Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Itsellä ainakin pelimuoto vaikuttaa paljon kuinka hyvin peli toimii (PS5). Klubeissa peli tökkii usein pahasti ja sen takia viime aikoina pelannut sitä vähemmän.

Muissa pelimuodoissa on päivitysten jälkeen peli toiminut ihan hyvin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
49” näytöllä 5120x1440p resolla low-ultra asetuksilla DLSS balancedilla 100-140fps.
90% ajasta mennään 125fps tuntumassa.

I7-12700k ja Rtx 3080.

Satunnaisia stutterointeja oli ennen ensimmäistä päivitystä.
50h kellossa eikä nykimisiä ole näkynyt alun jälkeen ollenkaan.
Oudolta tuntuu lukea kuinka paljon muilla näyttää olevan ongelmia.
Luulen että kyse on siitä, että suorituskyky ei kasva tai vähene keskiarvojen mukaisesti eri raudalla, vaan toimii täysin sulavasti kun on tarpeeksi "rautaa rajalla", mutta sitten kun mennään yhden napsun alle sen optimimäärän niin suorituskyky romahtaa.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
190
(pähkinänkuoressa tiivistettynä) Jos parhaan rallipelin haluu suoraan ajoon, niin 34,99eur ei oo paha siitä, ettei tartte MODien kanssa tapella tai sitten tyytyy surkeahkoon WRC gene / DR 2.0 peliin.
Kertoo vissiin siitä että ei ole paljoa kilpailua markkinoilla. Modien kanssa "tappelun" kanssa ei ole itsellä ongelmaa. Odotin tätä siis kovasti, mutta oli tämä ensi kosketuksen jälkeen kyllä selkeä pettymys. Muiden bugien ja puutteiden lisäksi graafisesti tämä on myös vuoden 2023 peliksi aika heikko.

Täytyy katsoa että sortuuko tähän silti jossain vaiheessa, vai odotteleeko ensi vuoden versiota. Eiköhän tästä vuosittainen pelisarja tule EA:n luotsaamana. Ja vanha sitten hylätään.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Mulla on käytössä mukamas aikaisimmat nuotit mutta ei ne kyllä kovin aikaisin tule. Pitäisiköhän yrittää laittaa ne vaikka keskelle käydä ajamassa Pätkä sammuttaa peli käynnistää peli uudelleen laittaa aikaisimmalle ja kokeilla muuttuiko se. Kun mun mielestä sillä päivityksellä ei ollut mitään vaikutusta. Earliest ollu alusta asti käytössä ja sillä kovaa ajettavien yhdistelmien jälkeen tuleva tiukempi tulee silmille kun kartturi ei vaan ehdi luetella kaikkia.
Heti alussa tuntui että kartturilla on liikaa tavaraa syljettävänä, kun etenkin nopeissa pätkissä pitäis keskittyä niihin kriittisimpiin paikkoihin. Dirt kakkosessa tiesi että jos se CAUTION! kajahti, niin kannatti oikeasti kuunnella ja ottaa varovasti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Club: GPLaps Travel Go. Italiassa Lancia 037 Evo 2 ja 14 pätkää. Mie oon niin poikki, niin poikki Hyvää oli että sai auton ehjänä maaliin. Sanooko kartturi jotain tai näkeekö jostain jos rengas puhki?
Olin kuulevinani että rengas lotkottais kuin olisi puhki ja auto oli ihan kauhea ajaa mutta kun en ollut varma niin en pysähtynyt. Lancia oli kyllä koko matkan aika kauhea ajaa ja oli työn ja tuskan takana että pysyi tiellä. Ihan kiva kokemus mutta kyllä taitaa vähäksi aikaa jäädä maratonkisat muille.
Kyllä se ilmoittaa jos menee rengas. Mulla meni muuten gplaps travel company klubi kisa kohtalaisesti mutta mulla oli vain yksi vararengas kyydissä ja jollain legillä onnistuin puhkaisemaan kaksi rengasta niin tokalla kertaa piti ajaa puolet pätkästä puhjenneella kumilla. Autona oli Bemari M1, oli kyllä villiä menoa:rofl:

Ilmeisesti se 037 taitaa olla aika hyvä, kun top 9 on pelkkää Lanciaa, sen jälkeen tulee Porschea ja Mantaa mukaan jonkun verran. Mä olen tämän kirjoittamisen hetkellä toiseksi nopein M1 19. sijalla, tosiaan harmillisesti se yksi pätkä meni 5km puhjenneella kumilla (ja yhden pätkän viimeinen kilometri, silloin ajoin tarkoituksella maaliin vaihtamatta). Varmaan se 037kin kaipaa vähän säätöjä että pysyy näpissä. Itse en ole ajanut sillä kuin sen yhden momentsin ja tuntui vaikealta. Kun olisi enemmän aikaa pelata ja säätää ja kokeilla useampia autoja (kunnon säädöillä), niin tästä pelistä löytyisi varmasti monta helmeä, mitä ei vaan tule välttämättä koskaan edes koitettua.

Mun mielestä kumit puhkeilee tässä pelissä ehkä vähän turhan helposti. En tiedä onko sitä tarkoituksella tehty niin kuin tosi elämässä nykyään puhkeilee rallissa aika paljon renkaita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
447
Heti alussa tuntui että kartturilla on liikaa tavaraa syljettävänä, kun etenkin nopeissa pätkissä pitäis keskittyä niihin kriittisimpiin paikkoihin. Dirt kakkosessa tiesi että jos se CAUTION! kajahti, niin kannatti oikeasti kuunnella ja ottaa varovasti.
Pelissä taitaa olla asetus nuottien informaatiomäärälle, jonka voi säätää yksinkertaisemmaksi. Oman ~10 ajopäivän kokemuksen perusteella sanoisin, että myös monimutkaisia nuotteja oppii vähän kerrassaa kuuntelemaan ja olennaisen tiedon niistä omaksumaan riittävän hyvin. Senkin olen huomannut, että visuaaliset nuotit on hyvä poistaa käytöstä ja käyttää pelkästään audio-nuotteja. Molempien päällä ollessa tarpeettoman informaation määrä vain lisääntyy ja se jopa häiritsee enemmän.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
354
En tiedä onko sitä tarkoituksella tehty niin kuin tosi elämässä nykyään puhkeilee rallissa aika paljon renkaita.
Nykyään WRC ralleissa ei käytetä purukumi renkaita, et renkaan puhjettua täyttyy massaseoksella pyörä... niin tulee rengasrikkoja tiheämmin ja on vissii käytettävissä enemmän varapyöriäkin pitkin ralliviikkoa.
Tehty peliin sitte samalla tapaa, että puhkeilee tiuhempaan renkaset.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Pelissä taitaa olla asetus nuottien informaatiomäärälle, jonka voi säätää yksinkertaisemmaksi. Oman ~10 ajopäivän kokemuksen perusteella sanoisin, että myös monimutkaisia nuotteja oppii vähän kerrassaa kuuntelemaan ja olennaisen tiedon niistä omaksumaan riittävän hyvin. Senkin olen huomannut, että visuaaliset nuotit on hyvä poistaa käytöstä ja käyttää pelkästään audio-nuotteja. Molempien päällä ollessa tarpeettoman informaation määrä vain lisääntyy ja se jopa häiritsee enemmän.
Kyllä niitä oppii kuuntelemaan, mutta mulla ainakin ne tulee tietyissä paikoissa auttamattomasti myöhään jos nuotista ajaa eikä tunne pätkää ulkoa. Mulla on tällä hetkellä visuaaliset päällä siksi, kun se merkki tulee ruutuun heti kun kartturi aloittaa lausumaan sitä, niin informaation saa hetkeä nopeammin kuin pelkästään audiona.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 326
Kyllä se ilmoittaa jos menee rengas. Mulla meni muuten gplaps travel company klubi kisa kohtalaisesti mutta mulla oli vain yksi vararengas kyydissä ja jollain legillä onnistuin puhkaisemaan kaksi rengasta niin tokalla kertaa piti ajaa puolet pätkästä puhjenneella kumilla. Autona oli Bemari M1, oli kyllä villiä menoa:rofl:

Ilmeisesti se 037 taitaa olla aika hyvä, kun top 9 on pelkkää Lanciaa, sen jälkeen tulee Porschea ja Mantaa mukaan jonkun verran. Mä olen tämän kirjoittamisen hetkellä toiseksi nopein M1 19. sijalla, tosiaan harmillisesti se yksi pätkä meni 5km puhjenneella kumilla (ja yhden pätkän viimeinen kilometri, silloin ajoin tarkoituksella maaliin vaihtamatta). Varmaan se 037kin kaipaa vähän säätöjä että pysyy näpissä. Itse en ole ajanut sillä kuin sen yhden momentsin ja tuntui vaikealta. Kun olisi enemmän aikaa pelata ja säätää ja kokeilla useampia autoja (kunnon säädöillä), niin tästä pelistä löytyisi varmasti monta helmeä, mitä ei vaan tule välttämättä koskaan edes koitettua.

Mun mielestä kumit puhkeilee tässä pelissä ehkä vähän turhan helposti. En tiedä onko sitä tarkoituksella tehty niin kuin tosi elämässä nykyään puhkeilee rallissa aika paljon renkaita.
saisivat korjata sen clubi quitti bugin. kiinnostaisi ajella noita mutta ei innosta kun sitä kuitenkin "kaikki" hyödyntävät. ite ajelen kyllä yhtä soittoa nuo ainakin nämä mitä nyt on olleet max7 ek ajeluita.
tuo gplapsi voi olla kyllä aika urakka vetää yhdellä istumalla..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
447
Kyllä niitä oppii kuuntelemaan, mutta mulla ainakin ne tulee tietyissä paikoissa auttamattomasti myöhään jos nuotista ajaa eikä tunne pätkää ulkoa. Mulla on tällä hetkellä visuaaliset päällä siksi, kun se merkki tulee ruutuun heti kun kartturi aloittaa lausumaan sitä, niin informaation saa hetkeä nopeammin kuin pelkästään audiona.
Juuri eilen itse asiassa havahduinkin tähän seikkaan, kun tuntuu tässä WRC:ssä pysyvän pelkkien nuottien avulla tiellä paljon paremmin mitä DR2.0:ssa. Eli tuolta osin vaikuttaisi nuotit olevan laadultaan parempia mitä DR2. Mutta voihan tämä olla vielä joku aistimusharha, kun pelitunteja ei vielä niin paljon ole kertynyt ja ratoja tullut ajeltua vasta kourallinen läpi.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Juuri eilen itse asiassa havahduinkin tähän seikkaan, kun tuntuu tässä WRC:ssä pysyvän pelkkien nuottien avulla tiellä paljon paremmin mitä DR2.0:ssa. Eli tuolta osin vaikuttaisi nuotit olevan laadultaan parempia mitä DR2. Mutta voihan tämä olla vielä joku aistimusharha, kun pelitunteja ei vielä niin paljon ole kertynyt ja ratoja tullut ajeltua vasta kourallinen läpi.
Juu on parempi EA WRC:ssä. Virheitä tai puuttelisia nuotteja myös vähemmän kuin DR2.0:ssa. Itse myös saan varoitukset selkeämmin tässä pelissä. Dirtissä osa varoituksista oli upotettu monotoonisesti muiden nuottien sekaan, toki oli niitä selkeitäkin varoituksia. Kiire nuottien osalta on tullut vain WRC1 autoilla, jos tykittää lujaa. Voi toki olla, että jos vauhti on siellä maailman kärjen tasolla niin kokemus voi olla erilainen.

Varsinkin mieskartturi on vielä aika selkeä. Naiskartturilla on kirkkaampi ääni, mutta sen murteen takia ei ainakaan omat aivot rekisteröi niitä nuotteja alitajuntaan.

Vasta reilu viikko sitten poistin ruudulta nuotit näkyvistä ja se on entisestään parantanut ajamista sekä nuottien kuuntelua. Yleensä pidän uudessa rallipelissä hetken aikaa nuotit näkyvissä ja sitten poistan ne ruudulta.

Oma ajotapa on se, että keskityn ajamiseen ja nuotit tulee alitajuntaan. Mikäli oikein keskityn kuuntelemaan nuotteja niin helposti jää miettimään jotain nuottia, voi mennä jopa sekaisin tai ajorytmi ei ole niin hyvä. EA WRC on kyllä sellainen peli, että kun oikein pääsee keskittymisen zoneen on se jopa rentouttavaa ja immersiivistä touhua. Mitäpähän kokemus olisi, jos peliä kokisi VR-laseilla ja teknisesti peli olisi loistavalla tasolla!
 
Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
1
Morjesta kaikille, olisi yksi kysymys tai ihmetyksen aihe kun en saa millään grafiikka asetuksia kuntoon tässä pelissä.

Ihmeellistä pientä mustaa laatikkoa/pistettä tien pinnat täynnä ja jotenki muutenki tuntuu että kaikki ei olisi kunnossa.

Pc speksit on 2080ti ja prossuna toimii i9 9900k ja näyttö samsungin 5120x1440 ultrawide.

Olisin äärimmäisen kiitollinen jos jollain olisi ratkasu näihin grafiikka asioihin tai muuten jää ikävä kyllä hyvä peli pelaamatta. Olisikohan jollain suunnilleen samoilla spekseillä olevat laitteet niin näyttökuvat grafiikka asetuksista olisi paikallaan.

Ja lisäyksenä vielä että muilla peleillä ei tätä samaa tapahdu.

Mikko
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Morjesta kaikille, olisi yksi kysymys tai ihmetyksen aihe kun en saa millään grafiikka asetuksia kuntoon tässä pelissä.

Ihmeellistä pientä mustaa laatikkoa/pistettä tien pinnat täynnä ja jotenki muutenki tuntuu että kaikki ei olisi kunnossa.

Pc speksit on 2080ti ja prossuna toimii i9 9900k ja näyttö samsungin 5120x1440 ultrawide.

Olisin äärimmäisen kiitollinen jos jollain olisi ratkasu näihin grafiikka asioihin tai muuten jää ikävä kyllä hyvä peli pelaamatta. Olisikohan jollain suunnilleen samoilla spekseillä olevat laitteet niin näyttökuvat grafiikka asetuksista olisi paikallaan.

Ja lisäyksenä vielä että muilla peleillä ei tätä samaa tapahdu.

Mikko
Ea:n foorumilla useampia kohtalotovereita sulla, mutta ainakaan omaan silmään ei ole osunut fixiä. Joillain on helpottanut laittaa car reflections ultra low (ja se antaa fps myös kivasti lisää samoin kuin peilit ja crowd lowille, sitten voikin pitää muut korkeammalla). Kokeile myös laittaa peli windowed modeen ja pikkasen pienempää resoa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 134
Morjesta kaikille, olisi yksi kysymys tai ihmetyksen aihe kun en saa millään grafiikka asetuksia kuntoon tässä pelissä.

Ihmeellistä pientä mustaa laatikkoa/pistettä tien pinnat täynnä ja jotenki muutenki tuntuu että kaikki ei olisi kunnossa.

Pc speksit on 2080ti ja prossuna toimii i9 9900k ja näyttö samsungin 5120x1440 ultrawide.

Olisin äärimmäisen kiitollinen jos jollain olisi ratkasu näihin grafiikka asioihin tai muuten jää ikävä kyllä hyvä peli pelaamatta. Olisikohan jollain suunnilleen samoilla spekseillä olevat laitteet niin näyttökuvat grafiikka asetuksista olisi paikallaan.

Ja lisäyksenä vielä että muilla peleillä ei tätä samaa tapahdu.

Mikko
Mä voin laittaa jossain välis kun pääsen koneelle. Muuten samat specsit, mutta 3080 koneessa.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Codemasterssilla irtisanomisia, vaikuttaakohan kuinka tämän pelin kehitykseen. Taas tää EA-spesiaali, osta firma, ime tuotot, sen jälkeen rupea ajamaan sitä alas..
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
364
Morjesta kaikille, olisi yksi kysymys tai ihmetyksen aihe kun en saa millään grafiikka asetuksia kuntoon tässä pelissä.

Ihmeellistä pientä mustaa laatikkoa/pistettä tien pinnat täynnä ja jotenki muutenki tuntuu että kaikki ei olisi kunnossa.

Pc speksit on 2080ti ja prossuna toimii i9 9900k ja näyttö samsungin 5120x1440 ultrawide.

Olisin äärimmäisen kiitollinen jos jollain olisi ratkasu näihin grafiikka asioihin tai muuten jää ikävä kyllä hyvä peli pelaamatta. Olisikohan jollain suunnilleen samoilla spekseillä olevat laitteet niin näyttökuvat grafiikka asetuksista olisi paikallaan.

Ja lisäyksenä vielä että muilla peleillä ei tätä samaa tapahdu.

Mikko
Mulla tekee radeonilla samaa, oli vähän aikaa lainassa 2080ti millä en tätä huomannut. Mustia välkähdyksiä tulee tuulilasin alareunaan ja sit varsinkin märkä tie niin siinä on mustia pisteitä. Anti-aliasing qualityä nostamalla väheni, laitoin epic eikä sitä enää niin kiinnitä niihin huomiota, mutta ei ne täysin poistunut.
Testasin tuota asetusta just toiseen suuntaan niin paheni huomattavasti ja low:lla tai mikä nyt olikaan se toinen ääripää niin tie täynnä mustaa pistettä..
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Codemasterssilla irtisanomisia, vaikuttaakohan kuinka tämän pelin kehitykseen. Taas tää EA-spesiaali, osta firma, ime tuotot, sen jälkeen rupea ajamaan sitä alas..
Mitä nopeasti luin ja ymmärsin, niin tota integroidaan entistä tiiviimmin EA:n yhteyteen, mitä ikinä tarkoittaakaan. Kai siellä kohta NHL-tiimi tekee sivutoimena vähän rallia samoilla grafiikkamoottoreilla, ja ylipäätään kaikki persoonallisuus häviää kun ollaan yhtä isoa ”It’s in the Game!” Perhettä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Ei tainnut mennä ihan putkeen pojilla siirtyminen omasta enginestä UE neloseen. Ehkä seuraava peli on sitten jo toimivampi.
 

Vega

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.11.2023
Viestejä
112
Tässä kävi niin että peli julkaistiin liian aikaisin, joku Q1 2024 olisi ollut järkevämpää, mutta eiköhän tämänkin päivitellä tässä lähikuukausina kuntoon.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
165

Käykää pistämässä peukkua jos offline-pelaaminen on se juttu ja muutenkin resonoi!
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
291
Vähän tuntuu liioitellulta lausunnot pelin toimivuudesta. Verrattuna useimpiin nykypeleihin on tämä julkaisukunnossa hyvässä kuosissa. Pari bugia ei todellakaan menoa haittaa.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 222
En oo vieläkään hommannut kun ihastunut tohon GT7 mutta nyt tekis mieli taas tykittää ratilla niin mistäs tommoisen edullisen toimivan avaimen tällä hetkellä saisi niin säästäisi pari ropoa?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
Vähän tuntuu liioitellulta lausunnot pelin toimivuudesta. Verrattuna useimpiin nykypeleihin on tämä julkaisukunnossa hyvässä kuosissa. Pari bugia ei todellakaan menoa haittaa.
Kyllä nuo graafiset bugit on osalla ihan pelin rikkovia. Itselläni lähinnä ärsyttäviä, märällä tiellä on noita muutama postaus ylempänä mainittuja "mustia ruutuja" tiellä, mutta onneksi ei ihan hirveästi. Mutta jos se tie on shakkiruudukkona (kuten se itselläni julkaisupäivänä oli märällä) niin ei sitä oikein voi ajaa, vilisee liikaa silmissä.

Ja sitten tuo korjausbugi liigoissa tuhoaa kilpailullisen puolen tällä hetkellä.

Se, että muutkin pelit julkaistaan rikkinäisenä ei ole mikään muu kuin laiska tekosyy puolustella surkeassa kunnossa julkaistua peliä.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Asfaltin läpi näkyy myös reunaviivat esim. Nyppylöissä, häirtsee pirusti. Mikähän voi olla, kun yhdellä etapilla ei teho riittänyt viitosvaihteelle ollenkaan, mutta seuraavalla meni helposti? Välissä ei kuitenkaan ollut serviceä, jossa olisi päässyt korjaamaan / muokkaamaan setuppia.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 326
pätsiä pukkaa 14.12., setupit sileeksi.

muoks: tuolla bugi sivulla oli joku ea tyyppi vastannu toiseen clubi bugi topicciin:
"This issue has already been reported and it is currently under investigation. There is no need to bump the thread by just saying "BUMP". Please, refrain from doing that in the future. "
se eka Clubs doesn't retain damage if you quit and return
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
31
Mietin tässä kärsiikö kukaan toinen samoista ongelmista. Elikäs: Eilisen näyttiksen ajuripäivityksen (23.12.1 ajurit) jälkeen mulla hävis mustat satunnaiset "palikat", ja peli tuntu rullaavan paremmin, muttamutta... Aivan hulluja pätkäsyitä ihan randomi kohdissa, yleensä jos auto heilahtaa voimakkaasti eli hypyt ja tölväsyt erilaisiin esteisiin. Ja juu koitin viel asentaa radeonin ajurit uusiks puhtaalta pöydältä. Oma rauta siis ryzen 7800x3d ja radeon rx7800xt 1080p@60hz, ja tällä koneella täytyy herkkuja karsia huomattavasti jotta saa pyörimään edes tolla tarkkuudella ja taajuudella :x3:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 131
7800x3d ja 3070 ja tulee rajumpia pysähdyksiä/stuttereita kun menee syvempien ojien pohjia pitkin, osuu objekteihin tmv kun auton korinosat ehkä menee maan tai pintojen läpi enemmän. Muuten pyörii smoothisti. Varmaan ne saa tuota pois päivityksillä.

Hypyissä ei itsellä tule stuttereita mutta kai sekin on mahdollista jos auto kolahtaa maahan(=pohjaa) koska säätö liian pehmeä tmv.

On ainakin syy ajaa puhtaammin niin ei tulisi noita
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
364
Graffa virheet hävis radeonin uusilla ajureilla, tais se alussa vähän latailla ja nykiä mutta aika äkkiä loppu. Testasin jotain ihan itselle uutta maata missä ajanu ikinä niin siellä lataili alkuusa vähän enemmän ja fps vaan 100 ku normisti sen 160. En kerenny ajella enempää että mahtasko fps parantua ku pari kertaa nykäsee pätkät läpi, testasin märällä kelillä jos se jotain vaikuttaa, mutta niin taisin testata muitakin pätkiä ja niissä fps normi.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
491
Viro on varmaan yksi suosikeistani tässä pelissä. Hirvittäviä vauhteja suuressa osassa pätkiä ja välillä sitten rytiseekin kunnolla kuten pitääkin :cool: Vasta tänään ajellut hieman ratilla, pädin tateilla aiemmin. En vielä pysty ihan omiin parhaisiin tattiaikoihin kokonaisuudessaan (eri kuvakulma myös nyt opettelussa), mutta selvä harppaus jo monessakin paikassa vanhaan verrattuna. Siis puhutaan varmaan vähintään muutamasta sekunnista per kilometri.
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
449
Varmaankin joko viimeisin nVidian ajuripäivitys 546.29/31 tai eilinen Windows-päivitys teki itsellä sen, että tuoreet Moments-osion Monte Carlo pätkät muuttuivat lähes ajokelvottomiksi 4090 kanssa, FPS:t tippuu jyrkemmissä mutkissa ~50 tasolle ja nykiminen/häntiminen on sellaista tasoa, etten ole aiemmin nähnyt :rolleyes: Aiemmin ei ole pelin kanssa ollut juuri mitään ongelmia muutamaa nykäisyä lukuunottamatta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
447
Mietin tässä kärsiikö kukaan toinen samoista ongelmista. Elikäs: Eilisen näyttiksen ajuripäivityksen (23.12.1 ajurit) jälkeen mulla hävis mustat satunnaiset "palikat", ja peli tuntu rullaavan paremmin, muttamutta... Aivan hulluja pätkäsyitä ihan randomi kohdissa, yleensä jos auto heilahtaa voimakkaasti eli hypyt ja tölväsyt erilaisiin esteisiin. Ja juu koitin viel asentaa radeonin ajurit uusiks puhtaalta pöydältä. Oma rauta siis ryzen 7800x3d ja radeon rx7800xt 1080p@60hz, ja tällä koneella täytyy herkkuja karsia huomattavasti jotta saa pyörimään edes tolla tarkkuudella ja taajuudella :x3:
Sama ongelma ilmenee myös minulla. Rautana on ikivanha Intelin 8700K prossu 32 GB muistia ja nvidian 3080 näyttis. 99% ajasta peli toimii oikein smoothisti, mutta usein vesiesteeseen osuminen tai johokin tien reunassa olevaan asiaan törmääminen tai liian pitkällä ojassa käyminen tekee usein tuollaisen töksähdyksen.
 
Liittynyt
23.01.2021
Viestejä
22
Tämä auttoi mulla stuttereihin:

AppData/Local/WRC/Saved/Config/WindowsNoEditor/Engine.ini

Tuon tiedoston loppuun lisätään rivit:

[/script/engine.renderersettings]
r.Streaming.PoolSize=0
niagara.CreateShadersOnLoad=1
r.CreateShadersOnLoad=1

[SystemSettings]
r.DefaultFeature.Bloom=0
r.BloomQuality=0
r.DefaultFeature.MotionBlur=0
r.MotionBlurQuality=0
r.ViewDistanceScale=2
r.Shadow.DistanceScale=1
r.Color.Mid=0.31
r.TonemapperGamma=2.4
grass.CullDistanceScale=4.0
groundCover.CullDistanceScale=4.0
groundCover.CullMaxDistance=20000.0



e: Graffat muuten tapissa, mutta:
Crowd, Car reflections, Post processing quality -> Ultra low
Mirrors, Motion blur off

Näiden jälkeen pyörii kivasti (3080ti natiivi 4k 80fps) Monte Carloa lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
Stutteriporukka:

Millaiselle medialle peli on teillä asennettu? HDD, sata-SSD, pci-e 3.0 SSD vai pci-e 4.0 tai 5.0 SSD?
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 898
Mitenkäs tälle pelille kävi onko tämä ehdoton väijyä tarjouksesta dirt 2.0 tilalle vai tuliko pannukakku vs dirt 2.0?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Mun mielestä tää on ihan joka suhteessa parempi kun Dirt 2.0. Ihan samalla laill en saa autoa liukumaan mutkissa, ainakaan vielä, mut sekin tuntuu vaan realistisemmalta.

Vielä on jotain lastenvikoja, jotka toivottavasti korjataan seuraavassa patchissä, joka tulee 14. päivä.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 621
77h näyttää pelikello ja kyllä tää tuntuu viihdyttävämmältä kun DR2.0. Dirtissä tosin on 483h pelattu, niin siihen saattoi alkaa olemaan jo vähän kyllästynyt.. :D

Kuhan saavat noi shutterit, typerän tuulilasi heijastuksen pois, klubeihin että näkis paremmin mikä on ajettu ja ettei se heitä listan alkuun kun pakittaa pois klubin tiedoista, niin ja Monte Carlon kippailun vielä pois, niin sitten sanoisin että tää on parempi. Tällä hetkellä dirtti on vaan paljon hiotumpi, mutta täytyy muistaa pelien ikä tässä kohtaa.

Tohon Monten kippailuun tosin löytyi lääkkeeksi kun laittoi stiimin käynnistysasetuksiin -dx11, mutta sivuoireena alkoi muut pätkät nykimään enempi, niin siitä tartti luopua.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
83
Monte on kyllä talvella upea, mutta lähestulkoon pelikelvoton PS5:lla. Stutteroi ihan hävyttömästi kun esimerkiksi klubissa vetelee pätkää/pätkän osaa ensimmäistä kertaa läpi.

Onneksi on muita, paremmin toimivia lokaatioita joissa ajella päivitystä odotellessa.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Maanantaina Season kakkosen julkaisu. Vissii Keski-Euroopan ralli ainakin listalla. Redditistä bongattuna tulevassa pätsissä ei kuitenkaan tulla tekoälyn bugaamista korjaamaan..
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Maanantaina Season kakkosen julkaisu. Vissii Keski-Euroopan ralli ainakin listalla. Redditistä bongattuna tulevassa pätsissä ei kuitenkaan tulla tekoälyn bugaamista korjaamaan..
Aika uskomatonta, jos tollasta bugia ei korjata heti ensimmäisenä. Ehkä ne ei vaan löydä vian aiheuttavaa virhettä. En mä muuta selitystä keksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
447
Nyt toimii se tärkein eli ajaminen moitteetta. Nvidian uudet ajurit ja loppui stutterit :D
Minulle ne ei harmillisesti satunnaista nytkähtelyongelmaa ratkaissut. Täytyypä nyt kokeilla noilla @suklaamonni antamilla ohjeilla, josko ne toisi siihen asiaan parannusta.
EDIT: ei yhäkään kadonnut noiden erikoistilanteiden töksäyttelyt. En osaa sanoa olisiko muutoin vaikuttanut nykyisillä näyttisajureilla ruudunpäivityksen sulavuudessa suuntaan taikka toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
291
Morjesta kaikille, olisi yksi kysymys tai ihmetyksen aihe kun en saa millään grafiikka asetuksia kuntoon tässä pelissä.

Ihmeellistä pientä mustaa laatikkoa/pistettä tien pinnat täynnä ja jotenki muutenki tuntuu että kaikki ei olisi kunnossa.

Pc speksit on 2080ti ja prossuna toimii i9 9900k ja näyttö samsungin 5120x1440 ultrawide.

Olisin äärimmäisen kiitollinen jos jollain olisi ratkasu näihin grafiikka asioihin tai muuten jää ikävä kyllä hyvä peli pelaamatta. Olisikohan jollain suunnilleen samoilla spekseillä olevat laitteet niin näyttökuvat grafiikka asetuksista olisi paikallaan.

Ja lisäyksenä vielä että muilla peleillä ei tätä samaa tapahdu.

Mikko
Näyttökuva 2023-12-09 130420.pngNäyttökuva 2023-12-09 130526.pngNäyttökuva 2023-12-09 130559.pngNäillä menen kun tuntuvat toimivan. 3900X ja 2080Ti. Vaikuttaakohan HDR miten? Mulla on se päällä....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Aika uskomatonta, jos tollasta bugia ei korjata heti ensimmäisenä. Ehkä ne ei vaan löydä vian aiheuttavaa virhettä. En mä muuta selitystä keksi.
Joo, pistää miettimään, että mitä siellä on oikeasti priorisoitu tämän edelle. Koska tässä on kyseessä pelin käytännössä rikkova bugi, ja meikäläiseltä meni nyt kyllä aika kovasti moti ja maku tähän peliin. TT ei aikaansa pidempään jaksa, clubeissa ei vauhti riitä, ja niissäkin toki on pelin rikkova bugi, 3-4 etapin rallejakaan ei määräänsä enempää jaksa hinkata. Unelmana oli päästä vetään täyspitkää rallia tekoälyä vastaan, mutta se ei näillä näkymin tule olemaan mahdollista kuin ehkä joskus ensi vuonna. Tai sitten korjaavat vasta ensi versioon.

Tää bugi on pakosti ollut kuitenkin tiedossa jo ennen julkaisua, niin aika pitkään kestää se, että se saadaan korjattua. Varsinkin kun miettii kuinka pelin rikkovasta bugista on kyse..
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Taitaa olla aika monta ongelmaa tekoälyyn liittyen.

1. Jos lähtee kesken kaiken rallista pois ja palaa myöhemmin ajamaan niin tekoälyn vauhti tippuu useita minuutteja/ek. (Tähän en ole itse törmännyt, kun olen ajanut rallin aina kokoonaan kerralla).

2. Teköälyn ajat voi heitellä rallin sisällä. Esim. JWRC Sweden kaksi pätkää ne ajoi mun kanssa samaa vauhtia ja kärkikaksikko jopa lujempaa. Kolmella muulla pätkällä olin 30 sek nopeampi/ek. Ei siinä ollut mitään logiikkaa.

3. Custom Championshipissa tekoäly ajaa lujempaa kuin Career Modessa ja kenties myös siinä on bugeja vähemmän. Esim. JWRC sama pätkä AI 90% niin Customissa oli sopiva vauhti. Careerissa olin selvästi nopeampi, vaikka ajoin saman ajan.

Sitten on toki vielä luontaista vaihtelua eri maissa, autoluokissa sekä vaikeustason asetuksista johtuen. Voi olla hankala saada kaikki balanssiin, vaikka bugeja ei olisikaan.
 
Liittynyt
23.01.2021
Viestejä
22
Otin ja selvitin tuon Monte Carlon ongelman, joka oli ruoho. Eli ground cover ultra 25-35fps, off 90-100fps. Time Trialiin en saanut talviolosuhteita, joten testattu vain kesällä. Sehän nimittäin tökkii uratilan talviralleissa myös. Täytyy testata kun tulee taas vastaan, ehkä siellä jotain heinää heiluu silloinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: TLA

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
449
Otin ja selvitin tuon Monte Carlon ongelman, joka oli ruoho. Eli ground cover ultra 25-35fps, off 90-100fps. Time Trialiin en saanut talviolosuhteita, joten testattu vain kesällä. Sehän nimittäin tökkii uratilan talviralleissa myös. Täytyy testata kun tulee taas vastaan, ehkä siellä jotain heinää heiluu silloinkin.
Kiitoksia tästä! Tosiaan jopa tuolla omalla 5900x+4090 yhdistelmällä tällä on aivan massiivinen vaikutus, omilla vähän muokatuilla asetuksilla kaikkein pahimmassa kohdassa ground cover medium: 45fps, low: 75fps. Suosittelen ainakin Monte Carlossa low/ultra low/off.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 803
Viestejä
4 299 266
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom