CDON.com

Ainut järkevä tapa ottaa yhteyttä tuonne on chatti, saa suomeksi ja heti vastauksen. Ny itellä läppäri palautus projekti vaiheessa jossa odotetaan uutta laitetta lähetettäväks. Pientä ruuhkaa ollu kun vasta ti käsitelty palautus, kun jo ennen joulua lähetin takas.
 
Ennenkin cdonista toimitus kestänyt, mutta nyt on kyllä ainakin omaltakohdaltani uusi ennätys...
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.

03.01.2017 klo 15:09

Ei näytä kiirettä pitävän, viikko sitten aspaankaan lähetettyyn viestiinkään ei ole vielä jaksettu vastata.
 
Noniin eiköhän sieltä cdonin aspasta tule mun tuurilla just nyt vastaus että lähettävät uuden tuotteen ja sen lootassa voisi sitten lähettää virheellisen takaisin. [emoji58] Piti sitten laittaa takaisin että vähän liian myöhään tuli vastaus kun on jo palautettu. Kaipa ne sen tuotteen jokatapauksessa saa ni sais tämänki homman joskus päätökseensä.

Sent from my Huawei P9 Lite
Vastaisuuden varalta sellainen vinkki, ettei palautuksia pidä koskaan postittaa ennen kuin niistä on sovittu toimittajan kanssa. Poikkeuksena tilanne, jossa on ohjeistettu toisin, mutta harvemmin on.

CDON.COM – Pohjoismaiden suurin tavaratalo
Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme lähettää sinulle palautusohjeet.
 
Cdon vissiin myytiin tuossa jossakin välissä? Sen jälkeen firman laatu vaihtui huonompaan.

Toimitusjohtaja vaihtui. Ei ilmeisesti tykkää alennusmyynneistä. Tosin pari miljoonaa on suomen verottajakin vaatimassa, joten voi olla varautumista siihen.
Tretin on cdon myyny pois rahapulassa, joten kyllä siellä vielä rahaa on. Näyttää että yrittävät tyhjentää varastoja, siksi moni suosittu tuote on loppunut.


Noniin eiköhän sieltä cdonin aspasta tule mun tuurilla just nyt vastaus että lähettävät uuden tuotteen ja sen lootassa voisi sitten lähettää virheellisen takaisin. [emoji58] Piti sitten laittaa takaisin että vähän liian myöhään tuli vastaus kun on jo palautettu. Kaipa ne sen tuotteen jokatapauksessa saa ni sais tämänki homman joskus päätökseensä.

Sent from my Huawei P9 Lite
Vastaisuuden varalta sellainen vinkki, ettei palautuksia pidä koskaan postittaa ennen kuin niistä on sovittu toimittajan kanssa. Poikkeuksena tilanne, jossa on ohjeistettu toisin, mutta harvemmin on.

CDON.COM – Pohjoismaiden suurin tavaratalo

Tämä koskee vain takuu korjausta tässä tapauksessa. Palautus on kuitenki eri asia. Mutta ohjeita kannattaa noudattaa.

Jos laitteen mukana on ollut alkuperäinen lähete, helpottaa se hiukan.
Eli 2kk sisään he hyvittävät alkuperäisen laitteen laskun jos olet sen maksanut. Säilytä paketin seurantakoodi huolella. (todennäköisesti ei poistu ennen kuin laitat asiakaspalveluun kuvan kuitista tai palautuskoodin)

Uuden laitteen lasku sinun pitää maksaa. Mutta voit viivästyttää sitä ilmoittamalla aina qlirolle että tuote on takuu vaihto siirtäkää laskua.

Toki voit palauttaa uuden tuotteen lähetyslistoineen avaamattomana. Jolloin laskut hyvitetään jossain vaiheessa.

Ei tässä mitään korjaamatonta ole tapahtunut. Vain jos tuote on maksettu kertaalleen voi kahden tuotteen maksu ennen hyvitystä tuntua lompakossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kysyin kaapista pari kysymystä suomeksi noin viikko takaperin. Tänään tuli vastaus englanniksi, että pitäisi tarkentaa mitä kaappia tarkoitan, vaikka viestissäni mainitsin kaappisarjan nimen

Niissä on ongelma että he välittää kysymyksiä edelleen niin eivät ilmeisesti lähetä kuin oman kysymyksensä "asiantuntijalle"


Itselläkin tuli palautus kysymykseen englanniksi vastaus ja viimenen rivi oli suomeksi.


Sääliksi käy hiukan ei teknisiä suomalaisia jotka yrittää tulla toimeen yrityksen kanssa.
Esim jonkun paidan vaihdon merkeissä.

Itsellä on ollut nyt viivettä adlibriksen (ei cdon) kanssa, eli joulupalautukset taitaa viivästää.
Vaikka jo ennen joulua palautin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tilattua kotelo ja tilauksesta unohtui se jokin 5 eurolla myyty muistikortti kameraan. Kyselin, voisivatko vielä laittaa kortin kotelon kanssa samalle tilaukselle, jotta ei tarvitsisi maksaa toimituskuluja kahta kertaa. Siihen viestiin tuli vastaus nopeasti, noin vartissa. Mutta siitä seuraavat veivät viikon per viesti. :dead: Toimitus sentään oli melko nopeaa.

EDIT: Lupasivat siis ottaa muistikortin tilauksesta toimituskulut pois, ja noin kaksi viikkoa myöhemmin sen tekivätkin.
 
23.12 lähetettyyn viestiin tuli nyt vastausta pahoiteltiin viivettä ja sanottiin että otetaan pian uudestaan yhteyttä. Tilauksen aihe oli rikkoutunut pelin kotelo josta peli kyllä toimi mutta pian tuli huomattua että ohjekirja ja DLC:t lappuset puuttuivat kokonaan :/
 
Toimitusjohtaja vaihtui. Ei ilmeisesti tykkää alennusmyynneistä. Tosin pari miljoonaa on suomen verottajakin vaatimassa, joten voi olla varautumista siihen.
Tretin on cdon myyny pois rahapulassa, joten kyllä siellä vielä rahaa on. Näyttää että yrittävät tyhjentää varastoja, siksi moni suosittu tuote on loppunut.





Tämä koskee vain takuu korjausta tässä tapauksessa. Palautus on kuitenki eri asia. Mutta ohjeita kannattaa noudattaa.

Jos laitteen mukana on ollut alkuperäinen lähete, helpottaa se hiukan.
Eli 2kk sisään he hyvittävät alkuperäisen laitteen laskun jos olet sen maksanut. Säilytä paketin seurantakoodi huolella. (todennäköisesti ei poistu ennen kuin laitat asiakaspalveluun kuvan kuitista tai palautuskoodin)

Uuden laitteen lasku sinun pitää maksaa. Mutta voit viivästyttää sitä ilmoittamalla aina qlirolle että tuote on takuu vaihto siirtäkää laskua.

Toki voit palauttaa uuden tuotteen lähetyslistoineen avaamattomana. Jolloin laskut hyvitetään jossain vaiheessa.

Ei tässä mitään korjaamatonta ole tapahtunut. Vain jos tuote on maksettu kertaalleen voi kahden tuotteen maksu ennen hyvitystä tuntua lompakossa.
Juu, tilanne on nyt se, että Qlirolla siirsivät eräpäivän 30.1. Cdonilta lähettivät uuden tuotten eilen matkaan ja toivon mukaan saapuu pian (jos vaikka tulisi oikeat kuulokkeet prkl). Maksan laskun kun saan tilaamani tuotteen käsiini ja toivon että palautus sujuu ongelmitta.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkastakaapa omat CDON laskut.

Itselle oli ilmestynyt uudestaan qliro laskutukseen 4.2.2017 tehtynä tilaus joka oli alunperin tehty sillä tilausnumerolla lokakuussa 2016 ja maksettu silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy tarkkailla että eivät laskuta useampaan kertaan :)
Eilen tilasin ratin tietokoneelle ja saivat nopeasti paketin lähetettyä. Nyt tilasin laskulla kun oli vaihtoentona maksaa laskulla. Laskukin tuli nyt, mutta ei aivan heti tarvitse maksaa.

Thrustmaster T150 Ferrari Wheel Force Feedback 159€
Koss Porta Pro 39€
 
Neuvokaas miten CDONin palautuksen kanssa tulee toimia, kun ei ole aikaisemmin ollut tarvetta. Tilattu tuote saapui, mutta aion palauttaa sen avaamattomana takaisin. Lähetyslistan takana on palautusosoitelappu, mutta sitä ei ilmeisesti leikata irti vaan taitellaan lähetyslistan kanssa ja teipataanko se alkuperäisen osoitetarran päälle pakettiin vai kuinka? Cdonin sivuilla vissiin kannattaa ilmoittaa palautuksesta ja qliron laskutukseen myös, ettei sitä tarvitsisi alkaa makseleen?
 
Varmaa pitää sanoa postissa taikasana asiakaspalautus
 
Neuvokaas miten CDONin palautuksen kanssa tulee toimia, kun ei ole aikaisemmin ollut tarvetta. Tilattu tuote saapui, mutta aion palauttaa sen avaamattomana takaisin. Lähetyslistan takana on palautusosoitelappu, mutta sitä ei ilmeisesti leikata irti vaan taitellaan lähetyslistan kanssa ja teipataanko se alkuperäisen osoitetarran päälle pakettiin vai kuinka? Cdonin sivuilla vissiin kannattaa ilmoittaa palautuksesta ja qliron laskutukseen myös, ettei sitä tarvitsisi alkaa makseleen?

Juu postii vaan sanomaa että asiakaspalautus ja se on sillä selvä. Voi mennä hetki enenkö cdon.comin päässä tuo palautus kuitaan mutta sen jälkeen tilaus mitätöidään ja laskut yms. häviää.
 
Paska paikka, palautuksien kirjautuminen kestää kuukausia. Osteltua tulee silti edelleen, välillä liian hyviä tarjouksia plus alekoodi eli pakko tilailla. Usein kusevat tarjoukset jolloin hyvä sauma saada roinaa vielä tavallista huomattavasti halvemmalla. En suosittelisi frendille mutta itse jaksan taistella aspan kanssa joten käytän.

Monta vuotta olin aktiivinen asiakas ja tilailin kirjoja ja musiikkia ja elokuvia, mutta nyt joulunaikainen toiminta muutti mielen.
Sähköpostiin tuli tarjouskoodia ja sivustolla luvattiin jos jonkinlaista tarjousta ja alennusta ja vieläpä ilmaiset toimituskulut.

Sitten tilaus viipyy reilusti yli joulun (marraskuussa tilasin), viesteihin ei vastata ja tarjouksetkin on väärin, bonuksena postimaksut, joiden piti olla ilmaisia. Jossain oli lukenut pienellä että adlibriksen kirjoista pitääkin maksaa postikulut, vaikka sivustolla kissankokoisin kirjaimin mainosteltiin että ilmaiset toimituskulut.

Noh, oma virheeni varmasti, kun en lukenut tilausehtoja tarkemmin, mutta tuli kovasti olo että nyt on kuluttajaa harhautettu. Tarjoukset oli laskettu "väärin" koska ilmeisesti hinta oli muuttunut ennen tilausta (mikä on hieman jännä, koska tein tilauksen kyllä ihan verkkosivuilta).

Totesin vain tilauksen saatuani (se tuli sentään perille ja oli mitä tilasin, vaikka myöhässä ja reilusti), että turhaan minä CDONilta tilaan kirjoja, koska ovat näköjään vain välikäsi Adlibrikselle ja jos kerran sekaannuksia alkaa olemaan, niin lopetin asiakassuhteen yksipuolisesti siihen lafkaan.

Ei yksinkertaisesti riitä mielenkiintoa tai aikaa alkaa vääntämään muutamista euroista.

Lyhyesti: Välttäkää kyseistä liikettä tai olkaa tosi tarkkoja tilauksen aikana, säilyttäkää kuitit ja emailit kunnes tuote on varmasti perillä ja sitä mitä on tilattu. Enkä suosittelisi ostamaan mitään yli 50e hintaista, tai kannattaa varata motivaatiota sitten aspan kanssa painimiseen.
 
Tuollaset hupi ostajat ja palauttelijoilta saa laskuttaa vaikka 200egee siitä rahdista mun puolesta. Pelkkää syöpää koko touhu.
 
Palautin Samsungin Blu-Ray soittimen ihan vaan sen takia, ku en ostohetkellä huomannut, että siitä puuttuu langaton verkkoyhteys. Ja CDON:lla ei noi tuotetiedot aina oo tarpeeksi kattavat, joten syy ei ollut minun.
o_O Et huomannut, mutta syy ei ole sinun?! Ilmoittiko CDON virheellisesti, että olisi langaton v.yhteys? Vai puuttuiko tieto? Jos puuttui kaipaamasi tieto, niin ostitko "sikaa säkissä" ilman, että selvitit asiaa esim. googlaamalla tuotetietoja muualta, esim. valmistajalta?

Itsellä ei kyllä mitään ongelmia ole ollut firman kanssa. Tuotteet toimitetaan arvioidussa ajassa ja jos joskus kerran sadasta on ollut jotain ongelmaa, niin asiakaspalvelu on hoitanut homman. Mitään täydellistä kauppiasta ei ole missään, joten aina on parannettavaa mutta ei minusta CDON mikään paska kauppa ole.

EDIT: Esim. viimeinen tilaus: yksi Blu-ray leffa 9,95 (50% alennus, todella uusi tuote) ja kyytipojaksi 8kpl Mach3 partateriä (että cdon+ ilmainen toimitus aktivoituisi, partateriä ei ole koskaan liikaa). Partaterät toimitti Bladebox ja leffan CDON.com, molemmat tulivat samana päivänä eri paketeissa, toimitusaika-arvion sisällä. Ei valittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa tai mikä tahansa kauppa voi myydä tuotteensa ilman mitään täydentäviä tuotetietoja jos niin haluavat. Sinä olet vastuussa ostajana siitä, että tilaatko sellaisia tuotteita vai et.

EDIT: Lisätään nyt tähän se, että kirjoitin omatoimisesta tuotetietojen etsinnästä siinä tapauksessa, että tarkentavat tuotetiedot puuttuvat kokonaan, ei vain osittain. Tällaisia tuotteita verkkokaupoissa on, myös CDON.comissa.

Näppärästi ohitit sen biiffin tässä asiassa; Et huomannut, mutta syy ei ole sinun?! Ilmoittiko CDON virheellisesti, että olisi langaton v.yhteys? Vai puuttuiko tieto?
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olen tilaillut cdonista paljon tavaraa vuosien saatossa ja suuri ongelma sivuilla on juuri informaation puute, koska sitä joutuu lähes aina etsimään muualta netistä kun tekee ostopäätöstä. Itsellä sattui nyt ensimmäistä kertaa tilanne, että tartuin nopeasti tarjoukseen joka vaikutti todella hyvältä, mutta sitten tarkemmin netistä arvosteluita lukemalla paljastuikin huonoksi tuotteeksi joten päädyin ensimmäistä kertaa tuotepalautukseen.
 
Emailiin pamahti ilmoitus Cdonin happy hourista tänään 9.2 klo 19.00-01.00. Pitääpä seurailla minkälaisia tarjouksia luvassa. :kahvi:
 
Tilasin kaksi viikkoa sitten virtalähteen ja SSD:n. Virtalähde tuli parissa päivässä, mutta ssd jäi jälkitoimitettavaksi. Ssd:n toimitusajaksi ilmoitettiin 2-4päivää ja nyt on kulunut kaksi viikkoa. Sähköpostiini tuli silloin pari viikkoa sitten viesti, että levy olisi lähetetty. Asiakaspalveluun olen ollut yhteydessä sähköpostilla ja nettisivuilla olevalla lomakkeella(joka ei toimi suurimman osan ajasta) eikä vastausta kuulu.
 
Tilasin tuon acerin tarjouksessa olleen näytön, mutta näköjään keskellä ruutua on kuollut pikseli ja näytössä menee valkoisia raitoja (ei mitään järkyttävää mutta ärsyttää silti).

Kuinka hyvin tuo takuupalautus toimii? Joutuuko postit maksamaan itse? Mietin että lähetänkö takaisim vai yritänkö kestää.
 
Paketissa on asiakaspalautustiedot ja se täytettävä lappu, niillä vaan menemään vastaanottajan piikkiin. CDON ainakin omissa palautuksissa (xbox one ja 980ti) on maksanut palautuksen, tosin molemmat tuotteet palautettu vasta neuvottelun jälkeen.
 
Tilasin tuon acerin tarjouksessa olleen näytön, mutta näköjään keskellä ruutua on kuollut pikseli ja näytössä menee valkoisia raitoja (ei mitään järkyttävää mutta ärsyttää silti).

Kuinka hyvin tuo takuupalautus toimii? Joutuuko postit maksamaan itse? Mietin että lähetänkö takaisim vai yritänkö kestää.

Sotket kaksi asiaa palautuksen ja takuun.
Näytöllä tuskin on pikselitakuuta, korkeintaan jos niitä n.10 kpl.
ja palauttaa voit 14 päivän kuluessa, eli ilmoitat siinä ajassa postitat takaisin sen jälkeen. Tuote pitää olla puhdas ja uuden veroinen.

Takuukorjaukset pitää sopia ja silloin voi tarvita mielenterveys lääkitystä.
Jos näyttö on kovin suuri, voi vaatia erityiskäsittelyä esim 50" tv. Useimmat yritykset ei silloin maksa kuluja palautusten yhteydessä.

En löytänyt ehdoista tätä kohtaa.

Jos tuotetta on varastossa, he voivat lähettää uuden ja palautat vanhan. Kysymällä selviää, jos sattuvat vastaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sotket kaksi asiaa palautuksen ja takuun.
Näytöllä tuskin on pikselitakuuta
ja palauttaa voit 14 päivän kuluessa, eli ilmoitat siinä ajassa postitat takaisin sen jälkeen.
Joo takuuta tarkoitin. Tuo pikseli ei niin häiritse mutta nuo valkoiset viirut on aika ärsyttäviä
..
 
Paska firma. Kusettaa kampanjaehdoissaan ja laskee kuvitteelliser alennusprosentit perseestä revityillä ovh hinnoilla.Jos olisi suomalainen firma, olisi saanut jo monet uhkasakot jo harhaanjohtavasta mainonnasta.
 
Paska firma. Kusettaa kampanjaehdoissaan ja laskee kuvitteelliser alennusprosentit perseestä revityillä ovh hinnoilla.Jos olisi suomalainen firma, olisi saanut jo monet uhkasakot jo harhaanjohtavasta mainonnasta.

Itse olen sitä mieltä, että nämä ovat useimmiten ilmeisen tahattomia virheitä, ja johtunevat enemmän hälläväliä-asenteesta Suomen aluesaittia, sen lokalisointia ja hintakonversioita kohtaan kuin mistään harkitusta kusetuksesta.

Missään nimessä ei silti käy kiistäminen, etteikö OVH:t ja kaikenlaiset aleprosentit olisi CDONissa jatkuvasti päin helvettiä. Itse kuitenkin vertailen joka tapauksessa nopeasti hintoja aina ennen mitään nettitilauksia, enkä siksi koe tuota millään tavalla merkittävänä miinuksena omalle kohdalleni. Sieltä saa usein tavaraa hyvällä hinnalla.
 
Itse tilannut CDON:sta vuosien aikana useamman kerran, enimmäkseen pelejä. Aina kaikki mennyt hyvin, paitsi kerran pelin toimituksessa kesti 2 viikkoa. Syynä oli kuulemma jonkun koodin puuttuminen lähetyksestä, minkä takia posti ei osannut kuljettaa lähetystä eteenpäin vaan palautui takaisin CDON:lle. Tästä jo vuosia aikaa. Tilaukset vähentyneet tuolta kun konsolin myin pois, joten ei kokemuksia viime ajoilta.
 
Muuten, ainoa tapa hoitaa asioita on cdon facebook, muuten ei asiat etene. Julkisuus motivoi.
 
Itse lopetin ton firman tuotteiden ostamisen,
kun takuunalainen kiintolevy hajosi ja CDON ei korvannut uutta levyä.

Ostin WesternDigital kiintolevyn pöytäkoneeseeni.
Levy sanoi sopimuksen irti hieman yli 2 vuotta toimittuaan.
Silloin oli vielä kyseisen merkin levyissä vielä 3 vuoden takuuaika.

Jotkut levyjen valmistajat pudottivat muutamavuosi sitten takuuaikojaan 3 vuodesta 2 vuoteen.

Kuitenkin kyseinen firma vetosi siihen,että takuuaika oli vaan 2 vuotta,eikä korvannut uutta levyä minulle,vaikka reklamaatiota tehdessäni laitoin kopion ostokuitista,
jossa oli vielä takuuaika 3 vuotta.

Että takuuasioissa saa toi firma pyyhkiä persettään noilla takuuehdoillaan.
On firman toiminnat menneet alle arvostelujen.

Tästä firmasta ole sittemmin ostellut muutamia elokuvia & musiikkia.
Toistaiseksi on kaikki hommat hoituneet hyvin.

Discshop.fi - DVD, Blu-ray, Elokuvat, Pelit, VOD, Digital Games
 
Itse lopetin ton firman tuotteiden ostamisen,
kun takuunalainen kiintolevy hajosi ja CDON ei korvannut uutta levyä.

Ostin WesternDigital kiintolevyn pöytäkoneeseeni.
Levy sanoi sopimuksen irti hieman yli 2 vuotta toimittuaan.
Silloin oli vielä kyseisen merkin levyissä vielä 3 vuoden takuuaika.

Jotkut levyjen valmistajat pudottivat muutamavuosi sitten takuuaikojaan 3 vuodesta 2 vuoteen.

Kuitenkin kyseinen firma vetosi siihen,että takuuaika oli vaan 2 vuotta,eikä korvannut uutta levyä minulle,vaikka reklamaatiota tehdessäni laitoin kopion ostokuitista,
jossa oli vielä takuuaika 3 vuotta.

Että takuuasioissa saa toi firma pyyhkiä persettään noilla takuuehdoillaan.
On firman toiminnat menneet alle arvostelujen.
Mitä kuluttajaneuvonta sanoi tuosta takuujutusta?
Tästä firmasta ole sittemmin ostellut muutamia elokuvia & musiikkia.
Toistaiseksi on kaikki hommat hoituneet hyvin.

Discshop.fi - DVD, Blu-ray, Elokuvat, Pelit, VOD, Digital Games
Mitä kuluttajaneuvonta sanoi tuosta takuujutusta?
 
Ostin tuolta viimevuonna Black Fridayn aikoihin SteelSeries:n näppäimistön, oli tarjouksessa 87 € (norm. hinta pyöri siinä 110-130 € paikasta riippuen). Noillahan on vissiin Turussa vai Vaasassa varasto. Tavara tuli kahdessa päivässä, asiakaspalvelu pelasi enemmän kuin hyvin (lisäsivät jälestäpäin ilmaisen toimituksen tuohon tilaukseen kun kysyin asiakaspalvelusta asiasta). Voi olla, että CDON:n asiakkaat siirtyvät tuolta tilaamaan tavaraa jatkossa, jos alkaa olemaan lisää ongelmia CDON:lla.

Pääpaikka on Maarianhaminassa ja Vaasassa on jokin toimipiste.

YTJ - Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä - Yrityshaku

:wtf: En ruvennut muutamankympin takia riitelemään ton paskafirman hommista.
Olishan sen voinut pistää kuluttaja-asiamienen hoidettavaksi.

Niissähän menee sitten aikaa,tupakkaa ja keskioluttakin useempi koppa,
kun homma olis hoidettu.:wtf:

WD3 — Postimage.org
 
Viimeksi muokattu:
Jaksoivat muutaman päivän odottelun jälkeen vastata sähköpostiini. Levy on kuulemma lähtenyt heidän varastoltaan ja lähetetty kirjepostina, jossa ei tule seurantakoodia. Ja asiakkaan pitää odotella 20 päivää tuotetta ennenkuin voivat tehdä reklamaation asiasta.

Eli jatkossa tuolta ei kannata tilata mitään mikä lähtee kirjepostina liikkeelle. En yhtään ihmettelisi, jos joku postin työntekijä olisi pöllinyt levyn kun on huomannut, ettei ole seurantakoodia.
 
Sitten tilaus viipyy reilusti yli joulun (marraskuussa tilasin), viesteihin ei vastata ja tarjouksetkin on väärin, bonuksena postimaksut, joiden piti olla ilmaisia. Jossain oli lukenut pienellä että adlibriksen kirjoista pitääkin maksaa postikulut, vaikka sivustolla kissankokoisin kirjaimin mainosteltiin että ilmaiset toimituskulut.

Noh, oma virheeni varmasti, kun en lukenut tilausehtoja tarkemmin, mutta tuli kovasti olo että nyt on kuluttajaa harhautettu. Tarjoukset oli laskettu "väärin" koska ilmeisesti hinta oli muuttunut ennen tilausta (mikä on hieman jännä, koska tein tilauksen kyllä ihan verkkosivuilta).
Samat toimitusehdot siellä minusta on ton ilmasen toimituksen suhteen ku Adlibrikselläkin, eli onko ne nyt sit Ärrille vai minne ne menee ilmaseks ja sillä hitaammalla toimitustavalla, eli ovat toimituksessa&matkalla >1vko.
 
Ja asiakkaan pitää odotella 20 päivää tuotetta ennenkuin voivat tehdä reklamaation asiasta.

Eli jatkossa tuolta ei kannata tilata mitään mikä lähtee kirjepostina liikkeelle.
Miksi ei? Taas kuulostaa ihmeelliseltä argumentoinnilta. (EDIT: "taas" viittaa yleisesti ihmisten kirjoituksiin täällä, ei sinuun.) Ihan samaa karenssia on monella ulkomaisella isollakin verkkokaupalla, siis, että ei voi ilmoittaa "kadonneeksi" ennen jotain tiettyä odotusaikaa. Et ilmeisesti ole paljon tehnyt verkko-ostoksia, tai sitten yrität väkisin kaivaa jotain valittamista kaupasta.
 
Miksi ei? Taas kuulostaa ihmeelliseltä argumentoinnilta. (EDIT: "taas" viittaa yleisesti ihmisten kirjoituksiin täällä, ei sinuun.) Ihan samaa karenssia on monella ulkomaisella isollakin verkkokaupalla, siis, että ei voi ilmoittaa "kadonneeksi" ennen jotain tiettyä odotusaikaa. Et ilmeisesti ole paljon tehnyt verkko-ostoksia, tai sitten yrität väkisin kaivaa jotain valittamista kaupasta.

Aliexpressillä on 60 päivää, ebayllä kiinasta noin 30 pvä, englannista on 28pvä


Itse lopetin ton firman tuotteiden ostamisen,
kun takuunalainen kiintolevy hajosi ja CDON ei korvannut uutta levyä.

Ostin WesternDigital kiintolevyn pöytäkoneeseeni.
Levy sanoi sopimuksen irti hieman yli 2 vuotta toimittuaan.
Silloin oli vielä kyseisen merkin levyissä vielä 3 vuoden takuuaika.

Jotkut levyjen valmistajat pudottivat muutamavuosi sitten takuuaikojaan 3 vuodesta 2 vuoteen.

Kuitenkin kyseinen firma vetosi siihen,että takuuaika oli vaan 2 vuotta,eikä korvannut uutta levyä minulle,vaikka reklamaatiota tehdessäni laitoin kopion ostokuitista,
jossa oli vielä takuuaika 3 vuotta.
Että takuuasioissa saa toi firma pyyhkiä persettään noilla takuuehdoillaan.
On firman toiminnat menneet alle arvostelujen.

Tästä firmasta ole sittemmin ostellut muutamia elokuvia & musiikkia.
Toistaiseksi on kaikki hommat hoituneet hyvin.

Ei sitä tarvitse arpoa, varmaan tarkistavat samasta paikasta kuin sinäkin, ostokuitti voi siirtää muutamia kuukausia.
Warranty Status | WD Support



Tässä hyvä tarjous päivän piristykseksi :)

HTPC Intel NUC uCFF Barebone NUC6i5SYH Core i5, 2,5", Wifi AC-8260, USB3.0, HDMI, mDP (Skylake)
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ei? Taas kuulostaa ihmeelliseltä argumentoinnilta. (EDIT: "taas" viittaa yleisesti ihmisten kirjoituksiin täällä, ei sinuun.) Ihan samaa karenssia on monella ulkomaisella isollakin verkkokaupalla, siis, että ei voi ilmoittaa "kadonneeksi" ennen jotain tiettyä odotusaikaa. Et ilmeisesti ole paljon tehnyt verkko-ostoksia, tai sitten yrität väkisin kaivaa jotain valittamista kaupasta.
Olen kyllä tehnyt paljon verkko-ostoksia, mutta harvemmin joutunut naapurimaasta tai kotimaasta odottelemaan pakettia yli kahta viikkoa. Olisin mielummin ottanut tuotteet samassa paketissa seurantakoodin kera ja odotellut vaikka sitä lähetettävää tuotetta sen pari päivää, jolloin toimitusaika olisi pysynyt luvatussa 2-4 päivässä. Ja olisin nähnyt postin seurannasta missä paketti luuraa. Nyt en tiedä missä paketti on. Tähän päälle vielä asiakaspalvelun tahmea vastailu yhteydenottoihin.
 
mutta harvemmin joutunut naapurimaasta tai kotimaasta odottelemaan pakettia yli kahta viikkoa.
Mutta kun ei tässä siitä ole kyse, etkö ymmärrä, että ei ole mitään järkeä firman todeta sen parin päivän toimitusajan jälkeen, että "joo, kadonnut on, korvataan"? Joskus paketit menee postin (ei pelkästään suomen) kuljetuksessa vähän keturalleen ja voi tulla myöhemmin perille. Kerran minulla jenkkipaketti oli kiertänyt Fiji:n kautta.

Seuranta on varmasti firmalle kalliimpi kuin normipaketti, mitä maksoit pakettikuluja?

Jokatapauksessa, minusta on vähän naurettavaa väittää, että ei kannata tilata kaupasta jos ei saa seurantakoodilla ja joutuu hetken venata ennen kuin korvaavat jos lähetys on hukkunut. Kaikkinytjaheti, eh?
 
Mutta kun ei tässä siitä ole kyse, etkö ymmärrä, että ei ole mitään järkeä firman todeta sen parin päivän toimitusajan jälkeen, että "joo, kadonnut on, korvataan"? Joskus paketit menee postin (ei pelkästään suomen) kuljetuksessa vähän keturalleen ja voi tulla myöhemmin perille. Kerran minulla jenkkipaketti oli kiertänyt Fiji:n kautta.

Seuranta on varmasti firmalle kalliimpi kuin normipaketti, mitä maksoit pakettikuluja?

Jokatapauksessa, minusta on vähän naurettavaa väittää, että ei kannata tilata kaupasta jos ei saa seurantakoodilla ja joutuu hetken venata ennen kuin korvaavat jos lähetys on hukkunut. Kaikkinytjaheti, eh?
Tilasin siis kaksi tuotetta yhdessä tilauksessa, toinen toimitettiin heti seurantakoodin kanssa, toinen myöhemmin ilman seurantakoodia. Joissain kaupoissa yhden tilauksen tuotteet lähetetään samaan aikaan samassa paketissa. En pelkästään kauppaa syytä. Itken myös postin toiminnasta.
 
Milläköhän logiikalla ne arpovat mitkä lähetykset lähtevät seurantakoodilla ja mitkä ilman? Tänään lähti taas 20 kiloinen tulostin tilausvahvistuksen mukaan kirjeellä ja välillä taas jotkut kirjat tulevat seurantakoodillisena pakettina. Olisi kiva tietää mihin tuo perustuu.
 
Milläköhän logiikalla ne arpovat mitkä lähetykset lähtevät seurantakoodilla ja mitkä ilman? Tänään lähti taas 20 kiloinen tulostin tilausvahvistuksen mukaan kirjeellä ja välillä taas jotkut kirjat tulevat seurantakoodillisena pakettina. Olisi kiva tietää mihin tuo perustuu.

Oma teoriani on, että se riippuu pääosin lähettäjävarastosta ja eri varastoilla on eri toimintatavat (ja kenties eri tuoteluokille omia toimintaohjeitaan), mutta ei tämäkään taida olla mitenkään johdonmukainen sääntö. Kieltämättä on koomista nähdä, että jotain tuollaisia järkäleitäkin saatetaan lähettää maksikirjeenä.
 
Jep.Lähettäjän mukaan,vielä 20 Kg painava paketti tulee maxi kirjeenä postiluukusta.:vihellys::wtf:
 
Viimeksi muokattu:
Kerron oman kokemuksen myös tänne.

Tein ennen joulua (melkein kaksi viikkoa ennen joulua) reklamaation hajonneesta tuotteesta. Tuote ei ollut edes kovin vanha ja takuuta on kovasti jäljellä.
Sain ensimmäisen viestin, juuri ennen joulua. Siinä pyydettiin päättämään, että haluanko rahojen palautuksen vai uuden tuotteen. Uusi tuote kuulemma lähetetään Qliro-laskulla. Päädyin uuteen korvaavaan tuotteeseen. Tämän jälkeen meni pitkä aika ennen kuin sain uuden vastauksen ja siinä vaiheessa asiakaspalvelija oli jo unohtanut koko homman, vaikka aiempi viesti oli viestiketjussa. Sama viesti uudelleen. Tässä välissä tuli vielä yksi englanninkielinen viesti, johon myös vastasin samat tiedot kuin aiemmin.
Tällä viikolla tuli myös yksi viesti, että takuupalautusta ei voida ottaa vastaan. Tästä paloi jo käämit ja kyselin, että miten sellainen voi olla mahdollista takuullisen tuotteen kanssa. Tähän sain vastauksen, että voimme lähettää korvaavan tuotteen Qliro-laskulla. Vastasin, että näiden turhanpäiväisten viestien lähettäminen saa jo alkaa riittämään. Asiaan täytyy löytyä lopulta ratkaisu. Lähettäkää se korvaava tuote vihdoinkin ja/tai kertokaa mihin lähetän viallisen tuotteen rahanpalautusta varten. En edes ymmärrä, miksi tuota Qliro-laskua pitää sotkea takuuasioihin.
On tämä kyllä ollut sellaista oravanpyörää, että ei enää ikinä. Pelottaa, että jos jokin muukin cdonista ostettu laukeaa. :S

Olen aiemmin hoitanut takuuasoita cdonin kanssa ja ei ole ollut ongelmia (yli vuosi sitten). En tiedä mikä on muuttunut.
 
En edes ymmärrä, miksi tuota Qliro-laskua pitää sotkea takuuasioihin.

Siksi koska saat uuden tuotteen postitse. Tällöin sinulla on kaksi tuotetta, uusi ja vanha. Lasku on sitä varten ettet jätä lähettämättä vanhaa tuotettasi takaisin CDON:lle. Ja samalla saat paketin, jossa vanhan tuotteen voi lähettää.

Prosessihan on erittäin toimiva, silloin kun se toimii. Ei tarvitse etsiä pakettia ja pakkausmateriaalia, kun ne saa valmiiksi ja uuden tuotteen pitäisi tulla nopeammin kuin vaihtoehdossa jossa lähetät tuotteen ja odottelet että se takuukäsitellään ja uusi tuote lähetetään.
 
Itsellä meni noin 1.5kk ensimmäisen viestin lähettämisestä siihen, että sain takuusta uuden tuotteen tilalle. Kyseessä oli vielä reititin, mikä on aika tärkeä internetin jakamista varten muille laitteille. Onneksi oli rajaton 4G, dataa meni luultavasti 100+ gigaa kännykän kautta pelkästään läppärille ja telkkarille.

Ei kyllä jäänyt yhtään hyvä kuva kyseisen firman toiminnasta. Ensimmäiseen viestiin vastattiin vasta valitettuani asiasta Facebookin puolella. Asiakaspalvelu on auki todella vähän aikaa päivästä ja tämän takia vastauksen saaminen viestiin kestääkin usein monta päivää. Sitten vastaus tuleekin englanniksi, missä kysytään samat asiat mitä jo edellisessä viestissä laitoin. Ja taas odotellaan..

Oisivat edes lähettäneet korvaavan tuotteen heti, eivätkä vasta Ruotsissa tapahtuneen takuutarkastuksen jälkeen.
 
Itse tilasin uuden tuotteen heti kun pyysivät lähettämään vanhan, ei tarvinnut arpoa. Nyt ilmeisesti taas sama homma tulossa, edellisesti g1 gaming 980ti meni tuuletin, nykyinen 1080wf ruvennut raksuttamaan aina kun tuuletin käynnistyy. Taitaa olla viimeinen gigabyten kortti omassa koneessa.
 
Silloin kauan sitten kun tuosta puljusta vielä jotain tilailin, laitoin joskus asiakaspalveluun saman viestin uudestaan, kun edelliseen ei tullut vastausta. Sen jälkeen vastaus tulikin, mutta kysymykseeni ei vastattu mitään vaan minua valistettiin, ettei viestin lähettäminen uudestaan nopeuta vastauksen saamista. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 044
Viestejä
4 499 894
Jäsenet
74 324
Uusin jäsen
Nallee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom