Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines IIMiten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.
Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
Toisaalta firmat varmastikin arvioivat toimipisteiden sijainteja päättäessään myös työvoiman saatavuutta. Joka tapauksessa kyllähän varmasti voi ihmetellä myös tuota mainitsemaasi ihan perustellusti...Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.
Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
Viimeisimmän päivityksen jälkeen on kyllä tullut paljon uutta assetteja myöten ja bugeja korjattu. Alkaa olla jo oikein pelattavassa kunnossa. Itse aloittelin uuden kaupungin rakentamista Chicagon pohjan päälle. Tosin liikenteen ryhmittymisestä ja julkisen liikenteen vaikutuksista en ole lukenut mitään uutta. Onkohan niitä paranneltu yhtään?
Mielenkiinnosta kyselen että minkälaiset osat koneessa?450 tuhannen asukkaan kaupunki ja vieläkin pyörii suurinpiirtein ok. Julkinen liikenne myös pelaa ihan jees.
Edit: jaha, nyt 465tuhannen kohdalla alkoi pätkimään. Liikenne kulkee tuolleen nykäyksinä.
Edit2: Tuohon 470 tuhannen kohdalla nyt tosiaan sakkas. Ei liikenne enää toimi, ilmeisesti ei mikään muukaan enää ja koko peli hidastuu.
AMD Ryzen 7 7800X3DMielenkiinnosta kyselen että minkälaiset osat koneessa?
Kiitos tiedosta, olen juuri hankkimassa 7800X3D tietokonesetuppia, pyörii siis jouhevasti omaan makuun jos noinkin ison kaupungin saa rakennettua ilman lagia. Jännä että vain tuhansista kiinni tuo lagi.AMD Ryzen 7 7800X3D
32GB muistia
Nvidia 3070
Purin tuossa kohtuu paljon asuinaluetta ja kaavoitin uudestaan, niin sen laskemiseen varmaan hyytyi.Jännä että vain tuhansista kiinni tuo lagi.
Itse kokeilin 250k kaupunkia vanhasta savesta, ja simulaatio oli ihan juntturassa. En saanut dev-valikkoa auki, pitää testata huomenna uudelleen. Graffat pudotin todella alas, ettei vaikuta ainakaan.
Koulubugi on näköjään asia, jota eivät saa korjattua. Peruskouluja tarvitaan edelleen 3-5 -kertainen määrä verrattuna reaalimaailmaan. Tämä on erikoinen asia, kun asian voisi tarkistaa vaikka Tampereen väkiluvusta ja verrata koululaisten määrään. Kansainvälisesti voi olla pientä eroa, mutta puhutaan prosenteista, ei sadoista prosenteista.
Koulu jutussa nyt joku muuttunut. Oliskohan tuota fiksattu, koska itselläni puolityhjiä kouluja.
Mielestäni on kyllä hyvin käyttänyt kaikkia ytimiä 5950X kanssa. Ainoa vaan että alkaa poweri loppumaan kesken ~350k kaupungissa eikä näin ollen voi kovinkaaa paljoa käyttää enää x3 speediä. Simulaatiot alkaa tulemaan niin pahasti perässä että hommat hidastuu merkittävästi. 1x nopeudella toimii hyvin mihin saakka sit olenkaan päässyt vissiin sinne 500k pintaan. toki cpu käyttä onkin sit jo luokkaa 90%. Odotellaan uusia ryzeneitä@Parotech Miten muuten 5950X on toiminut tän pelin kanssa esim osaako peli hyödyntää kaikkia ytimiä?
Ilmeisesti bugeja:
Asukasmäärä laskee. Kaikki tyytyväisyys plussalla, ei pitäisi olla mitään syytä, ettei asukkaat muuta kaupunkiin. Kaavoitettuja tontteja, kysyntää ei vain ole millekkään.
Avoimia työpaikkoja hirveästi ja työttömyys nollassa.
Asukasluku laskee kokoajan, oli 120k, nyt 90k.
Itsellä kävi sama mutta asukasluku oli silloin jotain 400k tuntumassa. Bugiltahan se vaikuttaa kun ratkaisu ongelmaan oli joko pistää kaikki puistot yms pois päältä tai suoraan deletoida ne. Vei hetken, että homma alkoi toimimaan mutta sen jälkeen alkoi jengiä taas muuttamaan kaupunkiin. Puistot pistin takaisin päälle noin 2-3kk päästä enkä samaan ongelmaan toistaiseksi enää törmännyt.
Omassa kylässä meni kanssa 500k rikki viikonloppuna. Vielä toimii ihan pelattavasti. Tosin 3x kelauksen voi unohtaa, ei riitä CPU teho tähän, mutta 1x toimii sulavasti ja voi samaan aikaan rakennella ja antaa pelin pyöriä. Kun saan suunnitelut alueet valmiiksi ja kaavoituksen tulee asukasluku olemaan jotakin 6-700k välillä saa nähdä jaksaako tämä läppäri vielä pyörittää. Mutta ei mielestäni huono, jos ainakin 500k kyliä pystyy pelaamaan tässävaiheessa.
Huomenna keskiviikkona 4.9.2024 klo 11:00 uutta päivitystä (decorations patch 1.1.8)
- 298 propsia millä kaunistaa kaupunkia, nämä on ollut aikaisemmin dev moden takana ja järkevimmät jotka toimii tulee varsinaisen pelin puolelle.
- Korjausta kodittomiin.
Dev Diary: Decorations Patch
Niinpä. Peli lepää edelleen "hyllyllä" tätä odotellessaIhan kivaa, mutta jospa se kaistakäyttäytyminen nyt ensin..
Ainakaan minun hyvin vähillä modeillani en ole toistaiseksi huomannut mitään ongelmia, ja kai tässä muutama tunti on päivityksen jälkeen tullut jo pelattua. Kodittomuuden tiedän olevan päivityksestä huolimatta edelleen monilla (muttei kai kaikilla?) ongelma, mutta ainakaan toistaiseksi sekään ei ole minulla aiheuttanut mitään ongelmia. Samaa kaupunkia olen rakentanut tässä vaiheessa kuukausia.Omat kokemukset tästä päivityksestä. Jälleen yksi kaupunki joka tuntuis korruptoituneen päivityksestä. Sama homma edellisenkin päivityksen kanssa joka tuli heinäkuussa vanha tallennus alkaa kaatuilemaan. Vanilla pelimuoto niin ei voi modejakaan syyttää. Syö hieman motivaatiota aloittaa uusi kaupunki jokaisen päivityksen yhteydessä. Toimiko muilla tää päivitys yhtään paremmin?
En muista nähneeni, että liikenteeseen olisi tehty merkittäviä muutoksia. Minulla ei oikeastaan ole ollut liikenteen kanssa merkittäviä ongelmia, mutta tietynlaisilla liikenneverkoilla varmaan törmää ongelmiinkin sekä aiemmin että edelleenkin.Ei taida vieläkään liikenne siis toimia järkevästi?