Call of Duty: Warzone (F2P Battle Royale PC/PS4/XB1)

Random ADS päälle ja pois bugi aiheuttaa harmaita hiuksia. Muuten kyllä mappi tuntuu ihan okei. En nyt rakasta mutta kivaa vaihtelua. Samoin tuo vanguard royale. Ainoastaan ground loot aseet kusee paikoitellen aika pahasti

Itsellä ei taas mitään pahaa sanottavaa 9/10 aseista mitä löytyy maasta. Juuri menin pelkillä ground loot aseilla soolossa ja sain smg/ lmg kombolla 11 tappoa.

Ja yhdyn kyllä edelliseen että mappi on kivaa vaihtelua. Ehkä verdanski oli jo turhan nähty. Ja tuntuu pyörivän hieman paremmin kuin aiemmin. Tietokoneella 4kna ei voi kun todeta ai että.
 
Täällä ei kyllä pyörinyt ainakaan paremmin kuin ennen.

1440p resolla pyöri jossain 120-130 fps tuntumassa, ja asetukset sekoitus vähän sitä ja tätä. Eli ei ainakaan tapissa ole.
DLSS ei ole päällä, kun se on melko ruma tässä pelissä ellei ole 4K näyttö.

Siitä samaa mieltä, että uusi mappi itsessään lisää mielenkiintoa kummasti.
 
Tuosta randomisti päälle/pois päältä menevän ADS:n suhteen on aika koomista miten tuo bugi tuntuu toimivan:

Onneksi tuota sentään on tosi monilla niin EHKÄ jopa korjaavat joskus. Tuota ei tunnu tulevan mikäli ADS on HOLD eikä TOGGLE, mutta tuota en kyllä ala vaihtamaan kun toggleen olen itse tottunut.
 
Mahtavaa...peli päivittyi ja päivityksen jälkeen peli ei starttaa vaan pamahtaa "An error has occurred while launching the game. Please check for updates or scan and repair to fix this issue." Scan teki taas perinteise failuren ja jää jojoon, jolloin peli täytyisi poistaa ja ladata täysin uudestaan.

Ei sitä koko peliä tarvi ladata uusiksi. r/CODWarzone - Ultimate Fix for: Whoops! Looks like something broke. Give it another shot. (Error Code: BLZBNTAGT00000BB8)
Tossa ohjeet mitä ja miten.

Vanha fixsi toimii edelleen. Data vittuun koneelta ja uusi tilalle.
Voisin kyllä testata yllä mainittua kikkaa jos se jopa auttaisi. Tosin ohjeiden mukaan nimenomaan Data-kansiota ei poisteta :D Taisit tosin tarkoittaa tuolla ihan ohjeiden mukaisia tiedostoja, jotka latautuu sitten uusiks. Kiitoksia vinkistä jokatapauksessa, juuri pähisee ja toivonmukaan fiksaa tuon ongelman nopeasti.

Edit. Ei toiminut itselläni vaan pamahti lopulta samaan virheeseen...ei muuta kun lataamaan koko paska uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi ettei toiminut. Itse olen tolla selättänyt, joka kerta ongelman kun niitä tullut päivityksessä.

Joo hieman alkoi epäilyttämään oisko pitäny bootata Battle.nettiä välillä. Alkoi siis scannaan filuja, mutta lopulta tuli sama error kuin tuossa aiemmin, jonka takia tätä fiksiä lähdin kokeileen. Tuon jälkeen poistin koko pelin ja uudelleen installointikin päätyi virheeseen...Battlenetin boottaus ei auttanut, mutta koko koneen boottaus auttoi ja nyt lähti 180gb valumaan uudestaan. Täytyy tuota kikkaa kyllä kokeilla uudestaan jos/kun tähän tilanteeseen taas joskus päätyy. Oiskohan about 4-5 kerta kun joudun peli lataamaan täysin uudestaan Warzonen olemassaolon aikana.

Edit. Eipä tässä aivan kauhea kiire ole pelaamaan jos tuota ADS-bugia ei ole fiksattu. Ainakin itselleni on tuon takia aikalailla pelikelvoton.
 
Hieno päivitys tuli tänään konsoleille, peli kaatuu vähän väliä. Omalla squadilla 6 voiton putki tänään ja itellä kaatu 3 kertaa eikä tallentanut mitään statseja..
 
Nyt kun on Vanguard multiplayer free weekend, mitkä vaikkapa kolme eri asetta olisi järkevintä grindaa Warzonea ajatellen?
Vissiin jotain suosittua asetta ne juuri äsken nerffasi.
 
Nyt kun on Vanguard multiplayer free weekend, mitkä vaikkapa kolme eri asetta olisi järkevintä grindaa Warzonea ajatellen?
Vissiin jotain suosittua asetta ne juuri äsken nerffasi.

Kuulin kans huhua, että Automaton ois nerffattu. Vois kyllä tutkia itsekin mitä sitä alkais graindaan. STG44 tuntui ainakin eilen ihan kivalta, jospa sillä ainakin pamauttelis kalloonpalloon.
 
Nyt kun on Vanguard multiplayer free weekend, mitkä vaikkapa kolme eri asetta olisi järkevintä grindaa Warzonea ajatellen?
Vissiin jotain suosittua asetta ne juuri äsken nerffasi.
STG on oma suosikki, mutta metassa Vanguardin aseista on myös Automaton ja MP40. Jos snipuista tykkää, niin Vanguardin Kar98K on OK. Ei tunnu kuitenkaan yhtä hyvältä kuin vanhemmissa peleissä olevat kar98k tai varsinkaan Swiss K31.

Tässä hyvä listaus, mitä viittä asetta kannattaa käyttää (osa myös vanhemmista peleistä) ja mitä niihin ehdottomasti kannattaa laittaa kiinni:

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
STG on todella hyvä. Varsinkin jos sai heti sen blueprintin: Warning Track. Siinä on reilusti lisäsälää heti kiinni, kaksi perkkiä valittavana jne. Tuo STG muistuttaa vähän Kriegiä. Maltillinen rekyyli, ei älytön tulinopeus, eli hyvä perus ase varsinkin aloittelijoille. Tuossa Warning Trackissa on miellyttävä 4-8x scope eli saa zoomattua shiftistä aika pitkällekkin matkalle (taitaa olla oikeasti 4-6x eikä 8x).

MP40 en ole hirveästi testaillut. Varmasti parempi lähitaisteluun kuin STG.

Kar98 oli aika jäykän tuntuinen vs aiemmin. Taitaa olla vähän pidempi aim down sight. Silti aivan tappovehje oikeissa käsissä, ja raivostuttavan hyvä korkeista paikoista, kuten Swiss.

Jossain mainittiin että Kar98 saisi nyt sen piipun loiston pois, eli vihut ei näe sitä välähdystä piipussa, jos näin on, niin aivan käsittämätön ratkaisu. Nuo sniperit on senkin kanssa todella pahoja oneshot -aseita. Pistäisivät edes pidemmän ADS eikä niinkuin Swississä, että hitaimmat konepistoolit on yhtä nopeita kuin tuo Swissi. Talossa 10m käytävällä tai talo vs talo sniper vs assaut rifle = snipu voittaa 9/10. En ymmärrä miksi swissistä on tehty melkein lähitaistelu ase nopean ADS ja erinomaisen tähtäimen ansiosta. Noh läheltä se on vielä hoidettavissa flash yms. Kukkulalta kaukaa yksi sniperi voi pitää yhtä squadia pihdeissään.
 
Nuo pelaajille nauravat kummitukset jotka flashaa, ja se monsteri joka jahtaa ja tappaa lyömällä, on jotain käsittämättömiä aivopieruja. Kuka saatana on keksinyt nuo? Mitkä Halloween jatkot on menossa? Ja pelasin aivan tavallista Battle Royalea. Sitä monsteria ei saa mitenkään hengiltä. Jotku keinot siihen varmaan on, mutta kesken sodan on vähän kiireistä testata niitä. Koko Squadia riivaa joku psykoosimonsteri, joka vie koko pelin huomion, kun käy samalla taistelua toisia vastaan. Tekijöillä taitaa olla ideat lopussa.

Mutta posia vähän, mappi on hyvä. Ei loistava, mutta hyvä. Sopivan erilaisia paikkoja tehty ja hyvää vaihtelua Verdanskin jälkeen. Tähänkin kyllästyy aikanaan, ja toivottavasti tekevät tiheämmällä välillä uusia mappeja.

Ja flashin sekä stunnin nerf sekä räjähteiden pieni buffaus oli erinomainen veto. Vieläkin flash ja stun on aika kovia, mutta vaatii lähemmäs osuman ja kestää vähemmän, varsinkin Battle Hardened -perkillä. Hauskinta on, että suurin osa ei näytä tietävän flashin ja stunnin nerffistä, jolloin heitetään sinnepäin ja kaukaakin, enkä ole montaa kertaa noihin kuollut. Edes Gulagissa.

Myös hearbeat scannauksen hidastaminen on tervetullut. Nyt sitä ei voi katsoa kuin valvontakameraa. Ja UAV hinta 4500 -> 6000 on aivan oikea ratkaisu. Toki rahaa tulee squadeille kuin roskaa, joten nytkin sitä voi rämpätä aika hyvin. Eka loadout ja sitten ei tarvi murehtia UAV:sta.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti tuo 3x UAV eli Advanced UAV on muutettu niin, että ghost ei ole enää turvassa siinä jossain 150m vai oliko 200m säteellä? Eli oliko se nyt sitten se normaalin UAV:n alue.
Näytti se ennenkin ghostit, mutta vain jos olivat kauempana kuin tuo alue.
 
Tällä hetkellä lmg MG42 on aivan laaseri pitkälle matkalle ja tehokas, mutta asiaan.

Onko muilla PS5 pelaajilla pahoja ongelmia pelin toimivuuden kanssa? Tässä nyt parina päivänä useasti jäätynyt koko peli ja kaatunut useammallakin pelaajalla ja välillä kauheaa lagia kesken matsin
 
Ilmeisesti tuo 3x UAV eli Advanced UAV on muutettu niin, että ghost ei ole enää turvassa siinä jossain 150m vai oliko 200m säteellä? Eli oliko se nyt sitten se normaalin UAV:n alue.
Näytti se ennenkin ghostit, mutta vain jos olivat kauempana kuin tuo alue.
Juu nyt näkyy kaikki riippumatta matkasta
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ikävä tuottaa pettymys mutta et ole enään turvassa ghostilla, nyt kun laittaa 3x UAV päälle niin näyt tutkassa.

No joo totta tämä tietysti, mutta luulin että pelkkä 2x UAV riittää tuohon eli advanced UAV? Hyvä jos vaatii 3x. Tuota ''Enemy advanced UAV active'' ääntä kuulee jatkuvasti peleissä, eli kyllä ihmiset sitäkin rämppää kun on kymppitonneja rahaa. Se siitä ghostista kun noin käy.

UAV:n lukeminen on uudessa mapissa vähän hankalaa, kun ei tunne rakennuksia, niin kestää kauemmin hahmottaa missä vihu siis tarkalleen on. Ja perus UAV ei kestä kauaa, joka on hyvä. UAV pitäisi minusta olla enemmän -> Etsi lähimmät viholliset ja mene sotimaan jos haluat, eikä niin että sodassa käytetään ja nähdään vihun jokainen liike. Ylipäätään tykkään että liika avustaminen sijainnissa on pahasta, ja enemmän pitäisi ihmisen omat vaistot ratkaista, eli korvat, silmät ja sitä myöten aivot.

PS. Missä askelten äänet on? Ei kuulu rakennuksissa juuri lainkaan. Hiekalla kuuluu iso askelten ääni, rakennuksissa todella hiljaista. Ärsyttävän monesti joku tulee niskaan rakennuksissa nyt. Säädin aikanaan Logitechin softasta hertsit kuntoon, ja aiemmin kuului hienosti askeleet joka antoi etulyöntiaseman vs. jotku TV kaiutin tai paskakuuloke -pelaajat.
 
Tällä hetkellä lmg MG42 on aivan laaseri pitkälle matkalle ja tehokas, mutta asiaan.

Miten tuosta sai laaserin pitkälle matkalle? Vaatii ilmeisesti kunnolla lisälaitteita? Kun kokeilin, niin oma tekemä MG42 oli rekyyliltään aivan farssi. Mutta onhan se hauska löytää MG42 ja pienissä rakennuksissa nöyryyttää pelaajia sen tulinopeuden ansiosta. Tykkäsin myös MG82, jossa oli kans hurja tulinopeus, ja sillä voittaa läheltä mahaan vs mahaan kovalla prosentilla. Liikkuvuus vaan noiden kanssa huonoa, kuten pitääkin.
 
Fire saleja tulee nykyään lähes joka pelissä ja rahaakin tuntuu löytyvän helposti, joten advanced uavin saa aika helposti. Välillä iskenyt sellainen bugi, että ei ole tullut ilmoitusta fire salesta ja sitten ihmetellyt, kun viholliset laittaa advanced uaveja kauhealla sarjatulella. Ehkä tuokin korjattiin edellisessä päivityksessä.
 
Fire saleja tulee nykyään lähes joka pelissä ja rahaakin tuntuu löytyvän helposti, joten advanced uavin saa aika helposti. Välillä iskenyt sellainen bugi, että ei ole tullut ilmoitusta fire salesta ja sitten ihmetellyt, kun viholliset laittaa advanced uaveja kauhealla sarjatulella. Ehkä tuokin korjattiin edellisessä päivityksessä.

Ei korjattu tuota. Ellei nyt aivan vasta ole tullut uutta päivitystä. Tänään klo 02 pelatessa ei vieläkään fire sale -ilmoituksia, ja luulin että noita ei enää ole olemassa. Edit: Tuo fire sale on muuten huono, kun kaikilla on rahaa ostaa kaikki tavarat 5 kertaan. Joku roti noihin tarjouksiin. Hankitun rahan määrä menettää arvonsa täysin kun tuo tulee.

Aina välillä miettii, että mitkä on ominaisuuksia ja mitkä bugeja. Vaikea ottaa selvää, kun monia asioita muokattu viime aikoina. Sen ison päivityksen jälkeen nähtyjä selkeitä bugeja:

- Gulagista tulo ilman asetta. Pelkät nyrkit ja äijän liitäessä taivaalla ei kuulu mitään ääniä, kuin olisi haamu siihen asti että saa aseen maasta. Sama tapahtui myös kun tiimi osti takas peliin, ei edes pistoolia kourassa välillä. Nyrkit pystyssä kivaa tulla ahtaaseen rinkulaan ;)

- Muutamasta Fieldsin talon ikkunasta kurkatessa kaikki muu grafiikka poistui paitsi rakennukset, eli mitään maata ei ollut näkyvissä. Jos joku olisi spekannut, luulisi varmaan hakkeriksi.

- Alkulämmittelyssä viholliset lagaa pahasti, etenkin laskuvarjolla tullessa. Samaa myös joskus matsien alussa, ja en usko oman netin ongelmaan vaikka mulla lagia onkin ollut, kun tiimikavereilla eri interneteillä sama juttu. Myös serverit lagaa samanaikaisesti koko squadilla ajoittain. Erittäin hanurista tämä. Oman 4G-netin kanssa on jo tarpeeksi ongelmia.

- Pelin ilmoittama latency -lukema on myös aivan vitsi. Kovat lagipiikit ei nosta muka latenssia lainkaan. En tiedä mitä tuo mittaa ja mistä, mutta yli 100ms ei näy juuri koskaan vaikka itselläkin lagaisi. Taitaa olla lähinnä koriste tuo latency, ja ilmoittaa lähinnä noin keskiverto pingiä, ilman niitä vaihteluja.
 
Fire saleja tulee nykyään lähes joka pelissä ja rahaakin tuntuu löytyvän helposti, joten advanced uavin saa aika helposti. Välillä iskenyt sellainen bugi, että ei ole tullut ilmoitusta fire salesta ja sitten ihmetellyt, kun viholliset laittaa advanced uaveja kauhealla sarjatulella. Ehkä tuokin korjattiin edellisessä päivityksessä.


Ei advanced UAV:ta saa kaupasta ostamalla, vaan tehtävän suorittamalla.
 
Ei advanced UAV:ta saa kaupasta ostamalla, vaan tehtävän suorittamalla.
Kaupasta 3x uavia päälle samanaikaisesti = advanced uav. Voi myös ostaa yksin kolme kappaletta ja laittaa päälle peräjälkeen. Ollut näin kai aina, mutta tuolla ylempänä on keskustelua, että tuolla tavalla tehty advanced uav on nyt parempi kuin ennen, eli näyttää lähistölläkin olevat joilla ghost-perkki.
 
Ei advanced UAV:ta saa kaupasta ostamalla, vaan tehtävän suorittamalla.
Eikai sille nimellä ole mitään väliä enään kun 3x UAV näyttää kaikki pelaajat riippumatta etäisyydestä?

Verdanskissa tuo toimi erilailla, ei näyttänyt ghost pelaajia läheltä
 
Miten tuosta sai laaserin pitkälle matkalle? Vaatii ilmeisesti kunnolla lisälaitteita? Kun kokeilin, niin oma tekemä MG42 oli rekyyliltään aivan farssi. Mutta onhan se hauska löytää MG42 ja pienissä rakennuksissa nöyryyttää pelaajia sen tulinopeuden ansiosta. Tykkäsin myös MG82, jossa oli kans hurja tulinopeus, ja sillä voittaa läheltä mahaan vs mahaan kovalla prosentilla. Liikkuvuus vaan noiden kanssa huonoa, kuten pitääkin.


 
Johan on bugista (pelaan vain Plunderia). Tänään välillä en ottanut ollenkaan damagea vaikka selvästi olisi pitänyt, peli kaatuu kun päivittää aseen modifikaation, yksikään operator mission ei toimi, battlepassin selaus kaatui heti alkuun kun sen pitäisi lähteä rullaamaan niitä leveleitä läpi. Lisäksi jokaisella on jotain hiton spotting luoteja tai tms, mukavaa kun ei pääse karkuun edes talon taakse kun näkevät ja kuolema tulee seinien läpi. Ja kaiken lisäksi se helvetin Krampus...
 
Tänään välillä en ottanut ollenkaan damagea vaikka selvästi olisi pitänyt, peli kaatuu kun päivittää aseen modifikaation, yksikään operator mission ei toimi, battlepassin selaus kaatui heti alkuun kun sen pitäisi lähteä rullaamaan niitä leveleitä läpi.

Sama täällä, kaveri ampui joku 20 kutia 2 metristä eikä damagea mulle, ja lisäksi plate-animaatio ei toiminut koko pelin aikana eli pystyin laittaa platen ja silti pitää asetta. Paljon korjasivat bugeja edellisessä päivityksessä, mutta aika rikkinäinen tuo on vieläkin. En tiedä onko tuo sama bugi vai onko Kar98 rikki, mutta selkeitä headsotteja tullut ammuttua lyhyellä rangella, eikä mitään damagea viholliseen. Samoin kranaatinheittimellä kaksi laukausta pariin metriin eikä mitään tapahdu.

Lisäksi jokaisella on jotain hiton spotting luoteja tai tms, mukavaa kun ei pääse karkuun edes talon taakse kun näkevät ja kuolema tulee seinien läpi. Ja kaiken lisäksi se helvetin Krampus...

Tuo taitaa olla se Combat Scout -perkki, jossa tekemällä damagea saa vihollisen squadeineen näkymään kaiken läpi. Tuota käyttää moni, kun Calderassa on maastoa jossa on helppo piileskellä ja kätevä myös rakennuksissa. 2 lisäperkkiä tuli myös noihin aseisiin, siellä on esim. Intuition joka kertoo kun vihollinen on lähellä. Tosin ilman tuotakin mulla tulee ''enemy is nearby'' ilmoituksia siltä mission leaderiltä, tuo taitaa olla joku uudistus kans.
 
Tuo taitaa olla se Combat Scout -perkki, jossa tekemällä damagea saa vihollisen squadeineen näkymään kaiken läpi. Tuota käyttää moni, kun Calderassa on maastoa jossa on helppo piileskellä ja kätevä myös rakennuksissa. 2 lisäperkkiä tuli myös noihin aseisiin, siellä on esim. Intuition joka kertoo kun vihollinen on lähellä. Tosin ilman tuotakin mulla tulee ''enemy is nearby'' ilmoituksia siltä mission leaderiltä, tuo taitaa olla joku uudistus kans.

Joo jotain tuollaista varmaan, en ole vilkaissutkaan onko sinne tullut uutta perkkiä.
 
Joo, pitää itsekin katsoa nuo perkit ja loadoutit vielä tarkemmin. Jotain tuossa pelissä on pahasti rikki, kun onnistuin ekan soolovoiton nappaamaan 15 tapolla :hungry: Sellainen klassinen suonenvetopeli jossa kaikki onnistui, eikä vastustajien taso ollut päätä huimaava. Kaksi viimeistä oli korkealla kalliolla ja mää jouduin olemaan paikallaan siinä kallion alapuolella ja he tiesi kyllä missä oon eikä taistelleet edes toisiaan vastaan, mutta näistä kumpikaan ei osannut käyttää sitä ylempää korkeutta mitenkään hyväksi, ja toinen vielä kuoli kaasuun kun rinkula lähti kalliolta liikkeelle.

Tuo STG:n blueprint ''Warning track'' on kova, siihen vaan 50 patin lipas ja perk ''increased torso damage''. Tuolla vedän monesti lähes koko pelin, kun on hyvä lähelle ja kauas. Yläkroppaan ei tarvi montaa laukausta ja ukot on hengiltä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Tuo taitaa olla se Combat Scout -perkki, jossa tekemällä damagea saa vihollisen squadeineen näkymään kaiken läpi. Tuota käyttää moni, kun Calderassa on maastoa jossa on helppo piileskellä ja kätevä myös rakennuksissa. 2 lisäperkkiä tuli myös noihin aseisiin, siellä on esim. Intuition joka kertoo kun vihollinen on lähellä. Tosin ilman tuotakin mulla tulee ''enemy is nearby'' ilmoituksia siltä mission leaderiltä, tuo taitaa olla joku uudistus kans.

Tästä syystä käytän itse nykyään cold blooded perkkiä eod tilalla. Se estää tuon combat scoutin maalaamisen. Lisäksi moni käyttää thermal tähtäimiä tässä kentässä, johon myös auttaa jonkin verran.
 
Tällanen kiva bugi kaikilla aseilla joissa tähtäin.. vähänkö vielä heiluttaa tähtäintä niin tulee pahemmin eteen, eli käytännössä kaikki tähtäin-aseet käyttökelvottomia
 

Liitteet

  • bugi.png
    bugi.png
    5,8 MB · Luettu: 137
Onko mahdollista vaihtaa minimap vasemmasta yläkulmasta oikealle?
Jotenkin hankala katsoa mappia vasemmalta. Tottunut liikaa toisista peleistä vilkaista oikealta ylhäältä mappia.
 
Onko mahdollista vaihtaa minimap vasemmasta yläkulmasta oikealle?
Jotenkin hankala katsoa mappia vasemmalta. Tottunut liikaa toisista peleistä vilkaista oikealta ylhäältä mappia.
Ei taida olla mahdollista. Joudut totuttelemaan. Neliön muotoiseksi se kannattaa muuttaa jos ei ole vielä, näkee isomman alueen kuin ympyrällä.
 
Juu neliön muotoinen on ja ei pyöri kulkusuunnan mukaan. Harmi vaan kun noin yksinkertainen ominaisuus sitten puuttuu.
 
Tällanen kiva bugi kaikilla aseilla joissa tähtäin.. vähänkö vielä heiluttaa tähtäintä niin tulee pahemmin eteen, eli käytännössä kaikki tähtäin-aseet käyttökelvottomia

Ootko kokeillut vaihtaa sun operaattoria/ hahmoa?

Joskus aikoinaan jotkut mw hahmoista teki vastaavaa, kun niillä oli viitta selässä tai muita ylimääräisiä härpäkkeitä jotka puskivat näkökenttään?
 
Useamman kuukauden tauon jälkeen palasin tämän pelin pariin ja testailin uutta mappia. Jotain hirveätä tuossa on tapahtunut, kun en saa i5 10400f ja RTX 3070 combolla fps:ää yli 70:en (3440x1440)-resolla low/med-asetuksilla, FOV 110 ja DLSS balanced. Verdanskissa fps pysyi sadan paremmalla puolella ja silloin vielä prossu throttlaili lämmöistä. Tässä välissä on jäähy vaihtunut kunnolliseen, joten odotin parempia tuloksia.

Asensin jo pelin uusiksi sekä DDU:lla poistin ja uudelleenasensin ajurit, mutta näistä ei ollut hyötyä. Onko kokemusta tai ideoita aiheesta?
 
Viimeksi muokattu:
Useamman kuukauden tauon jälkeen palasin tämän pelin pariin ja testailin uutta mappia. Jotain hirveätä tuossa on tapahtunut, kun en saa i5 10400f ja RTX 3070 combolla fps:ää yli 70:en (3440x1440)-resolla low/med-asetuksilla, FOV 110 ja DLSS balanced. Verdanskissa fps pysyi sadan paremmalla puolella ja silloin vielä prossu throttlaili lämmöistä. Tässä välissä on jäähy vaihtunut kunnolliseen, joten odotin parempia tuloksia.

Asensin jo pelin uusiksi sekä DDU:lla poistin ja uudelleenasensin ajurit, mutta näistä ei ollut hyötyä. Onko kokemusta tai ideoita aiheesta?

Ootko katsonut GPU ja CPU käyttöasteita, että miltä näyttää? Niistä voi vähän vetää suuntaa, että kumpi siellä jarruttaa menoa. GPU Z -ohjelmalla ainakin näkee käyttöasteet, kellotaajuudet lämmöt yms. pidemmältä ajalta.

Uuden mapin myötä RAM-kulutus ilmeisesti nousi selvästi (ei ongelmaa jos 16gb), mutta en ole kuullut että prossun tai näyttiksen vaatimukset olisi kasvaneet merkittävästi. Itse saan aikalailla samat FPS:ät kuin Verdanskissa, ~120 fps keskimäärin ja tuossa kohtaa 3700X prosu alkaa olla pullonkaulana, kun ei DLSS Performancellakaan saa enää merkittävästi FPS:ää.

Fullscreen -tilassa mulla aiemmin esiintyi mikrostutteria ja FPS minimit kävi todella alhaalla, ja taas fullscreen-borderless ongelmat katosi täysin. Edelleen jos käy windowsin puolella, niin tökkiminen alkaa kunnes käy vaihtamassa fullscreen -tilaa. Ja serverilagit on lähes jokapäiväistä, niitä on ollut selvästi enemmän Calderan jälkeen (kaikki liikkuminen tökkii, armoriboksit katoilee jne.). Tämä on aivan perseestä, kun näkee että sillä hetkellä peli ei rekisteröi kaikkia laukauksia, ja sotiminen on melkoista kolikonheittoa.
 
Ootko katsonut GPU ja CPU käyttöasteita, että miltä näyttää? Niistä voi vähän vetää suuntaa, että kumpi siellä jarruttaa menoa. GPU Z -ohjelmalla ainakin näkee käyttöasteet, kellotaajuudet lämmöt yms. pidemmältä ajalta.

Uuden mapin myötä RAM-kulutus ilmeisesti nousi selvästi (ei ongelmaa jos 16gb), mutta en ole kuullut että prossun tai näyttiksen vaatimukset olisi kasvaneet merkittävästi. Itse saan aikalailla samat FPS:ät kuin Verdanskissa, ~120 fps keskimäärin ja tuossa kohtaa 3700X prosu alkaa olla pullonkaulana, kun ei DLSS Performancellakaan saa enää merkittävästi FPS:ää.

Fullscreen -tilassa mulla aiemmin esiintyi mikrostutteria ja FPS minimit kävi todella alhaalla, ja taas fullscreen-borderless ongelmat katosi täysin. Edelleen jos käy windowsin puolella, niin tökkiminen alkaa kunnes käy vaihtamassa fullscreen -tilaa. Ja serverilagit on lähes jokapäiväistä, niitä on ollut selvästi enemmän Calderan jälkeen (kaikki liikkuminen tökkii, armoriboksit katoilee jne.). Tämä on aivan perseestä, kun näkee että sillä hetkellä peli ei rekisteröi kaikkia laukauksia, ja sotiminen on melkoista kolikonheittoa.
Katselin Afterburnerilla ja GPU käyttöaste on tapissa käytännössä kokoajan (Core 2010MHz, Memory clock 7001MHz, lämmöt 65c). CPU käytöt seilaa 50-80% välimaastossa tasaisesti joka corella. Jännittävää kuitenkin on, että tilanne pysyy kutakuinkin samana vaikka tiputan resoluutiota ja asetuksia. Kokeilin mm. 1080p resoluutiota ja 50% render resoluutiota kaiken ollessa lowlla, mutta lopputulos oli kutakuinkin sama.

Sain kuitenkin asetuksia hinkkaamalla ja adv_configgiä säätämällä (renderworkercount 6 ja vram 0.9) fps:n nousemaan 70-80 väliin. Kyllähän tätä pelaa, mutta silti kalvaa fiilis että joku mättää jossain.
 
Tarvitsisin apua määrittää luuttilaatikko niin, että se tarjoisi ekaksi oman aseprofiilin. Nykyisellä jos klikkaa mappiin tippuvaa aselaatikkoa niin eka valikko on pelin valmiiksi määritellyt louautit. Joudun klikkaa custom eka ja siitä sitte sopivan setupin.
Mistä asetellaan niin, että klikatessa taivaasta tulevaa laatikkoa, peli tarjoisi ekaksi custon asevalikon?
 
Tarvitsisin apua määrittää luuttilaatikko niin, että se tarjoisi ekaksi oman aseprofiilin. Nykyisellä jos klikkaa mappiin tippuvaa aselaatikkoa niin eka valikko on pelin valmiiksi määritellyt louautit. Joudun klikkaa custom eka ja siitä sitte sopivan setupin.
Mistä asetellaan niin, että klikatessa taivaasta tulevaa laatikkoa, peli tarjoisi ekaksi custon asevalikon?
Ongelmasta päätellen pelaat PC:llä. Asetuksissa on defaulttina asetettu Q ja E napit menujen navigointiin. Kun avaat loadoutin E:llä, rekisteröi se helposti tuon myös oikealle päin navigoinniksi siinä kiireessä. Vaihda menujen navigointinapeiksi vaikkapa W ja R, niin ongelma korjaantuu.
 
Ongelmasta päätellen pelaat PC:llä. Asetuksissa on defaulttina asetettu Q ja E napit menujen navigointiin. Kun avaat loadoutin E:llä, rekisteröi se helposti tuon myös oikealle päin navigoinniksi siinä kiireessä. Vaihda menujen navigointinapeiksi vaikkapa W ja R, niin ongelma korjaantuu.
Suuri kiitos ohjeista:thumbsup:. Aivan tosi mahtava saada tuo pitkään häiritsenyt ongelma ratkaistua. En olisi ikinä löytänyt itse tuota ristiriitaa näppäimistöstä ilman sinun apua.
Hävinnyt monet pelit, vain sen takia kun säätänyt laatikon kimpussa liian pitkään.

Nyt toimii juuri niinkuin pelin on tarkoitus. Aivan mahtavaa. Ohjeesi oli täyden kympin arvoinen.
 
Minäkin tämän vanhoilla päivillä asensin. Apexi on kiva mutta ei tuo ryhmä juttu oikein toimi, yli puolet matseista menee vituillee koska paska tiimi.

Asensin tän koska halusin sooloa ja en pettynyt. Ihan saa yksinään touhuta solo BR ssä. Voittoja ei ole kyllä tullut mutta top 10 jo muutama.

Eniten vituttaa tuo joku tutka vai mikä lienee. Että toinen vasemmalla kädellä kattoo täppäristä missä suunnassa olen ja kuinka kaukana. Pari kertaa kuollut tuossa top20 ton takia.

Gulaggi on hauska idea ja suosii hyviä pelaajia niinkuin kuuluu. Ainut top 3 tuli muistaakseni gulagin kautta. BAR kädessä kentälle, pari tappoa ja vähän piilottelua..
 
Eniten vituttaa tuo joku tutka vai mikä lienee. Että toinen vasemmalla kädellä kattoo täppäristä missä suunnassa olen ja kuinka kaukana. Pari kertaa kuollut tuossa top20 ton takia.
...

Ghost-perkki päälle niin et näy hearbeatsensorissa.
 
1643024207046.png


No nyt.. alkaa vissii olee ideat lopussa ku pitää jo Animea alkaa tunkemaa pelii! :D
Viikon vanha juttuhan tää näköjää, en o hetkee vaa huomioinu..
 
Onko tuohon jotain nyrkkisääntöä milloin tähtäin rupeaa "loistamaan" vastustajille, eli heijastamaan. Tuossa BAR ia rakentelin ja mietin minkä tähtäimen laitan siihen ettei tule tuota heijastusta.
 
Onko tuohon jotain nyrkkisääntöä milloin tähtäin rupeaa "loistamaan" vastustajille, eli heijastamaan. Tuossa BAR ia rakentelin ja mietin minkä tähtäimen laitan siihen ettei tule tuota heijastusta.
Se sanoo siinä tiedoissa jos tähtäimen käytöstä tulee glintti. Olettaen ettei bugita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 107
Viestejä
4 502 186
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom