jollain niitä olisi, toki maksua vastaan :)
Jimmsiltä ainakin löytyy ja varmasti ihan rautakaupoista löytyy sopiviakin. Phobyalla jostain syystä tuo kierteen korkeus on kapeampi, mitä esim. EK:n omissa ja nuo ruuvit sujahtaa vain kierteistä läpi, jos tuollaisia satut tilaamaan.:tup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom