Call of Duty: Modern Warfare II (PC, PS5, PS4, XBOX One, S/X)

noit videoita kattoo ni liikkuvuus ja kaikki on taas ihan vimpan päälle hiottu. en tie miksi vanguard ja cold war tuntu niin hirveältä liikkua, tähdätä ja sitärataa. et mikä niissä sai pelin tuntuun niin hirveältä
Cold warista olen kyllä todella samaa mieltä. En tiedä, mitä siinä tapahtui. Tykkäsin muuten sen pelin karkkivärimaailmasta. :)
 
Cold warista olen kyllä todella samaa mieltä. En tiedä, mitä siinä tapahtui. Tykkäsin muuten sen pelin karkkivärimaailmasta. :)
juuri näin. itekki tykänny niistä mapeista ja värimaailmasta mut se liikkuvuus on jotenki arcademainen tai jotenki vaa saatu pilattua.
 
Taisi olla vanhempi pelimoottori.
Eiköhän sitä ole tarkoituksellakin muutettu jo pelkästään sen takia että peli näyttäisi ja tuntuisi erilaiselta. En itsekään tykännyt Vanguardin toteutuksesta, koska peli tuntui enemmänkin Team Fortressilta kuin CoD:lta. Hauskaa hetken aikaa, mutta pidemmän päälle muuttui tylsäksi. Ne matsien jälkeiset "tanssiliikkeet" aiheuttivat lähinnä myötähäpeää. :)
 
Eli aika pitkään rundin alusta sulla ei sitä ole, vaikka on sen valinnut.
Nämä siis saa jotenkin "esivalittua" kuitenkin ennen rundia? Jos se on sitä että tarvii kesken rundin jostain valikosta käydä säätämässä noita käyttöön, niin jää kyllä tekemättä...
 
Cold warista olen kyllä todella samaa mieltä. En tiedä, mitä siinä tapahtui. Tykkäsin muuten sen pelin karkkivärimaailmasta. :)
juuri näin. itekki tykänny niistä mapeista ja värimaailmasta mut se liikkuvuus on jotenki arcademainen tai jotenki vaa saatu pilattua.
Tuossa Cold Warissa oli tosiaan selvästi vanhempi pelimoottori, siitä se iso ero syntyi.
Vasta Vanguard siirtyi käyttämään moottoria mikä oli MW19.

Tietenkin tollainen värimaailma ei riipu käytetystä moottorista, ja tässä MWII näyttääkin olevan tuollainen Cold War tyyppinen.

No onpas ihan helvetin typerä muutos taas. Muutos ihan vaan muutoksen vuoksi, kun yritetään korjata jotain mikä ei ole rikki. Mieluummin olisi sitten vaikka oma pelimuotonsa tuollaiselle, jos joku tuollaisesta tuosta muka pitää.

Ja siis perustuuko tuo matsin aikana kerättyihin pisteisiin, sillä tuossa videossa sanottiin, että "ansaitset nämä kaksi muuta perkkiä pelin edetessä"? Tarkoittaako tuo siis että parempia pelaajia palkitaan taas kerran antamalla mahdollisuus peppuraiskata muita vielä vähän enemmän ja nopeammin? Kommentoija videossa ei osannut sanoa tähän vastausta.
On kyllä omastakin mielestä vähän erikoinen muutos, ja juurikin tuntuu siltä että muutetaan vain sen takia että jotain muuttuisi.

Videossa Ace sanoi, että sen mielestä ei pystynyt vaikuttamaan siihen kuinka nopeasti ne tulevat käyttöön.
Eli ne vaan tulee kaikille tasatahtia rundin edetessä.
Ottamatta kantaa siihen että annetaan paremmille pelaajille lisää tapoja kairata muita, niin tämä tasatahtia homma taas pistää miettimään että mikä järki siinä sitten ylipäätään on?

Ainoa mitä itse keksin on se, että ehkä muuttaa rundin luonnetta loppua kohden?
Eli kill-/scorestreakejä alkaa kertymään, mutta sitten toisaalta jengi alkaa saamaan ghostia yms.

Nämä siis saa jotenkin "esivalittua" kuitenkin ennen rundia? Jos se on sitä että tarvii kesken rundin jostain valikosta käydä säätämässä noita käyttöön, niin jää kyllä tekemättä...
Juu valitaan kuitenkin siihen loadouttin ennen matseja.
Ne kaksi ensimmäisen tason perkkiä on heti rundin alussa käytössä.
Sitten rundin edetessä aktivoituu ensin se yksi sun valitsema tokan tason perk, ja vähän aikaa siitä se yksi kolmannen tason ns. ultimate perk.
 
Itse olen samaa mieltä, pidempi TTK parempi.
Pelin tärkeimmässä mekaniikassa, eli ampumisessa, on sen myötä sekä korkeampi skill floor että ceiling.

Riippuu tilanteesta. 6v6, joo, se vois olla ok. Isommissa modeissa se taas vituttaisi huolella, kun kaukaa ei saisi ikinä tappoja ja tulisi vielä enemmän sniputtajia kuin normaalisti ja peli ei rullaisi eteenpäin ollenkaan. Ja ei, en usko, että edelleenkään balansoivat modeja erikseen.

Ja muutenkaan kumpikaan ei ole skillin kannalta yhtään parempi tai huonompi, vaan riippuu paljon äänistä, nettikoodista, mapeista yms. Ainakin tuon visuaalisen tärinärekyylin takia isompi ttk tuntuisi omaan tottumukseen aivan uskomattoman kauhealta.

Tuohon ghost-muutokseen, toivottavasti uav on sitten ison killstreaking takana. Jos se on edelleen 3-4 tappoa, niin oot spotattuna 24/7. En muutenkaan ymmärrä koko muutosta, on kuitenkin aina ollut erittäin balansoitu perkki. Ja ainakin mw2019 GW:n perusteella, ei ollut ees kovin suosittu perkki, kun oli sijoitettu muiden hyvien perkkien kanssa samaan lokeroon ja aina uav:n ollessa käytössä vähintään puolet pelaajista vilkkui mapissa.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Pääasia omasta mielestä näissä on se CoD:in punainen lanka joka ollut (lähes samanlainen) jokaisessa pelissä, eli rullaa hyvin ja ohjaus on vimosen päälle suoraviivainen ja "tight" (arcademainen, joka jo levinnyt täälläkin terminä).

Aikaa itsellä kun ei ole kaikkia pelejä pelailla niin lähivuosina selvästi eniten pelaillut CoDeja kaveriporukalla. Tässä kun koittanut Cyperpunkia tai FarCry 6 pelata niin aivan erimaata se lagaava ja kelluva tähtäys, tarvis varmaan säädellä asetuksia että rullaa sen min. 120fps ja hiirelle vielä jotain, mutta kun on tottunut CoDeihin niin ovat selkeesti merkkipaalut pelituntumaan ja ohjaukseen.

Tuo homma kun on todennäköisesti tässä uudessakin kunnossa niin kelpaa sitten makustella niitä muita juttuja. Tätä vissiin pelaillaan seuraavat 2v joten onneks tuli nyt MW teemalla eikä millään tanssiporukalla.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Grindaamisesta sen verran, että ite oon tykännyt siitä, että kun jokaiseen aseeseen tulee avata erikseen kaikki tilpehöörit. Samalla siinä kertyy pelitunteja (ja hyviä muistoja) ja oppii käyttämään eri aseita, sekä tulee ihan vaihtelua kun ei koko aika tule pelattua sillä yhdellä ja samalla aseella. Varmasti ajatus on hyvä, jos tai kun voit suosikki aseellasi avata kaikki tilpehöörit esim. rynnäkkökivääreille, mutta makuasioitahan nämä on.
 
Itse käsitin, että MW2:ssa on nopeampi avata attachmentit kaikkiin aseisiin, jolloin aina kun tulee joku överimeta-ase, niin jengin ei tarvitse hakata muutamaa tuntia sitä asetta, että siitä saa kelvollisen ja pelissä pärjää.

Grindausta voi kuulemma jatkaa edelleen camoissa vanhaan tapaan. Itse pidän tätä selkeenä parannuksena, vaikka itsekin MW:ssä grindasin kaikki camot.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Aikamoista visuaallista rekyyliä aseissa tai sitten vaan tottunut warzonen/vanguardin laserpyssyihin.
Ihan hyvin toimii PS5:lla mitä nyt kerran kaatui. Onhan tuo liikkuminen vähän erillaista kun ei slide cancelee ole ja ledge vaultaaminen erillainen.
 
Visuaalinen rekyyli ja gun smoke aika kaameeta tai isoa. Ei meinaa nähä mittää. Peli tuntuu ja pelaa itsellä paljon kivemmin, mitä eilen katsoessa tuntui. Hyvä näin. :)

Edit: kartat tekee paljon. Verrattuna mw2019 nää o iha eri luokkaa. Hyvä IW!
 
Viimeksi muokattu:
Visuaalinen rekyyli ja gun smoke aika kaameeta tai isoa. Ei meinaa nähä mittää. Peli tuntuu ja pelaa itsellä paljon kivemmin, mitä eilen katsoessa tuntui. Hyvä näin. :)

Edit: kartat tekee paljon. Verrattuna mw2019 nää o iha eri luokkaa. Hyvä IW!
mitkä osat sulla oli aseessa? Eiköhän toi rekyyli ja savu oikeilla osilla pienene
 
Eli on oikeesti ongelmana? Pistin osan sen piikkiin, että streami oli eilen aika surkealaatuine, mutta oletin kuitenkin, että on silti jonkin verran ongelmana
Jotku attachmentit tuntui vähentävän gun smokea (esim supressor ja jotku sightit). Silti oli hyvin vaikea nähä ampuessa välillä. Voisivat ottaa tän poijes ja säästää gun smoken yksinpelii.

Sitten ne askeleet... ...kuuluivat kauas ja lujaa. Siellä god tier pelaajat istui power positiossa odottaen saalista. Askeleet oli nii kovalla et iteki juostessa välil pysähyin ja ammuin valmiiksi kulman taakse. Tuli jopa yhtee pelii final killiksi tollainen tilanne, joka näytti siltä kuin minulla olisi enemy tagit.

Tätä tämä nyt on. IW, vaimentakaa askeleita ainakin hieman pliis.

Tässä muuten XclusiveAcen ajatuksia Warzone 2.0:sta:
 
Aika pirteät hinnat ovat keksineet PC-versiollekin -->

1663431106361.png


Ylipäätään kaiken kritiikin lisäksi tämä on kerännyt käsittääkseni ihan positiivisia kommentteja, joten eiköhän tuo jostakin alennuksesta tai keystore-kikkailusta tule jossakin vaiheessa hankittua, mutta noilla ovh-hinnoilla ei tule kauppoja.
 
Aika pirteät hinnat ovat keksineet PC-versiollekin -->

1663431106361.png


Ylipäätään kaiken kritiikin lisäksi tämä on kerännyt käsittääkseni ihan positiivisia kommentteja, joten eiköhän tuo jostakin alennuksesta tai keystore-kikkailusta tule jossakin vaiheessa hankittua, mutta noilla ovh-hinnoilla ei tule kauppoja.
Tähän asti halvin hinta oli noin 38€ Steamista, jos valuuttana on ollut Turkin liira. Activision/Microsoft menivät sitten nostamaan hinnan ”sopivammalle” tasolle.
 
Näkyvyyttä haittaa tuo suppression-efekti aina ku sua ammutaa. :/ Ja mikshä jokaisel respal pitää spawnata taivaalta kartalle. Turha animaatio.
 
Ilmeisesti pelissä ei tarvitse enää tähdätä lainkaan. Netissä liikkuu video missä pelaaja pitää aimia pohjassa ja ase liikkuu itsekseen pelaajien perässä. Tämä siis xbox ohjaimella ja varmaan iha sama homma ps5 kanssa luulisi...Eli aim assist toimii liian hyvin.
 
Ilmeisesti pelissä ei tarvitse enää tähdätä lainkaan. Netissä liikkuu video missä pelaaja pitää aimia pohjassa ja ase liikkuu itsekseen pelaajien perässä. Tämä siis xbox ohjaimella ja varmaan iha sama homma ps5 kanssa luulisi...Eli aim assist toimii liian hyvin.

jep jep.
 

Ok, selvästi tuossa on joku konsolien aimassist-ongelma joka varmaan korjataan jossakin välissä, mutta siis voi tsiisös näitä kiinalaisia videopalveluita. Mitä ihmettä tuossa videossa loppujen lopuksi edes tapahtuu ja miten tuon postimerkin kokoisen kuvan saa suuremmaksi? Full screen -kuvake avaa uuden sivun, jossa on 800% kaikkea muuta skeidaa ja keskellä video saman kokoisena kuin tuossa foorumi-upotuksessa. Älkääkä vaan sanoko, että pitää olla joku tikitakutoku-tunnus luotuna, jotta voi suurentaa videota. :D
 
Ok, selvästi tuossa on joku konsolien aimassist-ongelma joka varmaan korjataan jossakin välissä, mutta siis voi tsiisös näitä kiinalaisia videopalveluita.
Kyseessä vielä eri peli kuin tässä keskustelussa, lisäksi aim assist löytyy tietokoneeltakin mitä 95% pro pelaajista käyttää ohjaimella. Lisäksi visual recoili ja fovin säätö PC:llä tekee vielä helpommaksi pelata ohjaimella kuin konsolilla. Taisi olla Warzonen alku aikoina testikin tehty että aim assist on PC:llä parempi kuin konsoleilla.
 
Kun pelataan ohjaimella. Ei se kauheasti helpommaksi muutu pelaa sitten ohjaimella konsolilla tai PC:llä.
Miksi pelata ohjaimella, jos ei sillä osaa sitten edes pelata? Miksi ei pelata näppiksellä ja hiirellä niin kuin on tarkoitettukin.
 
Käsittääkseni PC+pädi on se millä maailman kärkinimetkin pelaa. Mutta toki jos pädi ei luonnistu niin eipä sillä itseään kannata kiusata. Kaikki toimii hyvin.
 
Miksi pelata ohjaimella, jos ei sillä osaa sitten edes pelata? Miksi ei pelata näppiksellä ja hiirellä niin kuin on tarkoitettukin.

Tarkoittaako se että jos sinulla on pc, niin et saisi pelata ohjaimella vaan aina hiirinäppis kombolla? Vastaavasti on useita Playstation kuin Xbox pelaajia, joilla on hiiri ja näppis toiminnassa..

Itse olen pidempään miettinyt että siirtyisin ohjaimella pelaamaan, vaikka olen aina ollut kb&m pelaaja. Syy yksinkertaisesti on se että käteni eivät ole kunnossa kaikkien sormien + muiden murtumien jälkeen. Pitkillä pelisessiolla käteni kipeytyy tod herkästi vs ohjaimen käyttämisessä
 
Viimeksi muokattu:
No tätä peliä ei ainakaan ole tarkoitettu tai suunniteltu hiirelle ja näppikselle ensisijaisesti.

No ei ehkä mitenkään "ensisijaisesti", mutta ei se ole yhtään huonompikaan vs padi. Ennemmin voisi sanoa, että padi tukeen on panostettu näissä enemmän, että se saataisiin mahdollisimman hyvin tasavertaiseksi, luonnollisesti FPS peleissä paremmin toimivan kbm ohjauksen kanssa.

KBM "toimii" mut of The box, kunhan kaikki filtterit ja kiihtyvyyden yms saa vaan pois päältä, joten FPS peliin se on aina ns. "tarkoitettu" ohjaustapa. Hyvän Padi ohjauksen toteuttaminen FPSpeleissä on aika työlästä ja aikaa vievää hommaa, mihin pitää sitten erikseen oikeasti panostaa, että siitä saadaan edes jokseenkin tasaväkinen suhteessa kbm:n. Sehän on kuitenkin sula mahdottomuus, minkä vuoksi noita assisteja on pakko olla.
 
Itse olen pidempään miettinyt että siirtyisin ohjaimella pelaamaan, vaikka olen aina ollut kb&m pelaaja.

Mäkin. En minkään vamman tai vastaavan vuoksi, vaan pelkästään siksi, että se on tehty liian helpoksi. Hiirellä pitää hoitaa kaikki ihan itse, ohjaimella peli hoitaa suurimman osan työstä. Toki pidemmällä matkalla sitten hiiren hyödyt tulee näkyviin, mutta eipä niitä tilanteita paljon tule vastaan edes GW:ssä, saati sitten 6v6. Ainoa syy, miksi en oo vaihtanut on se, että siinä vaan tylsistyisi pelaamiseen.

Kauas on jääneet ne ajat, kun aim assist oli vain avustamassa.
 
Käsittääkseni PC+pädi on se millä maailman kärkinimetkin pelaa. Mutta toki jos pädi ei luonnistu niin eipä sillä itseään kannata kiusata. Kaikki toimii hyvin.
No tottakai pelaa, koska saavat varmaankin rahaa turnauksista ja mistä lie ja jos on pelinsisäinen aimbotti tehty niin kaikki hyödyt otetaan käyttöön.
 
Monelta avoin beta tulee tänään pelattavaksi Ps5llä?

Olen koittanut netistä katsoa ja useassa paikassa tätä ei ilmoiteta, ne mistä löysin oli eri kellon aikoja.

Muutamassa sanottiin että klo 19 olisi ilmeisesti oikea aika, onko tästä varmaa tietoa? Ainakaan vielä ei saa Ps5llä tätä ladattua, sanoo vain ei käytössä ilman ennakkotilausta
 
Monelta avoin beta tulee tänään pelattavaksi Ps5llä?

Olen koittanut netistä katsoa ja useassa paikassa tätä ei ilmoiteta, ne mistä löysin oli eri kellon aikoja.

Muutamassa sanottiin että klo 19 olisi ilmeisesti oikea aika, onko tästä varmaa tietoa? Ainakaan vielä ei saa Ps5llä tätä ladattua, sanoo vain ei käytössä ilman ennakkotilausta
Edelliseltä sivulta lainattu:
"Jos omistaa pleikan ja on ennakkotilannut pelin, niin perjantaina kello 20:00.
Sama jengi voi ladata pelin jo huomenna kello 20:00.

Jos ei ole ennakkotilannut ja pleikka löytyy, niin betaan pääsee käsiksi sunnuntaina kello 20:00.
Lataus on siinä tapauksessa myös vasta sitten, tai ainakin näin callofduty.com artikkeli väittää.

Loppuvat sitten tiistaina."
 
Ei onnistu betan lataaminen storesta PS5:llä.

Edit: avasivat myöhässä näköjään. Nyt pystyy lataamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kauan beta kestää pleikalla?
Tiistaihin asti, mutta jatkuu taas heti torstaina kun xbox ja PC ennakkotilaajat pääsee mukaan. Tämä jälkimmäinen vaihe kestää seuraavan viikon maanantaihin.


Edit: ja itse kyllä tykännyt. Pelaillut PS5:lla ja voisi nyt tuohon seuraavaan vaiheeseen asti pitää taukoa kun rankki cappi nousee niin pääsee testailemaan vähän enemmän aseita.
 
Tarviiko psn plussaa tohon betaan? Loppu oma just pari päivää sitte enkä jaksanu uusia kun ei oo mitään pelattavaa tän betan lisäks

Edit: googlettelin nii pitäs pystyy pelaa ilman
 
Viimeksi muokattu:
Time to kill voisi olla kaksinkertainen (esim. Cold warin tyylinen) ja suppression-efekti poijes, kun sua ammutaan. Voisi sitten edes joskus voittaa sellaisia gun fighteja, joissa vihu ampuu ekana. Sit ku viel kovat askeleen (headphones bass boost-asetus) äänet, niin tietää, että ei vain kannata liikkua. Dead silencea ei oo perkkinä nii ei voi juosta kuin silloin ku o field upgrade valmis.

Multiplayeria (6vs6) tuskin tulee pelattua näistä syistä käytännössä kuin muutaman kerran julkaisun jälkeen, jos ei muutoksia tule. Warzonelle, ground warille ja DMZ:lle annan mahdollisuudet.

Harmi sinänsä, koska noin niiku muuten ihan positiivinen kokemus oli siihen verrattuna, mitä odotin. Paremmat kartat ja rohkeasti kokeilevat uusia juttuja. Hyvä näin, vaikka kaikista muutoksista en niin välittänytkää. Yksinpeliä odotellessa.
 
Ihan hyvältä vaikuttaa. Useampaa jo auennetta asetta en jostain syystä saanut kehitettyä, eli levelit ei noussut vaikka kuinka niillä pelasi.

Menin sitten m4 jne joihin tulikin osia sitä mukaa auki, kun tappoja kertyi.
 
Ihan mukavaa räiskintää pleikkarilla, tulee vanhat ajat mieleen kun tuli pelailtua lähinnä konsoleilla. Alkutuntuman perusteella sanoisin, että nyt ollaan jo sellaisen codin äärellä, joka kunnioittaa niitä ominaisuuksia, jotka tekivät pelisarjasta viihdyttävän. Suurimpana huolenaiheena näkisin rahastuksen tuomat rajoitteet. Niin monta kertaa aiemmin Codi on vaikuttanut julkaisussa hyvältä, mutta kiinnostus on lopahtanut älyttömyyksiin menevän mikromaksupakotuksen takia.

Katsotaan jos vaikka tästä innostuisi tarpeeksi että löytyis säännöllistä pelattavaa PS5:lle änärin lisäksi.

On muuten aika suuria hankaluuksia tottua taas pelaamaan FPS-peliä ohjaimella, kun on jo vuosia pelannut tietokoneella. Vastustajat tuntuu hanskaavan tähtäämisen todella paljon paremmin. Aikoinaan koin olevani hyvä codeissa (yli 2 K/D), nyt joutuu aloittamaan miltei nollasta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom