Call of Duty: Modern Warfare III (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Mulla ainakin latas jo eilen illalla yli 100gigaa
En tiedä sitten, onko sulla ladannut kampanjaa vai muita pelien osia (MW2 tai MW3), mutta nyt äsken itsellekin alkoi Battle.netissä lataus noin 100-130 gigaa oli. Mulla alkoi kampanjankin ennakkolataus melkein kaksi päivää ennen kuin olisi pitänyt alkaa Battle.netissä.

Virallisesti pitäisi olla huomenna 10 am PT (onks tää nyt klo 19 vai 20 Suomen aikaa) kaikilla alustoilla.
 
Hyvin mielenkiintoista miten tämä pelisarja jaksaa vuodesta toiseen porskuttaa. Milloinkohan alkaa vetovoima hiipumaan?
 
Millaset latausnopeudet muilla Blizzardin launcherin käyttäjillä yleensä on näissä codeissa ollut? Mulla tulee yleensä jotain 9-10mb/s vaikka 100/100nettiliittymä. Muistelen, että ainakin Steamillä tuli reippaampaa vauhtia.
 
Millaset latausnopeudet muilla Blizzardin launcherin käyttäjillä yleensä on näissä codeissa ollut? Mulla tulee yleensä jotain 9-10mb/s vaikka 100/100nettiliittymä. Muistelen, että ainakin Steamillä tuli reippaampaa vauhtia.
No sadan megan netillä ei latausnopeudet olekaan kuin tuon 10 megaa sekunnissa.
Itselläni gigan yhteydellä lataa n. 100 megaa sekunnissa.
 
Mulla ladannut noita päiviyksiä aina suurin piirtein sen mitä netti antaa, eli +100Mt ( 850megabittiä sek. kun Giganen kuitu rajoitettuna 860megaan), mutta äsken jäi tuo uusin päivitys matelemaan jotain megaa per sekunti, pauselle kun laittoi ja vapautti niin taas meni hetken kovaa ja sitte hyytyi.
 
Olisikohan tuossa zombie-modessa viihdettä tuon 70€:n edestä? Cold Warin avoimista zombie-kentistä tykkäsin todella paljon ja ei oikeastaan muuta tullut pelattua. Jotain team deathmatcheja yms. tuli pelattua tuplaekspa viikonloppuina, mutta muuten kyllä suurin osa ajasta meni zombie-jahdissa. Ja nimenomaan ne avoimet tehtäväpohjaiset kentät olivat parhaita. Niitä ahtaampaa ”putkia” ei juuri tullut pelattua.
 
Olisikohan tuossa zombie-modessa viihdettä tuon 70€:n edestä? Cold Warin avoimista zombie-kentistä tykkäsin todella paljon ja ei oikeastaan muuta tullut pelattua. Jotain team deathmatcheja yms. tuli pelattua tuplaekspa viikonloppuina, mutta muuten kyllä suurin osa ajasta meni zombie-jahdissa. Ja nimenomaan ne avoimet tehtäväpohjaiset kentät olivat parhaita. Niitä ahtaampaa ”putkia” ei juuri tullut pelattua.
Hyvältä ainakin vaikuttaa, tuossahan ilmeisesti vielä isompi mappi, sama kuin warzonessa?
 
Siellä menee Zombie-striimejä parhaillaan. Tässä esim. jackfrags pelailee parhaillaan Xboxilla (siellä on vaihdettu xboxilla sijainti -> New Zealand, koska siellä on jo huominen):



Peli on pelattavana siis tästä keskiyöstä lähtien konsoleilla ja klo 7.00 PC:llä, mikäli tulkitsen oikein tätä:

 
Kampanja melkein lopussa, mitä kerenny pelailla. Onhan se graffa nätti tässäkin, hiukan vaihtelee mutta esim. Frozen Tundra oli hyvännäköinen rata. Ja valoefektit siinä ja stadion kentässä näppäriä vaikkei RTX olekaan.

Toivottavasti moninpelille olis jotain viimeistelyä saatu aikaan.
 
Pleikalla onnistuu myös jo pelaaminen jos vaihtaa Activision-tilin osoitteen Uuteen-Seelantiin, muuta ei tarvitse. Voi olla että toimii myös PC:llä.
 
MW2 ilmeisesti oli vähän hitaampaa/taktisempaa vanhaan tyyliin ja tässä ollaan taas tehottomammilla aseilla ja nopeammilla ukoilla?
 
Steam-myyntisivu ei puhu uudesta Warzonesta mitään, onko tuo vasta myöhemmin tulossa? Tekisi mieli ostaa mutta keskinkertainen kamppanja ja avoin Zombie-mode kyllä hieman laskee intoa pulittaa 70e. Moninpeli ja Warzone kiinnostavat tosin eniten...
 
Onko tuo uusi juttu, että voi vaihtaa first ja third personin välillä? Muistan, et erikseen on noi matsit ollut valittavissa, mutta että saman matsin sisällä.
 


Monta aika hyvää parannusta betaan nähden tullut. Näkyvyys yhtenä! Kyseessä vielä konsoliversio, mikä videossa.

Edit: korjattu myös spawneja. XclusiveAce toteaa, että on todella vaikuttunut siitä, kuinka paljon asioita oli korjattu julkaisuun betasta. Tätä ei yleensä CODeissa näe.
 
Viimeksi muokattu:
heh, peli muuttunu world of modern warfare :D däilyjä grindaa ku kiinalaiset
 
Pelailin 3h. Grafiikat on aika surkeat vaikka pelaan 4k ja asetukset ultralla. Pyörii toki sulavasti mikä näissä nyt muutenkin tärkeämpää. Muuten ei mitään valitettavaa, paitsi että täysi cashgrab julkaisu. Toisaalta ei tästä näyttävästi mitään mainehaittaa ole. Päivitetty MW2 ja "uusia" mappeja.
 
Pitääkö tuo paikkaansa, että tavaroiden unlockkaus vaatii dailyjen tekemistä? Suhteellisen kusinen systeemi jos näin on.
Mie ymmärsin ainakin, että weeklyjä tekemällä saa jotain asioita auki (blueprinttejä, aftermarket parts). En oo siis peliä vielä edes pelannut. Mutta näissä weeklyissä on sillee, että niitä voi tehdä sen viikon jälkeen, mikä on jo mennyt.

Edit: jaa onha tämä daily challenge/armory nyt todella typerä systeemi .



En oo vielkää pelannut, mut vaikealta ymmärtää vaikuttaa minun korvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailin 3h. Grafiikat on aika surkeat vaikka pelaan 4k ja asetukset ultralla. Pyörii toki sulavasti mikä näissä nyt muutenkin tärkeämpää. Muuten ei mitään valitettavaa, paitsi että täysi cashgrab julkaisu. Toisaalta ei tästä näyttävästi mitään mainehaittaa ole. Päivitetty MW2 ja "uusia" mappeja.
Mennyt jotenkin ohi, mutta siis onko tässä tosiaan vaan remasteroituja mp mappeja? :zoom: Jotenkin tavallaan tökkii, kun samat tutut attachmentitkin löytyy valikoista. Sentään spawnit toimi pikaisella kokeilulla paljon betaa paremmin.

Piti alunperin perua ennakkotilaus, mutta ei olisi onnistunut ilman Steamin asiakaspalvelun vaivaamista. Kait tästä silti saa riittävästi viihdettä euroihin nähden.
 
Tuo tavaroiden ja joidenkin aseiden aukaaminen daily challengien kautta on vähän mysteeri. Nuo kolme dailyä on tullut tehtyä aikaa sitten niin siltikin melkein joka matsin jälkeen saa yhden daily "pisteen" lisää jolla saa sitten auki noita tavaroita.
 
Jaa
Mennyt jotenkin ohi, mutta siis onko tässä tosiaan vaan remasteroituja mp mappeja? :zoom: Jotenkin tavallaan tökkii, kun samat tutut attachmentitkin löytyy valikoista. Sentään spawnit toimi pikaisella kokeilulla paljon betaa paremmin.

Piti alunperin perua ennakkotilaus, mutta ei olisi onnistunut ilman Steamin asiakaspalvelun vaivaamista. Kait tästä silti saa riittävästi viihdettä euroihin nähden.
Mp-kartat on MW2 (2009) remasteroituja. Pelkästään.
 
Betan aikaan kerkes jo unohtaan kuinka hölmöiltä noi skinit näyttää, voi jösses sentään, kun vastaan asettuu yhtäkkiä Nicki Minaaj ja joku palava, puoliksi läpinäkyvä, luuranki..
 
Betan aikaan kerkes jo unohtaan kuinka hölmöiltä noi skinit näyttää, voi jösses sentään, kun vastaan asettuu yhtäkkiä Nicki Minaaj ja joku palava, puoliksi läpinäkyvä, luuranki..

Näin on, aina ollut sitä mieltä ettei tähän pelisarjaan olis koskaan pitänyt sotkea noita "hössötyksiä" mukaan. Joku fortnite sitten erikseen. Tässä kuitenkin mahis pelata "muka" realistisempaa HC:ta (siltin keposella pelattavuudella ilman inho-realistisuutta) ja kaikki aseet, ajoneuvot jne aika pitkälle hyvin mallinnettuja. Sitten sekaan jotain kimaltelevia räppäreitä :facepalm:
 
Näin on, aina ollut sitä mieltä ettei tähän pelisarjaan olis koskaan pitänyt sotkea noita "hössötyksiä" mukaan. Joku fortnite sitten erikseen. Tässä kuitenkin mahis pelata "muka" realistisempaa HC:ta (siltin keposella pelattavuudella ilman inho-realistisuutta) ja kaikki aseet, ajoneuvot jne aika pitkälle hyvin mallinnettuja. Sitten sekaan jotain kimaltelevia räppäreitä :facepalm:
Sama homma R6S kanssa, meni ihan plörinäksi kun devaajat vaihtui 2020 ja alettiin noita tunkemaan joka reiästä. Mutta eipä näitä AAA-pelejä enää saa ilman noita, jostain fortnite-datasta vedetty johtopäätelmä että tämä on se suosion salaisuus ja checkbox pitää täyttää.
 
Sama homma R6S kanssa, meni ihan plörinäksi kun devaajat vaihtui 2020 ja alettiin noita tunkemaan joka reiästä. Mutta eipä näitä AAA-pelejä enää saa ilman noita, jostain fortnite-datasta vedetty johtopäätelmä että tämä on se suosion salaisuus ja checkbox pitää täyttää.

Jeps, houkuttaa varmaan tiettyä ikäryhmää ja saa sivutuloja myymällä lisämatskuna tätä.

Pitäis olla jokin 5€ lisämaksu niin päin ettei nää tuota tauhkaa lainkaan niin maksaisin kiljahdellen.
 
Tuli nyt testattua muutama Multiplayer. Team Deathmatch ja Kill Confirmed. Oli kyllä taas yhtä paha pettymys, kuin MW2. Pelattavuus kuitenkin ehkä vähän parempi, mutta kuitenkin valovuosien päässä MW1:stä.

MW3 multiplayer näyttää huonolta ja kaikki on kankeaa. Alkaa jo vähän omaakin älyä epäileen, kun joka kerta ostaa uuden COD:n ja silti mieluiten pelaa MW1:tä. Tässä on vaan se ongelma, että MW1:ssä muiden pelaajien taso alkaa olemaan liian kova, kun itse aika kasuaalisti pelailen.

Jos jotain hyvää MW3 multiplayerista sanottava, niin ainakin alkuun helpompi saada tappoja, kun aika amatööriä pelaajaa oli liikkeellä.

Mutta kyllä tosi heikko esitys oli tämä MW3. Kampanja oli liian lyhyt, huono pahis ja liikaa niitä 1 vs 500 -tehtäviä. Ja nyt kun multiplayerkin on umpisurkea, niin jotenkin huijattu olo.
 
Tuli nyt testattua muutama Multiplayer. Team Deathmatch ja Kill Confirmed. Oli kyllä taas yhtä paha pettymys, kuin MW2. Pelattavuus kuitenkin ehkä vähän parempi, mutta kuitenkin valovuosien päässä MW1:stä.

MW3 multiplayer näyttää huonolta ja kaikki on kankeaa. Alkaa jo vähän omaakin älyä epäileen, kun joka kerta ostaa uuden COD:n ja silti mieluiten pelaa MW1:tä. Tässä on vaan se ongelma, että MW1:ssä muiden pelaajien taso alkaa olemaan liian kova, kun itse aika kasuaalisti pelailen.

Jos jotain hyvää MW3 multiplayerista sanottava, niin ainakin alkuun helpompi saada tappoja, kun aika amatööriä pelaajaa oli liikkeellä.

Mutta kyllä tosi heikko esitys oli tämä MW3. Kampanja oli liian lyhyt, huono pahis ja liikaa niitä 1 vs 500 -tehtäviä. Ja nyt kun multiplayerkin on umpisurkea, niin jotenkin huijattu olo.

Samoilla fiiliksillä, nyt myös muutama tunti MP:ää takana. Hardcorea, Invasiota, Zombi-modia.

Jotenkin kokonaisuus tuntuu lattealta. Kentät, yksityiskohdat, äänet, kaikki asteen huonompia kuin MW2, puhumattakaan vrt. MW1.
Jopa rehellinen DLC olisi ollut todennäköisesti parempi tuotos, kun olisi tehty suoraan MW2 pohjalle. Nyt tuntuu halvasti toteutetulta jatko-osalta.
 
Miten paljon tämä peli käyttää kaistaa kun koko ajan tyylii packet burst palaa onko muilla samaa ongelmaa tai fixii?
 
Ite testailin kanssa zombeja, ja ihan hauska DMZ ”modi” tuo on. Mutta eipä tuossa noiden tehtävien lisäksi ole juurikaan pelattavaa / tekemistä. Kuitenkin aikaa on vain rajallinen määrä ja mitään kehitettävää ei sinällään ole. Eli kun oppii PAP x2 ja perkit, niin eipä siinä paljoa mitään enää ole. Wanhoissa zombeissa oli hauskaa opetella ne mapit, strategiat, sekä tietenkin aina päästä se yksi wave pidemmälle. Mutta meneehän noissa tehtävissäkin varmasti aika pitkä aika, eli siinä sinällään mitään megaa, vähän erilainen kokemus vaan.
 
Miten te saatte tästä huonomman kuin mw2? Mulla ainakin näyttää hemmetisti paremmalta kuin mw2 ja pyörii paremmin. Tuntuu hyvälle, mutta nyt vaan kun noita tavaroiden ja aseiden avaamista laittaneet daylien taakse niin tottakai mulla bugaa yksi dayli ja se ei träkkää sitä.

Noiden daylien kanssa on ennenkin ollut ongelmia niin kysyn vain miksi tälläinen ratkaisu? Ainakin pitäisi olla mahdollisuus vaihtaa daily toiseen jos sattuu bugaamaan. Tuo kun saisi noi kolme tehtyä, niin saisi bonus tehtävän auki ja lisäpisteitä voitosta niin kannustaisi pelaamaan enemmän ja objektivea.

Näkyvyys myös selkeästi parantunut betasta.
 
Peli näyttää kyl huonommalta kuin MW2 ja se on ihan fakta, mutta onneks pelaa 100 kertaa paremmin. En pysty enää koskaan palaamaan MW2 tän jälkee. Pyörii myös paremmin.

Zombies on loistava pelimuoto avata aseita ja kranaatteja yms. kun. tekee niillä exfillin. Jos taas haluaa levuttaa aseet nopiaa, niin menee zombie exfil-kohtaan ja tappaa vaa koko pelin (1h) niitä zombeja. Saa yhes pelis joku 2-3 asetta levutettua täytee.
 
Huhhuh, nyt on covert sneakersit ja ghost grindattu.

Aika paljon motivoi jäämään häviävään joukkueesen tämä uus unlock systeemi.
 
Vähä erikoinen on tää systeemi kyl, mut pelit kyl loppuun pelaa aina abortaamatta. On tuol bugei ja kaiken näköistä, mutta on tää huikea CODi näin 10h pelailujen jälkee.

Aika vähän on mitään, mikä mua oikeasti ärsyttäis. En oikeastaa muista, milloin oisin viimeks ollut multiplayeriin näin tyytyväinen. Oiskoha itellä mentävä ihan black ops 2 -ajoille.
 
Tuli nyt testattua muutama Multiplayer. Team Deathmatch ja Kill Confirmed. Oli kyllä taas yhtä paha pettymys, kuin MW2. Pelattavuus kuitenkin ehkä vähän parempi, mutta kuitenkin valovuosien päässä MW1:stä.

MW3 multiplayer näyttää huonolta ja kaikki on kankeaa. Alkaa jo vähän omaakin älyä epäileen, kun joka kerta ostaa uuden COD:n ja silti mieluiten pelaa MW1:tä. Tässä on vaan se ongelma, että MW1:ssä muiden pelaajien taso alkaa olemaan liian kova, kun itse aika kasuaalisti pelailen.

Jos jotain hyvää MW3 multiplayerista sanottava, niin ainakin alkuun helpompi saada tappoja, kun aika amatööriä pelaajaa oli liikkeellä.

Mutta kyllä tosi heikko esitys oli tämä MW3. Kampanja oli liian lyhyt, huono pahis ja liikaa niitä 1 vs 500 -tehtäviä. Ja nyt kun multiplayerkin on umpisurkea, niin jotenkin huijattu olo.

Kyllä tämä on hieman parantunut, kun on pelannut lisää. PS5:llä oli vakiona päällä tosi suuri dead zone tikuille. Tuntuma parani, kun pudotti 10 -> 2. Lisäksi tahmea liikkuminen johtui ilmeisesti siitä, että ei ollut 120 hertziä päällä. Parani huimasti, kun laittoi 120 hertziä päälle vaikka ei tosiaan MW1-tason sulavuutta tavoita. Aika outoja default valintoja kyllä.
 
On kyllä hölmö systeemi tuo dailyilla unlockkaus. Liekö uusi yritys kasvattaa pelaajien määrää ja peliaikaa? En muuta ideaa noin typerästä systeemistä osaa saada irti. Muuten peli maistuu ja on kyllä lähiaikojen paras codi. Klassinen prestigesysteemi kun vielä olisi tullut takaisin..
 
Tässä vähän painin että viitsinkö laittaa 70e peliin. Ylivoimaiseti eniten tulee MP:tä pelattua kun ei oikein jaksa keskittyä suuriin seikkailuihin tällä hetkellä kun mukula-arkea. Muutenkin COD:it aina maistunut, paria poikkeusta lukuun ottamatta. Kuulostaa hyvältä että on samaa toimintaa kuin MW2. Se nimittäin maistui parhaalta ikinä. Taidan silti oottaa BF jos hiukan lähtisi hinnasta.
 
Tuli tuossa viikonloppuna pelattua sekä corea kuin hardcorea ja tykästyin kyllä enemmän tuohon hardcoreen. Jotenkin tuntuu, että coressa ei saanut mitään aikaan. Alkoi epäilyttää, että yhdistääkö peli minut jonnekin ihme serverille kun teamlistissä muilla pingit 15-20 ja itsellä joku 50-60. Sitten läimit sen 5-10 kuulaa ukkoon, mitään ei tapahdu ja vihu napsuttaa sut kumoon samantien. Killcamissa näkyy välillä, että en kerinnyt muka ampumaan ollenkaan tai sitten muutaman kerran osuu, vaikka omalla ruudulla ruksi vilkkuu 5-6 osuman merkiksi. Koitin myös eri aseilla ja tuntui kyllä todella tahmealta. TTK tässä on coressa ainakin pidempi kuin oli MW2:ssa mutta kun siirryin tuohon hardcoreen niin tuli kyllä paljon mukavammaksi pelikokemus kun alkoi saamaan voittoja kaksintaisteluissa ja aseissa tuntuu olevan tehoa. Hardcoressa ei myöskään niin suurta gäppiä nolifereiden ja normi tavisten välillä kun kaikki aseiden virityspalat ei merkkaa niin paljon kuin core puolella.
Olen kuullut, että jotain asetuksia kannattaisi tehdä palomuuriin, että saisi pelin yhdistämään aina lähimpiin servereihin mutta en tiedä kuinka isoa kikkailua vaatii. Se voisi parantaa kyllä pelikokemusta kivasti. Jos tästä jollain hyviä videoita mitä pitäisi fiksata niin saa pastea tänne.
 
Tässä vähän painin että viitsinkö laittaa 70e peliin. Ylivoimaiseti eniten tulee MP:tä pelattua kun ei oikein jaksa keskittyä suuriin seikkailuihin tällä hetkellä kun mukula-arkea. Muutenkin COD:it aina maistunut, paria poikkeusta lukuun ottamatta. Kuulostaa hyvältä että on samaa toimintaa kuin MW2. Se nimittäin maistui parhaalta ikinä. Taidan silti oottaa BF jos hiukan lähtisi hinnasta.
MW2 (2022) tämä ei ole gameplay-ominaisuuksiltaan, vaan paljon parempi:



Ja jos jollain kiinnostaa hankkia kunnon EQ:t tähän peliin (footstep awareness without taking away atmosphere) niin tässä on tyyppi, joka todella tietää, mistä puhuu eli GadgetryTech. Suosittelen kuuntelemaan kokonaan tämän:



GT on aika kriittinen pelille ottaen huomioon, että tykkää pelata sitä enemmän kuin aiempien vuosien CODeja.
 
Varsin negatiivinen on Steam-ostajien vastaanotto. Yllättävän vähän arvosteluja (myyntiä?) ollakseen vuoden isompia pelijulkaisuja, olkoot tämä konsolipainotteinen kuinka paljon tahansa.

1700213929342.png
 
Ymmärrän arvosanat, jos arvioi esim. kampanjaa. Oli varmasti huonoin kampanja kautta aikojen, vaikka Vanguardinkin kampanjan olen pelannut. Sitten tähän kakkuun kierrätetyt kartat, jotka joillekin on tuttuja jo vuodelta 2009. Tympeää on myös UI (pelivalikot), joka tuskin muuttuu enää niin kauan, kun pysytään Call of Duty HQ:ssa. SBMM taatusti ärsyttää hyviä pelaajia. Graafisesti oli ehdottomasti myös downgrade viime vuodesta.

Mutta sitten, jos itse mietin, niin mulla ei oikeastaan näistä huonoista puolista kiinnosta kuin nuo surkeat pelivalikot, joihin pitäis melkein video-ohjeet olla, että mistä mikäkin löytyy. Muuten tämä peli on pelimekaniikoiltaan aika timanttia. Pitkästi aikaa CODissa voi rushia, mutta myös kämppiä tai tehdä jotain siltä väliltä. Näin ei ole ollut varsinkaan Infinity Wardin CODeissa, joten propsit sledgehammerille. Pidän myös tietyllä tavalla siitä, että uusi Armory unlock -systeemi (vaikka tämä on välillä herättänyt kysymyksen siitä, että oliko tarpeellinen uudistus) pakottaa voittamaan pelejä dailyjen tekemisen jälkeen, jos haluaa edistää unlockeja. Toivottavasti pitkässä juoksussa tämä pakottaa niiden pelaajien, jotka eivät objectivea pelaa, menemään pelkästään pelaamaan team deathmatchia.

Multiplayerille annan arvosanaksi 9/10 (taisinkin pari viestiä aiemmin jo jotain kommentoida, että paras multiplayer CODi sitten black ops 2:en. Olen edelleen tätä mieltä). Zombie 7/10 (on periaatteessa ideaköyhä versio DMZ:sta, mutta toisaalta tällä voi kiertää Armory unlock -systeemiä. Kampanja 2/10, jossa pisteet uuden yrittämisestä.

Meikästä tuntuu, että porukalla on mennyt liikaa tunteisiin se, että tämä ei ollut DLC. Meikästä tämä on niin paljon parempi peli pelimekaniikoiltaan, että maksaisin tästä enemmänkin kuin maksoin. On semmoista turhautumista aiheuttanut aiemmat CODit. Warzonea on sentään jaksanut pelailla ja kampanjat on ollut melko hyviä (MW2 2022, MW2019, Cold War), että on tullut pelit tästä pelisarjasta viime vuosina osteltua.
 
Ymmärrän arvosanat, jos arvioi esim. kampanjaa. Oli varmasti huonoin kampanja kautta aikojen, vaikka Vanguardinkin kampanjan olen pelannut. Sitten tähän kakkuun kierrätetyt kartat, jotka joillekin on tuttuja jo vuodelta 2009. Tympeää on myös UI (pelivalikot), joka tuskin muuttuu enää niin kauan, kun pysytään Call of Duty HQ:ssa. SBMM taatusti ärsyttää hyviä pelaajia. Graafisesti oli ehdottomasti myös downgrade viime vuodesta.

Mutta sitten, jos itse mietin, niin mulla ei oikeastaan näistä huonoista puolista kiinnosta kuin nuo surkeat pelivalikot, joihin pitäis melkein video-ohjeet olla, että mistä mikäkin löytyy. Muuten tämä peli on pelimekaniikoiltaan aika timanttia. Pitkästi aikaa CODissa voi rushia, mutta myös kämppiä tai tehdä jotain siltä väliltä. Näin ei ole ollut varsinkaan Infinity Wardin CODeissa, joten propsit sledgehammerille. Pidän myös tietyllä tavalla siitä, että uusi Armory unlock -systeemi (vaikka tämä on välillä herättänyt kysymyksen siitä, että oliko tarpeellinen uudistus) pakottaa voittamaan pelejä dailyjen tekemisen jälkeen, jos haluaa edistää unlockeja. Toivottavasti pitkässä juoksussa tämä pakottaa niiden pelaajien, jotka eivät objectivea pelaa, menemään pelkästään pelaamaan team deathmatchia.

Multiplayerille annan arvosanaksi 9/10 (taisinkin pari viestiä aiemmin jo jotain kommentoida, että paras multiplayer CODi sitten black ops 2:en. Olen edelleen tätä mieltä). Zombie 7/10 (on periaatteessa ideaköyhä versio DMZ:sta, mutta toisaalta tällä voi kiertää Armory unlock -systeemiä. Kampanja 2/10, jossa pisteet uuden yrittämisestä.

Meikästä tuntuu, että porukalla on mennyt liikaa tunteisiin se, että tämä ei ollut DLC. Meikästä tämä on niin paljon parempi peli pelimekaniikoiltaan, että maksaisin tästä enemmänkin kuin maksoin. On semmoista turhautumista aiheuttanut aiemmat CODit. Warzonea on sentään jaksanut pelailla ja kampanjat on ollut melko hyviä (MW2 2022, MW2019, Cold War), että on tullut pelit tästä pelisarjasta viime vuosina osteltua.
Minusta ihan oikeutettua mennä tunteisiin, koska tämä oli selkeästi dlc mutta täydellä hinnalla. Toki peli on hyvä. Sitä en kiellä
 
Ymmärrän arvosanat, jos arvioi esim. kampanjaa. Oli varmasti huonoin kampanja kautta aikojen, vaikka Vanguardinkin kampanjan olen pelannut. Sitten tähän kakkuun kierrätetyt kartat, jotka joillekin on tuttuja jo vuodelta 2009. Tympeää on myös UI (pelivalikot), joka tuskin muuttuu enää niin kauan, kun pysytään Call of Duty HQ:ssa. SBMM taatusti ärsyttää hyviä pelaajia. Graafisesti oli ehdottomasti myös downgrade viime vuodesta.

Mutta sitten, jos itse mietin, niin mulla ei oikeastaan näistä huonoista puolista kiinnosta kuin nuo surkeat pelivalikot, joihin pitäis melkein video-ohjeet olla, että mistä mikäkin löytyy. Muuten tämä peli on pelimekaniikoiltaan aika timanttia. Pitkästi aikaa CODissa voi rushia, mutta myös kämppiä tai tehdä jotain siltä väliltä. Näin ei ole ollut varsinkaan Infinity Wardin CODeissa, joten propsit sledgehammerille. Pidän myös tietyllä tavalla siitä, että uusi Armory unlock -systeemi (vaikka tämä on välillä herättänyt kysymyksen siitä, että oliko tarpeellinen uudistus) pakottaa voittamaan pelejä dailyjen tekemisen jälkeen, jos haluaa edistää unlockeja. Toivottavasti pitkässä juoksussa tämä pakottaa niiden pelaajien, jotka eivät objectivea pelaa, menemään pelkästään pelaamaan team deathmatchia.

Multiplayerille annan arvosanaksi 9/10 (taisinkin pari viestiä aiemmin jo jotain kommentoida, että paras multiplayer CODi sitten black ops 2:en. Olen edelleen tätä mieltä). Zombie 7/10 (on periaatteessa ideaköyhä versio DMZ:sta, mutta toisaalta tällä voi kiertää Armory unlock -systeemiä. Kampanja 2/10, jossa pisteet uuden yrittämisestä.

Meikästä tuntuu, että porukalla on mennyt liikaa tunteisiin se, että tämä ei ollut DLC. Meikästä tämä on niin paljon parempi peli pelimekaniikoiltaan, että maksaisin tästä enemmänkin kuin maksoin. On semmoista turhautumista aiheuttanut aiemmat CODit. Warzonea on sentään jaksanut pelailla ja kampanjat on ollut melko hyviä (MW2 2022, MW2019, Cold War), että on tullut pelit tästä pelisarjasta viime vuosina osteltua.
Joo itselle on myös multiplayer ja zombies maistunut. Multiplayerissa siirryin suosiolla hardcoren puolelle kun tuo TTK tuntuu jumalattoman pitkältä ja kuten aikaisemmin mainitsin tuntuu siltä, että peli yhdistää aina jollekin serverille jossa ei ole kunnollista yhteyttä ja häviän noi kaksintaistelut suurimmalta osin.

Zombies on itselle hyvää vaihtelua ja pidän siitä tehtävineen ja ilmapiiri on myös sopivan kaoottinen kun et voi koskaan olla täysin rauhassa ja miettiä tekemisiäsi. DMZ:ssä alkoi ärsyttää liika RNG tehtävissä (esim Scavengerin spawnaus) ja sitten noi 6 miehen tiimit, jotka pilasivat sitten pelimuotoa aika tehokkaasti. Squadin kokoa taidettiin pienentää mutta itse lähinnä sooloa pelatessa tuli mitta täyteen noita kuolemanpartioita.

Itse myös pidän näistä vanhoista kentistä ja niin kuin sanoit antaa sekä mahdollisuuden rushia ja/tai pelata kämppivämpää tyyliä. Oikein raikas tuulahdus verrattuna MW2 mappeihin, jossa tuollaista hitaampaa pelityyliä oli todella vaikea suorittaa. Armory unlockit tuntui aika huonolta ratkaisulta alussa mutta näin viikon pelanneena olen jo availlut lähes kaiken mitä omaan käyttööni tarvitsen ja saan pelattua omalla tyylilläni. Varsinkin kun sekä MP kuin Zombies avaa noita unlockeja kun molemmissa omat dailyt. Zombeissa pystyt vielä avaamaan aseita yms ohi tuon armoryn kunhan vaan lähtee pois kartasta niin, että kyseiset tavarat ovat hahmon inventaariossa eikä siellä repussa.
 
Itse myös pidän näistä vanhoista kentistä ja niin kuin sanoit antaa sekä mahdollisuuden rushia ja/tai pelata kämppivämpää tyyliä. Oikein raikas tuulahdus verrattuna MW2 mappeihin, jossa tuollaista hitaampaa pelityyliä oli todella vaikea suorittaa.
Meikästä tässä ei ole edes kysymys niin paljoa kartoista, vaan siitä, että MW2 kaikki liikkuminen oli kankeaa, hidasta ja vähän realistisempaa. Siksi oli pakko hidastaa peliä, jos halus hengissä pysyä. Rushiminen oli myös poissuljettua, koska ei ollut dead silence (covert sneakers) perkiä. Toki pysty sitä silloin rushimaan, kun field upgrade Dead Silence oli päällä. Itse käytin sitä multiplayerissa 100 % ajasta. Sekin tässä uudessa pelissä on, että nyt kun on enemmän healthia, niin ei kuole ensimmäisiin luoteihin normi core-pelimuodoissa, joten jälleen pystyy liikkumaan enemmän kuin viime vuonna. Ts. MW2-pelimekaanikat palvelivat kämppereitä ja MW3 enemmän kaikentyylisiä pelityylejä. EDIT: Ja jos MW3:ssa tosiaan haluaa nopeamman TTK:n, niin aina on hardcore! :)

Mitä CODeihin tulee, niin toivon, että pyrittäis pois realismista ja annettais kaikkien pelata, miten haluaa. En halua, että pelkästään rushiminen toimii, mutta en myöskään sitä, että istumisella voitat aina. Tällä hetkellä Covert sneakers -kengille ei olemassa mitään counter playta MW III:ssa. Itselleni tämä sopii, mutta luulis, että Bone conduction headset auttaisi tähän edes vähän, mutta ei auta ollenkaan. Edelleen on askeleet äänettömiä.

En tiedä, mitä mieltä ootte, mutta minusta on erikoinen, että jos sinulla on Covert Sneakers (edit: tai bone conduction headset) käytössä, niin operaattori ei enää päästä mitään ääniä. Ei huuda esim. "Grenade" kranaatteja heitettäessä jne. Toivottavasti korjaisivat tämän. Noh toisaalta on ainakin aika hiljaista.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 477
Viestejä
4 558 144
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom