Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Mikä noissa ajomalleissa erityisesti on päin prinkkalaa?

On ehkä paria asiaa jotka hämäävät itseäni eniten. Yksi on inertian "puute" tai sen erikoisuudet, miten massa käyttäytyy hidastuessa, kiihdyttäessä ja luisuissa. Liekkö niin hankala mallinnettava, mutta yhdessä pidon mallinnuksen kanssa ajokokemus on (omasta mielestäni) usein tunnoton ja holtiton, kuin kuulalaakereilla ajelisi. Usein hidastaessa ilmenee epäjohdonmukaisuuksia. Räikein (ja tavallaan huono) esimerkki on Snowrunner, missä massan vaikutus on olematon pitoon. Alamäessä raskaskin ajoneuvo pysähtyy kuin seinään...mutta kuormurin saa sivuluisuun 15km nopeudessa, parkkipaikalla.

Toinen suosikki-inhokkini on autojen luonnoton käyttäytyminen matalissa nopeuksissa, varsinkin soralla. Useassa pelissä alle 40km nopeuksissa homma ns. lähtee lapasesta suhteettoman helposti, vrt todellisuus. Etu ja takatuupparit "kaivautuvat" todellisuudessa enemmän, tarjoten pitoa yllättävänkin paljon. Nelikot lähtevät tietty "kellumaan" raskaammalla kaasunkäytöllä, mutta vastaavasti ohjattavuus/suunnattavuus säilyy hyvinkin pitkälle hyvänä. Itseäni kun kiinnostavat vanhan liiton autot, niin mainitsemani asiat usein korostuvat peleissä. Sinänsä ymmärrettävää että kehitysbudjetti ja paukut pistetään modernien nelikoiden mallintamiseen, jengi kun on niistä eniten kiinnostuneita.

Mutta nämä nyt on tällaisia jupinoita, mutta mielelläni näkisin että ajopelien fysiikkamallinnukset paranisi tasaista tahtia. Mutta usein keskitytään "kivan ajokokemuksen" luomiseen normo pelaajille, mikä on tietty ymmärrettävää.
 
Jaahas, ikävä bugi tuli vastaan. Careeria ajellu ja nyt tuli se benefactorin tyytyväisyysmittari täytee ja kun yrittää lisää sitä nostaa kun tavoite täyttyy niin samantien crashaa koko peli :(
 
Jaahas, ikävä bugi tuli vastaan. Careeria ajellu ja nyt tuli se benefactorin tyytyväisyysmittari täytee ja kun yrittää lisää sitä nostaa kun tavoite täyttyy niin samantien crashaa koko peli :(

Sama juttu, ei pääse ajaa careeria eteenpäin enää :cautious:
 
Pari viikkoa pelaamista takana. Joitakin ajatuksia:

– Ajaminen ei ole ehdottoman realistista, mutta riittävän lähellä tosielämää kuitenkin. Pelimäisyys tuntuu etenkin asfaltilla, vaikka on lopputulos silti aika paljon parempi kuin DR2:ssa. En minä pidä tätä täydellisenä pelinä ajomallinnuksen osalta, mutta lopputulos on joka tapauksessa asiallinen.

– Visuaalisesti on otettu takapakkia. Kirkkauden vähentäminen auttaa hieman, mutta maisemat ovat silti kovin pelimäisiä. Suomi näyttää hämmentävän vähän Suomelta. Onneksi maastoltaan vaikkapa Päijälä tuntuu Päijälältä ja klassiset paikat tunnistaa hyvin.

– Rally2-autoja on hauska ajaa, minkä lisäksi olen tykästynyt etuvetoisiin pikkukippoihin (S1600-kinnerit, kit carit ja H2-luokka). Hybridiä en ole oppinut käskyttämään mielekkäästi etenkään hitaissa kisoissa, mikä lienee enemmänkin kiinni omasta osaamisestani. Takavetoihinkaan en ole oikein löytänyt mukavaa tuntumaa.

– Yksinpelaamisessa ei ole oikein järkeä onnettoman tekoälyn takia. Rallista poistumalla se sekoaa kokonaan, mutta muutenkaan konekuskien ajoissa ei ole mitään yhdenmukaisuutta. Sopiva vaikeustaso saattaa löytyä pariksi erikoiskokeeksi, mutta välillä tekoälyn ajat romahtavat esimerkiksi kesken pätkän. Kai tähän on jotakin korjausta tulossa, mutta hämmentävää, että homma on jälleen hoidettu näin pahasti päin honkia.

– Aika vaatimattomasti uratila on toteutettu muutenkin. Samoja erikoiskokeita samassa säässä tahkotaan vuodesta toiseen, WRC2-kisat eivät vaihdu eikä omaa kisakalenteria pääse kustomoimaan, kuljettajat eivät siirry sarjasta toiseen ja niin edelleen.

– Olen nyt siirtynyt ajamaan pääosin klubikisoja. Niiden tahkoaminen on ihan mukavaa, mutta kaipailen laajempaa tilastotietoa omasta suoriutumisestani. Mistä näkisi järkevästi ajamani rallitulokset? Tykkäisin silmäillä, mitä kisoja ja erikoiskokeita on tullut ajettua & miten olen niissä suoriutunut. Millä alustalla kulkee, missä tulee menestystä ja missä menee ulos? Racenetistä saa mitään tietoja ulos kovin vaivalloisesti.

– Tavallaan olisi mukavaa, että pelissä olisi joku tasorankkaussysteemi. Kovatasoiselta tuntuvassa kisassa kellotettu hyvä EK-aika jää nyt kovin irralliseksi, kun ei edes näe, miten se vertautuu leaderboardeihin. Välillä olisi myös kiva löytää sellainen ralli, jossa kuljettajat olisivat suurin piirtein saman tasoisia.

– Toisinaan latausajat venyvät sellaisiksi, että peli on käytännössä toimintakelvoton. Kun olen tällöin lopulta päässyt kisaamaan, minut on nyt parikin kertaa yllättänyt tien katoaminen alta ja auton päätyminen kieppumaan konkreettisesti ulkoavaruuteen. Pitää kokeilla, auttaisiko Repair-toiminto.
 
– Toisinaan latausajat venyvät sellaisiksi, että peli on käytännössä toimintakelvoton. Kun olen tällöin lopulta päässyt kisaamaan, minut on nyt parikin kertaa yllättänyt tien katoaminen alta ja auton päätyminen kieppumaan konkreettisesti ulkoavaruuteen. Pitää kokeilla, auttaisiko Repair-toiminto.

Onko millaista rautaa? Onko peli asennettuna pci-e SSD:lle ja paljon muistia näytönohjaimella? Ja mikä resoluutio käytössä?
 
Pari viikkoa pelaamista takana. Joitakin ajatuksia:

– Ajaminen ei ole ehdottoman realistista, mutta riittävän lähellä tosielämää kuitenkin. Pelimäisyys tuntuu etenkin asfaltilla, vaikka on lopputulos silti aika paljon parempi kuin DR2:ssa. En minä pidä tätä täydellisenä pelinä ajomallinnuksen osalta, mutta lopputulos on joka tapauksessa asiallinen.

– Visuaalisesti on otettu takapakkia. Kirkkauden vähentäminen auttaa hieman, mutta maisemat ovat silti kovin pelimäisiä. Suomi näyttää hämmentävän vähän Suomelta. Onneksi maastoltaan vaikkapa Päijälä tuntuu Päijälältä ja klassiset paikat tunnistaa hyvin.

– Rally2-autoja on hauska ajaa, minkä lisäksi olen tykästynyt etuvetoisiin pikkukippoihin (S1600-kinnerit, kit carit ja H2-luokka). Hybridiä en ole oppinut käskyttämään mielekkäästi etenkään hitaissa kisoissa, mikä lienee enemmänkin kiinni omasta osaamisestani. Takavetoihinkaan en ole oikein löytänyt mukavaa tuntumaa.

– Yksinpelaamisessa ei ole oikein järkeä onnettoman tekoälyn takia. Rallista poistumalla se sekoaa kokonaan, mutta muutenkaan konekuskien ajoissa ei ole mitään yhdenmukaisuutta. Sopiva vaikeustaso saattaa löytyä pariksi erikoiskokeeksi, mutta välillä tekoälyn ajat romahtavat esimerkiksi kesken pätkän. Kai tähän on jotakin korjausta tulossa, mutta hämmentävää, että homma on jälleen hoidettu näin pahasti päin honkia.

– Aika vaatimattomasti uratila on toteutettu muutenkin. Samoja erikoiskokeita samassa säässä tahkotaan vuodesta toiseen, WRC2-kisat eivät vaihdu eikä omaa kisakalenteria pääse kustomoimaan, kuljettajat eivät siirry sarjasta toiseen ja niin edelleen.

– Olen nyt siirtynyt ajamaan pääosin klubikisoja. Niiden tahkoaminen on ihan mukavaa, mutta kaipailen laajempaa tilastotietoa omasta suoriutumisestani. Mistä näkisi järkevästi ajamani rallitulokset? Tykkäisin silmäillä, mitä kisoja ja erikoiskokeita on tullut ajettua & miten olen niissä suoriutunut. Millä alustalla kulkee, missä tulee menestystä ja missä menee ulos? Racenetistä saa mitään tietoja ulos kovin vaivalloisesti.

– Tavallaan olisi mukavaa, että pelissä olisi joku tasorankkaussysteemi. Kovatasoiselta tuntuvassa kisassa kellotettu hyvä EK-aika jää nyt kovin irralliseksi, kun ei edes näe, miten se vertautuu leaderboardeihin. Välillä olisi myös kiva löytää sellainen ralli, jossa kuljettajat olisivat suurin piirtein saman tasoisia.

– Toisinaan latausajat venyvät sellaisiksi, että peli on käytännössä toimintakelvoton. Kun olen tällöin lopulta päässyt kisaamaan, minut on nyt parikin kertaa yllättänyt tien katoaminen alta ja auton päätyminen kieppumaan konkreettisesti ulkoavaruuteen. Pitää kokeilla, auttaisiko Repair-toiminto.

Itsekin tilastofriikkinä, mulla oli jonkinlaiset odotukset, että se puoli olisi parantunut DR 2.0:sta, mutta ei. Edes minimiä eli sijoituksen %-lukua ei olla saatu. Päädyin sitten tekemään oman Quick Play rankkaussysteemin Exceliin. Sen lisäksi haittaavat lähinnä häviävät setupit ja AIn ajat pidemmissä kisoissa. Pelaan nyt siis vain 3 ek:n ralleja yhdeltä istumalta ja klubeja, joissa se %-tieto olisi kyllä tarpeen.
 
Hupiukkojen kisassa Jaapaniassa toi viimeinen etappi yllätti liukkaudellaan. Oli kuin jäällä menoa. Kylki edellä jokaisessa mutkassa johonkin kallioon tai kiveen.
Ensimmäisellä pätkällä ihmettelin kun oli pientä sadetta että ihan menee kuin kuivalla. Vikalla sitten enempi vettä mutta pidosta ei tietoakaan.
 
Noilla vuodenajoilla taitaa sittenkin olla jotain vaikutusta liukkauteen. Ainakin talvella Espanjassa oli liukasta heti kun eksyi kuivan uran ulkopuolelle "lumeen". Tai sitten fysiikat oli vaan märän asfaltin fysiikat, en tiedä, mutta liukasta oli.
 
Netistä löytyi vinkki ja se toimi itselle. Mahdollisimman nopeasti skippiä painelemalla pääsin jatkamaan careeria.

Kiitos, rämpytys toimi! Rämpytin niin kovaa, että hyväksyin ekan offerin näkemättä :D Pääasia, että pääsee jatkamaan
 
Yksi vahva suositus clubeihin:


GPLapsin clubi. Tekee pitkiä ja haastavia ralleja haastavissa olosuhteissa ja lyhyillä huolloilla. Paljon väkeä ja tekijällä ihan hyviä striimejä YTssä. Tällä hetkellä H2RWD kalusto, mutta seuraavaan ralliin kuulemma vaihtuu. Edellinen oli Scandiassa samaan tyyliin, mutta itellä jäi kesken kun vedin taas myöhäisellä nuotilla puuta päin.
Kiitos vinkistä, juuri tällaista klubia olenkin hakenut :thumbsup:
 
tuohon setuppien hajoiluun, bugi sivulla joku kirjottaa. "Use different file names for each car. For example use I20_, YAR_ and PUM_, as a prefix before each save. This works for me. Each save must have a different file name." lähde: Saved Car Tunes Default to All Sliders Left
ite ainakin laiskana oletuksin ilman nimiä tulee laitettua, tai no vähemmin edes viitti tallentaa kun tietää että nollautuu. täytyy iltasella kokeilla
 
Jos sattuu käyttämään SimHub:n dashboardeja, niin tämä on aika hyvä ralliin. Itsellä se pyörii 10" tabletissa.
 
Toimiiko muilla jo ihan moitteitta? Itsellä pätkii lähdössä kun lähtee ensimmäistä kertaa jollekin pätkälle. Sama pätkä toista kertaa niin lähtö menee sujuvasti. Pätkii myös jos auto kolahtaa johonkin esim. mutkassa aitaan tai pitkässä hypyssä alas tullessa. Muuten ok.

Miten usein renkaanvaihto on jos ei ole huoltoa? Jossain clubissa eka huolto tais olla pätkällä 13 mutta uudet renkaat saikin pätkälle 4.
 
Toimiiko muilla jo ihan moitteitta? Itsellä pätkii lähdössä kun lähtee ensimmäistä kertaa jollekin pätkälle. Sama pätkä toista kertaa niin lähtö menee sujuvasti. Pätkii myös jos auto kolahtaa johonkin esim. mutkassa aitaan tai pitkässä hypyssä alas tullessa. Muuten ok.

Miten usein renkaanvaihto on jos ei ole huoltoa? Jossain clubissa eka huolto tais olla pätkällä 13 mutta uudet renkaat saikin pätkälle 4.
Ekaa kertaa ajaessa peli lataa shadereita ja siksi nykii.

Osumat aitoihin, maahan ja nykiminen silloin voi olla damagen laskennasta johtuvaa.
 
Ekaa kertaa ajaessa peli lataa shadereita ja siksi nykii.

Osumat aitoihin, maahan ja nykiminen silloin voi olla damagen laskennasta johtuvaa.
No ei kyllä vaurionmallinnus tai edes autojen/ympäristön hajoaminen ole tässä pelissä niin monimutkaista että sen pitäisi hirveästi laskentatehoa syödä.
 
Varmaan joku skill issue, mutta mun mielestä asfaltilla ajaminen on todella vaikeaa edelleen tässäkin pelissä. Jotenkin tuntuu, että ikinä ei voi olla varma onko pitoa mutkaan ajettaessa. Esimerkiksi samaan mutkaan kun mielestäni ajan ihan samalla tavalla, niin toisella kertaa mennään nätisti kovalla pidolla, ja toisella kertaa liu’utaan (vaikea sana) täysiä metsään renkaiden ulvoessa. Tätä ongelmaa ei hiekalla tai lumella esiinny, ainakaan samoissa määrin.
 
ja nuotit petti taas, iotech virossa 3. ek ajelin nuotista kun en ollut aikasemmin tätä ajellu, pari töyssyä ja pujottelu paalit siinä heti ja terminal damage :rolleyes:
pakko alkaa vissii ajamaa etupeltoon näitä pätkiä...
 
Oon tosi hidas vielä, mut pikku hiljaa alkaa vauhti paranee. Ja samalla paranee peli entisestään. Keniassa oli ekaa kertaa kivaa, kun en varmistellu ja alla oli 2017 Polo. Vähän jopa vauhdin hurmaa ajoittain vaikka se ei tulostaululla vielä näkynytkään.

On tää hyvä.
 
Tuli asennettua G29:n polkimiin pikku modisarja ja nyt on jarrupoljin paljon parempi ja voi jopa vähän säädellä jarrun voimakkuutta.
 
Varmaan joku skill issue, mutta mun mielestä asfaltilla ajaminen on todella vaikeaa edelleen tässäkin pelissä.
Eka kertaa kokeilin etuvetoa asfaltilla. Tuntuu että auto ei mene kovemmassa vauhdissa suoraan ollenkaan vaan seilaa puolelta toiselle koko ajan.
 
Ollut noista nuottien ajoituksista palautetta...onkohan PC ja PS versioissa eroa kun ainakin mulla ehtii jo unohtua nuotti sillä kaikista aikaisimmalla asetuksella (vastaa suunnilleen Rovanperän nuottien ajoitusta), toiseksi aikaisin on ok :hmm:
PS5 siis täällä.

Sain eilen taas ratin viriteltyä ja onhan peli täysin eri sillä kuin padilla!
 
ajoin ite julkaisusta aikaisimmalla asetuksella, se oli kyllä liian aikainen mutta silloin se toiseksi aikaisin oli taas unohduksen päässä :lol:
nyt sitten tuossa päivityksessä vaihdoin siihen toisiksi aikasimpaan, seon siinä rajalla että muistaa kyllä mutta joku syherö ek niin ei riitä enää mutta vauhti auttaa ja silmillä tulee ajettua sitten.
mutta näitä puutteita tai miksi sitä sanotaan, vaikka tuo Viro, töyssy töyssy ja paalien pujottelu. ok jarrutan enne jälkimmäistä töyssyä no se oli myöhäistä ja päin paalia.
toinen on jossain Suomen pätkässä.
En ole vielä rallin kaikkia ek:ta edes ajanut esim scandicin vasta korkkasin eilen joten ei muista osaa sanoa.
edit:dr2 ajoin sillä aikaisimmalla nuotilla.
 
Mulla on käytössä mukamas aikaisimmat nuotit mutta ei ne kyllä kovin aikaisin tule. Pitäisiköhän yrittää laittaa ne vaikka keskelle käydä ajamassa Pätkä sammuttaa peli käynnistää peli uudelleen laittaa aikaisimmalle ja kokeilla muuttuiko se. Kun mun mielestä sillä päivityksellä ei ollut mitään vaikutusta. Earliest ollu alusta asti käytössä ja sillä kovaa ajettavien yhdistelmien jälkeen tuleva tiukempi tulee silmille kun kartturi ei vaan ehdi luetella kaikkia.
 
ja nuotit petti taas, iotech virossa 3. ek ajelin nuotista kun en ollut aikasemmin tätä ajellu, pari töyssyä ja pujottelu paalit siinä heti ja terminal damage :rolleyes:
pakko alkaa vissii ajamaa etupeltoon näitä pätkiä...

Lähes tismalleen sama itellä. Mulla ei tullut terminal, mutta auto niin tohjoksi ettei kulkenut enää mihinkään ja renkaanvaihto päälle niin 3,5min takkiin. Ajovirheitäkin tuli parilla pätkällä mutta niihin ei mennyt kuin kymmenisen sekuntia per töhö.

Kai se pitäisi alkaa reccet ajamaan, mutta hädin tuskin taas on ehtinyt edes sokkona vetään läpi.
 
Tuli ajettua pitkästä aikaa Quick Playn Custom Rallya, on se tien kuluminen vaan huikean hauska lisä ajamiseen. Pidon vaihtelut urassa, epätasaisuus, auton eläminen, visuaalinen puoli ajamisen aikana ja replayt näyttää paremmalta.

Muissa pelimuodoissa ei paljon tien kunto vaihtele, vaan lähinnä aina ajetaan täysin tasaisella lanatulla tiellä. Uratilassakin oli lähtöpaikka yli 100 ja tie oli aivan tasainen, olisi ollut hauska ajaa etuvedolla huonolla tiellä. Momentsit ja klubit myös aika tasaisia.

Time Trialissa periaatteessa ymmärtää sen tasaisen tien ja maksimipidon, mutta mielestäni joku light tai moderate tien kuluminen olisi silti parempi ja hauskempi ratkaisu. On vähän tylsää, että tiellä on maksimi pito jokaisessa kohdassa sekä ajolinjassa.
 
Club: GPLaps Travel Go. Italiassa Lancia 037 Evo 2 ja 14 pätkää. Mie oon niin poikki, niin poikki Hyvää oli että sai auton ehjänä maaliin. Sanooko kartturi jotain tai näkeekö jostain jos rengas puhki?
Olin kuulevinani että rengas lotkottais kuin olisi puhki ja auto oli ihan kauhea ajaa mutta kun en ollut varma niin en pysähtynyt. Lancia oli kyllä koko matkan aika kauhea ajaa ja oli työn ja tuskan takana että pysyi tiellä. Ihan kiva kokemus mutta kyllä taitaa vähäksi aikaa jäädä maratonkisat muille.
 
Varmaan joku skill issue, mutta mun mielestä asfaltilla ajaminen on todella vaikeaa edelleen tässäkin pelissä. Jotenkin tuntuu, että ikinä ei voi olla varma onko pitoa mutkaan ajettaessa. Esimerkiksi samaan mutkaan kun mielestäni ajan ihan samalla tavalla, niin toisella kertaa mennään nätisti kovalla pidolla, ja toisella kertaa liu’utaan (vaikea sana) täysiä metsään renkaiden ulvoessa. Tätä ongelmaa ei hiekalla tai lumella esiinny, ainakaan samoissa määrin.
Pidon mallinnus asvaltilla on aika on/off, jos joutuu tekeen äkäsen jarrun+kääntö esim. kun missaa nuotin/nuotti väärin ja ajaa mutkaan vähän ylikovaa niin kaikki pito peräpäässä voi kadota salamannopeasti ja ollaan ihan poikittain ja jos kääntöasteet paljonkin yli 540 ei millään saa napattua kiinni. Tämmöiset fysiikat tekee driftaamisesta mahdotonta asvalitlla. Sama vika oli dirt rally 2.0 myös asvaltilla.

Soralla jostain syystä pidon menetys on vähän paremmin ennakoitavissa,tai se tapahtuu sulavammin ja ehtii mukaan jne.

Suositan laittamaan auton säätöihin asvaltille aina kun mahdollista Alignment: REAR TOE IN 2.00 niin tämä hidastaa perän pyörähdystä ja ehtii paremmin mukaan (ei fiksaa ongelmaa täysin vieläkään, huom! ja joistain autoista puuttuu kokonaan Rear Toe+Camber säädömahdollisuudet esim. vanhat takavedot kun vetoakseli on suora)

esim. Rally2/WRC2/R5 alignment asvaltille tyyliin (myös Rally1 ja WRC3 autot ja wrc 1997-2011 jne)
Front: Toe 0.00, Camber -2.10 / Rear: Toe 2.00, Camber -1.90 / -2.00 / -2.10

Sitten myös diffin osalta tekee auton vähemmän yliohjaavaksi jarrulla ja preloadeilla esim. Front: driv 50%, brak 50%, preload 50.00 / Rear: driv 60-70%, brak 40%, preload 50.00 tai 40.00

Ja sitten springs-menuun: etu ja taka jousen erotus x1,30-kertainen tai yli esim. jos laittaa etu spring 158 niin taka spring 121 tai alle tuon (158 jaettuna 1,30)
Ja sitten brake bias alkuun 67% (ja hienosäätää 1% kerrallaan tätä kohdilleen että perä ei ainakaan lähde lukittumaan kovin paljon ennen etupäätä)

Tässä olisi mun perussäätö asvaltille WRC2 Skoda RS 300hv-versio josta lähteä muuttmaaan ja kokeilemaan eri juttujen vaikutusta
Alignment:Front: Toe 0.00, Camber -2.10 / Rear: Toe 2.00, Camber -2.10 (tai R -2.00 tai R -1.90)
Brakes:Force 3000 (säädä?), Bias 67% (säädä 64-70%), Handbrake 4000 (säädä?)
Differential:Front driv 50%, brak 50%, Preload 45.45 / Rear driv 60%, brak 45% (tai 35%), Preload 45.45 (tai 37.50)
Gearing:0.250 (65kph?) / 0.375 / 0.525 / 0.700 / 0.900 / FD 0.200 (top speed 185km/h?)
Damping:Front: Slow 2, Fast 3, Zone 0.20mps, Rebound 1 / Rear: Slow 2, Fast 3, Zone 0.20mps, Rebound 1
Springs:Front: Rh -110.00mm, Spr 200, Arb 42.90 / Rear: Rh -110.00mm, Spr 150, Arb 56.00 <- säädä taka arb jos tarve (jäykempi = yliohjaavampi jne.)
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään tällä hetkellä sais vielä halvemmalla kuin julkkarissa tuon bundle bonuksen. En tosin taida silti sortua. Kokeilin EA playn kautta ja ei maistunut kyllä sitten ollenkaan. DR 2.0 ja RBR on jaksanut kuitenkin ihan hyvin ajella. Ja WRC Generationsia yms. Tässä ei tullut vaan semmosta fiilistä, että pitäisi ajaa lisää. Lisäksi kun career ei toiminut ainakaan julkkarissa järkevästi ai-kisaajien sun muiden suhteen, niin ei omalle kohdalle kovin onnistunut julkaisu. Toki jos pelkkiä online klubi kisoja ajelee niin ehkäpä sitten voi toimia paremmin. Hyvä kuitenkin että jengi on silmin nähden saanut tästä nautintoa kuitenkin. Eipä tässä rallipelien kategoriassa tosin paljoa ole valinnanvaraakaan.

Screenshot_2023-12-02-09-57-39-08_a5f05134355d0c28d0e7113add1d3465.jpg
 
Ajelin eilen noita klubeja, niin huomasin että ei anna mun huoltaa autoa lainkaan vaan se kohta on harmaana.
Ainoa oli siis mennä päävalikkoon ja sit takas eli käyttää pelin bugia hyödyksi.
Uramoodissa se teki samaa viimesissä kisoissa, tais mennä "rikki" jommassa kummassa päivityksessä.
PS versio.
 
Saako ghostia niin että se olisi oletuksena pois?
Renkaista kysymys eli Fisran clubissa asfalttikisa. Peli suosittaa sadekelin renkaita vaikka seuraava noin 30 km pätkä kuivalla ja sitä seuraava märällä.
Eikö noi kuivan kelin renkaat ole loppu 30km kuivan pätkän jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään tällä hetkellä sais vielä halvemmalla kuin julkkarissa tuon bundle bonuksen. En tosin taida silti sortua. Kokeilin EA playn kautta ja ei maistunut kyllä sitten ollenkaan. DR 2.0 ja RBR on jaksanut kuitenkin ihan hyvin ajella. Ja WRC Generationsia yms. Tässä ei tullut vaan semmosta fiilistä, että pitäisi ajaa lisää. Lisäksi kun career ei toiminut ainakaan julkkarissa järkevästi ai-kisaajien sun muiden suhteen, niin ei omalle kohdalle kovin onnistunut julkaisu. Toki jos pelkkiä online klubi kisoja ajelee niin ehkäpä sitten voi toimia paremmin. Hyvä kuitenkin että jengi on silmin nähden saanut tästä nautintoa kuitenkin. Eipä tässä rallipelien kategoriassa tosin paljoa ole valinnanvaraakaan.

Screenshot_2023-12-02-09-57-39-08_a5f05134355d0c28d0e7113add1d3465.jpg
(pähkinänkuoressa tiivistettynä) Jos parhaan rallipelin haluu suoraan ajoon, niin 34,99eur ei oo paha siitä, ettei tartte MODien kanssa tapella tai sitten tyytyy surkeahkoon WRC gene / DR 2.0 peliin.
 
Kun saisi VR:n lisäksi vielä TrackIR tuen. ACC:ssä ja DR2.0 kun on siihen tottunut, niin ikävä olla ilman.
 
Onks tämä konsoleilla vielä yhtä paska kuin julkkarissa? Eli onko stutterointi saatu veke ja peli näyttäisikin next gen rallilta? Vähän tuntuu EA n tietäen että seuraavat parannukset heitetään sitten seuraavaan osaan.
 
Onks tämä konsoleilla vielä yhtä paska kuin julkkarissa? Eli onko stutterointi saatu veke ja peli näyttäisikin next gen rallilta? Vähän tuntuu EA n tietäen että seuraavat parannukset heitetään sitten seuraavaan osaan.
Nimestä ja hinnasta päätellen voisi kuvittella että seuraavat kaudet tulee DLC paketteina, olisi kyllä mukava uudistus.
 
Nimestä ja hinnasta päätellen voisi kuvittella että seuraavat kaudet tulee DLC paketteina, olisi kyllä mukava uudistus.
Ei tule kyllä tapahtumaan kun katsoo noita muita sarjoja mitä EA puskee ulos...kyllä ne täydellä ( vähän ehkä halvemmalla ) ulos tulee jokavuotiset painokset.

En kyllä itsekkään panisi pahaksi jos sen muuttaisivat dlc päivityksiksi, mutta en kyllä sen tähden myöskään usko että jatkavat jatkossa vanhalla unreal nelosellakaan tätä.
 
Nimestä ja hinnasta päätellen voisi kuvittella että seuraavat kaudet tulee DLC paketteina, olisi kyllä mukava uudistus.

Tää olis hienoo. En jotenkin millään jaksa uskoa vuosittaisiin uusiin peleihin. 5 vuoden lisenssi tais olla WRC:hen.
 
Harmi oisin ostanut mutta mulla on steamistä dirt rally 1 ja PS5 dirt rally 2 joten ei onnistu mutta jos ostan myös tietokoneelle dirt rally 2 niin saan 1€ halvemmalla WRC :)


Osta EA SPORTS™ WRC Rally Bundle PAKETTI (?)

Osta tämä paketti säästääksesi 30 % 2 tuotteesta!








Paketin tiedot



-30%
Hintasi:
48,98€

Lisää koriin





Pelin lisäsisältö
 

Stutterit ynnä muut ilmeisesti edelleen PC-versiossa?

49” näytöllä 5120x1440p resolla low-ultra asetuksilla DLSS balancedilla 100-140fps.
90% ajasta mennään 125fps tuntumassa.

I7-12700k ja Rtx 3080.

Satunnaisia stutterointeja oli ennen ensimmäistä päivitystä.
50h kellossa eikä nykimisiä ole näkynyt alun jälkeen ollenkaan.
Oudolta tuntuu lukea kuinka paljon muilla näyttää olevan ongelmia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 622
Viestejä
4 493 875
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom