• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Jos täällä on muita budjettinäyttiksellä pelaavia niin 1060 6GB kellotettuna 9900KS kanssa pikaisella testauksella pyörii VISUAL QUALITY asetuksella sen 80 fps ja PERFORMANCE sen 100 fps 1080p. (GROUND WAR)

Peli vaikuttaa ihan OK. Tietysti nyt vasta Beta. 50/50 ostaako peliä vai ei.
Mulla vakio 1060 6gb:lla ja kevyesti kellotetulla Ryzen 1700:lla ehkä 70-80 fps low-asetuksilla, kun laittoi render resolutionin 100:aan :hmm: Ground warissa vielä vähemmän.
 
Jokusen tunnin ehdin testailla tässä muutamien päivien aikana ja ihan hyväktähän tämä vaikuttaa. Pelattavuus on itselle sopivan hidasta, grafiikat on ihan jees ja ainakin BETA:n kartat yllättävän hyviä. Täydellinen tämä ei tietenkään ole mm. huonojen aseiden äänien ja hyvin sekavan käyttöliittymän. Lisäksi vihollisia on välillä hankala erottaa, kun uniformut ovat liian samanlaisia.

Peli pyörii 70-100 FPS:lla kaikki asetukset tapissa, paitsi blur, AA ja muutama muu. (5900X @5GHz, 3080 10G, 32GB @3600MHz, 38GL950G)

Julkaisuversiota odotellessa.
 
Eli selkeesti DLSS Qualityn tarvii jos meinaa 3090 & 5900X saada 4K + 120fps, voi tehdä tiukkaakin.

Pelailin itse eilen tätä pc:llä ja kaikki asetukset täysin tapissa. 3090 & 5900x kombolla pyöri semmoista 75-110fps, Ground Warissa ja Invaasiossa tietenkin oltiin tuolla alapäässä, kun oli niin isoja kenttiä.

Ja ai että näytti muuten hyvältä jo pelkkä beta versio 4k:na
 
Pelailin itse eilen tätä pc:llä ja kaikki asetukset täysin tapissa. 3090 & 5900x kombolla pyöri semmoista 75-110fps, Ground Warissa ja Invaasiossa tietenkin oltiin tuolla alapäässä, kun oli niin isoja kenttiä.

Ja ai että näytti muuten hyvältä jo pelkkä beta versio 4k:na

lopullinen versio varmaan hiukan saa lisää fps mutta aiemmat on siis pyörii selkeesti paremmin, vai oliko DLSS pois päältä?
 
Täydellinen tämä ei tietenkään ole mm. huonojen aseiden äänien ja hyvin sekavan käyttöliittymän. Lisäksi vihollisia on välillä hankala erottaa, kun uniformut ovat liian samanlaisia.
Mikäs aseiden äänissä on huonoa? Minusta oikein hyvät, kun vertaa oikean elämän vastineisiin.

Törmäsin eilen tähän Jackfragsin videoon missä aika hauskasti testaillaan mm. räjähteiden ja aseiden käyttäytymistä vedessä yms. Aika uskomattoman hienoja yksityiskohtia mielestäni tehty tähän. Enpä varmasti olisi itse moisiin kiinnittänyt - ainakaan heti - paljoa huomiota:
 
Nyt tuli kokeiltua muutamaa eri karttaa ja pelimuotoa ja hyvältä vaikuttaa. Tykkään tuosta vähän raskaammasta liikkumisesta ja aseen käsittelystä ja tuli vähän Battlefieldit mieleen. Aseissa tuntuu olevan potkua ja äänet ovat aiempaa paremmat. Kartat on hyvin suunniteltu ja löytyy paljon huoneita, minne pääsee ja myös kiipeilypaikkoja. Ground Warissa oli jo oikeasti intensiiviset taistelut ja hauskaa, kun molemmat puolet yrittivät saada talojen keskellä olevaa C:tä haltuun. Yllättävän helppoa myös alkuun, eli olin jatkuvasti tiimin kärjessä ja dominationissa kannoin koko tiimiä. Toivottavasti tässä on vielä yhtä hyvät botit kuin edeltäjässä. Kaverin kanssa on välillä hauska pelata veteran-botteja vastaan eri pelimuotoja ja perseillä.

Pyörii ihan kohtuullisesti 1440p-resoluutiolla grafiikat tapissa RTX 3060 Ti:llä, eli pääasiassa liikuttiin 90-110FPS tuntumassa. Ground Warissa tosin isojen räjähdyksien ja savun keskellä käytiin 70 FPS:ssä. DLSS auttanee myöhemmässä versiossa ja johan tässä kytätään RTX 4070:n julkaisuakin. Prossua peli ei pahemmin kuormittanut, eli i7-11700F:n käyttöasteet oli kovimmillaan joku 40%. Grafiikat oli ihan ok, mutta paikoin ehkä vähän viimeistelemättömän näköistä.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, saas kattoo jaksaako DLSS Quality pitää fps 120 kun ajurit jne valmiit.

Sinänsä outoa että jos pelit raskaantuu selvästi mutta näyttää kohtuullisen samoilta.

Monin paikoin olisi voinut varmasti hieno säätää grafiikka asetuksia, ilman että se olisi vaikuttanut negatiivisesti kuvanlaatuun. En vain jaksanut alkaa näitä hiomaan, vaan päätin kokeilla miltä peli näyttää ja miten pyörii kun kaikki oli väännetty max asetukselle. Uskoisin että pienellä säädöllä saisi fps tasaiseen 85-130 välimaastoon ja silti visuaalinen ilme pysyisi samana.

Paikka paikoin kuva oli joissain tilanteissa tarkempi ja yksityiskohtaisempi, kuin mw19 multi tai jopa kamppania. Mutta selvästi ollaan betassa, sillä esim sisätiloissa saattoi varjoissa näkyä artefakteja. Näitä ei toki pcllä ollut niin kuin Ps5 versiossa.
 
DLSS auttanee myöhemmässä versiossa.
On siellä asetuksissa DLSS jo nyt, jos sitä meinasit.

@latee77
Aika hyvin tuntuu riittävän 3080 Ti DLSS Quality modessa pitämään fps:n lähes maksimissa kokoajan 4k 120hz töllöllä. 117fps limitti siis käytössä ja jonkun verran dippejä 100fps tuntumaan. Mulla ei ihan maksimi asetukset ole käytössä, mutta ei lähellekään minimitkään.
 
On siellä asetuksissa DLSS jo nyt, jos sitä meinasit.

@latee77
Aika hyvin tuntuu riittävän 3080 Ti DLSS Quality modessa pitämään fps:n lähes maksimissa kokoajan 4k 120hz töllöllä. 117fps limitti siis käytössä ja jonkun verran dippejä 100fps tuntumaan. Mulla ei ihan maksimi asetukset ole käytössä, mutta ei lähellekään minimitkään.
Hmm tämä oli ainakin itselläni lukossa vielä eilen illalla?
 
Ottakaa fidelityfx cas pois päältä niin dlss saa kytkettyä päälle.
Jep, en muistanut sen nimeä, mutta se juuri. Tässä sama vielä videomuodossa selityksen kanssa (kohdasta 2:11, jos linkki ei mene suoraan siihen) -->



IMO, sekaannus tulee juuri siitä, kun se asetus on valikossa vasta DLSS:n jälkeen, eikä sitä siksi intuitiivisesti osaa yhdistää siihen.
 
Ihan helvatan hyvä ja pakko-ostos. Tykkään ku hullu puurosta. Sopivasti hidastunut Vanguardista. Ainoa miinus 5 tunnin jälkeen on noi askelien äänet.
Meinaa pää hajoo kun askelia kuuluu joka puolelta eikä hajuakaan onko oma vai vihulainen. Askeleet kuuluu kovaa ja pitkältä.
Niin ja kerran kaatui mutta johtui päivityksestä.
 
Mullakin on DLSS harmaana, eikä sitä voi ottaa käyttöön. Käytän uusimpia virallisia NVIDIA:n ajureita, sekä Win 11 22H2-versiota.
DLSS:lla tuli noin 20-30% lisää FPS:ia. Harmi vain että esim. rautatähtäimen reunus glitchaa. Toivottavasti DLSS 2 saa NVIDIA:lta vielä rakkautta.
 
Harvoin tulee vastaan peliä missä on näin epäselvä, epälooginen ja paljon kliksuttelua vaativa käyttöliittymä valikoissa. 2-3 tunnin pelaamisella ei ole vielä selvinnyt, että miten ja missä vaiheessa saisi aseeseen edes paremman tähtäimen. :D Alusta lähtien ollut sama ase käytössä (M4) ja se näyttää olevan nyt tasolla 13. Aseessa on valittavissa joko rautatähtäimet tai sitten joku kökkö optinen tähtäin. Jos valitsee jonkin lukittuna olevan punapistetähtäimen, peli ei kerro, että mitä sen avaamiseksi pitäisi tehdä. Toivottavasti muuttavat tuota, kun ei tuosta systeemistä ota nyt mitään selkoa, jos ei katsele tuntitolkulla jotain opetusvideoita. Ja sitten tuo uusi perkkisysteemi on ihan susi, kuten oli jo aiemminkin puhetta.

Yksi lisähuomio siitä, että hip firea käytettäessä kudit tuntuvat menemään ihan mihin sattuu, vaikka tähtäin olisi kohdallaan. Ja sitten se codien ja bäfän perussynti, eli killcamissa tilanne on usein ihan erilainen kuin miten se meni omasta näkökulmasta (tyyliin juokset ja ehdit suojaan, mutta kuolet kuitenkin ja sitten killcamissa näkyy, että vihollinen ampui jo reilusti ennen kuin olit siellä suojassa).

Betassa on myös jonkin verran muutakin pientä viilattavaa UI:ssa (tekstit menevät päällekäin, eikä niitä erota muutenkaan aina taustasta):

1664114084029.png
 
Viimeksi muokattu:
Harvoin tulee vastaan peliä missä on näin epäselvä, epälooginen ja paljon kliksuttelua vaativa käyttöliittymä valikoissa. 2-3 tunnin pelaamisella ei ole vielä selvinnyt, että miten ja missä vaiheessa saisi aseeseen edes paremman tähtäimen. :D Alusta lähtien ollut sama ase käytössä (M4) ja se näyttää olevan nyt tasolla 13. Aseessa on valittavissa joko rautatähtäimet tai sitten joku kökkö optinen tähtäin. Jos valitsee jonkin lukittuna olevan punapistetähtäimen, peli ei kerro, että mitä sen avaamiseksi pitäisi tehdä. Toivottavasti muuttavat tuota, kun ei tuosta systeemistä ota nyt mitään selkoa, jos ei katsele tuntitolkulla jotain opetusvideoita. Ja sitten tuo uusi perkkisysteemi on ihan susi, kuten oli jo aiemminkin puhetta.

Yksi lisähuomio siitä, että hip firea käytettäessä kudit tuntuvat menemään ihan mihin sattuu, vaikka tähtäin olisi kohdallaan. Ja sitten se codien ja bäfän perussynti, eli killcamissa tilanne on usein ihan erilainen kuin miten se meni omasta näkökulmasta (tyyliin juokset ja ehdit suojaan, mutta kuolet kuitenkin ja sitten killcamissa näkyy, että vihollinen ampui jo reilusti ennen kuin olit siellä suojassa).
Niin totta tämä killcam sekoilu. Jos sama perseily jatkuu vielä julkaisuversiossa niin oiskohan mahiksia saada refund Steamistä kun paljastuu julkaisun myötä kuinka kuraa tämä loppujenlopuksi on? :hmm:
 
Niin totta tämä killcam sekoilu. Jos sama perseily jatkuu vielä julkaisuversiossa niin oiskohan mahiksia saada refund Steamistä kun paljastuu julkaisun myötä kuinka kuraa tämä loppujenlopuksi on? :hmm:
Tuskin tämä tuossa mielessä on sen enempää kuraa kuin muutkaan. Samaahan se on ollut aina. Joissakin peleissä tilanne on toisia pahempi, mutta se riippuu siitä millä tavalla kehittäjät kompensoivat pelin koodissa viiveitä pelaajien nettiyhteyksissä. Crossplay ei varmasti ainakaan helpota ongelman ratkaisussa.

Steamissa ostettaessa voi toki hyödyntää sitä niiden refundia, jos vain ehdot täyttyvät. Olennaisimpana maksimissaan 2h peliä kahden viikon sisällä ostosta.

 
Ottakaa fidelityfx cas pois päältä niin dlss saa kytkettyä päälle.
Tässä tuli testailtua betaa 4K-resoluutiolla. DLSS performance -päällä peli näytti kohtuu kivalta, mutta joku suttuisuus siinä oli. Koin itse paremmaksi pelata ilman DLSS:ää ja laitoin 1080p rendering resoluutioksi peliin. FidelityFX CAS laitoin asetukseen 100 eli täysille. Suorituskyky parani merkittävästi ja meikästä kuvasta tuli melko terävä ja kiva silmälle. Taidan tällä mennä jatkosta eteenpäin. DLSS ei ollut nyt voittaja, vaikka esim. Warzonessa olen sitä tykännyt käyttää. Onko pelissä muuten päässyt pelaamaan jossakin kohtaa Ground Waria? Invasion on ollut ainoa tollainen isomman porukan pelimoodi, jota itse päässyt kokeilemaan, mutta ei noita botteja kyllä yhtään jaksa.
 
Ainoa miinus 5 tunnin jälkeen on noi askelien äänet.

Voi kun kuuliskin askeleet. Tuntuu olevan pohjalla sama audioengine kuin mw2019:ssa ja GW:ssä ei vaan askel-äänet kuulu kovinkaan usein. Mutta toisaalta, eipä välillä kuulu, kun vihu paukauttaa takaata haulikolla tiimikaveria.

Ja mitä tänään testailin aseita enemmän, niin kyllä itsellä se suurin ongelma on vaan se, että pelaan hiirellä ja visuaalinen rekyyli ei todellakaan ole tehty hiiripelaamista varten. Jos ois konsolien automaattitähtäys, niin ei se niin haittaisi. Mutta ei vaan nää mitään ampuessa. Toinen ongelma on se, että noilla ei-automaateilla ei tunnu rekyyli toimivan kuten pitää, kun se tähtäin tuppaa jäämään vaan sinne, minne rekyyli vie eikä palaudu normaalisti. Tosi hauska yrittää tappaa joku vähänkin kauempana oleva, kun kahden tarkan laukauksen saamiseen menee niin paljon aikaa.
 
Mulla toimi tässä grafiikan osalta sama kuin Warzonessa: 1440p näytölle DLDSR 4k downskaalaus + ultra perf DLSS. Skarppi kuva, pinnat ei shimmeröi ja fps riittävä.
Muuten kyllä ei peli napostele. Viimeksi yli 10 vuotta sitten ostanut COD mp:n, joten en ole kohderyhmää. Warzone 2 sen sijaan kovassa odotuksessa.
 
Ihan mukavaa menoa, mutta itsekin mietin että hinta viety nyt niin ylös, että onkohan sentään ihan tämän arvoista. En myöskään pidä hirveästi casuaalilla puolella sbmm-systeemistä, olisi mukava että vastustajissa olisi tasossaan vaihtelua, etenkään kun ei ole Rank-pelimuodosta kyse. Tuo on näköjään tullut codeihin jäädäkseen.

Kiikun kaakun itsekin, saattaa olla että jään betan jälkeen odottelemaan Warzonea itsekin.
Pelannut nyt lisää niin hieman lämmennyt enemmän pelille, toki UI on kamala, Perk-ratkaisu typerä, sbmm tietysti edelleen mukana. Ampumisen yhteydessä suuliekin savut edelleen häiritsee näkyvyyttä, ja mapissa on pimeitä kohtia, johon vihu joskus katoaa, ei onneksi lähellekään Vanguard-ripulin tasoa. Sbmm:stä vielä, Toisaalta huomasin, johtuiko se sitten meidän peliporukan eri tasoista, että vastustajatkin oli aika erilaisia tiimeissä taidoiltaan. Tiedä sitten onko se systeemi tässä betassa niin agressiivinen, kuin julkaisussa. Mutta juu, ihan mukavia mättöjä riitti.

DLSS:n kanssa kannattaa sitten nostaa sen alapuolella olevaa sharpenia, jos mieltää kuvan olevan liian pehmeä. Minulla se 80 prosentissa. Pelaan 32" 1440p näytöllä, ja myös sen takia nostanut ylös terävöintiä.
Etukäteen en kuitenkaan tätä mene ostamaan koska aika turhakkeita nuo lisukkeet, haluan nähdä että activision korjaa pelin ärsyttävyyksiä ennen julkaisua.

Karmein on kuitenkin tuo asepuu, minulla oli päivätehtävissä marksman-aseella 5 tappoa. Yritin selvittää miten saan marksman-aseen koska ne harmaana, muttei tuosta systeemistä ota mitään tolkkua.
3 vuotta suunnittelua ja tuollainen purkkaviritelmä UI sekä asepenkki.
 
Nyt sain DLSS:n päälle ja ei toimi kyllä hyvin tässä. DLSS Quality näytti siltä, kuin olisi pyörittänyt peliä 1080p resoluutiolla 1440p-näytöllä. DLSS Ultra Quality oli oikeastaan yhtä terävä kuin natiivi ja toi noin 10-20FPS lisää, mutta monien objektien kohdalla oli ihan ihmeellisiä artefakteja ja suttuja. Toivottavasti fiksaavat tuon kuntoon.

Ground War kyllä maistuu. Sopivan nopeatempoista ja kartassa on sen verran paljon taloja, ettei tarvitse jalkaväkenä olla tankkien ja muiden armoilla :comp:
 
No ei ole kyllä ollut koko aikaa. Nyt on tuolla. Edit: ite pelailin jo viime viikol ps5-betaa.
Ethän nyt sekoita noihin "What's hot?" valikoihin jossa kaiketi kiertää nuo pari moodia jatkuvasti mitä "suosittelevat"... Kyllä GW siellä on eilisestä klo 20 ollut aina kun Betan olen käynnistänyt.

Edit: Pelasin myös PS5-betaa, silloin ei tainnut tosiaan GW olla vielä mukana. Mutta ymmärtääkseni PC-versiosta tässä oli puhe kun noista DLSS yms. asetuksistakin mainitsit?
 
Kävin pelaamas kolme matsia pc-betaa kokeillakseni dlss:ää TDM:ssä. En tiennyt, että ground wariakin pääsi kokeilemaan. Muuten kaikki pelit PS5 early access -betassa.

Edit:

Ei jumalauta näitä valintoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ilman tätä betan pelaamastakin nähtävästi selvää että liikaa yritetään kikkailla ja tehdä pelistä "kaikille sopiva". Tullut aikaisemmin codeja hakattua paljonkin mutta viime vuosina jäänyt unholaan kokonaan. Tuo SBMM vie kyllä koko ilon public peleiltä ja jos haluaa kilpailullista niin ilman dead silence perkkiä sekään ei oikein toimi mielestäni.

Luulisin että esim mw2 (2009) tai mw3 remastered voisi lyödä aika kuumille kiville, tosin cod4 remastered ei tainnut niin suosittu olla niin siksi eivät noita edellämainittuja tee? Itse ainakin pelasin mielummin mw remasteria kun infinity warfarea.
 
Useita satoja tunteja pelannut Codeja ja tuntuu, että meno menee vuosi vuodella huonompaan suuntaan. Todennäköisesti se johtuu miehestä eikä peleistä.
Liian nopea tempoista ja eniten tässä nyt ärsytti itseäni tuo UI, graafiikka sekä tuo nopeatempoisuus.

Tiedän, että olen varmaan tässä keskustelussa marginaalissa, mutta MW2 kentät oli älyttömän hyvin tasapainossa ja TDM pärjäsi myös sniippaamalla.
 
Useita satoja tunteja pelannut Codeja ja tuntuu, että meno menee vuosi vuodella huonompaan suuntaan. Todennäköisesti se johtuu miehestä eikä peleistä.
Liian nopea tempoista ja eniten tässä nyt ärsytti itseäni tuo UI, graafiikka sekä tuo nopeatempoisuus.

Tiedän, että olen varmaan tässä keskustelussa marginaalissa, mutta MW2 kentät oli älyttömän hyvin tasapainossa ja TDM pärjäsi myös sniippaamalla.
Täähän tuntuu kaikista hitaimmalta codilta sitten vuosikymmeneen. Ainut on toi oudosti toimiva spawnitsydeemi mikä tekee joistain tilanteista hieman äkkinäisiä. UI pyllystä mut sekin osittain vain tottumiskysymys. Parisataa tuntia takana ni tuskin enää ärsyttää.
 
Nelisen tuntia tuli pelailtua viikonloppuna PS5:llä ja kyllähän tämä ostoon menee. Tempo juuri sopiva ja mekaniikat toimii. Äänimaailmaltaan hyvä. UI oli aluksi hieman kankea, mutta siihenkin kyllä tottui ja en näe ongelmaa. Hyvä tästä tulee!

Cold warin ja Vanguardin skippasin kokonaan, joten tämä on hyvää jatkumoa edelliseen MW:hen.
 
Tuli kuitenkin testattua tunnin verran perus Team Deathmatchia, alkuunsa kamala järkytys kun oli FoW kapealla (42" ruudun kanssa sopii paremmin monitoriakin laajempi näkökenttä) mutta kun sai FoW 115 ja ADS tähtäyksen tuntuman kohdilleen (keskimmäiseen black ops tyyliin tms.) niin tuntui jo tutummalta peliltä. FoW kun kasvattaa niin alkaa juostessa maisematkin liikkua, sillä oletus 80 FoW tuntuu kyllä hitaalta juoksu kun tottunut pitämään sitä isommalla.

Hienosti tehty nuo räiskintäanimaatiot kun muitapelaajia vierestä katsoo, hylsyä tippuu ja ampuma-asennot on kuin leffoista konsanaan :D Jollain pienellä SMG:llä joku laski menemään niin hurja papatus ja asetta hahmo piteli jotenkin hiukan kallellaan, tyylikkään näköistä vaikkei mitenkään realistista mutta sehän ei olekaan tarkoitus.

Allekirjoituksen koneella pysyi lähes kokoajan fps laskuri 117 eli rajoitinta vasten 4K resoilla, kun DLSS oli Qualityllä ja muut asetukset tapissa (paitsi toki filmgrain ja motion blur pois). Tuo siis fps mittaria vilkuillessa, dataa en ottanut talteen. Tämä vain peruspelissä, isommat kartat ja kampanja voikin olla sitte raskaampia jauhaa.

Vähän viimeistelyä vielä julkaisuun ja ajurit päivitykseen niin eiköhän sieltä tule "peilityynessä linnunmaidossa uivan silkkiuikun" sulavuudella rullaava mäiske.
 
Nyt sain DLSS:n päälle ja ei toimi kyllä hyvin tässä. DLSS Quality näytti siltä, kuin olisi pyörittänyt peliä 1080p resoluutiolla 1440p-näytöllä. DLSS Ultra Quality oli oikeastaan yhtä terävä kuin natiivi ja toi noin 10-20FPS lisää, mutta monien objektien kohdalla oli ihan ihmeellisiä artefakteja ja suttuja. Toivottavasti fiksaavat tuon kuntoon.

Ground War kyllä maistuu. Sopivan nopeatempoista ja kartassa on sen verran paljon taloja, ettei tarvitse jalkaväkenä olla tankkien ja muiden armoilla :comp:

Mulla oli sama ongelma alkuun DLSS Qualityn kanssa, kunnes huomasin että jostain syystä rendering resolution oli määrittynyt oletuksen 100% sijaan 33%. Nostin tuon takas 100% ja sitten näytti hyvälle (paremmalle mitä esim. DLSS Quality Warzonessa). Tiedä sitten olisiko sulla ollut sama ongelma?
 
Mulla oli sama ongelma alkuun DLSS Qualityn kanssa, kunnes huomasin että jostain syystä rendering resolution oli määrittynyt oletuksen 100% sijaan 33%. Nostin tuon takas 100% ja sitten näytti hyvälle (paremmalle mitä esim. DLSS Quality Warzonessa). Tiedä sitten olisiko sulla ollut sama ongelma?
Mullakin oli heittänyt 33 prossaan rendering resoluution, kun laitoin DLSS:n päälle tossa viimeisenä beta-iltana. Ehdin kokeilla parin tunnin verran betaa 4K DLSS Performancella ja koin aika hyväksi lopulta sen, kun laittoi sinne DLSS sharpeningin noin 80 prosenttiin. Liekö suttuisuus, josta itsekin valittelin aiemmin, johtunut tuosta. No ei mitään. Hyvä näin. Olin itse nyt tyytyväinen tähän. Mieluummin käytän DLSS:ää kuin sitä, että koskisin rendering resolutioon tai ei-natiivi resoluutioon.
 
Viimeksi muokattu:
Siis, teillä oli render resolution 100, mutta kun laittoi DLSS päälle se vaihtui 33?
Olisikohan voinut olla, että itselläkin kävi noin eikä sitä tajunnut.

Mä olen tässä kovasti ihmetellyt, että miten monen muun 1440p pelaavan mielestä DLSS ei muka näytä todella suttuiselta ja ylipäätään aika karmealta.
4K resoluutiot sikseen, tiedän että niillä dlss on ollut skarppi niin tässä kuin kolmessa aiemmassa codissa.

Itsellä 3440x1440 kuva oli suttuinen vaikka dlss on quality, dlss sharpen on 100 ja vaikka heittää kaikki asetukset tappiin.

Toisaalta kun fps nousi "vain" n. 27%, niin olisiko se aika vähän jos siellä olisi render resolution olemattomat 33.
Tietenkin nämä on aina vähän sellaisia, että tehokkaalla koneella se fps ei välttämättä kauheasti eroa esim. low ja ultra välillä. Näin oli ainakin jo MW19/Warzone kanssa.
Plus toimiiko se render resolution edes samalla tavalla kun on dlss.

Pitää kyllä silti yrittää muistaa testata tuo kuukauden päästä.
Eihän tuossa nyt oikein ole järkeä kuinka kamalalta peli näytti itsellä DLSS:n kanssa. :D
 
Itsekkin tuli ihmeteltyä 3440x1440 resolla, että kuva näytti aika suttuiselta vaikka dlss oli säädetty quality tilaan ja asetukset muutenkin aikalailla tappiin. Peli tuntui pyörivän hyvin ilmankin, joten tuo dlss kokeilu jäi aika nopeaksi. Pitää julkaisussa katsella nuo asetukset tarkemmin läpi ja testailla paremmin.
 
Siis, teillä oli render resolution 100, mutta kun laittoi DLSS päälle se vaihtui 33?
Olisikohan voinut olla, että itselläkin kävi noin eikä sitä tajunnut.

Mä olen tässä kovasti ihmetellyt, että miten monen muun 1440p pelaavan mielestä DLSS ei muka näytä todella suttuiselta ja ylipäätään aika karmealta.
4K resoluutiot sikseen, tiedän että niillä dlss on ollut skarppi niin tässä kuin kolmessa aiemmassa codissa.

Itsellä 3440x1440 kuva oli suttuinen vaikka dlss on quality, dlss sharpen on 100 ja vaikka heittää kaikki asetukset tappiin.

Toisaalta kun fps nousi "vain" n. 27%, niin olisiko se aika vähän jos siellä olisi render resolution olemattomat 33.
Tietenkin nämä on aina vähän sellaisia, että tehokkaalla koneella se fps ei välttämättä kauheasti eroa esim. low ja ultra välillä. Näin oli ainakin jo MW19/Warzone kanssa.
Plus toimiiko se render resolution edes samalla tavalla kun on dlss.

Pitää kyllä silti yrittää muistaa testata tuo kuukauden päästä.
Eihän tuossa nyt oikein ole järkeä kuinka kamalalta peli näytti itsellä DLSS:n kanssa. :D
2560x1440 resolla DLSS quality asetuksella on kyllä pelistä kuin pelistä riippumatta melkein natiivin näköinen. Veikkaisin että joku muu asetus ollut tuon aiheuttaja. Tosin ultrawidestä ei ole kokemusta, en tiedä miten DLSS skaalaus toimii sen suhteen.

Tuo peli tuntui olevan aika cpu painotteinen kunhan löytyy joku modernimpi kortti. Vaihdoin asetukset high -> low (paitsi tekstuurit) ja fps pysyi käytännössä samana siellä 110-130fps RTX 2070S kortilla. Eli siinä mielessä tuo 27% on aika iso ero.

Render resolution nimensä mukaisesti skaalaa resoluutiota, poislukien UI yms. jotta niiden luettavuus ei kärsi. Tuohan on tuotu viime vuosina about kaikkiin peleihin. Huomattavasti järkevämpi asetus käyttää kuin tiputtaa suoraan resoluutiota. Esim. 3440x1440p asetuksella 33% render resolution tarkoittaa noin 1135x475.

Muistan myös itse että mw1/warzonessa oli joku bugi että heitti välillä itsekseen tuon render resolutionin minimiin. En tiedä miksi. Ilmeisesti sama bugi löytänyt itsensä tähän peliin.
 
Juu siis epäilen myös, että pakko olla jokin muu asetus joka tekee tuosta DLSS:stä noin kamalaa.
En jaksa mitenkään uskoa, että se mitä itsellä näkyy sen kanssa olisi jonkun mielestä edes etäisesti jees.

Tavallaan kävisi järkeen, että jostain syystä peli saattaa joillain DLSS:n päälle kytkettäessä heittää jonkun muun asetuksen vinoon. Siis järkeen siinä mielessä, että DLSS pitäisi näyttää quality:llä hyvältä mutta ei näytä.

Tuosta DLSS:stä muuten, juu kyllä quality asetuksella esim. Back 4 Bloodissa oli vaikea edes nähdä eroa sen ja natiivin välillä.
 
Nyt kun Beta on ohi ja yksinpeliä ilmeisesti voi päästä pelaamaan viikkoa ennen julkaisua jos ennakkoon tilannut niin onko käryä milloin preload alkaa?
 
Huomasin kanssa grafiikka-asetuksia säädellessä että sellanen ihmeellinen "kipinöinti" tai sähinä jostain reunoilta ja pinnoilta lähti yhtäkkiä pois kun jotain muuttelin. Ei ollut DLSS vaan jokin muu, rederöintiä pidin silmällä kun se oli aikaisemmissa bugitellut jo. DLSS Qualityllä + pienet terävyysboostit piti kyllä kuvan terävänä kun asukset kävi läpi ettei muuttele muita.

Joku asetus oli kans sellanen mikä meni pois päältä itekseen näissä parissa edellisessä.
 
Oliko muuten kenelläkään ongelmia ladata betaa battle.netin kautta? Itsellä lataili moneen kertaa hyvin sinne noin 90 prosenttiin ja sitten hidastui tahti ihan pysähdyksiin asti. Turhauduin lopulta kolmen latausyrityksen jälkeen ja latasin steamista. Battle.netistä latasin sen takia, että voisin käyttää mun Psn-tunnusta. Liekö tuo psn-tunnuksen linkittäminen on mahdollista Steamin kautta?
 
Oliko muuten kenelläkään ongelmia ladata betaa battle.netin kautta? Itsellä lataili moneen kertaa hyvin sinne noin 90 prosenttiin ja sitten hidastui tahti ihan pysähdyksiin asti. Turhauduin lopulta kolmen latausyrityksen jälkeen ja latasin steamista. Battle.netistä latasin sen takia, että voisin käyttää mun Psn-tunnusta. Liekö tuo psn-tunnuksen linkittäminen on mahdollista Steamin kautta?
Ettei vaan sun verkko hyytyisi koko kuorman vuoksi? Onnistuuko muiden noin 20GB kokoisten tiedostojen lataaminen normaalisti? Esim Steamista.
 
Eilen tuli pelattua vielä tätä ja tänään BF2042:sta, täytyy sanoa että BF:ssä on aika tuhnut aseiden äänet Codiin verrattuna. :lol: Muutenkin BF tuntui tämän jälkeen aika kankealta, "hitaalta" ja mapit liian isoilta.
 
Oma beta tuli ladattua steamin kautta, mutta tuli huomattua, että oikeastaan koko betan ajan oli nuo battle.net lataukset aivan jumissa. Vanhempien codien päivitykset näkyi latailevan useana päivänä jotain 100-200kb/s. Nyt kävin vilkaisemassa niin näyttäisi latailevan taas normaalia vauhtia.
 
Muutenkin BF tuntui tämän jälkeen aika kankealta, "hitaalta"

En ymmärrä tätä kyllä. Bf on, tällä kertaa, huomattavasti nopeampi ja vähemmän kankea peli. Tosin, bäfässä ei vieläkään toimi hiiri-input, niin ei sitä jaksa pelata paljoa, joten sen suhteen tämäkin cod on valovuosia edellä bäfää.
 
Ettei vaan sun verkko hyytyisi koko kuorman vuoksi? Onnistuuko muiden noin 20GB kokoisten tiedostojen lataaminen normaalisti? Esim Steamista.
Onnistuu. Betaki tuli todella nopeaa Steamista ilman mitää ongelmia. 100 megan valokuidulla mennää.

Oma beta tuli ladattua steamin kautta, mutta tuli huomattua, että oikeastaan koko betan ajan oli nuo battle.net lataukset aivan jumissa. Vanhempien codien päivitykset näkyi latailevan useana päivänä jotain 100-200kb/s. Nyt kävin vilkaisemassa niin näyttäisi latailevan taas normaalia vauhtia.
Edit: Juuri tällä tavalla kävi itselläki battle.netistä eli 100-200kb/s tuli lopussa. Steamista meni sutjakkaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli pelattua vielä tätä ja tänään BF2042:sta, täytyy sanoa että BF:ssä on aika tuhnut aseiden äänet Codiin verrattuna. :lol: Muutenkin BF tuntui tämän jälkeen aika kankealta, "hitaalta" ja mapit liian isoilta.
Omallakin kohdalla tämä tulee kyllä korvaamaan bäfän. On vaan niin paljon mielenkiintoisempaa ja mukavampaa pelaaminen :thumbsup:

Bäfä 2042:ssa se joku 300h mittarissa ja alkaa maistua puulta. Edellisissä sarjan peleissä menty väh tuplat helposti.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 462
Viestejä
4 557 657
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Jesseebb

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom