Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Onko muilla kaatuillut peli incar kuvakulmilla ajettaessa Chilessä? Eilen varmaan puolenkymmentä kertaa kaatuili jos ajoi joko dashcamilla tai kypäräkameralla. Konepelliltä ajettuna pääsi sitten pätkät läpi ongelmitta. Tuli jotain unrealengine kernel erroria tuon kaatumisen yhteydessä.
 
Joku oli mennyt laittamaan mun wrc toyotasta nopeudenrajoittimen päälle. Ei mennyt kuin 52 km/h.
Pelin uudelleen käynnistys auttoi.
 
Joku oli mennyt laittamaan mun wrc toyotasta nopeudenrajoittimen päälle. Ei mennyt kuin 52 km/h.
Pelin uudelleen käynnistys auttoi.
Autojen säädöissä tuntuu olevan bugia, väliillä säädöt menee nollille (esim. vaihdevälitykset)
 
Mistä saan laitettua continue komennon ratin jollekin napille wrc 23 pelissä. Nyt pitää koneelta painaa enteriä. Olen noviisi näissä.
 
Mistä saan laitettua continue komennon ratin jollekin napille wrc 23 pelissä. Nyt pitää koneelta painaa enteriä. Olen noviisi näissä.
Painelet ratin nappeja kunnes menee eteenpäin eli löydät continue-napin.

Joidenkin nappien sijaintia ei voi muuttaa toiseksi ratissa ja yksi niistä voi olla se pause-nappi (onko se myös continue-nappi?)
 
Autojen säädöissä tuntuu olevan bugia, väliillä säädöt menee nollille (esim. vaihdevälitykset)
Onko kukaan löytänyt ongelmaan ratkaisua?
Raskasta joka kerta tehdä kaikkiin autoihin säädöt uudestaan.
Nollaantuu aina käynnistäessä pelin uudestaan.
 
itellä nuo setupit ei ole menny kuin kerran ennen päivitystä. tai no nyt oli kadonnut kokonaan kadetin setupit soralle virossa vaikka olen sata varma että ne tallensin ennen päivitystä.
aika useasti vähän kolistelee puskia tms. niin konepelti alkaa lepattaa. :D vähän ylikorostetusti, jopa tuossa bemmin m3ssa vaikka on takaa aukeavaa mallia
 
On kyllä pitkästä aikaa hyvä rallipeli. Nyt takana pitkä ruotsin ralli juniori luokassa, mukava pitkästä aikaa kun on ratille käyttöä. Asiasta kolmanteen oisko kellään G27 ratin alkuperäistä vaihdelaatikkoa?
 
Onko muilla kaatuillut peli incar kuvakulmilla ajettaessa Chilessä? Eilen varmaan puolenkymmentä kertaa kaatuili jos ajoi joko dashcamilla tai kypäräkameralla. Konepelliltä ajettuna pääsi sitten pätkät läpi ongelmitta. Tuli jotain unrealengine kernel erroria tuon kaatumisen yhteydessä.
Mulla samoja ongelmia career modessa.
 
Nämä asetukset tuntuu ainakin omalla koneella hyviltä.. ei paljon töki ja fps pysyy 100+ 4k ja näyttää kuitenkin hyvältä graffat :)

Mulla on myös tämä asennettuna.
Bloom, draw distance and stutter fix. | RaceDepartment

2023-11-11 (1).png2023-11-11 (2).png2023-11-11.png
 
Viimeksi muokattu:
Juuri kävin itse testaamassa pari vetoa R5 kalustolla Saakoskea, 5s jäi kärjestä eikä ollut ihan puhdas veto. Vähän vois koittaa vielä autoa säätää ja hinkata. Noi lyhet suomipätkät taitaa olla aika suosittuja time trialissa, eli niissä on vissiin aika kovat pohjat. (kun joissain maissa on ollut perus nuottivedolla top 10 tietyissä luokissa)



Edit: Huomatkaa lähtö. Ei kerkeä kartturi edes Go sanoa kun mennään jo :lol:
 
Mulla myös tuo. Huomattavasti paremman näköinen, mutta tuo autoexposure fixi oli mun näytöllä game changer eli tämä:

r.EyeAdaptation.LensAttenuation=0.45

Tuon lisää sinne engine.ini loppuun, niin näkee tien ruotsissa ja muissa vaaleiden teiden maissa ja suomikin näyttää omalla ruudulla paljon paremmalta.
Kiitos fikseistä, näytti kyllä siedettävämmältä.

Pidättekö Anti-Aliasingia päällä tuon skaalaimen kanssa?
 
Onko joku kokeillut onko noista LensAttenuation/gammakorjauksista jotakin hyötyä HDR-tilassa? Täällä käytössä LG 42C2 Oled ja HDR päällä tulee ajeltua.
 
Tuo patchi kyllä paransi tilannetta xboxilla. Nyt tuossa Monte Carloa testasin niin ei nykinyt edes niissä kylä kohdissa missä aikaisemmin hyytyi pahasti.

Eli oikeaan suuntaan on menossa ja yhä hauska on ajella.

Itsellä täytyis noita jarrupaikkoja treenata, niissä vähän hakemista ja tulee usein liian aikaisin jo jarrutettua...
 
Tuo patchi kyllä paransi tilannetta xboxilla. Nyt tuossa Monte Carloa testasin niin ei nykinyt edes niissä kylä kohdissa missä aikaisemmin hyytyi pahasti.

Eli oikeaan suuntaan on menossa ja yhä hauska on ajella.

Itsellä täytyis noita jarrupaikkoja treenata, niissä vähän hakemista ja tulee usein liian aikaisin jo jarrutettua...
Dirt Rally 2.0 verrattuna tässä tuntuu jarrutukset usein olevan tehokkaampia, eikä vanhemmissakaan rasseissa mene renkaat hallitsemattomasti lukkoon niin helposti. Itsellä kanssa vaikea arvioida jarrutusmatkoja, ja jotenkin en vielä saa oikein tuntumaa jarrutuksiin ylipäätään.
 
Dirt Rally 2.0 verrattuna tässä tuntuu jarrutukset usein olevan tehokkaampia, eikä vanhemmissakaan rasseissa mene renkaat hallitsemattomasti lukkoon niin helposti. Itsellä kanssa vaikea arvioida jarrutusmatkoja, ja jotenkin en vielä saa oikein tuntumaa jarrutuksiin ylipäätään.

Joo, hyvin samat fiilikset on mullakin. Treeniä tarvii, eiköhän sen sillä saa paremmaksi.
 
Päivittelin näyttiksen ajurit ja auttoi sen verran, että nyt kaatuu miltei heti pätkän alussa (ei harmita niin kovasti vs. kun kaatuu pätkän loppuvaiheilla).
Jospa tämän päivän pätsi auttaisi asiaa...

Samat perus pätkimiset/stutteroinnot aina tietyssä kohdassa ek:ta täältäkin löytyy, mut se ei ole näillä ajotaidoilla vielä vaikuttanut tuloksiin. :cool:
Itsellä kanssa stutteroi, mutta siihen tuntui auttavan dlss hömpötysten käytöstäpoisto ja fps lukko 119fps. Mutta tuo kaatuminen kesken peli, ei juma. Eipä tule tätä peliä enää pelattua, sillä ei voisi enempää ärsyttää kuin kaatuminen kesken hyvän suorituksen
 
Mulla myös tuo. Huomattavasti paremman näköinen, mutta tuo autoexposure fixi oli mun näytöllä game changer eli tämä:

r.EyeAdaptation.LensAttenuation=0.45

Tuon lisää sinne engine.ini loppuun, niin näkee tien ruotsissa ja muissa vaaleiden teiden maissa ja suomikin näyttää omalla ruudulla paljon paremmalta.
Kiitos tämä rivi auttoi itsellekin.
 
Tuli ostettua modaussetti G29-polkimille pelistä innostuneena. Saas nähä alkaako auto liikkumaan sujuvammin.
 
Tuo patchi kyllä paransi tilannetta xboxilla. Nyt tuossa Monte Carloa testasin niin ei nykinyt edes niissä kylä kohdissa missä aikaisemmin hyytyi pahasti.

Eli oikeaan suuntaan on menossa ja yhä hauska on ajella.

Itsellä täytyis noita jarrupaikkoja treenata, niissä vähän hakemista ja tulee usein liian aikaisin jo jarrutettua...

Joo, ajelin juuri virallisen klubin Japanin kisan WRC-autoilla ja kaara tuntui pysähtyvän muutaman metrin matkalla. Siihen vielä siirtymä VR:stä flatille niin jarrutukset on tosi aikasia täälläkin.
 
Itsellä katosi stutterit tolla 1.2 päivityksellä (990 pro ssd, RTX4090). Rally1 autot on kyllä helvetin helppoja ajaa, R5 edelleen tylsiä ja neliveto b-ryhmä edelleen paras klassi.

Comboilla Fanatec GT DD + WRC-ratti + värinäpolkimet + kepakko + thrustmaster sparco käkkäri kaikki toimii out of the box. Forcet säädin toki Dirt Rally 2 mukaan. Time trialissa on vauhti riittänyt top 5 joten mikäs siinä ajellessa. Mielestäni ajaminen on tässä helpompaa kun aiemmissa peleissä. Ehkä pidempi horisonttikin auttaa, nuoteissa en ole vähällä peluulla vielä löytänyt älyttömyyksiä, hudi on käytännössä kokonaan pois joten siihen ei ole kommentoitavaa,
 
tuolla ealla tai codemasterssilla jollain on kova fanitus monteen kun suurin osa on siellä ajettavia. harmi
 
Mä yritin tänään ekan kerran kokeilla miltä Suomi näyttää talvella kun kerran sellainenkin vaihtoehto on olemassa. No näytti siis ihan samalta kuin kesällä. Toimiiko muilla vuodenajat? Nyt myös Escort mk2 tallennettu setuppi oli mennyt nollille. Ei siis defaultiksi, vaan kaikki nollille tai slidereita ihan vasempaan laitaan. Auto ei kulkenut 30kmh kovempaa :facepalm: Yksi ärsyttävä ominaisuus on kun koko setuppia ei saa palautettua oletusarvoihin kerrasta, vaan kaikki osa-alueet pitää käydä erikseen nollaamassa.

Peli on kyllä jees kun se toimii, mutta on tässä kyllä paljon lastentauteja. Eilen kaatui koko peli kerrsn pätkän jälkeen.
 
Joo sama, nollautuu nuo setupit kummallisiks, ja ilmeisesti niiltä osin kun säädetty.
Ei viitti paljo säädellä kun tietää et ne on pskana seuraavalla käynnistys kerralla
 
Vähän on kärsivällisyys koetuksella näitten säätöjen ja vaikeusasteiden pikkuvikojen korjausten kestäessä. Noi on ohjelmallisesti niin pikku juttuja, että tohon nyt ei tarvis kummosta patchiä rakentaa, että sais ihmiset yksinpelin toimimaan.

Muuten kyllä peli vaikuttaa aina vaan paremmalta.
 
Vähän on kärsivällisyys koetuksella näitten säätöjen ja vaikeusasteiden pikkuvikojen korjausten kestäessä. Noi on ohjelmallisesti niin pikku juttuja, että tohon nyt ei tarvis kummosta patchiä rakentaa, että sais ihmiset yksinpelin toimimaan.

Muuten kyllä peli vaikuttaa aina vaan paremmalta.
Pelihän tosiaan ilmestyi viikko sitten perjantaina. Hektiseksi on mennyt maailma.

Itsekään en toki ala mitään kausihommia pelaamaan ennenkuin AI-sekoilut ja katoavat säädöt saadaan kuntoon.
 
Pelihän tosiaan ilmestyi viikko sitten perjantaina. Hektiseksi on mennyt maailma.

Itsekään en toki ala mitään kausihommia pelaamaan ennenkuin AI-sekoilut ja katoavat säädöt saadaan kuntoon.
Jos pelejä nykyään julkaistaa keskeneräisinä, niin ne saisi olla beta versioita josta on ilmoitettu ostavalle asiakkaalle.
 
Clubit käytännössä ihan turhia, koska auton tilaa ei tallenneta mihinkään, tai se ei ainakaan toimi halutulla tavalla. Etappien välissä voi käydä main menussa ja takaisin palattaessa on uusi auto, sekä nakit. Miten voi olla mahdollista, että tuommoinen voi mennä läpi?

Yksinpelissäkään ei oikein järkeä, kun tekoäly unohtaa jossain kohtaa miten ajetaan, ja sen jälkeen pelaajana voittaa kaikki etapit minuuttien erolla seuraavaan.

Nää kaks kun nyt korjattais, niin tää olisikin ihan huippu, mutta eihän tuossa nyt muuten paljoa järkeä, jos ei yksittäisen etapin hiominen kuinnostele.
 
Ajoin uran läpi WRC2:lla keskipitkänä eli 7 rallia oli + oheissälää joita ei jaksanut pelata.
Kolmessa vikassa rallissa ei päässyt lainkaan tekemään autoon huoltoja, mikä lie bugi.
Siitä starttaa sitten seuraava kausi vähän isommalla budjetilla...tuskin jaksan enää pelata pidemmälle.

Tykkään kaikista soraralleista Kreikkaa lukuunottamatta joka ihan tuskaa.
Asfaltilla pädin kanssa taiteileminen turhan haastavaa itelle.

Tuo klubien auton ehostus menun kautta käymällä oli myös DR2.0:ssa, mutta muistaakseni saivat sen korjattua.

PS5:lla esiintyy ruudun repeilyä ja kerran Montessa meni viideksi sekunniksi ruutu pimeäksi, mutta muuten mun mielestä ihan mukiinmenevä grafiikka, näyttönä 77" OLED.

45eur pelistä ja kun sai vielä 3kk:den Rally.TV tilauksen tuon virallisen klubin ajamalla, ni en voi valittaa rahojen haaskuusta.
 
Pelihän tosiaan ilmestyi viikko sitten perjantaina. Hektiseksi on mennyt maailma.

Itsekään en toki ala mitään kausihommia pelaamaan ennenkuin AI-sekoilut ja katoavat säädöt saadaan kuntoon.

Haha, joo. Uuden maailman uusi kuningas, uljas Kuluttaja, ei kestä pienintäkään säröä toimitusketjussa. :)

Eihän tää muuten korpeais, mut kun peli on niin hyvä, et tekee mieli pelata kunnolla.
 
Pahin vika itselle on nuo oikomiset. En todellakaan olisi missään pelimuodossa kärkikahinoissa mutta tuo kun huonommatkin ovat paremmilla sijoilla risoo. Itse en oikomisiin lähde mukaan, pilaa koko pelin.
 
Ite pelannu uraa nyt Jwrc luokassa ja HC dmg:t päällä ja long muodossa. Ihan kiva haaste vaikka kuin koittaa nätisti ajaa niin ei vaan foordissa kestä paikat :D säädöistä kun ei vielä oikein oo saanu kiinni niin ajelen ihan auton vakio säädöillä joten en voi tietää että katoaisko itsellä, muut asetukset kyllä on pysyny pelissä eikä oo resetoitunut.
 
No nyt keksin Quick Playssä tavan päästä kisaamaan AI:ta vastaan. Koska pelaan yleensä vain lyhyitä 15-20 minuuutin pätkiä, niin ruuvasin sarjaan 8 kpl:tta 3 ek:n ralleja ja tallennan aina vasta jokaisen rallin jälkeen. Ei sekoa AI ja säädötkin pysyy sen kolmen pätkän rypistyksen. Mielummin sitä toki ajaisi pidempiä ralleja, mutta on tämä nyt ihan hyvää vaihtelua ikuiseen Time Trialiin.
 
Mikähän on vikana, kun ei saa ratin rotaatiota muutettua pelin asetuksista? Otin soft lockin pois, mutta edelleen se rotaatio asetus on harmaana ja sitä ei saa muutettua. Onkohan bugi vai sitten vain rajoitettu konsoliversiossa?
 
Mikähän on vikana, kun ei saa ratin rotaatiota muutettua pelin asetuksista? Otin soft lockin pois, mutta edelleen se rotaatio asetus on harmaana ja sitä ei saa muutettua. Onkohan bugi vai sitten vain rajoitettu konsoliversiossa?

Auttaisiko tähän ratin uudelleen kalibrointi? En siis tiedä, että onko tuolla mitään virkaa asian kanssa, mutta tuli vaan mieleen.
 
Mikähän on vikana, kun ei saa ratin rotaatiota muutettua pelin asetuksista? Otin soft lockin pois, mutta edelleen se rotaatio asetus on harmaana ja sitä ei saa muutettua. Onkohan bugi vai sitten vain rajoitettu konsoliversiossa?

Varmaan rajoitettu. Sieltä missä bindataan napit niin ohjaus kohdasta saturaatiota säätämällä saat vähemmän rotaatiota. Mä oon testaillut kaikenlaista mutta en oikein ole löytänyt vielä sellaista universaalia kaiken kanssa toimivaa asetusta sitten millään.

Auttaisiko tähän ratin uudelleen kalibrointi? En siis tiedä, että onko tuolla mitään virkaa asian kanssa, mutta tuli vaan mieleen.

Testasin itse tuotakin niin että kalibroin vain 450 asteelle, mutta ei tullut toivottua lopputulosta eli herkempää ohjausta.
 
Voi jehna, kyllä meni tekkirallit penkin alle :facepalm: Heti ekalla pätkällä sinänsä helpossa paikassa neulansilmään jarru pitkäksi ja vehkeet sammuksiin ja siitä vielä Austin Powers vekslaukset päälle. Saakoskessa katolleen paikassa, missä en ole koskaan kaatanut kun yritin ajaa varmoilla ja sit vielä vahinko oikominen päälle :facepalm: Sitten unohdin huollossa vaihtaa renkaat ja seuraavalla pätkällä taas metsäekskursio. Leustu tuli päivän päätteeksi sitten varmistellen ojien välissä :x3:
 
Pitääkös tuo EA Racenet hommailla vai löytyykö nämä tekkirallit ihan pelin sisältä?

edit: selvis, en ollut vaan aiemmin käytellyt.

Sai muuten vielä tuon 3kk rally.tv passin kun ajeli yhden pätkän Japanin rallia. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli ajettua niin huomasi että auton äänet sisätilassa aivan liian kovalla suhteessa nuotteihin vaikka engine laskettu 50% ja nuotit 100% niin suurinpiirtein yhtä kovaa kuuluvat nyt ja paikoin vieläkin nuotit hukkuu moottorin mölyyn. Yritä siinä ajaa nuoteista kun ei vain kuule.

CM nyt niin monta peliä kussut tällä samalla tavalla, ei kuule nuotteja rallipelissä ja niillä on teknisiä neuvonantajiakin. Itse ajanut 0 rallia ja silti tiedän että korvanapit ja kypärä vaimentaa mölyjä ehkä 60db verran alas johonkin 40db tasoon joten kuski kuulee jotkin 60-80db tasolla tulevat nuotit selkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli ajettua niin huomasi että auton äänet sisätilassa aivan liian kovalla suhteessa nuotteihin vaikka engine laskettu 50% ja nuotit 100% niin suurinpiirtein yhtä kovaa kuuluvat nyt ja paikoin vieläkin nuotit hukkuu moottorin mölyyn. Yritä siinä ajaa nuoteista kun ei vain kuule.

CM nyt niin monta peliä kussut tällä samalla tavalla, ei kuule nuotteja rallipelissä ja niillä on teknisiä neuvonantajiakin. Itse ajanut 0 rallia ja silti tiedän että korvanapit ja kypärä vaimentaa mölyjä ehkä 60db verran alas johonkin 40db tasoon joten kuski kuulee jotkin 60-80db tasolla tulevat nuotit selkeästi.
Uskosin että Rovanperä kuulee nuotit suht samalla voluumilla kaikkien moottorimölyjen ja rengasmelun keskeltä, mitä myös katsoja, jos pitää youtube videolla kuulokkeet ja volume asettelu yotubessa 100% ja master volume ~50%
 
Uskosin että Rovanperä kuulee nuotit suht samalla voluumilla kaikkien moottorimölyjen ja rengasmelun keskeltä, mitä myös katsoja, jos pitää youtube videolla kuulokkeet ja volume asettelu yotubessa 100% ja master volume ~50%


Kyllä mä olen karik134 kanssa samoilla linjoilla. Toki pelintekijä haluaa että hienot moottoriäänet ja kivenropinat kuuluu, mutta balanssi on vakiona hukassa. Se oli ensimmäinen asia, mitä itse tein oli vetää muut äänet hiljaiselle ja jättää kartturi 100. Se on vaan tyhmä kun sitten joutuu käyttiksen volaa nostaan normaalista. Pelissä pitäisi olla mahdollisuus vetää sliderit yli 100, niin olisi helpompi säätää.

Tosiaan noissa wrc pätkissä katsoja saa myös kabiinin äänet korvillensa, mutta niinkuin karik134 huomautti, kuskeilla on kypärät päässä, jotka vaimentaa mölyä. Osalla on napit ja osalla vissiin ei, mutta jo se pelkkä pottakin vaimentaa.

Itse sinänsä tykkään pelin äänistä, koneet räyhää hienosti ym, mutta kartturi saisi olla vakiona kovemmalla.
 
Kyllä mä olen karik134 kanssa samoilla linjoilla. Toki pelintekijä haluaa että hienot moottoriäänet ja kivenropinat kuuluu, mutta balanssi on vakiona hukassa. Se oli ensimmäinen asia, mitä itse tein oli vetää muut äänet hiljaiselle ja jättää kartturi 100. Se on vaan tyhmä kun sitten joutuu käyttiksen volaa nostaan normaalista. Pelissä pitäisi olla mahdollisuus vetää sliderit yli 100, niin olisi helpompi säätää.

Tosiaan noissa wrc pätkissä katsoja saa myös kabiinin äänet korvillensa, mutta niinkuin karik134 huomautti, kuskeilla on kypärät päässä, jotka vaimentaa mölyä. Osalla on napit ja osalla vissiin ei, mutta jo se pelkkä pottakin vaimentaa.

Itse sinänsä tykkään pelin äänistä, koneet räyhää hienosti ym, mutta kartturi saisi olla vakiona kovemmalla.
Kypärät sinällään ei kauheasti oikeasti vaimenna, ainakaan oma Bell MAG Rally. Käytän oikeassa kilpurissa tiimiradioon korvanappeja, koska kuulo tuhoutuisi kyllä noilla pelkillä kypärän kupeilla. Toki tilanne voi olla eri jos on joku mittatilaus kypärä.

Napeilla kyllä kuulee hyvin kun eristää ja varmasti oikeasti sen kartturin kuulee tavalla tai toisella.
 
Kypärät sinällään ei kauheasti oikeasti vaimenna, ainakaan oma Bell MAG Rally. Käytän oikeassa kilpurissa tiimiradioon korvanappeja, koska kuulo tuhoutuisi kyllä noilla pelkillä kypärän kupeilla. Toki tilanne voi olla eri jos on joku mittatilaus kypärä.

Napeilla kyllä kuulee hyvin kun eristää ja varmasti oikeasti sen kartturin kuulee tavalla tai toisella.

Itse en ole varsinaisesti rallia ajanut, mutta radalla, rallicross radalla ja jääradalla kyllä potta päässä ja se kyllä se oma kypärä ainakin osansa vaimentaa. Ei se kuulonsuojaimia vastaa ja varmasti kypärissä eroja sillä saralla.

Pääpointti koko keskustelussa varmaan kuitenkin oli että kuski kuulee kartturin pääsääntöisesti hyvin nykyisillä kypäräpuhelimilla ja pelissä kartturin ei meinaa kunnolla kuulla, ellei muita ääniä säädä hiljemmalle.
 
Pääpointti koko keskustelussa varmaan kuitenkin oli että kuski kuulee kartturin pääsääntöisesti hyvin nykyisillä kypäräpuhelimilla ja pelissä kartturin ei meinaa kunnolla kuulla, ellei muita ääniä säädä hiljemmalle.
Tätä yritin myös tuossa lopussa ilmaista. Itsellä on kartturi 100 ja kaikki muut 50, hyvin sen kuulee. Nuotithan on pääsäntöisesti ihan ok vaikka voisi olla enemmänkin infoa.

Itsellä earliest asetus ja suurimmassa osassa tulee oikein, mutta jysähtäähän ne mutkat silmille jossain pyörittksissä välillä kun ei pysy kartturi mukana
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 631
Viestejä
4 494 148
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom