Counter-Strike 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elmo
  • Aloitettu Aloitettu
Uusimman päivityksen jälkeen peli alkanut kaatuilemaan toistuvasti. Pari minuuttia ehtii olla serverillä, kunnes kaatuu ilman mitään error-viestejä. Näytönohjaimen ajurit päivitetty ja peli asennettu uusiksi.
Omassa porukassa on kans ilmennyt nyt kaatumisia, kun aiemmin ei melkein lainkaan.
Ihan selvästi siis jokin on muuttunut joka aiheuttaa osalle nyt kaatumista.
 
Windows Dedicated Server.

Mihin tiedostoon laitan Steamin tokey keyn? Vai pitääkö se laittaa vain käynnistysparametreihin?
 
Kuinkas paljon pitää euroja lyödä tiskiin että tämä peli toimisi kivasti pelattavana. Toki kaikki suhteellista. Näyttö ym hiiret, näppikset ja kuulokkeet löytyy, eli pelkkä keskusyksikkö?
 
Windows Dedicated Server.

Mihin tiedostoon laitan Steamin tokey keyn? Vai pitääkö se laittaa vain käynnistysparametreihin?
Ainakin linuxissa se annetaan käynnistysparametreissä. En ole windowsilla tuota hostannut kertaakaan
 
Premier elon puolella näemmä jotakin Valve muuttanut. Kävin 3 matsia voittamassa ja kaikista 800-1000 eloa per matsi. Tuo on jo pitkän aikaa laittanut itsellä vastaan 15-20k porukkaa vaikka jurnuttanut itse hitaasti 1400 elosta 12000 asti ennen tätä. Hyvä näin, vielä kun tulisi solona vastaan muutakin kuin 5 miehen premade…
 
Tätä oon itsekin omassa porukassa jurputtanu että MM sais huomioida ettei laita full premadea sekasakkia vastaan. Toki sitten vois olla tilanne ettei premade löydä matsia ollenkaan. Mutta usein tuntuu että se premade on taktiikoita myöten ylivoimainen
 
Premier elon puolella näemmä jotakin Valve muuttanut. Kävin 3 matsia voittamassa ja kaikista 800-1000 eloa per matsi. Tuo on jo pitkän aikaa laittanut itsellä vastaan 15-20k porukkaa vaikka jurnuttanut itse hitaasti 1400 elosta 12000 asti ennen tätä. Hyvä näin, vielä kun tulisi solona vastaan muutakin kuin 5 miehen premade…

Tää on oikeasti hyvä uudistus. Melko kauan niillä meni lisätäkkin tuo kun olihan se ankeaa pelata isommmalla ratingilla olevaa porukkaa vastaan soloquena ja piste määrä ainaan miltei sama. On nuo soloquen pelit nyt parantunna omalla kohdalla kun aikasemmin tuli hirveän epäbalanssista sakkia verrattuna nytten alkaa olemaan jotenkin balanssissa ja tulee tasasempia pelejä huomattavasti enemmän.
 
Mikähän lie kun alkanut pienehkö strutterointi? Fps saattaa olla yli 300 ja etenkin kun nopeasti hiirtä liikuttaa niin joissakin tilanteissa hieman nykii. Ei tätä aikaisemmin mielestäni ollut. Pelaamista ei sinänsä ole haitannut, mutta ärsyttävää se silti on. r5 7600 ja rtx 4070.
edit: ilmeisesti samanlaisia kokemuksia ainakin joillakin on. Sellaiseen väitteeseenkin törmäsin, että StatTrak aseet aiheuttas kans strutterointia.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa onko CS2 jotenkin muistiherkkä peli? Ihme kaatumisia tullut ja nyt otin kaikki muut kellotukset paitsi pää latenssit pois eikä ainakaan kolmen pelin aikana ole kaatunut. Muistit kuitenkin testattu karhulla päälle 40000%. 7800 CL36.
 
Nyt alkaa oma mitta riittämään tän CS2:sen suorituskyvyn kanssa, tuntuu että joka updaten jälkeen pyörii huonommin ja huonommin vaikka kokoonpanosta ei pitäisi tehojen osalta olla kiinni. Tuli tänään benchmarkattuu Premieri-otteluita, Aim Botz FPS-testeriä, omalla offline practice mapissa, yms.

Koneen specsit nämä:
- i7 11700F (PL1 & PL2 unlockattu)
- RTX 3070 FE
- 32GB DDR4 3200Mhz

Esim. Vertigo Premier-matsissa FrameView benchmarkissa:
0.1% Low FPS 56,9
1% FPS 135,31
Max Latency 114,67ms
AVG FPS 248,15
GPU UTIL 15% :lol:
CPU UTIL 33,506%

CS2 Limited Testin, ja ensimmäisten patchien jälkeen performancessa ei ollut itsellä mitään tälläistä, pyöri sulavasti, ja käytännössä kaikissa mapeissa 300fps tai yli ja ennen kaikkea FPS oli paljon vakaampi, ei hyppiny kuten nykyään hyppii. Tästä mulla ei ole benchmarkkeja mutta 6000h jälkeen uskon että huomaan kun suorituskyky tippuu kun vertaa siihen mitä se oli. Olen kokeillut kaikenlaisia poppakonsteja mitä löytyy, mutta mikään ei tunnu oikein merkittävästi auttavan.

Onko kukaan muu huomannut samaa? Eikö tää peli osaa oikeesti käyttää enempää kun 30% koneen tehoista? Onko jotain mitä voisin kokeilla vielä? Uusia komponentteja en ole hommaamassa kun missään muussa pelissä ei ole vastaavia ongelmia. Ja vitutuksen aiheuttaa se kun pelaan 240Hz näytöllä, niin kun freimit tippuu alle 240, sen huomaa välittömästi.
 
Nyt alkaa oma mitta riittämään tän CS2:sen suorituskyvyn kanssa, tuntuu että joka updaten jälkeen pyörii huonommin ja huonommin vaikka kokoonpanosta ei pitäisi tehojen osalta olla kiinni. Tuli tänään benchmarkattuu Premieri-otteluita, Aim Botz FPS-testeriä, omalla offline practice mapissa, yms.

Koneen specsit nämä:
- i7 11700F (PL1 & PL2 unlockattu)
- RTX 3070 FE
- 32GB DDR4 3200Mhz

Esim. Vertigo Premier-matsissa FrameView benchmarkissa:
0.1% Low FPS 56,9
1% FPS 135,31
Max Latency 114,67ms
AVG FPS 248,15
GPU UTIL 15% :lol:
CPU UTIL 33,506%

CS2 Limited Testin, ja ensimmäisten patchien jälkeen performancessa ei ollut itsellä mitään tälläistä, pyöri sulavasti, ja käytännössä kaikissa mapeissa 300fps tai yli ja ennen kaikkea FPS oli paljon vakaampi, ei hyppiny kuten nykyään hyppii. Tästä mulla ei ole benchmarkkeja mutta 6000h jälkeen uskon että huomaan kun suorituskyky tippuu kun vertaa siihen mitä se oli. Olen kokeillut kaikenlaisia poppakonsteja mitä löytyy, mutta mikään ei tunnu oikein merkittävästi auttavan.

Onko kukaan muu huomannut samaa? Eikö tää peli osaa oikeesti käyttää enempää kun 30% koneen tehoista? Onko jotain mitä voisin kokeilla vielä? Uusia komponentteja en ole hommaamassa kun missään muussa pelissä ei ole vastaavia ongelmia. Ja vitutuksen aiheuttaa se kun pelaan 240Hz näytöllä, niin kun freimit tippuu alle 240, sen huomaa välittömästi.
Jos oot tasaiseen päivittänyt GPU ajureita, niin jos jaksat kokeile mielenkiinnosta DDU:lla pois ja 537.58 ajurit sisään.

545.xx ja 546.xx on monella alkanut stutterit monissa eri peleissä ja paluu vikoihin ennen noita eli 537.58 korjannut.
Monella toki ilman ongelmia pyörii noi uudemmat, mutta yhtä lailla monella 537.58 vikat kunnolla toimivat. Selviää aika nopeasti kun käyt lukemassa Nvidia Redditistä noita uudempien ajureiden postauksien kommentteja.
 
Osaako joku sanoa onko CS2 jotenkin muistiherkkä peli? Ihme kaatumisia tullut ja nyt otin kaikki muut kellotukset paitsi pää latenssit pois eikä ainakaan kolmen pelin aikana ole kaatunut. Muistit kuitenkin testattu karhulla päälle 40000%. 7800 CL36.
Mulla on alkanut viimeisien viikkojen aikana tulleiden päivitysten jälkeen myös kaatuilemaan ihmeellisesti. Suoranaisesti omaa peliä kaatuminen ei ole katkaissut ja lisäajalla pääsee mukaan. Tyypillisempi tilanne on heti ensimmäisen puoliajan viimeisen tapon jälkeen ja naps, kaatuminen. Toinen harvinaisempi toistuva tilanne ollut katsoa tiimikaverin peliä ja siinä tullut tappo. Eli kerkeät nähdä tapon tulevan ja samalla sekunnin murto-osalla kaatuu. Nyt tuntunut harvasen peli tulemaan tällaista. Täsmääkö laisinkaan sun ihmeellisiin kaatumisiin?

Ajurien päivitykset katsoin kuntoon, mutta muutoin en ole vielä jaksanut perehtyä mikä voisi olla pielessä. Eikä kyllä taitoakaan alkaa kovin syvällisesti selvittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on alkanut viimeisien viikkojen aikana tulleiden päivitysten jälkeen myös kaatuilemaan ihmeellisesti. Suoranaisesti omaa peliä kaatuminen ei ole katkaissut ja lisäajalla pääsee mukaan. Tyypillisempi tilanne on heti ensimmäisen puoliajan viimeisen tapon jälkeen ja naps, kaatuminen. Toinen harvinaisempi toistuva tilanne ollut katsoa tiimikaverin peliä ja siinä tullut tappo. Eli kerkeät nähdä tapon tulevan ja samalla sekunnin murto-osalla kaatuu. Nyt tuntunut harvasen peli tulemaan tällaista. Täsmääkö laisinkaan sun ihmeellisiin kaatumisiin?

Ajurien päivitykset katsoin kuntoon, mutta muutoin en ole vielä jaksanut perehtyä mikä voisi olla pielessä. Eikä kyllä taitoakaan alkaa kovin syvällisesti selvittämään.

Mulla kaatuilee ihan missä vaiheessa vaan. Yleensä just ku jotain tapahtuu esim. kranaatti räjähtää just sillee et sen just just kerkee kuulla.
 
Nyt alkaa oma mitta riittämään tän CS2:sen suorituskyvyn kanssa, tuntuu että joka updaten jälkeen pyörii huonommin ja huonommin vaikka kokoonpanosta ei pitäisi tehojen osalta olla kiinni. Tuli tänään benchmarkattuu Premieri-otteluita, Aim Botz FPS-testeriä, omalla offline practice mapissa, yms.

Koneen specsit nämä:
- i7 11700F (PL1 & PL2 unlockattu)
- RTX 3070 FE
- 32GB DDR4 3200Mhz

Esim. Vertigo Premier-matsissa FrameView benchmarkissa:
0.1% Low FPS 56,9
1% FPS 135,31
Max Latency 114,67ms
AVG FPS 248,15
GPU UTIL 15% :lol:
CPU UTIL 33,506%

CS2 Limited Testin, ja ensimmäisten patchien jälkeen performancessa ei ollut itsellä mitään tälläistä, pyöri sulavasti, ja käytännössä kaikissa mapeissa 300fps tai yli ja ennen kaikkea FPS oli paljon vakaampi, ei hyppiny kuten nykyään hyppii. Tästä mulla ei ole benchmarkkeja mutta 6000h jälkeen uskon että huomaan kun suorituskyky tippuu kun vertaa siihen mitä se oli. Olen kokeillut kaikenlaisia poppakonsteja mitä löytyy, mutta mikään ei tunnu oikein merkittävästi auttavan.

Onko kukaan muu huomannut samaa? Eikö tää peli osaa oikeesti käyttää enempää kun 30% koneen tehoista? Onko jotain mitä voisin kokeilla vielä? Uusia komponentteja en ole hommaamassa kun missään muussa pelissä ei ole vastaavia ongelmia. Ja vitutuksen aiheuttaa se kun pelaan 240Hz näytöllä, niin kun freimit tippuu alle 240, sen huomaa välittömästi.
Total CPU usagella (sinun 30%) ei lienee kovinkaan isoa merkitystä mihinkään. Mutta mitä tämä(kin) peli näyttäisi tekevän on se että hetkellisesti yhden threadin kuorma kerää kohtuullisen isoja usage lukemia ainakin ryzen 5950x koneeseen. 90% ja sellaista loggaantuu hwinfon max valueksi.

Voisiko siis olla niin että sinun setupeilla loppuu yhden threadin suorituskyky kesken? Vekotintasi ei voi kellottaa, joten ainoa olisi että keksiä settingejä jotka helpottaa ST-kuormaa. Itse en ole tämän pelin optimoinnista niin perillä.
 
Ei kyllä yllättäny että Valve jättäny jonkun "kivan" reijän tuohon peliin. Jonkun videon näin missä olisi tuolla exploitilla saatu rullattua koko inventory, tiedä sitten oliko aito.

Cheatteri ongelma tuntuu vain pahenevan. Itsellä viimeisimmissä premier peleissä, jokaisessa on ollut jonkin tasoinen huijari. Toiset käyttävät häpeilemättä wallhackeja ja toiset koittavat piilotella niitä mahdollisimman paljon. Ei tätä kannata tällä hetkellä pelata ennen kuin ongelmat korjataan.

Toki korjauksessa saattaa kestää kun laatikko/avain kauppa käy hyvin, joten rahallista ongelmaa pelistä ei valvelle ole vielä tulossa.....
 
Ei kyllä yllättäny että Valve jättäny jonkun "kivan" reijän tuohon peliin. Jonkun videon näin missä olisi tuolla exploitilla saatu rullattua koko inventory, tiedä sitten oliko aito.

Cheatteri ongelma tuntuu vain pahenevan. Itsellä viimeisimmissä premier peleissä, jokaisessa on ollut jonkin tasoinen huijari. Toiset käyttävät häpeilemättä wallhackeja ja toiset koittavat piilotella niitä mahdollisimman paljon. Ei tätä kannata tällä hetkellä pelata ennen kuin ongelmat korjataan.

Toki korjauksessa saattaa kestää kun laatikko/avain kauppa käy hyvin, joten rahallista ongelmaa pelistä ei valvelle ole vielä tulossa.....
Itse lopetin käytännössä kokonaan tuon pelaamisen juuri koodariongelman takia. Toki Anti-cheatia on turha odotella, kun Valvella on ollut 10 vuotta aikaa tehdä sellainen, eikä vieläkään ole tapahtunut mitään.

Jos haluaa pelata cs2, niin vahva suositus faceitille, jossa ei tule joka toisessa pelissä koodari vastaan..
 
Itse lopetin käytännössä kokonaan tuon pelaamisen juuri koodariongelman takia. Toki Anti-cheatia on turha odotella, kun Valvella on ollut 10 vuotta aikaa tehdä sellainen, eikä vieläkään ole tapahtunut mitään.

Jos haluaa pelata cs2, niin vahva suositus faceitille, jossa ei tule joka toisessa pelissä koodari vastaan..
Täysi myytti. Bannivat käsin siellä faceit:ssä niitä huijareita ihan koko ajan. Jos nuo anticheatit toimisivat kuten väki kuvittelee, voisi turnaukset järjestää ilman mitään kontrollia vain sen turvin, jostain syystä näin ei toimita.
 
Täysi myytti. Bannivat käsin siellä faceit:ssä niitä huijareita ihan koko ajan. Jos nuo anticheatit toimisivat kuten väki kuvittelee, voisi turnaukset järjestää ilman mitään kontrollia vain sen turvin, jostain syystä näin ei toimita.
En väitä, ettei faceitissä ole koodareita, mutta itselläni taitaa olla 2 kertaa tullut ilmoitus, että jostain pelistäni on bännätty joku ja olin kuitenkin cs:gossa joku 2900 elo ja n. 500 peliä pelattuna. Kertaakaan en ole nähnyt faceitissä pelin aikana epäilyttävää pelaajaa, vaikka melko hyvällä tasolla pelaankin.

Ero onkin siinä, että vaikka faceitissä tulisikin esim. 1/100 peleistä koodari, niin on se paljon parempi kuin premierin 1/5 pelistå blatant aimbot tai wh. Voi vain kuvitella moniko pelaa pelkällä radarilla/wh:lla siten, että osaa peitellä, jos blatanteja tulee noin usein vastaan.
 
En väitä, ettei faceitissä ole koodareita, mutta itselläni taitaa olla 2 kertaa tullut ilmoitus, että jostain pelistäni on bännätty joku ja olin kuitenkin cs:gossa joku 2900 elo ja n. 500 peliä pelattuna. Kertaakaan en ole nähnyt faceitissä pelin aikana epäilyttävää pelaajaa, vaikka melko hyvällä tasolla pelaankin.

Ero onkin siinä, että vaikka faceitissä tulisikin esim. 1/100 peleistä koodari, niin on se paljon parempi kuin premierin 1/5 pelistå blatant aimbot tai wh. Voi vain kuvitella moniko pelaa pelkällä radarilla/wh:lla siten, että osaa peitellä, jos blatanteja tulee noin usein vastaan.
Faceit on vaan täysin pelikelvoton ellei ole 5 premadea kun pelaajat itsessään ovat niin syöpää henkilöinä vaikka eivät koodaisikaan. Toki ongelmaa varmaan ei ole jos jollain isommalla rankilla on jo, mutta ei kyllä itse jaksa tuota grindata kun joka peliin tulee joku hemmetin ulisija tai afkailija tms, toisena ongelmana sitten on pelaajien vähyys.

Premierissä on toki koodareitakin, mutta osansa tuolla kyllä tekee paskat servut tai pingien erotus, esim. Helsingin servut on lähtökohtaisesti aivan jostain ja saa ampua vihollista tuplasti sen mitä Tukholman servulla, puhumattakaan naaman eteen ilmestyvistä vihollisista, kun yli 30 pingi erotuksella peakkaavat.
 
Julkaisun jälkeen näkyi cheattejä, mutta sitten ei vähään aikaan ollut tullut ihan selviä vastaan ja toivoin että tilanne olisi parantunut. No tänään sitten taas ihan casual puolella aivan selvä wallhack. Ei edes oikein jaksanut peitellä kunnolla vaan kokoajan seinien ja laatikoiden läpi hedareita.
 
kyllä melkein väitä että premieressä sekä comppi puolella joka neljäs tai viides peli on sellaisia että taustalla varmasti cheatit kun osataan katsoa juuri oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan.
 
Mie en vaan ymmärrä tätä rating systeemiä ollenkaan. Nytkin aivan alijako tiimit ja menetän 300 pistettä vihutiimiin jonka rating on 4 kertaa enemmän kuin meidän oman. Sitten kun taas toisinpäin niin saan vaan jotain 100 pistettä. Mie en vaan tule ymmärtämään tätä ollenkaan miten tää piste jaottelu menee.
 
Mie en vaan ymmärrä tätä rating systeemiä ollenkaan. Nytkin aivan alijako tiimit ja menetän 300 pistettä vihutiimiin jonka rating on 4 kertaa enemmän kuin meidän oman. Sitten kun taas toisinpäin niin saan vaan jotain 100 pistettä. Mie en vaan tule ymmärtämään tätä ollenkaan miten tää piste jaottelu menee.
Se saatavien pisteiden määrä nousee jos olet voittanut useamman putkeen ja menetettävien pisteiden määrä nousee, jos olet hävinnyt useamman putkeen, ja luonnollisesti vastapari menee aina toisin päin eli jos voittanut useamman putkeen niin menetettävien pisteiden määrä laskee jne.
 
Se saatavien pisteiden määrä nousee jos olet voittanut useamman putkeen ja menetettävien pisteiden määrä nousee, jos olet hävinnyt useamman putkeen, ja luonnollisesti vastapari menee aina toisin päin eli jos voittanut useamman putkeen niin menetettävien pisteiden määrä laskee jne.
Ja se minkä pituinen putki riittää millonkin taitanee olla vielä jostain muusta kiinni. välillä -100 +350 pelin hävittyä heti seuraava on -100 +100 ja kolmas häviö onkin jo -500. Joskus taas pystyy häviämään helposti 4-5 peliä ilman isoja miinus pelejä. Eilen juuri listassa kaks punasta ja -530 peli oli tarjolla.
 
Ja mikä tuossa triggeröisi VAC bannit?
Pelin tiedostojen ronkkiminen? Itselläni ei ole mitään hajua miten juuri kyseinen toimii, mutta jonkun pickerin kohdalla oli mainittu, että päivitetään jatkuvasti VAC:n edellä pysymiseksi.
 
Ymmärsin itse että ei tuo koske peliin mitenkään, yksinkertaisesti estää yhteydet tiettyihin palvelimiin. Eli peli ei saa yhteyttä serverille X, joten se valitsee toisen.

Ei sillä että uskaltaisin siltikään käyttää.
 
Pelin tiedostojen ronkkiminen? Itselläni ei ole mitään hajua miten juuri kyseinen toimii, mutta jonkun pickerin kohdalla oli mainittu, että päivitetään jatkuvasti VAC:n edellä pysymiseksi.
Minkä hemmetin takia tuon pitäisi sorkkia mitään peliä? Se vaan lisää firewall ruleja windowssiin...
 
Pelin tiedostojen ronkkiminen? Itselläni ei ole mitään hajua miten juuri kyseinen toimii,
Niin, joskus asioista on hyvä ottaa selvää ensin.

Edit: vastaus kysymykseen näköjään tulikin. Eli ei tule mitään banneja ko softasta.
 
Minkä hemmetin takia tuon pitäisi sorkkia mitään peliä? Se vaan lisää firewall ruleja windowssiin...
Mistä minä tiedän? Nopealla selauksella ei sivulla lukenut ensimmäistäkään kohtaa toiminnan periaatteista eikä tätä vielä ollut tuonut ketään ilmi aikaisemminkaan.
Niin, joskus asioista on hyvä ottaa selvää ensin.

Edit: vastaus kysymykseen näköjään tulikin. Eli ei tule mitään banneja ko softasta.
Kiitos, tämä olikin todella avulias viesti, 100 % suosittelu. Hienosti leikattu lainauskin vielä.
 
Pikaisen testailun perusteella Hell-servulta siirtyminen naapurimaahan paransi pelikokemusta merkittävästi paitsi pelikavereiden kannalta myös yhteyden kannalta. En tiedä totuudenperäisyydestä mutta siltä tuntui dna:n kaapelimodeemilla. Suomi-servuilla pukkasi vähän väliä verkkoherjaa oikeaan yläkulmaan, ruottissa ei juurikaan - ja tuntui että kudit rekisteröityi ihan eri malliin. Millaista packet lossia teille tulee?

Tuohon liittyen jatkokysymys - peli tarjoaa verkkoasetuksissa valintaa "extremely restricted" - onkohan tuo "paras valinta" kaapelimodeemille. Tämmönen yhteys kyseessä:

Screenshot 2023-12-22 120752.png
Screenshot 2023-12-22 120752.png
 
Pikaisen testailun perusteella Hell-servulta siirtyminen naapurimaahan paransi pelikokemusta merkittävästi paitsi pelikavereiden kannalta myös yhteyden kannalta. En tiedä totuudenperäisyydestä mutta siltä tuntui dna:n kaapelimodeemilla. Suomi-servuilla pukkasi vähän väliä verkkoherjaa oikeaan yläkulmaan, ruottissa ei juurikaan - ja tuntui että kudit rekisteröityi ihan eri malliin. Millaista packet lossia teille tulee?
Tästä tulee kuva että tilanne ei ole muuttunut noiden suomiservujen osalta, eli että ne edelleen kiertäisi Ruotsin kautta.
Top comment tuolla vielä linkittää Valven tyypin Twiittiin aiheesta.


Eli jos estää suomiservut, olisi reitti vain yksisuuntainen ruotsiin ja siten tietenkin parempi?
 
Pikaisen testailun perusteella Hell-servulta siirtyminen naapurimaahan paransi pelikokemusta merkittävästi paitsi pelikavereiden kannalta myös yhteyden kannalta. En tiedä totuudenperäisyydestä mutta siltä tuntui dna:n kaapelimodeemilla. Suomi-servuilla pukkasi vähän väliä verkkoherjaa oikeaan yläkulmaan, ruottissa ei juurikaan - ja tuntui että kudit rekisteröityi ihan eri malliin. Millaista packet lossia teille tulee?

Tuohon liittyen jatkokysymys - peli tarjoaa verkkoasetuksissa valintaa "extremely restricted" - onkohan tuo "paras valinta" kaapelimodeemille. Tämmönen yhteys kyseessä:

Screenshot 2023-12-22 120752.png
Screenshot 2023-12-22 120752.png
Helsingin servulla säännöllisesti 0.1-2,5% välillä seilaa packet loss. Ihan hirveä pelata, tosin sen mitä Frankfurtin ja Amsterdamin tuli pelattua, niin nekin on aivan hirveitä pingin johdosta vaikka lossia ei ollutkaan. Paras lienee Tukholma tällä hetkellä.
Tästä tulee kuva että tilanne ei ole muuttunut noiden suomiservujen osalta, eli että ne edelleen kiertäisi Ruotsin kautta.
Top comment tuolla vielä linkittää Valven tyypin Twiittiin aiheesta.


Eli jos estää suomiservut, olisi reitti vain yksisuuntainen ruotsiin ja siten tietenkin parempi?
Ei kyllä overlayssä näytä, että reititettäisiin, mutta voinee olla väärässäkin.
 
Ei kyllä overlayssä näytä, että reititettäisiin, mutta voinee olla väärässäkin.
Jaa no voihan se olla että asia on muuttunut, eli me ollaan saatu omat relayt eikä liikenne kierrä enää naapurimaan kautta.

Luulin että tilanne olisi edelleen sama, jos kerta vaikutti siltä että suomiservut blokattuna olisi myös yhteys parempi.
 
Jaa no voihan se olla että asia on muuttunut, eli me ollaan saatu omat relayt eikä liikenne kierrä enää naapurimaan kautta.

Luulin että tilanne olisi edelleen sama, jos kerta vaikutti siltä että suomiservut blokattuna olisi myös yhteys parempi.
Oma veikkaus on, että Suomi servut on vaan jotain kuraa minkä takia eivät toimi kunnolla. Myös pingin puolesta luulen, että reitittää suoraan koska Tukholmaan on ollut 5-6 ja Helsinkiin 1-2.
 
Pingeistä pääteltynä suomi-serverit on elisan verkossa. Peli ilmoittaa pingiksi 1-2 elisan valokuidulla Helsingissä.
 
Aiemmin huijarit eivät häirinneet minun pelejä, mutta viime aikoina näitä on alkanut näkemään hävyttömän paljon. Juuri äsken vastustajatiimissä ragehackkaaja wallhack+aimbot boostaamassa tiimikavereitaan. Ei voi kuin ihmetellä miten niinkin kokenut pelitalo kuin Valve julkaisi competitive pelin ilman kunnon anticheattia. Kaipa tässä pitäisi laittaa tämä tauolle sitä odotellessa. Ei kiinnosta vähäisiä pelitunteja käyttää tämmöiseen.
 
Aiemmin huijarit eivät häirinneet minun pelejä, mutta viime aikoina näitä on alkanut näkemään hävyttömän paljon. Juuri äsken vastustajatiimissä ragehackkaaja wallhack+aimbot boostaamassa tiimikavereitaan. Ei voi kuin ihmetellä miten niinkin kokenut pelitalo kuin Valve julkaisi competitive pelin ilman kunnon anticheattia. Kaipa tässä pitäisi laittaa tämä tauolle sitä odotellessa. Ei kiinnosta vähäisiä pelitunteja käyttää tämmöiseen.

Aika moni on samaa sanonut ja striimeissäkin koodareita näkyy. Ite pelasin pyhien aikaan kavereiden kanssa varmaan 20 matsia, ja yksi koodari tuli vastaan. Ja sekään ei vetänyt millään spinbotilla. Otti vaan puolet vajaasta 40 tapostaan heduilla savuihin :D

Ihan vinkkinä, koodareita ei juuri näy kun pelaa mm, eikä sitä premieriä. Siellä se väki koodaa ratingin perässä.
 
Joo, kyllähän tämän pelin syöpä ovat olleet huijarit jo pidemmän aikaa. CSGO loppuaikoina lähes jokaisessa Danger Zone pelissä oli wallhacker vastassa parhaimmilla rankeilla pelatessa. Harva edes jaksoi peitellä yhtään. Raportoinneista ollut mitään hyötyä, päin vastoin, itseni luokiteltiin huijariksi jossain vaiheessa. Sen jälkeen kun luottamuskerroin oli alhainen, tuli vastaan vaan pelkkiä huijareita joka pelimuodossa. Ei voinut pelata kun faceit-pelejä.

CS2 premierissä taas huomattavasti harvemmin ollut vastassa mitään ihan täysin estottomasti pelaavia huijareita, suurin osa koettaa peitellä jotenkin. Ehkä joka kymmenennessä pelissä on joku todella epäilyttävä tyyppi poraamassa seinän läpi aina oikeaan paikkaan.

Aika paska maku tästä CS2-julkaisusta on jäänyt kun itse olin noiden häröjenkin pelimuotojen ystävä. Etenkin Danger Zone oli hauskaa jos ei sattunut paljoa huijareita vastaan.
 
Joo, kyllähän tämän pelin syöpä ovat olleet huijarit jo pidemmän aikaa. CSGO loppuaikoina lähes jokaisessa Danger Zone pelissä oli wallhacker vastassa parhaimmilla rankeilla pelatessa. Harva edes jaksoi peitellä yhtään. Raportoinneista ollut mitään hyötyä, päin vastoin, itseni luokiteltiin huijariksi jossain vaiheessa. Sen jälkeen kun luottamuskerroin oli alhainen, tuli vastaan vaan pelkkiä huijareita joka pelimuodossa. Ei voinut pelata kun faceit-pelejä.

CS2 premierissä taas huomattavasti harvemmin ollut vastassa mitään ihan täysin estottomasti pelaavia huijareita, suurin osa koettaa peitellä jotenkin. Ehkä joka kymmenennessä pelissä on joku todella epäilyttävä tyyppi poraamassa seinän läpi aina oikeaan paikkaan.

Aika paska maku tästä CS2-julkaisusta on jäänyt kun itse olin noiden häröjenkin pelimuotojen ystävä. Etenkin Danger Zone oli hauskaa jos ei sattunut paljoa huijareita vastaan.
Njaa, kaikista 260 pelistä mitä ehti pelaamaan sanoisin, että vähemmän oli pelejä missä ei ollut huijaria mukana. Moni on vaan niin surkea pelaamaan koodeillakin, etteivät voita välttämättä, mutta näkee hyvin tyylistä sekä kaverilistasta/profiilista millainen sankari on vastassa, mutta siinä kyllä olet oikeassa, ettei nyt ihan hirveästi ole mitään suoraan spinbotilla vetänyttä tullut vastaan.
 
itsellä 20k rankissä tulee vähintään 1/5 pelissä selvä blatant koodari vastaan. Voi vain kuvitella paljonko niitä ”peittelijöitä” on. Tuskin kovin kaukana ollaan, jos veikkaan, että joka toisessa pelissä olisi jonkinnäköinen koodari.. Loppui itsellä tuon pelaaminen. Katsotaan uusiksi, kun (jos) on jonkinnäköinen anticheat saatu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom