Call of Duty: Modern Warfare III (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
426
Uuden Season 4:n alkaessa on taas FREE WEEKEND! Lisäksi on DOUBLE XP EVENT.
Pääsee taas lahtaamaan zombeja! Tai kokeilemaan, selviääkö hengissä multiplayerissä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2024
Viestejä
26
Moi,
Mielenkiinnosta kyselisin, minkälaisia latensseja saatte peleihin? millä yhteysmuodolla ja pelialustalla? Itselläni Dna:n "pitkä vanha kupari" ja pyörii 50-60ms... Alusta: PS5
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 194
Moi,
Mielenkiinnosta kyselisin, minkälaisia latensseja saatte peleihin? millä yhteysmuodolla ja pelialustalla? Itselläni Dna:n "pitkä vanha kupari" ja pyörii 50-60ms... Alusta: PS5
Parhaimmillaan taitaa olla 30-40ms PC:llä. DNA taloyhtiölaajakaista (kuitu) ja ethernetillä yhteys reitittimelle. En muista että olisi ollut juuri koskaan alle 30ms.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
Samaa luokkaa itellä, kuitu talossa ja ethernet reitittimelle.

Voi olla että 20ms on joskus vilkutellut mutta 30-40ms se perusviive.
 
Liittynyt
11.05.2024
Viestejä
26
Moi,
Taas tietämäton hieman kyselee...
Löysin tällaisen sivuston: Call of Duty: Modern Warfare 3 Dedicated Servers Locations have been Released
Jos kerran Helsingissä on serveri, eikö silloin pelilatenssi pitäisi olla aika pieni? Eikös se sitten ohjautuisi Helsingistä pelatessa sen Helsingin kautta ainakin...?
Olen ymmärtänyt, että Suomi-Amerikka ping olisi noin 40-50ms...

Olen ihan amatööri näissä ping asioissa, mutta olisihan se kiva joskus pelissä saada sellainen alle 10 ping... :)
Kiitos vastauksista / oikaisuista tietämykseeni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 194
Olen ymmärtänyt, että Suomi-Amerikka ping olisi noin 40-50ms...
Jenkkeihin ping on valitettavasti pidempi. Keski- tai Etelä-Eurooppaan menee se 40-50 ms. Jenkkeihin sitten lähemmäs 100 ms. Mutta tuo oli kyllä ylläri, että Helsingissä olisi serveri. Jos siinä olisi kiinni, niin pingin luulisi olevan kyllä jotain todella matalaa ja siis paljon vähemmän kuin nykyinen 25-40 ms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 417
Jenkkeihin ping on valitettavasti pidempi. Keski- tai Etelä-Eurooppaan menee se 40-50 ms. Jenkkeihin sitten lähemmäs 100 ms. Mutta tuo oli kyllä ylläri, että Helsingissä olisi serveri. Jos siinä olisi kiinni, niin pingin luulisi olevan kyllä jotain todella matalaa ja siis paljon vähemmän kuin nykyinen 25-40 ms.
Toki Suomessa varmaa niin vähän pelaajia ettei koskaan käytännössä matchmaking saa sinne peliä pystyyn vaan lähes aina pyöritään jollain keskieuroopan servulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
553
Kaveri tuossa selitti, että osa noista multi peleistä luodaan nopeimman netti yhteyden koneella. Eli kaikissa peleissä ei varsinaista peliä pyöritä keskus-serveri, vaan osa pelistä pyörii koti käyttäjällä. Yleensä sillä nopeimman netti/kone tehon omaavalla.

Tuo kuulostaisi omiin havaintoihin järkeen käyvältä. Kaverit joiden kanssa pelaan, aina toivovat minun vaihtavan valokuitu-yhteyden takas 4G yhteyteen. Muuten tuntuu tulevan turpaan koko ajan. Tai sitten peliseuraa haetaan sen mukaan jolla on tiimissä huonoin ping.
En tiedä miten tuo on, mutta selkeä ero on havaittavissa käytettäessä kahta eri netti nopeutta. Random haulla helpompaa vastusta tulee vaste-ajan ollessa suurempi.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Pitkästä aikaa tuli pelailtua, eipä siinä mitään ihan hauskaa räimettä pienissä määrin.

Tuli vaan vähän yllärinä että mikä tää pysyvä double xp skini läppä on?
Jos kaverilla ja sulla on vajaan parin kympin "party" skini pääl, saatte pysyvän tupla xp:n ja vissiin peräti battle passiin myös. :lol:
Onhan se pitkään ollut selvää, että pelisarjaa kehitetään aika raa'asti dollarit silmissä mutta tää on jo aika veikeetä. Toki sinänsä tämä ei tuo mitään etua, mutta nopeuttaa se aika hyvin uusien aseiden ja tai uusien metakilkkeiden avaamista post-patch.

Harmi että noi kaikki skinit näyttää olevan jotain dorkaa, mil-sim party skin pöytään niin voisi jopa ostaa ton boostin takia. Sen verran vähän nykyään pelitunteja, että menee aika suuri osa ajasta aina kaiken availuun.
Ei nyt pitäisi tukea tuollaista, mutta eipä tuolla massassa mitkään protesti ostamattomuudet missään tunnu.

Kaveri tuossa selitti, että osa noista multi peleistä luodaan nopeimman netti yhteyden koneella. Eli kaikissa peleissä ei varsinaista peliä pyöritä keskus-serveri, vaan osa pelistä pyörii koti käyttäjällä. Yleensä sillä nopeimman netti/kone tehon omaavalla.
Tätä ei kyllä ole lähivuosien codeissa enää ollut käytössä, tai siis on mutta se on ilmeisesti äärettömän harvinaisissa tilanteissa varalla.
Se myös näkyy jotenkin ja muistan viimeiseen viiden codin aikana nähneen kerran tän tilanteen.

Itse asiassa äskettäin tuli vielä sellainen, että peräti omat privapelit pyörii dedicated servulla. Tässä saattoi olla sellainen, että sun piti ruksata boksi sille mutta joka tapauksessa.
Tämä oli jo aika yllätys, koska luulisi ettei ne sellaisesta huvista maksaisi servereitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 595
Viestejä
4 315 653
Jäsenet
72 079
Uusin jäsen
Staropramen

Hinta.fi

Ylös Bottom