Luin että tuo oli Monte Carlossa mutta ollaankin Sardiniassa soralla
^
- Camberit -1.50 vähintään etu ja taka, ehkä jopa -2.00 testiin että onko nopeampi (voi tietenkin huonontaa balanssia tai ajotuntumaa jos paljon negatiivistä, siksi pitääkin testailla), jos auto aliohjaava voi kokeilla taka camber vähemmän negatiivinen esim. jos etu -1.50 nini taka -1.40 tai -1.30 tai -1.20 (jos etu -2.00 niin taka -1.90 tai -1.80 tai -1.70)
Toe säätö: tällä voi saada paremman alkukääntymisen aikaan tiuukoihin mutkiin kun laittaa toe in eteen esim kokeilee 0.10 tai 0.20 tai 0.30 tai enemmän? Pelissä selitys tälle on sanottu oikeinpäin eli TOE OUT (miinus-merkkinen arvo) parantaa kääntymistä myös irl mutta toteutus väärinpäin pelissä joten on laitettava TOE IN (plus-merkkinen arvo)
- Jarru force 3000, brake bias ehkä 60-70% väliltä paras, käsijarru force ehkä maksimit jos perä ei irtoa hyvin käsijarrulla
- diff: driving lock etu 25% ja taka 35% # Braking lockit etu 30%, taka 35% # preload etu 40.00, taka 50.00
diff driving lockeilla säädetään käytöstä kaasulla, jos noilla ei yliohjaa/käänny riittävästi kaasulla niin laskee etu lock 20% tai voi nostaa taka lock 40% tai molemmat
jos on liian yliohjaava/kääntyvä kaasulla silloin noiden eroa pienennetään esim. etu 25->30 ja taka 35
diff braking lockeilla säädetään käytöstä jarrulla, jos ei yliohjaa/käänny riittävästi jarrulla niinl laskee etu lock 25 tai voi nostaa taka lock 40% tai molemmat
jos on liian yliohjaava/kääntyvä jarrulla silloin noiden eroa pienennetään esim. etu 30->35 ja taka 35
Preload aktivoituu kaasunnostoilla ja kun nostaa kaasun pis kun jarruttaa, noiden suhtella saa lisää kääntyvyttä tai sitä voi vähentää jos sitä on liian paljon
esim. suht neutraali käytös jos preload 50.00 ja 50.00 # yliohjaava preload jos etu 40.00 ja taka 50.00, vielä enemmän yliohjaava jos etu 30.00 ja taka 50.00 # aliohjaava käytös jos preload jos etu 50.00 ja taka 40.00
-Gears: näistä ei osaa sanoa mitään kun nuo ratiot on ihan autokohtaiset jne, ei voi laskea huippuja jos tietää 1:n vaihteen maksiminopeuden kuten dr2.0 pystyi
Itse säätäisin 1:n kulkemaan Rally 1 70km/h (tai jopa 80km/h) josta vähentää tehohävikin verran johtuen ilmanalasta. Se on esim -5% turbo moottorilla jos lokaation keskikorkeus on 1km merenpinnasta, vaparissa hävikki -10%, tuon lasken ihan -1% jokaista 100m kohti ja ahdetuissa luvun vain jakaa 2:lla).
Ja katsoisin TT listalta joka ek lähtökorkeus joista ottaa ylin ja alin lukema yhteenlaskettuna ja jaettuna 2 = keskikorkeus lokaatiossa jonka mukaan tulee tuo tehonalenema (en usko että se on dynaaminen tässä pelissä että tehoa tulee lisää jos mennään koko ek alaspäin).
Huiput pitää vain testata että mitä hud mittari näyttää ja kuinka paljon ollaan rajoittimella, jos paljon rajalla niin nostaa ylintä vaihdetta ja säätää välivaihteet tasaisemmin jne -> testiä ja jos vieläkin rajoilla kenties liikaa niin jälleen nostaa jne kunnes alkaa häviämään ajassa tmv (ei nyt ehkä ole optimaalinen joka ek:lle kun niiden keskinopeudet voi vaihdella tai joku ek mennään ehkä koko ajan ylämäkeen tai alamäkeen tmv
- Damping: noin on ihan joka autossa koska sille ei ole tehty mitään vakiosäädöissä
Aloittaa tästä: slow +1, fast +2, div 0.65mps, rebound +0 ja taakse samat. Sitten voi kokeilla yleisesti jäykempänä eli +2, +3 0.65mps, +1 tai aloitusta pehmeämpänäkin jos sillä ei ollut yhtään vakaus ongelmia eli +0, +1, 0.65mps, -1
Springs:
- ride heightit alemmas jos ei pohjaa pahasti (jos pohjaa pahasti silloin yleensä menettää ohjauskyvyn hetkittäin kokonaan koska pohjapanssari osuu rajusti maahan-> eturenkaissa ei ole pitoja silloin joten auto ei vastaa ohjaukseen)
Jouset säädän myös alkuun keskinopeuksien mukaan, ei mitään hajua tästä maasta mutta voi lähteä liikkelleä näillä
- etujousi 102 ja takajousi 81 (sopivat arvot jos keskituntinopeudet vaikka wr ajoissa täällä n.100-110km/h luokkaa noilla autoilla), jos nopeampi kuin tuo niin etu 109 ja taka 88 (tai jos reilusti alle 100km/h keskinopeus niin voi kokeilla etu 95, taka 74-81)
- Anti roll bar: etu 10 alkuun ja taakse sopivasti vaikka alkuun 15 että on riittävän kääntyvä noille teille, jos on aivan liian aliohjaava niin nostaa vain taka arb reilusti pari naksua jne ja vieläkin lisää jos tarpeen. Jos auto on liian kallisteleva, epävakaa tmv niin silloin jäykemmillä arb saa sitä kuriin, esim. nostaa etu arb vaikka 15 ja säätää taas taka arb sopivaksi ettei aliohjaa liikaa.
^
- Camberit -1.50 vähintään etu ja taka, ehkä jopa -2.00 testiin että onko nopeampi (voi tietenkin huonontaa balanssia tai ajotuntumaa jos paljon negatiivistä, siksi pitääkin testailla), jos auto aliohjaava voi kokeilla taka camber vähemmän negatiivinen esim. jos etu -1.50 nini taka -1.40 tai -1.30 tai -1.20 (jos etu -2.00 niin taka -1.90 tai -1.80 tai -1.70)
Toe säätö: tällä voi saada paremman alkukääntymisen aikaan tiuukoihin mutkiin kun laittaa toe in eteen esim kokeilee 0.10 tai 0.20 tai 0.30 tai enemmän? Pelissä selitys tälle on sanottu oikeinpäin eli TOE OUT (miinus-merkkinen arvo) parantaa kääntymistä myös irl mutta toteutus väärinpäin pelissä joten on laitettava TOE IN (plus-merkkinen arvo)
- Jarru force 3000, brake bias ehkä 60-70% väliltä paras, käsijarru force ehkä maksimit jos perä ei irtoa hyvin käsijarrulla
- diff: driving lock etu 25% ja taka 35% # Braking lockit etu 30%, taka 35% # preload etu 40.00, taka 50.00
diff driving lockeilla säädetään käytöstä kaasulla, jos noilla ei yliohjaa/käänny riittävästi kaasulla niin laskee etu lock 20% tai voi nostaa taka lock 40% tai molemmat
jos on liian yliohjaava/kääntyvä kaasulla silloin noiden eroa pienennetään esim. etu 25->30 ja taka 35
diff braking lockeilla säädetään käytöstä jarrulla, jos ei yliohjaa/käänny riittävästi jarrulla niinl laskee etu lock 25 tai voi nostaa taka lock 40% tai molemmat
jos on liian yliohjaava/kääntyvä jarrulla silloin noiden eroa pienennetään esim. etu 30->35 ja taka 35
Preload aktivoituu kaasunnostoilla ja kun nostaa kaasun pis kun jarruttaa, noiden suhtella saa lisää kääntyvyttä tai sitä voi vähentää jos sitä on liian paljon
esim. suht neutraali käytös jos preload 50.00 ja 50.00 # yliohjaava preload jos etu 40.00 ja taka 50.00, vielä enemmän yliohjaava jos etu 30.00 ja taka 50.00 # aliohjaava käytös jos preload jos etu 50.00 ja taka 40.00
-Gears: näistä ei osaa sanoa mitään kun nuo ratiot on ihan autokohtaiset jne, ei voi laskea huippuja jos tietää 1:n vaihteen maksiminopeuden kuten dr2.0 pystyi
Itse säätäisin 1:n kulkemaan Rally 1 70km/h (tai jopa 80km/h) josta vähentää tehohävikin verran johtuen ilmanalasta. Se on esim -5% turbo moottorilla jos lokaation keskikorkeus on 1km merenpinnasta, vaparissa hävikki -10%, tuon lasken ihan -1% jokaista 100m kohti ja ahdetuissa luvun vain jakaa 2:lla).
Ja katsoisin TT listalta joka ek lähtökorkeus joista ottaa ylin ja alin lukema yhteenlaskettuna ja jaettuna 2 = keskikorkeus lokaatiossa jonka mukaan tulee tuo tehonalenema (en usko että se on dynaaminen tässä pelissä että tehoa tulee lisää jos mennään koko ek alaspäin).
Huiput pitää vain testata että mitä hud mittari näyttää ja kuinka paljon ollaan rajoittimella, jos paljon rajalla niin nostaa ylintä vaihdetta ja säätää välivaihteet tasaisemmin jne -> testiä ja jos vieläkin rajoilla kenties liikaa niin jälleen nostaa jne kunnes alkaa häviämään ajassa tmv (ei nyt ehkä ole optimaalinen joka ek:lle kun niiden keskinopeudet voi vaihdella tai joku ek mennään ehkä koko ajan ylämäkeen tai alamäkeen tmv
- Damping: noin on ihan joka autossa koska sille ei ole tehty mitään vakiosäädöissä
Aloittaa tästä: slow +1, fast +2, div 0.65mps, rebound +0 ja taakse samat. Sitten voi kokeilla yleisesti jäykempänä eli +2, +3 0.65mps, +1 tai aloitusta pehmeämpänäkin jos sillä ei ollut yhtään vakaus ongelmia eli +0, +1, 0.65mps, -1
Springs:
- ride heightit alemmas jos ei pohjaa pahasti (jos pohjaa pahasti silloin yleensä menettää ohjauskyvyn hetkittäin kokonaan koska pohjapanssari osuu rajusti maahan-> eturenkaissa ei ole pitoja silloin joten auto ei vastaa ohjaukseen)
Jouset säädän myös alkuun keskinopeuksien mukaan, ei mitään hajua tästä maasta mutta voi lähteä liikkelleä näillä
- etujousi 102 ja takajousi 81 (sopivat arvot jos keskituntinopeudet vaikka wr ajoissa täällä n.100-110km/h luokkaa noilla autoilla), jos nopeampi kuin tuo niin etu 109 ja taka 88 (tai jos reilusti alle 100km/h keskinopeus niin voi kokeilla etu 95, taka 74-81)
- Anti roll bar: etu 10 alkuun ja taakse sopivasti vaikka alkuun 15 että on riittävän kääntyvä noille teille, jos on aivan liian aliohjaava niin nostaa vain taka arb reilusti pari naksua jne ja vieläkin lisää jos tarpeen. Jos auto on liian kallisteleva, epävakaa tmv niin silloin jäykemmillä arb saa sitä kuriin, esim. nostaa etu arb vaikka 15 ja säätää taas taka arb sopivaksi ettei aliohjaa liikaa.
Viimeksi muokattu: