Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
354
Ryzen 5 3600 DDR4 4000MHz 32GB RTX 3060Ti OC 8GB GDDR6X ja joo ultra setupilla testasin nyt ekaa kertaa päivitysten jälkeen niin sellasta 101-125fps:ää konepelti kuvakulmasta, ainoastaan car reflections ultra low vivussa...
BGS-125.pngAGS-125.pngultra-110.png
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Ryzen 5 3600 DDR4 4000MHz 32GB RTX 3060Ti OC 8GB GDDR6X ja joo ultra setupilla testasin nyt ekaa kertaa päivitysten jälkeen niin sellasta 101-125fps:ää konepelti kuvakulmasta, ainoastaan car reflections ultra low vivussa...
Ohoh. sain ennen päivitystä melkein samalla setupilla (3600, 2080S ja 16GB) mediumilla sellasta 70-80 fps:ää, joten katotaan oisko päivitys tuonu lisää potkua. Tarpeeksi hyvinhän toi mulla pyörii. Lähinnä se VR mua kiinnostaa.

EDIT : Niin joo, tajusin eron teikäläiseen, että minähän pelaan siis 1440p-näytöllä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
PS5 / Xbox Series X on noin 3700X vastaava prossu huomattavan nopealla muistilla. Tuolle raudalle tämä peli on tähdätty, ja konsolilla on vähemmän overheadia käyttiksen yms taustatauhkan pyörittämisestä kuin PC:llä, joten en ihmettele pahemmin jos 3600X:llä määrätyissä kohdin esiintyy nykimistä. Kyseessä kuitenkin 4,5v vanha mid range prossu, kyllähän sen "kuuluu" jo alkaa pykimään
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Yllättävän hyvin toi on kyl pyöriny ja niit stutterointeja on ollu mun keskitehon vekottimella varmaan paljon vähemmän kun high-end masiinoilla, ainakin mitä oon keskustelupalstoilta ymmärtäny. Että ehkä se optimointi onnistu alkuun paremmin näillä nuhapumpuilla. Kertaakaan en oo ajanu ojaan koneen takia. Muuten sit enemmänkin.

Mut siis joo, se VR voi vielä pakottaa köyhän prossukaupoille. Tää kuitenkin tulee olee eniten pelattu peli. DR 2.0 oli se edellinen.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
199
PS5 / Xbox Series X on noin 3700X vastaava prossu huomattavan nopealla muistilla. Tuolle raudalle tämä peli on tähdätty, ja konsolilla on vähemmän overheadia käyttiksen yms taustatauhkan pyörittämisestä kuin PC:llä, joten en ihmettele pahemmin jos 3600X:llä määrätyissä kohdin esiintyy nykimistä. Kyseessä kuitenkin 4,5v vanha mid range prossu, kyllähän sen "kuuluu" jo alkaa pykimään
Kyllä tää pyörii vielä tuolla 1600AF nuhapumpullakin, toki karkkeja on joutunut tiputtamaan sinne ultra low:lle mutta ei tosiaan oo ollut yhtään nykimistä. Muutamia kaatumisia kyllä, mutta ne nyt on ollut näitä mitä muillakin (Montessa sisäkuvasta ajamalla jne.).

Tosin kyllä tässä joutaa päivittämään tätä kivikautista masiinaa pikkuhiljaa jokatapauksessa :D

Vaikka itseä nyt ei ikinä ole kiinnostanut graafisesti näitä pelejä pyörittää kaikilla herkuilla, kunhan ajotuntuma on kohdallaan. Ja tämä ainakin maistuu allekirjoittaneelle tuntumaltaan hyvin.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
299
Eikö tässä saa mitenkää restart mahollisuutta, kun tekee clubi kisan kaverin kanssa, vai enkö vaan löydä sitä?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
Eikö tässä saa mitenkää restart mahollisuutta, kun tekee clubi kisan kaverin kanssa, vai enkö vaan löydä sitä?
Ei ole restarttia moninpelimuodoissa osunut silmään. Paitsi jos shakedownissa paskot autosi niin poistu vaan päävalikkoon niin saat aloittaa uudestaan
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Mitä pelimuotoja jengi tässä ajelee? Oon viime päivinä joinaillu random klubeihin tuolta racenetin kautta, ja nyt alkaa oleen lista täynnä ajettavaa.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 278
Mitä pelimuotoja jengi tässä ajelee? Oon viime päivinä joinaillu random klubeihin tuolta racenetin kautta, ja nyt alkaa oleen lista täynnä ajettavaa.
Itse ajelen klubeja, momentseja ja time trial. Career ja championship AI vastaan ei kiinnosta.
 

Cojin de Raton

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 729
Keskeyttääkö AI ikinä noissa ralleissa? Kaikenlaista ongelmaa tuntus aina sattuvan noin muuten.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Pelaan vaan 3 ek:n ralleja, jotka jaksan ajaa yhdeltä istumalta. Kun ei tallenna kesken rallin ja kun siinä ei ole huoltopaussia, niin kaikki toimii hyvin. Siis tallennan aina kun edellinen ralli loppuu.
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
291
Jo oli vaikea toi Hupiukkojen suomen ralli. Oudot pätkät ja B-ryhmän auto eka kertaa eli metsässä käytiin ja usein.
Kaikki rallipelit mukaan lukien oli toinen verkkoralli jonka pääsin maaliin. Tuhoa tulee useammin kuin Lapilla:cool:
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 278
Minulla oli car reflektion asetuksella low ja vaihdoin ultra low. Mutta oli pakko laittaa takaisin low, kun huomasin yöllisellä ek:lla että ajovalot teki ihmeellistä heijastumaa tuolla ultra low asetuksella. Low takaisin ja ei ongelmaa.

Muutoinkin on peli ollut hämmästyttävän vakaa ja toimiva omalla R5 3600 ja RX 6600 setillä. Ei mitään ongelmia grafiikoiden kanssa tai stutterointeja, kaatumisia tms. Muut asetukset on high, fsr quality, katsojat minimillä ja näyttö on 3440x1440. FPS ei hajuakaan mutta näyttää omaan silmään sujuvalta.

Äänessä oli ongelmaa langattomilla kuulokkeilla mutta se korjaantui kun otti Windowsin tilaäänilaajennuksen pois päältä (käytössä oli Dolby Atmos for headphones).

Ainut harmitus on sade. Se ei vain ole yhtä hieno ja aito kuin DR2.0. Pyyhkimet on ihan turhat sateella, kun ei se sade estä näkyvyyttä yhtään. Tai sitten en ole vain vielä ajanut kunnon rankkasateessa.
 

Vega

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.11.2023
Viestejä
112
Dirt Rally 2 sade efekti oli täysin ylimitoitettu, ei se näkyvyys oikeasti niin paljoa huonone.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Nyt kun tätä peliä on hetken pelannut, niin aika moni muukin asia DR 2.0:ssa tuntuu ylimitoitetulta. Esim. ei ne Suomen tai Australian tiet varmaan ihan sellaista vuoristorataa oikeasti ole. Fysiikatkin tuntuu jotenkin aidommalta, vaikka en edes omista autoa.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Onkos mitään infoa tullut VR-tuesta tai tuosta Keski-Euroopan rallista? VR pitkästä aikaa mehustelis kovastikkin
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Tekkiralleissa tokalla pätkällä ekasta 90 kurvista pihalle, kun kartturi ei vaan saa sanaa suusta ajoissa ulos. Tässä pelissä on kyllä harmi jos menee liian pitkälle tulee automaatti reset ja 20s penaltyä kun ajamalla olisi sieltäkin näreiden seasta tullut alle 10ssä pois.

Kreikassa oli myös useampi nypyn ylitys kun kartturi käski ottamaan tietyn reunan ja toisella puolella odottikin juuri sillä puolella ylläri tai sitten kurviin tuli aivan väärä linja. Yhdestä sellaisesta raju kaato ja auto solmuun ja kumi puhki ja 1.30 penalttia :facepalm:

Kreikkaan olisi myös saanut penkkiä säätää korkeammalle kun muutamassa kohtaa ei nähnyt lainkaan minne tie jatkuu, mutta se varsinaisesti ei ole vika pelissä, että korkeuserot oikeasti tuntuu ja näkyy, vaan enemmänkin positiivista.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Mä inhoan kun ei rataa näy. Otan ne kohdat aian ylivarovasti ja oon silti ojassa. Just Indonesiassa kynsin kunnolla öljypuuplantaaseja.

Kyllä mä sit oon huono tos pelissä, mut onneks peli sentään on hyvä. Treeniä, treeniä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
314
Meksikossa on myös paljon kohtia missä ei vain näe eteensä nypyn takia ja pitää arpoa mitä tekee.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
337
Pitäs saada vähän vielä kuvakulmaa alemmas autossa.. Pienikin ylämäki ni ei nää mitä tulee eteen..
Parani muute kivasti graffa kun laitoin hdrrän päälle näytössä. Jotenkin liian kontrastinen ilman.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Mä inhoan kun ei rataa näy. Otan ne kohdat aian ylivarovasti ja oon silti ojassa. Just Indonesiassa kynsin kunnolla öljypuuplantaaseja.

Kyllä mä sit oon huono tos pelissä, mut onneks peli sentään on hyvä. Treeniä, treeniä.
Meksikossa on myös paljon kohtia missä ei vain näe eteensä nypyn takia ja pitää arpoa mitä tekee.
Siinä on se kartanlukija sen takia, että ei tarvitse arpoa mitä tekee.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Siinä on se kartanlukija sen takia, että ei tarvitse arpoa mitä tekee.
On juu, mutta auto on katollaan tai ojassa jos käännät 5m liian aikaisin tai myöhään noissa pimeissä putoavissa neulansilmissä mitä noissa Kreikassa ja Meksikossakin on tarjolla. Täytys vaan rigissä penkkiä nostaa ylöspäin myös, kun tykkään pitää näkymän mahdollisimman realistisena. Tuosta uudesta rigistä tuli formulamaisempi ajoasennoltaan, niin sitä vois vähän koittaa muokata. Tuntuu hassulta ajaa jos noutuu näyttöä katsomaan ylöspäin jos kuvakulman säätää niin että horisontti on korkeammalla kuin suunnilleen silmien taso.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
On juu, mutta auto on katollaan tai ojassa jos käännät 5m liian aikaisin tai myöhään noissa pimeissä putoavissa neulansilmissä mitä noissa Kreikassa ja Meksikossakin on tarjolla. Täytys vaan rigissä penkkiä nostaa ylöspäin myös, kun tykkään pitää näkymän mahdollisimman realistisena. Tuosta uudesta rigistä tuli formulamaisempi ajoasennoltaan, niin sitä vois vähän koittaa muokata. Tuntuu hassulta ajaa jos noutuu näyttöä katsomaan ylöspäin jos kuvakulman säätää niin että horisontti on korkeammalla kuin suunnilleen silmien taso.
VR:llä nuo on paljon helpompia. Laitoinkin nyt pelin jäähylle odottamaan VR tukea ja uratilan AI korjausta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
VR:llä nuo on paljon helpompia. Laitoinkin nyt pelin jäähylle odottamaan VR tukea ja uratilan AI korjausta.
Joo, sehän se, VR tukea odotellessa. Kyllä tää silti flatiltakin on hauska. Nyt aloin puuhasteleen adapteria perus 350mm ralliratille, voi olla että sen kanssa on vähän pakkokin muokata ajoasentoa:hmm:
 
Liittynyt
19.08.2020
Viestejä
11
Ryzen 5 3600 DDR4 4000MHz 32GB RTX 3060Ti OC 8GB GDDR6X ja joo ultra setupilla testasin nyt ekaa kertaa päivitysten jälkeen niin sellasta 101-125fps:ää konepelti kuvakulmasta, ainoastaan car reflections ultra low vivussa...
Mulla lähes samat asetukset,mut rattinäkökulmasta ajan, on sellainen vika ,että ratti värähtelee muutaman sekunnin välein ärsyttää ajaa,koneena on Ryzen 9 5900X ja näyttis RTX 3080 et pitäisi tehot riittää.onko muilla vastaavaa ongelmaa?
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
162
Hitto, että ärsyttää toi AI bugi. Clubeja ei määränsä enempää jaksa rullata, kun omilla taidoilla sijoitus on siellä ynnämuut -osiossa (600+ tuossa EA:n virallisella clubilla, esim.). Ideana oli vetää kaikki luokat läpi WRC Junior, 2 ja pääsarja läpi silleen, että 100 luokan tekoäly, ei restartteja ja jokaisessa luokassa pitää voittaa mestaruus. Mutta toi AI bugi pilaa tänkin kuningasidean, kun jossain kohtaa ne tiukat väännöt vaihtuu siihen, että kuuden minuutin stagella ajaa kaksi minuuttia nopeampaa kuin toisena oleva…
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 326
Oli joku löytäny fiatti 131 italia momentsii aikamoisen oikopolun kun oli penaltynnkanssa 3minuuttia edellä toisena olevaa
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Harmi, kun pelissä ei ole Fiat 124 Abarthia. Onkohan se joskus ollut mukana jossain videopelissä? Rally Trophyn autolistaa en enään tarkasti muista.

Toki tämän pelin fysiikoilla voisi olla aika tylsää ajaa tuota vanhempaa Abarthia. Pitoa noissa vanhoissa autoissa on pelissä loputtomasti ja ovat liian stabiileja. Haaste tuntuu kovin videopelimäiseltä. Ratin kanssa sieltä kyllä löytyy tietyistä vanhoista autoista sitä hauskuutta, kun tykittää onnistuunesti eteenpäin. Eipä se silti samalta näytä kuin oikeasti rallivideoissa ja muutenkin auton hallintaa hyvä kuin edes tarvitaan. Kaasu pohjaan ja koittaa vaan spinnauksen välttää takavedoilla mutkassa, muuta hallintaa ei tarvitse tehdä. Ei massan hallintaa, jarrutuksilla ei väliä ja kaasuakaan ei voi oikein liikaa antaa. Nämä asiat olivat DR2.0 paremmin, vaikka siinä vanhat autot olivat vähän turhan kevyen tuntuisia.

No kaikki tämä toki on helpompaa tai vaikeampaa riippuen mitä ohjainlaitteita käyttää (kääntösäde, vaihdekeppi jne.).

Modernit autot on hyvin tehty ja siellä nuo samat ongelmat ajomallissa ei niin häiritse, vaikka ovat yhtälailla olemassa. Niillä tykittäminen vain on hauskaa, lujempi vauhti tuo oman lisähaasteensa sekä modernimpien autojen parempien alustojen taakse voi vähän piilottaa noita ajomallin puutteita.

Pirun hauska pelihän tämä on ja ihan hyvin tehty ajomallinnus. Paljon vaan pystyisi vielä parantamaan ja tuomaan lisää sitä ajamisen fiilistä, eikä pelin tarvitse silti tarvitse olla mikään hardcore simulaattori. Toivottavasti seuraava versio vie Codemastersin rallia vielä eteenpäin. Tekniset puutteet ja ongelmat on sitten ihan oma juttunsa, ne on vähän pahempi ongelma.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
10
onko kellään muulla ollut kyseistä ongelmaa? eli melkeen heti lähdön jälkeen värit heittää ihan miten sattuu. asetuksia on rumpattu joka suuntaan mutta mikään ei tunnu auttavan.wrc1.jpgwrc2.jpg
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Harmi, kun pelissä ei ole Fiat 124 Abarthia. Onkohan se joskus ollut mukana jossain videopelissä? Rally Trophyn autolistaa en enään tarkasti muista.

Toki tämän pelin fysiikoilla voisi olla aika tylsää ajaa tuota vanhempaa Abarthia. Pitoa noissa vanhoissa autoissa on pelissä loputtomasti ja ovat liian stabiileja. Haaste tuntuu kovin videopelimäiseltä. Ratin kanssa sieltä kyllä löytyy tietyistä vanhoista autoista sitä hauskuutta, kun tykittää onnistuunesti eteenpäin. Eipä se silti samalta näytä kuin oikeasti rallivideoissa ja muutenkin auton hallintaa hyvä kuin edes tarvitaan. Kaasu pohjaan ja koittaa vaan spinnauksen välttää takavedoilla mutkassa, muuta hallintaa ei tarvitse tehdä. Ei massan hallintaa, jarrutuksilla ei väliä ja kaasuakaan ei voi oikein liikaa antaa. Nämä asiat olivat DR2.0 paremmin, vaikka siinä vanhat autot olivat vähän turhan kevyen tuntuisia.

No kaikki tämä toki on helpompaa tai vaikeampaa riippuen mitä ohjainlaitteita käyttää (kääntösäde, vaihdekeppi jne.).

Modernit autot on hyvin tehty ja siellä nuo samat ongelmat ajomallissa ei niin häiritse, vaikka ovat yhtälailla olemassa. Niillä tykittäminen vain on hauskaa, lujempi vauhti tuo oman lisähaasteensa sekä modernimpien autojen parempien alustojen taakse voi vähän piilottaa noita ajomallin puutteita.

Pirun hauska pelihän tämä on ja ihan hyvin tehty ajomallinnus. Paljon vaan pystyisi vielä parantamaan ja tuomaan lisää sitä ajamisen fiilistä, eikä pelin tarvitse silti tarvitse olla mikään hardcore simulaattori. Toivottavasti seuraava versio vie Codemastersin rallia vielä eteenpäin. Tekniset puutteet ja ongelmat on sitten ihan oma juttunsa, ne on vähän pahempi ongelma.
Me ollaan varmaan pelattu eri peliä :D Itsestä tuntuu noiden takavetoisten vieminen kovaa lähes mahdottomalta ja hallinta on kyllä herran hallussa enemmän :lol: Omasta mielestä pitoa ei ole loputtomasti vaikkakin enemmän kuin DR2.0. Kyllähän oikeasti soralla sitä autoa saa paiskoa sinne kurviin ihan huimasta vauhdista myös historiikkiautolla:



Sattui sopivasti YT tarjoaan RAC rallista historiikkivehkeitä millä ajetaan näköjään oikeasti kovaa eikä paljon autoa varota. Tuossakin hyvin huomaa että kyllä sitä pitoa kuraisessa sorassakin vaan on. Siitä olen samaa mieltä, että ei ne replayt näytä samalta. Takavetoisen mallintaminen rallipeliin tuntuu olevan sangen haastavaa, ei se RBRssäkään ole kovin todentuntuista eikä yhtä helppoa kuin oikeassa elämässä. Varsinkin sladin hallinta on rallipeleissä melko haastavaa. Oikeassa elämässä ei tarvi rattiin juuri koskea kun auton asettaa kurviin oikein ja pitää lapun lattiassa.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Takavetovehkeiden simuloinnin osalta suurin ongelma taitaa olla paitsi siinä auton massan ja painopisteiden siirtymisessä sekä vaikutuksessa pitoon, sekä sen perstuntuman puuttumisessa.

Tässä kun talven tullen taas liukastelee tuolla jatkuvasti muuttuvilla alustoilla, niin on hienoa huomata kuinka sitä pitoa tai sen puutetta voi havainnoida kaikilla aisteilla yhtä aikaa, kaikkia auton eri komponenttien lähettämiä signaaleita hyväksikäyttäen. Moottorin ja voimansiirron veto tai vedon häviäminen, renkaiden liikkeet, luistamiset, tärinät, veltostumiset, jarrujen toiminta jne jne, kaikista näistä saa ihan huomaamatta signaaleita näkö, kuulo, perse, käsi, ”g-voimat”, polkimien tuntuma yms kautta. Yksinkertaistettuna esimerkkinä kun rallipelissä käsikäyttöinen vaihde ei mene silmään tai putoaa pois, niin ei siitä saa mitään välitöntä palautetta muuten kuin äänellä ja ehkä kuvassa havainnoitavana liikenopeutena. Kun oikeasti ruhjoo vaihdetta väkisin silmään niin sen kyllä tietää kaikilla aisteilla.

siviiliautoillessa tollaisten havaintojen tekemisen tietty oppii ajamalla ja ajamalla, mutta ne samat havainnot eivät siirrykään suoraan pelimaailmaan vaan siellä on opeteltava enemmän luottamaan pelkkään näkökykyyn, ääneen sekä niihin reaalimaailmasta aina poikkeaviin ratin FFB-efekteihin. Ääniä tietty unohtamatta. Olen pari kertaa ajellut kuulokkeet kaulalla kun puoliso on tullut jotain häiritsemään, ja eihän siitä tule helvettiäkään kun yrittää ilman ääniä ajella vaikka ihan rauhallisestikin. Aikanaan kokeilin IRL moottoripyöräillessä musiikin kuuntelua melua tulppaavilla nappikuulokkeilla, ja oli todella häiriintynyt fiilis kun hävisi se yksi aisti pois ajamisesta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
Tässä on minusta huono takavetojen mallinnus DR2.0 verrattuna. Tulossa pitkä mutka, pudota vaihdetta, kierrokset lähellä tehokäyrän huippua, lyö kaasu pohjaan, takapyörät eivät menetä pitoa. Kahden sekunnin päästä perä karkaa, vaikka itse asiassa olet jo vähän pienentänyt ohjauskulmaa???

Ja minkäänlainen luisun ylläpitämien todella vaikeaa. Lisäksi kyllähän ainaki Lancia Stratos sekä 037 ja BMW M1 pyörii aivan holtittomasti jarrutuksissa, jos ei moduloi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 134
Tässä on minusta huono takavetojen mallinnus DR2.0 verrattuna. Tulossa pitkä mutka, pudota vaihdetta, kierrokset lähellä tehokäyrän huippua, lyö kaasu pohjaan, takapyörät eivät menetä pitoa. Kahden sekunnin päästä perä karkaa, vaikka itse asiassa olet jo vähän pienentänyt ohjauskulmaa???

Ja minkäänlainen luisun ylläpitämien todella vaikeaa. Lisäksi kyllähän ainaki Lancia Stratos sekä 037 ja BMW M1 pyörii aivan holtittomasti jarrutuksissa, jos ei moduloi.
Joo mä oon todennut, että parempi kun ajelee nelivedoilla tässä. Sitä pystyy viedä nautinnollisesti, mutta takavedot on niin luonnottomia ettei viitsi edes vaivautua enää.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Mitkä teidän mielipiteet nelivedoista oli DR2.0:ssa? Itse oon niin vähän ajanut niillä sekä peleissä että etenkin oikeassa elämässä, etten tiedä mitä odottaa.

Harmi sinällään jos ovat jostain syystä sössineet senkin asian verrattuna edelliseen (DR2.0) peliin verrattuna.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
354
Mitkä teidän mielipiteet nelivedoista oli DR2.0:ssa? Itse oon niin vähän ajanut niillä sekä peleissä että etenkin oikeassa elämässä, etten tiedä mitä odottaa.

Harmi sinällään jos ovat jostain syystä sössineet senkin asian verrattuna edelliseen (DR2.0) peliin verrattuna.
DR2.0 oli huonommat nelivedot kuin WRC 10 / gene / EA WRC peleissä, mutta silti R5:lla oli nasta ajella...
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Peli on mun mielestä todella hyvä, mut mulla nyt ei oo mitään hajua, miten autojen tulis käyttäytyä oikeasti.

Sitä vaan, että onko se seuraava sitten se täydellinen rallipeli. Nyt ollaan varmaan jo aika lähellä.
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
138
On tullut takavedolla ajettua oikeassa elämässä (tälläkin hetkellä) myös talvella ja itselle on aivan silkka mahdottomuus Dirt 2.0 tai nyt tässä wrcsä viedä noita takatuuppareita. Välillä tuntuu että vaikka tulisi juoksuvauhtia mutkiin niin se on perä irti vaikka irl menisi poikittainkin ongelmitta :lol:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 326
laitanpa omat kommenttini kanssa. dr2 takavedot oli mukavampi ajella kuin tässä wrc, oletus asetuksinhan se on täysin mahdoton varsinkin se luokka missä on bmw m1. sitä jarrudiffiä pitää tiputella aika paljon ettei se pyöri kuin se kuuluisa puolukka. se h2 rwd opeliksi on ihan mukava ajaa siinäkin sama pätee tiputettava.
tuli vaihdettua telkkari isompaan niin testasin 55" 4k sonyllä (60hz) tätä wrctä alkuun tuntui ihan kamalalta mutta kyllä siitä alkoi suttaantumaan, se lähes oikea koko on kyllä huisin hienoa.
silti kyllä näytöllä (35" asus xg35vq) on mukavampi ja olosuhteiden pakosta ajettava sillä kunnes tulee vr tuki.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 131
Tässä on minusta huono takavetojen mallinnus DR2.0 verrattuna. Tulossa pitkä mutka, pudota vaihdetta, kierrokset lähellä tehokäyrän huippua, lyö kaasu pohjaan, takapyörät eivät menetä pitoa. Kahden sekunnin päästä perä karkaa, vaikka itse asiassa olet jo vähän pienentänyt ohjauskulmaa???

Ja minkäänlainen luisun ylläpitämien todella vaikeaa. Lisäksi kyllähän ainaki Lancia Stratos sekä 037 ja BMW M1 pyörii aivan holtittomasti jarrutuksissa, jos ei moduloi.
Voi olla keskimoottorista johtuvia spinnejä tai sitten pelin vakiosäädöistä johtuvaa.

Vakiona pelissä rwd voi olla diff aivan liian lukossa esim. driving lock 80%, braking lock 80%, preload 90.00 ja näistä kolmesta diff braking lock ja preload lisää yliohjausta/kääntyvyyttä takavetoisiin kun on jarrulla(braking lock) ja preload kun nostaa kaasun ja myös jarrun aikana kun nostat kaasun niin preload aktivoituu.

Keski- ja takamoottoristen kanssa et tarvi diffin osalta kovin yliohjaava autoa joten muuta diff muotoon
- driving lock 10-80% kunhan pysyy helposti hallinnassa kaasulla ja saat tehtyä sujuvaa luisua/kääntymistä kaasulla
- braking lock reilusti alaspäin eli 0 - 20%
- preload reilusti alaspäin eli 10.00 - 30.00
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Voi olla keskimoottorista johtuvia spinnejä tai sitten pelin vakiosäädöistä johtuvaa.

Vakiona pelissä rwd voi olla diff aivan liian lukossa esim. driving lock 80%, braking lock 80%, preload 90.00 ja näistä kolmesta diff braking lock ja preload lisää yliohjausta/kääntyvyyttä takavetoisiin kun on jarrulla(braking lock) ja preload kun nostaa kaasun ja myös jarrun aikana kun nostat kaasun niin preload aktivoituu.

Keski- ja takamoottoristen kanssa et tarvi diffin osalta kovin yliohjaava autoa joten muuta diff muotoon
- driving lock 10-80% kunhan pysyy helposti hallinnassa kaasulla ja saat tehtyä sujuvaa luisua/kääntymistä kaasulla
- braking lock reilusti alaspäin eli 0 - 20%
- preload reilusti alaspäin eli 10.00 - 30.00
Hyvin samaan tyyliin olen itse säätänyt takavetoja että ajaminen on millään tavalla mielekästä. Yksi mikä tässä pelissä on hyvin onnistunut niin äänet. MK2 Escort kun laulaa sen 9krpm, niin fiilis on hyvä vaikkei ajaminen olisi niinn täysin näpissä :cool:

Yksi vahva suositus clubeihin:


GPLapsin clubi. Tekee pitkiä ja haastavia ralleja haastavissa olosuhteissa ja lyhyillä huolloilla. Paljon väkeä ja tekijällä ihan hyviä striimejä YTssä. Tällä hetkellä H2RWD kalusto, mutta seuraavaan ralliin kuulemma vaihtuu. Edellinen oli Scandiassa samaan tyyliin, mutta itellä jäi kesken kun vedin taas myöhäisellä nuotilla puuta päin.
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
309
On tullut takavedolla ajettua oikeassa elämässä (tälläkin hetkellä) myös talvella ja itselle on aivan silkka mahdottomuus Dirt 2.0 tai nyt tässä wrcsä viedä noita takatuuppareita. Välillä tuntuu että vaikka tulisi juoksuvauhtia mutkiin niin se on perä irti vaikka irl menisi poikittainkin ongelmitta :lol:
Tämä ollut omia suurimpia pähkäilyjä: mikä ihme siinä on niin vaikeata saada ajomallinnusta kohdilleen sinneppäin autopeleissä? Jos nämä pelit heijiastaisi millään tavalla todellisuutta, oltaisi ihmiskuntana aika kusessa...

Itse vuosien saatossa ajanut paria sataa eri autoa, etu/taka/neli. Eri tehoilla, korimalleilla ja vuosikymmenillä. Kaksipaikkaisesta asuntoautoon. Lumipyryssä tundralla, aamuyössä vuoristoteillä ja hiedassa periferiasssa. Rallia ei ole tullut ajettua, mutta sivuluisua pelloilla ja sorateillä tullut vedettyä Volvo 240/rynnäkkösämpylä/quatro repertuaarista lähtien...mutta miten *itussa se voi olla niin vaikeaa koneella vs. IRL?

Varsinkin käyttäytyminen hitaissa nopeuksissa on yleensä aivan päin prinkkalaa, olkoon se Dirt 2, Snowrunner, Stunt Car Reacer tai Wreckfest. Sitten kun päästään "medium" nopeuksiin asiat ovat yleensä sinneppäin, lujista nopeuksista itselläni ei kylläkään enää ole kokemuksia...

Hyvää odotellessa, täydellisyyttä en kaipaakkaan.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
609
Tämä ollut omia suurimpia pähkäilyjä: mikä ihme siinä on niin vaikeata saada ajomallinnusta kohdilleen sinneppäin autopeleissä? Jos nämä pelit heijiastaisi millään tavalla todellisuutta, oltaisi ihmiskuntana aika kusessa...

Itse vuosien saatossa ajanut paria sataa eri autoa, etu/taka/neli. Eri tehoilla, korimalleilla ja vuosikymmenillä. Kaksipaikkaisesta asuntoautoon. Lumipyryssä tundralla, aamuyössä vuoristoteillä ja hiedassa periferiasssa. Rallia ei ole tullut ajettua, mutta sivuluisua pelloilla ja sorateillä tullut vedettyä Volvo 240/rynnäkkösämpylä/quatro repertuaarista lähtien...mutta miten *itussa se voi olla niin vaikeaa koneella vs. IRL?

Varsinkin käyttäytyminen hitaissa nopeuksissa on yleensä aivan päin prinkkalaa, olkoon se Dirt 2, Snowrunner, Stunt Car Reacer tai Wreckfest. Sitten kun päästään "medium" nopeuksiin asiat ovat yleensä sinneppäin, lujista nopeuksista itselläni ei kylläkään enää ole kokemuksia...

Hyvää odotellessa, täydellisyyttä en kaipaakkaan.
Kuka näissä peleissä hiljaa ajelee? :lol: Jos kerran medium nopeuksissa mallinnus on jo sinnepäin niin eikös se sitten ole riittävän kohdallaan? Mikä noissa ajomalleissa erityisesti on päin prinkkalaa?
Mulla ei ole mitään kokemusta irl rallin ajamisesta tai radalla kurvailusta joten en osaa näitä pelejä verrata tosielämään, joten viisaammat voi kommentoida mitkä on suurimpia eroja reaalimaailmaan.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Kuka näissä peleissä hiljaa ajelee? :lol: Jos kerran medium nopeuksissa mallinnus on jo sinnepäin niin eikös se sitten ole riittävän kohdallaan? Mikä noissa ajomalleissa erityisesti on päin prinkkalaa?
Mulla ei ole mitään kokemusta irl rallin ajamisesta tai radalla kurvailusta joten en osaa näitä pelejä verrata tosielämään, joten viisaammat voi kommentoida mitkä on suurimpia eroja reaalimaailmaan.
Joo, muakin vähän ihmetyttää, kun en tiedä, mikä siinä on vialla. Nettiammatilaiskuskit ja oikeat rallikuskit saivat kyllä autojen menon näyttämän aika pirun hyvältä, vaikka itse en vielä saakaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
354
Sitten kun päästään "medium" nopeuksiin asiat ovat yleensä sinneppäin, lujista nopeuksista itselläni ei kylläkään enää ole kokemuksia...

Hyvää odotellessa, täydellisyyttä en kaipaakkaan.
Ralliautossa, kun nopeus alkaa olla siellä 160-200km/h luokkaa ja setuppi mm. alusta jarrubalance lukot ja caster-/camberkulmat viimesen päälle, niin se ns. liimautuu siihen tienpintaan ja pitoa löytyy h*lvetisti soralla kuin asfaltilla. Toisinsanoen mennään lusikka lattiaverhoilussa pitkän matkaa; HANAA HANAA!!
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
291
karik134 muistanko oikein vai väärin että sinulta löytyisi jostain enemmänkin ohjeita autojen säätämiseen?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 795
Viestejä
4 298 418
Jäsenet
71 701
Uusin jäsen
Jolle1

Hinta.fi

Ylös Bottom