Tässä MW3-pelissä (vain multiplayer) on oikeastaan lähes kaikki parempaa kuin viime vuoden surkeaakin surkeammassa MW2:ssa. Tämä ei sinänsä yllätä, koska IW on minun listalla ylivoimaisesti surkein tämän pelisarjan kehittäjistä. Sen tekemät moninpelit (6 vs 6) ovat hitaita kaikilta osin ja kannustavat istuskeluun (mm. tarpeettomat ovet, pimeät kulmat, pelimekaniikat, surkeat kartat (erityisesti MW2019)). Jopa pelivalikot sai tämä pelinkehittäjä pilattua totaalisesti, joista valitettavasti ei enää pääse jatkossa eroon, koska COD HQ.
Huonompaa tässä uudessa on toistaiseksi ainakin suttuisempi grafiikka (tän taas IW osaa, jos miettii MW2019 ja MW2 2022, jotka olivat upeita), jota ei oikein saa paremmaksi toistaiseksi. PC:llä asia voi toki parantua, mutta PS5:n asetuksilla ei oikein (kyllä kaikki o tehty color customizationista ja filtereistä lähtien, fidelity fx cas 100, blurrit pois). Vihollisia ei erota taustasta ja pelin väripaletti on kalpea. Lähes joka pelissä ammun vahingossa omia kun myöskään player dot/nametag ei erotu ollenkaan. En tiedä, voiko tätä edes korjata, jos ei tehdä merkittäviä muutoksia. Itse en myöskään välitä kartoista, jotka olen jo Xbox 360 MW2-aikoina puhki kuluttanut.
Pidän todella paljon MW3:ssa näistä verrattuna MW2:
- pitkä TTK, joka tarjoaa mahdollisuuden liikkua kartassa
- perkkisysteemi tarjoaa todella hyvin kustomointia eikä ole typeriä aikarajoitteisia perkkejä niin kuin MW2
- dead silence eli covert sneakers
- reload cancel
- kaikki asiat, jotka nopeuttavat hahmon liikkumista tai ampumista (MW2 yök)
- aseilla nykyään jopa näkee ampua, kun ei ole gun smoke tai visuaalinen rekyyli edessä
Codeissa ylipäätään vihaan
-engagement-optimized (retention) based match making, joka manipuloi pelikokemusta sillä tasolla, että peliä ei paljoa jaksa pelata. Siksi XDefiantia odotellessa. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että siitä ei palkita, että pelaat hyvin. Päinvastoin. Kannattaa olla aivan sysikammottava, niin saa siedettäviä matseja ja vastustajia. Typerä systeemi CODissa.
- disbanding lobbies = viimeinen naula arkkuun, joka liittyy tuohon matchmakingiin. Haluaisin pelata välillä samojen tyyppien kanssa/vastaan ja luoda rivalryjä yms. tai jauhaa paskaa samojen randomien kanssa, ehkä jopa saada ystäviä illan aikana. Mutta ei ole tämä mahdollista, kun koko ajan lentää uuteen peliin uusien pelaajien kanssa.
Noh mut kampanjat on CODeissa ihan jees, joskin lyhyitä kokemuksia ne on. Warzoneakin jaksaa varmaan taas kokeilla, kun lähtee suurin osa typeristä WZ 2.0 "uudistuksista/parannuksista" pois tai palataan WZ 1 ajoille. Matchmaking ei oo myöskään Warzonessa yhtä tiukka kuin multiplayerissa.