Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

Sit ku viel kovat askeleen (headphones bass boost-asetus) äänet, niin tietää, että ei vain kannata liikkua. Dead silencea ei oo perkkinä nii ei voi juosta kuin silloin ku o field upgrade valmis.

Tästä tulikin mieleeni, että miksi hitossa näissä FPS peleissä pitää usein olla askelten äänet ihan epärealistisen kovat...

Edellisessä sentään koitettiin tehdä realisitemmat askelten äänet, joita seinät ja ikkunatkin vaimentaa, mutta ilmeisesti striimereiden ulina (JackFrags teki aiheesta jopa erillisen videon) liian hiljaista askel äänistä vei taas voiton. Onhan se ihan kauheaa, jos ei kuule betoniseinän läpi ulkona liikkuvan Pelaajan askelia... :poop:
 
Tästä tulikin mieleeni, että miksi hitossa näissä FPS peleissä pitää usein olla askelten äänet ihan epärealistisen kovat...

Edellisessä sentään koitettiin tehdä realisitemmat askelten äänet, joita seinät ja ikkunatkin vaimentaa, mutta ilmeisesti striimereiden ulina (JackFrags teki aiheesta jopa erillisen videon) liian hiljaista askel äänistä vei taas voiton. Onhan se ihan kauheaa, jos ei kuule betoniseinän läpi ulkona liikkuvan Pelaajan askelia... :poop:
Se luultavasti johtuu muutamasta eri asiasta. Kovat äänet ovat kenties yksi keino nopeuttaa pelin tempoa ja helpottaa vastustajan löytämistä. Toinen syy voi olla huonossa tai bugisessa pelimoottorissa jossa äänet sekoilevat omiaan liittyen suuntiin mistä ääni tulee, sekä äänen voimakkuuteen. Kolmas seikka on itse pelaajat ja niiden oma äänentoisto, joka on luultavasti keskimäärin kenho tai parhaimmillaankin keskitasoa. Silloin kun äänentoisto ei toista ääniä riittävän erottelevasti, asian "ratkaistaan" pumppaamalla volumetason korkealle ja lopputulos voi olla melkoinen sekamelska.
 
Se luultavasti johtuu muutamasta eri asiasta. Kovat äänet ovat kenties yksi keino nopeuttaa pelin tempoa ja helpottaa vastustajan löytämistä. Toinen syy voi olla huonossa tai bugisessa pelimoottorissa jossa äänet sekoilevat omiaan liittyen suuntiin mistä ääni tulee, sekä äänen voimakkuuteen. Kolmas seikka on itse pelaajat ja niiden oma äänentoisto, joka on luultavasti keskimäärin kenho tai parhaimmillaankin keskitasoa. Silloin kun äänentoisto ei toista ääniä riittävän erottelevasti, asian "ratkaistaan" pumppaamalla volumetason korkealle ja lopputulos voi olla melkoinen sekamelska.

Omasta mielestä pelitempo nimenomaan hidastuu, kun askeleet toimii laillisena "wallhackina". Kannattavampaa kököttää ääneti paikallaan ja kuunnella, mistä seinän takaa seuraava uhri on tulossa.
 
Tuli kokeiltua tätä PS5:llä ja "ihan OK" vaikutti. Tosin noi mapit oli omaan makuun liian pieniä, koska lähinnä Ground Waria tuli MW2019 pelailtua.

En kyllä (enää) osaa yhtään tatilla pelata, joten deleteä ja PC:llä sitten uudelleen testiin. Varmaan se aim assist oli syynä kun tuntui että tähtäys tuntui hieman hankalalta ja kummalliselta, ja eli vähän omaa elämäänsä.

Pääpaino nyt kumminkin oli vaan kokeilla pikaisesti miltä tuntuu niin en asetuksia ruuvannut sen kummemmin. Suht kliini kokonaisuus kuitenkin valikoineen yms. joten eiköhän tule hommattua tämä.
 
Ihan hyvältä vaikuttaa. Useampaa jo auennetta asetta en jostain syystä saanut kehitettyä, eli levelit ei noussut vaikka kuinka niillä pelasi.

Menin sitten m4 jne joihin tulikin osia sitä mukaa auki, kun tappoja kertyi.
Varmaan osa tarkoituksellakin, että ei kehity.

Se täytyy muuten sanoa, että tässä pelissä on huikeat aseiden äänet. Tuo LMG Rapp h kuulostaa iha mahtavalta.
 
Refleksi hippaahan tää on. Vielä jotenkin pärjää vaikka selvästi alkaa jo näkyä hiipuminen.
aseissa on jytkyä eli kuulostaa hyvältä pauke. Näyttää tosi hyvälle. 3th persoonan pelit erikseen aika kiva .tankkeja ja muita kulkuvälineitäkin on listattuna. kertooko se että jotain bf tapaisia isoja taisteluita tulee myös..

Jäänyt monta codia ostamatta sitten näitten warezone pelimuotojen. Tämän voisin nyt hankkia. lv10 tais olla kun lopetin PS5 . Kyllä nyt kilisee jollain kassakone. Jotkut osaa tehdä laatua eikä petä

EDIT: vau mitä ground war!
 
GW näyttäis ottaneen pari askelta eteenpäin, mut myös pari askelta taaksepäin. Mw2019, mapit oli otettu suoraan warzonesta, joten olivat tarkoitettu just tosi pienille taisteluille 32v32 sijaan. Nyt taas on tehty, ainakin tuo mappi, aivan liian isoille taisteluille.
 
GW näyttäis ottaneen pari askelta eteenpäin, mut myös pari askelta taaksepäin. Mw2019, mapit oli otettu suoraan warzonesta, joten olivat tarkoitettu just tosi pienille taisteluille 32v32 sijaan. Nyt taas on tehty, ainakin tuo mappi, aivan liian isoille taisteluille.
Eikö se muistaakseni mennyt juuri toisin päin, että ne warzoneen otettiin ne mapin osat ground warista?
 
Lujaa tulee itselle pataan betassa deathmatchissa PS5:llä. Toivottavasti säätävät pelikokemusta vielä paljon myyntiversioon. Liikkuminen jotenkin kankeaa verrattuna MW1:een. Lisäksi tähtääminen vaikeampaa. Hyppimistä monet harrastavat tosi paljon, joka vie fiilistä itsellä pelaamisesta. Näyttää huonommalta, kun MW1, mutta ehkä vielä paranee.
 
Lujaa tulee itselle pataan betassa deathmatchissa PS5:llä. Toivottavasti säätävät pelikokemusta vielä paljon myyntiversioon. Liikkuminen jotenkin kankeaa verrattuna MW1:een. Lisäksi tähtääminen vaikeampaa. Hyppimistä monet harrastavat tosi paljon, joka vie fiilistä itsellä pelaamisesta. Näyttää huonommalta, kun MW1, mutta ehkä vielä paranee.
Vähän samoja fiiliksiä itselllä, taaksepäin tultu MW1.
 
Pc lle tulee ilmeisesti vaatimus puhelinnumerosta joka on linkitetty tiliin.
Juu näin on, riippumatta pelaako Steamin vai Bnetin kautta.

Olihan toi jo pitkään Warzonessakin.
Plus eihän toi muutenkaan kovin uusi konsepti ole, eikö esim. cessikin sitä vaadi jos haluaa pelata comppia.
 
Tämän saa siis sekä Battlenetistä että Steamista, eikä noilla mitään eroa ole? Parempi pelata varman päälle tuon crossplayn suhteen ja ostaa Battlenetistä kun hyväksi koettu.

Tuo BF tyylinen Ground War ajoneuvoilla saattaa olla hyvää vaihtelua, tosin jäänyt aiemmista kyllä lähes pelaamatta mutta mikäli aluevaltaus olis enempi tässä mieleen.
 
Tämän saa siis sekä Battlenetistä että Steamista, eikä noilla mitään eroa ole? Parempi pelata varman päälle tuon crossplayn suhteen ja ostaa Battlenetistä kun hyväksi koettu.
Jos on jäljellä COD pisteitä aiemmista peleistä, niin jos nyt vaihtaa Steamiin et voi niitä vanhoja käyttää.
Niin typerää kuin se onkin, kun näissä kuitenkin linkitetään se Activision tili....

Tuonhan on pakko liittyä johonkin Steamin kauppapaikan sääntöihin, eli että in-game ostoksistakin otetaan siivua.
Toisin sanoen, vanhoja pisteitä ei voi saada käyttää koska sitten voisi vaikka tehdä kamppiksen ennen pelin myyntiä että osta ennen julkaisua COD pisteitä alennuksella tjsp.

Se on kuitenkin hienoa, että Steam versio ei ilmeisesti tarvitse Bnettiä millään tasolla.
Eli toisin kuin Origin peleissä, niin mitään toisen launcherin edes kevytversiota ei tarvitse ajaa taustalla.
100% varmaa tämä tosin ei ole. EDIT: ...tai ehkä on, "sources say". Modern Warfare 2 on Steam Won't Require Battle.net

Noh, selviää huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Se on kuitenkin hienoa, että Steam versio ei ilmeisesti tarvitse Bnettiä millään tasolla.
Eli toisin kuin Origin peleissä, niin mitään toisen launcherin edes kevytversiota ei tarvitse ajaa taustalla.
100% varmaa tämä tosin ei ole. EDIT: ...tai ehkä on, "sources say". Modern Warfare 2 on Steam Won't Require Battle.net

Noh, selviää huomenna.
Voitteko varmistaa tänne sitten miten asia meni...Itse ainakin olisin tyytyväinen jos voisi suoraan Steamiin hommata ja heivata yhden launcherin kuikkaan...
 
Joo se oli kyllä hyvä. Ei käytännössä toimi ilmeisesti hyvin toi uusi tapa.
Eikä pian ehkä toimi ollenkaan.

Sentiment around the removal of slide-canceling remains positive. We are aware of the workaround and are contemplating how to handle it for Weekend Two of the beta. Additionally, we have some other slide changes for launch which will make this movement feel a bit more fluid and snappy.

Muutakin juttua tuolla palautteesta.

 
Eikä pian ehkä toimi ollenkaan.



Muutakin juttua tuolla palautteesta.

Olipa vähän tollainen postaus, että ei kiinnosta ollenkaan, mitä palautetta annatte. Haluamme suojata kämppereitä. Noh toivon, että askelten äänet sentään olisivat hieman hiljaisemmat, jolloin voi liikkua ilman dead silencea tai ninjaa. Sepä selviää huomenna.
 
Steamissä nyt preload-beta jaossa... vajaa 18 gigaa.
Ei näy, joten ilmeisesti koskee vain ennakkotilaajia. Muille lataus tulee mahdolliseksi varmaankin sitten vasta lauantaina?

Tämän saa siis sekä Battlenetistä että Steamista, eikä noilla mitään eroa ole? Parempi pelata varman päälle tuon crossplayn suhteen ja ostaa Battlenetistä kun hyväksi koettu.
Steam on ykkösvalinta ainakin minulla joka ikisessä pelissä missä se vain on mahdollista. Toimii luotettavasti ja nopeasti. Lisäksi Steamissa on refund, jos sitä sattuisi tarvitsemaan.

Vastaavia kommentteja löytyy netistä aika laajasti muiltakin.

En katsonut videota, mutta oletin että slide cancelistä puhuttiin?

Tosin käsittääkseni siihen on jo löytynyt tapa.
Se "uusi tapa" ei ilmeisesti ole kovinkaan kätevä ja hyvä niin. Toivottavasti korjaavat sitä mukaa kun uusia kikkoja löytyy. Nämä liukubunnyhoppinghomostelut kuuluvat lähinnä jonnekin Quakeen.
 
Ei näy, joten ilmeisesti koskee vain ennakkotilaajia. Muille lataus tulee mahdolliseksi varmaankin sitten vasta lauantaina?


Steam on ykkösvalinta ainakin minulla joka ikisessä pelissä missä se vain on mahdollista. Toimii luotettavasti ja nopeasti. Lisäksi Steamissa on refund, jos sitä sattuisi tarvitsemaan.

Vastaavia kommentteja löytyy netistä aika laajasti muiltakin.


Se "uusi tapa" ei ilmeisesti ole kovinkaan kätevä ja hyvä niin. Toivottavasti korjaavat sitä mukaa kun uusia kikkoja löytyy. Nämä liukubunnyhoppinghomostelut kuuluvat lähinnä jonnekin Quakeen.

Juu Steam kyllä toiminut aina hyvin, tosin ei ole sen kanssa mitään kokemusta näistä eri alustojen välisistä pelaamisista joten sen suhteen tuo Battlenet on ainakin toiminut. Muistan kun oli jokin sekoilu itsellä tuon activision tilin linkityksen kanssa, MW tai CW tais olla mikä toimi näinnäisesti muuten mutta ei löytänyt yhtään pelaajaa ja selvis että mulla oli joku vanha Activision tili linkitettynä Xboxiin tms. Ettei nyt saman tapaiseen sotkuun olis mahdollisuutta jos PC:llä launcher vaihtuu. Tuskin mutta eihän näistä ota tolkkua.
 
Olipa vähän tollainen postaus, että ei kiinnosta ollenkaan, mitä palautetta annatte. Haluamme suojata kämppereitä. Noh toivon, että askelten äänet sentään olisivat hieman hiljaisemmat, jolloin voi liikkua ilman dead silencea tai ninjaa. Sepä selviää huomenna.
Eli mielestäsi ainoat pelityylit ovat täysiä rushaaminen tai nurkassa kyykkiminen? Itseäni ei ainakaan betassa haitannut yhtään nuo askelten äänet, kun hieman osasi taktikoida eikä juokse täysiä kun tietää että vihollinen saattaa olla nurkan takana.
 
Eli mielestäsi ainoat pelityylit ovat täysiä rushaaminen tai nurkassa kyykkiminen? Itseäni ei ainakaan betassa haitannut yhtään nuo askelten äänet, kun hieman osasi taktikoida eikä juokse täysiä kun tietää että vihollinen saattaa olla nurkan takana.
Haittaa tuo sinua tai ei, niin typerän liioiteltuja niiden askeleiden äänet tässä silti ovat. Toivottavasti nerffaavat niitä.

Dead silencea ei ole tässä edes perkkinä, vaan se on erän aikana kerättävä "field upgrade". Itse en ole tuota koskaan kokenut tarpeelliseksi, mutta tässä se voisi olla ihan hyvä olla perkkinä, mutta ei voi mitään.
 
Eli mielestäsi ainoat pelityylit ovat täysiä rushaaminen tai nurkassa kyykkiminen? Itseäni ei ainakaan betassa haitannut yhtään nuo askelten äänet, kun hieman osasi taktikoida eikä juokse täysiä kun tietää että vihollinen saattaa olla nurkan takana.
Ei.

Olisi äärimmäisen toivottavaa, että pelintekijät pitäisivät kiinni siitä lupauksesta, että jokainen voi pelata peliä haluamallaan tavallaan oli se kämppimistä, spawn trappaamista, täyttä rushimista tai jotain näiden väliltä. Näin ei valitettavasti nykyisellään ole. Askeleet kuuluu betoniseinien ja talojen läpi toiselle puolen, jolloin jokainen tappoja haluava pysähtyy odottamaan kulman takaa tai ovesta tulevaa tyyppiä. Samalla juoksevasta tyypistä tuntuu, että time to kill on äärimmäisen lyhyt, vaikka se onkin keskitasoa CODeille tässä pelissä niin kuin tässä videossa on alustavasti selvitetty:



Nämä asiat voisi korjata melko helpostikin pienentämällä askeleen ääniä tai lisäämällä ninja/dead silence perkin (hiljaisemmat askeleet eli ei siis äänettömät) ja niille, jotka haluaa awareness-perkin (kovaäänisemmät askeleet). Sitten vielä laittaa nämä perkit kilpailemaan esim. ghostin kanssa samaan slottiin keskenään. Silloin olisi jokaiselle jotakin.

Onko kenenkään muun mielestä muuten respawn-pelimuodoissa häiritsevää se, että aina tulee se spawn-animaatio taivaalta? Eikö se ole aika turha?

Edit: tykkäsin muuten XclusiveAcen ehdotuksesta toisessa videossa, kun se ehdotti, että kaikki perkit olisi alusta lähtien, mutta matsin aikana voisi saada pro-version. Esim ghost (toimii aluksi vain liikkuessa) ja ghost pro (toimii riippumatta siitä, liikutko vai et). IW on jo sanonut, että perk-packit on ja pysyy, nii tämä olisi variaatio siitä.
 
Nythän toki meinaavat tulevan viikonlopun betaan lyhentää etäisyyttä mihin askeleet kuuluvat, sekä nopeuttaa noiden lisäperkkien avaamista.
 
Pääseekös tuota nyt pleikkarilla pelaamaan 22. päivä, jos ei ole ennakkotilannut, vai vasta 24. päivä?
 
Mitenhän tää toimis 1080. Tykkään pelata fps ää minimi grafiikoilla ja pelkästään multia.

Laittakaahan pc llä betaa pelaavat viestiä saisko pidettyä 100+ fps.

edit. Ajattelin vähän uutta 4xxx-sarjaa mutta taidanpa tyytyä 3080 12Gt versioon tuossa ennen joulua.

edit2. Huppista. tarkoitin yllä että 1080-kortilla. Ei resoluutiolla. Resoluutio olisi 1440.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenhän tää toimis 1080. Tykkään pelata fps ää minimi grafiikoilla ja pelkästään multia.

Laittakaahan pc llä betaa pelaavat viestiä saisko pidettyä 100+ fps.

edit. Ajattelin vähän uutta 4xxx-sarjaa mutta taidanpa tyytyä 3080 12Gt versioon tuossa ennen joulua.

edit2. Huppista. tarkoitin yllä että 1080-kortilla. Ei resoluutiolla. Resoluutio olisi 1440.
Voipi olla hiinä ja hiinä. 3700X + 1080 combolla pyöri MW19 1440p loweilla ~150fps vähän mapista riippuen. Luulis, että lähelle sataa pääsee tuossa uudessakin.
 
Itse olen samaa mieltä, pidempi TTK parempi.
Pelin tärkeimmässä mekaniikassa, eli ampumisessa, on sen myötä sekä korkeampi skill floor että ceiling.

Siitä voidaan toki sitten vääntää loputtomiin, että miten se vaikuttaa kun otetaan huomioon kaikki muu.
Ehkä suurin miinus matalassa TTK:ssä on se, että se palvelee kämppimistä hyvin.
Jep, striimaajien kommentteja kun kuuntelin, tuo nykyinen TTK aiheuttaa sen, että kämppiminen lisääntyy ja kulmien taakse on melkein mentävä aina ADS päällä sillä muuten ei ehdi reakoida.
Nyt myös, kun askeleet kuuluu paremmin, kämppijä kuulee vielä paremmin paikallaan ollessaan kulman takaa tulijan.

Tuollaisenaan ei kyllä näyttänyt nautittavalta, striimejä kun itsekin katsoi niin moni liikkui sen takia jatkuvasti ADS edellä kulmiin, koska TTK ei anna armoa lainkaan vastaamaan tulitukseen. Se syöksyminhän on olemassa, muttei tuollaisenaan auta kulmissa. Siihen tosin tulee tällä toisella beta-viikolla muutoksia...ehkä jopa voisi ampua samalla kun sukeltaa, jotain sellaista?
Ainahan codeissa on nopea ttk ollut, mutta joskus se on antanut aikaa reakoida, jos itse ei ole sekunnin kymmenysosassa vastaamassa toisen ampumiseeen.

Balanssi tuntuu siis nyt hieman hassulta, hahmon liikkuminen tuntuu maltillisemmalta ja "painavammalta" kuin edellisessä, mutta TTK tekee taistelutilanteesta vielä nopeamman.
Noh näitä varmaan hierotaan vielä joka suuntaan.
 
Moneltas toi pc:n beta aukee?
Jos en väärin kahtonu niin klo 8 illalla
Juu 20:00 virallinen.

Tosin törmäsin just tietoon, että viime viikolla pleikan beta alkoi tunnin ajoissa.

Eli voihan se olla, että tänäänkin pääsee jo jonkun verran ennen klo 20 tykittelee.

Jep, striimaajien kommentteja kun kuuntelin, tuo nykyinen TTK aiheuttaa sen, että kämppiminen lisääntyy ja kulmien taakse on melkein mentävä aina ADS päällä sillä muuten ei ehdi reakoida.
Nyt myös, kun askeleet kuuluu paremmin, kämppijä kuulee vielä paremmin paikallaan ollessaan kulman takaa tulijan.

Tuollaisenaan ei kyllä näyttänyt nautittavalta, striimejä kun itsekin katsoi niin moni liikkui sen takia jatkuvasti ADS edellä kulmiin, koska TTK ei anna armoa lainkaan vastaamaan tulitukseen. Se syöksyminhän on olemassa, muttei tuollaisenaan auta kulmissa. Siihen tosin tulee tällä toisella beta-viikolla muutoksia...ehkä jopa voisi ampua samalla kun sukeltaa, jotain sellaista?
Ainahan codeissa on nopea ttk ollut, mutta joskus se on antanut aikaa reakoida, jos itse ei ole sekunnin kymmenysosassa vastaamassa toisen ampumiseeen.

Balanssi tuntuu siis nyt hieman hassulta, hahmon liikkuminen tuntuu maltillisemmalta ja "painavammalta" kuin edellisessä, mutta TTK tekee taistelutilanteesta vielä nopeamman.
Noh näitä varmaan hierotaan vielä joka suuntaan.
Juu mielenkiinnolla odotan miltä peli vaikuttaa, etenkin jos nyt tulee ne muutokset askelien ääniin.
Tosin kun ei pleikkaa ole, niin ei voi omalla kohdalla verrata aiempaan.
 
Onkos open betaa ollenkaan, jos ei oo preorder pc?

Su-Ti on open beta
PC/Xbox kohdalla se on La-Ma.

1663859461654.png


Pleikat on toki viime viikonlopun jatkoksi myös tänään open beta.
Pleikat saa siis kokonaisuudessaan ~triplat open betaa vs pc/xbox.
 
Joku tuntuu betassa nyt paremmalta kuin viime viikonloppuna. En osaa sanoa, mikä. :D Myös reload cancel on back. Askeleet edellee kovalla kait...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 288
Viestejä
4 507 980
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom