Civilization VI

Suomennan parhaillaan tiedostoa, jossa nuo kansat ja niiden erikoisuudet on lisärin osalta. Ehkä huomenna alkaa jossain vaiheessa päivää näkyä suomeksi.

Suurkiitos arvokkaasta työstä. Tarkoitus ei ollut olla tyly. Olen nauttinut käännöksestä suuresti. Keskittymiseni on aina ollut surkeaa, vaikka yritän.

Käänöstyön avulla olen päässyt todella paljon paremmin sisään peliin. Minulla on Steamin mukaan takana 796 tuntia ja kohta menee 800 rikki. Olen muutenkin aina ollut kiinnostunut historiasta. Täytyy tutustua paremmin vielä tuohon pelin sisäiseen Wikiin.

Nyt siis Gathering Storm menossa ja ainoa puute tuo vaihtuva värimaailma. Dark Age / Golden Age. Alan selvittämään modia että saan sen pois, sellaista olen aikanaan käyttänyt. Toki mieluiten sellainen joka toimii lisäosan kanssa.

Olen myös Twitchistä seurannut kun osaavammat pelaavat. Makea juttu nuo kanaalit, rautatiet ja erilaiset luonnonilmiöt. Uudet kansat ovat todella siistejä myös. Kyllä 1000 tuntia aikanaan rikkoutuu.

Käänöstyön avulla olen päässyt todella paljon paremmin sisään peliin.

Tämä on oikein mukavaa kuulla, että on ollut oikeasti hyödyksi :) Civilopediaa en valitettavasti ole liiemmin käännellyt, on niin paljon vielä pelinaikaisiakin tekstejä kääntelemättä ettei halua priota Civilopedian pitkiä tekstejä, joiden suomentaminen on erityisen työlästä ja aikaavievää. Asteekkien historiikkitekstistä jaksoin pari kappaletta käännellä joskus.

Itse pelin osalta olen sillä tasolla, että voisin varmaan joskus noita vaikeampia vaikeustasoja pelata ja pärjätä, mutta toisaalta en halua pelata täysoptimoinnilla, eli että ihan jokainen päätös olisi tiettyä strategiaa tukeva.

Helpoin voitto vaikuttaisi olevan uskonnollinen voitto: siellä on ne tietyt valinnat, joilla voi alkaa spammata apostoleja ja puskea uskoa semmoista tahtia, ettei sitten jää muuta haastetta kuin viitseliäisyys siirrellä apostolejaan jokaiseen maailmankolkkaan. Lisäksi jos tietokoneella on inkvisiittoreita, niin ei tarvitse kuin varmistaa että omat apostolit seisovat uskonnottomassa ruudussa tai eri uskonnon ruudussa kuin vastustajan uskonto, niin ne inkvisiittorit vaan nirhaa ittensä - ja oma uskonto leviää sitten taas kaikkialle lähialueille puoli-ilmaiseksi.

Viimeksi muokattu:
Nyt Ruotsi on Ruotsi; lähes kaikki viralliset kansakunnat on nyt suomennettu, vain Nubia ja Puola uupuu enää.

Sitten itse pelailusta, että maorit tuntuvat aika ylivoimaisilta tässä ensimmäisessä pelissä mitä heillä vedän. Olen jo perustanut uskonnon, kiertänyt maailman ympäri, levittänyt uskoa toiselle puolen maailmaa ja pääkaupunki on kohta kymppikokoa. Vuoroja on takana vasta 69 ja antiikin aika alkanut.

2019-02-23 Maori ylivoima.jpg

Olisin ollut ihan pulassa jos Eleonoora olisi julistanut varhaisen sodan, nuo jousimiehet mitä kaappauksessa näkyy ovat ekat sotapuolen yksiköt jotka sain tulille ja siihen män viisi vuoroa.

Muoks!

Nyt kävi näin.

2019-02-23 Maori voitto.jpg 2019-02-23 Maori voittokuvaaja.jpg

Pääkaupunki luonnonihmeen viereen joka antaa tuottoa ja uskoa, Stonehenge pelin alussa ja aivan ylivoimainen uskonmarssi. Yksiköillä on vedessä 2 liikepistettä ylimääräistä ja kultakaudella saa vielä lisää liikkuvuutta noille yksiköille, niin ei ollut mitään ongelmia kitkeä muut uskonnot pois ennen kuin ne ehti levitä laajimmillaan kahta kaupunkia isommiksi.

Tämä helppous on kylläkin huomioitu arvosanassa, ei tullut kuin 330.

Viimeksi muokattu:
Tekoäly

Yhdellä sanalla, asia jonka täytyy muuttua seuraavassa osassa. Pelaan itse Deityllä = Jumalainen ... niin aika rauhassa saa olla. Toivoisin että tekoäly yksinkertaisesti kävisi vain kimppuun. Nämä uudet kansat ovat kyllä tosi siistejä: kullan ja timanttien perään oleva Mali, Korppikuningas Unkarista, Inkoilla pelasin itse ja rakensin mm. tämän Machu Pichun, mmm toimii.

Mutta sääli, luonnonmullistukset voisivat olla vielä paljon suurempia esim laava voisi valua 3-4 ruutua vaikkakin olisi epärealistista jne. mutta koska tekoäly on kovin passiivinen niin ... toisaalta voisi kokeilla tehdä custom pelin jossa on itse Ruotsi tai Kanada ja ottaa vastustajaksi sitten näitä Ottomaaneja ja vastaavia. Yrittää jollain kulttuurilla voittaa, tai diplomatialla. Saatampa testata.

Olenko muuten ainoa täällä joka pelaa CIViä niin että laitan resurssit aina: sparse (=vähäiset resurssit)

Esim. rautaa, hevosia, salpietaria voi välillä joutua etsimään jopa toiselta mantereelta. Tämä asetus tekee pelistä erittäin koukuttavan kun tärkeistä strategisista resursseista joutuu ihan tappelemaan. Muutenkin luksusta ei ole aina tarjolla.

Viimeksi muokattu:
Pelaako tämän moninpeliä kukaan muu kuin ry.. venäläiset, jotka ragequit 30 vuoron jälkeen? Onko mitään hyvää Discord servua mistä etsiä peliseuraa?

Tämähän vaikuttaa aika hyvältä dlc:ltä,4k ruudussa suhteellisen nopea(tosin ilmeisesti jopa 1080:lla pitää loppupeleissä alkaa käyttämään dx11 versiota,eroa noilla ei ilmeisesti pahemmin ole) ja 2700:llä ilmeisesti vuorojen vaihdon aika puolittunut.Vaikka itse pelaillut civejä alusta lähtien niin en ole tainnut pelata yhtään peliä loppuun tätä.

Viimeksi muokattu:
Nyt neljä peliä kerennyt pelaamaan uuden lisäosan kanssa. Ihan OK paketti ja muutama uusi pelityyli uusien civien myötä, esim. Mali, jolla miinusta tuotantoon mutta tämä korvautuu rahalla. Strategiset resurssit ovat muuttuneet siten, että enää ei riitä että on 1 tai 2 rauta- tms. kaivosta, vaan resursseja kertyy joka vuoro kaivoksista rajalliseen varastoon ja yksi unitti maksaa esim. 20 rautaa tuotannon tai rahan lisäksi. Tämä on ihan hyvä lisä ja hidastaa hieman ylivoimaisesti parasta strategiaa, eli sotimista. Toisaalta pillage-palkinnot skaalautuvat nyt kehityksen mukaan, mikä mahdollistaa aika pahoja eksploitteja loyalty-mekaniikan kanssa.

AI ei ole sen suurempi vastus kuin aikaisemminkaan, tässä on vain lisää pelimekaniikkaa, jota se ei osaa hyödyntää kunnolla. Kartta on kyllä sikäli dynaamisempi kuin ennen lisäosaa, että AI saattaa pyyhkiä toisen AI-pelaajan pois, mitä ei ole aiemmin tullut juuri nähtyä.

Nyt siis Gathering Storm menossa ja ainoa puute tuo vaihtuva värimaailma. Dark Age / Golden Age. Alan selvittämään modia että saan sen pois, sellaista olen aikanaan käyttänyt. Toki mieluiten sellainen joka toimii lisäosan kanssa.
Noita on aika helppo muuttaa itsekin, värimaailman muutokset ovat tiedostoissa C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier's Civilization VI\DLC\Expansion2\UI\Replacements\TopPanel_Expansion1.lua ja C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier's Civilization VI\DLC\Expansion2\UI\Additions\EraCompletePopup.lua
avaa esim. notepadilla ja muuta ensimmäisestä tiedostosta
if eraTable:HasHeroicGoldenAge(localPlayerID) then
Controls.Backing:SetTexture("TopBar_Bar_Heroic");
elseif eraTable:HasGoldenAge(localPlayerID) then
Controls.Backing:SetTexture("TopBar_Bar_Golden");
elseif eraTable:HasDarkAge(localPlayerID) then
Controls.Backing:SetTexture("TopBar_Bar_Dark");
else
Controls.Backing:SetTexture("TopBar_Bar");
kaikkiin TopBar_Bar

ja toisessa tiedostossa
if (gameEras:HasGoldenAge(localPlayerID)) then
Events.EnableColorKey("golden_age_colorkey", .3, fadeTime);
elseif (gameEras:HasDarkAge(localPlayerID)) then
Events.EnableColorKey("dark_age_colorkey", .5, fadeTime);
else
Events.DisableColorKey( fadeTime );
korvaa molemmat Events.Enable... tuolla Events.DisableColorkey( fadetime );

Kysymys:

Jos haluaisi kunnolla oppia CIViä niin onko nuo Developers pelaavat YouTube-jaksot se juttu? Vai miten itse lähtisitte liikkeelle?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Viimeksi muokattu:
Kysymys:

Jos haluaisi kunnolla oppia CIViä niin onko nuo Developers pelaavat YouTube-jaksot se juttu? Vai miten itse lähtisitte liikkeelle?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Tsekkaa Youtubesta/Twitchistä esim näiden pelaamista: Quill18, TheGameMechanic, PotatoMcWhiskey, TheGameCommon. Löytyy kattavasti sisältöä pelin joka versiosta (dlc:t) ja ja ihan opetusvideoitakin.

Joku nyt ei täsmää jos sama kaveri väittää pelaavansa Deityllä ongelmitta ja sitten etsii videoita missä voisi oppia pelaamaan peliä kunnolla. Jos pärjää Deityllä, osaa pelata peliä kunnolla.

Joku nyt ei täsmää jos sama kaveri väittää pelaavansa Deityllä ongelmitta ja sitten etsii videoita missä voisi oppia pelaamaan peliä kunnolla. Jos pärjää Deityllä, osaa pelata peliä kunnolla.

Eli kun pelaan peliä vaikeammalla tasolla niin osaan homman vai? Juurihan tähän tuli lisäosa, toinen sellainen, joka muuttaa jälleen peliä. Toinen juttu on sitten nämä uudet CIV:it elikkä aloitan peliä juuri Unkarilla. Ei ihan maailman yksinkertaisin CIV pelata kun useampia ominaisuuksia. Lisäksi on erilaisia tapoja pelata CIViä. Esim itse teen aina ekaksi Scoutin ja etsin riisiä tai vastaavaa, jotta saan kaupungin kasvuun. Tapoja on muitakin.

...

Muuttakaa CIVien värit selkeimmiksi, helpottaa kummasti:
Steam Workshop :: Calypso's Recolored Civilizations

...

Kiitos ideoista! Elikkä täytyy tutkia nuo. Olen toki foorumeita selannut ja YouTubea katsonut, mutta kokeillaan vielä uudestaan. Kiitän.

Uusin päivitys rikkoi coopin täysin. Peli verifoitu, modit poistettu ja peli kaatuu kolmannella vuorolla työpöydälle. Desync tulee joka vuoron välissä. Ei näin. :(

Uusin päivitys rikkoi coopin täysin. Peli verifoitu, modit poistettu ja peli kaatuu kolmannella vuorolla työpöydälle. Desync tulee joka vuoron välissä. Ei näin. :(

Me pelaamme modeilla ja hyvin toimii. Eilen just pelattiin joku 8h putkeen. Ei yhtään desyncciä.

Ainoastaan modeissa oli ongelmaa, koska kaverin tullessa lobbyyn tuo "Mods missing / download pending" jatkui loputtomiin, eikä modit latautunut koskaan. Ratkaistiin tää silleen että kaveri latasi nuo kaikki samat modit workshopista jolloin ei tarvinnut niitä ladata minun kauttani pelissä.

Kannattaa koittaa tuota verify files juttua.

Me pelaamme modeilla ja hyvin toimii. Eilen just pelattiin joku 8h putkeen. Ei yhtään desyncciä.

Ainoastaan modeissa oli ongelmaa, koska kaverin tullessa lobbyyn tuo "Mods missing / download pending" jatkui loputtomiin, eikä modit latautunut koskaan. Ratkaistiin tää silleen että kaveri latasi nuo kaikki samat modit workshopista jolloin ei tarvinnut niitä ladata minun kauttani pelissä.

Kannattaa koittaa tuota verify files juttua.

Kaikki keinot tuli koitettua mitä mahdollista, ja edelleen tulee desync joka vuorolla, ja peli kaatuilee aika-ajoin. Ennen päivitystä ei moista ollut. Ongelmaa on havaittu yleisesti myös steamin foorumeilla.

Nyt vihdoin 3 vuotta myöhässä asensin Civ6:n kun huomasin että olen sen jostain humblebundlesta saanut. Pelasin Civ5:n aikoinaan puhki ja loppuaikoina olin lopeen kyllästynyt ja suorastaan vihasin lukuisia asiota.

Siksi yllätyin että tämähän maistuu ihan hyvin. Yhtäkään peliä en ole pelannut loppuun ja muutenkin kaikki on vielä hakusessa. Ärsyttävyyksiä kyllä löytyy vaikka kuinka. Ensimmäisenä tulee mieleen että yksiköiden liikkumapisteet toimivat väärinpäin kun vertaa edellisiin peleihin ja se aiheuttaa monia pieniä ärsyttävyyksiä. Kaupunkinäkymä on turhaan jaettu moneen osaan, miksi en voisi vain nähdä kaikkea kerralla kun valitsen kaupungin? DLC hinnoittelu on aivan perseestä, en tule ostamaan yhtäkään ilman reilua alennusta.

Positiivisiä asioita on silti paljon. Mukavasti peli jakaa pieniä saavutuksia usein ja 2 tutkimuspuuta on hyvä idea. Valtiomuotojen valinta on myös mukavaa hommaa. Pelin peruspilarit ovat kunnossa ja on tätä hauska pelata.

Oli mulla joitain kysymyksiä mitä piti kysyä mutta kerkesin unohtaa tuota kirjoittaessa. :D

Itsekkin odottelin delsujen steam alennuksia mutta eipä noilla hinnoilla ihan vielä...

Edit: Olikos se joku delsu mikä korjaa karmaisevan tekoälyn?

upload_2019-7-2_20-18-22.png

Sanokaapa joku miksi toi ruutu ei muka kelpaa Oxford Universitylle? Tooltipin mukaan ei ole Grassland Hills vaan Grassland

upload_2019-7-2_20-18-22.png

Sanokaapa joku miksi toi ruutu ei muka kelpaa Oxford Universitylle? Tooltipin mukaan ei ole Grassland Hills vaan Grassland
Muutkin wonderit näyttää olevan harmaina niin onkohan kaupungissa asukkaita tarpeeksi, eikö districtit tarvinneet aina 3 asukasta? Voin olla väärässäkin kun itsekin vielä opettelen.

Muutkin wonderit näyttää olevan harmaina niin onkohan kaupungissa asukkaita tarpeeksi, eikö districtit tarvinneet aina 3 asukasta? Voin olla väärässäkin kun itsekin vielä opettelen.
Juu ne on samasta syystä harmaana kuin tuokin, ei ole sopivaa ruutua (sanoo tooltipissä jos hoveraa minkä tahansa noista päällä, ihan normaalia koska noilla on vaatimuksia mutta mun mielestä ton pitäisi täyttää oxfordin vaatimukset, yliopisto on tietenkin campuksella.)

Naapuri ruudussa pitää olla Campus district jossa on University. Täyttyykö tuo ehto?
Kyllä, tooltip on tuosta Coffee-ruudusta ja siitä yksi hexa vasemmalle yläviistoon on saman kaupungin Campus jossa on University

oma prstuntuma on että et voi rakentaa resurssin päälle. En tosin ole GT lisäosaa pelannut, joten voi olla muutakin.

Bonus resurssithan voi poistaa tai siis "harvest". Mutta käsitääkseni niitä strategisia saatikka luxeja ei saa ellei sitten käytä jotain modia?
Ellei sitten jokin ole muuttunut sen jälkeen kun itse olen viimeksi pelannut. Ollut tässä vähän taukoa.
Resources (Civ6)

Wonder (Civ6)
Also, any other existing improvements and resourceswill be removed from the tile, so it as advised you build them on flat land or hill tiles with no resources or features (like forests).

Sulla on kahvia siinä ruudussa. Ainakin sellainen kutina minulla on että sen päälle ei voi rakentaa?
Wonder (Civ6) tuo on toki epävirallinen wiki mutta sen mukaan ei pitäisi olla este:
Wonders can only be built on valid land tiles (or Coast tiles in some cases) that don't contain a district. You'll only be able to build a Wonder on a Marsh if you have Irrigation or on a Rainforest if you have Bronze Working (because these are the techs which enable you to remove such features from the terrain). Also, any other existing improvements and resources will be removed from the tile
En muista bonus/strategic/mikätahansaresource ikinä estäneen

Jaahas, eka peli päättyi AI:n kulttuurivoittoon jo 1700-luvulla. Taideteoksia ja kirjoituksia ei kannata kai myydä mistään hinnasta? En mielestäni vaihtanut kuin kaksi tuollaista kulttuurijuttua, niin silti AI voitti jo ennen nykyaikaa?!

Miten nuo DLC:t toimii? Normijärki sanoo että kannattaisi ostaa kumpikin, mutta Steamin arvosteluissa puhutaan että uudempi Gathering Storm tekisi Rise and Fallin turhaksi?

Miten nuo DLC:t toimii? Normijärki sanoo että kannattaisi ostaa kumpikin, mutta Steamin arvosteluissa puhutaan että uudempi Gathering Storm tekisi Rise and Fallin turhaksi?

Rise and Fall tuli ensin ja toi tukun uudistuksia, kuten Kuvernöörit ja nämä Golden ja Dark -age jutut, joita en voi sietää. Gathering Stormissa täytyy olla samat asiat kuin edellisessä DLC:ssä, se toi mm. luonnonmullistukset ja on ehdottomasti parasta CIViä ikinä.

Saat tuon Rise and Fall DLC mukana ne CIVit. Muun muassa vaikkapa Skotlanti tai Intian erilainen hallitsija. MUTTA nämä CIVit jotka tuli Gathering Stormin mukana ovat tavallaan todella huolella mietittyjä, ja jännittäviä. Luultavasti uusi, pysyvä suunta pelille.

Itselläni on kaikki lisäsisältö mitä CIV6 peliin julkaistu. MUTTA kannattaa muistaa myös MODit, jotka entisestään parantavat pelikokemusta. Itse kokeilisin pelata harjoituspelin. Custom Game, valitset vaikka kartan "Seven Seas" / Standard. Jos olet aivan uusi esim lisäosien kanssa, niin karusti vain 4-pelaajan peli, pienemmällä kartalla ja vaikeustasoa alaspäin.

Kaupunkien suunnittelussa on jo niin valtavasti opeteltavaa noviisille, että voi mennä kuukausia.

Tästä voi aloittaa oman CIV6 uransa. Ensin hommaa DLC:t. Vähintään Gathering Storm lisäosan ja MODit.

Diplomaattivoiton äänestystuloksen laskenta vieläkin vähän mysteeri, menin äänestykseen 18 pisteellä. Yllätys lopputulema se että muut äänesti sen puolesta et menetän kolme pistettä. Voitin silti koska kolme muuta äänestyskohdetta meni niinkuin itse äänestin. Käsitin että vain kaksi pistettä pystyy saamaan siitä jos äänestää samaa lopputelmaa kuin muut :confused: Eli ois pitäny jäädä 19 pisteesee :think:

Onkohan nuo expansionit ostamisen arvoinen juttu, jos edellinen CivVI-ura jäi pariin kokeiluun enkä oikein ikinä päässyt peliin sisään? Ne ei ihan halpoja ole näköjään edes cdkeysin kaltaisissa kaupoissa ja mitään budjettihintaista pakettia ei kai ole vielä julkaistu?

Vai kannattaako ensin pelata perusversiota?

Miettiny vähän samaa ku Jurppii. Toisaalta ei huvittais enää vitostakaan pelata, mut Civ hammasta kolottais. Aikanaan peruspelin halvalla humblesta saanut, nii tuntuu vähä hassulta maksaa nelinkertainen summa lisäreistä vaan et siitä tulee ehkä pelattavampi.

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin jos pärjää ilman muissa lisäreissä tulleita valtioita ja skenaarioita, niin se tuorein lisäri sisältää 'kaiken', joskaan ei kai voi pelata pelkästään jonkun muun lisärin säännöillä. Tjsp.

Noita erikseen ostettavia CIVejä en suosittele. Jotkut on kyllä ihan hauskoja jne ei siinä mitään, mut ylihintaista ryöstöä. Gathering Storm ja se joku toinen taas on oikeastaan välttämättömiä .. Tosin jos ojisaman väite yllä pitää paikkansa niin uusin (Gathering Storm?) sisältänee sen toisen.

Onko Civ VI tekoäly kehittynyt launchista? Osaako se jo siirrellä unitteja sodassa edes auttavasti, vai voittaako taistelut edelleen, vaikka itsellä olisi selkeä alivoima?

En ole jaksanut ostaa gathering stormsia, mutta tuo edellinen lisäri löytyy.

Itekkin tykkäsin paljon Civ 5(ja edelliset varsinkin myös 4), mutta jostain syystä tuo CIV VI vaan tökkäs, liikaa muutoksia ja moni ei ollut mun makuun. Odottelis että tulee kaikki lisäri ja joku halpa goty versio

Täällä sama, civ vi ei ole vielä sytyttänyt. Civ v varmaan 2000 tuntia pelattu, ja asensin juuri civ iv civikin nälkään, sekin hakkaa mennentullen tuon kuutos osan.:btooth:

Kutonen lisäreineen on nykyään parempi kuin V. Kesti jonkin aikaa että peli avautui ja vanhat taktiikat samalla on heitettävä romukoppaan. Suosittelen ehdottomasti ainakin GS:n kanssa kokeilemaan, eikä tuomitsemaan koko peliä yhden matsin perusteella. Pitäisikin alkaa pelaamaan taas civiä.

Kutonen tosiaan otti hetken että siihen pääsi sisään mutta onhan tuo omissa kirjoissa paljon parempi mitä vitonen. Itse olen kyttäillyt Gathering stormin alennuksia mutta ei ole vielä hääppöisiä olleet. Se kun kuulemma korjaa tekoälyn älyttömyydet. Onko joku pelaillut steam konrollerilla? Onko hyvä sohva pelailuun? Itse tilasin sellaisen mutta jossain postin syövereissähön tuo on ollut jo tovin. Viikko sitten tuli säpo että on saapunut suomeen.

Näkyis olevan cdkeysissä platinum 38€. Se lienee halvin tapa saada koko sisältö vaikka olisikin peruspeli jo valmiiksi. Aika härskiä 120€ hintaa tuosta näkyy edelleen jotkut kaupat huutavan vaikka kaikki erikoisversioiden sälä jää digitaalisessa ostoksessa saamatta. Tosin turhaahan se on.

Kaikkine laajennuksineen tässä tulee kyllä vähän sellainen tunne, että tässä on jo liikaa kaikkea ja sellaista perusturvallista civittämistä että laitetaan pyramidit tulemaan 60 vuoron päähän ja sillä välin rakennellaan teitä, soditaan vähän ja laajennetaan valtakuntaa puuttuu. Ihmeitä on loputtomasti ja ne on hyvin tapauskohtaisia hyödyltään (tai typerät ennakkoehdot "rakenna yliopisto vuoren viereen"), luultavasti joku muu vie välistä. Aina on naapuri tiellä tai kaupunkivaltio ja sotiminen tai muu laajentuminen on erittäin työlästä kun lojaliteetti estää kaupunkien hallinnan yhtään lähempänä naapurien rajoja. Yleensä se on se 5-6 kaupunkia, jotka jotenkin järkevästi ehtii 0BC mennessä archipelago-kartalla pykäämään ja se on siinä sitten.

Mutta se, että jatkuvasti on joku popuppi edessä tarjoamassa jotain uutta mekaniikkaa, joka pitäisi huomioida.

Jatkuvasti AI tarjoamassa jotain Make Babylon Great Again-tason diilejä, anna meille ainoat hevosesi ja rautasi niin saat 3 kultaa nyt ja yhden per 30 vuoroa. Mikään etäisesti tasapuolinen ei kelpaa alkuunkaan :facepalm:

Kutonen lisäreineen on nykyään parempi kuin V. Kesti jonkin aikaa että peli avautui ja vanhat taktiikat samalla on heitettävä romukoppaan. Suosittelen ehdottomasti ainakin GS:n kanssa kokeilemaan, eikä tuomitsemaan koko peliä yhden matsin perusteella. Pitäisikin alkaa pelaamaan taas civiä.
Mekaniikat eivät ole olleet missään vaiheessa ongelma, vaan tekoälyn jäätävä paskuus unittien liikuttelussa.

Kun liki poikkeuksetta koneen triplasti isomman hyökkäysvoiman on voinut piestä parilla unitilla, niin koko peli on fundamentaalilla tavalla rikki, eikä mikään mekaniikka sitä pelasta.

Mekaniikat eivät ole olleet missään vaiheessa ongelma, vaan tekoälyn jäätävä paskuus unittien liikuttelussa.

Kun liki poikkeuksetta koneen triplasti isomman hyökkäysvoiman on voinut piestä parilla unitilla, niin koko peli on fundamentaalilla tavalla rikki, eikä mikään mekaniikka sitä pelasta.

Njoo mutta ei vitosella kyllä edgeä ole kutosen AI:hin. Itsea tuo ei niin häiritse sillä pelissä on paljon muutakin kun pelkkä sotiminen. Ainahan Civeissä on ollut paska AI uniitteihin.

Kutosessa vituttaa tuo AI:n pakottava tarve tahkota niitä yksiköitä ja siirrellä niitä päämäärättömästi sinne tänne. Suuri osa aikaa menee AI:n vuorolla ihmetellessä sitä valtavaa määrää sinne tänne sohlaavia joukkoja, itsellä liikkuu lähinnä builderi tai kaksi ja tiukasti omalla tontilla.

Kutosessa vituttaa tuo AI:n pakottava tarve tahkota niitä yksiköitä ja siirrellä niitä päämäärättömästi sinne tänne. Suuri osa aikaa menee AI:n vuorolla ihmetellessä sitä valtavaa määrää sinne tänne sohlaavia joukkoja, itsellä liikkuu lähinnä builderi tai kaksi ja tiukasti omalla tontilla.

Quick unit movement optio kannattaa laittaa päälle.

Jaa, itseä vituttaa se AI:n täydellisen kädetön diplomatia. Mutta nyt kun mainittiin niin onhan tuo yksiköiden liikuttelukin aika surkeaa:D
Onko tuota korjattu siinä Gathering stormissa?

Sain itte tänään pataan AI Aleksanteri Suurelta heti alussa, perustin toka kaupunkini luonnonihmeen viereen vissiin turhan lähelle sen tonttia (ja sen äkkipikanen luonne ei helpota asiaa) niin jo tuli yllärisotaa tyyliin vuorolla 40 eli ittellä se yks warrior ja se Cree -kansan spessuscoutti varmistamassa ku tulee vyöry keihäsmiehiä. Osas ruoja jopa siirtää haavottuneet yksiköt syrjempään, välillä. Sinne meni se kylä, ja takasinvaltauskaan ei onnistunu ku se parkkeeras hevosukkelin sinne puolustamaan ja itellä ei kehittyneempiä yksiköitä ollu vielä ku yhellä kampuksella kummosesti tiedettä saa, varsinkaan ku vuorot menee pumpatessa joukkoja siitä ainoasta kaupungista.

Meni maku koko hommasta, en ny sano että raivolopetus tuli vaan tuli mieleen että joskos sitä kävis vaikka kaupassa sittenkin jo tänä iltana eikä vasta aamulla.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 689
Jäsenet
80 972
Uusin jäsen
JOPPURA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom