Counter-Strike 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elmo
  • Aloitettu Aloitettu
Paskemmilla rankeilla pelatessa helposti sotketaan smurffit ja koodarit. Itsekin huomannut, kun casualisti harvakseltaan pelailen, että kyllä sitä niin omasta kuin vihutiimistä toisinaan löytyy joku "ylikylien ukko", sitten onkin hauska yrittää päätellä vetääkö seteillä vai smurffiaccolla. Yleensä aika äkkiä käy selväksi.. Sanoisin, että tuo smurffaus on jopa koodaamista pahempi syöpä tässä pelissä.
 
Betassa ja alkuvaiheessa varmaan 90% koodisyytöksistä olikin perättömiä, koska kaiken tasoiset pelasi samoissa peleissä. Mutta tällä hetkellä ainakin ~21k tasolla aikaisempi arvio että 1/5 peleistä on täysin selvä aimbot ja jopa 50% peleistä jonkin sortin peittelijä, on ihan varteenotettavasti arvioitu.
 
Aiemmin huijarit eivät häirinneet minun pelejä, mutta viime aikoina näitä on alkanut näkemään hävyttömän paljon. Juuri äsken vastustajatiimissä ragehackkaaja wallhack+aimbot boostaamassa tiimikavereitaan. Ei voi kuin ihmetellä miten niinkin kokenut pelitalo kuin Valve julkaisi competitive pelin ilman kunnon anticheattia. Kaipa tässä pitäisi laittaa tämä tauolle sitä odotellessa. Ei kiinnosta vähäisiä pelitunteja käyttää tämmöiseen.

On tää kyllä ihan älytöntä tällä hetkellä.

Tämän viestin jälkeen pelasin tänään kaksi peliä. Ensimmäinen oli ihan ok, mutta toisessa oli selkeät pari cheatteria vastapuolella. Harkitsin jo lähtemistä pelistä, mutta tiimiläinen sanoi, että odottakaa vielä pari rundia.

Hän sanoi nyt varmistuneen vastapuolen cheattereista, niin laittoi oman WH+Aimbot yhdistelmän päälle. Kertoi pelaavansa normaalisti ilman mitään, mutta laittaa inject jos vastapuolella on selkeä koodari.

Oli aika ihmeellinen fiilis, varmaan sama olo kuin superhero leffoissa niillä kansalaisilla, jotka kattoo kun hyvis ja pahis taistelee toisiaan vastaan yliluonnollisilla kyvyillä ja itse vaan katsotaan vierestä.

Oma koodari kuoli kerran, jonka jälkeen totesi settingsejen olleen huonot. Sen jälkeen tässä taistelussa tiimiläisen ragehack vei selkeän voiton ja reverse sweep oli selkeä.

The hero we need but we don't deserve vai miten se Batman quote menikään.

Mitävittuataas.jpg
 
On tää kyllä ihan älytöntä tällä hetkellä.

Tämän viestin jälkeen pelasin tänään kaksi peliä. Ensimmäinen oli ihan ok, mutta toisessa oli selkeät pari cheatteria vastapuolella. Harkitsin jo lähtemistä pelistä, mutta tiimiläinen sanoi, että odottakaa vielä pari rundia.

Hän sanoi nyt varmistuneen vastapuolen cheattereista, niin laittoi oman WH+Aimbot yhdistelmän päälle. Kertoi pelaavansa normaalisti ilman mitään, mutta laittaa inject jos vastapuolella on selkeä koodari.

Oli aika ihmeellinen fiilis, varmaan sama olo kuin superhero leffoissa niillä kansalaisilla, jotka kattoo kun hyvis ja pahis taistelee toisiaan vastaan yliluonnollisilla kyvyillä ja itse vaan katsotaan vierestä.

Oma koodari kuoli kerran, jonka jälkeen totesi settingsejen olleen huonot. Sen jälkeen tässä taistelussa tiimiläisen ragehack vei selkeän voiton ja reverse sweep oli selkeä.

The hero we need but we don't deserve vai miten se Batman quote menikään.

Mitävittuataas.jpg

Kaverisi ei oo huijareista parempi kerta koodit valmiina aina laittaa päälle kun näyttää huonolta, se että edes koneelle ladattu tekee jo hänestäkin huijarin.
 
Kaverisi ei oo huijareista parempi kerta koodit valmiina aina laittaa päälle kun näyttää huonolta, se että edes koneelle ladattu tekee jo hänestäkin huijarin.

Ei ollut kaveri vaan joku random tiimiläinen. Ja olen samaa mieltä. Tosin jos laittaa spinbotin päälle vain jos vastustajalla on sama tai muu varma cheatti, niin tekeepähän ainakin tilanteen tasaksi kaikille, eli silleen perusteltua.

Olihan tuo aika koomista kun vastapuolen pelaajat oli huijarin boostattavana porukassa ja huutelivat meille "bot/silver" yms. paskaa, kunnes sitten oma laittoi paremmat cheatit päälle. :kahvi:
 
Ei ollut kaveri vaan joku random tiimiläinen. Ja olen samaa mieltä. Tosin jos laittaa spinbotin päälle vain jos vastustajalla on sama tai muu varma cheatti, niin tekeepähän ainakin tilanteen tasaksi kaikille, eli silleen perusteltua.

Olihan tuo aika koomista kun vastapuolen pelaajat oli huijarin boostattavana porukassa ja huutelivat meille "bot/silver" yms. paskaa, kunnes sitten oma laittoi paremmat cheatit päälle. :kahvi:
No ei vaan kasvattaa ongelmaa osaltaan isommaksi, paskat perustelut ”koodaan kun muutkin”, reporttia vaan joka rundilla, vaikka niihin taida ketään reagoida.

Itse laitoin heti alusta auto muten kaikille, paljon mukavampaa pelata, kun chatti ei vilise kaikkea skeidaa jatkuvasti.
 
Olihan tuo aika koomista kun vastapuolen pelaajat oli huijarin boostattavana porukassa ja huutelivat meille "bot/silver" yms. paskaa, kunnes sitten oma laittoi paremmat cheatit päälle. :kahvi:
En juurikaan ymmärrä mitä iloa joku tästä huijaamisesta saa, mutta vielä vähemmän ymmärrän miten joku jaksaa pelata pelejä, joissa joku huijari boostaa itseään. Mitä iloa on jostain rankista jonka saa huijarin boostimalla, sitten kun menee pelamaan ilman huijaria niin saa tuhat nolla pataan? Mutta näitä näkee aika usein, että joku selkeästi korkeampirankkinen on boostaamassa neljää huonompaa. Aika vähän nuo jälkikäteen tehdyt bannit auttavat kun huijarit tekevät uuden accountin heti bannien jälkeen.
 
En juurikaan ymmärrä mitä iloa joku tästä huijaamisesta saa ...

Samaa miettinyt. Siis jossain määrin ymmärrän jos huijaamisella olisi mahdollisuus saavuttaa jotain, tyyliin rahapalkintoja. Mutta tällöin todennäköisesti täytyy olla pelaajana muutenkin lähellä huippuja, muttei ehkä ihan terävimmän kärjen veroista. Mutta näin ei tosiaan ole vaan ihan paskimmallakin tasolla huijataan.

"Jes, olen noussut 500000 parhaan pelaajan joukkoon cheateilla!"
 
Sen verran meinaa harmittaa välillä näitä sankareita kohdatessa, että saisipa joku syötettyä Valvelle idean vaikkapa kuukausimaksullisesta Premier- Premium-lobbysta, johon vaadittaisiin vahva tunnistautuminen. Siellä jos jäät huijaamisesta kiinni, niin ei tarvitsisi enää yrittää pelailla edes smurffaten. :comp:
 
Kyllä toi huijaaminen on aika yleistä varsinkin Premierissä.. Itellä menossa 8 matsin häviöputki koska joko vastassa on joku joka vetää seteillä tai sitten omat tiimiläiset on trollaavia venäläisiä.. Ei ihan mene jakeluun miksi noita naapurimaan sankareita ei saada siivottua vaikka omille servereille, ei haluaisi yleistää mutta lähes joka kerta kauheaa syöpää pelata niiden kanssa.
 
Ei ihme että huijaaminen on niin suosittua, kun siiten löytyy helpot työkalut. Itseä rupesi tämä aihe kiinnostamaan ja lähdin asiaa tutkimaan. Wallhackin käyttöönotto on yhden exe -tiedoston ja konfiguraatio tiedoston takana ja nämä kaikki saa yhdeltä foorumilta. Ja se miksi tuota wallhackia ei VAC havaitse johtunee siitä, ettei se koske itse peliin millään tapaa, vaan se lukee muistista pelin tiedot ja vastustajien sijainnit piirretään ruudulle Nvidian overlayta käyttäen. Pelin päivitys yleensä rikkoo tuon hetkeksi, mutta jo melkeimpä samana päivänä on tullut fiksi foorumille.
 
Ei ihme että huijaaminen on niin suosittua, kun siiten löytyy helpot työkalut. Itseä rupesi tämä aihe kiinnostamaan ja lähdin asiaa tutkimaan. Wallhackin käyttöönotto on yhden exe -tiedoston ja konfiguraatio tiedoston takana ja nämä kaikki saa yhdeltä foorumilta. Ja se miksi tuota wallhackia ei VAC havaitse johtunee siitä, ettei se koske itse peliin millään tapaa, vaan se lukee muistista pelin tiedot ja vastustajien sijainnit piirretään ruudulle Nvidian overlayta käyttäen. Pelin päivitys yleensä rikkoo tuon hetkeksi, mutta jo melkeimpä samana päivänä on tullut fiksi foorumille.
Jotenkin ihmetyttää miksi joku tuhlaa tähän peliin satoja euroja aseisiin kun tosiaan peli pilataan näiden huijjareiden takia
 
CS on kyllä mennyt aika kuraksi, kun suurin osa peleistä on comppia (5v5). Vanhaan hyvään 1.6 aikaan kasuaalit pelas custom servuilla 10v10 yms de_rats ja tällänen 5v5 mättö oli joidenkin lanitapahtumien juttu, ei jokapäiväistä.

Silloin ei haitannut niin paljoa jos joku vähän koodas, servuilla oli usein admineja jotka herkästi antoivat bannia. Upeaa aikaa, nykyinen CS on paskaa siihen verrattuna.
 
CS2 10vs10 on siellä casual matchmaking puolella. Se vasta kuraa on kun liikaa porukkaa pienille mapeille. Kuolee jatkuvalla syötölla. Pitäs saada takaisin se unranked matchmaking joka oli vaihtoehtona myös CS.GO:ssa.
 
Ei ihme että huijaaminen on niin suosittua, kun siiten löytyy helpot työkalut. Itseä rupesi tämä aihe kiinnostamaan ja lähdin asiaa tutkimaan. Wallhackin käyttöönotto on yhden exe -tiedoston ja konfiguraatio tiedoston takana ja nämä kaikki saa yhdeltä foorumilta. Ja se miksi tuota wallhackia ei VAC havaitse johtunee siitä, ettei se koske itse peliin millään tapaa, vaan se lukee muistista pelin tiedot ja vastustajien sijainnit piirretään ruudulle Nvidian overlayta käyttäen. Pelin päivitys yleensä rikkoo tuon hetkeksi, mutta jo melkeimpä samana päivänä on tullut fiksi foorumille.
VAC käyttää huijauskoodien tunnistamiseen lähinnä signaturea mikä tekee huijaamisesta todella huoletonta. Tämän takia en jaksa tuhlata aikaa omien taitojen hiomiseen vaan pelaan rennosti silloin tällöin.

Paras ratkaisu olisi tuo yllä mainittu custom serveri, koska toimivan huijaukseneston kehittäminen veisi tolkuttomasti resursseja. Toinen ratkaisu on Denuvo ym. ohjelmat jotka käyttäytyy kuin virus. (ks. Obfuscation)
 
Onhan näitä muita ESEA, yms mihin on laitettu rahaa, eli valvoo koko konetta (vaikka et koskisi peliin millään tapaa) niin näissä tuskin yksikään ilmainen huijaus jää huomaatta.

Eiköhän se Valve joskus tee "Sweepin" niin menee sitten tuhansia accountteja banniin kuten aikaisemminkin.
 
Onhan näitä muita ESEA, yms mihin on laitettu rahaa, eli valvoo koko konetta (vaikka et koskisi peliin millään tapaa) niin näissä tuskin yksikään ilmainen huijaus jää huomaatta.

Eiköhän se Valve joskus tee "Sweepin" niin menee sitten tuhansia accountteja banniin kuten aikaisemminkin.
Nää banniaallot on vaan ihan turhia, se on yks tai kaks päivää ja sen jälkeen sama ongelma.
 
Banniaallot on vain tulipalojen sammuttelua, itse syttymiseen ei keskitytä. Steam tilejä myyvät vaan hierovat käsiään yhteen kun Valve laittaa banniallon liikenteeseen. Ja saattaa se itsekin siitä hyötyä kun täytyy taas uusia accountteja luoda joissa on maksettuna CS2:n premier.
 
Ongelmana lienee se ettei valve voi oikeusjuttujen pelossa bannia samalla tapaa kuin faceit mutulla. Valven miljardit houkuttaa lakimiehiä usa:ssa vähän eri tapaan kuin faceit joka vaan vetää konkkaan suoraan suojana.
Overwatch tod näk lensi hevon perseeseen sisäisen auditin takia, jossa ovat testanneet voiko bannin saada ilman huijausta.
 
Esimerkiksi Valorantissa on Riotin toimesta paljon parempi anticheat eikä siinä ole tämmöstä cheattaus ongelmaa.

Äskeisessä matsissa olin solona (kuten yleensä) ja 4 venäläistä omaa oli premadessa ja heillä kaikilla oli ragehackit. Kaksi ekaa roundia hävittiin ja sen jälkeen jokainen togglesi ja otti scoutin käteen. Täällä 25k elossa on viimeisen 10 matsin aikana ollut ainakin 5/10 pelissä ragehackkaaja. Oiskohan koko pelin historian paskin tilanne.
 
Esimerkiksi Valorantissa on Riotin toimesta paljon parempi anticheat eikä siinä ole tämmöstä cheattaus ongelmaa.

Äskeisessä matsissa olin solona (kuten yleensä) ja 4 venäläistä omaa oli premadessa ja heillä kaikilla oli ragehackit. Kaksi ekaa roundia hävittiin ja sen jälkeen jokainen togglesi ja otti scoutin käteen. Täällä 25k elossa on viimeisen 10 matsin aikana ollut ainakin 5/10 pelissä ragehackkaaja. Oiskohan koko pelin historian paskin tilanne.
Heittämällä huonoin tilanne mitä koskaan on ollut. +20k elossa about joka neljäs peli on blatant koodari. Ennen ei ole koskaan tullut kahta soloqueue vihua, jotka molemmat koodaavat. Nykyään tulee todella usein.
Ongelmana lienee se ettei valve voi oikeusjuttujen pelossa bannia samalla tapaa kuin faceit mutulla. Valven miljardit houkuttaa lakimiehiä usa:ssa vähän eri tapaan kuin faceit joka vaan vetää konkkaan suoraan suojana.
Overwatch tod näk lensi hevon perseeseen sisäisen auditin takia, jossa ovat testanneet voiko bannin saada ilman huijausta.
Ei tuo mistään oikeusjutun pelosta ole kiinni, koska vieläkin on useita rehellisiä pelaajia bänneissä, jotka pyörivät pelkällä isolla dpi:llä ja ampuvat ilmaan.

Tällä hetkellä niin moni koodaa ihan peittelemättä, että ei luulisi olevan vaikea bännätä, jos vetää esim 50 tappoa ekaan halffiin. Epäilen, että Venttiilin työntekijät ovat lainkaan edes koittaneet pelata tuota pelin irvikuvaa, koska itseäni ainakin hävettäisi huomata missä tilassa tuo Premier on. Kaiken päälle pelissä on vieläkin huomattava määrä aika rankkojakin bugeja/vikoja, joita syystä x ei jakseta tai haluta korjata. Toivon, että mahdollisimman moni lopettaa tämän pelaamisen tai sitten alkaa koodaamaan mahdollisimman rankasti..
 
Jos accountti saa VAC bannit, niin vaikuttanee muihin tilin peleihin? Yksi vaihtoehto voisi olla pelaajien jako kylmästi niin, että vanhimmat, paljon pelattuja tunteja ja eniten pelejä sisältävät accountti pelaavat omassa poolissaan. Sitten nuo pelkän CS sisältävät uudet accountti omassa poolissaan.

Luulen, että suurin ongelma on nimenomaan uudet accounttit.
 
..Oiskohan koko pelin historian paskin tilanne.
Muistelisin että pelin alkuaikoina meno oli vielä astetta karumpaa. Silloin globalin saavuttaminen oli huomattavasti vaikeampaa, mikä tarkoitti että pelit kuhisi koodareita. Sittemmin valve on useamman kerran höllentänyt rajoja korkeammille rankeille. Kerran muistan solona olleeni pelissä, jossa oli 9 koodaria. Olin siis ainut joka ei huijannut.
 
Jos accountti saa VAC bannit, niin vaikuttanee muihin tilin peleihin? Yksi vaihtoehto voisi olla pelaajien jako kylmästi niin, että vanhimmat, paljon pelattuja tunteja ja eniten pelejä sisältävät accountti pelaavat omassa poolissaan. Sitten nuo pelkän CS sisältävät uudet accountti omassa poolissaan.

Luulen, että suurin ongelma on nimenomaan uudet accounttit.
Teoriassa systeemin pitäisi olla jo tuollainen, mutta käytännössä ei tosiaan toimi

Eilen tuli meillekin high trust 5 stackina vastaan level 4 steam account joka oli ihan selvä huijari.
 
Online pelit vain paranevat kun ne joilla on varaa ostaa näitä uusia monitoria ja näillä kun on vielä mahdollista huijata hardware tasolla


AI Skysight seuraa pelin sisäistä pikkukarttaa ja näyttää selvästi, mistä suunnasta vihut ovat tulossa. Moinen tietysti helpottaa huomattavasti tilanteiden ennakoimista. Mukana on myös RGB-terveyspalkki, joka valoilla ilmoittaa pelihahmon terveydentilan auttaen pelaajaa huomioimaan tilansa.

MSI kertoo senkin, että tekoälyä voi päivittää uusilla moduuleilla. Ja koska kaikki tapahtuu monitorissa eikä itse pelissä, ei tätä huijaamista voi havaita. Toistaiseksi toimintaa on kokeiltu League of Legendissa, mutta muutkin pelit voivat seurata perässä.

 
Viimeksi muokattu:
20k eloraja näyttäisi olevan tällä hetkellä se piste, missä huijareiden määrä on aivan älytön. Puhdasta matsia on todella vaikea löytää. Vastaan saattaa tulla level 0 steamkavereita privaattiaccoineen ja 5 stäkissä. Sitten palailevat scoutilla tai dessuilla ja pistävät setit päälle aina siinä vaiheessa kun peli näyttää tiukalta. Ilman settejä eivät pärjää duelitilanteissa juuri lainkaan. Sitten yhtäkkiä napsuu 4 dessun kutia neljään eri päähän.

Mitähän sitä pelaisi sitten seuraavaksi…
 
20k eloraja näyttäisi olevan tällä hetkellä se piste, missä huijareiden määrä on aivan älytön. Puhdasta matsia on todella vaikea löytää. Vastaan saattaa tulla level 0 steamkavereita privaattiaccoineen ja 5 stäkissä. Sitten palailevat scoutilla tai dessuilla ja pistävät setit päälle aina siinä vaiheessa kun peli näyttää tiukalta. Ilman settejä eivät pärjää duelitilanteissa juuri lainkaan. Sitten yhtäkkiä napsuu 4 dessun kutia neljään eri päähän.

Mitähän sitä pelaisi sitten seuraavaksi…
Faceit tai esportal?
 
Esimerkiksi Valorantissa on Riotin toimesta paljon parempi anticheat eikä siinä ole tämmöstä cheattaus ongelmaa.

Äskeisessä matsissa olin solona (kuten yleensä) ja 4 venäläistä omaa oli premadessa ja heillä kaikilla oli ragehackit. Kaksi ekaa roundia hävittiin ja sen jälkeen jokainen togglesi ja otti scoutin käteen. Täällä 25k elossa on viimeisen 10 matsin aikana ollut ainakin 5/10 pelissä ragehackkaaja. Oiskohan koko pelin historian paskin tilanne.

Tossa oli mun viime matsi tätä peliä.

Nyt otin seuraavan tuon jälkeen ja vihulla on kahden venäläisen premade joista toinen ragehackkaa. Perinteinen scoutilla päähän joka seinän läpi sen jälkeen kun hävisivät pislarundin.

Siis tää on jo aivan uskomatonta. Tää peli on oikeasti täysin kelvoton täällä 25k elo tietämillä. Mulla on ollut melkein jokaisessa pelissä ragehackkaaja. En pysty käsittämään miten tämän pelin yli 20 vuotisen historian aikana VAC on edelleen aivan kikkare ja tässä ei ole minkäänlaista huijauskoodien estoa. Tää on ihan saatanan iso ongelma eikä pelinkehittäjältä tule asiaan edes yhtä sanaa.

Hauskana yksityiskohtana melkein jokainen koodari on venäläinen. Jos edes nuo pystyisi eristämään omista peleistä, niin tilanne olisi hieman parempi.
 
Tossa oli mun viime matsi tätä peliä.

Nyt otin seuraavan tuon jälkeen ja vihulla on kahden venäläisen premade joista toinen ragehackkaa. Perinteinen scoutilla päähän joka seinän läpi sen jälkeen kun hävisivät pislarundin.

Siis tää on jo aivan uskomatonta. Tää peli on oikeasti täysin kelvoton täällä 25k elo tietämillä. Mulla on ollut melkein jokaisessa pelissä ragehackkaaja. En pysty käsittämään miten tämän pelin yli 20 vuotisen historian aikana VAC on edelleen aivan kikkare ja tässä ei ole minkäänlaista huijauskoodien estoa. Tää on ihan saatanan iso ongelma eikä pelinkehittäjältä tule asiaan edes yhtä sanaa.

Hauskana yksityiskohtana melkein jokainen koodari on venäläinen. Jos edes nuo pystyisi eristämään omista peleistä, niin tilanne olisi hieman parempi.
Varsinkin kun se oli yksi 2023 top 10 peleistä jotka teki eniten rahaa niin luulisi että olisi jo sen takia kiinostusta pitää peli puhtaana huijareista
 
Jos accountti saa VAC bannit, niin vaikuttanee muihin tilin peleihin? Yksi vaihtoehto voisi olla pelaajien jako kylmästi niin, että vanhimmat, paljon pelattuja tunteja ja eniten pelejä sisältävät accountti pelaavat omassa poolissaan. Sitten nuo pelkän CS sisältävät uudet accountti omassa poolissaan.

Luulen, että suurin ongelma on nimenomaan uudet accounttit.
Tässä omassa häksäys kokeilussa huomasin sen että uudella accountilla ilman Primea, ainakin casualissa, vähintään joka toisella on jotkut setit käytössä. Harva siellä tuntuu olevan oikeasti uusi, täysin legit pelaaja. Eron huomaa kun pääaccolla jossa prime käytössä (ja varmaan trust factor kunnossa) niin huijareiden määrä vähenee merkittävästi. Myös sillä on merkitystä mille serverille päätyy. Tuoreella tilillä Helsingin palvelimella 90% pelaajista on venäläisiä setteineen, kun taas Tukholman palvelimella venäläisiä on huomattavasti vähemmän.
 
Jotain vikaa kyllä premierissä on kun on menossa koko cs:go/cs2 ajan pahin häviöputki, taitaa olla 11 vai 12 matsia putkeen tappiota nyt.. Ei ole ikinä ollut näin huonoa putkea.. Ja ei, ei johdu omasta pelaamisesta, tiimikaverit vaan joka pelissä luokattoman huonoja. Viimiset 3 tappiota oman tiimin top fragger 20-26 tappoa mutta kun joka matsissa ne perus venäläiset ja kommunikointi on tasoa ala-aste... Alkaa vähän avut loppumaan. Ja aika ärsyttävää kun itse pelaat hyvällä tasolla ja statseilla niin silti peli rankaisee ja rating laskenut viikossa varmaan 1500 pistettä -_-
 
Jotain vikaa kyllä premierissä on kun on menossa koko cs:go/cs2 ajan pahin häviöputki, taitaa olla 11 vai 12 matsia putkeen tappiota nyt.. Ei ole ikinä ollut näin huonoa putkea.. Ja ei, ei johdu omasta pelaamisesta, tiimikaverit vaan joka pelissä luokattoman huonoja. Viimiset 3 tappiota oman tiimin top fragger 20-26 tappoa mutta kun joka matsissa ne perus venäläiset ja kommunikointi on tasoa ala-aste... Alkaa vähän avut loppumaan. Ja aika ärsyttävää kun itse pelaat hyvällä tasolla ja statseilla niin silti peli rankaisee ja rating laskenut viikossa varmaan 1500 pistettä -_-
No tässä on ongelmana juuri se premieren rank systeemi joka perustuu vain voittoihin. Jos on ihan susipaska mutta jotenkin onnistunut roikkua mukana voittavissa otteluissa niin rank vaan nousee joka ottelun jälkeen. ja jos olet useamman tuhat pistettä alemmalla tasolla kuin vastustajat, niin voitosta voi napsahtaa lähes tuhat pistettä. Joten alhaiselta rankilta nousee nopeasti ylöspäin tekemättä mitään, jos vain oma tiimi jaksaa kantaa.

Sitten tälläset päätyy randomilla sinne meidän peleihin pelailemaan kuin joku aloittelija. Ihan älytön koko premieren rank systeemi. Minusta se on vain luku joka kertoo että millä tuurilla olet voittanut pelejä.

En tiedä miten nuo karttakohtaiset rankit toimii, mutta tuntuu että sieltä on hyvin vaikea saada mitään silveriä parempaa vaikka muuten olisi 10k++ pelaaja premieressä.
 
Tossa oli mun viime matsi tätä peliä.

Nyt otin seuraavan tuon jälkeen ja vihulla on kahden venäläisen premade joista toinen ragehackkaa. Perinteinen scoutilla päähän joka seinän läpi sen jälkeen kun hävisivät pislarundin.

Siis tää on jo aivan uskomatonta. Tää peli on oikeasti täysin kelvoton täällä 25k elo tietämillä. Mulla on ollut melkein jokaisessa pelissä ragehackkaaja. En pysty käsittämään miten tämän pelin yli 20 vuotisen historian aikana VAC on edelleen aivan kikkare ja tässä ei ole minkäänlaista huijauskoodien estoa. Tää on ihan saatanan iso ongelma eikä pelinkehittäjältä tule asiaan edes yhtä sanaa.

Hauskana yksityiskohtana melkein jokainen koodari on venäläinen. Jos edes nuo pystyisi eristämään omista peleistä, niin tilanne olisi hieman parempi.

Otin pelistä taukoa, oli rankkikin (n. 24-25k elo) jo hävinnyt inaktiivisuuden vuoksi. Ensimmäinen peli tauon jälkeen, koko oma ja vihun tiimi täynnä venäläisiä. Vastustajat alkoi kahden rundin jälkeen syyttämään minun tiimiläistä koodeista. Aloitin spectaamaan, niin sen perusteella selkeästi käytti wallhackia, kevyt 40 tappoa. Oli myös rankiton ja premadessa toisen venäläisen kanssa.

Eli sama paska jatkuu. :kahvi:
 
Otin pelistä taukoa, oli rankkikin (n. 24-25k elo) jo hävinnyt inaktiivisuuden vuoksi. Ensimmäinen peli tauon jälkeen, koko oma ja vihun tiimi täynnä venäläisiä. Vastustajat alkoi kahden rundin jälkeen syyttämään minun tiimiläistä koodeista. Aloitin spectaamaan, niin sen perusteella selkeästi käytti wallhackia, kevyt 40 tappoa. Oli myös rankiton ja premadessa toisen venäläisen kanssa.

Eli sama paska jatkuu. :kahvi:
Ei anticheattia vaan saa toimimaan aukottomasti. Jos joku miettii miksei Valvella ole samanlaista tietoturva-aukkoa tarjolla kuin faceit:lla; mahtaisiko johtua Valven sisäisistä testeistä? Ei välttämättä houkuta lisäämään turhaa tauhkaa minkä saa kierrettyä kuitenkin.
 
Ei anticheattia vaan saa toimimaan aukottomasti. Jos joku miettii miksei Valvella ole samanlaista tietoturva-aukkoa tarjolla kuin faceit:lla; mahtaisiko johtua Valven sisäisistä testeistä? Ei välttämättä houkuta lisäämään turhaa tauhkaa minkä saa kierrettyä kuitenkin.
Faktahan on, että Valven anticheat on tällä hetkellä efektiivisesti sama, kuin ei olisi anticheattia lainkaan. Yksikään, siis yksikään yli kymmenestä koodariprofiilista, jonka olen ottanut ylös, ei ole saanut bännejä.. No mieluummin pelaan tietoturva-aukkofaceittiä, paremman tasoiset pelit, eikä tarvitse joka pelissä miettiä, että koodaako vihu.
 
Faktahan on, että Valven anticheat on tällä hetkellä efektiivisesti sama, kuin ei olisi anticheattia lainkaan. Yksikään, siis yksikään yli kymmenestä koodariprofiilista, jonka olen ottanut ylös, ei ole saanut bännejä.. No mieluummin pelaan tietoturva-aukkofaceittiä, paremman tasoiset pelit, eikä tarvitse joka pelissä miettiä, että koodaako vihu.
Ja varsinkin kun menee katsomaan jonkun profiilia ja sielä yrittää käyttää reporttia niin ainakin mulla se vaan jää jumiin siihen eikä anna reporttoida
 
Faktahan on, että Valven anticheat on tällä hetkellä efektiivisesti sama, kuin ei olisi anticheattia lainkaan. Yksikään, siis yksikään yli kymmenestä koodariprofiilista, jonka olen ottanut ylös, ei ole saanut bännejä.. No mieluummin pelaan tietoturva-aukkofaceittiä, paremman tasoiset pelit, eikä tarvitse joka pelissä miettiä, että koodaako vihu.
Faceit on ihan yhtä täynnä huijareita. Trollit puuttuu, mutta ei ne saa mitään triggerbottia pois joka pyörii toisella koneella tms.
 
Faceit on ihan yhtä täynnä huijareita. Trollit puuttuu, mutta ei ne saa mitään triggerbottia pois joka pyörii toisella koneella tms.
Nooh, itsellä yli 500 peliä, eikä kertaakaan ole vihu haiskahtanut. 2 kertaa on tullut ilmoitus, että jostain pelistä vihu ottanut bännit huijaamisesta. En ole varma ovatko ihan koodanneet vai sisältyykö tuohon ”huijaamiseen” muitakin huijaustapoja kuin softat. En toki kiellä, että faceitissä olisi koodareita, mutta ihan eri mallilla siellä asiat on kuin Valven omilla servuilla, jossa joka kolmannessa pelissä vihu ampuu seinien läpi pelkkää päätä. Lisäksi, jos faceitissä sattuisi vihu koodailemaan, niin paikalle saa kutsuttua adminin tarvittaessa.
 
Huijausmenetelmät ei olleet mulle tuttuja, mutta youtubessa tuli vastaan hyvä selitysvideo asiasta, toki en osaa arvioida videon faktoja, mutta aika uskottava.

Kernel anti-cheatit faceit ja valorant on myös kierrettävissä, mutta se vaatii niin paljon enemmän vaivaa että varmaan tiputtaa 99% huijareista pois. Valven VACin kiertämiseen ei vssiin tarvii kun googlettaa ilmaset setit? Samoin faceitissa ainakin sitten käytetään manuaalista bannaamista varmaan jos nousee tarpeeks korkeelle rankeissa ja liian selkee huijaus. Peittely voi toki onnistua, mutta miten yleistä semmonen sit on, hankala sanoa.

 
Eiköhän kaiken pelin tilasta kerro jo se, että Majorien esitasoilla on bännitty aika monta pelaajaa. Harva ratkaisu varmasti täysin 100 % estää mitään, mutta onhan tuo nykytilanne jo aikamoinen vitsi verrattuna vaikka siihen Valoranttiin.
 
Osaako joku sanoa oikean tavan rajoittaa fps? Jotkut sanovat että fps pitää olla yli näytön hz, jotkut että rajoittamaton olisi paras, sit kuulin että näyttis ei sais hakata 100% koska tämä lisää viivettä? Ja joko se AMD Antilag+ toimii?
 
Osaako joku sanoa oikean tavan rajoittaa fps? Jotkut sanovat että fps pitää olla yli näytön hz, jotkut että rajoittamaton olisi paras, sit kuulin että näyttis ei sais hakata 100% koska tämä lisää viivettä? Ja joko se AMD Antilag+ toimii?
FPS pitää olla alle näytön Hz että kuva ei repeilisi
 
Osaako joku sanoa oikean tavan rajoittaa fps? Jotkut sanovat että fps pitää olla yli näytön hz, jotkut että rajoittamaton olisi paras, sit kuulin että näyttis ei sais hakata 100% koska tämä lisää viivettä? Ja joko se AMD Antilag+ toimii?
Pro-pelaajat eivät yleensä rajoita fpssää, tai jos rajoittaa niin tyyliin maxfps 500. Priorisoivat siis mahdollisimman matalaa input lagia, eivätkä piittaa tuosta screen tearingista / kuvan repeämisestä. Harvemmin g-sync ja vsync viritelmiä käyttävät. Saa nähdä vaihtuuko tämä "meta" ajansaatossa, kun on kuitenkin uusi peli kyseessä, joka käyttäytyy varmasti erilailla kuin csgo ja cs 1.6.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pelissä on myös Nvidian Reflex, joka vähentää input lagia, jos näytönohjaimen käyttöaste lähellä 100%.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom