Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ohoh. sain ennen päivitystä melkein samalla setupilla (3600, 2080S ja 16GB) mediumilla sellasta 70-80 fps:ää, joten katotaan oisko päivitys tuonu lisää potkua. Tarpeeksi hyvinhän toi mulla pyörii. Lähinnä se VR mua kiinnostaa.
Kyllä tää pyörii vielä tuolla 1600AF nuhapumpullakin, toki karkkeja on joutunut tiputtamaan sinne ultra low:lle mutta ei tosiaan oo ollut yhtään nykimistä. Muutamia kaatumisia kyllä, mutta ne nyt on ollut näitä mitä muillakin (Montessa sisäkuvasta ajamalla jne.).PS5 / Xbox Series X on noin 3700X vastaava prossu huomattavan nopealla muistilla. Tuolle raudalle tämä peli on tähdätty, ja konsolilla on vähemmän overheadia käyttiksen yms taustatauhkan pyörittämisestä kuin PC:llä, joten en ihmettele pahemmin jos 3600X:llä määrätyissä kohdin esiintyy nykimistä. Kyseessä kuitenkin 4,5v vanha mid range prossu, kyllähän sen "kuuluu" jo alkaa pykimään
Eikö tässä saa mitenkää restart mahollisuutta, kun tekee clubi kisan kaverin kanssa, vai enkö vaan löydä sitä?
Itse ajelen klubeja, momentseja ja time trial. Career ja championship AI vastaan ei kiinnosta.Mitä pelimuotoja jengi tässä ajelee? Oon viime päivinä joinaillu random klubeihin tuolta racenetin kautta, ja nyt alkaa oleen lista täynnä ajettavaa.
Mä inhoan kun ei rataa näy. Otan ne kohdat aian ylivarovasti ja oon silti ojassa. Just Indonesiassa kynsin kunnolla öljypuuplantaaseja.
Kyllä mä sit oon huono tos pelissä, mut onneks peli sentään on hyvä. Treeniä, treeniä.
Siinä on se kartanlukija sen takia, että ei tarvitse arpoa mitä tekee.Meksikossa on myös paljon kohtia missä ei vain näe eteensä nypyn takia ja pitää arpoa mitä tekee.
Siinä on se kartanlukija sen takia, että ei tarvitse arpoa mitä tekee.
VR:llä nuo on paljon helpompia. Laitoinkin nyt pelin jäähylle odottamaan VR tukea ja uratilan AI korjausta.On juu, mutta auto on katollaan tai ojassa jos käännät 5m liian aikaisin tai myöhään noissa pimeissä putoavissa neulansilmissä mitä noissa Kreikassa ja Meksikossakin on tarjolla. Täytys vaan rigissä penkkiä nostaa ylöspäin myös, kun tykkään pitää näkymän mahdollisimman realistisena. Tuosta uudesta rigistä tuli formulamaisempi ajoasennoltaan, niin sitä vois vähän koittaa muokata. Tuntuu hassulta ajaa jos noutuu näyttöä katsomaan ylöspäin jos kuvakulman säätää niin että horisontti on korkeammalla kuin suunnilleen silmien taso.
VR:llä nuo on paljon helpompia. Laitoinkin nyt pelin jäähylle odottamaan VR tukea ja uratilan AI korjausta.
Siinä on se kartanlukija sen takia, että ei tarvitse arpoa mitä tekee.
Mulla lähes samat asetukset,mut rattinäkökulmasta ajan, on sellainen vika ,että ratti värähtelee muutaman sekunnin välein ärsyttää ajaa,koneena on Ryzen 9 5900X ja näyttis RTX 3080 et pitäisi tehot riittää.onko muilla vastaavaa ongelmaa?
Harmi, kun pelissä ei ole Fiat 124 Abarthia. Onkohan se joskus ollut mukana jossain videopelissä? Rally Trophyn autolistaa en enään tarkasti muista.
Toki tämän pelin fysiikoilla voisi olla aika tylsää ajaa tuota vanhempaa Abarthia. Pitoa noissa vanhoissa autoissa on pelissä loputtomasti ja ovat liian stabiileja. Haaste tuntuu kovin videopelimäiseltä. Ratin kanssa sieltä kyllä löytyy tietyistä vanhoista autoista sitä hauskuutta, kun tykittää onnistuunesti eteenpäin. Eipä se silti samalta näytä kuin oikeasti rallivideoissa ja muutenkin auton hallintaa hyvä kuin edes tarvitaan. Kaasu pohjaan ja koittaa vaan spinnauksen välttää takavedoilla mutkassa, muuta hallintaa ei tarvitse tehdä. Ei massan hallintaa, jarrutuksilla ei väliä ja kaasuakaan ei voi oikein liikaa antaa. Nämä asiat olivat DR2.0 paremmin, vaikka siinä vanhat autot olivat vähän turhan kevyen tuntuisia.
No kaikki tämä toki on helpompaa tai vaikeampaa riippuen mitä ohjainlaitteita käyttää (kääntösäde, vaihdekeppi jne.).
Modernit autot on hyvin tehty ja siellä nuo samat ongelmat ajomallissa ei niin häiritse, vaikka ovat yhtälailla olemassa. Niillä tykittäminen vain on hauskaa, lujempi vauhti tuo oman lisähaasteensa sekä modernimpien autojen parempien alustojen taakse voi vähän piilottaa noita ajomallin puutteita.
Pirun hauska pelihän tämä on ja ihan hyvin tehty ajomallinnus. Paljon vaan pystyisi vielä parantamaan ja tuomaan lisää sitä ajamisen fiilistä, eikä pelin tarvitse silti tarvitse olla mikään hardcore simulaattori. Toivottavasti seuraava versio vie Codemastersin rallia vielä eteenpäin. Tekniset puutteet ja ongelmat on sitten ihan oma juttunsa, ne on vähän pahempi ongelma.
Joo mä oon todennut, että parempi kun ajelee nelivedoilla tässä. Sitä pystyy viedä nautinnollisesti, mutta takavedot on niin luonnottomia ettei viitsi edes vaivautua enää.Tässä on minusta huono takavetojen mallinnus DR2.0 verrattuna. Tulossa pitkä mutka, pudota vaihdetta, kierrokset lähellä tehokäyrän huippua, lyö kaasu pohjaan, takapyörät eivät menetä pitoa. Kahden sekunnin päästä perä karkaa, vaikka itse asiassa olet jo vähän pienentänyt ohjauskulmaa???
Ja minkäänlainen luisun ylläpitämien todella vaikeaa. Lisäksi kyllähän ainaki Lancia Stratos sekä 037 ja BMW M1 pyörii aivan holtittomasti jarrutuksissa, jos ei moduloi.
DR2.0 oli huonommat nelivedot kuin WRC 10 / gene / EA WRC peleissä, mutta silti R5:lla oli nasta ajella...Mitkä teidän mielipiteet nelivedoista oli DR2.0:ssa? Itse oon niin vähän ajanut niillä sekä peleissä että etenkin oikeassa elämässä, etten tiedä mitä odottaa.
Harmi sinällään jos ovat jostain syystä sössineet senkin asian verrattuna edelliseen (DR2.0) peliin verrattuna.
Voi olla keskimoottorista johtuvia spinnejä tai sitten pelin vakiosäädöistä johtuvaa.Tässä on minusta huono takavetojen mallinnus DR2.0 verrattuna. Tulossa pitkä mutka, pudota vaihdetta, kierrokset lähellä tehokäyrän huippua, lyö kaasu pohjaan, takapyörät eivät menetä pitoa. Kahden sekunnin päästä perä karkaa, vaikka itse asiassa olet jo vähän pienentänyt ohjauskulmaa???
Ja minkäänlainen luisun ylläpitämien todella vaikeaa. Lisäksi kyllähän ainaki Lancia Stratos sekä 037 ja BMW M1 pyörii aivan holtittomasti jarrutuksissa, jos ei moduloi.
Voi olla keskimoottorista johtuvia spinnejä tai sitten pelin vakiosäädöistä johtuvaa.
Vakiona pelissä rwd voi olla diff aivan liian lukossa esim. driving lock 80%, braking lock 80%, preload 90.00 ja näistä kolmesta diff braking lock ja preload lisää yliohjausta/kääntyvyyttä takavetoisiin kun on jarrulla(braking lock) ja preload kun nostaa kaasun ja myös jarrun aikana kun nostat kaasun niin preload aktivoituu.
Keski- ja takamoottoristen kanssa et tarvi diffin osalta kovin yliohjaava autoa joten muuta diff muotoon
- driving lock 10-80% kunhan pysyy helposti hallinnassa kaasulla ja saat tehtyä sujuvaa luisua/kääntymistä kaasulla
- braking lock reilusti alaspäin eli 0 - 20%
- preload reilusti alaspäin eli 10.00 - 30.00
On tullut takavedolla ajettua oikeassa elämässä (tälläkin hetkellä) myös talvella ja itselle on aivan silkka mahdottomuus Dirt 2.0 tai nyt tässä wrcsä viedä noita takatuuppareita. Välillä tuntuu että vaikka tulisi juoksuvauhtia mutkiin niin se on perä irti vaikka irl menisi poikittainkin ongelmitta
Kuka näissä peleissä hiljaa ajelee? Jos kerran medium nopeuksissa mallinnus on jo sinnepäin niin eikös se sitten ole riittävän kohdallaan? Mikä noissa ajomalleissa erityisesti on päin prinkkalaa?Tämä ollut omia suurimpia pähkäilyjä: mikä ihme siinä on niin vaikeata saada ajomallinnustakohdilleensinneppäin autopeleissä? Jos nämä pelit heijiastaisi millään tavalla todellisuutta, oltaisi ihmiskuntana aika kusessa...
Itse vuosien saatossa ajanut paria sataa eri autoa, etu/taka/neli. Eri tehoilla, korimalleilla ja vuosikymmenillä. Kaksipaikkaisesta asuntoautoon. Lumipyryssä tundralla, aamuyössä vuoristoteillä ja hiedassa periferiasssa. Rallia ei ole tullut ajettua, mutta sivuluisua pelloilla ja sorateillä tullut vedettyä Volvo 240/rynnäkkösämpylä/quatro repertuaarista lähtien...mutta miten *itussa se voi olla niin vaikeaa koneella vs. IRL?
Varsinkin käyttäytyminen hitaissa nopeuksissa on yleensä aivan päin prinkkalaa, olkoon se Dirt 2, Snowrunner, Stunt Car Reacer tai Wreckfest. Sitten kun päästään "medium" nopeuksiin asiat ovat yleensä sinneppäin, lujista nopeuksista itselläni ei kylläkään enää ole kokemuksia...
Hyvää odotellessa, täydellisyyttä en kaipaakkaan.
Kuka näissä peleissä hiljaa ajelee? Jos kerran medium nopeuksissa mallinnus on jo sinnepäin niin eikös se sitten ole riittävän kohdallaan? Mikä noissa ajomalleissa erityisesti on päin prinkkalaa?
Mulla ei ole mitään kokemusta irl rallin ajamisesta tai radalla kurvailusta joten en osaa näitä pelejä verrata tosielämään, joten viisaammat voi kommentoida mitkä on suurimpia eroja reaalimaailmaan.
Ralliautossa, kun nopeus alkaa olla siellä 160-200km/h luokkaa ja setuppi mm. alusta jarrubalance lukot ja caster-/camberkulmat viimesen päälle, niin se ns. liimautuu siihen tienpintaan ja pitoa löytyy h*lvetisti soralla kuin asfaltilla. Toisinsanoen mennään lusikka lattiaverhoilussa pitkän matkaa; HANAA HANAA!!Sitten kun päästään "medium" nopeuksiin asiat ovat yleensä sinneppäin, lujista nopeuksista itselläni ei kylläkään enää ole kokemuksia...
Hyvää odotellessa, täydellisyyttä en kaipaakkaan.