Call of Duty: Modern Warfare III (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Kellään muulla ongelmaa ettei dailyt rekisteröidy? Ite kokeillut kaikki SMG:t läpi ja millään ei rekisteröidy noi päivittäisen headshotit. Ei auta pelin uudelleen käynnistyskään.

Samaa ongelmaa on ollu ikuisuuden codien kanssa, joten se, että ei toimi nytkään, ei oo ihmetyksen aihe, enemmänkin normaalipäivä codi-maailmassa.
 
Nyt on päästy testaamaan, ja näemmä onneksi jos laittaa NIS päälle natiiviresolla ja sharpening joku 50+ niin peli ei ole enää blurria. Alkuun defaulttina ilman tuota oli kyllä kamala, mielettömän suttuinen jo lobbyssa.

Taitaa siis olla että ei tässä DLSS voi käyttää, jos kerta vakiona vaati jos NIS sharpening.
Tämä siis 1440p, 4K:lla varmaan eri tarina mutta niin se tuntuu aina olevan näissä codeissa.

Hyvä jos löysit lääkettä jo. Kokeilin itte eilen laittaa DLAA:ta muttei auttanut, sössi vaan renderöintiresot 50 jonkun muuttelun jälkeen. Sama kun laittoin DLSS Quality niin kuva ei oikeastaan pehmeentynyt silmiin pistävästi enää mutta fps kyllä pomppas 4K jonnekin lähemmäs 170 - 200 mitä nyt kerkes vilkuilla.

Hiukan vielä elättelen toiveita että noiden asetusten kanssa kaikki ei ole kunnossa betassa, jos sen terävän kuvan sieltä vielä saisi esille julkaisussa kuten yleensä. Se on kuitenkin itelle ainakin melkein tärkein juttu graffoissa, eteenkin kun 42" ruutu aika lähellä. Ali skaalattua mössöä on kateltu aiemmilla konsolisukupolvilla ihan tarpeeks (nykyisillä varmaan erijuttu jo).
 
Hyvä jos löysit lääkettä jo. Kokeilin itte eilen laittaa DLAA:ta muttei auttanut, sössi vaan renderöintiresot 50 jonkun muuttelun jälkeen. Sama kun laittoin DLSS Quality niin kuva ei oikeastaan pehmeentynyt silmiin pistävästi enää mutta fps kyllä pomppas 4K jonnekin lähemmäs 170 - 200 mitä nyt kerkes vilkuilla.

Hiukan vielä elättelen toiveita että noiden asetusten kanssa kaikki ei ole kunnossa betassa, jos sen terävän kuvan sieltä vielä saisi esille julkaisussa kuten yleensä. Se on kuitenkin itelle ainakin melkein tärkein juttu graffoissa, eteenkin kun 42" ruutu aika lähellä. Ali skaalattua mössöä on kateltu aiemmilla konsolisukupolvilla ihan tarpeeks (nykyisillä varmaan erijuttu jo).
4K ihan jeppis kun tuo DLSS ei kuvaa pilaa juurikaan, ainakaan qualityllä.
Monissa muissa peleissä myös 1440p DLSS näyttää vielä hyvältä, mutta codi on kyllä tehnyt tuon jotenkin todella surkeasti.

Tuota DLAA en ole ikinä kokeillut, ehkä pitäisi.
Vaikuttaa siis olevan periaatteessa vain kuvaa parantava tekniikka?

Tajusin eilisen viestini jälkeen, että mullahan on näissä codeissa aina ollut Nvidia sharpen filtteri...... ei siis ihme että näytti erityisen blurrilta kun se uupui.
En tosin tiedä olisiko filtteri ollut päällä jos en olisi ajureita päivittänyt koska nollaantuu siitä. Tämähän on vain MWII päivitys mutta pyöriikö eri exe:llä kuitenkin.

Tosin ehkä tuo NIS on silti parempi kuin sharpen filtteri, kun ei sitten katoa ajureiden päivityksen yhteydessä.
Ei se toki ehkä katoaisi myöskään NVCP:n kautta tehtyä, mutta ei kokemusta. Jotenkin en vaan ehkä tykkää siitä ajatuksesta että säädän peliin koskevia asioita NVCP:stä, kun ne on sitten tavallaan piilossa siellä.
 
En ole MW2:sta/3:sta koittanurt, mutta ainakin MW1:ssä oli lootti ja loottiboxit semmosta reikästä paskaa. Eli näytti ihan sille, kun olisi vanha printtilehti, missä kuvat oli painettu todell alhaisella pistetiheydellä. Itse silloin sitä ihmettlein ja koitin etsiä korjausta, mutta se ei ollutkaan mikään bugi tms. vaan ihan ominaisuus. Tässä varmaan ihan sama homma, että se lootti vaan näyttää sille.
Moro,

nyt sain pois kun katosin youtubesta videon missä neuvottiin korkeammat FPs asetukset ja ratkaiseva taisi olla tuo FIDELITY CAS päälle ja DLSS poissa.
Kiitos kaikille avusta
 
4K ihan jeppis kun tuo DLSS ei kuvaa pilaa juurikaan, ainakaan qualityllä.
Monissa muissa peleissä myös 1440p DLSS näyttää vielä hyvältä, mutta codi on kyllä tehnyt tuon jotenkin todella surkeasti.

Tuota DLAA en ole ikinä kokeillut, ehkä pitäisi.
Vaikuttaa siis olevan periaatteessa vain kuvaa parantava tekniikka?

Tajusin eilisen viestini jälkeen, että mullahan on näissä codeissa aina ollut Nvidia sharpen filtteri...... ei siis ihme että näytti erityisen blurrilta kun se uupui.
En tosin tiedä olisiko filtteri ollut päällä jos en olisi ajureita päivittänyt koska nollaantuu siitä. Tämähän on vain MWII päivitys mutta pyöriikö eri exe:llä kuitenkin.

Tosin ehkä tuo NIS on silti parempi kuin sharpen filtteri, kun ei sitten katoa ajureiden päivityksen yhteydessä.
Ei se toki ehkä katoaisi myöskään NVCP:n kautta tehtyä, mutta ei kokemusta. Jotenkin en vaan ehkä tykkää siitä ajatuksesta että säädän peliin koskevia asioita NVCP:stä, kun ne on sitten tavallaan piilossa siellä.

Joo se DLAA oli vaan jonkun sortin kuvanparannus / sahalaidoille + terävöitys tms.

Tuon nykyisn MW2 kanssa ei kyllä tarvi mitään noista käyttää, tai Nvidian terävöitystä, että on skarppi kuva.

Sen terävöityksen tilallahan on ollut jo pitkään skaalaus tuolla NVCP puolella, mistä oikein pääsit säätämään terävöitystä erikseen, pelikohtaisesti?
 
Moro,

nyt sain pois kun katosin youtubesta videon missä neuvottiin korkeammat FPs asetukset ja ratkaiseva taisi olla tuo FIDELITY CAS päälle ja DLSS poissa.
Kiitos kaikille avusta

DLSS pois niin fps nousee? Pitäis olla just päinvastoin (toki kuvanlaatu saattaa kärsiä), Nvidian korteilla ainakin.
 
Sen terävöityksen tilallahan on ollut jo pitkään skaalaus tuolla NVCP puolella, mistä oikein pääsit säätämään terävöitystä erikseen, pelikohtaisesti?
Niin siis mulle ihan tuntemattomia noi NVCP:n kautta sharpness yms säätäminen, tehnyt sitä siis vain Nvidia filttereillä jotka juurikin resetoituu kun päivittää ajurit.
Oletin että NVCP:ssä olisi ollut myös pelikohtainen asetus terävyydelle, kun siellähän voi tehdä niitä application specific profiileja.
 
DLSS pois niin fps nousee? Pitäis olla just päinvastoin (toki kuvanlaatu saattaa kärsiä), Nvidian korteilla ainakin.
Veikkaan, että siinä on FidelityFX CASsin kanssa käytetty DLSS:n sijaan resolution scaling-asetusta tai dynaamista resoa. DLSS (tai DLAA) on kyl täs pelis surkea. En suosittele kenellekään. FidelityFX CAS all the way.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis mulle ihan tuntemattomia noi NVCP:n kautta sharpness yms säätäminen, tehnyt sitä siis vain Nvidia filttereillä jotka juurikin resetoituu kun päivittää ajurit.
Oletin että NVCP:ssä olisi ollut myös pelikohtainen asetus terävyydelle, kun siellähän voi tehdä niitä application specific profiileja.

Ei ole tullut kokeiltua edes filttereitä, pitääkin testailla :hmm:

Niillähän saisi sekä DLSS että terävöitystä samaan aikaan joka ei taas pelin asetuksista onnistu.

Geforce experiencen kautta koitin aiemmin mutta pakotti jonkun skaalauksen jos koitti terävöittää, ja sehän ei passaa.
 
DLAA on DLSS:n avulla tehty AA. Eli siinä ajetaan DLSS 100% skaalauksella, eli pohjareso on sama, kun se valittu reso. Tämä vastaa lähinnä vanhaa kunnon SuperSamplingia.

GFE filttereillä saa kyllä näppärästi säädettyä DLSS:n kanssa terävöitystä, jos se jostain syystä pelin valikosta puuttuu.
 
Oliko tässäkin niin että kampanjaa pääsee pelaamaan noin viikkoa ennen varsinaista julkaisua, eli... huomenna?

EDITOINTIA: tulikin tahtomatta, pyytämättä, ja täysin yllätyksenä uutinen heti vastaan jossa väitetään että kampanja tosiaan aukeaa viikkoa ennen moninpeliä / julkaisua eli 3.11. Mun mielestä hyvä niin saa rauhassa pelailla sitä kun ei linjoille vielä pääse.
 
Viimeksi muokattu:
HAHAHAHA! 213GB!! Ei tämä edes kiinnostanu, mutta nyt varmistu etten tule asentamaan missään tapauksessa.
 
HAHAHAHA! 213GB!! Ei tämä edes kiinnostanu, mutta nyt varmistu etten tule asentamaan missään tapauksessa.

Mikset? 1TB SSD maksaa alkaen 50 euroa, joten ei tuo nyt kovin iso ongelma enää nykymaailmassa ole. Eli teraiselle mahtuisi lähes 5 CODia.

CODit ovat vieneet ennenkin paljon tilaa. Eli ei tämäkään yllätys ole. COD antaa sentään poistaa kampanjan (ja jotain muutakin) jota ei pelaa. Eli osasta tuosta pääsee kyllä eroon.
 
Onko teidän mielestä noi uudet tekstit/fontit jotenki vaikealukuisia? Joku tuossa mättää, kun fontti on leveä. Välillä ku yritän lukea et mikä ase mul o ja mitä siin o kiinni, niin pitää jotenki keskittyä liikaa siihe lukemisee, eikä pelkkä vilkaisu riitä. Hohhoijaa.

Btw. Ollaanko vielä kampanjan pelaamisen jälkee sitä mieltä, et tää o edellee graafisesti downgrade viime vuotisee verrattuna? Itse olen ainakin. Toki beta antoi tästä jo viitteitä.
 
Kyllä vaikuttaa vaan puhtaasti DLC:ltä tämä uusin COD. Sama peli kuin edellinen uudella sisällöllä. Mw2 ostaneena täytyy kyllä jotain alennusmyyntiä venailla, kun käytännössä pelkästään DMZ moodia pelannut kuitenkin. Ei tota perus multiplayeria kauaa jaksa.
 
Onko teidän mielestä noi uudet tekstit/fontit jotenki vaikealukuisia? Joku tuossa mättää, kun fontti on leveä. Välillä ku yritän lukea et mikä ase mul o ja mitä siin o kiinni, niin pitää jotenki keskittyä liikaa siihe lukemisee, eikä pelkkä vilkaisu riitä. Hohhoijaa.

Btw. Ollaanko vielä kampanjan pelaamisen jälkee sitä mieltä, et tää o edellee graafisesti downgrade viime vuotisee verrattuna? Itse olen ainakin. Toki beta antoi tästä jo viitteitä.

Kampanjassa tuntuu grafiikantaso vaihtelevan, joissain hetkissä on ihan OK-tasoa, mutta välistä tuntuu, että pelaisi alkuperäistä Modern Warfarea (2007).
Muutenkin tuntuu, että ainakin osassa tehtäviä on menty kehityksen kautta helpointa tietä. Nuo isot avomaastotehtävät kun pyörivät ihan samassa ympäristössä, mitä Warzonekin tulee pitämään sisällään - ja vieläpä ihan samoilla aseilla ja perkseillä.
 
Kahtelin näiden PS5 versioiden hintoja, miten on mahdollista että gigantti my 59 EUR ja verkkis 79 EUR.
Aika iso ero mielestäni.
 
Kahtelin näiden PS5 versioiden hintoja, miten on mahdollista että gigantti my 59 EUR ja verkkis 79 EUR.
Aika iso ero mielestäni.

80 euroa on normaali hinta, Gigantti myy usein pelejä tarjoushintaan ennen julkaisua. Välillä painavat hinnan jopa 50€ tienoille tai allekin, mutta nykyään tuo 60€ taitaa olla yleisempi PS5 versioille. Julkaisun jälkeen Gigantissakin hyppää hinnat lähemmäksi normaalihintoja ja toisaalta tässä on vielä viikko julkaisuun joten Verkkokauppa voi vastata Gigantin tarjoukseen. Aina eivät vastaa, mutta joskus.
 
Hyvältä on maistunut beta ja early access kampanja, mielekkäämpää tätä on ollut pelata kuin MW2 tai Warzone.
 
Kahtelin näiden PS5 versioiden hintoja, miten on mahdollista että gigantti my 59 EUR ja verkkis 79 EUR.
Aika iso ero mielestäni.
Silloin tällöin isot kaupat myy pelejä häviöllä. Verkkokauppa myi julkaisussa Tekken 7 "fyysistä" versiota kympin halvemmalla mitä Steam. Levykotelon sisällä oli Steam-koodi ja lisäksi sarjakuva ja hienoja Tekken tarroja joista vois voinu maksaa ylimääräistä, ehkä oli avaimenperäkin. Kannattaa suosittujen isojen pelien kohdalla tarkistaa "fyysiset" versiot.
 
Kyllä vaikuttaa vaan puhtaasti DLC:ltä tämä uusin COD. Sama peli kuin edellinen uudella sisällöllä. Mw2 ostaneena täytyy kyllä jotain alennusmyyntiä venailla, kun käytännössä pelkästään DMZ moodia pelannut kuitenkin. Ei tota perus multiplayeria kauaa jaksa.
Redditin ja muiden foorumien perusteella koko yksinpeli on Warzonen eri alueita jonkinlaisella tehtävällä. Ilmeisesti laiskaakin laiskempi yksinpelitoteutus täydellä hinnalla toki.
 
Redditin ja muiden foorumien perusteella koko yksinpeli on Warzonen eri alueita jonkinlaisella tehtävällä. Ilmeisesti laiskaakin laiskempi yksinpelitoteutus täydellä hinnalla toki.
Taitaa olla kaikissa Codien yksinpeleissä sama homma, että kartat ovat samoja mitä moninpelissäkin.
Juuri sain yksinpelin pelattua läpi ja Skidrow yms kartat mitä pääsi betassa testaamaan, oli karttoina yksin pelatessa. Ei tosin ihan samanlaisina, mutta sama miljöö.
 
Redditin ja muiden foorumien perusteella koko yksinpeli on Warzonen eri alueita jonkinlaisella tehtävällä. Ilmeisesti laiskaakin laiskempi yksinpelitoteutus täydellä hinnalla toki.


Pelasin tänään kamppiksen läpi. Surkein kamppis codissa mitä itse olen pelannut koskaan. Sama kuin pelaisi dmz. Ensimmäinen tehtävä oli ihan siisti mutta siihen se käytännössä jäi.
 
Ihan hyvältähän tämä tuntuu. Hieman haettu tosiaan eroa aiempiin avonaisemmalla lähestymisellä kenttäsuunnittelussa, ei ole niin millilleen rajattuja putkijuoksuja kentät, itse asiassa tulee jossain määrin uusin Halo mieleen. Peli pyörii lähes täysillä asetuksilla 3900X ja RTX2700 kokoonpanolla 1920x1200 resolla, joten eipähän vieläkään tarvitse konetta päivittää Codia varten. Saa nähdä, miltä moninpeli tuntuu...
 
Kyllä vaikuttaa vaan puhtaasti DLC:ltä tämä uusin COD. Sama peli kuin edellinen uudella sisällöllä. Mw2 ostaneena täytyy kyllä jotain alennusmyyntiä venailla, kun käytännössä pelkästään DMZ moodia pelannut kuitenkin. Ei tota perus multiplayeria kauaa jaksa.

Onnea odotukseen. MW1 vuodelta 2019 maksaa edelleen 50€. Ehkä kymmenen vuoden päästä voi saada sitten jostain alesta.

Mitenköhön helvetissä tämmönen peli voi viedä yli 200Gt tilaa... Onko tässä edelleen siis samat texturet 20x asennettuna, että saadaan HDD:llä lyhyemmät hakuajat, kun ei tuota kokoa voi millään muuten selittää.
 
Mitenköhön helvetissä tämmönen peli voi viedä yli 200Gt tilaa... Onko tässä edelleen siis samat texturet 20x asennettuna, että saadaan HDD:llä lyhyemmät hakuajat, kun ei tuota kokoa voi millään muuten selittää.
Eikö tämä ole käytännössä vain päivitys MWII?
Eli siinä on sitten myös se peli ja Warzone jne.
Olihan MW/Warzone jo kauan aikaa sitten yli 200GB. Toki jossain vaiheessa tuli optio poistaa osia.

Ei sillä etteikö koko silti ole aika naurettava.
 
Mitenköhön helvetissä tämmönen peli voi viedä yli 200Gt tilaa... Onko tässä edelleen siis samat texturet 20x asennettuna, että saadaan HDD:llä lyhyemmät hakuajat, kun ei tuota kokoa voi millään muuten selittää.
Ihmettelin tossa taannoin ihan samaa, en ole MW3 edes ostanut ja tämä "Call of Duty" söi jotain 230-240GB. Painoin deleteä koko bloatille. En oo tätä (siis MW2/WZ) aikoihin edes pelannut, joka kerta kun olisin halunnut pelata tulee joku 25-30GB update ja päädyn pelaamaan jotain muuta mihin pääsee heti käsiksi.
 
Mun kohdalla ärsyttävin bugi minikampanjassa ollut se, että npc:t kävelee ja ampuu autojen läpi.
 
Omasta mielestä kamppanja oli pitkästa aikaa hyvä, hieman vaihtelua siihen putkeen.

Edellisen codin (mw2) oli hirveetä roskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ei tuu mieleen yhtään näin huonoa kampanjaa CODeista, mitä ite oon pelaillut. Ehkä Vanguardin kampanja, joka oli tylsä ja sieluton. Annan arvosanaksi tälle kampanjalle 2/10. Esim. IGN sentää antoi 4/10.
+ yrittivät tehdä jotain uutta eli open combat -tehtäviä.
+ kolme hyvää tehtävää. Esim Highrise oli hauska edetä kerros kerrokselta eteenpäi, sit se joku tundra oli jees ja ehkä se kans, mis Pricella edettii hiljallee pudotellen vihuja jollai marksman riflellä ja dronelle vihuja merkkaillen
- Harmi vaan, että open combat -toteutus oli tosi kökkö
- grafiikat
- kampanjan todella lyhyt kesto. Oliko puolet viime vuoden CODin kampanjan kestosta?
- tarinankerronta. Ainaki jos vertaa Infinity Wardiin CODeihin. Tarinankerronnasta ja grafiikoista aina propsit Infinity Wardille
- eipä juurikaa ollut ees uusia pyssyjä, mitä kokeilla, vaan samoja viime vuoden pyssyjä löytyi.
- olisko muutaki voinut kertoa kuin Makarovin pahuudesta koko kampanjan ajan
- taas AC130 -tehtävä, joka oli viel huonompi/helpompi/lyhyempi kuin aiemmissa peleissä
- mikä toi lopetus oli? Hä? Luulin, et ainaki yks tehtävä olis tullut lisää. Eihä tos ollut lopetusta ollenkaa.
 
Mulle ei tuu mieleen yhtään näin huonoa kampanjaa CODeista, mitä ite oon pelaillut. Ehkä Vanguardin kampanja, joka oli tylsä ja sieluton. Annan arvosanaksi tälle kampanjalle 2/10.

Kaikki codit on ollu ihan kauheeta paskaa ja silti tuon markkinointikoneiston ansioista ne myy hunajaa, ja nyt vielä erikseen pre-purhacella sai tuon kampanjan aikasemmin.
 
Pelin muistutetaan sisältävän uuden yksinpelikampanjan ja moninpelikarttojen lisäksi avoimen pelimaailman zombipelitilan, tuen Modern Warfare II:sta siirtyville esineille sekä Call of Duty: Warzonen nykyiset karttatiedostot.

 
Kaikki codit on ollu ihan kauheeta paskaa ja silti tuon markkinointikoneiston ansioista ne myy hunajaa, ja nyt vielä erikseen pre-purhacella sai tuon kampanjan aikasemmin.
Ei ole kyllä kaikki ollut paskaa. Esimerkiksi kampanjoista MW2019 ja Black Ops Cold War viime vuosilta suorastaan loistavia, vaikkei tosin kovin pitkiä ole ollutkaan. Pidin myös viime vuoden MW2022 kampanjasta.
 
Kaikki codit on ollu ihan kauheeta paskaa

Jokaisella on oma mielipiteensä, mutta itse olen viihtynyt hävyttömän paljon MW2019:n ja MW2:n parissa kaverin kanssa. Nimenomaan multiplayerissä. Parempaa viihdettä ei ole viime vuosina pelipuolella eteen juuri osunut. Todella hyvin tehty ja hiottu erittäin koukuttavaksi. MW3:sta ei ole kokemuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 479
Viestejä
4 558 174
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom