- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 199
Kysyin kaapista pari kysymystä suomeksi noin viikko takaperin. Tänään tuli vastaus englanniksi, että pitäisi tarkentaa mitä kaappia tarkoitan, vaikka viestissäni mainitsin kaappisarjan nimen
Eräpäivää voi siirtää itse parilla viikolla Qliron nettisivujen kautta.Laitoin nyt Qliron aspaan viestiä asiasta, jos sieltä vaikka ensi viikolla vastattaisiin.
Kiitos. Sain kuitenkin just tänään vastauksen sieltä ja he olivat jo siirtäneet sitä.Eräpäivää voi siirtää itse parilla viikolla Qliron nettisivujen kautta.
Ei näytä kiirettä pitävän, viikko sitten aspaankaan lähetettyyn viestiinkään ei ole vielä jaksettu vastata.Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
03.01.2017 klo 15:09
Vastaisuuden varalta sellainen vinkki, ettei palautuksia pidä koskaan postittaa ennen kuin niistä on sovittu toimittajan kanssa. Poikkeuksena tilanne, jossa on ohjeistettu toisin, mutta harvemmin on.Noniin eiköhän sieltä cdonin aspasta tule mun tuurilla just nyt vastaus että lähettävät uuden tuotteen ja sen lootassa voisi sitten lähettää virheellisen takaisin. [emoji58] Piti sitten laittaa takaisin että vähän liian myöhään tuli vastaus kun on jo palautettu. Kaipa ne sen tuotteen jokatapauksessa saa ni sais tämänki homman joskus päätökseensä.
Sent from my Huawei P9 Lite
Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme lähettää sinulle palautusohjeet.
Toimitusjohtaja vaihtui. Ei ilmeisesti tykkää alennusmyynneistä. Tosin pari miljoonaa on suomen verottajakin vaatimassa, joten voi olla varautumista siihen.Cdon vissiin myytiin tuossa jossakin välissä? Sen jälkeen firman laatu vaihtui huonompaan.
Noniin eiköhän sieltä cdonin aspasta tule mun tuurilla just nyt vastaus että lähettävät uuden tuotteen ja sen lootassa voisi sitten lähettää virheellisen takaisin. [emoji58] Piti sitten laittaa takaisin että vähän liian myöhään tuli vastaus kun on jo palautettu. Kaipa ne sen tuotteen jokatapauksessa saa ni sais tämänki homman joskus päätökseensä.
Sent from my Huawei P9 Lite
Tämä koskee vain takuu korjausta tässä tapauksessa. Palautus on kuitenki eri asia. Mutta ohjeita kannattaa noudattaa.Vastaisuuden varalta sellainen vinkki, ettei palautuksia pidä koskaan postittaa ennen kuin niistä on sovittu toimittajan kanssa. Poikkeuksena tilanne, jossa on ohjeistettu toisin, mutta harvemmin on.
CDON.COM – Pohjoismaiden suurin tavaratalo
Niissä on ongelma että he välittää kysymyksiä edelleen niin eivät ilmeisesti lähetä kuin oman kysymyksensä "asiantuntijalle"Kysyin kaapista pari kysymystä suomeksi noin viikko takaperin. Tänään tuli vastaus englanniksi, että pitäisi tarkentaa mitä kaappia tarkoitan, vaikka viestissäni mainitsin kaappisarjan nimen
Juu, tilanne on nyt se, että Qlirolla siirsivät eräpäivän 30.1. Cdonilta lähettivät uuden tuotten eilen matkaan ja toivon mukaan saapuu pian (jos vaikka tulisi oikeat kuulokkeet prkl). Maksan laskun kun saan tilaamani tuotteen käsiini ja toivon että palautus sujuu ongelmitta.Toimitusjohtaja vaihtui. Ei ilmeisesti tykkää alennusmyynneistä. Tosin pari miljoonaa on suomen verottajakin vaatimassa, joten voi olla varautumista siihen.
Tretin on cdon myyny pois rahapulassa, joten kyllä siellä vielä rahaa on. Näyttää että yrittävät tyhjentää varastoja, siksi moni suosittu tuote on loppunut.
Tämä koskee vain takuu korjausta tässä tapauksessa. Palautus on kuitenki eri asia. Mutta ohjeita kannattaa noudattaa.
Jos laitteen mukana on ollut alkuperäinen lähete, helpottaa se hiukan.
Eli 2kk sisään he hyvittävät alkuperäisen laitteen laskun jos olet sen maksanut. Säilytä paketin seurantakoodi huolella. (todennäköisesti ei poistu ennen kuin laitat asiakaspalveluun kuvan kuitista tai palautuskoodin)
Uuden laitteen lasku sinun pitää maksaa. Mutta voit viivästyttää sitä ilmoittamalla aina qlirolle että tuote on takuu vaihto siirtäkää laskua.
Toki voit palauttaa uuden tuotteen lähetyslistoineen avaamattomana. Jolloin laskut hyvitetään jossain vaiheessa.
Ei tässä mitään korjaamatonta ole tapahtunut. Vain jos tuote on maksettu kertaalleen voi kahden tuotteen maksu ennen hyvitystä tuntua lompakossa.
Juu postii vaan sanomaa että asiakaspalautus ja se on sillä selvä. Voi mennä hetki enenkö cdon.comin päässä tuo palautus kuitaan mutta sen jälkeen tilaus mitätöidään ja laskut yms. häviää.Neuvokaas miten CDONin palautuksen kanssa tulee toimia, kun ei ole aikaisemmin ollut tarvetta. Tilattu tuote saapui, mutta aion palauttaa sen avaamattomana takaisin. Lähetyslistan takana on palautusosoitelappu, mutta sitä ei ilmeisesti leikata irti vaan taitellaan lähetyslistan kanssa ja teipataanko se alkuperäisen osoitetarran päälle pakettiin vai kuinka? Cdonin sivuilla vissiin kannattaa ilmoittaa palautuksesta ja qliron laskutukseen myös, ettei sitä tarvitsisi alkaa makseleen?
Monta vuotta olin aktiivinen asiakas ja tilailin kirjoja ja musiikkia ja elokuvia, mutta nyt joulunaikainen toiminta muutti mielen.Paska paikka, palautuksien kirjautuminen kestää kuukausia. Osteltua tulee silti edelleen, välillä liian hyviä tarjouksia plus alekoodi eli pakko tilailla. Usein kusevat tarjoukset jolloin hyvä sauma saada roinaa vielä tavallista huomattavasti halvemmalla. En suosittelisi frendille mutta itse jaksan taistella aspan kanssa joten käytän.
Palautin Samsungin Blu-Ray soittimen ihan vaan sen takia, ku en ostohetkellä huomannut, että siitä puuttuu langaton verkkoyhteys. Ja CDON:lla ei noi tuotetiedot aina oo tarpeeksi kattavat, joten syy ei ollut minun.
Sotket kaksi asiaa palautuksen ja takuun.Tilasin tuon acerin tarjouksessa olleen näytön, mutta näköjään keskellä ruutua on kuollut pikseli ja näytössä menee valkoisia raitoja (ei mitään järkyttävää mutta ärsyttää silti).
Kuinka hyvin tuo takuupalautus toimii? Joutuuko postit maksamaan itse? Mietin että lähetänkö takaisim vai yritänkö kestää.
Joo takuuta tarkoitin. Tuo pikseli ei niin häiritse mutta nuo valkoiset viirut on aika ärsyttäviäSotket kaksi asiaa palautuksen ja takuun.
Näytöllä tuskin on pikselitakuuta
ja palauttaa voit 14 päivän kuluessa, eli ilmoitat siinä ajassa postitat takaisin sen jälkeen.
Itse olen sitä mieltä, että nämä ovat useimmiten ilmeisen tahattomia virheitä, ja johtunevat enemmän hälläväliä-asenteesta Suomen aluesaittia, sen lokalisointia ja hintakonversioita kohtaan kuin mistään harkitusta kusetuksesta.Paska firma. Kusettaa kampanjaehdoissaan ja laskee kuvitteelliser alennusprosentit perseestä revityillä ovh hinnoilla.Jos olisi suomalainen firma, olisi saanut jo monet uhkasakot jo harhaanjohtavasta mainonnasta.
Mitä kuluttajaneuvonta sanoi tuosta takuujutusta?Itse lopetin ton firman tuotteiden ostamisen,
kun takuunalainen kiintolevy hajosi ja CDON ei korvannut uutta levyä.
Ostin WesternDigital kiintolevyn pöytäkoneeseeni.
Levy sanoi sopimuksen irti hieman yli 2 vuotta toimittuaan.
Silloin oli vielä kyseisen merkin levyissä vielä 3 vuoden takuuaika.
Jotkut levyjen valmistajat pudottivat muutamavuosi sitten takuuaikojaan 3 vuodesta 2 vuoteen.
Kuitenkin kyseinen firma vetosi siihen,että takuuaika oli vaan 2 vuotta,eikä korvannut uutta levyä minulle,vaikka reklamaatiota tehdessäni laitoin kopion ostokuitista,
jossa oli vielä takuuaika 3 vuotta.
Että takuuasioissa saa toi firma pyyhkiä persettään noilla takuuehdoillaan.
On firman toiminnat menneet alle arvostelujen.
Mitä kuluttajaneuvonta sanoi tuosta takuujutusta?
Tästä firmasta ole sittemmin ostellut muutamia elokuvia & musiikkia.
Toistaiseksi on kaikki hommat hoituneet hyvin.
Discshop.fi - DVD, Blu-ray, Elokuvat, Pelit, VOD, Digital Games
Pääpaikka on Maarianhaminassa ja Vaasassa on jokin toimipiste.Ostin tuolta viimevuonna Black Fridayn aikoihin SteelSeries:n näppäimistön, oli tarjouksessa 87 € (norm. hinta pyöri siinä 110-130 € paikasta riippuen). Noillahan on vissiin Turussa vai Vaasassa varasto. Tavara tuli kahdessa päivässä, asiakaspalvelu pelasi enemmän kuin hyvin (lisäsivät jälestäpäin ilmaisen toimituksen tuohon tilaukseen kun kysyin asiakaspalvelusta asiasta). Voi olla, että CDON:n asiakkaat siirtyvät tuolta tilaamaan tavaraa jatkossa, jos alkaa olemaan lisää ongelmia CDON:lla.
Samat toimitusehdot siellä minusta on ton ilmasen toimituksen suhteen ku Adlibrikselläkin, eli onko ne nyt sit Ärrille vai minne ne menee ilmaseks ja sillä hitaammalla toimitustavalla, eli ovat toimituksessa&matkalla >1vko.Sitten tilaus viipyy reilusti yli joulun (marraskuussa tilasin), viesteihin ei vastata ja tarjouksetkin on väärin, bonuksena postimaksut, joiden piti olla ilmaisia. Jossain oli lukenut pienellä että adlibriksen kirjoista pitääkin maksaa postikulut, vaikka sivustolla kissankokoisin kirjaimin mainosteltiin että ilmaiset toimituskulut.
Noh, oma virheeni varmasti, kun en lukenut tilausehtoja tarkemmin, mutta tuli kovasti olo että nyt on kuluttajaa harhautettu. Tarjoukset oli laskettu "väärin" koska ilmeisesti hinta oli muuttunut ennen tilausta (mikä on hieman jännä, koska tein tilauksen kyllä ihan verkkosivuilta).
Miksi ei? Taas kuulostaa ihmeelliseltä argumentoinnilta. (EDIT: "taas" viittaa yleisesti ihmisten kirjoituksiin täällä, ei sinuun.) Ihan samaa karenssia on monella ulkomaisella isollakin verkkokaupalla, siis, että ei voi ilmoittaa "kadonneeksi" ennen jotain tiettyä odotusaikaa. Et ilmeisesti ole paljon tehnyt verkko-ostoksia, tai sitten yrität väkisin kaivaa jotain valittamista kaupasta.Ja asiakkaan pitää odotella 20 päivää tuotetta ennenkuin voivat tehdä reklamaation asiasta.
Eli jatkossa tuolta ei kannata tilata mitään mikä lähtee kirjepostina liikkeelle.
Aliexpressillä on 60 päivää, ebayllä kiinasta noin 30 pvä, englannista on 28pväMiksi ei? Taas kuulostaa ihmeelliseltä argumentoinnilta. (EDIT: "taas" viittaa yleisesti ihmisten kirjoituksiin täällä, ei sinuun.) Ihan samaa karenssia on monella ulkomaisella isollakin verkkokaupalla, siis, että ei voi ilmoittaa "kadonneeksi" ennen jotain tiettyä odotusaikaa. Et ilmeisesti ole paljon tehnyt verkko-ostoksia, tai sitten yrität väkisin kaivaa jotain valittamista kaupasta.
Ei sitä tarvitse arpoa, varmaan tarkistavat samasta paikasta kuin sinäkin, ostokuitti voi siirtää muutamia kuukausia.Itse lopetin ton firman tuotteiden ostamisen,
kun takuunalainen kiintolevy hajosi ja CDON ei korvannut uutta levyä.
Ostin WesternDigital kiintolevyn pöytäkoneeseeni.
Levy sanoi sopimuksen irti hieman yli 2 vuotta toimittuaan.
Silloin oli vielä kyseisen merkin levyissä vielä 3 vuoden takuuaika.
Jotkut levyjen valmistajat pudottivat muutamavuosi sitten takuuaikojaan 3 vuodesta 2 vuoteen.
Kuitenkin kyseinen firma vetosi siihen,että takuuaika oli vaan 2 vuotta,eikä korvannut uutta levyä minulle,vaikka reklamaatiota tehdessäni laitoin kopion ostokuitista,
jossa oli vielä takuuaika 3 vuotta.
Että takuuasioissa saa toi firma pyyhkiä persettään noilla takuuehdoillaan.
On firman toiminnat menneet alle arvostelujen.
Tästä firmasta ole sittemmin ostellut muutamia elokuvia & musiikkia.
Toistaiseksi on kaikki hommat hoituneet hyvin.
Olen kyllä tehnyt paljon verkko-ostoksia, mutta harvemmin joutunut naapurimaasta tai kotimaasta odottelemaan pakettia yli kahta viikkoa. Olisin mielummin ottanut tuotteet samassa paketissa seurantakoodin kera ja odotellut vaikka sitä lähetettävää tuotetta sen pari päivää, jolloin toimitusaika olisi pysynyt luvatussa 2-4 päivässä. Ja olisin nähnyt postin seurannasta missä paketti luuraa. Nyt en tiedä missä paketti on. Tähän päälle vielä asiakaspalvelun tahmea vastailu yhteydenottoihin.Miksi ei? Taas kuulostaa ihmeelliseltä argumentoinnilta. (EDIT: "taas" viittaa yleisesti ihmisten kirjoituksiin täällä, ei sinuun.) Ihan samaa karenssia on monella ulkomaisella isollakin verkkokaupalla, siis, että ei voi ilmoittaa "kadonneeksi" ennen jotain tiettyä odotusaikaa. Et ilmeisesti ole paljon tehnyt verkko-ostoksia, tai sitten yrität väkisin kaivaa jotain valittamista kaupasta.
Mutta kun ei tässä siitä ole kyse, etkö ymmärrä, että ei ole mitään järkeä firman todeta sen parin päivän toimitusajan jälkeen, että "joo, kadonnut on, korvataan"? Joskus paketit menee postin (ei pelkästään suomen) kuljetuksessa vähän keturalleen ja voi tulla myöhemmin perille. Kerran minulla jenkkipaketti oli kiertänyt Fiji:n kautta.mutta harvemmin joutunut naapurimaasta tai kotimaasta odottelemaan pakettia yli kahta viikkoa.
Tilasin siis kaksi tuotetta yhdessä tilauksessa, toinen toimitettiin heti seurantakoodin kanssa, toinen myöhemmin ilman seurantakoodia. Joissain kaupoissa yhden tilauksen tuotteet lähetetään samaan aikaan samassa paketissa. En pelkästään kauppaa syytä. Itken myös postin toiminnasta.Mutta kun ei tässä siitä ole kyse, etkö ymmärrä, että ei ole mitään järkeä firman todeta sen parin päivän toimitusajan jälkeen, että "joo, kadonnut on, korvataan"? Joskus paketit menee postin (ei pelkästään suomen) kuljetuksessa vähän keturalleen ja voi tulla myöhemmin perille. Kerran minulla jenkkipaketti oli kiertänyt Fiji:n kautta.
Seuranta on varmasti firmalle kalliimpi kuin normipaketti, mitä maksoit pakettikuluja?
Jokatapauksessa, minusta on vähän naurettavaa väittää, että ei kannata tilata kaupasta jos ei saa seurantakoodilla ja joutuu hetken venata ennen kuin korvaavat jos lähetys on hukkunut. Kaikkinytjaheti, eh?
Oma teoriani on, että se riippuu pääosin lähettäjävarastosta ja eri varastoilla on eri toimintatavat (ja kenties eri tuoteluokille omia toimintaohjeitaan), mutta ei tämäkään taida olla mitenkään johdonmukainen sääntö. Kieltämättä on koomista nähdä, että jotain tuollaisia järkäleitäkin saatetaan lähettää maksikirjeenä.Milläköhän logiikalla ne arpovat mitkä lähetykset lähtevät seurantakoodilla ja mitkä ilman? Tänään lähti taas 20 kiloinen tulostin tilausvahvistuksen mukaan kirjeellä ja välillä taas jotkut kirjat tulevat seurantakoodillisena pakettina. Olisi kiva tietää mihin tuo perustuu.
Siksi koska saat uuden tuotteen postitse. Tällöin sinulla on kaksi tuotetta, uusi ja vanha. Lasku on sitä varten ettet jätä lähettämättä vanhaa tuotettasi takaisin CDON:lle. Ja samalla saat paketin, jossa vanhan tuotteen voi lähettää.En edes ymmärrä, miksi tuota Qliro-laskua pitää sotkea takuuasioihin.